de complete ego shatter
Nou Em, wat als ik jij en Kontra in 2011 nou eens een dagje prikken om te zegelen?
Of we gaan voor de complete ego shatter
We moeten in ieder geval life size smileys meenemen.
Kunnen we die na elke opmerking voor ons gezicht houden, net zoals op PF.
aangezien zelfs de microdots nooit echt in de handel zijn geweest in Nederland
Het stuk over twee trips die niet synchroom lopen is inderdaad beetje vreemd.
Maar ik kan zeker beamen dat bijpakken van een fikse dosis kan zorgen dat het erg onrustig wordt.
Het heeft in ieder geval zelden het gewenste effect.
Wat jij zegt over die resistentie op de korte termijn lijkt me ook niet helemaal juist trouwens.
In dat geval zou namelijk je eerste trip in dezelfde tijd ook afzwakken tot een trip van 25 mics.
Terwijl het juist vaak zo is dat je de eerste drie uur nog in een stijgende fase zit.
Sowieso kan ik me niet voorstellen dat je lichaam al na 1 à 2 uur zo reageert op een stofje.
De kans dat er dan bij regelmatig gebruik géén schade optreedt is vrij klein, terwijl LSD juist bekend staat als een psychedelicum waar je chronisch regelmatig van kunt genieten zonder grote psychische en lichamelijke risico's.
Ben met je eens dat één keer 100 mics heftiger is dan twee keer 50 mics, maar dat heeft in mijn ogen gewoon met basale kinetiek te maken.
Tegen de tijd dat die tweede 50 mics vol binnenkomt, is er van de eerste dosis nog ongeveer 50 tot 60% over.
Dus je hoogste piekdosis (qua bloedspiegel) is in de orde van 75 mics en niet 100 mics.
But it's just pharmacokinetics, geen invloed van resistentie (wat je trouwens beter verminderde gevoeligheid of tolerantie kunt noemen ).
Cheers!
de complete ego shatter
500 ug?
Wel duidelijk is het dat je door bij te slikken een dosis vele malen hoger tot je kunt nemen dan wanneer je deze in 1 maal tot je neemt.
it's just pharmacokinetics,
Dit strookt niet met jou stelling dat de eerdere dosis al voor zo'n 50 a 60 % zou zijn afgenomen.
Dit strookt niet met jou stelling dat de eerdere dosis al voor zo'n 50 a 60 % zou zijn afgenomen.
Kontra heeft gelijk en dat is farmacokinetiek.
Y(x)=(Y(x-1)*0.5)+Y(1); Y(1)=100
Ga de volgende vergelijking maar oplossen voor hoe hoog je X ook wilt maken, je zult nooit op 200 of erboven komen:
![[img width=109 height=26]http://upload.wikimedia.org/math/e/d/8/ed80e81395fb7b21643891fdd4190429.png[/img]](http://upload.wikimedia.org/math/e/d/8/ed80e81395fb7b21643891fdd4190429.png)
![[img width=120 height=41]http://upload.wikimedia.org/math/0/a/2/0a2fb07b22cbdbe68c6342f927312df9.png[/img]](http://upload.wikimedia.org/math/0/a/2/0a2fb07b22cbdbe68c6342f927312df9.png)
Uitspraak van mister-extreme op donderdag 11 november 2010 om 22:38:Dit strookt niet met jou stelling dat de eerdere dosis al voor zo'n 50 a 60 % zou zijn afgenomen.
Ik snap niet zo goed waarom je dit laatste er nou nog bij wilt zetten.
We zijn het toch eens over het verschijnsel dat bijpakken geen 1 + 1 = 2 effect geeft?
Jij noemde het tolerantie, ik heb een wat algemener geldende verklaring die mij daarom waarschijnlijker lijkt.
Ter ondersteuning: Het fenomeen wat ik beschrijf, is ook de reden dat je bijvoorbeeld 4 keer per dag 2 paracetamolletjes pakt en niet 's ochtends in één keer acht (in dit geval omdat je geen hoge piekdosis wilt maar elke keer op eenzelfde niveau wilt blijven).
Het grappige is trouwens dat je met de getallen uit jouw voorbeeld niet kunt bewijzen dat ik geen gelijk heb.
Ga de volgende vergelijking maar oplossen voor hoe hoog je X ook wilt maken, je zult nooit op 200 of erboven komen:
Y(x)=(Y(x-1)*0.5)+Y(1); Y(1)=100
Heb het even nagerekend tot en met X=25 (dus dan ben je al drie dagen bezig met dit experiment ), dan zit je op 199,999988 mics.
Ik mag trouwens hopen dat je ook wel inziet dat als je zoiets drie dagen lang doorzet, je echt wel harder tript dan op een dosis van 200 mics in één keer, maar dat terzijde...
Uitspraak van !¤ eM 2C²¤! op donderdag 11 november 2010 om 16:50:de complete ego shatter
500 ug ?
waarom dit bij 2ctjes heel anders lijkt te werken.
bijpakken geen 1 + 1 = 2 effect geeft?
Heb ik helaas nog steeds niet mogen meemaken. ook niet op 500ug
Wat vind je er bij 2C'tjes anders aan werken dan?
Psychedelic Experience van Timothy Leary gelezen?
Aan de hand daarvan kun je wel gericht mediteren om een egodood te bereiken.
Skills zijn in ieder geval belangrijker dan een hoge dosering.
http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=egodood
Anyway, kortgezegd komt egodood erop neer dat je 'ik'-gevoel er niet meer is.
Vraag me af of je dan ook echt als een ander (herboren) mens terugkomt zoals Leary het beschrijft in The Psycedelic Experience. Lijkt me een super ervaring in ieder geval.
De skills zijn veel belangrijker, en helaas kun je deze skills niet van DJ Jean leren.
En de chicks hosselaar! Jwt!
De meeste verhalen omtrent dit idee zijn van mensen die de indruk wekken meer wantrouwen in de maatschappij te hebben gekregen, en een hoop dingen (al dan niet terecht) te veel te relativeren, waardoor je niks meer neemt zoals het is. En dat vergemakkelijkt een relaxt leven nou niet per se.
movie Niels, geen video
Er zitten zeker heel veel herkenbare beelden en processen in dat boek, maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je als 'animal' uit je trip komt.
Ik was druk bezig met wetenschap bedrijven.
Dan heb ik geen tijd voor zulke banaliteiten...
Ik doelde er meer op dat de ego-dood zelf me een vette ervaring lijkt.
Leary beschrijft het inderdaad echt op een religieuze manier maar dat komt denk ik ook doordat het op het Tibetaanse boek van de dood is gebaseerd?
ik heb ook gehoord dat meer LSD bijnemen geen zin heeft, klop dat?
Zelf geen ervaring mee, maar wat ik vooral heb gehoord en gelezen is:
Bijnemen maakt alles wat onrustiger. alsof je 2 trips hebt die niet synchroon lopen.
Beter kun je dus de volgende keer dat je gaat trippen een hogere start dosis nemen.
ALs je dat trekt, is uitgaan best een optie. Sommige mensen zweren erbij. Vooral als je de plek goed kent etc. schijnt t erg leuk te zijn. Dan is t juist weer handig dat je de hele nacht kan doorhalen op een zegeltje.Maar persoonlijk houd ik niet zo van uitgaan op acid. Ik krijg veel te veel last van onbenullige dingen, zoals iemand die raar kijkt, koude tocht die ergens onderdoor komt, muziek die te hard staat of net het verkeerde ritme heeft of, nou ja, vanalles. Ik heb gewoon liever de setting volledig onder controle dan: raar kijkende mensen heb ik thuis niet (of ik zet ze de deur uit), verwarming kan omhoog, tochten doet t binnen niet, muziek kan ik zelf bepalen, etc. etc
Heb ik helaas nog steeds niet mogen meemaken. ook niet op 500ug
Aan de hand daarvan kun je wel gericht mediteren om een egodood te bereiken.
Skills zijn in ieder geval belangrijker dan een hoge dosering.
Het belangrijkste kenmerk van egodood is denk ik dat je heel angstig kunt worden voordat het gebeurt.
Als je je gewoon laat gaan, kan het echt een supervette ervaring zijn.
Is als een ander mens herboren worden wel per se positief
Uiteindelijk is er natuurlijk geen enkel middel perse positief. Het zijn maar middelen. Een vervoermiddel is ook niet perse positief. Je kunt er positieve dingen mee doen en negatieve. Hangt een beetje van je intenties en landkaart af. Met positieve intenties en een goede landkaart (en wellicht wat rijlessen) kom je echter een heel eind.
Dus ben ervan overtuigd dat dit weer eens ouderwets fijn materiaal is!
Albert Hofmann.
Heb alleen het idee dat hij zijn mail niet meer zo bijhoudt de laatste jaren...
Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk!
Hoewel die beertjes blotter ook best gruwelijk was (achtergrond), maar ja, het waren wel beertjes![]()
Gister het genoegen gehad om de nieuwe Alex Grey's te testen.