Partyflock

Forumonderwerp · 978291
1764x bekeken

Waarschuw beheerder
Een aantal weken geleden begon ik na 7 weken weg te zijn geweest weer aan het werk.
Toen ik wegging zaten er ruim 20 Nederlanders en een Antilliaan in de productie, toen ik terug kwam waren er wat Nederlanders ontslagen en had de baas niet een paar, maar wel 9 Polen aangenomen.
Die negende is inmiddels al weg voor diefstal.

Ik begon mijn werkdag en moest opmerken dat ‘mijn’ Pool goed luisterde en hard werkte.
Ook al gieten ze zichzelf vol met Wiskey of vodka, ze deden hun werk op tempo en maakten niets kapot.
Na een weekje werken begon mijn Pool erop aan te dringen dat hij met de computer die ik alleen kan bedienen wilde leren werken.
Uiteraard is dat onmogelijk; om aan die zaagmachine te kunnen staan moeten eerst alle soorten materiaal, alle standaard maten en de vaste plekken van die materialen en maten moet je eerst van buiten kennen alvorens je de computer kan bedienen.
Leg dat maar eens uit aan een Pool die net tien zinnen Nederlands kan spreken.

Na twee weken was een ware verschuiving in het werktempo en naleving van de regels te ontdekken; ineens gingen ze illegaal buiten staan roken en dat ook nog eens een paar keer per dag, produceerden ze minder dan eerst en ze begonnen wat mondiger te worden.
Het werd me langzaam maar zeker duidelijk waarom die ‘hardwerkende’ Polen net zulke lamzakken zullen worden als de vele Nederlanders die zijn ontslagen om deze reden.
De Polen zien dat de Nederlanders niet enorm veel uitvoeren, een paar minuten voor tijd pauze nemen, buiten peukies roken en denken ‘als zij dat kunnen, kunnen wij dat ook’

Men zei dat de Polen naar Nederland kwamen om het werk op te knappen dat door Nederlanders niet wordt gedaan, hoe is het dan mogelijk dat er altijd uitzendkrachten beschikbaar zijn die voor een laag loon willen werken en hoe komt het dan dat er nu Polen staan op posten waar eerst Nederlanders werkten?
Gisteren was nog in Nova te zien welk effect het gemak van Oost-Europese arbeiders met zich meebrengt; namelijk dat er bazen zijn die iedere Nederlander willen vervangen voor een Pool.
Op onze zaak is dit terug te zien; voor iedere zieke of ontslagen persoon wordt een Pool ingezet, ik vermoed net zolang tot er geen Nederlander meer te bekennen is.

We geven de open grenzen, de EU en vooral de liberalen de schuld, maar wie heeft eigenlijk de enorme vraag naar goedkope, hardwerkende arbeidskrachten in de hand gewerkt?
Dat waren toch echt de Nederlanders die hun werk wel naar behoren doen, maar niet met die snelheid als de Polen.
Omdat Nederlanders misbruik maken van het feit dat de baas niet weet wanneer ze klaar zijn op locatie, omdat wij Nederlanders zo gemakzuchtig zijn geworden dat we alles maar aannemen, vergetend dat alles wat we momenteel hebben bereikt in Nederland is gekomen door harde arbeid voor weinig centen.

Jammer genoeg komt de politieke elite niet meer tot inkeer als u het wel doet!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ow ok..

biertje?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:27:
Leg dat maar eens uit aan een Pool die net tien zinnen Nederlands kan spreken.

Is toch best te doen?
Waarschuw beheerder
donateur
te veel tekst :/

Waarschuw beheerder
ja en dus......
Waarschuw beheerder
donateur
Het zijn net menseng die poleng. :nosmile:

Waarschuw beheerder
ik dacht dat de polen langzaam aan het smelten waren....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
hartelijk pasen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Calimer0 :beer: op maandag 22 oktober 2007 om 19:31:
te veel tekst

Waarschuw beheerder
Volgens mij is 1 zin bij jullie al teveel tekst.
Geeft toch wel weer het denkniveau aan.

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb t wel helemaal gelezen.....

maar ik vind het gewoon klote, al die gasten, ze doen uiteindelijk geen flikker (N)

Vos logistics moeten ze ook een bom op gooien met die goedkope poolse chauffeurs, die gasten kosten misschien geen drol, maar ze kennen ook niet rijden! rijtijdenwet? kennen ze niet, 15 uur achtermekaar knallen.....knallen..... (n)

We geven de open grenzen, de EU en vooral de liberalen de schuld, maar wie heeft eigenlijk de enorme vraag naar goedkope, hardwerkende arbeidskrachten in de hand gewerkt?

maarja, de bazen geven hieraan wel toe, en nemen polen in dienst, ff de nederlandse economie verneuken!
Waarschuw beheerder
Daar gaan ze in de 'magere' jaren pas achter komen en dan pas oplossingen bedenken, die wellicht ook weer nergens op slaan.
Hier in NL plakken ze liever het woord oplossing aan een probleem ipv een probleem zien te voorkomen :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:44:
maar ik vind het gewoon klote, al die gasten, ze doen uiteindelijk geen flikker

Nou dat zijn niet alleen die Polen.
Waarschuw beheerder
geef je volkomen gelijk en heb het zelf ook ervaren. Beetje domme gedachten om te denken dat die polen hier het vuile werk komen doen hard werken en geen pauze nemen :lol:
Ach ja over 5 jaar is iedereen erachter en zitten we met een nieuw probleem kut polen (n)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:46:
Nou dat zijn niet alleen die Polen.

die "andere" groep noem ik niet, anders krijg ik weer een punt ;)

Uitspraak van Tatatapatatatatatatetetetatatatatabanya op maandag 22 oktober 2007 om 19:48:
ik ook

t begin las lekker weg, en ik was geïnteresseerd in het verhaal.....

dat krijg je als iemand iets ZELF typt, en niet kopieert, en plakt! :frusty: :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
wegging zaten er ruim 20 Nederlanders en een Antilliaan in de productie, toen ik terug kwam waren er wat Nederlanders ontslagen

dan had ik ook ontslag genomen
zoiets pik je toch niet!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:44:
Vos logistics moeten ze ook een bom op gooien met die goedkope poolse chauffeurs, die gasten kosten misschien geen drol, maar ze kennen ook niet rijden! rijtijdenwet? kennen ze niet, 15 uur achtermekaar knallen.....knallen.....

Tegenwoordig verdienen de Polen evenveel als wij.
Bij mij op het werk verdienen ze allemaal meer dan ik.
Uitspraak van vanalles op maandag 22 oktober 2007 om 19:49:
geef je volkomen gelijk en heb het zelf ook ervaren. Beetje domme gedachten om te denken dat die polen hier het vuile werk komen doen hard werken en geen pauze nemen
Ach ja over 5 jaar is iedereen erachter en zitten we met een nieuw probleem kut polen

Inderdaad.
In Amsterdam hadden ze al de helft minder geschat dan het uiteindelijk was.
(van 8000 naar 15000)
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:56:
dan had ik ook ontslag genomen
zoiets pik je toch niet!!

Nee, anders had ik allang ontslag genomen.
Ik heb een klein plan voor werk huis en inkomen en om die te volgen moet ik toch even wachten met ontslag nemen.
Waarschuw beheerder
5 jaar geleden ben ik uit de bouw weggegaan om andere dingen te gaan doen op werkvlak
toen zag je her en der wel s een enkele pool of duitser op een grote bouw rondlopen
zit sinds een half jaar weer terug in diezelfde bouwsector en t is bijna alleen nog maar pool of duitser of weet ik veel waar ze ze vandaan slepen
vin ik echt niet kunnen...
in dit half jaar zijn mn gereedschap,schoenen en kleren al meerdere malen gestolen (kastje opengebroken)
was me eerder nog nooit overkomen
ook de communicatie is bar slecht onderling en vaak is t dus gewoon een stuk lastiger om ''normaal'' je werk te doen
schiet echt niet op

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:59:
Tegenwoordig verdienen de Polen evenveel als wij.
Bij mij op het werk verdienen ze allemaal meer dan ik.

okee, maargoed, ze moeten gewoon opbokken! :bye:

Waarschuw beheerder
Die Poolse dames die het land binnenkomen zijn daarentegen wel erg lekker b)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Don Mega op maandag 22 oktober 2007 om 20:09:
5 jaar geleden ben ik uit de bouw weggegaan om andere dingen te gaan doen op werkvlak
toen zag je her en der wel s een enkele pool of duitser op een grote bouw rondlopen
zit sinds een half jaar weer terug in diezelfde bouwsector en t is bijna alleen nog maar pool of duitser of weet ik veel waar ze ze vandaan slepen
vin ik echt niet kunnen...
in dit half jaar zijn mn gereedschap,schoenen en kleren al meerdere malen gestolen (kastje opengebroken)
ook de communicatie is bar slecht onderling en vaak is t dus gewoon een stuk lastiger om ''normaal'' je werk te doen
schiet echt niet op

Drie-vier jaar geleden zag ik al -toen ik werkzaam was binnen de bouwsector- groepen Polen begeleid door nog een Pool die bar slecht Nederlands spreekt.
De communicatie kwam het inderdaad niet ten goede en het is een feit dat deze jongens ervoor zorgen dat Nederlandse arbeiders die ontslagen worden en al in een dure leeftijd zitten gewoonweg geen baan kunnen vinden.

Waarschuw beheerder
de nederlanders zijn te lui dus laten ze de polen maar aan het werk zetten maar mensen zijn niet dom ook niet als ze uit een ander land komen. t zit en blijft in het aard van het beestje. na-aperig gedrag.
Waarschuw beheerder
donateur
afschieten (Y)
Waarschuw beheerder
vrienden van mij die in de bouw enzo zitten zeggen juist dat het allemaal klunsen zijn, hard werken kunnen ze wel maar daarna kunnen ze wel nog 4x terug omdat alles weer uit elkaar tyft bij wijze van spreke.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op dinsdag 23 oktober 2007 om 08:40:
vrienden van mij die in de bouw enzo zitten zeggen juist dat het allemaal klunsen zijn, hard werken kunnen ze wel maar daarna kunnen ze wel nog 4x terug omdat alles weer uit elkaar tyft bij wijze van spreke.....

Klopt. Hard werken doen ze wel, maar van regeltjes en manieren hoe te werk gegaan moet worden hebben ze nog nooit van gehoord. Een Nederlander moet in de bouw enkele veiligheidscertificaten halen. Die Polen hebben daar nog nooit van gehoord, dus krijg je dat de 1 na de ander naar beneden dondert (n) Hier in Aalsmeer rijden er een zooi van die figuren.

Een paar jaar terug werkten er hier nog 14/15 jarigen in de kassen om zo toch een lekker zakcentje te verdienen. Deze kinderen zijn inmiddels vervangen voor Polen die het voor €0,25 per uur minder doen (n)

De 14/15 jarigen hangen nu op straat rotzooi te trappen :/
Waarschuw beheerder
mijn Pool

8)

Waarschuw beheerder
Jammer genoeg komt de politieke elite niet meer tot inkeer als u het wel doet!

Nou nou, zal wel meevallen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op dinsdag 23 oktober 2007 om 08:40:
vrienden van mij die in de bouw enzo zitten zeggen juist dat het allemaal klunsen zijn, hard werken kunnen ze wel maar daarna kunnen ze wel nog 4x terug omdat alles weer uit elkaar tyft bij wijze van spreke

net als hongaren, die zuipen allemaal een kratje aan tienen op de bouw
Waarschuw beheerder
donateur
Ah in Polen hebben ze hetzelfde probleem met Ukrainers, Wit-Russen Aziaten.

Waarschuw beheerder
Pas geleden was hier nog een interessant programma over op t.v.

In Polen stort nu juist de economie in omdat iedereen massaal wegtrekt. Er is daar nu werk genoeg. Maar in Nederland wordt nu eenmaal meer betaald dan daar.

Maar als niemand er wil werken krikt dat de economie ook niet echt op. Als men nu eens een beetje chauvinistischer was en dacht 'eigen land eerst opbouwen'.

Lange Leve Een Europa!

Ik woonde een jaar of 6 geleden in een studentenhuis. En elke Nederlander die daar wegtrok werd vervangen door een Pool die een kamer kwam huren. Zaten ze met zijn tweetjes op een kamertje van 2 bij 3 meter. En daar deden ze alles, koken, wassen, leven.

Alleen mijn was verdween uit de wasmachine die je moest delen. (wat moet een mannelijk Pool met mijn ondergoed?) Tuinmeubels verdwenen van het balkon. Eten uit de koelkast. En doordeweeks werd je 's nachts wakker gehouden door dronken Polen die schreeuwden of je kamer binnenvielen. (sorry, verkeerde deur)

Werken deden ze inderdaad ook.

Maar verder, echt hopeloos...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 09:11:
Nou nou, zal wel meevallen

Ze spreken al over het integreren van de Polen (Vogelaar) en dan denk jij dat ze nog tot inkeer zullen of kunnen komen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jaapieee op dinsdag 23 oktober 2007 om 07:56:
afschieten (Y)

nou nou
Waarschuw beheerder
donateur
poleng
Waarschuw beheerder
Als k zo alle berichten hier lees, denk k bij me zelf...wat zijn meeste van jullie achterlijk zeg! (heb nie tegen iedereen hoor!!) Je weet nix van situatie dus beter hou je bek hier! Heb zelf half jaar in magazijn gewerkt met 40 polen om ze in te werken. En waarom? Omdat k zelf een POOL ben en deed daar ook als tolk. Ze verdienen max. 6,- per uur. En van dat 40% pakt nog pools belastingdienst. En geloof me of niet maar t werk precentage hadden ze t beste daar. 120% !!! in vergelijking; t rest; tussen 40% - 80% Ze hadden daar nix te zeggen. Oud,jong,man,vrouw, iedereen zo'n 18uur per dag, 6dagen per week! En dan zeg je nog dat ze na n tijdje ''eigenwijs'' beginnen doen? K ben niet voor of tegen maar proebeer maar eens in hun situatie te staan. En dan komt nog poolse politiek bij. K heb echt respect voor ze om zijn doorzettingsvermogen en karakter.
Ik woon hier namelijk al 6 jaar en ben volledig geintegreerdt maar tog zit me egt dwaars hoe worden ze hier gebruikt. Dus...als je vragen of nog meer van die...%$@*& meningen heb...hoor k t graag.

Waarschuw beheerder
De Pool die met mij werkt verdient 9,50 euro ;)
Je kan wel zeggen dat ze na een tijdje niet 'eigenwijs' beginnen te doen, maar dat is wel zo.
Hoe dat dan ook komt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 00:04:
de nederlanders zijn te lui dus laten ze de polen maar aan het werk zetten

nederlanders zijn niet te lui, die polen verdienen in hun eigen land geen reet daarom komen ze hier werken.
dus rot jij ff lekker op met je slappe gezeik:looser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 18:16:
Ze spreken al over het integreren van de Polen (Vogelaar) en dan denk jij dat ze nog tot inkeer zullen of kunnen komen?

Face it, het is de toekomst. Er zijn al eeuwen volksverhuizingen, hoe denk je anders dat we hier zijn gekomen als we oorspronkelijk uit afrika
komen. Doordat bedrijven tegenwoordig machtiger zijn dan de regering, heeft de regering geen andere keus dan te voldoen aan de vraag om grenzen open te gooien om voor makkelijkere handel en dus ook werknemers die dat simpele werk van tegenwoordig moeten doen. Je hebt ergens wel gelijk maar er is een proces in gang gezet wat heel moeilijk te stoppen.
Dit is een onderdeel van een veel groter iets. Multinationals maken de dienst want die hebben geld en geld is macht

Waarschuw beheerder
Zie net dat ik 2 verschillende redenen geef. Volgens mij komt het dus eigenlijk neer op dat mensen verhuizen als ze het slecht hebben. Ze zoeken werk en zekerheid (reden 1). Bedrijven spelen daar op in door werk te geven en ze te lokken, want dat gebeurt ook heel veel. (reden 2)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BoBi op woensdag 24 oktober 2007 om 13:47:
Als k zo alle berichten hier lees, denk k bij me zelf...wat zijn meeste van jullie achterlijk zeg! (heb nie tegen iedereen hoor!!) Je weet nix van situatie dus beter hou je bek hier! Heb zelf half jaar in magazijn gewerkt met 40 polen om ze in te werken. En waarom? Omdat k zelf een POOL ben en deed daar ook als tolk. Ze verdienen max. 6,- per uur. En van dat 40% pakt nog pools belastingdienst. En geloof me of niet maar t werk precentage hadden ze t beste daar. 120% !!! in vergelijking; t rest; tussen 40% - 80% Ze hadden daar nix te zeggen. Oud,jong,man,vrouw, iedereen zo'n 18uur per dag, 6dagen per week! En dan zeg je nog dat ze na n tijdje ''eigenwijs'' beginnen doen? K ben niet voor of tegen maar proebeer maar eens in hun situatie te staan. En dan komt nog poolse politiek bij. K heb echt respect voor ze om zijn doorzettingsvermogen en karakter.
Ik woon hier namelijk al 6 jaar en ben volledig geintegreerdt maar tog zit me egt dwaars hoe worden ze hier gebruikt. Dus...als je vragen of nog meer van die...%$@*& meningen heb...hoor k t graag

rot lekker op met dat slappe gezeik van je:gaap:
Waarschuw beheerder
pfff...w3eet je wat?! ga lekker me billen likken slappe lul die je bent. K geef me mening hier en daar heb k recht op, als je nie mee lekker zit...prul tog op naar de mars.
Waarschuw beheerder
Opzig maakt het niet echt uit of het polen zijn dit is 30 jaar gelede ook al gebeurd met turken en marokannen enz dat ware gastarbeiders dit zijn ook een soort gast arbeiders ma dan togh iets anders i.v.b met het europa gebeuren grenzen open gooien k denk als nederland zo arm was als polen en polen zo 'rijk' als nederland was dat nederlanders ook masaal naar polen waren getrokken...

Waarschuw beheerder
Na twee weken was een ware verschuiving in het werktempo en naleving van de regels te ontdekken; ineens gingen ze illegaal buiten staan roken en dat ook nog eens een paar keer per dag, produceerden ze minder dan eerst en ze begonnen wat mondiger te worden.
Het werd me langzaam maar zeker duidelijk waarom die ‘hardwerkende’ Polen net zulke lamzakken zullen worden als de vele Nederlanders die zijn ontslagen om deze reden.
De Polen zien dat de Nederlanders niet enorm veel uitvoeren, een paar minuten voor tijd pauze nemen, buiten peukies roken en denken ‘als zij dat kunnen, kunnen wij dat ook’

geef ze eens ongelijk!!!zou k ook doen!!waarom wij wel en hun niet/??ze krijgen ook nog eens veel minder betaald dus laat ze lkkr!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Je zou ook denken dat de regering wel geleerd zou hebben met de Turken en Marokkanen...
Maar nee, ze halen weer Polen binnen met de gedachte dat ze over een jaar weer weg zijn :/
Straks komen de vrouwen en kinderen ook over :)
Wordt nog gezellig hier :cheer:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Toen ik wegging zaten er ruim 20 Nederlanders en een Antilliaan in de productie, toen ik terug kwam waren er wat Nederlanders ontslagen en had de baas niet een paar, maar wel 9 Polen aangenomen.

het is verschrikkelijk volk....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 08:11:
geef ze eens ongelijk!!!zou k ook doen!!waarom wij wel en hun niet/??ze krijgen ook nog eens veel minder betaald dus laat ze lkkr!!laatste aanpassing 28 oktober 2007 08:14

Ze krijgen niet minder betaald.
Ze krijgen meer betaald als ik hoor.
En waarom niet?
Omdat ze betaald krijgen om te WERKEN!!!
Zelfs de Nederlandse medewerkers gaan niet zo vaak meer per dag buiten roken als de Polen dat doen.
Bovendien zijn ze aangenomen om dat niet te doen, daarom haalt de baas ze uit Polen.
Zelfs al kregen ze minder, dan nog had geld er niks mee te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 12:17:
Ze krijgen niet minder betaald.
Ze krijgen meer betaald als ik hoor.

dat weet k zeker van niet dus jij krijgt ook het minimumloon??
Zelfs de Nederlandse medewerkers gaan niet zo vaak meer per dag buiten roken als de Polen dat doen

hoe komt het ten 1e dat ze naar buiten gaan??juist omdat ze dat zien van ons!!!
Bovendien zijn ze aangenomen om dat niet te doen, daarom haalt de baas ze uit Polen

staat dat in t contract???
Zelfs al kregen ze minder, dan nog had geld er niks mee te maken.

ze krijgen minder geloof me maar!!!en ze werken dus ik vind dat we niet zo op ze moeten zeuren!!er bestaat toch ook geen forum over ned. die minder hard werken???als het maar buitenlanders zijn dan praten we wel en geloof me ik geloof het allemaal wat je zegt maar ik heb er zo mijn eigen mening over!!dat is vrij in nl dacht k!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 12:37:
dat weet k zeker van niet dus jij krijgt ook het minimumloon??

Meid, de grenzen zijn in mei 2007 opengesteld voor alle oost-europese gastarbeiders, de voorwaarden werden ook gelijk getrokken met die van de Nederlanders.
Alle Polen in mijn fabriek verdienen minstens 9,50 bruto (wat meer is als ik verdien)
hoe komt het ten 1e dat ze naar buiten gaan??juist omdat ze dat zien van ons!!!

Ik zeg dan ook NIET ZO VAAK.
Van de week vroeg een van de rokende polen mij elke keer vuur.
Zeven keer die dag, in ACHT uur werktijd ;)
Nee, ze gaan buiten een pallet halen en komen 5-10 minuten later weer terug.
Nee dat doen de Nederlanders niet, en zeker niet zo vaak.

staat dat in t contract???

Dat is werken meis, ik denk dat jij dat dan nog moet leren als je dat niet begrijpt.
ze krijgen minder geloof me maar!!!en ze werken dus ik vind dat we niet zo op ze moeten zeuren!!er bestaat toch ook geen forum over ned. die minder hard werken???als het maar buitenlanders zijn dan praten we wel en geloof me ik geloof het allemaal wat je zegt maar ik heb er zo mijn eigen mening over!!dat is vrij in nl dacht k!!!

Maar dan moet je je mening ook baseren op de juiste informatie.
De Polen krijgen evenveel, of ze worden bedrogen.
En daar kan ik niets aan doen.
Het is nu illegaal om Polen voor een hongerloon te laten werken ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 13:28:
Maar dan moet je je mening ook baseren op de juiste informatie.
De Polen krijgen evenveel, of ze worden bedrogen.
En daar kan ik niets aan doen.
Het is nu illegaal om Polen voor een hongerloon te laten werken

wat denk je dat ik dat voor niks zeg bij ons op het werk zitten 30 polen en 30 portugezen nou als ik hun hoor worden ze zwaar onder betaald en mijn mening basseer ik op wat ik mee maak!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 13:28:
Alle Polen in mijn fabriek verdienen minstens 9,50 bruto (wat meer is als ik verdien)

Nou..dat is t juist dus. En wist je niet dat 40% van dat pakt poolse belastingdienst?????

Ps. en bovendien..aks t om roken gaat..bij mij werk was dus precies zelfde situatie. Jammer alleen dat ze altijd alleen tegen polen hebbeb en niet de rest die mee roken he?! Tuurlijk, geef ze alle schuld, ze kunnen tog nix tegug zeggen. SUKKEL!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 14:17:
En wist je niet dat 40% van dat pakt poolse belastingdienst?????

en hier bijna 33% gaat naar de NL belasting :bye:

Waarschuw beheerder
Nou..dat is t juist dus. En wist je niet dat 40% van dat pakt poolse belastingdienst?????

Ps. en bovendien..aks t om roken gaat..bij mij werk was dus precies zelfde situatie. Jammer alleen dat ze altijd alleen tegen polen hebbeb en niet de rest die mee roken he?! Tuurlijk, geef ze alle schuld, ze kunnen tog nix tegug zeggen. SUKKEL!!!!

zo ist meisje 10punten voor jou

Waarschuw beheerder
laat die k*t polen lekker in hun eigen land werken(Y)
dat ze daar geen reet verdienen daar kennen wij niks aan doen maar pak niet ons werk af:rot:
mij zullen ze nooit met polen zien werken en als ik ermee moet werken dan trap ik ze van de bouw af.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 15:50:
dat ze daar geen reet verdienen daar kennen wij niks aan doen maar pak niet ons werk af:rot:
mij zullen ze nooit met polen zien werken en als ik ermee moet werken dan trap ik ze van de bouw af.

WOW :o

Jij bent een stoere boii :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:14:
WOW

Jij bent een stoere boii

niks met stoer te maken bijna alle bouwvakkers denken er zo over:looser:

Waarschuw beheerder
laat die k*t polen lekker in hun eigen land werken
dat ze daar geen reet verdienen daar kennen wij niks aan doen maar pak niet ons werk af

wat hebben die mensen jou ooit verkeerd gedaan???
Waarschuw beheerder
zo te zien zijn ze beter dat hij :looser: hihihi
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Emiel-de-verklikker(GARNAAL) op zondag 28 oktober 2007 om 17:19:
we willen meer MOSLIMS! die werken tenminste helemaal niet!

Inderdaad opzouten met die gasten word er stapelgek van werk elke dag met die gasten spreken geen woord nederlands en snappen dus geen moer maar wel het werk innemen van paar gasten die ontslagen zijn omdat ze zogenaamd niet functioneren ja hoor ze zijn gewoon een stuk duurder dan die polen gvd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 14:01:
wat denk je dat ik dat voor niks zeg bij ons op het werk zitten 30 polen en 30 portugezen nou als ik hun hoor worden ze zwaar onder betaald en mijn mening basseer ik op wat ik mee maak!!

Dan is jouw bedrijf die mensen aan het belazeren.

Ps. en bovendien..aks t om roken gaat..bij mij werk was dus precies zelfde situatie. Jammer alleen dat ze altijd alleen tegen polen hebbeb en niet de rest die mee roken he?! Tuurlijk, geef ze alle schuld, ze kunnen tog nix tegug zeggen. SUKKEL!!!!laatste aanpassing 28 oktober 2007 14:20

Ja nou en?
In Nederland pakt de belasting ook 40 % van dat bedrag, verdienen ze nog evenveel.
Jij kijkt een beetje heel erg eenzijdig.
Ik denk niet dat je mij goed hebt begrepen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 14:24:
en hier bijna 33% gaat naar de NL belasting

Ja in belastinggroep 1

Waarschuw beheerder
WEG MET DIE POLEN!

en jij spoort ook nie!!!doe mij het maar andersom

Waarschuw beheerder
te veel polen :yes: ....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 17:42:
en jij spoort ook nie!!!doe mij het maar andersom

racist!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 17:42:
en jij spoort ook nie!!!

nee jij bent lekker met je vasrkenskop! maar lief ben je wel hoor!

dikke kus voor je
Waarschuw beheerder
pff...zonde van me tijd. is jullie eigen schuld dat jullie zo lui zijn om te werken, polen doen tenminste wat. sorry, grenzen zijn al geopendt, dus...dikke pech voor jullie allemaal. stomme rotzakken!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 19:56:
is jullie eigen schuld dat jullie zo lui zijn om te werken, polen doen tenminste wat

hey amateur dat je er rondloopt ben je wel goed bij je hasses poleng kunnen geen moer ze ouwehoeren alleen maar in onverstaanbaar gebrabbel en 'wij' zijn niet te lui om te werken 'jullie' zijn gewoon spotgoedkoop idioot, stomme rotzak :cry:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Don Mega op maandag 22 oktober 2007 om 20:09:
schiet echt niet op

ben in hoofddorp aan t werk op n grote bouw waar t stikt van de buitelandse werkers
en mijn schoenen ook gejat en kluisje open gebroken 2 maal toe
vieze lyers wie gaat er nou werkschoenen van n ander jatten
Waarschuw beheerder
Polen werken hard, zijn flexibel en goedkoop. Ze doen werk waar Nederlanders hun neus voor ophalen, ondanks verwoede pogingen van de overheid om het leger werklozen hiervoor te mobiliseren.
In de fabrieken rond Bunschoten vullen Polen de gaten die Nederlanders hebben achtergelaten.
Polen zijn alomtegenwoordig. Ze werken niet alleen in fabrieken, ze zijn actief in bijna alle sectoren. In de land- en tuinbouw bijvoorbeeld, en ook in de bouw en het transport. Bij het internationale transportbedrijf Vos Logistics zijn 1.200 van de 3.500 chauffeurs Pools.
De aantrekkingskracht tussen Poolse arbeiders en Nederlandse werkgevers is haast magnetisch. Niet verwonderlijk. Hier liggen de lonen twee tot vier keer zo hoog als in Polen, waar werk bovendien schaars is. Ze verblijven doorgaans tijdelijk in Nederland, puur om snel veel geld te verdienen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 20:12:
wie gaat er nou werkschoenen van n ander jatten

T is raar maar waar. Daar ben k,helaas met je eens.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 20:59:
is raar maar waar. Daar ben k,helaas met je eens.

jammer genoeg wel
zeg niet dat t polen zijn hoor, kan iedereen geweest zijn

ma je moet alles opbergen en dan nog breken ze de boel los
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 20:57:
Ze verblijven doorgaans tijdelijk in Nederland, puur om snel veel geld te verdienen.

en het uit te geven in polen! gaat je fucking economie!
Waarschuw beheerder
Ze verblijven doorgaans tijdelijk in Nederland, puur om snel veel geld te verdienen.

jij heb echt geen verstand he! niet gezond!

Waarschuw beheerder
Polen werken hard, zijn flexibel en goedkoop. Ze doen werk waar Nederlanders hun neus voor ophalen, ondanks verwoede pogingen van de overheid om het leger werklozen hiervoor te mobiliseren.
In de fabrieken rond Bunschoten vullen Polen de gaten die Nederlanders hebben achtergelaten.
Polen zijn alomtegenwoordig. Ze werken niet alleen in fabrieken, ze zijn actief in bijna alle sectoren. In de land- en tuinbouw bijvoorbeeld, en ook in de bouw en het transport. Bij het internationale transportbedrijf Vos Logistics zijn 1.200 van de 3.500 chauffeurs Pools.
De aantrekkingskracht tussen Poolse arbeiders en Nederlandse werkgevers is haast magnetisch. Niet verwonderlijk. Hier liggen de lonen twee tot vier keer zo hoog als in Polen, waar werk bovendien schaars is. Ze verblijven doorgaans tijdelijk in Nederland, puur om snel veel geld te verdienen.

Hardstikke leuk dat je zon promo-bericht kopieert van een site, maar zo zit het dus niet.
Polen nemen het werk van Nederlanders OVER, Nederlanders worden VERVANGEN door Polen omdat ze geen reet verstand hebben van Nederlandse arbeidswetten, omdat ze niet zeiken op een stuiver en omdat ze gewillig doen wat het baasje zegt (voor de eerste twee weken)

Jij doet alsof Polen de uitkomst zijn, en of ze voor dezelfde redenen hierheen komen als de marokanen destijds.
Dat klopt niet, voor iedere pool staan minstens 5 Nederlanders in de rij!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 22:15:
Polen nemen het werk van Nederlanders OVER, Nederlanders worden VERVANGEN door Polen omdat ze geen reet verstand hebben van Nederlandse arbeidswetten, omdat ze niet zeiken op een stuiver en omdat ze gewillig doen wat het baasje zegt (voor de eerste twee weken)

dat klopt ja, maar de werkgevers kijken maar na 1ding en dat is geld!
lekker goedkoop die polen!

Waarschuw beheerder
Ja inderdaad.
Maar mevrouw hier doet het voorkomen alsof Nederlanders het er zelf naar maken, iets wat simpelweg niet waar is.
Maar goed hoe kan je iemand die de welvaart van dit land geen ruk intereseerd overtuigen hoe slecht dit is voor onze welvaart?
Waarschuw beheerder
ja tuurlijk is t slecht maar dat doen jullie zelf hoor!

Waarschuw beheerder
Je hebt de ballen verstand van hoe dat werkt, blijkt wel weer.
Ik ga niet meer met je in discussie want je wilt de discussie niet aangaan.
Je blijft erg eenlijnig en staat helemaal niet open voor iets anders.
Maar goed, ik kan je dat ook niet kwalijk nemen, je bent immers zelf een pool
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 20:12:
en mijn schoenen ook gejat en kluisje open gebroken 2 maal toe

:aai:
gaat het weer een bietje siem? ;)
Uitspraak van Jeu de Bouligan op zondag 28 oktober 2007 om 21:32:
en het uit te geven in polen! gaat je fucking economie!

juist!
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 22:15:
Hardstikke leuk dat je zon promo-bericht kopieert van een site, maar zo zit het dus niet.

Jij doet alsof Polen de uitkomst zijn, en of ze voor dezelfde redenen hierheen komen als de marokanen destijds.
Dat klopt niet, voor iedere pool staan minstens 5 Nederlanders in de rij!!

:respect:
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 22:36:
ja tuurlijk is t slecht

dus je weet wel degelijk hoe fout jullie zijn voor ONS land.
zielepoot.

jij haalt echt het slechtste in me naar boven.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 22:36:
dat doen jullie zelf hoor

hou toch op met je ge-jullie-doen-het-zelf, het gaat erom dat veel mensen de laan uitgestuurd worden omdat veel Polen een stuk goedkoper zijn dan de meeste Nederlanders, terwijl er genoeg Nederlanders zijn zonder baan met dezelfde of zelfs hogere scholing die geen baan hebben, en NIET omdat 'wij' de vuile klusjes niet op willen knappen! Dat laatste gaat alleen op voor gastarbeiders jaren '60/'70 zoals Willem II al zei en zeker niet voor Polen, stomme rotzak!
Waarschuw beheerder
Ja nou...HALOO. Ik haal ze niet, maar de nederlandse werkgevers. Kan je dan uitleggen waarom als ze toch meer verdienen volgens Willem II ??
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 18:49:

En wat wil je eigenlijk bereiken met die topic? Alle nederlanders tegen polen krijgen? Ik heb gewoon me mening gegeven op basis van eigen ervaring. Ik denk dat k toch beter zijn situatie in NL ken. Tuurlijk komen ze hier door de armoede, en hele slechte economische situatie die in polen is. Nu de grenzen toch geopendt zijn. Is ook niet mijn schuld dat poolse regering zo achterlijk is en kan nie eens voor eigen land zorgen. Polen zijn zoals ze zijn, daar kan je nix aan doen. Geen een van jullie. Dus..proebeer je me wijs maken? K weet t al! En...tuurlijk kijk k van beide kanten. Maar t is zo, dat k heel goed weet hoe in Polen is en waarom ze hier komen. En verrast me nie als k over paar maanden ook de kids en vrouwen hier zie. That's it
Waarschuw beheerder
Duidelijk, veel plezier!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BoBi op maandag 29 oktober 2007 om 11:31:
En wat wil je eigenlijk bereiken met die topic? Alle nederlanders tegen polen krijgen? Ik heb gewoon me mening gegeven op basis van eigen ervaring. Ik denk dat k toch beter zijn situatie in NL ken. Tuurlijk komen ze hier door de armoede, en hele slechte economische situatie die in polen is. Nu de grenzen toch geopendt zijn. Is ook niet mijn schuld dat poolse regering zo achterlijk is en kan nie eens voor eigen land zorgen. Polen zijn zoals ze zijn, daar kan je nix aan doen. Geen een van jullie. Dus..proebeer je me wijs maken? K weet t al! En...tuurlijk kijk k van beide kanten. Maar t is zo, dat k heel goed weet hoe in Polen is en waarom ze hier komen. En verrast me nie als k over paar maanden ook de kids en vrouwen hier zie. That's it

Volgens mij heb je dit artikel niet eens goed gelezen.
Ik schrijf een redelijk positief artikel tov Polen, en dan ga jij me zeggen dat ik een hetze probeer te voeren.
Het gaat niet om de Polen, maar om Nederland.
En Nederland moet Nederland blijven.
We zijn hier geen enorm opvangcentrum (al lijkt het wel zo)
Waarschuw beheerder
laat die k*t polen lekker in hun eigen land werken
dat ze daar geen reet verdienen daar kennen wij niks aan doen maar pak niet ons werk af
mij zullen ze nooit met polen zien werken en als ik ermee moet werken dan trap ik ze van de bouw af

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:29:
niks met stoer te maken bijna alle bouwvakkers denken er zo over

:roflol: hoezo kort door de bocht??!! :looser:

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 oktober 2007 om 17:24:
schrijf een redelijk positief artikel tov Polen

ineens gingen ze illegaal buiten staan roken en dat ook nog eens een paar keer per dag, produceerden ze minder dan eerst en ze begonnen wat mondiger te worden.

die ‘hardwerkende’ Polen net zulke lamzakken zullen worden

:lol: maar ik begrijp je stukje wel, maar kan me ook voorstellen dat het voor andere mensen minder positief overkomt, Je scheert ALLE Polen over 1 kam (die indruk krijg ik, en volgens mij meer mensen als ik het zo lees). Maar tis net als met anderen buitenlanders, er zitten ook wel goeie tussen 8) alleen dan schijnbaar niet bij jou op de werkvloer.. o:)
Waarschuw beheerder
yeps
en ps. k vind t ook dat nl moet nl blijven. Maar kan gewoon nie tegen dat sommige praten zo over me eigen land. maar dats begrijpelijk hoop k
Waarschuw beheerder
, omdat wij Nederlanders zo gemakzuchtig zijn

En het liefst alles in de schoot geworpen krijgen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:29:
niks met stoer te maken bijna alle bouwvakkers denken er zo over:looser:

Ben ook bouwvakker en denk nergens over :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BoBi op maandag 29 oktober 2007 om 21:02:
yeps
en ps. k vind t ook dat nl moet nl blijven. Maar kan gewoon nie tegen dat sommige praten zo over me eigen land. maar dats begrijpelijk hoop k

nee dat begrijp ik niet.
Waarschuw beheerder
dikke pech

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op maandag 29 oktober 2007 om 17:35:
Je scheert ALLE Polen over 1 kam (die indruk krijg ik, en volgens mij meer mensen als ik het zo lees).

Hij heeft het over de Polen op zijn werk. Niet over alle Polen in heel Nederland.

Uitspraak van BoBi op dinsdag 30 oktober 2007 om 19:35:
dikke pech

Het is toch jammer dat er altijd mensen zoals jij zijn die niet eens de moeite nemen om een artikel echt goed te lezen maar meteen maar beginnen met vuur spuwen en onzin schreeuwen omdat ze zich persoonlijk aangevallen voelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 09:45:
Het is toch jammer dat er altijd mensen zoals jij zijn die niet eens de moeite nemen om een artikel echt goed te lezen maar meteen maar beginnen met vuur spuwen en onzin schreeuwen omdat ze zich persoonlijk aangevallen voelen.

hetzelfde geldt voor jou (Y) :

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 09:45:
Hij heeft het over de Polen op zijn werk. Niet over alle Polen in heel Nederland.

ik zeg toch die indruk krijg ik!!!;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 2 november 2007 om 10:36:
hetzelfde geldt voor jou :

Dat stukkie ging niet over jou hoor btw ;) over dat andere wijffie :)

hoe gaat het?

Waarschuw beheerder
Kortom de meeste ongeschoolde/laaggeschoolde Nederlanders zijn gewoon te lui ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 11:38:
Dat stukkie ging niet over jou hoor btw over dat andere wijffie

maar je citeerde van mij!! :|

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 11:44:
Kortom de meeste ongeschoolde/laaggeschoolde Nederlanders zijn gewoon te lui

maar misschien heeft de topicstarter wel een vet goeie baan! of doel je daar niet op?? o:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 2 november 2007 om 11:57:
maar je citeerde van mij!!

ja maar ook van dat andere meissie :) ;)

En me 2e stukje tekst ging over haar :)!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Help, Polen!!

Welke?

Noord of Zuidpolen?

Waarschuw beheerder
Bekijk dit stukje uit "de Dag" even.

En vergelijk dan even "onze aantallen" met die van andere Europeze grootmachten.

http://www.dag.nl/static/project/epaper/DG/20071106___/1_008/article2_image.html

We moeten niet zo zeiken met ze allen.

Waarschuw beheerder
Klopt niks van Oxygen.
Van de week las ik een nieuwsbericht waarin ze zeiden dat in Amsterdam het geschatte aantal Polen (7000) opgeschroeft moest worden naar 15000.
En in die tabel van dagblad de dag staat dat aantal over heel Nederland.. klopt niks van.
Er zitten hier al rond de 60.000/80.000 (wat ik ook in een officiele publicatie heb gelezen maar waarvan..??)

Waarschuw beheerder
Haha.
Maar dat klopt wel denk ik, die situatie is een schets van 2005-2006, we zitten in 2007 vandaar de aantallen die niet kloppen oxygen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:46:
wat hebben die mensen jou ooit verkeerd gedaan???

moet je dat nog vragen ook:rot:

WEG MET DIE POLEN!

idd iemand met verstand(Y)
Waarschuw beheerder
heel het dorp staat vol elke avond, mafketels komen van de maasvlakte, komen allemaal boodschapjes doen.. rare snuiters
Waarschuw beheerder
Grenzen dicht en iedereen met een verblijfsvergunning eruit!
Ben je er al heel wat kwijt..

Opruimdagen in Nederland :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van * Bianca * op woensdag 7 november 2007 om 15:32:
iedereen met een verblijfsvergunning eruit!

bedoel je niet zonder??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rob-Edd op woensdag 7 november 2007 om 20:53:
Uitspraak van Biancore op woensdag 7 november 2007 om 15:32:
iedereen met een verblijfsvergunning eruit!

bedoel je niet zonder??

hahaha dat denk ik ook ja :9

Waarschuw beheerder
:D
Waarschuw beheerder
..........'Jeszcze Polska nie zginela kiedy my zyjemy'......
Waarschuw beheerder
De populariteit van de polen is momenteel al erg aan het reduceren. Sterker nog, over een poosje hebben deze mensen zo'n slecht imago dat we een geweldige terugstroom gaan zien.

Polen zorgen voor veel terreur, ze zitten namelijk o.a. veel aan de vodka etc. En hierdoor ontstaat vaak (drank) overlast.

De polen dreigen aan hun eigen succes ten onder te gaan.

Waarschuw beheerder
Ik denk niet dat de bazen gaan luisteren naar wat de mensen in de wijk zeggen.
Liberalen hebben nog nooit naar de massa geluisterd en dat op een juiste manier toegepast.

Waarschuw beheerder
Polen smelten :o
Waarschuw beheerder
Ik heb ontslag genomen omdat ik eerst een groep marrokaanse jongeren moest leiden die geen flikker deden, 2 weken later kreeg ik polen.

Wat een (*#^$ volk zeg, aan 1 stuk door shag roken en doen alsof ze niet weten wat ze moeten doen.
Bah

Waarschuw beheerder
Ken je na gaan hoe erg Oekrainers zijn die hen vervangen b)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sonny B. Good op vrijdag 9 november 2007 om 09:45:
Wat een (*#^$ volk zeg, aan 1 stuk door shag roken en doen alsof ze niet weten wat ze moeten doen.

Ja zulke figuren hebben wij ook gehad, maarja die lagen er ook zo weer uit.

Daarintegen hebben we ook een hoop hardwerkende polen gehad;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sonny B. Good op vrijdag 9 november 2007 om 09:45:
Ik heb ontslag genomen omdat ik eerst een groep marrokaanse jongeren moest leiden die geen flikker deden, 2 weken later kreeg ik polen.

:roflol: en daarom neem jij ontslag???
of ben je stiekem gewoon ontslagen, omdat je leuk mee stond te roken?? o:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 9 november 2007 om 16:47:
en daarom neem jij ontslag???
of ben je stiekem gewoon ontslagen, omdat je leuk mee stond te roken??

Zaterdag kreeg ik die polen:P
Dinsdag gesolliciteerd bij een groente boer.
Vrijdag gemeld dat ik zaterdag niet kwam:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sonny B. Good op vrijdag 9 november 2007 om 17:11:
Zaterdag kreeg ik die polen
Dinsdag gesolliciteerd bij een groente boer.
Vrijdag gemeld dat ik zaterdag niet kwam

jahmaar, je gaat toch niet ontslag nemen, omdat de rest geen fuck doet :s kbedoel das jou probleem toch niet :Vaag:

Waarschuw beheerder
Weet je hoe vervelend het is als niemand doet wat je zegt en je superieuren zijn ook te laks om echt in te grijpen?
Ik heb dat ook op mijn werk.
Bijna iedereen is laks, omdat de leiding ook bedroevend laks is.
De nieuwe Polen nemen oude gewoontes over, net zoals iedereen dat doet.
En zij doen het een stuk sneller, Nederlanders wachten tot een contract, Polen een week of hooguit twee.
En als je met Marokanen moet werken man die gasten denken dat ze alles kunnen zeggen dat gaat helemaal nergens over.
Ik moet een Pool begeleiden die het altijd beter weet (niet dus) dan ik.
Zwaar irritant, zeker als hij niet doorkrijgt dat het nutteloos is en als de communicatie bedroevend laag is.
Toen ik daar kwam werken moest ik met een Duitser werken, perfect Nederlands kon hij verstaan.
Maar hij deed vaak (net als Polen) alsof die me niet begreep of hoorde om dan een taak die ik ze geef of als ik m confronteerde met het feit dat ze hun fouten op mij af proberen te schuiven.
Ik stap over een kleine tijd uit de hele bouw- en productiesector omdat het verneukt wordt door gastarbeiders en pessimistische collegas die niks anders kunnen dan zeiken over het werk, de leiding en eigenlijk alles slecht of kut vinden.

Daarbij heb ik geen zin om over 30 jaar mijn rug bij elkaar te moeten rapen.

Waarschuw beheerder
en maar ligge zegge dat er in NEDERLAND werk genoeg is:@:@

al die ... POLEN worden aan genome:@:@..
dat ze is eerst hun EIGE VOLK aan het werk zette:@

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 november 2007 om 20:35:
en maar ligge zegge dat er in NEDERLAND werk genoeg is

al die ... POLEN worden aan genome..
dat ze is eerst hun EIGE VOLK aan het werk zette

Altijd goed opgelet bij de Nederlandse zie ik? (Y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 november 2007 om 17:39:
pessimistische collegas die niks anders kunnen dan zeiken over het werk, de leiding en eigenlijk alles slecht of kut vinden.

Reken je jezelf daar ook toe?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 9 november 2007 om 17:14:
jahmaar, je gaat toch niet ontslag nemen, omdat de rest geen fuck doet kbedoel das jou probleem toch niet

jawel:P ik moest met ze werken, oftewel je hoort de hele dag pools om je kop, en jij wordt erop aangekeken als het niet snel genoeg gaat.

Ik ben 17 en werk alleen op zaterdag, banen zat dus waarom niet gewoon 1tje vinden die me aanstaat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 november 2007 om 23:00:
Reken je jezelf daar ook toe?

Nee ik ben namelijk niet pessimistisch ingesteld.
Als dat zo zou zijn dan zou ik daar zoiezo al niet meer werken.
Je moet ten alle tijden wel het plezier van je werk kunnen ervaren, anders moet je er niet aan beginnen.
Dan wordt je net zo'n pessimistisch varken.

Waarschuw beheerder
Ik zie ze alleen in de supermarkt.
Halen altijd halve liters goedkoop bier :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 november 2007 om 23:00:
Altijd goed opgelet bij de Nederlandse zie ik?

nea eigelijk niet haha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 november 2007 om 17:07:
nea eigelijk niet haha

Is duidelijk te merken.. :|

Spreek en schrijf eerst even je eigen taal goed (Y)

Waarschuw beheerder
liever polen dan van die zigeneuners uit roemenie en bulgarije die muziek maken en bedelen op straat en cs

Waarschuw beheerder
Ja, laatst zag ik in Roermond een paar Nederlanders om zo'n roemeen staan een beetje klappen en m toen uitlachen.
Ik vond het zo zielig dat ik bijna een muntje in zijn doos gooide.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 november 2007 om 20:27:
Ja, laatst zag ik in Roermond een paar Nederlanders om zo'n roemeen staan een beetje klappen en m toen uitlachen.

dat vind ik dan wel weer flauw, van de nederlanders, je weet natuurlijk niet hoe t verhaal in elkaar steekt..mjah....8)

Waarschuw beheerder
Ja die vent zit daar iedere dag op diezelfde hoeken te spelen.
Het is best irritant zo'n kutzwerver.
Toen ik voor de eerste keer een zwerver de krant zag verkopen voor de lokale supermarkt brak ook mijn klomp.
Ik werd bijna boos omdat er een zwerver voor mijn supermarkt de boel nu de hele dag kwam ontsieren.
Maar goed na een tijde schopte de eigenaar m weg :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sonny B. Good op zondag 11 november 2007 om 23:17:
Ik ben 17 en werk alleen op zaterdag, banen zat dus waarom niet gewoon 1tje vinden die me aanstaat?

Dus nou ga je vakken vullen sony :P?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 november 2007 om 20:37:
Ik werd bijna boos omdat er een zwerver voor mijn supermarkt de boel nu de hele dag kwam ontsieren.

wat ben jij zielig man!!!

Waarschuw beheerder
En, waarom?
Je bent 11, en je ziet opeens een ongewassen zwerver voor je winkel staan die elke keer als je naar buiten of binnen gaat vraagt of je wat wilt kopen.
Waarschuw beheerder
JA nou en? Dat heet dus ECHTE LEVEN man. Denk je dat je in paradijs zit of zo. T is hard en iedereen proebeert iets van te maken. De ene heeft andere oplossingen voor dan de ander. Moet k daardoor mensen kleineren?!?! Doe toch normaal!

Waarschuw beheerder
Hallo, als je zwerver bent heb je het er zelf naar gemaakt.
Zwervers zijn echt geen lieve mensen ofzo, en als je de dingen doet die desastreus zijn voor je leven moet je niet gek opkijken als je letterlijk niets meer overhoud.
Wat heeft dit met kleineren te maken?
Dit is gewoon mijn ervaring zoals ik die op deed toen.

Waarschuw beheerder
Over het algemeen leveren Polen beter werk dan Nederlanders.. Dat het ratten zijn komt gewoon door hun achtergrond, daar zijn zijzelf niet verantwoordelijk voor. Het rechtvaardigd hun daden natuurlijk niet, maar op de manier hoe iemand in dit topic over die mensen praat, doet hij me Polen op een manier overkomen die niet klopt. Nederlanders zijn net zo goed een stelletje lamzakken wat dat betreft. Als Polen de werkers niet kunnen financieren is dat een ernstige zaak, zodra ze dan in Nederland aankomen om hier te werken zul je zien dat die mensen uitstekend werk leveren, en dat het meestal de Nederlanders fout zitten door die Polen veel te weinig betalen terwijl ze 2x keer zo goed werk leveren. Polen worden uitgebuit vind ik..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 november 2007 om 21:33:
Hallo, als je zwerver bent heb je het er zelf naar gemaakt.
Zwervers zijn echt geen lieve mensen ofzo, en als je de dingen doet die desastreus zijn voor je leven moet je niet gek opkijken als je letterlijk niets meer overhoud.

nou, hier ben ik het niet mee eens, dr zijn ook zwervers die het ECHT niet willen, maar gewoon nix kunnen betalen of niej meer thuis kunnen wonen en noem maar op!..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 16 november 2007 om 18:46:
nou, hier ben ik het niet mee eens, dr zijn ook zwervers die het ECHT niet willen, maar gewoon nix kunnen betalen of niej meer thuis kunnen wonen en noem maar op!..

Hoe zijn ze dan op straat beland? OF nog beter.. Hoe hebben ze het zover laten komen? Ze zullen wel IETS hebben gedaan wat ervoor gezorgd heeft dat ze zo diep gezonken zijn..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 20:12:
Hoe zijn ze dan op straat beland?

nou dr zijn genoeg redenen te bedenken! Ze worden mishandeld thuis (denk maar eens aan jongeren!), ze worden het huis uit gestuurd, ze lopen weg van huis, (Das dan wel vrijwillig, maar licht dr maar om wat voor reden), ze kunnen nix betalen hebben geen werk en geen recht op een uitkering.. enz enz..:)

duik maar eens de boeken in :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 november 2007 om 20:12:
liever polen dan van die zigeneuners uit roemenie en bulgarije die muziek maken en bedelen op straat en cs

Fock jou man.. Alsof zigeuners geen behoorlijke mensen zijn?! Dr zijn van elke afkomst wel mensen die het verpesten.. Ga zelf eens een dagje op straat muziek staan maken.. Den je er meteen heel anders over;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 16 november 2007 om 20:16:
nou dr zijn genoeg redenen te bedenken! Ze worden mishandeld thuis (denk maar eens aan jongeren!), ze worden het huis uit gestuurd, ze lopen weg van huis, (Das dan wel vrijwillig, maar licht dr maar om wat voor reden), ze kunnen nix betalen hebben geen werk en geen recht op een uitkering.. enz enz..

duik maar eens de boeken in

Dat ze mishandeld worden is natuurlijk niet hun fout, maar ik snap niet dat ze dan bij een instelling aankloppen? Doen ze dat natuurlijk weer niet omdat ze zich te goed voelen daarvoor.. En tegenwoordig zijn het toch de jongeren die in een jeugdinrichting belanden? Ik heb nog nooit een zwerver gezien van minderjarige leeftijd in Nederland hoor:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 20:18:
Doen ze dat natuurlijk weer niet omdat ze zich te goed voelen daarvoor..

:frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja geef me 1 goede reden waarom ze niet bij instelling or what so ever aankloppen?! Is misschien een beetje raar geformuleerd, maar meeste jongeren voelen zich dan minderwardig dat ze naar een instelling gaan ( spreek uit ervaring met vrienden ) en die gaan dus ergens anders heen.. Ik snap het allemaal ff niet meer xD
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 20:24:
Ja geef me 1 goede reden waarom ze niet bij instelling or what so ever aankloppen?!

ze durven niet uit angst, dat de ouders (of opvoeders of wie hun dan ook mishandelen) erachter komen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 16 november 2007 om 20:44:
ze durven niet uit angst, dat de ouders (of opvoeders of wie hun dan ook mishandelen) erachter komen

Das een goede reden
;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 november 2007 om 22:03:
Over het algemeen leveren Polen beter werk dan Nederlanders.. Dat het ratten zijn komt gewoon door hun achtergrond, daar zijn zijzelf niet verantwoordelijk voor. Het rechtvaardigd hun daden natuurlijk niet, maar op de manier hoe iemand in dit topic over die mensen praat, doet hij me Polen op een manier overkomen die niet klopt. Nederlanders zijn net zo goed een stelletje lamzakken wat dat betreft. Als Polen de werkers niet kunnen financieren is dat een ernstige zaak, zodra ze dan in Nederland aankomen om hier te werken zul je zien dat die mensen uitstekend werk leveren, en dat het meestal de Nederlanders fout zitten door die Polen veel te weinig betalen terwijl ze 2x keer zo goed werk leveren. Polen worden uitgebuit vind ik..

Polen leveren zo goed werk echt niet man, en ze krijgen bijna of helemaal hetzelfde loon als Nederlanders dus dat uitbuiten gaat ook niet op.
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 16 november 2007 om 18:46:

Er zijn enorm veel instellingen en trajecten waarbij zo'n zwerver kan aankloppen, en als ze dat niet doen, dan is het hun eigen schuld.
Het meerendeel van de zwervers vloeien voort uit verslavingen waar ze zelf aan begonnen zijn.
Eigen schuld, dikke bult.
Van de week zag ik een junkie van hooguit 22 de zwerverkrant verkopen, denk je nu echt dat hij nergens anders terechts kan?
Hij wilt alleen niks anders, dat is het punt.
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 16 november 2007 om 20:16:
nou dr zijn genoeg redenen te bedenken! Ze worden mishandeld thuis (denk maar eens aan jongeren!), ze worden het huis uit gestuurd, ze lopen weg van huis, (Das dan wel vrijwillig, maar licht dr maar om wat voor reden), ze kunnen nix betalen hebben geen werk en geen recht op een uitkering.. enz enz..

Wat een gelul.
Het meerendeel van de zwervers komen uit het drugsmilieu, hebben een gok- of alcoholverslaving.
Die jongeren die van huis weglopen worden ALTIJD opgevangen door instanties, tenzij ze daar niet aankloppen en een achterlijk pad volgen wat ze alleen bij slechte invloeden brengt.. daar kan je verder niemand de schuld van geven.
Ik denk dat jij jeugdzorg onderschat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 november 2007 om 11:31:
Wat een gelul.
Het meerendeel van de zwervers komen uit het drugsmilieu, hebben een gok- of alcoholverslaving.
Die jongeren die van huis weglopen worden ALTIJD opgevangen door instanties, tenzij ze daar niet aankloppen en een achterlijk pad volgen wat ze alleen bij slechte invloeden brengt.. daar kan je verder niemand de schuld van geven.
Ik denk dat jij jeugdzorg onderschat.laatste aanpassing 17 november 2007 11:32

(Y)
Waarschuw beheerder
Ik denk dat jij jeugdzorg onderschat.laatste aanpassing 17 november 2007 11:32

:lol: dat denk ik niet, magoed..tis ieder zijn eigen mening.. en ik heb al een voorbeeld gegeven wrom ze NIET bij instanties aankloppen en die komen veel vaker voor dan je zou denken.. :)

Van de week zag ik een junkie van hooguit 22 de zwerverkrant verkopen, denk je nu echt dat hij nergens anders terechts kan?
Hij wilt alleen niks anders, dat is het punt.

dat is 1 zwerver, van de vele hier in t land;).. tuurijk je hebt ook vrijwillige zwervers, maar echt niet allemaal..

Waarschuw beheerder
Polen zijn de nieuwe marokkanen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zaterdag 17 november 2007 om 12:57:
dat denk ik niet, magoed..tis ieder zijn eigen mening.. en ik heb al een voorbeeld gegeven wrom ze NIET bij instanties aankloppen en die komen veel vaker voor dan je zou denken..

Oja, en dan gaat zo'n kind op straat zwerven zonder eten, geld, douche, een huis etc etc?
Ik denk dat jij kinderen veel te dom inschat, en bovendien, jeugdzorg grijpt ook in op aandringen van een derde partij, dus waar heb je het over?
Je doet hier alsof de zwervergemeenschap in Nederland uit jongeren bestaat, terwijl het voornamelijk volwassenen zijn.
Blijvende zwervers die jong zijn, zijn met name drugsverslaafd.

Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zaterdag 17 november 2007 om 12:57:
dat is 1 zwerver, van de vele hier in t land.. tuurijk je hebt ook vrijwillige zwervers, maar echt niet allemaal..

Ja, maar hoeveel permanente zwervers denk jij nu werkelijk dat er zijn die ook nog is zo jong zijn als jij zegt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 november 2007 om 13:47:
en dan gaat zo'n kind op straat zwerven zonder eten, geld, douche, een huis etc etc?

japz..

Ik denk dat jij kinderen veel te dom inschat, en bovendien, jeugdzorg grijpt ook in op aandringen van een derde partij, dus waar heb je het over?

:lol: nou dat denk ik toch helemaaaal niet..

Je doet hier alsof de zwervergemeenschap in Nederland uit jongeren bestaat, terwijl het voornamelijk volwassenen zijn.

:No: ik noemde een voorbeeld idd van jongeren, en volgens mij waren jullie degene wie dr op ingingen..

nogmaals ik noemde een reden, waarom mensen die niet bij instanties aankloppen uit angst dus. Dan zeg ik toch niet dat iedere zwerver een jong kind is.. dat maken jullie er meteen weer van...:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zaterdag 17 november 2007 om 13:52:
nou dat denk ik toch helemaaaal niet..

Zeer zeker wel.
Ik heb dat in mijn eigen leefomgeving gezien en bovendien ken ik verscheidene mensen die op verscheidene verzorgingstrajecten werken.
Jeugdzorg MOET dan ingrijpen.
Kom overigens eens met cijfers over jeugdige zwervers, in plaats van alleen over het fenomeen te praten als je wilt (ik ben wel benieuwd)

Als jij overigens zegt dat zwervers niet bij instanties aankloppen omdat ze bang zijn dat hun ouders erachter komen dan maak ik er inderdaad van dat je zegt dat veel zwervers nog kids zijn ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zaterdag 17 november 2007 om 13:52:
nogmaals ik noemde een reden, waarom mensen die niet bij instanties aankloppen uit angst dus. Dan zeg ik toch niet dat iedere zwerver een jong kind is.. dat maken jullie er meteen weer van...

Jij was toch zeker degene die begon over jongeren die gaan zwerven?:lol:
Waarschuw beheerder
ik dacht help, pollen:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The_System op zaterdag 17 november 2007 om 23:37:
ik dacht help, pollen

Ga nederlands leren:P
Waarschuw beheerder
Ik weet dat het Polls is maarja je weet maar nooit hoe mede-flockers over een woordkeuze denken:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The_System op zondag 18 november 2007 om 01:17:
Ik weet dat het Polls is maarja je weet maar nooit hoe mede-flockers over een woordkeuze denken

Ach tja :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 november 2007 om 20:12:

dat zijn untermenschen!

Waarschuw beheerder
donateur
we hebben nu wel weer genoeg Polen
het moet wel leuk blijven...!!

Waarschuw beheerder
Gaat het over noor of over zuidpolen??:vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
over zuippolen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2007 om 15:41:
zuippolen

:roflol:

Heb er op mn werk (nog) geen last van.
Maar ik kan werkelijk nergens mn wagen meer parkereen, omdat de hele straat vol staat met Poolse auto's :o
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2007 om 11:20:
we hebben nu wel weer genoeg Polen
het moet wel leuk blijven...!!

Inderdaad.
Is voor hun waarschijnlijk ook niet leuk meer.
Als ze met zn 15en in een appertement van drie kamers wonen :/

In mijn wijk (charlois-r'dam) loopt het al flink uit de hand, kan ik je melden.

Waarschuw beheerder
donateur
in Rotterdam gaat het niet helemaal lekker met die Polen nee..is vaak op het nieuws :)
maar inderdaad,ergens begrijp je het ook wel..als ze met zoveel in een kleine ruimte zitten..
In mijn woonplaats is 1 voormalig hotel omgebouwd tot 'Polen-huis' toen ik dat hoorde dacht ik :nee,weg ermee!
maar ze zitten er al jaren en nog nooit heb ik last van ze gehad,ik zie ze eigenlijk nooit !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2007 om 15:30:
Gaat het over noor of over zuidpolen??:vaag:

Lol

Waarschuw beheerder
Bij ons in de winkel komen er dan ook geregeld polen. We hebben konstant overlast van die figuren, om gek van te worden. We zitten in een gebied waar veel kwekerijen zitten en waar het merendeel Pool is. En dan te bedenken dat er zat nederlanders zijn die ook willen werken maar dan zogenaamd te duur zijn. Op deze manier door allemaal Polen aan te nemen en Nederlanders te ontslaan dring je de werkeloosheid niet terug maar wakker je het juist aan.het eigen volk laatst principe wordt steeds vaker toegepast en dat vind ik een kwalijke ontwikkeling. Eerst de Nederlanders aan het werk zetten en DAN pas verder kijken.

Waarschuw beheerder
Straks zitten we gezellig samen met de Marokkanen te zeiken op al die rot Polen.. :lol:

Wéér een zondebok erbij, eerst de Indo's, toen de negers, de Turken en nu de Marokkanen.. (N)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik kom van de Noordpool en ik ben ijscoman B)