Partyflock

Forumonderwerp · 987849
Waarschuw beheerder
Het treinkaartje wordt op 3 februari 2008 duurder. De Nederlandse Spoorwegen (NS) mogen de prijs verhogen nu het is gelukt om 87 procent van de treinen op tijd te laten rijden.

De NS maakte vandaag bekend dat nu de punctualiteit op 87 procent is gekomen er wordt voldaan aan eerder gemaakte afspraken met consumentenorganisaties. De betrokken organisaties kwamen in 2003 overeen dat de NS zou afzien van een tariefverhoging en dat die alsnog zou plaatsvinden als de punctualiteit en klanttevredenheid zouden verbeteren.

"Het kwaliteitsniveau is nu zo hoog dat ook de tweede helft van deze inhaalslag kan worden gerealiseerd", meldt de NS.
Waarschuw beheerder
dieven zijn het hoe willen ze dan in hemelsnaam de trein aantrekkelijker maken en meer reizigers trekken

Waarschuw beheerder
Pakken we toch massaal de auto.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van tzan op dinsdag 18 december 2007 om 22:04:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) mogen de prijs verhogen nu het is gelukt om 87 procent van de treinen op tijd te laten rijden

95 procent was het eerst toch

stelletje dieven
Waarschuw beheerder
ns moet dood :[

totale anarchie!

[img width=368 height=235 cacheid=00051e56002a0837fdda7fd21a021c0b8a]http://www.oopshi.nl/images/ns-1-oopshi-nl.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
haha ik heb toch altijd n (neppe) OV dus mij krijgen ze niet. :D

Waarschuw beheerder
donateur
goeie motivatie om meer mensen met openbaar vervoer te laten reizen (y)

Waarschuw beheerder
ik zeg lang leven autorijden:cheer:

Waarschuw beheerder
NS + B is het dus nu geworden.

Waarschuw beheerder
donateur
klootzakken
Waarschuw beheerder
donateur
kaartje wordt iederjaar duurder met iets van 8 procent

zal nu dus nog meer worden, hufters
Waarschuw beheerder
donateur
wat een stelletje hufters
dit gaat veel te hard zo
die stelletje aasgieren zitten alleen maar op verhogingen te jagen zodat hun geklooi met hun eigen geld uitgaven niet opvalt
zolang er in hun eigen kas overvloed is zal niemand hun uitgaven checken en kunnen ze ongehinderd geld over de balk smijten zullen ze wel denken.

Waarschuw beheerder
ik vind 87% niet erg veel moet ik eerlijk zeggen, ik heb bijna iedere dag wel vertraging, ok niet altijd op het begin station maar vetraging is er altijd..

losers.

Waarschuw beheerder
nu het is gelukt om 87 procent van de treinen op tijd te laten rijden.

Jaja dmv van fraude, of laten ze de duizend treinen op een dag van lutjebroek naar pielemoos expres altijd op tijd vertrekken zodat ze compensatie hebben.
Waarschuw beheerder
Ik hou van de trein, maar de NS is als bedrijf pure kenker. Ze zouden de NS weer van de staat moeten maken, fuck de marktwerking :@
Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat ik ook maar om loonsverhoging ga vragen als ik werk/presteer volgens de voorgeschreven normen.
Waarschuw beheerder
Het treinkaartje wordt op 3 februari 2008 duurder.

Jezus dat meen je niet?
En maar zeiken dat er meer mensen met het openbaar vervoer moeten reizen om het fileprobleem op te lossen!
Laat ze het dan eens goedkoper maken i.p.v. duurder!

Waarschuw beheerder
de overheid had in eerste instantie het bedrijf niet moeten opgeven :/

Waarschuw beheerder
Nog duurder

dan maar harder sparen voor een autotje :D
Waarschuw beheerder
ik ga bijna nooit met de trein. Heb wel een kortingskaart voor noodgevallen. maar 1 van de redenen dat ik er bijna niet mee ga is dat als je met meer dan 1 persoon ben je met de auto al snel goedkoper uit bent.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VR!DZ op dinsdag 18 december 2007 om 22:55:
Denk dat ik ook maar om loonsverhoging ga vragen als ik werk/presteer volgens de voorgeschreven normen.

Hehe, of gewoon alleen al omdat je er altijd op tijd bent (Y)

Waarschuw beheerder
87%

bewijs dat maar dan, heb werkelijk altijd vertraging.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 december 2007 om 22:42:
ik vind 87% niet erg veel moet ik eerlijk zeggen, ik heb bijna iedere dag wel vertraging, ok niet altijd op het begin station maar vetraging is er altijd..

losers.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 00:53:
87% bewijs dat maar dan, heb werkelijk altijd vertraging.

Ik vind het persoonlijk ook heel vreemd.. als de trein op het traject Zwolle-Emmen optijd rijd is het een wonder.. en ga mij niet vertellen dat dit het enige traject is ..

intercity tussen enschede-amsterdam vertrekt vaak wel op tijd.. maar vertrekt ook nooit optijd vanuit almelo... en ook de trein tussen enschede-zwolle kampt regelmatig met vertragingen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tacone* o:) op dinsdag 18 december 2007 om 22:09:
ns moet dood

totale anarchie!

:lol:

net alsof ze niet duur genoeg zijn

Waarschuw beheerder
Het is al goedkoper om met 4 man in de auto ergens naar toe te reizen dan in de trein en volgens mij word de trein straks net zo duur als dat je in je uppie ergens naar toe rijd met de auto. Wat is dat dan van stimulans om meer mensen in het openbaar vervoer te krijgen?

Waarschuw beheerder
Ik vind het zowiezo belachelijk dat die hufters beloond worden omdat ze 87% van de treinen op tijd hebben laten rijden.

Het zou toch gewoon normaal moeten zijn dat die treinen op tijd rijden?
Waarschuw beheerder
Ik vind het zowieso al bezopen dat men staat te juichen dat 87% van de treinen op tijd rijdt. 13% van die krengen hebben dus gewoon vertraging. Dat zijn echt honderden treinen per dag :S

Bovendien wil ik dat onderzoek wel eens inzien! Want naar mijn idee ligt die punctualliteit vele malen lager. Ze zouden een meting moeten houden in de tijden die er echt toe doen (vanaf 07:00 tot 19:00 uur). Dan rijdt volgens mij slechts 75% van de treinen op goed op tijd. Maar door ook treinen in tijden mee te rekenen die veel minder belangrijk en druk zijn komen ze automatisch op een hoger gemiddelde. Maar daar heeft het grootste gedeelte van de treinpassagiers niets aan, want die moeten het hebben van de spitstijd.

En hoe is het in godsnaam mogelijk dat een ritje met de trein bijna net zo duur is als met de auto. Met een zuinige auto is het juist nog goedkoper ook!!

Het gaat tijd worden dat de NS over genomen gaat worden door een grote buitenlandse treinmaatschappij die alles WEL orderlijk laten verlopen.

Deutsche Bahn :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 december 2007 om 23:04:
overheid had in eerste instantie het bedrijf niet moeten opgeven

vind ik dus ook, maar nederland is hard op weg naar een vrije markteconomie en meer belasting innen.
Waarschuw beheerder
Kan me herinneren dat er pas geleden op de website van de NS heel blij stond vermeld dat reizigers de NS waardeerde met een gemiddelde van een 7. Een 7?????????? En nog wel als gemiddelde. Dat kan ik me gewoon echt niet voorstellen. Er wordt gewoon gefucked en gemanipuleerd met die zogenaamde onderzoeken.

Waarschuw beheerder
donateur
Het kwaliteitsniveau is nu zo hoog

wie voert dat onderzoek uit en hoe onafhankelijk is dat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B@RTJUHHH op dinsdag 18 december 2007 om 22:06:
hemelsnaam de trein aantrekkelijker maken

Door ze op tijd te laten rijden.

Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 19 december 2007 om 10:19:
13% van die krengen hebben dus gewoon vertraging.

Dan kun je het busvervoer ook afschaffen, waar daar komt 1% op tijd...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 december 2007 om 22:06:
Pakken we toch massaal de auto

Wordt al gedaan toch?

Aardig bekrompen reacties hier :looser: Mensen leven in een andere wereld zo te zien, die denken dat alles maar voor niets kan, ook de kosten voor de NS gaan omhoog hoor!

Pannekoeken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 19 december 2007 om 10:19:
vanaf 07:00 tot 19:00 uur). Dan rijdt volgens mij slechts 75% van de treinen op goed op tijd

ja raar is dat he, dat als er meer rijden, ook meer vertraging is :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 03:06:
intercity tussen enschede-amsterdam vertrekt vaak wel op tijd.. maar vertrekt ook nooit optijd vanuit almelo... en ook de trein tussen enschede-zwolle kampt regelmatig met vertragingen..

Vind ook dat de NS moet stoppen om naar die uithoeken te rijden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 12:19:
Dan kun je het busvervoer ook afschaffen, waar daar komt 1% op tijd...

Ja want die bussen rijden alleen op de weg :vaag: Bij een bus is een speling van 5 min. normaal.

Kijk naar andere landen, waar ze treinen WEL optijd kunnen laten rijden, en waar het openbaar vervoer geen drol kost. Onze zuiderburen hebben het openbaar vervoer zeer goed op orde (Y)

Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 12:19:
Aardig bekrompen reacties hier Mensen leven in een andere wereld zo te zien, die denken dat alles maar voor niets kan, ook de kosten voor de NS gaan omhoog hoor!

Uiteraard! Maar de problemen die de ns kent komt door in mijn ogen een fout beleid en niet zozeer stijgende kosten. De NS had gewoon een 100% staatsproduct moeten blijven. Dan had iedereen indirect aan de kosten meebetaald door belastingen, en hadden de prijzen van kaartjes omlaag gekund, waardoor het loont om met de trein te rijzen.

Maar de NS maar vooral de overheid hobbelt al jaren achter de feiten aan. Zo is het in de jaren 70 door de linkse kabinetten nodig gevonden om meer te investeren in sociale voorzieningen dan in infrastructuur als snelwegen en spoorwegen net. Hierdoor gaat Nederland de voorsprong die hij heeft opbebouwd ten opzichte van andere Europese landen in de komende jaren aanzienlijk verliezen door het dichtslibben van de infrastructuur.

Noem me nu nog een keer een bekrompen pannenkoek......
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 19 december 2007 om 12:44:
De NS had gewoon een 100% staatsproduct moeten blijven.

En daar houdt jij de NS verantwoordelijk voor?

Maar de NS maar vooral de overheid hobbelt al jaren achter de feiten aan.

Wat zeikt iedereen dan op de NS?

Zo is het in de jaren 70 door de linkse kabinetten nodig gevonden om meer te investeren in sociale voorzieningen dan in infrastructuur als snelwegen en spoorwegen net.

Dus weer geen schuld voor de NS? Denk je dat hun niet balen van die achterstallig onderhoud enzo? De NS wordt er altijd als eerste op aangekeken.

Noem me nu nog een keer een bekrompen pannenkoek......

Er wordt hier in dit topic korte mette gemaakt met de NS omdat ze de prijs verhogen! Ik vind dat dit logisch is, en de schuld hiervan niet bij de NS ligt. En dat geef je zelf ook aan. dus snap je punt niet ecth?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 13:12:
En dat geef je zelf ook aan. dus snap je punt niet ecth?

Wat ik aangeef is dat de Nederlandse overheid óók verantwoordelijk is voor het falen van de NS.

Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 13:12:
Ik vind dat dit logisch is, en de schuld hiervan niet bij de NS ligt

De NS heeft al jaren een fout beleid. Jarenlang hebben ze doorgesukkeld met een klantvriendelijkheid die beneden peil was.

Het gaat ook niet alleen om de treinen die niet op tijd rijden, maar ook om de manier waarop de NS daar mee om gaat:

- Informatie naar de reizigers toe
- langs elkaar heen werken van NS en Prorail
- Personeelsbeleid wat al jaren zuigt
- Internetsite die na zoveel jaar nog steeds niet naar behoren functioneerd (verklaard mede het succes van www.9292ov.nl)
- Hoge bonussen voor directie ondanks het matige presteren
- rommelige organisatie
- slecht kunnen schakelen na ongeval of uitval

Dus ga mij niet vertellen dat de NS alleen het slachtoffer is van de Nederlandse overheid. De NS mag zelf ook de hand in eigen boezem steken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 12:21:
Vind ook dat de NS moet stoppen om naar die uithoeken te rijden.

:loser: echt weer zo'n domme opmerking van iemand uit "de grote stad"..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 19 december 2007 om 13:25:
De NS mag zelf ook de hand in eigen boezem steken.

Doen ze toch ook door afgelopen jaren geen prijsverhoging door te voeren? Maar nu alleen als de resultaten ook goed zijn?

Als de NS de prijzen niet zou verhogen, kunnen ze ook niet meer gaan inversteren in verbeteringen toch?
Waarschuw beheerder
wat alweer? stelletje bloedkoppeng
Waarschuw beheerder
zal dan toch ook fijn wezen, als je s'ochtends gewoon zou kunnen zitten in plaats van in elkaar gedrukt te worden omdat die treinen idioot vol zijn

:looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 13:53:
Doen ze toch ook door afgelopen jaren geen prijsverhoging door te voeren? Maar nu alleen als de resultaten ook goed zijn?

Pardon?? Tot nu toe zijn ieder jaar de prijzen stelselmatig verhoogd. Kan me zelfs nog een relletje herinneren met een prijsverhoging 1 dag voor het nieuwe jaar omdat ze de prijs tóch wilde verhogen ondanks de tegenvallende prestaties.

Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 13:53:
Als de NS de prijzen niet zou verhogen, kunnen ze ook niet meer gaan inversteren in verbeteringen toch?

Een flinke reorganisatie, overname of fusie zou meer zoden aan de dijk zetten :)

Ik weet overigens niet of jij ooit wel eens met de trein reist, maar ik vind het geklaag op de NS meer dan begrijpelijk. Buiten het feit of dat terecht is of niet. Een prijsverhoging is in mijn ogen geen oplossing. Eerder de zoveelste reden om NIET met de trein te reizen. En teruglopende reizigersaantallen is iets wat de NS op dit moment al helemaal niet kan gebruiken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 19 december 2007 om 14:14:
Ik weet overigens niet of jij ooit wel eens met de trein reist,

:lol: Nee.

Vind ook dat treinen helemaal weg moeten, en nederland toe moet naar een landelijk metrostelsel, zoals in parijs en londen etc.

Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 19 december 2007 om 14:14:
Een prijsverhoging is in mijn ogen geen oplossing.

Maar wel vaak noodzakelijk. Alles wordt duurder, alles wordt verhoogt dus snap niet dat mensen zo moeilijk doen bij de NS.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 14:20:
Maar wel vaak noodzakelijk. Alles wordt duurder, alles wordt verhoogt dus snap niet dat mensen zo moeilijk doen bij de NS

omdat de service er niet echt beter op wordt.

Waarschuw beheerder
nederland toe moet naar een landelijk metrostelsel, zoals in parijs en londen etc.

goed plan voor de langere termijn, maar zo'n project zou dan als hij nu aangenomen zou worden jaren en jaren duren :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee.

Wie is er dan bekrompen :lol:

Alles wordt duurder, alles wordt verhoogt dus snap niet dat mensen zo moeilijk doen bij de NS.

Moet ik mezelf blijven herhalen? Dat alles duurder wordt hebben de gedupeerde reizigers van de NS toch geen boodschap aan? Weet jij wat er gebeurt als een slecht presterende onderneming de prijzen gaat lopen verhogen?? Die komt een in neerwaards spiraal en gaat naar de klote! De prijzen van tickets zijn al jaren lang buitensporig hoog.

3.470,- euro voor een jaarabbo. Daar kun je als je voor 60 euro tankt 57x in een jaar van tanken!! Dan is met de auto onderhand nog goedkoper ook. Dat is toch idioot. En dan presteerd de NS ook nog eens zwaar onder de maat.
Waarschuw beheerder
Vind het al te duur, voor die kwaliteit die er gegeven wordt vanuit de NS, die treinen mogen ze ook wel eens wat vaker schoonmaken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 15:05:
Jij omdat jij wel in de trein gaat zitten

Ov jaarkaart :cheer: dus ik mag eigenlijk niet eens zeuren :P
Waarschuw beheerder
Haha nee indd. Dat vind ik nog het meest belachelijke! Dat als je en OV kaart hebt(tenzij je hem zelf betaald) geld kan terug krijgen bij vertraging, terwijl je er niet eens iets voor betaald!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 15:20:
terwijl je er niet eens iets voor betaald!!!

Nouja het is pas een gift op het moment dat je daadwerkelijk je opleiding afrond. Anders moet je er alsnog dik voor betalen. Bovendien is die vergoeding niet om de prijs van het kaartje te compenseren, maar een compensatie voor eventueel gelede "schade" door het te laat komen.
Waarschuw beheerder
Toch vind ik het onzin, en kunnen ze dat geld beter gebruiken om te inversteren zodat de vertragingen kunnen afnemen.
Waarschuw beheerder
donateur
Het kwaliteitsniveau

ik vind het kwaliteit maar bagger bij de ns nogaltijd vertragingen, amper personeel, treinen die gewoon gammel zijn.
Betaal niks aanze (N)
Waarschuw beheerder
auto is onderhand goedkoper
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jaapieee op woensdag 19 december 2007 om 16:05:
amper personeel, treinen die gewoon gammel zijn.

om sommige stukken komen ze wel 2x controleren op kaartjes.
tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan
90% kans op kaart controle buiten de spits om.
want betalen zal je...
dat dan weer wel.
Waarschuw beheerder
mogen de prijs verhogen nu het is gelukt om 87 procent van de treinen op tijd te laten rijden.

slaat echt nergens op :O
rijden nog steeds niet alle treinen op tijd, mogen wij daar wel meer geld voor gaan betalen ... :/

dacht dat het ooit nog eens een plan van de regering was om ons in de trein te krijgen om naar het werk te gaan i.p.v. auto ... nou op deze manier gaat dat dus echt niet lukken!

idd, geef mij de auto maar :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op dinsdag 18 december 2007 om 22:55:
Ze zouden de NS weer van de staat moeten maken, fuck de marktwerking :@

Mee eens. Mobiliteit en openbaar vervoer is één van de belangrijkste functies in de huidige maatschappij, dat soort functies moet je niet aan private organisaties overlaten.

Daar komt bovenop dat de marktwerking in het openbaar vervoer ook niet helemaal klopt. Van echte concurrentie is er namelijk geen sprake, omdat niet elke vervoerder zomaar z´n eigen rails kan aanleggen. Tussen twee plaatsen rijdt meestal maar 1 vervoerder, het enige "concurrerende" is dat er elke vijf jaar in principe een nieuwe vervoerder gekozen kan worden door het rijk of de provincie. Dat noem ik geen concurrentie, want er vindt dus geen "gevecht" om lagere prijzen plaats.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vind ook dat treinen helemaal weg moeten, en nederland toe moet naar een landelijk metrostelsel, zoals in parijs en londen etc.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 14:29:
goed plan voor de langere termijn, maar zo'n project zou dan als hij nu aangenomen zou worden jaren en jaren duren

Tja, dan zou ik nog even wachten :s
Waarschuw beheerder
"Het kwaliteitsniveau is nu zo hoog

Maar nog te laag :[

Waar maak ik mij druk om, ga toch nooit met het openbaar vervoer O:)
Waarschuw beheerder
volgend jaar lekker een dieseltje kopen :smoke: hoppa roet filter ertussen (y)

Lekker gassen, wordt het ook nog eens lekker warm van schijnt het
Waarschuw beheerder
Onze zuiderburen hebben het openbaar vervoer zeer goed op orde

Ik weet niet of je NMBS (Belgische spoorwegen) daarmee bedoelt, maar zo goed zijn die ook niet hoor : geregeld vertragingen, dagelijks overvolle treinen op hetzelfde traject, om de zoveel tijd een stakingske derbij...

De prijs is iig wel veel lager dan in NL
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=800 height=600 cacheid=000ed2cb002a0efaebcde2f61a021d171e]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/DigiCTA.JPG/800px-DigiCTA.JPG[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Onze zuiderburen hebben het openbaar vervoer zeer goed op orde

[img width=500 height=600]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/Train_wreck_at_Montparnasse_1895.jpg/500px-Train_wreck_at_Montparnasse_1895.jpg[/img]

:S