Partyflock

Forumonderwerp · 984493

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Extremisten eisen dood ‘teddybeer-juf’
AMSTERDAM - Islamitische fanatici eisen dat de Britse schooljuf Gillian Gibbons, die in de Sudanese gevangenis zit omdat ze een teddybeer Mohammed heeft genoemd, de doodstraf krijgt.

Vandaag moet Gibbons voor de rechtbank verschijnen. Ze kan een jaar gevangenisstraf en veertig zeepslagen krijgen wegens belediging van de profeet Mohammed. Bij oproep tot rebellie kan de celstraf zelfs oplopen tot tien jaar.

Londen en de Sudanese hoofdstad Khartoum zijn intussen verwikkeld in een diplomatieke rel. In het Afrikaanse land zijn de moslimfundamentalisten furieus. Een van de grootste kranten in Sudan roept autoriteiten op om de keiharde islamitische leider Hassan Al Turabi, die connecties heeft met Osama Bin laden, aan het woord te laten om aan te geven hoe beledigend deze zaak is voor moslims. “De juf moet sterven”, zeggen de extremisten. Ook roepen ze op tot straatprotesten. De Britse minister van Buitenlandse Zaken David Miliband heeft de ambassadeur van Sudan op het matje geroepen. Premier Gordon Brown zegt “erg teleurgesteld te zijn dat de lerares terechtstaat ". Ook de Britse moslimraad is “ontzet”.

Een van de advocaten van Gibbons zegt dat als ze schuld bekent en haar verontschuldigingen aanbiedt, ze er vanaf zou kunnen komen met een “relatief lage straf”, zoals een fikse boete of een korte gevangenisstraf. Hij waarschuwde ook voor de groeiende boosheid onder de bevolking, waar rechters gevoelig voor kunnen zijn. Woensdag zijn portretten van Gibbons door een woedende menigte verbrand.

Het gaat om drie aanklachten tegen de juf. Het beledigen van de islam, aanzetten tot religieuze haat en minachting voor het geloof. Elk van die klachten zijn goed voor een maximumstraf van 40 zweepslagen en een jaar gevangenisstraf.

Ex-man Peter en kinderen Jessica (27) en John (25) hebben de aanklachten vanuit Engeland met afschuw aangehoord. John wacht het advies van de ambassade af of hij zijn moeder kan bezoeken.

De kinderen en ouders uit de klas van Gibbons hebben allemaal verklaringen afgelegd dat de vrouw onschuldig is en niet met opzet de profeet Mohammed wilde beledigen.

De Britse moslima Saira Khan roept alle gelovige moslims op om te protesteren bij de Sudanese ambassade in Londen. “We moeten laten zien dat de islam geen haat predikt. De extremisten mogen niet de ideologische toon zetten.”

bron
:/ Wat een zwaar criminele daad zeg.. pff..
Wat dan te doen met al die mensen die hun zoon Mohammed hebben genoemd?
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 30 november 2007 om 17:36:
Mohafred!

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 17:35:
wat een drama zeg ! achterlijk volk

mee eens

Waarschuw beheerder
Ook roepen ze op tot straatprotesten.

Waar het dus eigenlijk op neer komt, is dat ze weer moeten rellen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 17:35:
achterlijk volk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 30 november 2007 om 16:48:
tja wat zou jij ervan vinden, als iemand hun dier naar je vernoemt?

Ik zou daar helemaal geen probleem mee hebben. Ook al heeft iemand een kakkerlak en vernoemd hem naar mij. Ik snap dat gehele punt niet (als ik mijn kat later Jezus wil noemen, doe ik dat ook gewoon). Ik heb gelukkig nog hersenen gekregen om normaal te kunnen nadenken, maar schijnbaar hebben die Ali Baba's daar in de woestijn, die niet gekregen of ze zijn onderontwikkelt bij hun.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 30 november 2007 om 17:21:
een fucking KNUFFEL!!

maakt niet uit wat het is.............

zal ik n lijst maken wat je daar je kop kan kosten?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 18:14:
om normaal te kunnen nadenken

wat is normaal
Waarschuw beheerder
Precies...GESCHIEDENIS...been there, done that; waar is die vent gebleven dan?

in de hemel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 30 november 2007 om 18:18:
maakt niet uit wat het is.............

Dus met andere woorden: een mens mag ook niet naar hem vernoemd worden. ;)
Waarschuw beheerder
eldt ook dat ze nergens meer gezien zijn de afgelopen dagen, maanden, jaren, eeuwen...

kom toch afentoe n jesus lookalike tegenhoor :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zal ik n lijst maken wat je daar je kop kan kosten

Als je daar opgewonden van raakt :gaap:
wat is normaal

Voor mij iets waarneembaars...iets tastbaars...dat is iets normaals in dit leven
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 30 november 2007 om 18:19:
in de hemel

Kan ik dat vinden in m'n Tom Tom?
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 30 november 2007 om 18:20:
kom toch afentoe n jesus lookalike tegenhoor

Je bedoelt iemand als:

[img width=480 height=315]http://www.highprofile.nl/images/dynamic/bedrijven/6893/480-GJB-Jan-01.jpg[/img]
Vraag 's of ie met z'n piano op het water kan gaan zitten...wie weet :bye:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Geinig plaatje; is dat een variant van Rasta Rostelli die geblindeerd messen gooit op z'n assistente? :cheer:

Waarschuw beheerder
:lol: Het zou hem zomaar kunnen zijn!

Maar laten we niet gaan beledigen hé!!

Waarschuw beheerder
belachelijk natuurlijk dat die vrouw 15 dagen moet zitten, doodstraf was meer op zijn plaats geweest voor deze gruwelijke daad.

hoe moet die tedybeer zich wel niet gevoeld hebben :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De grote schande van de mensheid, dat soort mensen. Kan er dan geen greintje menselijkheid door die muur van geloofswaanzin dringen??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 20:23:
De grote schande van de mensheid, dat soort mensen. Kan er dan geen greintje menselijkheid door die muur van geloofswaanzin dringen??

Ho ho ho...we hebben het hier wel over een loepzuivere wollen TEDDYBEER ja????????? :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 30 november 2007 om 19:03:
Kan ik dat vinden in m'n Tom Tom?

de pijl naar boven
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 29 november 2007 om 12:57:
Islamitische fanatici eisen dat de Britse schooljuf Gillian Gibbons, die in de Sudanese gevangenis zit omdat ze een teddybeer Mohammed heeft genoemd, de doodstraf krijgt.

allen deze zin hier zegt al genoeg over t niveau van dat volk daar:s :x
mijn god doe ff normaal zeg:o

Waarschuw beheerder
Wat dan te doen met al die mensen die hun zoon Mohammed hebben genoemd?

de doodstraf

:)
Waarschuw beheerder
Gooi dr op de brandstapel.
Dat deden wij in de middeleeuwen ook altijd.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dom en achterlijk cultuurtje

Waarschuw beheerder
Bijna de helft van dat rot volk heet mohammed is dat geen beldiging van de profeet?????

Hoe diep kun je zinken om iemand die een knuffelbeer mohammed noemt uberhaubt te veroordelen :S

Beetje jammer weer.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 19:58:
belachelijk natuurlijk dat die vrouw 15 dagen moet zitten, doodstraf was meer op zijn plaats geweest voor deze gruwelijke daad.

hoe moet die tedybeer zich wel niet gevoeld hebben laatste aanpassing 30 november 2007 20:31

:roflol:

Waarschuw beheerder
beetje jammer, echt een volk met het verstand van een aardbei!

Waarschuw beheerder
Ik heb mijn teddybeer Lucifer genoemd.

Waarschuw beheerder
Ze kan een jaar gevangenisstraf en veertig zeepslagen krijgen wegens belediging van de profeet Mohammed

Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 13:09:
Ze zijn er wel, de "goeie" moslims.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 30 november 2007 om 17:36:
Mohafred!

:roflol: :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 december 2007 om 02:25:
Gooi dr op de brandstapel.

Vierendelen, eerst moet ze het toegeven, dat doen we middels een pijnbank.

Waarschuw beheerder
Omg, de doodstraf vanwege een teddybeer met de naam mohammed? Ze lopen daar echt achter...

Dit lijkt verdacht veel op een middeleeuws iets :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op vrijdag 30 november 2007 om 13:19:
Daar ja...
En hier dan?

Hier lopen genoeg Mohammeds op straat de boel te verzieken maar doet iemand vanuit de moslim gemeenschap daar wat aan?
Nee dusss!!

Wat ben jij toch een achterlijk wezen :S

Wat the fuck hebben de Mohammeds hier te maken met Sudan?
Wat wil je nou eigenlijk bereiken?

Waarschuw beheerder
over achterlijke wezens gesproken,
iemand veroordelen die een knuffel mohammed noemt :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 december 2007 om 15:57:
over achterlijke wezens gesproken,
iemand veroordelen die een knuffel mohammed noemt

True, heel achterlijk maar daar gaat de topic indd over en niet de excuus voor een mohammed hier ;)

Waarschuw beheerder
Het gaat erom dat een teddybeer met de naam Mohammed in de islamitische wereld kennelijk een grotere belediging is dan een moordenaar/crimineel/ander tuig die Mohammed heet. Nou gaat het er waarschijnlijk om dat niet de crimineel Mohammed werd genoemd, maar de onschuldige baby die later voor het verkeerde pad koos. Het lijkt mij echter dat iemand die misdrijven begaat in de ogen van de islam niet langer de naam Mohammed met eer zou kunnen dragen.

Buiten dat is het natuurlijk achterlijk om iemand te willen vermoorden om zoiets onzinnigs. De lerares in kwestie EN alle kinderen en hun ouders hebben betuigd dat de vermeende belediging niet opzettelijk was. Alleen dan al zou ieder gezond mens met het minste beetje fatsoen/humaniteit iemand vergeven.

De grootste belediging voor de islam is het feit dat sommige moslims de islam zo verschrikkelijk makkelijk laten beledigen. Je hoeft bij wijze van spreken maar een scheet te laten in de verkeerde richting en ze lopen met massa's hysterisch de straat op. Allah komt op deze manier als bijzonder onzeker en ongenuanceerd op mij over. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 1 december 2007 om 17:41:
De bijbel en de koran zijn gewoon boeken geschreven door iemand,wie zegt dat die shit waar is?Kan niemand zeggen, misschien had de schrijver ervan wel een heel grote fantasie..
Je gelooft zeker ook in Sneeuwwitje en de 7 dwergen?

wat een vergelijking :S
Artiest Xerxes
Waarschuw beheerder
En dan schrikken ze ervan dat ze niet gewild zijn :roflol:
echt dit gaat te ver
die kinderen zien die beer als een vriendje dus dit is geen beledeging voor de islam dus ik snap al die commotie echt niet :/
Waarschuw beheerder
Ik probeer een punt te maken, maar ik geloof dat de domme mensen hier het niet gaan begrijpen... geeft niet hoor, had ik ook niet van jullie mogen verwachtenn...

Welk punt?

Ben jij nadat Theo van Gogh vermoord werd door Mohammed B naar Sudan gegaan om hun te vragen wat zij er van vonden??

Of wacht.. Zeggen de moslims hier in NL dat indd een teddybeer geen Mohammed mag heten?

je hebt geen punt aangezien Moslims hier geen enkele fuck te maken met een achterlijke regering daar ergens in Afrika, maar zwart wit bekijken is jouw ding dus begrijpelijk lieverd :aai:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 december 2007 om 18:04:
wat een vergelijking

Ja voor mij is de bijbel gewoon een sprookjesboek ofzo, niks meer of minder...
Dus vandaar de vergelijking :P

Uitspraak van Rafa op zaterdag 1 december 2007 om 19:28:
Welk punt?

Uitspraak van Terra-jin op zaterdag 1 december 2007 om 17:17:
Het gaat erom dat een teddybeer met de naam Mohammed in de islamitische wereld kennelijk een grotere belediging is dan een moordenaar/crimineel/ander tuig die Mohammed heet. Nou gaat het er waarschijnlijk om dat niet de crimineel Mohammed werd genoemd, maar de onschuldige baby die later voor het verkeerde pad koos. Het lijkt mij echter dat iemand die misdrijven begaat in de ogen van de islam niet langer de naam Mohammed met eer zou kunnen dragen.

Dit punt Rafa...
maar k zei al, k had al nie verwacht dat jij of 1 van de andere dombo's zou begrijpen wat ik bedoel...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Rafa op zaterdag 1 december 2007 om 15:38:
Wat the fuck hebben de Mohammeds hier te maken met Sudan?
Wat wil je nou eigenlijk bereiken?

alles :dood:(Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb vanmiddag een nieuwe knuffelbeer voor mijn jongste dochter gekocht en we noemen hem: MOHATEDDY :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 1 december 2007 om 19:31:
Dit punt Rafa...
maar k zei al, k had al nie verwacht dat jij of 1 van de andere dombo's zou begrijpen wat ik bedoel.

Nogmaals
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 1 december 2007 om 19:31:
Dit punt Rafa...

Uitspraak van Rafa op zaterdag 1 december 2007 om 19:28:
Ben jij nadat Theo van Gogh vermoord werd door Mohammed B naar Sudan gegaan om hun te vragen wat zij er van vonden??

Of wacht.. Zeggen de moslims hier in NL dat indd een teddybeer geen Mohammed mag heten?

je hebt geen punt aangezien Moslims hier geen enkele fuck te maken met een achterlijke regering daar ergens in Afrika,

Welke Islamitische wereld???

De Britse moslima Saira Khan roept alle gelovige moslims op om te protesteren bij de Sudanese ambassade in Londen. “We moeten laten zien dat de islam geen haat predikt. De extremisten mogen niet de ideologische toon zetten.”

Deze?

. Ook de Britse moslimraad is “ontzet”.

Of deze?

Als je alles toch op een hoop wil gooien LEES DAN JE EIGEN TOPIC ONDERWERP! Selectieve muts
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jij wilt me punt niet snappen Rafa..

Elke moslim vind dat de naam van de profeet niet misbruikt of belachelijk gemaakt mag worden.
Niet elke moslim zal vinden dat er de doodstraf op moet staan..

Ik heb gewoon nooit begrepen waarom er een drama gemaakt word als er een tekening van Mohammed ergens verschijnt of als iemand een knuffel ernaar vernoemd, terwijl het wel toegestaan is om de naam van diezelfde profeet te gebruiken om aan je kind te geven...

Al leg je het uit, het blijft een kromme beredenering voor mij... en niet alleén voor mij :P:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 1 december 2007 om 20:23:
Elke moslim vind dat de naam van de profeet niet misbruikt of belachelijk gemaakt mag worden.

nee dat is ook niet nodig die is gewoon belachelijk en achterlijk.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Elke moslim vind dat de naam van de profeet niet misbruikt of belachelijk gemaakt mag worden

Als een niet-moslim de naam van de profeet belachelijk maakt, is dat z'n goed recht, omdat die niet-moslim geen ene moer gelooft of weet van die hele profeet. Fuck die profeet dan dus! Denk je nou echt dat een niet-moslim eerst even alle boeken erop na gaat slaan of het wel verstandig is om z'n teddybeer (GODVERDOMME, WE HEBBEN HET HIER OVER EEN FUCKING TEDDYBEER!!!!) Mohammed te noemen????? Iemand die hier nog achter kan staan, die mag van mij meteen naar Sudan verhuizen :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
“De juf moet sterven”, zeggen de extremisten

Hier ligt ook weer de kern van alle problematiek; het zijn weer die fucking EXTREMISTEN. Voor de rest: lang leve de teddyberen :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Nee niet elke moslim en daar ga jij dus verkeerd ;)

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 december 2007 om 20:31:
Als een niet-moslim de naam van de profeet belachelijk maakt, is dat z'n goed recht, omdat die niet-moslim geen ene moer gelooft of weet van die hele profeet. Fuck die profeet dan dus! Denk je nou echt dat een niet-moslim eerst even alle boeken erop na gaat slaan of het wel verstandig is om z'n teddybeer (GODVERDOMME, WE HEBBEN HET HIER OVER EEN FUCKING TEDDYBEER!!!!) Mohammed te noemen????? Iemand die hier nog achter kan staan, die mag van mij meteen naar Sudan verhuizen :bye:

Je haalt dingen door elkaar heen en mij rest de vraag waarom je uberhaupt iets belachelijk wil maken?
Het is achterlijk wat daar gebeurt maar niet zeiken op gelovigen als je zelf niet gelooft ;)

Je zegt zelf
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 december 2007 om 20:31:
Als een niet-moslim de naam van de profeet belachelijk maakt, is dat z'n goed recht, omdat die niet-moslim geen ene moer gelooft of weet van die hele profeet. Fuck die profeet dan dus

Je bent atheist en wil niet lastig worden gevallen met geloven maar je wil het wel belachelijk maken?

Grow up, en voor alle duidelijk ik ben Atheist ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Rafa op zaterdag 1 december 2007 om 20:46:
Je bent atheist en wil niet lastig worden gevallen met geloven maar je wil het wel belachelijk maken?

Wat the fuck heeft een teddybeer die Mohammed genoemd is met het geloof te maken? Wat dat punt betreft (dus de teddybeer die Mohammed is genoemd) heb ik voor mezelf alle reden om al die moslims belachelijk te maken. Ik probeerde het echt nog te begrijpen (ik meen het!), maar toen ik me realiseerde dat het niet om een echt dier van vlees en bloed ging, maar om een schattig knuffelbeertje, toen kon en wilde ik mezelf niet meer verplaatsen in dit ronduit BELACHELIJKE standpunt. Lang leve de teddyberen en noem ze allemaal Mohateddy! :bye:
laatste aanpassing