Partyflock

Forumonderwerp · 983367
35 volgers · 200336x bekeken
Waarschuw beheerder
+6-3
Iemand ervaring met LSD en wat doet het met je???
Waarschuw beheerder
Kreeg vandaag tripjes aangeboden :)
Zal ik t een keer wagen :[ ?
Heb al ervaring met paddo's, 2CI en derg..

Miss toch volgende week maar es ef belle ;P
Waarschuw beheerder
Even over het dosis/visuals verhaal. Ik kan tot nu toe wel zeggen dat hoe hoger de dosis, des te vetter je trip. Tot aan een bepaald niveau natuurlijk ;)

Lage dosis is vooral een beetje bodyload, energie, razende gedachten, geniale ingevingen en gevoeligere zintuigen
Normale dosis is als extra de bewegende patronen, kleurverschuivingen en rare lichtinvallen
Hoge dosis kan je gewoon in een hele andere wereld komen, zonder enig besef van tijd en ruimte :D

Als ik nu een lage dosis zou nemen vind ik het eigenlijk alleen maar zonde, omdat ik weet hoe bijzonder het kan zijn met een hogere dosis. Maar je moet vooral met een lage dosis beginnen, anders weet je niet wat je overkomt :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op donderdag 24 december 2009 om 11:04:
Nieuwe schatting voor het gehalte...tussen 80 en 120 mics.
Maar wacht nog steeds op ervaringen van andere gebruikers...roept u maar!! (Y)

2 gedropt, heel lichte vervormingen...
Eerste bij avatar 3D, rond half 9. Er gebeurde niets dus rond 12en de 2e erachteraan, toen een klein beetje effect maar niets om over naar huis te schrijven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chunker op vrijdag 25 december 2009 om 14:20:
Als ik nu een lage dosis zou nemen vind ik het eigenlijk alleen maar zonde

haha daar kan ik me wel iets bij voorstellen, hoewel ik zelfs een lage dosis vrij magisch vind :)

Uitspraak van Chunker op vrijdag 25 december 2009 om 14:20:
energie, razende gedachten, geniale ingevingen en gevoeligere zintuigen

precies hierom, lekker mellow :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Una Paloma Blanca :smoke: op vrijdag 25 december 2009 om 00:19:
Kreeg vandaag tripjes aangeboden :)
Zal ik t een keer wagen :[ ?
Heb al ervaring met paddo's, 2CI en derg..

Miss toch volgende week maar es ef belle

welke soort kan je krijgen?

ennuh als je al zoveel ervaring heb zou ik het zeker doen..

dan weet je dat de rest in het niet valt! en dat lsd gewoon puur is en dat je meer jezelf ben en minder hard gaat

het is echt een aanrader als je niet vies ben van 8 - 10 uur spacen =]

Waarschuw beheerder
donateur
oh ja, ik heb vorige week de test resultaat gekregen van de krishna zegel die ik had weggebracht, 27ug:/ wel erg heel erg laag:p
deze waren het:http://www.blotterart.net/gallery/Blotter-Art-2000-Present/ShivaKlein
de naam zegt shiva en ik had ze gekregen als shiva's maar dat zijn ze duidelijk niet:p

Waarschuw beheerder
Poeh:P
10 tegelijk dan maar?:P

Waarschuw beheerder
donateur
haha ja, dat is pas papier happen:p
gelukkig heb ik laatst nog een verse slok liquid in mijn flesje gehad voor kerst, dus voorlopig ff geen papier voor mij:)
Waarschuw beheerder
Ik kan niet meer wachten tot 2010. ben zo goed als zeker dat er vanavond 2 ganesha's op de tong gaan, mischien wel 2,5.

ga maar eens de setting inrichten.

nog leuke tips voor goa muziek ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van henkiebreda op woensdag 30 december 2009 om 15:10:
nog leuke tips voor goa muziek

talamasca, afgin, amithaba buddha, astral projection (jaren 90 spul), etc etc :P
Waarschuw beheerder
18:30 zegels liggen op de tong.
turn on, tune in, drop out

Waarschuw beheerder
Heb plezier!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van twee-c-trip7 op donderdag 10 december 2009 om 20:34:
wie is er hier bekent met deze zegels ?

Heb deze ook geprobeert, denk inderdaad dat er iets van 120ug inzit, goeie trip en niet te duur, have fun!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MssAl3x op donderdag 31 december 2009 om 08:20:
Heb deze ook geprobeert, denk inderdaad dat er iets van 120ug inzit, goeie trip en niet te duur, have fun!

Nou ik heb er bijna geen reet van vernomen (n) dan had jij waarschijnlijk wel goeie die geen 2 1/2 jaar oud waren :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van twee-c-trip7 op donderdag 31 december 2009 om 11:52:
Nou ik heb er bijna geen reet van vernomen dan had jij waarschijnlijk wel goeie die geen 2 1/2 jaar oud waren

weet niet hoe oud ze zijn, had er eerst 1 van genomen en dacht dat het niet werkte, nam er nog 1 en toen sloeg 't in. in het begin iets te zwaar maar ging goed, daarna lekker geslapen..
Waarschuw beheerder
Wouw wat een ervaring zeg. volledige controlle over tijd en ruimte. pffff ben nog alle indrukken aan het verwerken.

Waarschuw beheerder
Mooie film om tijdens een acip trip te kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

Brengt je wel tot bezinning :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 januari 2010 om 16:07:
Mooie film om tijdens een acip trip te kijken:

zeker weten, ook zonder acid een erg mooie docu :)
staat al een tijdje op mn harde schijf, wist niet dat ie ook op youtube te vinden is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 januari 2010 om 16:07:
Mooi plaatje om tijdens een acip trip te kijken:

[img width=800 height=800 cacheid=0010f93a002e3c7357076fc81a029d62d8]http://fc00.deviantart.net/fs50/i/2010/001/f/d/Fairy_Flower_V_by_Yuline.jpg[/img]

:|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van henkiebreda op donderdag 31 december 2009 om 14:55:
Wouw wat een ervaring zeg. volledige controlle over tijd en ruimte. pffff ben nog alle indrukken aan het verwerken.

dat is het mooie aan deze trip, deze indrukken blijf je nog lang heugen.
Waarschuw beheerder
Ok hierbij dan mijn laatste ervaring met LSD.
Ik was vorige week vrij en had besloten ergens die week een LSD experimentje in te plannen, helaas kwam van het plannen niet veel terecht en had ik eigenlijk besloten om het gewoon ergens begin 2010 een keertje goed te doen.
Ik kwam echter thuis na een avondje met wat vrienden, paar biertjes, blowtje gedeeld. Onderweg naar huis bedacht ik me dat ik de volgende dag toch niks te doen had en aangezien het nog niet al te laat was, 23:00, zou het geen kwaad kunnen om de LSD die ik nog overhad te droppen. Ik had nog 2,5 zegel over van mijn kleine voorraadje en had al eerder besloten dat ik verder wilde gaan dan ik hiervoor was geweest. Eenmaal thuisgekomen heb ik, na enige aarzeling, alle papier tegelijk onder mijn tong gelegd en heb tegelijk mijn huis een beetje klaar gemaakt voor wat zou gaan komen.
Vorige trip had ik 1,5 zegel genomen van tussen de 80 en 120 mics en vond dit heel chill, relaxed, mooi, vriendelijk, stuurbaar en voor iedereen aan te raden. Dit keer werd het allemaal iets anders...
Binnen een half uur werd ik zenuwachtig, zwaar, zakte als het ware weg in mijn bank, begon tracers te zien, geluiden te horen en voelde het steeds sterker worden. Een aantal keer heb ik mezelf vervloekt om mijn impulsiviteit, op momenten extreme angst gevoeld, vorige keer ben ik 12 uur van de wereld geweest en na 2 uur slechte slaap heb ik nog heel de dag een lichte waas van visuals voor mijn ogen gehad. Ik was dus voornamelijk bang voor hoe dit zou gaan aflopen.

Goed, terug naar deze trip, ik begon dus hoe langer hoe meer weg te zakken. Zag als het ware muisjes links en weg in mijn blikveld wegschieten en alles begon zeer sterk te vervormen. Ruimte en tijd veranderden en aangezien ik volledig alleen was raakte ik in mezelf gekeerd.
Waar ik vorige keer heel sterk het gevoel had de volledige controle te houden was dat dit keer echt andersom. Ik bedoel er gebeurden duizenden dingen tegelijk, alle spullen in mijn huis vervormden tot Maya-achtige meubels, overweldigende kleuren overal, overal waren fractals, het plafond kwam op momenten tot de vloer en als klap op de vuurpijl begon ik met open ogen onderdeel te worden van allerlei visioenen. Ik stond bijvoorbeeld aan de voet van een soort surrealistische bonenstaken die met overdonderende kracht uit de grond van de ruimte waarin ik me bevond schoten, kilometers hoog en constant elkaar vervangend. Ik ervaarde dat mijn persoonlijkheid in tweeen op de grond viel, terwijl ik dit voelde zag ik het ook gebeuren. Ik ben urenlang weer heen en weer geslingerd tussen visualisaties van gedachten die constant door elkaar liepen. Het was overweldigend maar tegelijk ook verhelderend, volgens mij schreef Cheiron over mindfucks dat je gedachten kunnen hangen net als het ware twee spiegels die je tegenover elkaar zet en van die oneindige tunnels vormen. Dit ervaarde ik ook zo, maar wel met hele verhelderende gedachten over hoe ik mijn leven momenteel ingericht heb.

Ik ben 10 jaar geleden, toen ik 17 was wekelijks naar allerlei teknofeestjes geweest en er was een periode in deze trip dat ik helemaal snapte waar tekno nou eigenlijk over gaat, ook zag ik mezelf als hoe ik zou zijn geweest als ik eerder LSD had ontdekt en toendertijd in die teknowereld was blijven hangen (heeel fucking blij dat ik daar niet in ben blijven hangen trouwens).
Bij elke trip die ik heb gehad (paddo’s etc) dat je het wel genoeg vind en ook dat je op een moment bang bent dat het nooit meer overgaat. Dat gevoel was dit maal overweldigender dan ooit, het voelde alsof het nooit meer hetzelfde zou zijn, dat ik iets had kapot gemaakt.

Nu, bijna een week later ben ik gelukkig nog steeds dezelfde, alleen juist iets beter ;-)

Beetje warrig verslag, alles liep echter door elkaar, er gebeurde teveel om op te noemen of om te onthouden, iedereen die ervaring heeft met LSD zal hier denk ik over mee kunnen praten.

Goed, ik zal het niet meer in mijn hoofd halen om iedereen LSD aan te raden, weet goed waar je aan begint, plan het in, je bent 48 uur niet meer dezelfde namelijk en het kan in het algemeen een nogal overweldigende ervaring zijn. Zorg dus dat je sterk in je schoenen staat.

Werkzaam bij Hardblast Events
Waarschuw beheerder
het zou misschien wel kunnen dat die alufolie opgemerkt wordt in de metaal detector..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van henkiebreda op donderdag 31 december 2009 om 14:55:
volledige controlle over tijd en ruimte

Dat klinkt bruut :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dumpert op dinsdag 5 januari 2010 om 17:03:
op momenten extreme angst gevoeld,

Hmm ja, angst & twijfels zijn de wachters op de drempel...

Ik stond bijvoorbeeld aan de voet van een soort surrealistische bonenstaken die met overdonderende kracht uit de grond van de ruimte waarin ik me bevond schoten, kilometers hoog en constant elkaar vervangend.

Dat klinkt echt waanzinnig gaaf :) Niet geprobeerd de bonenstaken te betreden? Dit zijn nou typisch poorten naar een andere wereld :D %)

over mindfucks dat je gedachten kunnen hangen net als het ware twee spiegels die je tegenover elkaar zet en van die oneindige tunnels vormen. Dit ervaarde ik ook zo, maar wel met hele verhelderende gedachten over hoe ik mijn leven momenteel ingericht heb.

Herkenbaar niet ;) Mooi he hoe de helderheid ontstaat over hoe we ons eigen leven kunnen scheppen en inrichten. Vooral op de punten waar we soms geen enkel uitweg meer zien is het mooi om het inzicht op te doen dat we helemaal vrij zijn. Niet als concept, maar gewoon, omdat je het direct kunt zien.

ook zag ik mezelf als hoe ik zou zijn geweest als ik eerder LSD had ontdekt en toendertijd in die teknowereld was blijven hangen

Ook mooi, toch ? Doet me heel erg denken aan wat ze in de stringtheorie de 5e dimensie noemen: elke keer als je een keuze hebt, splitst er een tijdlijn af met een mogelijk universum. We nemen dan een andere afslag, maar het mogelijke universum blijft als het ware als "optie" een reeel parallel bestaan houden.

dat je op een moment bang bent dat het nooit meer overgaat. Dat gevoel was dit maal overweldigender dan ooit, het voelde alsof het nooit meer hetzelfde zou zijn, dat ik iets had kapot gemaakt.

Er gaat ook iets kapot: je ego namelijk haha :) ALs je je daarmee hebt geidentificeerd roept dat doodsangsten op. Gelukkig besta je naderhand nog steeds inderdaad :) En, zoals je schrijft

juist iets beter

Hoewel het echt erg naar is om dat moment te hebben van: Idunnit. Nu kan ik de rest van mn leven 1 keer in de week bezocht worden door familie, en verder kaktussen kweken in een inrichting. Tegenwoordig helpt het mij wel erg goed om een scherp onderscheid te maken tussen de verschillende (parallele) werelden die ik tegenkom. Het is juist de verwarring tussen deze en die andere wereld (bijv. die van de bonestaken) waar je zo gestoord van wordt. Ik in ieder geval haha. Oja, en mijn lijf. Ook altijd een erg fijn anker tegen waanzin :)

Beetje warrig verslag,

Moah, ik vind het juist wel mooi om te lezen zo.. Er schemert op deze wijze ook iets van de intense heftigheid doorheen. Juist mooi.
Ik zou willen dat meer mensen tripreports schreven. Eigenlijk altijd mooi om te lezen, toch.
Artiest [artist=175769]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 januari 2010 om 22:55:
Moah, ik vind het juist wel mooi om te lezen zo.. Er schemert op deze wijze ook iets van de intense heftigheid doorheen. Juist mooi.
Ik zou willen dat meer mensen tripreports schreven. Eigenlijk altijd mooi om te lezen, toch.

Waarschuw beheerder
Hmm ja, angst & twijfels zijn de wachters op de drempel...

Zo is het

Dat klinkt echt waanzinnig gaaf :) Niet geprobeerd de bonenstaken te betreden? Dit zijn nou typisch poorten naar een andere wereld :D %)

Zal ik volgende keer eens proberen, ik heb echt meerdere van dit soort situaties meegemaakt. pffffff

H
Ook mooi, toch ? Doet me heel erg denken aan wat ze in de stringtheorie de 5e dimensie noemen: elke keer als je een keuze hebt, splitst er een tijdlijn af met een mogelijk universum. We nemen dan een andere afslag, maar het mogelijke universum blijft als het ware als "optie" een reeel parallel bestaan houden.

Dat is inderdaad een interessant idee, zo leek het ook te zijn. Het vreemde was ook dat ik in gedachten heel de tijd met een of andere chick stond te dansen die echt in de verste verte niet op mijn vriendin leek of een ex.
Meer een soort tekno-elf achtig meisje, precies het type waar ik toendertijd op viel ;-) Kennen jullie die stromen die je voor je ogen ziet onder LSD, stromen die elkaar constant inhalen en doorhalen en door elkaar lopen enzo, hele snelle pijlen enzo. Wellicht zijn dat net als die bonenstaken wel een soort tijdslijnen, paralelle universums ofzoiets

dat je op een moment bang bent dat het nooit meer overgaat. Dat gevoel was dit maal overweldigender dan ooit, het voelde alsof het nooit meer hetzelfde zou zijn, dat ik iets had kapot gemaakt.

Er gaat ook iets kapot: je ego namelijk haha :) ALs je je daarmee hebt geidentificeerd roept dat doodsangsten op. Gelukkig besta je naderhand nog steeds inderdaad :) En, zoals je schrijft

juist iets beter

Hoewel het echt erg naar is om dat moment te hebben van: Idunnit. Nu kan ik de rest van mn leven 1 keer in de week bezocht worden door familie, en verder kaktussen kweken in een inrichting. Tegenwoordig helpt het mij wel erg goed om een scherp onderscheid te maken tussen de verschillende (parallele) werelden die ik tegenkom. Het is juist de verwarring tussen deze en die andere wereld (bijv. die van de bonestaken) waar je zo gestoord van wordt. Ik in ieder geval haha. Oja, en mijn lijf. Ook altijd een erg fijn anker tegen waanzin :)

Beetje warrig verslag,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dumpert op woensdag 6 januari 2010 om 17:54:
Zal ik volgende keer eens proberen, ik heb echt meerdere van dit soort situaties meegemaakt. pfffff

Ook weer niet te roekeloos, het is zinvol om een bepaald soort "groundcontrol" te hebben. Er bestaat een handboek uit de jaren zestig voor psychedelische ervaringen waarbij 500 ug een normale dosis was. Daar staan allemaal teksten in om je terug te voeren naar de "lichte wereld" als het ware, wanneer je in een duister uithoekje bent aanbelandt.

Nou gaat het me niet precies om die exacte tekst, maar meer om het feit dat je een innerlijk beeld hebt, dat jouw past, waarop je innerlijk kunt navigeren. Zo heb ikzelf bijvoorbeeld een innerlijk beeld van een man, die ik verder in real life niet ken, maar die me altijd adviseert op dit soort momenten. Kan me dan overigens weinig schelen hoe je zo een fenomeen verklaart: het gaat mij vooral heel pragmatisch om de situatie dat ik in een akelige parallel gebeuren ben aanbeland en dat ik daar weg wil. Dit werkt voor mij :) Mijn advies is vooral: zoek naar een innerlijk "baken" dat je kan gidsen naar fijne oorden, heel pragmatisch, wat voor jouw werkt. Als het werkt, gebruik het dan, hoe "vreemd" je ratio het ook vindt. Dan is het ook goed te doen om dat soort tripjes te ondernemen als "in de bonenstaken" klimmen. Het is niet voor niks dat in die sprookjes soms ook spooky wezens voorkomen... Maar erg boeiend om te betreden.

Vooral als je vaker dit soort situaties meemaakt: klinkt ook een beetje als een uitnodiging, niet :) alice in wonderland die voor een deur terecht komt. Ga je erdoorheen is dan de vraag...

Meer een soort tekno-elf achtig meisje,

Een dergelijk wezen zou bijvoorbeeld als gids kunnen dienen, in die andere wereld.
Ik ben een boek aan het lezen van iemand die antropologisch onderzoek beschrijft naar verschillende sjamanen. Sommige sjamanen trouwen zelfs met een vrouwelijk wezen in de andere wereld. Daar onderhouden ze dan tijdens hun trancereizen een relatie mee. Sommigen hebben het zelfs over kinderen daar. Wonderlijk, niet ;)
Waarschuw beheerder
iedereen die ervaring heeft met LSD zal hier denk ik over mee kunnen praten.

begrijp het compleet. er gebeurd idd heel veel op een heel klein plekje (soms zo goort als een stuiver) waar je zo van onder de indruk raakt dat er helemaal in mee word genomen. soms lijkt dit wel uren te duren terijl het dan in werkelijkheid maar een aantal minuten of zelfs seconde zijn of andersom.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 januari 2010 om 22:55:

is idd jammer dat er hier niet veel mensen zijn die een report achter laten, al was het maar een hele kort bondige review. helaas is mij lsd trip al bijna 1 jaar geleden en weet ik er dus niet genoeg meer van om er een report over te kunnen schrijven. het beste zou zijn als je hem zou schrijven als je miss net 2-3 uur uit je trip bent. dan sta je nog helemaal paf van wat er allemaal gebeurd is.

zo leek het ook te zijn. Het vreemde was ook dat ik in gedachten heel de tijd met een of andere chick stond te dansen die echt in de verste verte niet op mijn vriendin leek of een ex.

dit herken ik, alleen bij mij was het een bandje wat voor de muziek zorgte (laptop natuurlijk). ik was er heilig van overtuigd dat er een bandje was in de kamer die stonden te spelen. enige rare ervan vind ik dat je het "denkt" maar niet probeert te "bevestigen" op dat moment, kortom je geloofd meteen de onzin die je zelf bedenkt wat weer geprojecteerd word op je beleving.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 januari 2010 om 23:01:
Een dergelijk wezen zou bijvoorbeeld als gids kunnen dienen, in die andere wereld.
Ik ben een boek aan het lezen van iemand die antropologisch onderzoek beschrijft naar verschillende sjamanen. Sommige sjamanen trouwen zelfs met een vrouwelijk wezen in de andere wereld. Daar onderhouden ze dan tijdens hun trancereizen een relatie mee. Sommigen hebben het zelfs over kinderen daar. Wonderlijk, niet ;)

moet idd eerlijk zeggen dat er wel een "soort van" iemand was die als een leidende draad voor me uit ging, maar ik kan me niet meer herrinneren dat het een wezen of iets dergelijks was. voor mij was het meer het gevoel dat er "iets" was wat me begeleide. alsof ik zelf in de hoek op stond te letten of ik daar in het midden van de kamer me wel zou redden.

ik geloof best dat zo'n "relatie" mogelijk is. als ik bijv. denk aan wat ik schreef
je geloofd meteen de onzin die je zelf bedenkt wat weer geprojecteerd word op je beleving.

dan heb je dus eigenlijk een relatie met het idiaal wat je zelf schept.
Waarschuw beheerder
puik reportje dumpert :D
Waarschuw beheerder
Ik zou willen dat meer mensen tripreports schreven.

Inderdaad! Het is echt super om te lezen.. Ik kan niet wachten tot ik aan dat goedje kan komen ;) Dan komt er ook zeker een report :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heftig dumpert ;)

Aangezien mijn nederlands niet zo geweldig is schrijf ik niet graag een reportje. ( op een openbaar forum )

Het was iig heftig genoeg om nu alweer een verlangen te hebben naar een nieuwe trip

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DOOD-LOOD op donderdag 7 januari 2010 om 01:32:
moet idd eerlijk zeggen dat er wel een "soort van" iemand was die als een leidende draad voor me uit ging, maar ik kan me niet meer herrinneren dat het een wezen of iets dergelijks was. voor mij was het meer het gevoel dat er "iets" was wat me begeleide. alsof ik zelf in de hoek op stond te letten of ik daar in het midden van de kamer me wel zou redden.

Het is voor onze ratio, in onze cultuur, snel vreemd, deze dingen. Wij hebben wat dat betreft ook een erg a-psychedelische cultuur, helaas. Op het moment dat je een "iets" hebt dat je leidt, en dat werkt voor jouw, lijkt me dat voldoende.

Ik sneed dit onderwerp vooral aan omdat dumpert refereerde aan de bonestaken. Als je dit soort poorten doorgaat, kun je in een parallele werkelijkheid terechtkomen. Met dat soort gekkigheid is het bijzonder fijn als je het niet allemaal in je eentje hoeft uit te zoeken, wat voor verklaring je daar ook aan geeft. En een "iets" of "soort van iemand" kan al voldoende zijn.
Waarschuw beheerder
Apart is het wel, snap ook dat mensen het bijvoorbeeld moeilijk zouden vinden om iets wat duidelijk fictief is voor lief aan te nemen en zelfs te vertrouwen of advies van aan te nemen. Zeker in onze cultuur van nuchtere Nederlanders ;-)
Ik weet van mijn eerste LSD tripje, waar ik 1/5e zegel had genomen en een dikke blow had gerookt, toen hoorde ik ook steeds een heleboel stemmen op elkaar gestapeld zeggen dat het allemaal goed was, dat ik door kon gaan etc etc.

Over die tripreports, of je nou goed kan schrijven of niet, het maakt denk ik niet hoe je iets zegt maar vooral om wat je zegt. Het viel mij inderdaad op dat op dit forum haast geen tripreports te vinden zijn, ik kan me voorstellen dat sommige ervaringen ook niemand aangaan of niet interessant genoeg geacht worden, toch ben ik benieuwd naar meer gedetailleerde ervaringen..
Ik heb weer een nieuw voorraadje en wil binnenkort weer een trip plannen, ben ook zeker van plan er weer een reportje van te schrijven.
Ten eerste is het dan zowiezo van je hart, fijn om iets onder woorden te kunnen brengen. Daarnaast is het ook gewoon interessant en leerzaam om van andere mensen hun kijk op je report te horen. Dat met die helper, ik ben best geinteresseerd in shamanisme (heb Mongools/Siberisch bloed en dat is van oudsher een regio waar shamanisme beoefend werd) en ik weet dat dit iets is wat in het shamanisme voor komt. Een advies van een ander kan je bewuster maken over dingen waar je zelf misschien nieteens zo bij stil had gestaan, dit kun je weer meenemen in je volgende trip.

Over trips gesproken, ik ben nu uit Mimosa rootbark DMT aan het extraheren, nooit geweten dat dit relatief simpel was. Je moet je echter wel over het idee zetten dat je gootsteenontstopper gebruikt en nog wat andere smerige zaakjes. LSD en DMT zijn twee dingen die ik altijd al eens wilde proberen. Iemand van jullie ervaringen met DMT? of de combo?

Ik heb nu 1/5, 1,5 en 2,5 zegel genomen, wil volgende keer 4 a 5 zegels nemen, kijken waar dit mij naartoe neemt. Daarna denk ik dat ik juist weer rustigere trips wil maken met vrienden die dit nog nooit gedaan hebben.

Wat zijn jullie heftigste doseringen? ik denk dat 5 zegels ergens tussen 400 en 600 mics zal liggen. Iemand ervaring met deze dosis?
Waarschuw beheerder
Excuses voor het lange verhaal, maar deze man snapt het:

Back in the 70's I did acid a few times, but in the ten years since
then I had no access to the stuff, nor was I particularly interested
because of other pursuits. Recently I have been studying cognitive
and neural systems, which has revived my interest in issues of
consciousness and perception. I was delighted therefore when a friend
offered to share two last hits he had saved in the freezer from the
days of his own wild youth. I had vague recollections from ten years
ago of wierd sensations and hallucinations and I prepared for the
'experiment' with a checklist of questions to myself about my
experiences. The questions were in the nature of "How does the visual
world look?" "How do you experience sounds?" "can you compute 345/15?"
and the like. I looked forward to the experience with great interest
and curiosity.

We went to my place that night and made ourselves comfortable, and
when things started turning weird, I pulled out my checklist. First
of all, the notion of having a checklist seemed at the time to be so
hilariously funny that my friend and I were doubled up with laughter
for a long long time before I could get to any of the questions
seriously. It was a kind of laughter that I havent experienced since
childhood, a deep and overwealming mirth that shook my whole body to
the core and tears were streaming down our cheeks as we gasped happily
for breath. Each new question occasioned a renewed outburst of
helpless laughter until we were thoroughly exhausted.

When I finally got aroud to the questions I discovered a fact that
leaves me astounded to this day. I answered every one of the
perceptual questions exactly as I would have while stone cold sober.
The reason why this was so surprising was that I was actually feeling
very very different. In fact I was feeling exceeding peculiar. In
fact words cannot express how strange I was feeling, and yet, my
sensations of the world around me were exactly as they are normally.
So, I asked myself, what is it that is actually different? Well, the
sights and sounds and smells were the same. It was my perception of
them that was different. This experience gave me a new appreciation
for the word perception. Normally we think that if we observe an
object, a pencil in your hand for instance, we see exactly that, a
pencil, the real pencil, and nothing but the pencil. It came to me
that that is not the case. Even when regarding as matter-of-factual
an object as a common everyday pencil, we perceive it through a filter
of our own perspective, our own view of things. This perspective is
normally so ordinary and unremarkable that we are not even aware of
it, but it was exactly this perspective, our view of the world around
us, that is altered by the drug. It brought my attention to something
that I had been totally unaware of although it has been in front of me
all my life.

It is somewhat like the experience of intently watching some event
unfold before your eyes, and suddenly becoming aware of the fact that
you are watching it on television. Shifting your attention from the
event itself to the glowing phosphor dots on the screen. You are
looking at the same thing, and you are seeing the same thing, but your
perception of it has altered radically. Well the same thing was
happening to my own senses. Suddenly I was aware of the fact that the
world around me is not the real physical world, but only a view of the
world as it impinges on my senses. That the image of the pencil is
not a pencil, but a pattern of neural activity in my visual cortex.
Of course this is no new scientific revelation, I knew that all along.
But now I could feel it, I could perceive it in a way that has
permanently altered my way of thinking about consciousness.

We went outside for a little walk in the night air, and while walking
down the street I got a repeat of that first insight. I had the
feeling that instead walking down a real street, I felt as if there
was a big spherical screen all around me, with an image of the street
projected onto it, and that as I walked the image changed, expanding
out in front of me and collapsing back down again behind me. I could
look up and see an image of the sky, look down and see my feet pushing
the sidewalk backwards. I was stationary, it was the image of the
street that was moving. Of course when you think about it, this
perceptual 'distortion' is actually more real than the 'normal'
perception. My brain, comfortably enthroned in my skull feels nothing
of the outside world except through the pattern of activity it
receives from the senses. It receives images, sounds, sensations, and
pastes each one in its proper place on a sensory sphere that
represents the world around me. My perceptual distortion was that
instead of seeing the outside world, I was now seeing this sensory
sphere, with a sensory image of the world on it. To me this an
extremely interesting and exciting insight that I will remember for
the rest of my life.

I would see strangers approach along the sidewalk, at first appearing
as a little insignificant dot near the expanding focus of my sphere.
They would grow and grow until I could see them in great detail before
they passed behind and shrank back down to nothing. It was as if each
of us posessed his own sensory sphere, and as we approached the
spheres would intersect, and I would appear in his sensory world as he
appeared in mine. We played a little ritualistic game as we passed,
each in turn taking a good look at the other, then politely averting
their eyes to allow the other to return the visual examination without
making direct eye contact, before hurrying on down the street. It
brought to mind an image of dogs presenting themselves in turn for the
other to get a good sniff.

We stopped at MacDonalds to get a bite to eat, and never did a big mac
taste so good, although it seemed to take an hour to consume it, and I
was a little concerned that the other customers might notice the
enormous effort I was expending in getting it down. I could feel my
tongue and cheeks maneuvering the lumps of food into position on my
molars, a few good chomps, then it was pushed down the chute where my
esophagus began an elaborate sequence of peristaltic contractions to
persuade it down to my stomach. I looked up at my friend between
mouthfuls, and his face looked so weird, it is hard to describe.
Although visually he looked exactly as he always does, I would become
aware of individual components of his face, his nose, his cheek, his
eyes, which would trigger a strong response to my senses independant
of the rest of the face, so that the impression was somewhat like a
cubist painting.

We attempted a few mathematical exercises and found that although we
were fundamentally capable, it was difficult to remember which part of
the problem you were working on, or to hold interim results in your
head. While walking around town I had found it extremely challenging
to navigate around the familiar streets of my neighborhood for a
similar reason; although I could plan a course, I had some trouble
remembering which part of the course we were actually on. We were
never in danger of actually getting lost, but we did spend some time
discussing where we were and how to proceed. It was a wonderful
sensation like exploring a fabled town that you have read about but
have never actually visited before.

As the hours rolled on by we spent the time playing with a slinky and
one of those electrostatic lightning machines, blissfully absorbed in
such simple pursuits like two children playing with toys. Our
conversation disintegrated to short meaningless sentences. I would
say something like "The quality of light is an etherial essence" to
which he might respond "But the meaning of existance is not
comprehensive" and I would reply "Yes but it is if you want it to be",
and it would go on like this, knowing that he had no idea of what I
had meant, which didn't matter at all, since I didn't know myself what
I had meant. Often we would just break into paroxisms of mirth,
laughing and laughing until our stomachs hurt and the tears flowed in
rivers down our cheeks. At one point I noticed a luminescent glow on
the slinky that I could not account for. I told him breathlessly of
my discovery, thinking it was a new form of mysterious energy, on a
par with Newtons discovery of gravitation, and it took us at least ten
minutes to discover that it was only the reflection of the lightning
machine, which triggered another bout of helpless mirth.

At one point we turned out the lights and looked at the patterns of
light cast on the ceiling from the street. I cannot begin to express
the deep beauty of those patches of light. I stared and stared with
my eyes boggled out muttering "oh my God! oh my God!" I swore I would
never take patterns of light for granted again! I could see
fantastically complex latticework patterns in the dark which became
very vivid when I closed my eyes. I tried to describe these visions
to my tape recorder because I knew I could never remember them in all
their beauty and complexity, but the visions rushed by so fast and
furiously that I could not begin to keep up with them, even if I could
find words to describe them.

Throughout these experiences I remembered an insight I had had ten
years ago when I had last taken LSD. I remember thinking that
although the experience is novel and fantastic beyond the wildest
imagination, that there is also an element of familiarity to it all, a
sense of deja vu, that at some past time I had seen these kinds of
things before. After much thought it came to me. Remember when you
were a kid, and could see patterns in clouds? I remember seeing
things in every random pattern. In the linoleum of the bathroom floor
there was a man's head, and a little girl, and a horse. In the trees
across the street from the house I could see goofy and the snap
crackle and pop characters. When I first learned numbers in school, 6
was a little fat boy with a big stomach, and 7 was tall and straight
with creased pants, while 3 and 8 were little girls. Now they are
just numbers to me, they have lost their fanciful connotations, but on
LSD I see images again, like I did as a young boy. And near the end
of the trip when thoughts and sensations become more 'fundamental'
(how else can I word it?) and you feel spasms pulsing through your
whole body and shaking you to your very foundations, it brings to mind
the convulsions of a very young infant, and the boggled eyes with
their expression of uncomprehending wonder and fascination. Is this
the reason for the familiarity? Is this the way the world looked when
I first cast eyes on it?

If I were an alien intelligence come to visit the earth, to get a
taste of life among these primitive semi-intelligent self-important
pompous ape men, if I wanted to really know what it was like to be
human, to have human thoughts and perceptions and I slipped into a
human brain and viewed the earth through an earth mans eyes and ears
and body, this is the way it would look. This is the wild distorted
narrow visioned perspective on the world as seen from within a human
mind, but seen with an alien detachment and objectivity. LSD gives me
an opportunity to experience what being human is all about. To step
back and see my world from a perspective that cannot be gained any
other way. To gain deep insights into the nature of what I am.

Should LSD be legal? Absolutely! Would I recommend it for just
anyone? Absolutely not! I am an easy-going happy person, satisfied
with my life, so the experience has always been a good one for me.
But the psychedelic experience forces you to face up to some
fundamental issues about your own life and mind, and if you are at all
mentally unstable, unhappy with your life or yourself, if you have any
unresolved mental conflicts, then the experience could well be
disasterous beyond your most horrific nightmares! Anyone who takes
this drug does so at their own risk, and it should never be taken
lightly or pushed on people who arn't sure whether they want it. For
those who are suited for it however the experience can be so rich and
rewarding in a multitude of ways, that no man should have the right to
deny it to them. It is a truely priceless experience!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dumpert op vrijdag 8 januari 2010 om 10:43:
Apart is het wel, snap ook dat mensen het bijvoorbeeld moeilijk zouden vinden om iets wat duidelijk fictief is voor lief aan te nemen en zelfs te vertrouwen of advies van aan te nemen.

Ik ben daar niet zo zeker van, dat het "duidelijk" fictief is, hoewel ik ook niet zeker weet wat het dan wel is.
Wat ik wel zeker weet is dat het zeer behulpzaam is om de twijfel opzij te zetten, en ongeacht de rationele verklaring de ervaring van de helper voor lief te nemen. Dat is, als je een helper hebt die je vertrouwt. het is meer vanuit pragmatisch oogpunt dat ik het onderwerp aansnijdt, hoewel de discussie " wat is echt en hoe weet je dat" natuurlijk ook een interessante is.

Over die tripreports, of je nou goed kan schrijven of niet, het maakt denk ik niet hoe je iets zegt maar vooral om wat je zegt.

Helemaal mee eens. Het is sowieso moeilijk om dergelijke ervaringen te verwoorden. Hoewel ik soms ook merk dat ik het zelf moeilijk opbreng om te schrijven, omdat het zo lastig is te verwoorden. Maar goed, wellicht dat de oproep die ondertussen door meerdere mensen is gedaan anderen over de drempel helpt.

Dat met die helper, ik ben best geinteresseerd in shamanisme (heb Mongools/Siberisch bloed en dat is van oudsher een regio waar shamanisme beoefend werd) en ik weet dat dit iets is wat in het shamanisme voor komt.

Kijk, je hebt een genetische voorsprong :) Maakt het begrijpelijk extra interessant.

ik ben nu uit Mimosa rootbark DMT aan het extraheren,

Leuk! laat weten als het je daadwerkelijk lukt, ben benieuwd of t werkt.

Wat zijn jullie heftigste doseringen

Met LSD ongeveer 300 ug. Met ayahuasca heb ik ervaringen die waarschijnlijk wel vergelijkbaar zijn met 500+ ug (zeg maar dat je , als je je ogen opendoet, gewoon nauwelijks nog je omgeving kunt zien omdat je helemaal in die andere wereld bent)

Met hogere doseringen wordt het wat mij betreft steeds "sjamanistischer". Dan komen de engelen & demonen echt tevoorschijn :D %) Op een bepaald punt zijn het gewoon andere werelden die zich openen, gebouwd van kristallen, energie, licht, en bewoond door intelligenties die je dingen leren & laten zien.

Eigenlijk vrij onvoorstelbaar totdat je het zelf meemaakt , zeg maar. Ik vond het overigens wel fijn om met dergelijke doseringen een stevige "ground control" te hebben. Als ik niet was tegengehouden was ik bijvoorbeeld gaan autorijden. De tijd was namelijk volledig opgehouden met lopen, en ze hadden me uitgelegd dat in ons universum de tijd in beweging komt door intentie. Dus ik dacht: mooi, ik heb nog wel wat dingen af te ronden in mij leven, ik stap in de auto dan begint de tijd weer en kan ik aan de slag hahahah.
Maar goed, erg fijn dat je op zo'n moment wordt tegengehouden door iemand met tegenwoordigheid van geest. Ik moet er niet aan denken dat ik was gaan rijden.

Uitspraak van dumpert op vrijdag 8 januari 2010 om 13:53:
This experience gave me a new appreciation for the word perception. Normally we think that if we observe an object, a pencil in your hand for instance, we see exactly that, a pencil, the real pencil, and nothing but the pencil. It came to me that that is not the case. Even when regarding as matter-of-factual an object as a common everyday pencil, we perceive it through a filter of our own perspective, our own view of things

Mooi ja, die deconstructie van de werkelijkheid. Herkenbaar ook haha.
Waarschuw beheerder
ik denk dat 5 zegels ergens tussen 400 en 600 mics zal liggen

ga je niet een beetje snel ? na 3 trips
Waarschuw beheerder
LSD en DMT zijn twee dingen die ik altijd al eens wilde proberen. Iemand van jullie ervaringen met DMT? of de combo?

:lol: LSD en DMT combineren?
Gaat je alleen lukken met een dosering LSD die op zichzelf niet interessant genoeg zal zijn.
Wij hebben het een keertje geprobeerd met 120 mics, was best geslaagd.
Maar met hogere doseringen LSD kun je echt geen DMT inhaleren. :no:

Verder zou ik hier niet zo openbaar posten dat je een DMT-extractie aan het uitvoeren bent.
Blijft een illegale praktijk, en natuurlijk is de kans klein dat de verkeerde mensen het lezen, maar je kunt beter iets te voorzichtig zijn dan zonder na te denken overal gaan roepen waar je mee bezig bent. (Y)

Uitspraak van henkiebreda op vrijdag 8 januari 2010 om 16:53:
ga je niet een beetje snel ? na 3 trips

+1
Als je zo doorgaat wordt je een typisch gevalletje 'rechter kolom Volkskrant pagina 5'.
Waarschuw beheerder
Ik heb veel ervaring met hoge doseringen met paddo's, heb dus vaak getript en ben geestelijk stabiel, ben nog aan het nadenken over hoeveel ik precies ga doen maar dat is een van de richtingen waarin ik aan het denken ben.
Wil gewoon de verschillende stadia hebben meegemaakt om daarna over het geheel te kunnen oordelen. En omdat het me gewoon wel heel wat lijkt..

Weet je, je bent nooit voldoende voorbereid voor iets waarvan je geen idee hebt wat het is. Ik kan wel 200x 150mics nemen en dan denken dat ik ervaren genoeg ben voor 400+ maar zo werken de dingen niet. Af en toe moet je je gewoon in het diepe laten vallen en klappen nemen zoals ze komen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dumpert op vrijdag 8 januari 2010 om 17:09:
Af en toe moet je je gewoon in het diepe laten vallen en klappen nemen zoals ze komen...

Let je wel op dat je de noodzakelijke dilemma's in het leven niet te veel gaat verwarren met recreatief trippen? :/
Klinkt heel wijs zoals je het hier uitdrukt, maar in principe 'neem' je geen klappen zoals ze komen; je gaat er zelf naar op zoek.

Uitspraak van dumpert op vrijdag 8 januari 2010 om 17:09:
Weet je, je bent nooit voldoende voorbereid voor iets waarvan je geen idee hebt wat het is.

Klopt helemaal.
Maar als je voorzichtig naar iets toe werkt doe je telkens kleine stukje kennis op waarmee je je voordeel kunt doen.
Misschien dat je ervaring met hoge doseringen paddo's hiervoor ook genoeg is, dat kan natuurlijk.
Maar de stap tussen 1,5 en 2,5 zegels is een hele andere dan tussen 2,5 en 5 zegels, als ze tenminste gedoseerd zijn zoals je denkt.

Er zijn trouwens ook nog een stuk of tien (jaja, het zijn er wel meer natuurlijk :P) boeken die je zou kunnen lezen om je voor te bereiden... (Y)
Dan heb je ook veel meer aan zo'n intense trip denk ik. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ben tijdens een paddo trip wel eens over de grond aan het kruipen geweest omdat ik dacht dat ik een regenworm was. Ik kijk wel uit met pshycedelics. Als vrienden vragen hoe het is om te trippen vertel ik ze bedenk je eens het mooiste wat je kunt mee maken en het ergste wat je kunt mee maken. en daar moet je maar net geluk mee hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op vrijdag 8 januari 2010 om 17:09:
Verder zou ik hier niet zo openbaar posten dat je een DMT-extractie aan het uitvoeren bent.
Blijft een illegale praktijk, en natuurlijk is de kans klein dat de verkeerde mensen het lezen, maar je kunt beter iets te voorzichtig zijn dan zonder na te denken overal gaan roepen waar je mee bezig bent. (Y)

Ja ach, die 0,3 gram ofzo, voor eigen gebruik, denk niet bepaald dat ze een SWAT team op me af gaan sturen hiervoor, of ik moet in de komende tijd enorm veel LSD gaan gebruiken. Wellicht dat ik dat dan wel ga denken...;-) Maar je weet nooit wie er allemaal op dit forum rondneuzen.

Maar goed, dank voor de waarschuwingen, wellicht kan ik het ook wel beter wat rustiger opbouwen, ben alleen niet van plan om hier lang en vaak mee te gaan experimenteren, zowel LSD als DMT (wellicht ayahuasca ooit nog eens, maar zou ik liever op latere leeftijd doen), paddo's ben ik mee klaar, blowen ook en de rest....never again...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op vrijdag 8 januari 2010 om 17:23:
Let je wel op dat je de noodzakelijke dilemma's in het leven niet te veel gaat verwarren met recreatief trippen? :/
Klinkt heel wijs zoals je het hier uitdrukt, maar in principe 'neem' je geen klappen zoals ze komen; je gaat er zelf naar op zoek.

Haha, dat klopt inderdaad wel, je zoekt het zelf op. Het is dus een bewuste keuze inderdaad. Ik bedoel meer, als je van recreatief trippen houdt zul je dus ook klappen krijgen. Zoals henkie zegt: pure schoonheid en diepste angsten.

Zal eens kijken naar wat boeken inderdaad. Tips?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dumpert op vrijdag 8 januari 2010 om 17:37:
Tips?

de psychedelische ervaring . Is moeilijk te krijgen behalve tweedehands, zie linkje.

Ik zie dat kontra daar ook naar verwijst. Inderdaad fantastisch boek, dus. Heel bruikbaar ook, vooral omdat ze van zeer hoge doseringen uitgaan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Lol op marktplaats is er al 15 euro geboden, voor hetzelfde geld ligt hij binnen 5 dagen thuis nieuw.

Edit: deze ziet er ook leuk uit, iemand mee bekend ? bestellen we er maar gelijk bij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van henkiebreda op zaterdag 9 januari 2010 om 10:39:
Lol op marktplaats is er al 15 euro geboden, voor hetzelfde geld ligt hij binnen 5 dagen thuis nieuw.

Mjah, die op Marktplaats is wel een (zeldzame) Nederlandse versie.
Ik geef sowieso de voorkeur aan de Engelse, maar als je Engels niet goed genoeg is dan moet je wel voor de Nederlandse versie gaan.
En die is een stuk moeilijker te vinden, dus vandaar dat de prijs wat hoger zal liggen. :)

iemand mee bekend ?

Niet bekend mee, klinkt wel leuk. (Y)
Maar het lijkt me wel typisch zoiets dat ook heel erg kan tegenvallen...
Is maar net afhankelijk van wat voor beelden je chill vindt en wat voor muziek jouw voorkeur heeft.
In ieder geval heb ik 'm ook in mijn verlanglijstje gezet op Bol.com.
Dus als jij hem vindt tegenvallen dan kun je hem altijd nog naar mij doorpassen. ;)

Bol.com (L) :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op zaterdag 9 januari 2010 om 10:36:
De enige echte!

precies, erg bruikbaar.
Ben benieuwd hoe hij je bevalt.
Ze verdelen de trip onder in verschillende type hallucinaties, en trekken sowieso een vergelijking met het proces van sterven en wedergeboorte.

Mijn eerste trips vielen, met de kennis van dit boek, wat tegen, maar dat komt vooral door het verschil in dosering. Bij hogere doseringen wordt het steeds herkenbaarder :)

Edit: deze ziet er ook leuk uit, iemand mee bekend ?

Tja, muziek die zo wordt neergezet kan ook ineens heel fout zijn. Ik geef zelf vaak de voorkeur aan die gouwe oudjes zoals The Orb en Future Sound of London.
Lifeforms van FSOL blijft toch echt een enorm vet album na al die jaren.
Filmpje is ook wel aardig: