Partyflock

Forumonderwerp · 987849
Waarschuw beheerder
Het treinkaartje wordt op 3 februari 2008 duurder. De Nederlandse Spoorwegen (NS) mogen de prijs verhogen nu het is gelukt om 87 procent van de treinen op tijd te laten rijden.

De NS maakte vandaag bekend dat nu de punctualiteit op 87 procent is gekomen er wordt voldaan aan eerder gemaakte afspraken met consumentenorganisaties. De betrokken organisaties kwamen in 2003 overeen dat de NS zou afzien van een tariefverhoging en dat die alsnog zou plaatsvinden als de punctualiteit en klanttevredenheid zouden verbeteren.

"Het kwaliteitsniveau is nu zo hoog dat ook de tweede helft van deze inhaalslag kan worden gerealiseerd", meldt de NS.
Waarschuw beheerder
Haha nee indd. Dat vind ik nog het meest belachelijke! Dat als je en OV kaart hebt(tenzij je hem zelf betaald) geld kan terug krijgen bij vertraging, terwijl je er niet eens iets voor betaald!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 15:20:
terwijl je er niet eens iets voor betaald!!!

Nouja het is pas een gift op het moment dat je daadwerkelijk je opleiding afrond. Anders moet je er alsnog dik voor betalen. Bovendien is die vergoeding niet om de prijs van het kaartje te compenseren, maar een compensatie voor eventueel gelede "schade" door het te laat komen.
Waarschuw beheerder
Toch vind ik het onzin, en kunnen ze dat geld beter gebruiken om te inversteren zodat de vertragingen kunnen afnemen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van tzan op dinsdag 18 december 2007 om 22:04:
Het kwaliteitsniveau

ik vind het kwaliteit maar bagger bij de ns nogaltijd vertragingen, amper personeel, treinen die gewoon gammel zijn.
Betaal niks aanze (N)
Waarschuw beheerder
auto is onderhand goedkoper
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jaapieee op woensdag 19 december 2007 om 16:05:
amper personeel, treinen die gewoon gammel zijn.

om sommige stukken komen ze wel 2x controleren op kaartjes.
tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan
90% kans op kaart controle buiten de spits om.
want betalen zal je...
dat dan weer wel.
Waarschuw beheerder
mogen de prijs verhogen nu het is gelukt om 87 procent van de treinen op tijd te laten rijden.

slaat echt nergens op :O
rijden nog steeds niet alle treinen op tijd, mogen wij daar wel meer geld voor gaan betalen ... :/

dacht dat het ooit nog eens een plan van de regering was om ons in de trein te krijgen om naar het werk te gaan i.p.v. auto ... nou op deze manier gaat dat dus echt niet lukken!

idd, geef mij de auto maar :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op dinsdag 18 december 2007 om 22:55:
Ze zouden de NS weer van de staat moeten maken, fuck de marktwerking :@

Mee eens. Mobiliteit en openbaar vervoer is één van de belangrijkste functies in de huidige maatschappij, dat soort functies moet je niet aan private organisaties overlaten.

Daar komt bovenop dat de marktwerking in het openbaar vervoer ook niet helemaal klopt. Van echte concurrentie is er namelijk geen sprake, omdat niet elke vervoerder zomaar z´n eigen rails kan aanleggen. Tussen twee plaatsen rijdt meestal maar 1 vervoerder, het enige "concurrerende" is dat er elke vijf jaar in principe een nieuwe vervoerder gekozen kan worden door het rijk of de provincie. Dat noem ik geen concurrentie, want er vindt dus geen "gevecht" om lagere prijzen plaats.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Johan says: op woensdag 19 december 2007 om 14:20:
Vind ook dat treinen helemaal weg moeten, en nederland toe moet naar een landelijk metrostelsel, zoals in parijs en londen etc.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 14:29:
goed plan voor de langere termijn, maar zo'n project zou dan als hij nu aangenomen zou worden jaren en jaren duren

Tja, dan zou ik nog even wachten :s
Waarschuw beheerder
"Het kwaliteitsniveau is nu zo hoog

Maar nog te laag :[

Waar maak ik mij druk om, ga toch nooit met het openbaar vervoer O:)
Waarschuw beheerder
volgend jaar lekker een dieseltje kopen :smoke: hoppa roet filter ertussen (y)

Lekker gassen, wordt het ook nog eens lekker warm van schijnt het
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 19 december 2007 om 12:44:
Onze zuiderburen hebben het openbaar vervoer zeer goed op orde

Ik weet niet of je NMBS (Belgische spoorwegen) daarmee bedoelt, maar zo goed zijn die ook niet hoor : geregeld vertragingen, dagelijks overvolle treinen op hetzelfde traject, om de zoveel tijd een stakingske derbij...

De prijs is iig wel veel lager dan in NL
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=800 height=600 cacheid=000ed2cb002a0efaebcde2f61a021d171e]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/DigiCTA.JPG/800px-DigiCTA.JPG[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 19 december 2007 om 12:44:
Onze zuiderburen hebben het openbaar vervoer zeer goed op orde

[img width=500 height=600]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/Train_wreck_at_Montparnasse_1895.jpg/500px-Train_wreck_at_Montparnasse_1895.jpg[/img]

:S