(te lang) (verkeerd
ik las laatst ook een verslag van iemand die een hele lange tijd op zijn Target vis aan het vissen was en die hem uiteindelijk ving, snachts zakte en de volgende dag hem dood terug vond in zijn bewaarzak
tja...hoevaak lees je wel niet dat een vis sterft als je hem terug zet.
Af en toe hoor je dat wel eens maar dan is er niet goed mee om gegaan op de kant
maar 9.5 uur gaat een beetje te ver
ik weet het niet,koi karpers van 15cm zitten met zijn 60e in een kleine zak voor 2 weken als ze vanuit japan hierheen komen
Dit gel(d?t?)
Ja goedkope ja, 2 weken in een zak, waarschijnlijk leven ze niet allemaal meer dan or ik heb er geen verstand van maar het lijkt mij dat minstens 20 van de 60 dan toch wel kapot gaan na 2 weken. 2 weken is beetje overdreven. en je kan een koi karpertje van 15 cm toch nooit vergelijken met een dikke schub van 19 kilo. een koi karper is gewent om in relatief kleine ruimtes te zwemmen. dat kan je van een dikke schub van 19 kilo niet zeggen
Geldt
nee,zeker geen goedkope,ze krijgen hooguit 20liter water,speciale zuurstof en ze kunnen meerdere weken in de kast gezet wordenen als je ziet hoe goed de vissen er na enkele uren in een grote bak bij zwemmen sta je echt verbaasd.
ik blijf ervan overtuig dat zakken totaal geen kwaad kan.Eigelijk zou het eens officieel getest moeten worden zoals de?het?leefnet
zoals de?het?leefnet
Je had het over een kleine zak, en nu heb je het over 20 liter dan wordt het een ander verhaal
Zakken kan ook geen kwaad als je het maar niet te lang doet toch?
Waarom zou het slecht zijn?
De vis heeft alleen ingekorte bewegingsruimte en meer niet
Dat probeer ik ze hier ook wijs te makenvis ligt er best in een bewaarzak
ma foto's gaan dus tegenwoordig boven de gezondheid van de vis ??
Kan wel wat vissen opnoemen die gesneuveld zijn door te (te lang) (verkeerd) zakken
koi karpers van 15cm zitten met zijn 60e
Ja het zuurstof gehalte kan laag zijn, maar gewoon ff regelmatig bewegen door het water
karperkarper van 15 cm wel ja.... hallo wakker wordennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
15 cm volgens mij ging het hier over een vis van 19 KILO of ik lees verkeerd
Ja het zuurstof gehalte kan laag zijn, maar gewoon ff regelmatig bewegen door het water
ik zie geen problemen
Karpers liggen in spanje iig ook wel vast in de rots voor een halve dag ofzo
Mwah heeft niets met bijdehand te maken.. jij praat al over uren, en om het uur even bewegen.
Ik ben dat helemaal niet gewent joh maximaal 2 uur in de zak anders terug zetten.
ik weet het niet,koi karpers van 15cm zitten met zijn 60e in een kleine zak voor 2 weken als ze vanuit japan hierheen komen
Die vissen worden ook eerst verdoofd he.. ze zwemmen eerst rond in water waarbij een middel word gedaan dat ze rustig worden...
Heb zelf 350 liter thuis voor 5 karpers.. is da genoeg?? zijn 20 cm
Als jij s nachts in je bedje ligt en die vis zit in die zak, dan zal jij hoogstwaarschijnlijk de enigste wezen die om het uur die vis even een duwtje gaat geven hoor
De meeste karpers??... ook al dooie gehad dan?
s echt te lang man ,kan je zon vis toch niet aan doen ...ma foto's gaan dus tegenwoordig boven de gezondheid van de vis ?? ....btje triest
Stel je niet aan vent, ik heb in mn leven al honderden karpers gezakt en ze zwemmen allemaal net zo gezond weer rond
Een vis kan dat makkelijk aan
Vooral met de bewaarzakken die de meeste vissers gebruiken is het echt geen prettige ervaring voor een karper.
Verklaar dan eens dat er al meerdere vissen dood zijn gegaan in een bewaarzak?
elke karper krijgt stres van bewaarzakken ook al zit die er ma uurtje in klaar +)
Reden 1 ALS er uberhaupt vissen sterven in bewaarzakken is omdat er mensen zijn die niet weten dat er op een groot aantal franse stuwmeren het waterpeil ENORM kan zakken in 24 uur. Vis beland op het droge en de rapen zijn gaar...........zieke shit uiteraard!!!
Klopt, maar volgens mij ging het over het feit dat hij er 10 uur in zat
de zogenaamde stress die de vis daar vang zou kunnen hebben staat in het niks bij de stress die hij oploopt tijdens de dril
Kom dan es met een onderwerp haasjie
Gebruik vaak pellets, ff in een pva kousje.
Sinds ik pellets gebruik vang ik spiegelkarpers. Daarvoor alleen maar schubkarpers.
Ken toeval zijn hoor....