Partyflock

Forumonderwerp · 983162
1 volger · 31411x bekeken
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op dinsdag 20 november 2007, looptijd van 6724.6 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Welke LCD zouden jullie kopen?

4944%
Samsung LE40F86
3430%
Samsung LE40M86
2926%
Samsung LE40N87

Discussievoer :d
je mag gerust ook andere tv's noemen. Het is een beetje de bedoeling dat er hier word gediscussieerd over Plasma's, HD Ready tv's en Full HD tv's. Omdat er wellicht veel mensen zijn op dit forum die ook moeilijk kunnen kiezen als zij een LCD willen aanschaffen ;-)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 januari 2009 om 11:20:
nee, matter in quality ;)

Nouja, Panasonic levert geen troep, het artikel komt niet uit de winkel maar is een paar keer gebruikt voor een zakelijke presentatie waarna is besloten de beamer weg te doen ivm niet voldoende aan eisen..:/ mijn maat ziet m toevallig voor een spotprijs staan...:/
Beeld van dat ding is echt mooi, hij kijkt filmpies op een muur van 4 breed bij 2,5 hoog....scherp joh..:9 net de bioscoop waar je vertoeft, vooral icm het geluid wat ie heeft..:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 januari 2009 om 23:07:
HD beamer is wel vet btw...heb zelf ook eens zitten gamen op zon ding...wel erg stoer dat het spel dan gewoon je hele blik vult :D Helpt wel bij het inlevingsvermogen

Yep, het maakt er een echte beleving van!! :)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op zaterdag 10 januari 2009 om 23:10:
er is geen medie die dat afspeeld dus wat heb je eraan?

Tja, dat zullen inderdaad geen Bluray's ofzo zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat je zo'n film wel op een harddisk kan krijgen. Films worden tegenwoordig in vele hogere resolutie geschoten, dus het kan makkelijk beter dan BR (1080p).
De vraag is alleen wat voor PC (videokaart) je daarvoor nodig hebt. Op HT forum zijn er al zat mensen die lekker zitten te praten/discussiëren over 4K beeldmateriaal. Ik heb zelfs al ergens een downloadlinkje gezien om een demofilmpje in 4K te downloaden ;)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op zaterdag 10 januari 2009 om 23:10:
vandaag nieuwe versterker voor in de auto gekocht (L) normaal 750E nu 500E B)

Ik had bijna de Tannoy D700 gekocht :$
Maar was verstandig om niet te doen hahaha geluid is al :kwijl: kan altijd beter ;) maar goed andere x

Vet B) Da's dus een super goed apparaat!! Altijd leuk weer iets (duurs) nieuws kopen he :P

Uitspraak van DanM op zaterdag 10 januari 2009 om 23:23:
Het gekke is, jij praat over prijzen van 5K tot 7,5K....hij heeft voor minder dan 1K een zgan HD beamer staan...matter of connections?

Je hebt beamers en je hebt beamers he ;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 januari 2009 om 11:20:
nee, matter in quality ;)

Absoluut (Y) :)

Uitspraak van DanM op zondag 11 januari 2009 om 12:34:
Nouja, Panasonic levert geen troep, het artikel komt niet uit de winkel maar is een paar keer gebruikt voor een zakelijke presentatie waarna is besloten de beamer weg te doen ivm niet voldoende aan eisen..:/ mijn maat ziet m toevallig voor een spotprijs staan...:/
Beeld van dat ding is echt mooi, hij kijkt filmpies op een muur van 4 breed bij 2,5 hoog....scherp joh..:9 net de bioscoop waar je vertoeft, vooral icm het geluid wat ie heeft..:respect:

Panasonic maakt zeker geen troep (kijk maar naar hun Plasma's bijvoorbeeld).
Maar zo'n JVC is net even wat anders!! Onder de € 10.000,- vind je echt geen betere beamer.
En volgens de vele reviews op internet ook daarboven niet veel. Een SIM2 kost 2e hands nog 15K.
Dat is er eentje die nog beter is, maar het verschil in beeldkwaliteit zal maar klein zijn.
Het verschil is alleen dat je daarmee makkelijk 6 meter breed kunt projecteren (dus betere/fellere lamp).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Zo te zien zitten hier veel flockers die veel info weten van mooie electronica spulletjes :D

Zit met een klein luxe probleem dilemma :)

Ik wil dus nog steeds mijn 1e tv kopen :bloos: en die heb ik op het oog en dat is die Philips 42PES0001D (Essence serie)

Maar goed ik zit dus te kutten qua geluid want het geluid van die tv is flut maar ik wil dus een home cinema set die daar beetje bij past. Ik las verder dat home cinema sets kwalitatief minder goed zijn dan zelf een reciever uitzoeken en goede boxen erbij zoeken ipv plastic boxen die bij zo'n home cinema set zitten.

Iemand ervaring met playstation 3 als blue ray speler en het geluid wat daar uitkomt? En hoe heb je dat aangesloten?

Mis ik nog iets qua geluid en aansluitingen?

Waarschuw beheerder
Ik zit met een vraagje.

Ik heb laatst een Samsung Full HD 32" gekocht en ik ben er niet tevreden over de beeldweergave.
Als ik mijn PS3 en mijn xbox gebruik dan komen de grapics er nogal matig uit vind ik.
Als je het van dichtbij bekijkd geeft het een heel distorted beeld, veel kartels en de kleuren lijken soms wel chemisch.
Nou weet ik dat je bij een lcd-tv altijd afstand moet houden om betere weergave te krijgen maar toch ben ik ontevreden.
Beneden hebben wij een (al wat oudere) JVC staan van 108 cm en deze tv is HD-Ready.
Als ik daarop mijn spellen speel is de beeldweergave beduidend veel mooier, rustiger en van dichtbij nog steeds strak.
Ook heb ik bij mijn Samsung tv snel last van hoofdpijn en brandende ogen terwijl ik op de JCV rustig zonder last een hele dag kan gamen.
De Samsung staat redelijk hoog aangeschreven en word zeer positief ontvangen maar het lijkt erop dat ik een beetje de enige ben die negatief is over het beeldwaliteit, over de geluidskwaliteit zal ik niet eens beginnen :/

Is er hier een kenner die weet waar dit aan ligt? Is de kwaliteit van Samsung nu zo of ligt het aan mijn televisie?
Ik zit toch te denken om een nieuwe televisie aan te schaffen aangezien ik deze niet meer kan ruilen.
En wat voor tv kan ik het beste aanschaffen die wel een mooi beeld weergeeft? Ook van dichtbij??

Waarschuw beheerder
je moet die jongens op tweakers.nl enzo eens horen over LCD's en helemaal over Samsung.... hui-len met de pet op (n)(n)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op dinsdag 13 januari 2009 om 19:54:
Iemand ervaring met playstation 3 als blue ray speler en het geluid wat daar uitkomt? En hoe heb je dat aangesloten?

ik.
speeld prima (Y)

vanaf de ps3 gewoon optische kabel naar me receiver voor geluid en HDMI1.3a naar me TV.
Nieuwe receivers hebben HDMI ingangen dus doe jeHDMI naar je receiver en dan vanuit je receiver HDMI naar je TV (Y)
dat is het beste om te doenals het kan.

zelf een reciever uitzoeken en goede boxen erbij zoeken ipv plastic boxen die bij zo'n home cinema set zitten.

That's a fact :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 20:40:
En wat voor tv kan ik het beste aanschaffen die wel een mooi beeld weergeeft? Ook van dichtbij??

verschilt pp jou ogen nemen kleuren en beelden anders waar.
als je dichtbij goed beeld wilt hebben dan MOET je sowieso en fullHD TV kopen.

Goeie plasma is panasonic en pioneer.
LCD de philips die ik heb 47PFL9603 (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 13 januari 2009 om 21:36:
LCD de philips die ik heb 47PFL9603

is die met of zonder ambilight? en zo ja, voegt het veel toe aan de kijkbeleving?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 21:56:
die met of zonder ambilight? en zo ja, voegt het veel toe aan de kijkbeleving?

die is met.
voegt het toe ja bij ons wel, omdat we een grote witte muur hebben.
Is het iets waardoor ik de volgende TV weer philps wordt zeg ik nee :)
het is leuk meer niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 13 januari 2009 om 21:36:
verschilt pp jou ogen nemen kleuren en beelden anders waar.
als je dichtbij goed beeld wilt hebben dan MOET je sowieso en fullHD TV kopen.

Dat is het hem juist! Ik game beneden op een HD-Ready van dichtbij en dat ziet superglad uit terwijl mijn full-hd van dichtbij barst van de kartels!! En die JVC is nog 3x zo groot ook dus je zou denken dat je meer afstand zou moeten hebben om beter beeld te krijgen.
Het beeld wat ik op de Samsung op 2 meter afstand zie is hetzelfde als op de JVC met 0,5 meter. Is die Samsung gewoon beneden de maat of is die JVC soms extreem goed? Lijk me niet.
Heeft weinig met waarneming te maken denk ik, het is gewoon lelijk :s
Van Full HD had ik dus (veel) meer verwacht, tot nu doet het op die Samsung alleen maar tegenvallen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:15:
Samsung

tegenvallen.

Hoor ik van zoveel mensen icm gaming....zelf heb ik een 40V3000 staan, nog steeds zeer te spreken over de beeldkwalitiet bij gaming op de PS3..:respect: [ afstand ong. 2 meter van scherm af...]

Waarschuw beheerder
En die JVC is nog 3x zo groot ook

nog niet eens 1,5x zo groot... je verwart inches met centimeters ;) ach boeien, detail.
LCD's hebben nou eenmaal slechte scalers, doe je niets aan :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:22:
nog niet eens 1,5x zo groot... je verwart inches met centimeters

Ik verwar niks, ik overdrijf ;) Het verschil tussen een inch of cm weet ik wel.
Het enige wat ik niet weet is waarom de graphics zou lelijk zijn op mijn tv :p

Uitspraak van DanM op dinsdag 13 januari 2009 om 22:21:
Hoor ik van zoveel mensen icm gaming....zelf heb ik een 40V3000 staan, nog steeds zeer te spreken over de beeldkwalitiet bij gaming op de PS3.. [ afstand ong. 2 meter van scherm af...]

Goed voor jou dat het goed bevalt :) Ik wou dat ik tevreden kon zijn.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:22:
LCD's hebben nou eenmaal slechte scalers, doe je niets aan

Tsja, je mag toch verwachten dat ze gewoon een strak beeld uitkakken? Dat er een verschil in kleuren zijn oke, maar die graphics zijn gewoon huge! Als ik nou een bakbeest had staan had ik gesnapt dat het kartelig zou zijn op een beperkte afstand, maar dit is een bescheiden televisie en het doet gewoon pijn in mijn ogen, krijg er serieus koppijn van :/
Raak dus aan een nieuwe! Voor mij nooit, maar dan ook nooit meer een Samsung, ben nog nooit tevreden geweest met hun producten... op de telefoons na.

MAar voorals nog hoop ik dat iemand mijn vraag kan beantwoorden..

Waarom is het beeldweergave van mijn Samsung 32" Full HD lelijk op 1 meter afstand terwijl mijn oudjes hun JVC van 108 cm HD-Ready op 0,5 meter afstand nog scherp is, geen kartels en strak weergeven. Heb ze allebei met HDMI aangesloten gehad dus dat kan het niet wezen. Na uren kloten met mijn instellingen kom nog ik niet eens in de buurt van dat van de JVC

Ik weet het, ik ben een ziekerd maar ik haat het als iets tegen mijn verwachtingen in gaan. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:37:
maar die graphics zijn gewoon huge!

Verkeerde beeldmodus? als ik de zoomfunctie op mijn Sony inschakel heb ik ook kutbeeld..:/

Waarschuw beheerder
ps3 stuurt 720p uit... en dat op 'n full hd lcd.... stront aan de knikker.. scaler mankementje ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:44:
ps3 stuurt 720p uit... en dat op 'n full hd lcd.... stront aan de knikker.. scaler mankementje ;)

:o 720...? beter huiswerk doen, ligt zoiezo aan je game, ik speel games in de maximale resoluti, was een reden van aanschaf van de PS3...

AV Output:

* Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

BRON
Waarschuw beheerder
en waarom werken die fokkin'codes niet zoals gewoonlijk??:[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 13 januari 2009 om 22:42:
Verkeerde beeldmodus? als ik de zoomfunctie op mijn Sony inschakel heb ik ook kutbeeld..

Hahaha, nee!! Alles heb ik geprobeert!!
Zoom zou wel heel dom wezen van me :P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:44:
ps3 stuurt 720p uit... en dat op 'n full hd lcd.... stront aan de knikker.. scaler mankementje

Owke!! Maar Dead Space en Fallout 3 op mijn 360 speelt op 1080p op mijn tv! Daarna speel ik het beneden en weer veel verschil :(

Maar als PS3 nou 720p uitzend waarom gaan ze dan in jezusnaam spellen produceren die tot 1080p gaan? Zoals COD4?
laatste aanpassing

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Het PS3 menu zeg maar zend ie uit in 1080p...games tot nu toe alleen 720 p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:51:
Maar als PS3 nou 720p uitzend

Uitspraak van DanM op dinsdag 13 januari 2009 om 22:48:
AV Output:

* Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

:/
Waarschuw beheerder
Heb hier spellen die 1080P doen hoor..:O
Waarschuw beheerder
donateur

Over de PS3 als BR speler zijn er nogal wat discussies en uiteenlopende gedachtes...
Wat beeld betreft is het gewoon een goede BR speler. Ook aan mogelijkheden ontbreekt er niets (BR Live, etc...)
Echter, op gebied van geluid is (lang) niet iedereen even tevreden. Kom net toevallig van iemand vandaan met een HELE dikke geluidsset/vette HT ruimte, (RaveBeast, daar zouden wij wat van kunnen leren ;)) en die persoon klaagde ook over de PS3 wat geluid betreft. Het schijnt dus niet zo'n hele goede keuze te zijn als je écht High End wilt gaan :)

Mijn PS3 heb ik aangesloten hoe het hoort: Via een goede 1.3a HDMI kabel naar de Surround receiver (welke DTS-HD Master en Dobly True-HD ondersteund, en dus volledig compatibel met de PS3/Bluray). En van daaruit één HDMI (alleen voor beeld) naar de TV, en één HDMI (ook alleen voor beeld) naar de beamer. Als je dat zo bij jou ook kunt doen zou ik dat zeker aanraden (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:56:
Het PS3 menu zeg maar zend ie uit in 1080p...games tot nu toe alleen 720 p

Waarom zetten ze dan 1080p op de hoesjes?
Wat voor tv heb jij btw BAL?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb net de deze gekocht :D :

http://www.consumer.philips.com/consumer/nl/nl/consumer/cc/_productid_42PFL7603D_12_NL_CONSUMER/Flat-TV+42PFL7603D-12

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 13 januari 2009 om 22:48:
ligt zoiezo aan je game

meeste games 720p.. verklaart 't slechte beeld op 'n full hd lcd... 360 kan wel 720p games in 1080p uitzenden.. maar ook niet al te best (ps3 is hier echter wel 'n kei in, gekeken naar DVD upscaling) menu ed is 1080p... zo ook 'n aantal games.. helaas LBP niet :( scaling op 'n LCD is poep... de Wii ziet er niet uit met z'n 480p.. wonderbaarlijk schoon op 'n full hd plasma... Ballie kan dit bevestigen aan jullie ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Slecht beeld? kom hier eens een middagje gamen...:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 23:04:
de Wii ziet er niet uit met z'n 480p..

Dat ik net mijn lcd had stond hier een WII voor 2 dagen...snel een ps3 gehaald....mijn gamecube staat onder een laag stof, dat is helemaal geen gezicht op een fullhd lcd..:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 22:58:
Waarom zetten ze dan 1080p op de hoesjes?
Wat voor tv heb jij btw BAL?

Sommige games zijn 1080p

Maar de games die ik tot nu toe gespeeld heb waren allemaal 720p (Bioshock, LBP, GTA 4, Uncharted, ...)

Ik heb een Panasonic TH42PZ80 ( :D:D:D )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 23:04:
meeste games 720p.. verklaart 't slechte beeld op 'n full hd lcd... 360 kan wel 720p games in 1080p uitzenden.. maar ook niet al te best (ps3 is hier echter wel 'n kei in, gekeken naar DVD upscaling) menu ed is 1080p... zo ook 'n aantal games.. helaas LBP niet scaling op 'n LCD is poep... de Wii ziet er niet uit met z'n 480p.. wonderbaarlijk schoon op 'n full hd plasma... Ballie kan jullie dit bevstigen

Bedankt voor je reactie!! Ik ga er hier wel in mee..
Binnenkort gaat mijn broer eruit en verkas ik naar zijn kamer waar ik dan die Samsung ga gebruiken voor tv.. Haast nooit dus.
Van mijn kamer word een game/chill-room gemaakt en mijn ouders willen graag een nieuwe tv kopen en als ik ze een aanzetje zet geef door de oude over te nemen heb ik een mooie screen voor in mijn game/chill-room. Kijken of ik ze zo gek kan krijgen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Rien woont nog thuis? :o

Waarschuw beheerder
Ik ook hoor :)

En ik vind de Wii er idd prima uitzien op mn TV...heel goed speelbaar :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 23:22:
Rien woont nog thuis?

Hahah, ben 23 he!! ;) Blijf voorlopig ook nog lekker thuis.. Cheap!! En goed doorsparen :)
Waarschuw beheerder
Dat is het hem juist! Ik game beneden op een HD-Ready van dichtbij en dat ziet superglad uit terwijl mijn full-hd van dichtbij barst van de kartels

als de game 720p is en de tv ook dan wordt het beeld 1:1 overgezet.
is de bron 720p en de TV scaled hem op naar 1080p dan worden er pixels toegevoegd wta kan leiden tot onevenheden.

en daarbij samsung is niet geweldig qua beeld.

Uitspraak van Atmoz op dinsdag 13 januari 2009 om 22:57:
Kom net toevallig van iemand vandaan met een HELE dikke geluidsset/vette HT ruimte, (RaveBeast, daar zouden wij wat van kunnen leren

altijd baas boven baas ;)

Waarschuw beheerder
ah toe plaats nog 'ns wat foto's Ray :honger:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 14 januari 2009 om 09:58:
als de game 720p is en de tv ook dan wordt het beeld 1:1 overgezet.
is de bron 720p en de TV scaled hem op naar 1080p dan worden er pixels toegevoegd wta kan leiden tot onevenheden.

en daarbij samsung is niet geweldig qua beeld.

oke!! Thanx :)

Waarschuw beheerder
heeft iemand hier toevallig wat links naar sites met expertreviews van LCDTVs?

Als ik er zelf op zoek kom ik toch meer uit bij userreviews etc..

Waarschuw beheerder
koop 'n Plasma of 'n Beamer.. LCD lekker links laten liggen Emile (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 januari 2009 om 08:46:
heeft iemand hier toevallig wat links naar sites met expertreviews van LCDTVs

probeer www.whathifi.com Goede engelse site met no nonsense revieuws in elke prijsklasse voor allerhande home cinema en stereo materiaal.

Waarschuw beheerder
thanx. zal eens even aandachtig gaan lezen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 januari 2009 om 12:29:
thanx. zal eens even aandachtig gaan lezen

die 50" pana plasma zag ik ergens voor 1050 euro ofzo.
Mooi scherm is full HD

Waarschuw beheerder
Philips komt in Q2 met 'n Cinescopic LCD LED Panel (2:35:1) op den markt :)

[img width=400 height=373 cacheid=00105462002d2d90825bd7d21a026dbff4]http://farm4.static.flickr.com/3494/3201705026_37ffae830c.jpg?v=0[/img]

blijft wel LCD.. :nocheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Vet ding, alleen wat gebeurt er met films die nog in 16:9 zijn?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 januari 2009 om 19:55:
blijft wel LCD.. :nocheer:

Maar wel met LED technologie, en een LED kan wel 100% uit, dus wél goede zwartwaardes (Y) :)

Waarschuw beheerder
mja.. heb ook die nieuwe LED van Samsung bestudeerd... 't blijft huilen ;)
Waarschuw beheerder
Gisteren nara de Rai geweest voor me werk.
De ISE beurs :D

VETTE schermen gezien :kwijl:
en natuurlijk nieuwe receivers van Parasound die nu op me verlanglijstje staan :D

de 3d schermen vind ik niks aan.
Is nog SD ook :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 4 februari 2009 om 13:46:
nieuwe receivers van Parasound die nu op me verlanglijstje staan :D

Abnormaal vet (Y)
Dikke Qualiteit!!

SD

Getver :nocheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Is nog SD ook

kan ik mij niet voorstellen.. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Atmoz op woensdag 4 februari 2009 om 14:41:
Abnormaal vet
Dikke Qualiteit!!

mjahh yamaha heeft ook nieuwe receivers 3900 en de 1900 en de Z7 is ook :kwijl:
De 3900 is nu voor 1425 als goedkoopste :O
Ik heb nog de Yamaha A2 en die is 5.1 DTS

bij de weg

de PS3 heeft geen true HD decoder he alleen linair.
Krijg je op je receiver te zien true HD als een BR true HD sound heeft?

Uitspraak van Atmoz op woensdag 4 februari 2009 om 14:41:
Getver

ieuww :yes:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 februari 2009 om 15:18:
kan ik mij niet voorstellen

als die techneut van die stand mij dat verteld geloof ik dat wel.

Ik ga morgen terug moet wat afgeven op onze stand dus mooi nog ff rondje lopen 8)