Novalja, op het eiland Pag in Kroatie (Dalmatie), wordt de laatste jaren steeds populairder. Geen recente topics over, vandaar deze voor de zomer 2008.
Schijnt echt een leuke feestbestemming te zijn, met enkele discotheken op Beach Zrce waar 24uur per dag gefeest kan worden. Hierdoor wordt het ook wel 'het Ibiza van Kroatie' genoemd. 20 minuten lopen van Beach Zrce bevindt zich het centrum van Novalja.
Wil komende zomer misschien wel met de auto richting Novalja reizen.
Mensen die er al wel eens geweest zijn en tips hebben? Is Novalja echt een aanrader of niet?
En zijn er nog mensen die er ook over nadenken, of zelfs al geboekt hebben voor 2008??
Ik kom al 5 jaar in Kroatie en zit er aan te denken om er volgend jaar ook heen te gaan naar Novalja als je deze link bekijkt ziet het er niet verkeerd uit!!!
Wat ik erover lees en als ik al die filmpjes zie kan ik me eigen niet voorstellen dat een vakantie hier naartoe kan tegenvallen
Ik ben deze zomer in Novalja geweest. Wel een mooi dorpje, alleen jammer dat Zrce (HET feest strand van Kroatië) op zon 5 km ligt. Er rijden wel pendelbussen, en een plekkie kost iets van 10 kuna. Maar dan sta je wel in een bomvolle bus, gezellig .
Waar de bussen stoppen moet je daarna nog 500 meter naar Zrce lopen, en dan zul je zien dat het Het "the place to be" is voor die Kroaten, en dus ook voor Nederlanders. Want wat een mooi vrouwelijk schoon loopt daar rond.
ik raad het je aan, maar kijk niet naar wat je voor appartement krijgt. Het is er ontzettend ranzig.
Afgelopen zomer ben ik ook in Novalja geweest (camping). Zijn er met de auto heen gereden, zijn er een klein weekje gebleven, precies genoeg
Dat Zrce is zeker een aanrader, kan je goed feesten. Zijn een stuk of 3 grote openlucht discotheken naast elkaar, en nog wat kleinere tentjes, allemaal aan het strand gelegen.
Werd lekkere muziek gedraait (dag en nacht), prijzen zijn ook wel goed te doen 2 euro flesje bier, 5 euro grote lekkere cocktail.
Zrce licht wel een eindje uit het centrum, maar er rijden genoeg bussen.
Centrum zelf nooit geweest, geen idee of je daar kan uitgaan. Voor de rest vond ik het eiland zelf niks aan, alleen maar rots en zand, als je van mooie natuur houdt, raad ik je wat anders aan.
aangezien zonnekust vast al te ver-Nederlandst is als je het mij vraagt
Hoewel Novalja ook wel steeds populairder wordt in Nederland. Vorig jaar boden jongerenorganisaties als Gogo en Beachmasters ook al reizen naar Novalja aan
dat helemaal niet denk ik, Bulgarije is echt wel een stuk goedkoper dan Novalja. Daar betaal je voor een biertje volgens mij net zo veel als in bv spanje. In Sunny Beach was dat wel anders Happy houurrrr
Wij zaten in hotel/appartement Liburnija, dit is wel een aanrader, je zit er op basis van half pension.
Appartementen novalja centrum zou ik niet doen, je zit daar vaak aan een huisbaas vast en daarom is het heel erg afhankelijk waar je terecht komt.
Die 20min lopen van Novalja Centrum is ook lichtelijk opgehemeld want je bent zeker een uur aan het lopen en er zijn niet overal duidelijke troittors, ook rijden ze als debielen dus lopen is geen aanrader.
Dan heb je in Novalja centrum club cocomo waar het goed vertoeven is, gezellige club waar veel mensen heengaan voordat ze naar zrce strand gaan.
En op zrce zelf kijk je echt je ogen uit!!!!
Die drie clubs zijn echt bizar! In de middag rond 14.00 uur gaat het open en het gaat door tot in de vroege uurtjes!
Ook het eten op Novalja is top!
Voor omgerekend max.15eu ben je overal klaar en dan heb je een voorgerecht, hoofdgerecht en twee halve liters bier!
Wat wil een mens nog meer, vraag je je dan af???
MOOIE VROUWEN!!! nou die lopen er genoeg, nergens zie je zulke schoonheden op de boulevard en in de clubs rondhuppelen
@ Toole
Zit dat hotel Liburnija een beetje centraal? Dus dicht bij centrum & dichtbij het strand met clubs etc?
Zitten er ook voor te kijken..
Zit dat hotel Liburnija een beetje centraal? Dus dicht bij centrum & dichtbij het strand met clubs etc?
Zitten er ook voor te kijken..
Liburnija zit centraal ja. Op ongeveer 50meter een aangelegd strand is niet heel bijzonder.
Op ongeveer 100meter de boulevard en daaraansluitend alle restaurantjes en club cocomo.
Het strand met de feesten makkelijk te bereiken met de bus die er heen en weer rijdt. Dan is het ongeveer 10minuten.
Dus het is allemaal goed te doen!
Uitspraak van toole op dinsdag 25 december 2007 om 10:19:
Liburnija zit centraal ja. Op ongeveer 50meter een aangelegd strand is niet heel bijzonder.
Op ongeveer 100meter de boulevard en daaraansluitend alle restaurantjes en club cocomo.
Het strand met de feesten makkelijk te bereiken met de bus die er heen en weer rijdt. Dan is het ongeveer 10minuten.
Dus het is allemaal goed te doen!
Dus het is wel een aanrader?
Want alle accomodaties liggen meer bij het centrum dan bij Zrce Beach.. maar dat is dus goed te doen?
Ja het is wel een aanrader ja.
Alle locaties liggen in principe even ver van Zrce Beach dus wat dat betreft is het gewoon goed te doen ja.
Je moet alleen niet verwachten dat je de hele week lekker kan eten (half pension) bij het hotel want dat stelt niet veel voor.
Maar voor een tientje heb je voor de afwisseling elders ook goed eten.
trekt me toch ook wel dit..zal nog s ff wa gaan googlen
ziet er heel goed uit daar ben ik nog nooit geweest
ook al kom ik al heel mn leven in Croatie...ik ga
altijd naar Markaska of Opatija maar moet zeggen
dat dit me toch meer trekt...
Jaaa ik ga ook
Ben echt benieuwd, ziet er goed uit dus!
Ik ben er afgelopen zomer geweest met vriendinnen. Het is echt een aanrader want het is zeker niet duur, ze hebben er ook superlekkere cocktails voor niet al te veel geld (ik weet de prijzen niet meer), er zijn openluchtdiscotheken die ons erg goed bevielen. Wij zaten in 'Appartementen Novalja', deze appartementen zijn over het hele dorp verspreid en ze zien er echt netjes uit en die van ons was ook nog eens lekker ruim!
Ziet er super uit allemaal, als je die filmpjes ziet is het gewoon starbeach..
Hoe is het weer daar normaal gezien in Kroatie?
Erg goed lijkt me,
Zaten vorig jaar in Medulin dat licht iets noordelijker en niet op een eiland maar hadden daar alle dagen lekker zonnetje en rond de 30 graden.
Licht ook tussen Italie en Griekenland in dus het weer ook zon beetje
Zaten vorig jaar in Medulin dat licht iets noordelijker en niet op een eiland maar hadden daar alle dagen lekker zonnetje en rond de 30 graden.
Licht ook tussen Italie en Griekenland in dus het weer ook zon beetje
Zeker een aanrader heb er vorig jaar geweldige vakantie gehad.
Waren toen met beachmasters en zaten in Appartementen Marchelo, voor die appartementen moest je wel stukje bergopwaards lopen iedere keer maar viel goed te doen. Zaten toen stel meisjes die we tegenkwamen in de Appartementen Grakalich deze zijn net zo duur en zijn veel luxer en direct aan de boulevard.
Voordeel van ons appartement was wel dat het appartement veel gezelliger was je deelde de tuin en balkon met de andere groepen in het appartement en was erg gezellig.
Medulin zelf leuk om uit te gaan, meesten hebben het altijd over de Summerclub daar al hadden wij het daar niet zo erg op. Zat een zwembadje bij en was allemaal mooi groot enzo maar publiek in Summerclub was toch veel Kroaten Italianen. Discotheek Imperial was al weer veel kleiner maar vorig jaar iig super gezellig.
Dan heb je nog heel veel kleine kroegjes en coctailbars echt super!
Ook de excursies erg leuk, full moon party meende ik was feestje op eilandje dicht bij Medulin erg leuk op een eilandje feesten.
Relax Cruise ook chill lekker op de boot zonnen en kon je van die cliffen daar springen en in de grotten zwemmen. Bij het eindfeest de Crazy Dutch Night viel het me ook op dat de meesten van het feest uit Medulin kwamen. Echt een aanrader dus.
volgens mij is in novalja zelf geen reet te doen..maar dat Zrce is denk k wel place 2 be
Dat hebben vrienden van mij bevestigd ja, die er al wel eens zijn geweest. Zrce is verder geen plaats maar eigenlijk gewoon een verlaten strand vlak buiten Novalja. Omdat hier verder ook geen bevolking of wat dan ook met de 'herrie' en drukte lastig gevallen kan worden zijn hier denk ik ook juist al die discotheken.
geloof dat in Novalja zelf 1 club zit, waar het meestal wat rustiger was. Wel zitten in Novalja een hoop restaurantjes e.d. heb ik me laten vertellen
We hebben zelf nog geen idee waar we heengaan dit jaar. Novalja lijkt me wel gaaf, maar wij zijn nou niet bepaald van die types die daar 12 uur op een dag bij een zwembad staan te dansen, want als ik die filmpjes zo bekijk draait het er wel voor een groot deel om daar op zrce beach!
Iemand die dit kent en daar wijze raad over kan geven??
Weet iemand de gemiddelde leeftijd van the partypeople in novalja?
Gemiddelde leeftijd van de NL'ers ligt lager als de gemiddelde leeftijd van de overige partypeople. Gemiddelde op zrce beach zal bij de 21/22 liggen denk.
Is er ook wat te doen buiten het stappen om? Of is het alleen stappen en verder is er geen ruk te doen?
Ik las dat je kan wakeboarden, zo'n relaxcruisje, 1 of andere eilanden trip op een boot, bungeejumpen, duiken, naar de watervallen van plitvitce ofzo en verder weet ik het ook niet
ben ook opzoek naar een villa voor 9 personen in/vlakbij novalja.. Porec, rovinj en medulin zijn ook goed. Heb nog maar weinig kunnen vinden wat geschikt is want de villa moet groot genoeg zijn en vlakbij gelegen.. De meeste villa's staan meer dan 10km verder en daar hebben we dus geen zin in....
novalja is echt helemaal gek!
smiddags in je zwembroek al helemaal los gaan en het gaat echt 24/7 door!
er zijn nu 3 clubs maar er komt er van de zomer waarschijnlijk nog 1 bij
Hoe duur is het uitgaan daar en de algemene prijzen?
entree op die standfeesten is gratis, meestal!
en anders is het niet zoveel.
dus je kan makkelijk van de ene 'openlucht club' naar de andere lopen.
parkeren met de auto niet, maar das niet zo duur.
en drank is ook lekker goedkoop!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 januari 2008 om 09:15:
Is er ook wat te doen buiten het stappen om? Of is het alleen stappen en verder is er geen ruk te doen?
In de stad heb je winkeltjes enzo wel oke hoor
ohja, mensen die daar wat gaan eten smiddags ofzo..
je moet civapcici (ofzoiets) echt proberen, super lekker
ohja nog een tip als je met de auto gaat.
ga niet met de auto naar zrce als je uit wilt gaan,
het is er heel erg vol. dus je kan beter lopend of met het busje gaan
die om de 10 minuten rijd ofzo
nou mensen, have fun zal ik zeggen
Liburnija hotel heeft echt een kut strand btw
je moet gewoon naar zrce of naar die camping gaan die tussen zrce en Liburnija in zit, dat is ook heel mooi.
(haha ik raak niet uitgepraat joh!)
Cyberterror weet je misschien ook of appartementen Novalja Centrum dichtbij Zrce liggen en zo ja, hoe ver per taxi/lopen?
Ook lees ik berichten als een nieuwe discotheek die dit jaar wordt geopend bij zrce. Weet iemand de naam van deze discotheek? Ik weet namelijk dat Papaya Aquarius er al zitten.
Cyberterror weet je misschien ook of appartementen Novalja Centrum dichtbij Zrce liggen en zo ja, hoe ver per taxi/lopen?
Ook lees ik berichten als een nieuwe discotheek die dit jaar wordt geopend bij zrce. Weet iemand de naam van deze discotheek? Ik weet namelijk dat Papaya Aquarius er al zitten.
Las dat het rond de 3-5 km van zrce beach maximaal afligt en er stond in de brochure van beachmasters dat er een nieuwe beachclub bij komt op zrce alleen de naam enz stond er niet bij. Dus dan heb je Aquarius, Papaya, Kalypso en ???????
Las dat het rond de 3-5 km van zrce beach maximaal afligt en er stond in de brochure van beachmasters dat er een nieuwe beachclub bij komt op zrce alleen de naam enz stond er niet bij. Dus dan heb je Aquarius, Papaya, Kalypso en ???????
Maar wat heb ik een zin hierin zeg!!!
Is het nou al zeker dat de nieuwe beachclub er is deze zomer of zijn ze er dan zegmaar pas aan het bouwen en is het meer voor zomer 2009.
Heb er verder namenlijk nog niets over gehoord.
Is het nou al zeker dat de nieuwe beachclub er is deze zomer of zijn ze er dan zegmaar pas aan het bouwen en is het meer voor zomer 2009.
Heb er verder namenlijk nog niets over gehoord.
Hij opent in het seizoen van 2008 en word groter dan Papaya, Kalypso en Aquarius
Er gaat tot 24.00 om de 15/30 min een pendelbus heen en weer van het centrum naar het strand en anders rond de 20 min lopen dus dat valt toch allemaal wel mee.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 januari 2008 om 15:44:
Beach Zrce zit nu eenmaal enkele km van Novalja vandaan en dus zo goed als alle appartementen/hotels zitten op 2 a 3 km van Zrce. De gehele dag gaan er genoeg pendelbusjes die geen drol kosten.. dus dat is verder geen probleem
Dit kwam ik tegen op internet, is wel interresante info...
Novalja - an oasis of sex, drugs and alcoholNovalja, once a quiet family tourism destination on the island of Pag, this summer has turned into an industry of wild partying: even though tens of thousands of young people spend every night on Zre Beach, the locals claim there is no financial benefit from this kind of tourism
Novalja is a tourism destination which has a questionable future according to the locals. “If you haven’t sold land or a kilo of cocaine, you’re in for a bad winter,” is a phrase frequently heard among the residents of Novalja. The locals complain that the tourism season this year has lasted only three weeks and that less than half of the expected revenues will be achieved, all due to the blossoming of the new brand of tourism on Zre Beach. Before the war, Novalja was primarily a family vacation spot, and the majority of tourists came from western European countries, especially Germany. In recent years, the number of overnight stays has dropped from 750,000 to 450,000. The guest structure has also changed. New tourists are exclusively young guests who come for three to four days of non-stop partying. The partying lasts until the early morning hours, and the people of Novalja say that it is impossible to get any rest. Many locals have witnessed the sexual relations of drugged couples in public places. The owners of private accommodations claim that they have had to carry out drugged guests unable to leaving the accommodations on their own at the set time. The municipal workers claim that Zre, one of the most beautiful Adriatic beaches, is now full of needles. All this has resulted in the end of family tourism at Novalja. For this reason, the overall tourism infrastructure has been threatened, as these new tourists do not eat out in restaurants, they don’t buy anything and they spend little time in the town. Many locals claim that Zre has become a place where people can obtain and consume narcotics without any fear, and that the only profits in Novalja remain in the hands of the dealers. The people of Novalja also claim that the police have not conducted any drug raids on Zre Beach. When Nacional tried to obtain a statement from the mayor of Novalja, Ivan Dabe from HDZ, we were told that he was away on official business and that he did not want to “talk about this issue by telephone”.
Exceptionally popular at Papaya are cocktails from 100 to 150 kuna, make in pitchers and served with 5-6 straws, so that whole gang can look as though they are enjoying cocktails. Without any money, all that is left is to dance till dawn, and happen upon what everyone comes to Zre for, and that is sex. Novalja, a town of 1800 residents on the island of Pag, is under the great influence of the church and the 14 year HDZ rule. This summer, the town turned into a gathering place for thousands of youth when word got out that the well known Zre Beach had been proclaimed Croatia’s Ibiza. In other words, that this was Croatia’s version of the Spanish tourism town where dance music blares 24/7, and alcohol is consumed in such quantities and that sex is always at your fingertips, to be practiced both on the beach and in the centre of town, in rooms and apartments, especially if the participants are in a hurry. This does not bother the youth, but in this very conservative town, Novalja parish priest Josip Kosi is pulling his hair out and asking what happened, asking whether these parents know what their children are doing. In the end, the people of Novalja have also begun to speak up as well.
The hype surrounding Novalja began two years ago. Until that point, the only club on Zre Beach was ‘Kalypso’, owned by local Boris Sulji. Without much investment, he created a club among the pine trees which functioned perfectly, only because the club and the beach are five kilometers from Novalja and the noise didn’t bother anyone. Ten years ago, singer Ivana Banfi filmed her video at the Kalypso club, and sang “It’s wonderful to bite the salt off of you”. The media presentation was excellent and since then, Novalja has been an attractive tourism destination. Two years ago, the clubs Papaya and Aquarius were also opened. Paradoxically, two years ago, neither club was very busy, which was very worrying for their Zagreb owners. However, last year that all changed. Papaya and Aquarius, alongside Kalypso, became a must visit place for under 25s. The owners of Papaya quickly realized that there was big potential here, and this winter they began their action to turn Zre into Croatia’s Ibiza. Ozren Brunovi, one of the co-owners of Papaya, explained for Nacional that their goal was to bring as many young people to Zre as possible, and this winter they founded the tourist agency Papaya Tours in order to direct young people to Novalja. “We had the support of the Novalja authorities, the mayor was constantly encouraging us, and we even received a permit to remain working until 6 a.m.,” said Brunovi. That was the only cooperation between the city authorities and the club owners, which proves that the people of Novalja had no idea what they were in for this summer.
The result was an invasion of youth into Novalja, both those who chose this as a vacation spot for the crazy night life and those from other parts of Dalmatia who came only for one night to see for themselves whether Novalja truly had become Sodom and Gomorra, full of immorality, at least according to the Croatian rumours. And not only that. Novalja is also full of tourists from Holland, France and Spain that would never be expected to come to Croatia, let alone to Novalja.
Novalja has its daily party rhythm and it is well known where the party is when. The craziness begins at 5 p.m. with the after beach party at the Zre clubs. Fresh from tanning and swimming, guests head to Papaya and Aquarius to dance in their bathing suits till 8 p.m. and to get ready for the night life. Of course, two to three hours of watching young bodies boogying on the dance floor and shallow swimming pools for some is not a warm-up but more like early overheating, especially if one comes across two Slovenian girls who put on quite a show at the after beach party. The girls began their exhibition while dancing the first night of their vacation, when they kissed and touched each other openly, but considering that Aquarius is poorly lit and they were not noticed enough, they decided instead on a daytime show. They showed up for the after beach party at Papaya, and after an introductory dance began kissing, which lead the horny masses to incite them into more radical moves. Allegedly, they each received 130 Euro to continue the show, and no one complained when they stripped naked, kissed and nibbled on each other’s most intimate body parts. Cameras were pulled out of backpacks, the audience cooled off with litres of beer and since then, few have dared to miss the after beach party. The Slovenian girls quickly disappeared, the pimply adolescents hope their successors will appear soon, and the after beach party continues to fill the clubs with guests who hope for at least a topless show, if not something more.
The night life begins at the Cocomo, the main city bar, owned by Josip Šonje who renovated the club and expanded the terrace last winter. He also had no idea what was cooking, and now he is very happy to have decided on the renovations. The Cocomo was popular earlier, and footballers Silvijo Mari, Igor Bišan, Davor Vugrinec, brothers Dario and Josip Šimi and the Swedish national player Zlatan Ibrahimovi made nightly appearances in early July. Numerous TV personalities, such as Iva Gai, Tatjana Juri, Tihana Zrni and others also showed up. Though the prices are not radical – a soda costs 12 kuna, and a Bacardi Breezer 30 kuna – the Cocomo is still not a bar for everyone. Some cannot afford to drink both at the Cocomo and at Zre, so only those able to spend a minimum of 200 kuna per night on alcohol come to the Cocomo. Of course, because of those guests, the bar is full of women hoping that they will spend at least that much on them. Josip Šonje is exceptionally pleased with this year’s turnover and the profile of this year’s guests. He says that no summer has ever been this successful. In August, it was virtually impossible to walk through Cocomo due to the number of people inside. Two cocktail masters have been brought in from Prague, and this bar has become a haven for those who think that Zre is too busy and who head off to sleep at 3 a.m., when the music is turned off at the Cocomo. Also, there are no incidents at the Cocomo, there is no security, and all disagreements are personally handled by the owner Josip.
Between midnight and 1 a.m., the guests leave Cocomo and head for Zre, either by car or by converted mini-buses, some without windows or even roofs, and the one-way ride costs 10 kuna. Traveling by car is pure suicide, as at that time, there is a 3 kilometre long line. Though large, the parking lot at Zre cannot handle all the cars. While driving slowly towards the parking lot, there is always a chance of hitting someone who drank too much too early in the night. One night, a young girl, not more than 17, fell drunk on the ground right in front of our car. While we were in a panic thinking how we had almost run her over, her friends lifted her up and were howling with laughter. There are many such cases, as those wanting to save the 10 kuna bus fare walk the 5 km from Novalja to Zre. It is virtually impossible to find a parking spot and when we got out of the car we were faced with the true pathetic nature of Croatian tourism. All around us, the sounds of Serbian folk music was blaring out of car windows, and girls and guys were pulling out wine and beer to get ready (in the cheapest way possible) for the all-night party. The paradox is that Aquarius and Papaya play dance music and the hottest hits, and it is difficult to explain how Ceca Raznatovi and cheap red wine could be considered a warmup for later hitting on girls dancing to Faithless and Yossou N’Doura, and who have belly rings, tattoos on the small of their backs and g-strings, intentionally peeking out from above their pants or mini skirts.
And this is the most common type of girl on Zre. There are many to choose from, as well as men, who two months before heading to Zre spent all their time in the gym, pumping up and shaping their bodies. The guests are somewhat younger at Aquarius than Papaya, but still young enough that there is more dancing and kissing going on than buying drinks. The prices are a shade higher than at the Cocomo. Which makes the wine-beer drinking in the parking lot somewhat understandable. When we asked Dean Labor from Aquarius if he was satisfied with drink sales, he sincerely said ‘Not really’, and just like at Papaya, it is easiest to make your way to the bar. Exceptionally popular at Papaya are cocktails from 100 to 150 kuna, make in pitchers and served with 5-6 straws, so that whole gang can look as though they are enjoying cocktails. Without any money, all that is left is to dance till dawn, and happen upon what everyone comes to Zre for, and that is sex.
Sex is the main reason why the residents of Novalja are appalled. For days, they have been talking about a couple who had intercourse in the centre of town, standing against the wall of Credo Bank at 7 a.m. In one version, she was leaned up on the bank machine, and he was behind her. It is difficult to reconstruct what really happened, but no one can recall whether Novalja has ever been so shocked. The most frequent tales take place at Zre Beach, which is not lit, making it perfect for a little sex. Then follow the nearby forests, the backseats of cars in the parking lot and so on, all the way to standard rooms. However, the locals are also not pleased with this most traditional variety of sex, and one young man told us of how he was virtually thrown out of a rented room because the owner couldn’t sleep all night due to the yells and moans coming from his room. Sex is the main culprit, followed by alcohol, while drugs in Novalja are present in small quantities and do not stand out. We saw for ourselves one morning on our way back from Zre that the youth are hungry for adventure and sex, when we saw two girls walking home from the beach. In the opposite direction came a car with Zadar license plates and the guys inside began immediately to trying to talk the girls into coming back to the beach with them. After an initial polite rejection, they got into the car and the driver winked at us and said “Did you see how they don’t want to? Don’t want to, but they do!” Simply, all those who head home alone from Zre feel very sad. A recent analysis in Spain’s Ibiza showed that in 10 days at Ibiza, every 10th man had slept with more than one woman, while every 7th woman had slept with more than one man. These figures have not yet been achieved at Novalja, which is no surprise, as it is still in its infancy.
Of course, sex is not punishable, but intoxicated driving is, but you will not see any police officers at that hour in Novalja. Until two years ago, there would be a police officer standing at the exit of Zre towards the Gajac settlement who would catch drunk drivers. Last year, that police officer disappeared, and he is nowhere to be seen this year. However, this year in Novalja, not a single serious traffic accident has been recorded. Those well acquainted with the situation claim that there are too few police officers in Novalja, and they are afraid to enter into a conflict with the mass of young people, as that could result in unrest. In that event, it would be necessary to call in the special police forces, which are in Gospi and therefore of no help. Therefore at 6 a.m., when the music is shut off at Zre, the mass of youth, many of whom have no idea where they are, head back to Novalja. No longer do they have 10 kuna for the mini-bus home, they never had cars and they head back on foot to find the houses they sleep in. They meet with the local population heading off to work and who can’t believe their eyes, and in a recent interview for Novi List, the Novalja parish priest stressed that these scenes are ultimately unacceptable for him and the people of Novalja.
Though one could simply wave their arm at all the complaints by the local population, because tourism brings money, but this is not exactly the case. Next spring, the local elections will be held, and the Novalja HDZ will have to offer its voters something in return for their votes. It is logical that they will promise the construction of a large hotel, the likes of which does not exist in Novalja, apartment complexes or new clubs on Zre to attract even more guests to Novalja. Those well acquainted with the situation here claim that HDZ will have to promise to put an end to the immorality, as that is the only thing that will satisfy the voters. In that case, HDZ could promise, for example, to cut back the work permit for clubs on Zre from 6 to 4 a.m. That would act to slow that tourism invasion of youth and will get the teenagers off the Novalja streets at 7 a.m., and as such Croatia’s Ibiza will have lasted for only one summer. The club owners do not believe this, and Brunovi has already announced that he will hire an Italian PR company next year to bring young Italians to Zre.
Iemand enig idee hoe je weer terug komt van het Zrce strand naar het centrum?
3-5 km lopen lijkt me namelijk niet zo'n goed plan!!
Kan iemand mij verder vertellen of het publiek daar ouder is dan de gemiddelde Nederlander die erheen gaat?
Iemand enig idee hoe je weer terug komt van het Zrce strand naar het centrum?
Nou vorig jaar ging er rond 4 uur geloof ik ook nog een bus naar novalja toe..
je hebt ook 1 bus met geen ramen, en dat is echt zo koud!
En het zijn hele kleine busjes, en bij de bushalte is het altijd propvol
En het valt best mee met hoe ver het is!
Als je met de auto gaat ben je binnen 2 minuten ofzo.
Hebben ook geboekt, appartementen Novalja centrum 15 juli 8dagen met 4 personen
Weet iemand hoe het met de man/vrouw verhouding zit op Zrce?
En is het niet mogelijk om kustwandeling te maken ofzo? Liever wandelingetje dan zo een bomvolle bus! Kan je gelijk alcohol beetje uit je lichaam lopen
En is het niet mogelijk om kustwandeling te maken ofzo
Je kan heel het eiland rond lopen,
denk dat de alcohol dan wel weg is haha
Las net dat er van de zomer een soort festival is, MOTOMUSIC ofzo.. Geen idee wat het precies is, maar er schijnen allemaal internationale DJ'S te komen
Las net dat er van de zomer een soort festival is, MOTOMUSIC ofzo.. Geen idee wat het precies is, maar er schijnen allemaal internationale DJ'S te komen
Ik kreeg 'm ook; paar jaar terug via Gogo geboekt en ze blijven me spammen; dit mailtje vond ik echter wel leuk
"DJ Tiësto in Novalja!
Novalja is de hipste partybestemming uit ons aanbod en wordt niet voor niets het Ibiza van Kroatië genoemd. Wat hier gebeurt, heb je werkelijk nog nooit meegemaakt. In de middag knalt de muziek, die door vele bekende en gave dj's gedraaid wordt, al uit de boxen van de trendy strandtenten.
Lekker luieren is mogelijk, maar eigenlijk kun je er niet omheen om helemaal los te gaan op de coole muziek op het strand of in de zwembaden waar je drankje zelfs in het water geserveerd wordt. Voor de beste strandfeesten moet je op het Zrce-strand zijn. Dit is een langgerekt strand met verschillende clubs en natuurlijk de schitterende zee. Je kunt hier verschillende watersporten beoefenen of van 's middags tot 's morgens vroeg swingen in de openluchtclubs zoals Club Papaya. Onze eigen DJ Tiësto zal in Club Papaya een fantastisch optreden verzorgen op 16 juli 2008 tijdens het MOTOMUSIC Summer Festival. Dat wil je niet missen!
Boek nu een vakantie naar Novalja en zorg dat je op 16 juli in Club Papaya te vinden bent!"
Maar jij zit er dus ook vanaf de 15e Rianne (Curly..)? Wat hebben wij mazzel he! net op tijd
Nog meer mensen die geboekt hebben via BeachMasters maar die ook problemen hebben met hun boeking. Inmiddels 2,5 geleden geboekt maar nog steeds niet gehoord. Na 10 x bellen en min. 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, eindelijk iemand aan de lijn gekregen die zei dat ze nog aan het onderhandelen waren met de mensen daar o.i.d.
Iemand meer informatie?
Maar jij zit er dus ook vanaf de 15e Rianne (Curly..)? Wat hebben wij mazzel he! net op tijd
Yep! We komen de 15e aan denk ik... gaan de 14e weg!
Ben benieuwd!
Nog meer mensen die geboekt hebben via BeachMasters maar die ook problemen hebben met hun boeking. Inmiddels 2,5 geleden geboekt maar nog steeds niet gehoord. Na 10 x bellen en min. 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, eindelijk iemand aan de lijn gekregen die zei dat ze nog aan het onderhandelen waren met de mensen daar o.i.d.
Iemand meer informatie?
Wij hebben iets van een maand terug geboekt met beachmasters, maar kreeg gelijk een bevestiging en een dag later de factuur via mail, hebben ook al aanbetaald dus zou nog maar is bellen dan....
Ik ga ook naar novalja op 14 juli
Ik ga gezellig met een vriendin op een camping zitten en 16 juli draait tiesto in novalja dus zeker dat dat een mooi feest wordt!! We gaan waarschijnlijk met X-travel
[H. Moody] Nog meer mensen die geboekt hebben via BeachMasters maar die ook problemen hebben met hun boeking. Inmiddels 2,5 geleden geboekt maar nog steeds niet gehoord. Na 10 x bellen en min. 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, eindelijk iemand aan de lijn gekregen die zei dat ze nog aan het onderhandelen waren met de mensen daar o.i.d.
Iemand meer informatie?
16.07 Tiesto
17.07 Axwell
18.07 Sebastian Ingrosso & Steve Angelo
19.07 Freemasons
01.08 Junoir Jack & Kid Creme
07.08 Joe T. Vannelli
08.08 Armand van Helden
wat de fock boeit datoptredentje van tiesto haha
wel leuk om te zien dat novalja ook grote djs ontvangt maar verder boeit het me niet veel word toch wel gezellig!
helaas moet ik jullie teleurstellen, toen wij er vorig jaar (begin aug) waren, waren er amper zweedse dames te bekennen. en over engelse nog maar te zwijgen...
Wat wij vooral tegen kwamen, waren kroatische en duitse dames, die in eerste instantie erg aardig zijn, maar als ze er achter komen dat je uit NL komt, alleen maar drugs willen.
Dat zeker, lekker 15 dagen stappen, zuipen, feesten, eten, stappen, zuipen, feesten, stappen, zuipen en af en toe een beetje slapen Heerlijk met een biertje in de zon aan zee met goeie muziek en mooie vrouwen hmmmm. Kan echt niet wachten hahaha
aaah goeie!!!
heey tim dou oek hier pilsje??
ja ik bin oek van de partij nou tim(timlolkema)en ik en nog wat lui samen met zn allen naar novalja mooi gek! snap r nu al niks meer van. wij gaan 7 t/m 17 july.
meschien zien we jullie oppe forum ook wel daar zou wel gek wezen
aaah goeie!!!
heey tim dou oek hier pilsje??
ja ik bin oek van de partij nou tim(timlolkema)en ik en nog wat lui samen met zn allen naar novalja mooi gek! snap r nu al niks meer van. wij gaan 7 t/m 17 july.
meschien zien we jullie oppe forum ook wel daar zou wel gek wezen
nou ik ga slape heb net gwerkt wat n gekke boel
tjuus!
Die Jorn oek altijd weer smeur nou (ja lekker doe maar pilsje!)
Novalja word zeker weten te gek, dat t-shirt idee ook even echt doen
7-17 Juli Novalja App. Hostin bitches!
Is het eten en drinken echt zo goedkoop als beweert wordt
Ja..het valt echt reuze mee..Drinken vind ik zowiezo goedkoop..als je het bijvoorbeeld vergelijkt met kreta dan is kroatië voordeliger.
En als je uiteten gaat ben je vor ong 15euro eigenlijk al klaar
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 april 2008 om 17:34:
Mooi als Nederlander zulke dinge te hore..goedkoop, weinig mooie zaken dus. Mah kijk ik ben van plan iets van 1000 eu mee te neme en dat schijnt net genoeg te wezen dus das best wel chill. Hebbe ze naast cocktails ook lekker bier daar? Want ja n pilsje gaat in de warme zomer er lekker in
Wij gaan 14 juli met 7 meiden!
Leuk dat er veel nederlanders gaan
Wij gaan 15 juli, maar met vliegtuig veel beter
Wanneer heb je geboekt dan?? Dacht dat al redelijk vol zat met nederlandse reisorganisaties die data...
Wordt redelijk druk met Nederlanders... Als er maar geen getuigen zijn Hou ik niet van...
Ja wij gaan met de bus zoo klote ,zie ik ook tegenop!
Maarja .. er zijn wel ergere dingen!
Wij hebben in januari al geboekt ofzo, we waren er redelijk vroeg bij!
Zitten jullie ook op een camping?
of un appartement?
Wij met de auto.. bewust ipv vliegen. Heerlijk stukje rijden met de airo aan, muziekje op en gaan maar Verder hebben we app. Novalja. Als ik het moet geloven liggen die verspreid door het centrum.
ik ga de 21ste van juli naar novalja met een paar friends
we zitten in hotel loza, wie kan ik daar verwachten?
ben zelf bosnier/kroaat dus als iemand hulp nodig heeft met het vertalen ofzo, just hit it
Zoals jullie inmiddels weten komt Tiësto draaien, alleen daar moet je wel kaarten voor bestellen. Op de site www.novalja.com kan je deze bestellen (via mastercard) en ophalen bij het travel agency.. Alleen heeft 1 van jullie dit al gedaan? Zo ja, is dit goed gegaan?
Wij weten namelijk niet of dit wel betrouwbaar is; k bedoel je moet toch even je creditcard nummer geven..
Zijn er eventueel ook andere manieren hoe jullie aan kaarten zijn gekomen? Ben namelijk bang dat we aankomen: uitverkocht!
-Pivo
-Jebat se
-lekker wijf kennen we niet echt, zeg maar gewoon ljepa si tegen een meisje
-popust
-jelo
-droga
-jedan, dva, tri, cetri, pet, sest, sedam, osam, devet, deset
-alkohol
-hvala
-izvoli of molim
-budala
-plaza
-Pivo
-Jebat se
-lekker wijf kennen we niet echt, zeg maar gewoon ljepa si tegen een meisje
-popust
-jelo
-droga
-jedan, dva, tri, cetri, pet, sest, sedam, osam, devet, deset
-alkohol
-hvala
-izvoli of molim
-budala
-plaza
Vind je het nu werkelijk ZO MOEILIJK om 2 weken geen drugs te gebruiken?!!
ik gebruik nou al 2 maanden geen drugs ( ja nu en dan sos maar ni op stap) maar ik drink geen druppel acohol enja als enigste nuchtere rondlopen da moet ik hier al vaak genoeg doen. maare heeft niemand nou is een antwoord
Vorig jaar Novalja was te geweldig! Echte dope partys vooral de afterbeachparties.!
Wie gaat er vanaf 21 juli heen?..
Wiet enz is wel redelijk makkelijk te verkrijgen daar... maar pillen/sos... ik denk dat je daarvoor wat betere contacten daar moet opbouwen! Of zelf meenemen natuurlijk!
Voor iedereen die heengaat: Ik raad je COCKTAIL ZOMBIE aan! Zo lkkr maar je gaat kenker loesoe worden!
Haha check jullie @ Club Papaya
Dit jaar van 21 juli t/m 31 juli naar Novalja (appartement Novalja)
Wordt echt één groot gekkenhuis. Het is er nu mooi weer wat ik van de weersvoorspellingen
kan zien. http://www.zoover.nl/kroatie/dalmatie/novalja-pag/weer?scr=1.
En het blijft mooi weer!! Over precies 1 maand en 1 dag zijn we onderweg naar Kroatie!!
Het enige nadeel is dat we met de bus gaan, mgoed dat overleef je dan ook wel weer.
Elk voor nadeel heeft ook weer zijn voordelen.
Zijn er nog meer mensen die deze datum via Gogo gaan met de bus die kant op??
Ja er zijn idd zulke vette parties! En ja het gaat 24 uur per dag door!
Nou moet je niet denken dat het er 24 uur per dag drukke parties zijn!
Het echte feest is toch wel tussen ongeveer 16.00 uur en 21.00 uur (Afterbeach party)
en vanaf 00.00 uur tot in de vroege ochtend uurtjes
Slapen is ook een vereiste jammergenoeg! hehe
Wanneer ga je gitklit? Met tiesto zeker..?
Nee beste periode is toch wel eind juli, begin augustus.. echt dope partyen met die gekke Italianen
El tino loco het ligt eraan van welke kant je komt! Je kan met de veerboot, maar dichtbij zadar is er ook een brug naar het eiland Pag. Als je met een van die organisaties gogo, beachmasters enz gaat neem je de weg met de brug.. en anders moet je het maar zien.
Daarom ben ik dus ook niet via beachmasters gegaan...Had een reservering gedaan voor een appartement in Novalja,kreeg ik een telefoontje dat het prima geregeld was en dat de vakantie vaststond (gereserveerd dus)... 3 dagen later krijg ik de zelfde dame aan de lijn met het bericht dat er een fout was gemaakt en dat alles vol was geboekt.
Hierdoor snel gaan informeren bij Gogo en die hadden nog wel dezelfde appartementen staan(zelfs voor nog minder geld). Daarom blijft mijn keuze bij Gogo.
Die lutsers van Bitchmasters weten volgens mij niet half waar ze over praten en wat ze nog kunnen verhuren
Hierdoor snel gaan informeren bij Gogo en die hadden nog wel dezelfde appartementen staan(zelfs voor nog minder geld). Daarom blijft mijn keuze bij Gogo.
die heb ik ook vergeleken maar voor mij was beachmasters goedkoper, en de opstapplek was dichterbij, maarja nu alsnog vliegen
Haha in principe zou dat moeten lukken!
22 juli kom ik smorgen vroeg aan!
Nja mybe kunnen we wat regelen!
Zou wel dope zijn!
Hoe ga je? Met welke organisate?
zonder organisatie gewoon via website appartementje geboekt en ik rij er met de moto naartoe
Veel beter inderdaad.
Heel novalja staat vol met appartementen enzo, via verschillende sites te boeken. Wij reizen ook gewoon zelf daarheen, met de auto. Scheelt een hoop geld!! En de reis opzich is ook al vakantie, lachen met z'n allen!
ja de reis is er voor mij juist duurder op geworde maar gelijk je zegt de reis op zich is ook al vakantie
Wij reizen ook gewoon zelf daarheen, met de auto. Scheelt een hoop geld!! En de reis opzich is ook al vakantie, lachen met z'n allen!
Daarom hebben wij dan maar gekozen voor de bus...Iedereen kan drinken en gek doen en geen gezeik met dat mensen moeten gaan rijden
En wat betreft dat het een hoop geld scheelt....denk dat je zelfs nog wel goedkoper uit bent met de bus als met de auto, gezien de hoge benzine/diesel prijzen en tolkaarten die je moet halen wanneer je met de auto gaat.
Mgoed... 1 ding vind ik belangrijk en dat is als ik er maar kom en kan feesten
Mensen die met eigen vervoer gaan let op.
In Slovenie hebben ze per 1 juli een nieuwe tolwet ingevoerd.
Je moet 35 euro betalen en dan kun je door heel Slovenie reizen. Dus of je maar 2 km of 200 km door slovenie reist je betaalt 35 euro aan tol.
Ff dat jullie het weten.!
denk dat je zelfs nog wel goedkoper uit bent met de bus als met de auto
Nou ik durf te beweren dat het best veel scheelt. Vrienden hebben het al eerder naar novalja gedaan, appartement los geboekt wat dan echt bijna niks kost. En dan pp betalen aan benzine, scheelt echt wel
En bovendien, zoals al gezegd, het is al leuk om om gewoon met je vrienden ernaartoe te rijden
Uitspraak van @njo op vrijdag 27 juni 2008 om 10:18:
Tja en je zou maar eens pech hebben met je auto
Me parents net terug uit cro... turbo van de auto was aar de klote!
In kroatie kon niet gerepareerd worden.. moest speiaal naar Italie vervoerd worden.
Totale reparatiekoten 1500 eu!!
Nouw met de bus heb je hier geen last van!
kunt toch ook met de bus stukke hebben en voor de kosten heb je touring
Dat idee had ik dus ook...
Alles wordt voor je geregeld, je gaat zitten en hoeft verder aan niets te denken behalve vakantie.
2 jaar terug naar Hongarije met de bus geweest, stond een mooie bar in die bus + eten was ook mooi voor elkaar.
Wat ik ook een groot voordeel vond van de bus is dat je gelijk de mensen leert kennen die met de zelfde organisatie heen gaan en de zelfde plek waar jij ook heen gaat
Wat ik ook een groot voordeel vond van de bus is dat je gelijk de mensen leert kennen die met de zelfde organisatie heen gaan en de zelfde plek waar jij ook heen gaat
helemaal mee eens !!!
nog 2 weken wachten en dan gaan gaan gaan
Like I give a fuck 'bout that!!
Haha... Yugo in da house!
Ik vind wel croatische dames waar ik mee om wil gaaan... die zijn toch net ff wat hotter dan de Hollandse
En gaan tenminste uit in korte rokjes en sexy jurkjes Das dope
Tja en je zou maar eens pech hebben met je auto
Me parents net terug uit cro... turbo van de auto was aar de klote!
In kroatie kon niet gerepareerd worden.. moest speiaal naar Italie vervoerd worden.
Totale reparatiekoten 1500 eu!!
Nouw met de bus heb je hier geen last van!
haha true.. true, maar hier gaan wij dan ook maar ff niet vanuit
Alles wordt voor je geregeld, je gaat zitten en hoeft verder aan niets te denken behalve vakantie.
Ik vind de reis met groep vrienden en paar auto's ook al vakantie, je maakt ook alweer dingen mee.. vind het gewoon al lachen Zelfde als dat ik altijd al op schiphol ofzo echt idee heb dat de vakantie is begonnen terwijl je er nog niet eens bent
Hou ik dus helemaal niet van.. wij zijn sowieso al gewoon met aardige eigen groep. Ga echt niet ergens heen om gezellig met allemaal reisgenoten te kunnen lullen ofzo..
Ik vind wel croatische dames waar ik mee om wil gaaan... die zijn toch net ff wat hotter dan de Hollandse
En gaan tenminste uit in korte rokjes en sexy jurkjes
21 july tot 31 augustus ga ik, met nog 4 andere jongens met de bus naar novalja via gogo, wie gaat ook rond deze tijd dann?
Heb er echt zin in als ik nu zo daar het weer zie, stukken beter dan op dit moment in nederland!
21 july tot 31 augustus ga ik, met nog 4 andere jongens met de bus naar novalja via gogo, wie gaat ook rond deze tijd dann?
Heb er echt zin in als ik nu zo daar het weer zie, stukken beter dan op dit moment in nederland!
wij gaan ook 21 juli met de Gogo tours bus.. ik ga met 6vrienden... zien we ons dan wel..
Ciao !!
mooi op tijd poelen,heb je tenminste nog wat aan je dag..... Ik denk dat wij lieve jody daar wel tegen het lijf gaan lopen ouwe! Ik zit nu ff lekker in vinkeveen,ook niet misselijk!
mooi op tijd poelen,heb je tenminste nog wat aan je dag..... Ik denk dat wij lieve jody daar wel tegen het lijf gaan lopen ouwe! Ik zit nu ff lekker in vinkeveen,ook niet misselijk!
jody schijnt ook heel lief te zijn!
maar in vinkeveen hebben ze natuurlijk wel wat over voor een best zonneschermpie!! hoe zit je dan iedere keer op pf?
doe ik allemaal op mn pocketline swing dat internetten ouwe... In dortmund,is daar niet de gay parade dit weekend? Gelijk hebben jullie hoor dames...jullie weten wel beter! Weet je trouwens wat in kroatie het voordeel is van een stacaravan?
Gaan als we net terug zijn nog even een kijkje nemen op Nature One
poelen zit weer gebakken...of ligt gebakken kan ik misschien beter zeggen! Een appartement,een tent,en een auto...toe maar,is toch fokking nie normaal! Weet je trouwens waarom poelen altijd een pet op heeft? Hij heeft australisch haar, het sidney!
Passie.. hoe was het nou 2 jaar geleden in Novalja? Je moet daar ook niet op de bus gaan wachten toch? Want toen werden jullie er steeds weer afgestuurd ofzo?
Snap ik, ach jongen nog een dikke week wachten en dan kun je lekker kroelen met karin.
Ik moet gvd nog 5 weken wachten voordat ik ECHT (heel) lekker kan kroelen (sorry Karin jij bent goed maar Stefan is net is beter, die heeft wat extra's :lol
Ben eigenlijk wel een beetje teleurgesteld dat ik dit jaar niet naar Novalja ga!
Zrce beach is zo vet!
Van 's middags tot in de vroege uurtjes los gaan in de Papaya, werelds!!!
pff Pag en Feesten...
2 jaar geleden daar 4 dagen achter elkaar gehad en 2 weken dronken gebleven.
De stranden, de dames, de prijzen
allemaal relaxed!
van die wijncaraften vol met cocktail voor nog geen 10 euro.
Ik ga dit jaar lekker toeren door kroatië
en ffies bij me oom en tante langs die daar een huis hebben
dicht bij Zadar. Denk dat ik wel paar daagjes Pag mee pak
Ga meteen kijken thanx Ga morgen ook naar reisbureau nu alvast beetje zoeken.. Was al aan het kijken maar weet niet hoever al die app en hotels liggen van het uitgaans centra
Was al aan het kijken maar weet niet hoever al die app en hotels liggen van het uitgaans centra
uitgaan gebeurt allemaal op beach zrce.. en dat ligt wel een stukje van Novalja. 30 uurtje lopen geloof ik. Novalja is echt het plaatsje, daar zijn de appartementen en huisjes e.d. Beach Zrce is the place to be.. daar zijn volgens mij geen appartementen enzo!
Ligt eraan hoe snel we alles gedaan hebben. Boodschappen doen. Mijn auto bij me ouders afgooien. Dan kan me zus die 2 weken gebruiken
en dan VOLLLLLLLLLL GAS naar Kroatie
Gewoon de hele sfeer, we waren ook met een behoorlijk groep. bijna niet geslapen ik was echt dood die zondag toen we terug gingen.. En alles op redbull en alcohol!
5 augustes aanwezig hotel loza in het centrum van novalja
Zag er best goed uit.. je ligt meteen aan zee, en je hebt teminste niet zoon klote huisbaas! Let op met de airco daar want je betaald ervoor heb k begrepe!
Afgelopen woensdag terug gekomen van 10 dagen Novalja!
Wat een feest, vooral de AfterBeachParty's zijn goed te doen!
Zorg dat je al voor 4 uur in de Papaya ben en bemachtig een bankje waar je je spullen kunt dumpen. Dan kan je zelf helemaal los in het zwembad!
Pinnen is geen probleem. In Novalja zelf maar ook in de kleinere centrumpjes eromheen zijn pin automaten te vinden. Ook bij de Papaya staat er wel eens een "pin-busje"
Qua eten is het allemaal niet zo duur. In ieder geval niet als je uit eten gaat. Van 10 euro kan je makkelijk uitgebreid eten. Supermarkten enzo zijn wel normale "duurdere" prijzen.
Iedereen die nog gaat wens ik een top vakantie toe!
Het is echt super!
Nou ik heb ook even een avondje bezoekje gebracht aan Novalje.
niet mijn ding te veel nederlanders voor mij
maar hing wel een super sfeertje
Helaas geen 3 weken maar 2 weken kroatië voor me geweest wegens een aantal dingen
(boompje die niet uit de weg ging en me koplamp unit kapot maakte, wat 1145,69 kuna koste dus reken maar om )
en nog een paar dingetjes in ons dorp Bibinej.
Novalja is echt top
zrce beach zijn de after beachparty's echt geweldig beter dan savonds laat vind ik
clubs zijn eerder open maar de afterbeachparty is meestal van 3 tot 8 dan word alles opgeruimd en s'avonds is het vanaf 11 uur tot 7 ofzo mijn persoonlijke mening is smiddags papaya en s'avonds Aquarius die tenten zijn echt mooi we zijn niet bij kalypso geweest dit was volges mij meer een club om te lounge s'middags als je lekker itiliaans wilt eten moet je antonio's eens proberen tis echt goed te eten en alle gerechten onder de 10 euro (1 euro= 7 kuna)
Moby dick is ook erg goed, mixed grille en voor de liefhebber je kan daar eens haai proberen
quad huren voor 2 uurtjes en binnenland inrijde echt een aanrader kost maar iets van 180 kuna (25 euro) van centrum richting camping strasko rijde en bij stoplichten kan je ergens rechts een zandpaadje in. Die nemen en alsmaar rechtdoor op het laatst moet je dan erges naar links en dan via weg terug rijde naar novalja
ga je via gogo zou ik het pakket van 1200 kuna nemen hierbij zit een partycruise waar je dagje gaat feesten op een schip een beachday(10min jetski banaan varen en band) en 4 party's met gratis drinke bij de clubs(bier wijn fris(geen cocktails helaas))
Pinnen kan je beste in het centrum doen, er is bij papaya ook de mogelijkheid om te pinnen hier staat een busje voor met in de zijkant een pinautomaat hier hebbe we ook gebruik van gemaakt en geen problemen of gezeik mee gehad
verder is het genieten en nog eens genieten ik wens iedereen veel plezier en voor de mense die via gogo reize geef iris een dikke knuffel van me
echt wel ben nu nog aant drome
we konden voor 30 euro omboekingskosten en 15 euro perdag op camping strasko verblijven kheb er spijt van da we da nie gedaan hebben
Kan iemand mij vertellen van wanneer tot wanneer (periode dus) je het beste kan gaan zodat
er nog feesten zijn en je niet aankomt en alles is nog niet
open of alweer dicht.
En lopen er ook mensen rond van rond de 30?
ik heb echt in 4 dagen hooguit 10 nederlanders gesproken, vooral veel mensen uit het oostblok daar. Kroaten, Slovenen, Hongaren, Tsjechen enzo.
dat vind ik al teveel
komt misschien door het feit dat mijn roots er leggen, en ik er dus al 25 jaar kom
dan kom je gewoon weer naar je landje toe en wil je niet herinnerd worden aan NL
en dan ga je je al snel irriteren. Wat ik bijvoorbeeld ook heel irritant vind zijn
mensen die zich ook niet in de taal en cultuur interesseren.. Zoals van die domme toeristen die in hun eige taal eigewijs wat te drinken of eten bestellen en boos
worden as ze het niet verstaan
Wat ik bijvoorbeeld ook heel irritant vind zijn
mensen die zich ook niet in de taal en cultuur interesseren.. Zoals van die domme toeristen die in hun eige taal eigewijs wat te drinken of eten bestellen en boos
worden as ze het niet verstaan
dat zijn de nederlanders in 9 van de 10 gevallen ja
ja en dan zit je nog een dag in Porec op camping zelena laguna, en wat staat er op het menu
Patat met Frikandel, Kroket of Kaasuflee
Ik ga volgendjaar voorgoed terug naar Kroatië maar ben blij dat ik echt een stuk verderop zit
Ik ben net terug en heb de vakantie van mijn leven gehad!
We zijn begonnen in Porec en hebben een paar dagen genoten van de strandtent van Byblos, Byblos zelf (avond dat DJ Pauletta kwam draaien) en 1 avond naar Club Plava geweest. Club Plava sucks BIGTIME, is een skihut voor jeugd tot 20 jaar. Byblos is echt HELEMAAL de bom, heb mn ogen uitgekeken!
Dan zijn we nog naar Rabac geweest om het grootste outdoor dance event van Kroatië te bezoeken, topper van de avond was DJ Tenaglia.
Uiteindelijk van Istrië naar Dalmatië gereden, en onderweg nog wat dorpjes aangedaan zoals bv. Rovinj.
In Zadar zijn we 2 nachten geweest, en zijn gaan stappen in Club Gotham, opzich leuke club.. maar we zatebn er doordeweeks en het was er niet erg druk. Wel erg mooi van binnen!
En dan.. als klapperrrrrr: NOVALJA!!! We kregen via wat mensen te horen dat het daar net Ibiza was.. Novalja ligt op het eiland Pag en vanaf Zadar ben je er zo. In dit plaatsje heb je een party strand met veel clubs en strandtenten, waar elke dag duizenden mensen helemaal uit hun dak gaan. Wij zijn hier 6 dagen geweest en hebben van 16.00-07.00 non stop gefeest. Fedde Le Grand was mooie avond (Club Aquarius), maar Junior Jack & Kid Creme in de Papaya was helemaal super! Verder draaiden er dj's als Tiesto, Armand van Helden, Eric prydz, Sandy Riviera, Chris Lake, Freemasons en nog fucking veel meer.
NOVALJA is echt THE PACE to be... Dit is echt te vergelijken met Ibiza, heb de tijd van mijn leven gehad hier!!
btw: foto's komen snel op mijn partyflock, mocht je geinteresseerd zijn
Club Gotham is inderdaad mooi van binnen, vroeger was het echt een top tent
maar tegenwoordig is het zelfs in het weekend niet echt bar druk. Het is meer
een ontmoetingsplaatst voor de lokale bevolking, die er een leuk dansje bij doen.
Overigens legt Gotham in het plaatsje Zaton (mocht het iemand interesseren)
Ben je toevallig ook in het plaatsje Bibinje geweest? net iets voorbij Zadar? Daar ben ik geboren namelijk
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 augustus 2008 om 21:12:
Byblos, Byblos zelf (avond dat DJ Pauletta kwam draaien) en 1 avond naar Club Plava geweest. Club Plava sucks BIGTIME, is een skihut voor jeugd tot 20 jaar. Byblos is echt HELEMAAL de bom, heb mn ogen uitgekeken!
Helemaal met je eens
Byblos is een van de mooiste tenten die ik ook heb gezien alleen wel jammer dat er nooit echt heel veel te doen is...
Plava is inderdaad maar Kinderclubje al hoewel we er toch wel 1 hele gezellige avond hebben gehad
haha tuurlijk! wat denk jij dan elke dag + afterbeach party
vooral in papaya, want die vind ik persoonlijk het leukst!
Maar wel naar Aquarius geweest voor Armand van helden natuurlijk! was dit jaar 2de keer dat ik er was, en het blijft geweldig!
ik heb dit aangemaakt op hyves;
http://papaya-kroatie.hyves.nl/
Dus allemaal toevoegen!
haha ja heel vet MC Roga.. jammer dat ik de dag ervoor naar huis was. Jullie zijn nog wel geweest met vrienden van me, uit IJsselstein die er 2 weken waren? Ik was voor 4 dagen even langsgeweest bij ze