Partyflock
 
Forumonderwerp · 979006
Een schommel op een speelplaats in Argentinië zorgt voor veel ophef. Als de schommel wordt stil gehangen begint deze op onverklaarbare wijze uit zichzelf weer te bewegen. Ouders en kinderen zijn er van overtuigd dat de schommel bezeten is.

Inwoners meldden dat de schommel wel tot tien dagen achter elkaar heen en weer beweegt, om vervolgens plots te stoppen. Lerares Maria de Silva Agustina zei gisteren: “Een van de kinderen noemde deze speelplaats de ‘Blair Witch Speelplaats’. We geloven dat de schommel is bezeten door geesten."

Professoren hebben magnetische en elektrische velden en beweging door de wind uitgesloten. Er zullen nu echte ‘ghosthunters’ bijgehaald worden om hopelijk meer duidelijkheid te kunnen geven over de zaak.


{argument 'id' ontbreekt}
{argument 'id' ontbreekt}
Freaky :x
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Ellen~~ op vrijdag 26 oktober 2007 om 21:36:
stel, het zijn echt geesten, zou ik der als de schijt voor zijn en vooral niet naast gaan zitten

ja idd...

en wat me opvalt.. wanneer iemand die schommel stil legt, dan bewegen die andere 2.. wanneer de middelste schommelt, staan de andere stil.. :vaag:
misschien iets met magnetische shit ofzo....
De andere 2 schommels zijn magnetisch gemaakt of iets dergelijks, daaarom wiebelt dat ding zo...
Ik heb liever dat ze daar zit te schommelen dan dat ze continu loopt te kloppen.. :flower:
Tis gewoon iemands denkbeeldige vriend!
Wss deze ofzo!
 


Ik ben benieuwd wat voor verklaring ze gaan vinden, of op welke manier ze het zullen afdoen in het onzekere.

Er is een 1 miljoen USD prijs beschikbaar voor degene die het bestaan van paranormale verschijnselen bewijst: http://www.randi.org/research/index.html
laatste aanpassing
Iemand ook al opgevalle dat je iets in het zand ziet bewegen op 0:30 sec..??
 
Uitspraak van inactief op vrijdag 26 oktober 2007 om 20:32:
Tuurlijk, tuurlijk.. Allemaal wetenschappers die zich ermee bezig houden en er geweest zijn, er niet uitkomen, en jij denkt het wel effe te weten vanuit je luie stoel in Nederland.

Ben benieuwd..

:roflol:
Uitspraak van *martin* op vrijdag 26 oktober 2007 om 22:46:
Iemand ook al opgevalle dat je iets in het zand ziet bewegen op 0:30 sec..??

ja! ziet eruit alsof er een steentje word gegooit, of iemand gooit ze hengel uit met visdraad :P

Toch raar dit weer :S
 
Onzichtbare vrienden b)
lekker gek jwt
Uitspraak van 'Liz op vrijdag 26 oktober 2007 om 22:54:
ja! ziet eruit alsof er een steentje word gegooit, of iemand gooit ze hengel uit met visdraad

Ja denk alleen niet dat het een steentje is :p op het einde van dat pad gaat die naar binnen (1keer) en precies op dat moment gaat die harder bewegen..

Iedereen zal wel weer belazerd worden :)
Uitspraak van *martin* op vrijdag 26 oktober 2007 om 23:11:
Iedereen zal wel weer belazerd worden

ja.. :S 1 grote wereld waarin mensen alles willen geloven wat een beetje sensatie opleverd
 
tering tyfus
laatste aanpassing
Uitspraak van 'Liz op vrijdag 26 oktober 2007 om 23:13:
ja.. 1 grote wereld waarin mensen alles willen geloven wat een beetje sensatie opleverd

Hahah hoe moet ik deze opvatten

Op www.fok.nl staan een paar goeie ideen hoe je het zou kunnen doen ik denk zelf ook dat dit nep is.. maja das wat ik denk :D
 
-
laatste aanpassing
 
Mysterieuze schommel in Argentinie schommelt vanzelf
Thursday, 25 October 2007
FIRMAT - In het Argentijnse Firmat staan inwoners en wetenschappers voor een raadsel. Een schommel daar beweegt uit zichtzelf, en natuurkundigen hebben er geen verklaring voor.

In een speeltuin in Firmat heeft een schommel tien dagen aan een stuk door van voor naar achter bewogen, terwijl de andere schommels ernaast stil bleven hangen.

Omwonenden haalden de politie erbij toen de schommel vier maanden geleden begon te bewegen. Ze zijn er zeker van dat ze te maken hebben met een onzichtbare entiteit.

Politieagenten stonden erbij, maar hebben geen verklaring kunnen vinden waarom alleen de middelste schommel bewoog. Natuurkundigen wisten er evenmin raad mee en hebben metingen gedaan. Volgens het wetenschappelijk onderzoek wordt het fenomeen niet veroorzaakt door de wind, magnetische of elektrische velden.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 26 oktober 2007 om 20:40:
heel eenvoudig hier iemand buiten beeld met een stuk visdraad te laten kloten????

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 oktober 2007 om 23:24:
Natuurkundigen wisten er evenmin raad mee en hebben metingen gedaan. Volgens het wetenschappelijk onderzoek wordt het fenomeen niet veroorzaakt door de wind, magnetische of elektrische velden

Idd, je visdraad staat er niet tussen :frusty:
Uitspraak van Koos Stuurloos :cheer: op vrijdag 26 oktober 2007 om 23:38:
Idd, je visdraad staat er niet tussen

Je wil niet weten wat ze soms bedoelen met "wetenschappers" :roflol: ook vaak genoeg dat het van mond op mond gaat en dat het uit eindelijk dan pas in de krant komt. Laat er maar een echte wetenschapper naar kijken met een echte nieuwsploeg.. ben benieuwd of die dan nog schommelt :D
 
volgens mij zag ik iets bewegen daar....in het eerste filpje moet je eens naar het zand kijken...daar verschijnen voetstappen!
 
Het is waar!!! ik heb het gezien op internet!!!!


:roflol:
Ik kan me iets herinneren over een natuurkundige wet die dit kan verklaren,maar hoe het precies zit weet ik niet meer.
Wat mij opvalt,is dat de binnenkant van de 2 buitenste schommels roodachtig zijn en die middelste is grijzig...
Er zal heus wel mee gekloot zijn.Magnetisch gemaakt ofzo..
Dat er word geschreven dat natuurkundigen het niet kunnen verklaren,zegt niks... laat die natuurkundigen dat dan maar eens vertellen in een filmpje... anders geloof ik niet eens dat zo iemand erbij is wezen kijken.
Wat die voetstappen betreft :roflol: dat komt gewoon door de kwaliteit van de camera,het bewegen en de pixels enzo.

En al zou het echt een geest zijn,ik zou er niet bang van zijn want de meeste kwaadaardige geesten,houden volgens mij niet van schommelen,die jagen mensen liever de stuipen op het lijf :D
Dus als t een geest is... dan is het vast een schattig klein meisje of jongetje wat er geen genoeg van kon krijgen (L)
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Uitspraak van *martin* op zaterdag 27 oktober 2007 om 00:22:
Je wil niet weten wat ze soms bedoelen met "wetenschappers"

Idd, dit blijken dus die "wetenschappers" te zijn, genaamd "Vision Ovni" (UFO sight) :roflol:
http://www.visionovni.com.ar/firmat.htm

Die schommel was trouwens ook al een keer gejat en verkocht op de argentijnse ebay :lol:
http://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-29934715-hamaca-firmat-hamaca-fantasmal-_JM

Laat ze eerst maar eens filmen met een zeil over die schommel heen tegen de wind, want aan de microfoon te horen staat er stevig briesje :)
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 27 oktober 2007 om 00:38:
Wat mij opvalt,is dat de binnenkant van de 2 buitenste schommels roodachtig zijn en die middelste is grijzig...

Ja hij was eerst rood van binnen, maar die was dus gejat en verkocht 8) Toen hebben ze er dus een nieuwe grijze opgehangen en die deed hetzelfde.

Het is trouwens niet altijd alleen de middelste die beweegt:
http://www.youtube.com/watch?v=cMDFz-DLtzg
laatste aanpassing
 
Ik zou er gezellig naast schommelen net als dat kind :D
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 oktober 2007 om 22:51:
:roflol:

:D
 
Werkzaam bij Triple R-Events
Artiest {SHOWLIST artist 31337, 17972, 27639}
HOAX


Dit is toch geen geest mensen? Er is nog nooit wetenschappelijk erkend bewijs geleverd van paranormale activiteiten!

En dan is dit een 'geest'? :/
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
who you gonna call B)
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 26 oktober 2007 om 19:49:
Het is i.i.g. niks bovennatuurlijks ofzo, anders zou die hond daar niet zo vrolijk rond lopen

Indd (Y) Die zou dan eerder de hele tijd aan het blaffen zijn ofzo. Dieren voel het als er vreemds aan de hand is of als er iets gaat gebeuren.
Het ziet er inderdaad wel scary uit maar het zal inderdaad wel gewoon te verklaren zijn :jaja:
Uitspraak van *martin* op zaterdag 27 oktober 2007 om 00:22:
Laat er maar een echte wetenschapper naar kijken met een echte nieuwsploeg..

Is niet nodig...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 oktober 2007 om 20:18:
Niemand hier weet het antwoord? dombo's , je ziet toch zo waarom de middelste beweegd en de rest niet of minder.

Gewoon een natuurkundige wet.

Morgen zal ik het antwoord hier neerkalken als niemand het goede antwoord weet. Wow, geef ik zomaar natuurkundeles op partflock.
 
Uitspraak van Miss Jizz op zaterdag 27 oktober 2007 om 08:05:
Het ziet er inderdaad wel scary uit maar het zal inderdaad wel gewoon te verklaren zijn

Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad
Visdraad

Weet je nu wat het is? :rot:
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 27 oktober 2007 om 12:06:
Weet je nu wat het is?

wel dat het geen visdraad is..
Nou kom maar met dat perfecte antwoor dan.
 
Uitspraak van Koos Stuurloos :cheer: op zaterdag 27 oktober 2007 om 12:31:
wel dat het geen visdraad is..

nee, en jij bent Sinterklaas
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 26 oktober 2007 om 20:40:
Jezussss, je hoeft toch geen Hans Klok te zijn om heel eenvoudig hier iemand buiten beeld met een stuk visdraad te laten kloten???? :gaap: :rot:

Precies...
Een filmpje is makkelijk gemaakt.
die argentijnen zijn nooit in het verleden eerlijk geweest, dus dit is ook gewoon oplichterij
laat die geesten lekker schommelen
 
Die geest schommelt wel scheef dan:rot:.
Uitspraak van Dynamike op zaterdag 27 oktober 2007 om 04:15:
who you gonna call

:D

Uitspraak van Lennar-D op zaterdag 27 oktober 2007 om 00:47:
Idd, dit blijken dus die "wetenschappers" te zijn, genaamd "Vision Ovni" (UFO sight)
http://www.visionovni.com.ar/firmat.htm

:roflol:
 
Artiest Jaak
De geest van iemand die veelste vroeg is overleden....

Een kind dus.
Ik dacht dat de schommel misschien iets zou bewegen maar hij gaat hartstikke hoog :|

Vaak zijn dit soort dingen goed wetenschappelijk te verklaren, maar om te bedenken dat het een entiteit is, is natuurlijk veel spannender ;)
Lol, jammer dat het zo ver weg is. Bij dit soort dingen zou ik toch maar wat graag een kijkje nemen. Wellicht omdat ik vrij sceptisch ben tegenover het paranormale.

Even goed, freaky shit.
 
als je luisterd op het filmpje hoor je duidelijk dat het hard waait, aangezien de vorm van de stoeltjes ideal lijkt om de nodig wind op te vangen moet je volgens mij niet veel verder zoeken.
Maarja ik ben geen wetenschapper :)
laatste aanpassing
als hij wil schommele moet die da doen