Partyflock

Forumonderwerp · 983367
35 volgers · 204999x bekeken
Waarschuw beheerder
+6-3
Iemand ervaring met LSD en wat doet het met je???

Waarschuw beheerder
-4
donateur
Uitspraak van Yozzman op dinsdag 17 april 2012 om 16:36:
Heb fat freddys cat blots, ong 200ug.

Ik heb ze ook en ze liggen tussen 150/200Mics in laatst 2 gegooid echt geweldig...;p
Eind van de zomer moeten er 6 ingaan:vaag:
Grapje offcourse :x
Waarschuw beheerder
-2
haha, ik ben LSD
.. Duizend Goden in mijn buik after killing dragon s here and there...just everywhere..
Artiest [artist=175769]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
+6
Bicylce day(verjaardag LSD)

Op 19 april 1943 werd de eerste bewuste LSD trip ooit gemaakt. Albert Hofmann had deze primeur. 3 dagen hiervoor was hij bezig geweest met de vijfentwintigste verbinding van het lysergeenzuur ( lysergeenzuur-ethylamide of wel LSD-25). Deze dag merkte hij een versterking van de verbeeldingskracht, en veranderde zijn waarneming van ruimte en tijd. Hij zag prachtige caleidoscopische kleurrijke beelden als hij zijn ogen sloot en bedacht hem zelf dat deze effecten mogelijk van de stof konden komen waar die dag aan had gewerkt. Mogelijk was hij niet secuur te werk gegaan en is zijn huid in aanraking geweest met pure LSD

Op 19 april 1943 besluit hij de proef op de soms te stellen. Albert Hofmann neemt een dosis van 250 microgram (0,000 250 gram) Hij verwacht dat dit een threshold dosis is om überhaupt effect te vernemen. Echter blijkt de threshold dosis van LSD al op 20 microgram te liggen en 250 microgram een erg stevige dosis is. Hier komt hij dan ook vrij snel achter. Ongeveer een uur na inname vraagt Albert aan een collega om hem thuis te brengen. Wegens restricties die zijn opgelegd gedurende de oorlog zijn ze verplicht om op fiets te gaan. Tijdens deze fietstocht worstel Albert met gevoelens van angst, afwisselend met gedachten dan zijn buurvrouw een kwaadaardige heks is en dat hij compleet zou doordraaien door de LSD. Thuis aangekomen komt een dokter bij hem kijken, deze kan geen lichamelijke afwijkingen vinden met uitzondering van de een paar ongelofelijk grote pupillen. Dit stelt Albert erg gerust waardoor zijn angstige trip begint te transformeren in een mooie ervaring met gevoelens van geluk en plezier.

Albert Hofmann; "... little by little I could begin to enjoy the unprecedented colors and plays of shapes that persisted behind my closed eyes. Kaleidoscopic, fantastic images surged in on me, alternating, variegated, opening and then closing themselves in circles and spirals, exploding in colored fountains, rearranging and hybridizing themselves in constant flux ..."

(Albert Hofmann is op 102 jarige leeftijd overleden in 2008)
Waarschuw beheerder
Mooi verhaal, leuk om te weten. (:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op donderdag 19 april 2012 om 10:10:
(Albert Hofmann is op 102 jarige leeftijd overleden in 2008)

Wist niet dat hij zo oud was geworden. :)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van actief op donderdag 19 april 2012 om 13:45:
Wist niet dat hij zo oud was geworden.

Als ik het goed heb heeft hij op zn 97e voor t laatst LSD gebruikt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op donderdag 19 april 2012 om 14:16:
Als ik het goed heb heeft hij op zn 97e voor t laatst LSD gebruikt

Wow.

Maar wie heeft zich dan met een shot LDS zich laten inslapen?
Dat was toch ook iemand of was hij dat gewoon? Of is dat hellemaal niet waar?
Waarschuw beheerder
Aldous Huxley :D

Huxley had ook grote belangstelling voor de effecten van geestverruimende middelen als LSD en mescaline en de godsdienstige mystiek (vooral die van het hindoeïsme en boeddhisme). Zijn ervaringen hiermee beschreef hij in The Doors of Perception (1954) en Heaven and Hell (1956)

In 1960 werd keelkanker bij Huxley ontdekt. Uiteindelijk verloor hij zijn spraakvermogen. Op de vooravond van zijn overlijden schreef hij op een papiertje aan zijn vrouw: "LSD, 100 µg, i.m." ("100 microgram LSD, intramusculair"). De volgende dag, vrijdag 22 november 1963, stierf Aldous Huxley vredig omstreeks kwart over vijf 's middags plaatselijke tijd.

The brave new world <- is zeker een aandrade om van hem te lezen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Er zijn toch een hoop mensen die zeggen dat hij zijn hersenen nogal verneukt heeft met die ervaring maar ook een hoop mensen die zeggen dat het gelogen is?

Wat mij logisch lijkt, is dat hij op veel onbegrip stuitte van de wereld om hem heen, die niet bekend was met de stof of de mogelijkheid tot de ervaringen die het met zich mee bracht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 19 april 2012 om 14:48:
Er zijn toch een hoop mensen die zeggen dat hij zijn hersenen nogal verneukt heeft met die ervaring maar ook een hoop mensen die zeggen dat het gelogen is?

Lijkt me niet dat dat waar is, van LSD is nog nooit van aangetoont dat het je hersenen beschadigd. Onbegrip voor mensen die bang zijn voor het onbekende. Wat nu 69 jaar later nog vaak het geval is helaas.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SJ-O op donderdag 19 april 2012 om 15:05:
Onbegrip voor mensen die bang zijn voor het onbekende. Wat nu 69 jaar later nog vaak het geval is helaas.

Ja, precies mijn punt idd.
Waarschuw beheerder

Over Hofmann? Nooit gehoord dat dat werd gezegd.
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van SanFrancisco op donderdag 19 april 2012 om 16:17:

Meer gewoon individuen, op fora etc. Eerder een soort trashtalk van groeperingen die sowieso tegen drugs zijn, dan daadwerkelijk goed gefundeerde observaties, lijkt me.
Waarschuw beheerder
+5
[img width=800 height=600 cacheid=00124f88002fee628a4c8b891a02d0c46c]http://www.freebits.nl/images/948Hendrix_small.jpg[/img]
Kon het niet laten een kleine 'kopie' van slechts één visual met jullie te delen van mijn afgelopen weekend haha!

M'n hele 'beeld' was één groot hologram bestaande uit wel 4 / 5 verschillende zaken wat zich afspeelde.

Grote ogen welke me bekeken, felle lichten welke langs me hoofd op vlogen en tussen al het visuele geweld door zag ik Jimi Hendrix spelen (dat had ik op dat moment aan staan uiteraard).
Eindeloze solo's waarvan ik me bedacht dat als je die 'in je hoofd' kon krijgen om deze zó te kunnen spelen dan was je écht 'n held, en als je het presteerde om dit ter plekke te verzinnen :-| Dan, dan.... Dan weet ik het ook niet meer :vaag: (geniet weer verder)

Zijn er hier meer mensen welke creaties photoshoppen / tekenen / whatever van hun trips? Zo ja, delen maar ;-)!

Uitspraak van SanFrancisco op donderdag 19 april 2012 om 16:17:

+1

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 19 april 2012 om 18:06:
Meer gewoon individuen, op fora etc. Eerder een soort trashtalk van groeperingen die sowieso tegen drugs zijn, dan daadwerkelijk goed gefundeerde observaties, lijkt me.

Individuen, welke waarschijnlijk ook tegen wiet snuiven zijn omdat je er al na 2 x aan verslaafd bent en dat kunnen bewijzen met een paar foto's van meth-addicts ofzo. Oftewel, echt mensen met kennis :/

Ooit wel een keer wat horen luidden, maar nooit geweten dat het een klok was. :vaag:

Er zijn toch een hoop mensen die zeggen dat hij zijn hersenen nogal verneukt heeft met die ervaring

Zie jij hier iemand waarvan het lijkt alsof zijn hersenen flink verneukt zijn?
Nu is het geen garantie natuurlijk want er zijn ook mensen van 100 die hun 100e verjaardag ook nog vieren met een borreltje en sigaretje. Maar toch, op z'n honderdste verjaardag klinkt deze man nou niet als iemand die flink verpest is door de LSD :lol:

(Video van Albert Hofmann; 'Feestje' ter ere van zijn 100e verjaardag)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
Respect voor je creatie, ziet er goed uit!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dennuzzz op donderdag 19 april 2012 om 19:41:
Individuen, welke waarschijnlijk ook tegen wiet snuiven zijn

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord :P
Ik neem aan dat je pep bedoeld, of zijn er echt mensen die wiet snuiven?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2012 om 20:03:
Ik neem aan dat je pep bedoeld, of zijn er echt mensen die wiet snuiven?

Volgens mij bedoelt hij gewoon dat die mensen van alles beweren maar helemaal geen kennis van zaken hebben.

Waarschuw beheerder
+1
Wow ziet er mooi uit Dennuzz!
Waarschuw beheerder
+1
Inderdaad toffe creatie Dennis. Komt me wel bekend voor, hoe de visuals zijn opgebouwd zeg maar :)
Waarschuw beheerder
+1
Kon het niet laten een kleine 'kopie' van slechts één visual met jullie te delen van mijn afgelopen weekend haha!

Dennis! mijn complimenten, echt heel tof gedaan! Ik zou graag zoiets willen maken, maar mijn photoshop skills zijn echt 0,01

(Video van Albert Hofmann; 'Feestje' ter ere van zijn 100e verjaardag)

:respect: Weet iemand waar de hele film van zijn "feestje" te downloaden is? Ik heb deze ooit eens gezien bij Stichting open, maar daarna helaas nog nooit weer ergens terug kunnen vinden.
Waarschuw beheerder
+2
Hier?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Thanks, had ik prima zelf kunnen vinden ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op donderdag 19 april 2012 om 20:15:
Volgens mij bedoelt hij gewoon dat die mensen van alles beweren maar helemaal geen kennis van zaken hebben.

Precies. Doelde daar inderdaad op ja. Ik heb wel eens mensen dingen uit horen kramen waarbij ik het niet kon laten om er op in te gaan (al op voorhand bijna wetende wat komen gaat). Om vervolgens daarna ook maar net zo snel weer de 'discussie' af te kappen toen ze ook even intelligent over wilde komen en over 'wiet snuiven' etc. begonnen..
'Nee maar dat is écht zo hoor, ik heb 't laatst nog gezien op tv'. :/

Uitspraak van SanFrancisco op donderdag 19 april 2012 om 20:42:
Inderdaad toffe creatie Dennis. Komt me wel bekend voor, hoe de visuals zijn opgebouwd zeg maar

Leuk om te zien dat het bekend voorkomt! Bedankt voor de complimenten allemaal! :$

Mensen nog leuke plannen dit weekend welke relevant zouden kunnen zijn voor dit topic? :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op dinsdag 17 april 2012 om 20:13:
Beide!! Of ja, gewoon erg foute en negatieve gedachtes door het te hard spacen, het niet meer op een rijtje hebben, je druk maken en fysieke inspanning leveren wat dit alleen erger maakte. Tot aan ik ga vandaag dood gedachtes.

Ik weet dat nog wel, toen je t me vertelde. Vind dat zo niet bij jou passen :).
Waarschuw beheerder
Erg vet gemaakt Dennis!

Hoeveel mircogram had je genomen als ik vragen mag? Heb zelf dit soort visuals nog niet mogen ervaren met LSD :)
Waarschuw beheerder
Naar schatting zo'n 150 ug (kan wat minder zijn). Ze zouden eerst op 150 zijn getest, vervolgens hoorde ik meerdere verhalen van lagere uitslagen en werd het dus min of meer een gemiddelde van de gehoorde uitslagen van deze batch. :lol: na zaterdagavond ben ik er echter toch van overtuigd dat deze zegels toch wél rond de 150 moeten hebben gelegen want was een vrij heftige trip, mede ook doordat ik dus in de veronderstelling was dat het gehalte lager zou zijn :-).

Waarschuw beheerder
Ik heb nou toch iets geweldigs gekocht voor tijdens een trip :cheer:
Ben hellemaal blij met mijn kaleidoscoop :D

En ik wil het graag even showen.

[img width=536 height=960]https://album.partyflock.nl/82663722_848032023.jpg[/img]
[img width=960 height=540]https://album.partyflock.nl/82663733_691375295.jpg[/img]
En een blikje Vanille Cola.
[img width=960 height=540]https://album.partyflock.nl/82663755_2127563091.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zondag 22 april 2012 om 22:01:
En ik wil het graag even showen.

Dan moeten de foto's alleen wel openbaar zijn :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2012 om 22:02:
Dan moeten de foto's alleen wel openbaar zijn

:bloos:

Owja is ook wel handig :lol:

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van actief op zondag 22 april 2012 om 22:10:
Owja is ook wel handig

Die 1e heb ik nog nooit gezien, maar is wel erg vet :)
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Wow, goed idee! Zo'n ding kost ook niks natuurlijk, hehe. :D
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van actief op zondag 22 april 2012 om 22:10:
Owja is ook wel handig :lol:

Haha vet :D Waar koop je zoiets?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Renegade master! op maandag 23 april 2012 om 13:47:
Waar koop je zoiets?

Google is you're best friend!

Ook te koop bij bol.com

http://bit.ly/I02XVJ
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zaterdag even zo'n ding opgehad. Vreselijk. :lol:
donateur
Uitspraak van SJ-O op maandag 23 april 2012 om 13:58:
http://www.tripbril.nl

En zoek eens in de android market op toy kaleidoscoop

Hey die deelden ze rond op Ultra Music Festival, heb er paar mee genomen.
Best leuke dingen. Voor een paar minuten ...of juist voorals je flink tript idd ;) (Wat wij daar niet deden)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2012 om 22:13:
Die 1e heb ik nog nooit gezien, maar is wel erg vet

:D
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op maandag 23 april 2012 om 01:21:
Wow, goed idee! Zo'n ding kost ook niks natuurlijk, hehe.

7 euro opzich ja redelijk.
Uitspraak van Renegade master! op maandag 23 april 2012 om 13:47:
Haha vet Waar koop je zoiets?

Afgelopen weekend nijmegen geweest en liep daar een blij en vrolijke kinderwinkel in en daar hadden ze die.
Misschien andere kinderwinkels ook.
http://www.tripbril.nl

:D :D :D Geweldig!!!!! :cheer:

Die app dis ook echt kei leuk!!!

Ben weer hellemaal blij.

Die bril is misschien ook wel vet voor tijdens GLOW ofzo of de lichtjesroute :D

:bloem:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2

Haha vet! Meteen mijn kat gekaleidoscoopieert (is dat een woord? Nu wel) :D

[img width=320 height=533]http://img205.imageshack.us/img205/5320/kaleidokokkie.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Poesjeee (L)

Heb trouwens van het weekend een perfecte tripplek gevonden :D Moet alleen een vriendin overhalen om mee te trippen maar ze vind zich te oud :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 23 april 2012 om 19:30:
Heb trouwens van het weekend een perfecte tripplek gevonden :D Moet alleen een vriendin overhalen om mee te trippen maar ze vind zich te oud :lol:

Je bent nooit te oud om te trippen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op maandag 23 april 2012 om 19:30:
Heb trouwens van het weekend een perfecte tripplek gevonden :D

Which is? :)