Partyflock

Forumonderwerp · 989985
3 volgers · 27724x bekeken

Artiest Elcol
Waarschuw beheerder
Daar gaan we weer :yes:

Dat iedereen weer dikke beren mag vangen

[img width=640 height=480 cacheid=000edbbd002a21da44faac4c1a021f036a]https://album.partyflock.nl/28736839.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JANNIE MANNIE op maandag 9 juni 2008 om 18:24:
(te lang) (verkeerd

verkeerd ja,dan kan zelfs een uur al te lang zijn.

Uitspraak van Jaapie. op maandag 9 juni 2008 om 19:06:
ik las laatst ook een verslag van iemand die een hele lange tijd op zijn Target vis aan het vissen was en die hem uiteindelijk ving, snachts zakte en de volgende dag hem dood terug vond in zijn bewaarzak

tja...hoevaak lees je wel niet dat een vis sterft als je hem terug zet.

Ik ben ervan overtuigd dat een vis GOED zakken totaal geen kwaad kan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 01:39:
tja...hoevaak lees je wel niet dat een vis sterft als je hem terug zet.

Nooit :rot: Af en toe hoor je dat wel eens maar dan is er niet goed mee om gegaan op de kant. uhm nee ik heb eigelijk nog nooit gehoord dat een vis nadat ie gevangen is zomaar ineens dood is, als jij dat beest gewoon netjes behandeld aan de kant kan dat ook niet (y)

ik ben ervan overtuigd dat een vis GOED zakken totaal geen kwaad kan.

Zeker. maar 9.5 uur gaat een beetje te ver ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapie. op dinsdag 10 juni 2008 om 08:09:
Af en toe hoor je dat wel eens maar dan is er niet goed mee om gegaan op de kant

Dit gel(d?t?):P ook voor het zakken.Sommige zetten bijvoorbeeld de vis snacht tussen de waterplanten.De planten ontrekken zuurstof uit het water en de vis gaat kapot :9

Uitspraak van Jaapie. op dinsdag 10 juni 2008 om 08:09:
maar 9.5 uur gaat een beetje te ver

ik weet het niet,koi karpers van 15cm zitten met zijn 60e in een kleine zak voor 2 weken als ze vanuit japan hierheen komen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 12:04:
ik weet het niet,koi karpers van 15cm zitten met zijn 60e in een kleine zak voor 2 weken als ze vanuit japan hierheen komen

Ja goedkope ja, 2 weken in een zak, waarschijnlijk leven ze niet allemaal meer dan or ;) ik heb er geen verstand van maar het lijkt mij dat minstens 20 van de 60 dan toch wel kapot gaan na 2 weken. 2 weken is beetje overdreven. en je kan een koi karpertje van 15 cm toch nooit vergelijken met een dikke schub van 19 kilo. een koi karper is gewent om in relatief kleine ruimtes te zwemmen. dat kan je van een dikke schub van 19 kilo niet zeggen.

Dit gel(d?t?)

Geldt ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapie. op dinsdag 10 juni 2008 om 13:03:
Ja goedkope ja, 2 weken in een zak, waarschijnlijk leven ze niet allemaal meer dan or ik heb er geen verstand van maar het lijkt mij dat minstens 20 van de 60 dan toch wel kapot gaan na 2 weken. 2 weken is beetje overdreven. en je kan een koi karpertje van 15 cm toch nooit vergelijken met een dikke schub van 19 kilo. een koi karper is gewent om in relatief kleine ruimtes te zwemmen. dat kan je van een dikke schub van 19 kilo niet zeggen

nee,zeker geen goedkope,ze krijgen hooguit 20liter water,speciale zuurstof en ze kunnen meerdere weken in de kast gezet worden :lol: en als je ziet hoe goed de vissen er na enkele uren in een grote bak bij zwemmen sta je echt verbaasd.

Uitspraak van Jaapie. op dinsdag 10 juni 2008 om 13:03:
Geldt

:D

ik blijf ervan overtuig dat zakken totaal geen kwaad kan.Eigelijk zou het eens officieel getest moeten worden zoals de?het? :lol: leefnet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 13:53:
nee,zeker geen goedkope,ze krijgen hooguit 20liter water,speciale zuurstof en ze kunnen meerdere weken in de kast gezet worden :lol: en als je ziet hoe goed de vissen er na enkele uren in een grote bak bij zwemmen sta je echt verbaasd.

Je had het over een kleine zak, en nu heb je het over 20 liter ;) dan wordt het een ander verhaal ;)

ik blijf ervan overtuig dat zakken totaal geen kwaad kan.Eigelijk zou het eens officieel getest moeten worden zoals de?het? :lol: leefnet

Zakken kan ook geen kwaad als je het maar niet te lang doet toch? ;)

zoals de?het? :lol: leefnet

Deze? :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Waarom zou het slecht zijn?
De vis heeft alleen ingekorte bewegingsruimte en meer niet :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapie. op dinsdag 10 juni 2008 om 14:12:
Je had het over een kleine zak, en nu heb je het over 20 liter dan wordt het een ander verhaal

20liter veel voor 60 15cm visjes? :P wat dacht je dan,boterhamzakje :lol:

Uitspraak van Jaapie. op dinsdag 10 juni 2008 om 14:12:
Zakken kan ook geen kwaad als je het maar niet te lang doet toch?

dat weet ik dus niet :9

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 14:13:
Waarom zou het slecht zijn?
De vis heeft alleen ingekorte bewegingsruimte en meer niet

Dat probeer ik ze hier ook wijs te maken :lol: vis ligt er best in een bewaarzak

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 15:12:
Dat probeer ik ze hier ook wijs te maken :lol: vis ligt er best in een bewaarzak

Ja het zuurstof gehalte kan laag zijn, maar gewoon ff regelmatig bewegen door het water

ik zie geen problemen :lol:

Karpers liggen in spanje iig ook wel vast in de rots voor een halve dag ofzo :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ C.T.Z ] ReMMieJ (6)(6) op maandag 9 juni 2008 om 18:33:
ma foto's gaan dus tegenwoordig boven de gezondheid van de vis ??

ja schijnbaar wel (rainbowreus)

daar is ook de hele wereld bij geweest.. daar hoor je niemand over

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JANNIE MANNIE op maandag 9 juni 2008 om 18:24:
Kan wel wat vissen opnoemen die gesneuveld zijn door te (te lang) (verkeerd) zakken

den grootte

Waarschuw beheerder
koi karpers van 15cm zitten met zijn 60e

karperkarper van 15 cm wel ja.... hallo wakker wordennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
15 cm volgens mij ging het hier over een vis van 19 KILO of ik lees verkeerd

Waarschuw beheerder
ik blijf ervan overtuig dat zakken totaal geen kwaad kan

ik ben er van overtuigd dat water nat is..

en vuur heet....

en negers bruin

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 15:34:
Ja het zuurstof gehalte kan laag zijn, maar gewoon ff regelmatig bewegen door het water

zorgen dat ie op een goeie plek ligt

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 15:41:
karperkarper van 15 cm wel ja.... hallo wakker wordennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
15 cm volgens mij ging het hier over een vis van 19 KILO of ik lees verkeerd

stop die 19kg vis toch ook niet in een plasticzak?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 15:34:

ik zie geen problemen :lol:

Karpers liggen in spanje iig ook wel vast in de rots voor een halve dag ofzo :/

Dus jij gaat 9.5 uur lang elke 10 minuten even je bewaarzak bewegen. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 15:46:
zorgen dat ie op een goeie plek ligt

Voor alle zekerheid :)

Uitspraak van Jaapie. op dinsdag 10 juni 2008 om 15:50:
Dus jij gaat 9.5 uur lang elke 10 minuten even je bewaarzak bewegen. :lol:

Om het uur eventjes een keer :)
Naja bijdehand ben je weer :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 18:26:
Om het uur eventjes een keer :)
Naja bijdehand ben je weer :gaap:

Mwah heeft niets met bijdehand te maken.. jij praat al over uren, en om het uur even bewegen.
Ik ben dat helemaal niet gewent joh maximaal 2 uur in de zak anders terug zetten. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapie. op dinsdag 10 juni 2008 om 18:34:
Mwah heeft niets met bijdehand te maken.. jij praat al over uren, en om het uur even bewegen.
Ik ben dat helemaal niet gewent joh maximaal 2 uur in de zak anders terug zetten. ;)

Een vis kan dat makkelijk aan :)

Ja het lijkt gewoon logisch de vis weer terug te zetten.

Ik vis zelf wedstrijden en de vis zit er regelmatig langer dan 3-4 uur in. Ze geven geen kick dan :)
Ook karpers van 3-4kg ofzo (nee geen 30+ ponders).
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet het niet,koi karpers van 15cm zitten met zijn 60e in een kleine zak voor 2 weken als ze vanuit japan hierheen komen :P

Die vissen worden ook eerst verdoofd he.. ze zwemmen eerst rond in water waarbij een middel word gedaan dat ze rustig worden...

Heb zelf 350 liter thuis voor 5 karpers.. is da genoeg?? zijn 20 cm ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stingray op dinsdag 10 juni 2008 om 21:07:
Die vissen worden ook eerst verdoofd he.. ze zwemmen eerst rond in water waarbij een middel word gedaan dat ze rustig worden...

Dat kan best,maar niet voor 2 weken lang.Ander voorbeeldje,ik heb vorig jaar vanuit frankrijk 2 35cm zeelden en 2 volwassen gouden kroeskarpers :P uit een kwekerij meegenomen.Die vissen zijn begin avond in een zak gedaan met ongeveer 15liter water en zijn er pas na 20uur uitgehaalt.De zak werd gevult met zuurstof eenmalig.
Toen ik thuis was heb ik de vissen in mijn vijver gegooit en er was totaal niks aan de hand.

Uitspraak van Stingray op dinsdag 10 juni 2008 om 21:07:
Heb zelf 350 liter thuis voor 5 karpers.. is da genoeg?? zijn 20 cm

ik heb er 9 in 15000liter waarvan de grootste 40cm is :P
Waarschuw beheerder
EINDELIJK weer een 30er gepakt.!.!

30,4 pond [img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/42448328.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 18:26:
Om het uur eventjes een keer

Als jij s nachts in je bedje ligt en die vis zit in die zak, dan zal jij hoogstwaarschijnlijk de enigste wezen die om het uur die vis even een duwtje gaat geven hoor:vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ C.T.Z ] BaJoW op woensdag 11 juni 2008 om 07:59:
Als jij s nachts in je bedje ligt en die vis zit in die zak, dan zal jij hoogstwaarschijnlijk de enigste wezen die om het uur die vis even een duwtje gaat geven hoor:vaag:

Met een record vis maakt dat weinig uit ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ C.T.Z ] BaJoW op maandag 9 juni 2008 om 16:53:
De meeste karpers??... ook al dooie gehad dan?

Gelukkig nooit, maar jij weet toch ook dat je bijvoorbeeld grashappers absoluut niet moet zakken>?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ C.T.Z ] ReMMieJ (6)(6) op maandag 9 juni 2008 om 18:33:
s echt te lang man ,kan je zon vis toch niet aan doen ...ma foto's gaan dus tegenwoordig boven de gezondheid van de vis ?? ....btje triest

Stel je niet aan vent, ik heb in mn leven al honderden karpers gezakt en ze zwemmen allemaal net zo gezond weer rond :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebje81 aka Die Lange B) op woensdag 11 juni 2008 om 09:42:
Stel je niet aan vent, ik heb in mn leven al honderden karpers gezakt en ze zwemmen allemaal net zo gezond weer rond

Nou als je ze allemaal een kleine 10 uur zakt heb ik toch medelijden met die beesten or.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juni 2008 om 19:39:
Een vis kan dat makkelijk aan

Verklaar dan eens dat er al meerdere vissen dood zijn gegaan in een bewaarzak?

Denk eens aan de stress die zo'n karper krijgt met 10 uur lang met een "natte doek" om zn lichaam, en dan nog op dezelfde plek gehouden worden ook;)
Vooral met de bewaarzakken die de meeste vissers gebruiken is het echt geen prettige ervaring voor een karper.

Ik ga jullie het niet verbieden maar doe het gewoon zo weinig mogelijk, in het donker kan je ook mooie foto's schieten.
Heb je weer een nieuw target om m met daglicht te vangen;)

Gr.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MisterMatt op woensdag 11 juni 2008 om 13:20:
Vooral met de bewaarzakken die de meeste vissers gebruiken is het echt geen prettige ervaring voor een karper.

Hmm daar zeg je het al het ligt aan de bewaarzak :)

Maatje van me heeft een net dat hij aan de kant kan leggen. Geen standaard leefnet maar gewoon een net om een klein stukje water af te zetten :)

Dat is wel ideaal.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juni 2008 om 15:07:
een net om een klein stukje water af te zetten

Mooie uitvinding ,maar gaan ze dan niet moeilijk doen i.v.m. stroperij of zo .Want zulk soort netten gebruiken ze toch ook om snoekbaars te vangen ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MisterMatt op woensdag 11 juni 2008 om 13:20:
Verklaar dan eens dat er al meerdere vissen dood zijn gegaan in een bewaarzak?

Noem eens voorbeelden? Behalve graskarpers?
Nogmaals: Ik heb in mn leven honderden karpers gezakt even als alle mensen die ik ken en karpervissen en ze zwemmen nog steeds allemaal kerngezond rondjes op de plekken waar ze gevangen zijn.

Reden 1 ALS er uberhaupt vissen sterven in bewaarzakken is omdat er mensen zijn die niet weten dat er op een groot aantal franse stuwmeren het waterpeil ENORM kan zakken in 24 uur. Vis beland op het droge en de rapen zijn gaar...........zieke shit uiteraard!!! :)
Waarschuw beheerder
donateur
elke karper krijgt stres van bewaarzakken ook al zit die er ma uurtje in klaar +)

en dat stres voor karpers slecht is weet iedereen +)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ C.T.Z ] -StePhaN- op woensdag 11 juni 2008 om 20:57:
elke karper krijgt stres van bewaarzakken ook al zit die er ma uurtje in klaar +)

Wie zegt dat?Volgens mij houd een karper zich juist rustig in een donkere omgeving.Ik heb ook nooit "stress" gezien na het zakken,juist alleen maar op kracht gekomen vissen.
Uitspraak van Sebje81 aka Die Lange B) op woensdag 11 juni 2008 om 20:51:
Reden 1 ALS er uberhaupt vissen sterven in bewaarzakken is omdat er mensen zijn die niet weten dat er op een groot aantal franse stuwmeren het waterpeil ENORM kan zakken in 24 uur. Vis beland op het droge en de rapen zijn gaar...........zieke shit uiteraard!!!

Dus is er verkeerd gezakt ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juni 2008 om 21:52:
Dus is er verkeerd gezakt

Klopt, maar volgens mij ging het over het feit dat hij er 10 uur in zat :p

Hij lag iig nog steeds diep genoeg :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebje81 aka Die Lange B) op woensdag 11 juni 2008 om 22:30:
Klopt, maar volgens mij ging het over het feit dat hij er 10 uur in zat

Moet kunnen,de zogenaamde stress die de vis daar vang zou kunnen hebben staat in het niks bij de stress die hij oploopt tijdens de dril.

Maarja...vis krijgt stress door verkeerd water of paracieten,niet door gevangenschap.

Hoe zullen de vissen die uitgezet worden zich dan voelen? :lol: tig kilo in grote kuipen voor een aantal uur
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juni 2008 om 22:48:
de zogenaamde stress die de vis daar vang zou kunnen hebben staat in het niks bij de stress die hij oploopt tijdens de dril

daar ben ik het volledig mee eens!!
feit blijft wel dat áls je al een vis zakt je hem gewoon z.s.m weer dient vrij te laten.

hoeveel over the top gestresste brado's moeten er eigenlijk in Ned. wel niet rondzwemmen doordat ze een poos in een leefnet van een feedervisser hebben gezeten ?? :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jezus. op donderdag 12 juni 2008 om 06:54:
feit blijft wel dat áls je al een vis zakt je hem gewoon z.s.m weer dient vrij te laten

Dat is zeker zo,maar voor de vis zal het niks uitmaken of ie er nou 2 uur of 8 uur in zit.

Waarschuw beheerder
Pffff...beetje kansloze wellus/nietus discussie dit.
Zijn in het verleden genoeg vissen dood gegaan door FOUTIEF te zakken, echt niet doordat ze een paar uur langer in de zak zaten.
Lijkt me dat iedere visser het beste met de vis voor heeft. Is meer onkunde; zakken op rivier/kanaal met keien, zakken tussen de planten met warm weer,
zakken die losschieten/touw doorgeknagen door ratten, zakken op plaatsen waar boten aanmeren of erg oude vissen zakken welke dus wel door de stress het loodje leggen.
Allemaal oorzaken waardoor vissen sterven tijdens het zakken, of kan je het beter sterven door onkunde van de visser noemen?
Zelf probeer ik zakken tot een minimum te beperken, nachtfoto's zijn als je met z;n 2en bent net zo goed te maken. Ligt de vis toch rustig in de zak, wil ik ook nog wel eens iets langer wachten met het nemen van foto's i.v.m. (zon)licht.

@sebje
Bekende visjes in je album, wat woog die dikke skub eigenlijk en op welke van de 2 putjes had je die? Twijfel namelijk of dit een dooregroeide vis betreft of niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 11:32:
Pffff...beetje kansloze wellus/nietus discussie dit.

Idd (y) iemand nog dikke visse gevangen? (h)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 11:32:
Pffff...beetje kansloze wellus/nietus discussie dit

anders is het hier ook maar een dooie boel :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 13:52:
anders is het hier ook maar een dooie boel :D

hahahah 8)

Ik moet de karperset nog uitpakken :$
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 13:52:
anders is het hier ook maar een dooie boel

Kom dan es met een onderwerp haasjie!! :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Secrifice op donderdag 12 juni 2008 om 14:49:
Uitspraak van haasie jwt :rot: op donderdag 12 juni 2008 om 13:52:
anders is het hier ook maar een dooie boel

Kom dan es met een onderwerp haasjie!!

Pellets zijn hot!

Welke ervaringen hebben jullie? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jaapie. op donderdag 12 juni 2008 om 14:53:
Pellets zijn hot!

Moet je ze ff af laten koelen :bloos:

Waarschuw beheerder
Welke ervaringen hebben jullie? :D

Slechte :rot:
Voornamelijk alleen brasems :rot:

Verder in duitsland er een steur mee aan gehad :)
De 22mm pellets :)
Waarschuw beheerder
donateur
Pellets zijn hot!

Die heb ik genoeg hier in het magazijn.. Euro's en bloks :vaag:

:lol:

Waarschuw beheerder
Gebruik vaak pellets, ff in een pva kousje.
Sinds ik pellets gebruik vang ik spiegelkarpers. Daarvoor alleen maar schubkarpers.
Ken toeval zijn hoor.... :)

Waarschuw beheerder
is het ook ;p

gebruik veel trouvit om bij te voeren,of 25kg per dag als ik op meerval vis :D heel beoorlijk wat vis gevangen met die kleine korrels

pellet dumbell van sticky of mainline is (Y)

Uitspraak van Secrifice op donderdag 12 juni 2008 om 14:49:
Kom dan es met een onderwerp haasjie

vis komende tijd alleen maar op meerval en dat willen jullie hier niet :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 15:19:
vis komende tijd alleen maar op meerval en dat willen jullie hier niet

In NL? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 15:13:
Gebruik vaak pellets, ff in een pva kousje.
Sinds ik pellets gebruik vang ik spiegelkarpers. Daarvoor alleen maar schubkarpers.
Ken toeval zijn hoor....

Is denk ik toch ook wel toevallig.. maar ik heb ook altijd het gevoel dat spiegels
voor het natuurlijke aas gaan zoals mais en vlokjes brood. natuurlijk vang je ze ook op de dikke knikkers
maar als je spiegels wilt vangen gaat mijn voorkeur naar zo natuurlijk mogelijk aas zoals mais(y)
Op klein water dan eh, anders pak je alleen maar dikke lappe brasems
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 15:19:
gebruik veel trouvit om bij te voeren,of 25kg per dag als ik op meerval vis :D heel beoorlijk wat vis gevangen met die kleine korrels

pellet dumbell van sticky of mainline is (Y)

Met meerval is het een verplichte :yes: