Partyflock

Forumonderwerp · 978291

Een aantal weken geleden begon ik na 7 weken weg te zijn geweest weer aan het werk.
Toen ik wegging zaten er ruim 20 Nederlanders en een Antilliaan in de productie, toen ik terug kwam waren er wat Nederlanders ontslagen en had de baas niet een paar, maar wel 9 Polen aangenomen.
Die negende is inmiddels al weg voor diefstal.

Ik begon mijn werkdag en moest opmerken dat ‘mijn’ Pool goed luisterde en hard werkte.
Ook al gieten ze zichzelf vol met Wiskey of vodka, ze deden hun werk op tempo en maakten niets kapot.
Na een weekje werken begon mijn Pool erop aan te dringen dat hij met de computer die ik alleen kan bedienen wilde leren werken.
Uiteraard is dat onmogelijk; om aan die zaagmachine te kunnen staan moeten eerst alle soorten materiaal, alle standaard maten en de vaste plekken van die materialen en maten moet je eerst van buiten kennen alvorens je de computer kan bedienen.
Leg dat maar eens uit aan een Pool die net tien zinnen Nederlands kan spreken.

Na twee weken was een ware verschuiving in het werktempo en naleving van de regels te ontdekken; ineens gingen ze illegaal buiten staan roken en dat ook nog eens een paar keer per dag, produceerden ze minder dan eerst en ze begonnen wat mondiger te worden.
Het werd me langzaam maar zeker duidelijk waarom die ‘hardwerkende’ Polen net zulke lamzakken zullen worden als de vele Nederlanders die zijn ontslagen om deze reden.
De Polen zien dat de Nederlanders niet enorm veel uitvoeren, een paar minuten voor tijd pauze nemen, buiten peukies roken en denken ‘als zij dat kunnen, kunnen wij dat ook’

Men zei dat de Polen naar Nederland kwamen om het werk op te knappen dat door Nederlanders niet wordt gedaan, hoe is het dan mogelijk dat er altijd uitzendkrachten beschikbaar zijn die voor een laag loon willen werken en hoe komt het dan dat er nu Polen staan op posten waar eerst Nederlanders werkten?
Gisteren was nog in Nova te zien welk effect het gemak van Oost-Europese arbeiders met zich meebrengt; namelijk dat er bazen zijn die iedere Nederlander willen vervangen voor een Pool.
Op onze zaak is dit terug te zien; voor iedere zieke of ontslagen persoon wordt een Pool ingezet, ik vermoed net zolang tot er geen Nederlander meer te bekennen is.

We geven de open grenzen, de EU en vooral de liberalen de schuld, maar wie heeft eigenlijk de enorme vraag naar goedkope, hardwerkende arbeidskrachten in de hand gewerkt?
Dat waren toch echt de Nederlanders die hun werk wel naar behoren doen, maar niet met die snelheid als de Polen.
Omdat Nederlanders misbruik maken van het feit dat de baas niet weet wanneer ze klaar zijn op locatie, omdat wij Nederlanders zo gemakzuchtig zijn geworden dat we alles maar aannemen, vergetend dat alles wat we momenteel hebben bereikt in Nederland is gekomen door harde arbeid voor weinig centen.

Jammer genoeg komt de politieke elite niet meer tot inkeer als u het wel doet!
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 13:28:
Alle Polen in mijn fabriek verdienen minstens 9,50 bruto (wat meer is als ik verdien)

Nou..dat is t juist dus. En wist je niet dat 40% van dat pakt poolse belastingdienst?????

Ps. en bovendien..aks t om roken gaat..bij mij werk was dus precies zelfde situatie. Jammer alleen dat ze altijd alleen tegen polen hebbeb en niet de rest die mee roken he?! Tuurlijk, geef ze alle schuld, ze kunnen tog nix tegug zeggen. SUKKEL!!!!
laatste aanpassing

Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 14:17:
En wist je niet dat 40% van dat pakt poolse belastingdienst?????

en hier bijna 33% gaat naar de NL belasting :bye:

Nou..dat is t juist dus. En wist je niet dat 40% van dat pakt poolse belastingdienst?????

Ps. en bovendien..aks t om roken gaat..bij mij werk was dus precies zelfde situatie. Jammer alleen dat ze altijd alleen tegen polen hebbeb en niet de rest die mee roken he?! Tuurlijk, geef ze alle schuld, ze kunnen tog nix tegug zeggen. SUKKEL!!!!

zo ist meisje 10punten voor jou

laat die k*t polen lekker in hun eigen land werken(Y)
dat ze daar geen reet verdienen daar kennen wij niks aan doen maar pak niet ons werk af:rot:
mij zullen ze nooit met polen zien werken en als ik ermee moet werken dan trap ik ze van de bouw af.

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 15:50:
dat ze daar geen reet verdienen daar kennen wij niks aan doen maar pak niet ons werk af:rot:
mij zullen ze nooit met polen zien werken en als ik ermee moet werken dan trap ik ze van de bouw af.

WOW :o

Jij bent een stoere boii :yes:

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:14:
WOW

Jij bent een stoere boii

niks met stoer te maken bijna alle bouwvakkers denken er zo over:looser:

laat die k*t polen lekker in hun eigen land werken
dat ze daar geen reet verdienen daar kennen wij niks aan doen maar pak niet ons werk af

wat hebben die mensen jou ooit verkeerd gedaan???
zo te zien zijn ze beter dat hij :looser: hihihi
Uitspraak van Emiel-de-verklikker(GARNAAL) op zondag 28 oktober 2007 om 17:19:
we willen meer MOSLIMS! die werken tenminste helemaal niet!

Inderdaad opzouten met die gasten word er stapelgek van werk elke dag met die gasten spreken geen woord nederlands en snappen dus geen moer maar wel het werk innemen van paar gasten die ontslagen zijn omdat ze zogenaamd niet functioneren ja hoor ze zijn gewoon een stuk duurder dan die polen gvd

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 14:01:
wat denk je dat ik dat voor niks zeg bij ons op het werk zitten 30 polen en 30 portugezen nou als ik hun hoor worden ze zwaar onder betaald en mijn mening basseer ik op wat ik mee maak!!

Dan is jouw bedrijf die mensen aan het belazeren.

Ps. en bovendien..aks t om roken gaat..bij mij werk was dus precies zelfde situatie. Jammer alleen dat ze altijd alleen tegen polen hebbeb en niet de rest die mee roken he?! Tuurlijk, geef ze alle schuld, ze kunnen tog nix tegug zeggen. SUKKEL!!!!laatste aanpassing 28 oktober 2007 14:20

Ja nou en?
In Nederland pakt de belasting ook 40 % van dat bedrag, verdienen ze nog evenveel.
Jij kijkt een beetje heel erg eenzijdig.
Ik denk niet dat je mij goed hebt begrepen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 14:24:
en hier bijna 33% gaat naar de NL belasting

Ja in belastinggroep 1

Uitspraak van Emiel-de-verklikker(GARNAAL) op zondag 28 oktober 2007 om 17:19:
WEG MET DIE POLEN!

we willen meer MOSLIMS! die werken tenminste helemaal niet!

en jij spoort ook nie!!!doe mij het maar andersom

te veel polen :yes: ....
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 17:42:
en jij spoort ook nie!!!doe mij het maar andersom

racist!
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 17:42:
en jij spoort ook nie!!!

nee jij bent lekker met je vasrkenskop! maar lief ben je wel hoor!

dikke kus voor je
pff...zonde van me tijd. is jullie eigen schuld dat jullie zo lui zijn om te werken, polen doen tenminste wat. sorry, grenzen zijn al geopendt, dus...dikke pech voor jullie allemaal. stomme rotzakken!!!
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 19:56:
is jullie eigen schuld dat jullie zo lui zijn om te werken, polen doen tenminste wat

hey amateur dat je er rondloopt ben je wel goed bij je hasses poleng kunnen geen moer ze ouwehoeren alleen maar in onverstaanbaar gebrabbel en 'wij' zijn niet te lui om te werken 'jullie' zijn gewoon spotgoedkoop idioot, stomme rotzak :cry:

Uitspraak van Don Mega op maandag 22 oktober 2007 om 20:09:
in dit half jaar zijn mn gereedschap,schoenen en kleren al meerdere malen gestolen (kastje opengebroken)
was me eerder nog nooit overkomen
ook de communicatie is bar slecht onderling en vaak is t dus gewoon een stuk lastiger om ''normaal'' je werk te doen
schiet echt niet op

ben in hoofddorp aan t werk op n grote bouw waar t stikt van de buitelandse werkers
en mijn schoenen ook gejat en kluisje open gebroken 2 maal toe
vieze lyers wie gaat er nou werkschoenen van n ander jatten
Polen werken hard, zijn flexibel en goedkoop. Ze doen werk waar Nederlanders hun neus voor ophalen, ondanks verwoede pogingen van de overheid om het leger werklozen hiervoor te mobiliseren.
In de fabrieken rond Bunschoten vullen Polen de gaten die Nederlanders hebben achtergelaten.
Polen zijn alomtegenwoordig. Ze werken niet alleen in fabrieken, ze zijn actief in bijna alle sectoren. In de land- en tuinbouw bijvoorbeeld, en ook in de bouw en het transport. Bij het internationale transportbedrijf Vos Logistics zijn 1.200 van de 3.500 chauffeurs Pools.
De aantrekkingskracht tussen Poolse arbeiders en Nederlandse werkgevers is haast magnetisch. Niet verwonderlijk. Hier liggen de lonen twee tot vier keer zo hoog als in Polen, waar werk bovendien schaars is. Ze verblijven doorgaans tijdelijk in Nederland, puur om snel veel geld te verdienen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 20:12:
wie gaat er nou werkschoenen van n ander jatten

T is raar maar waar. Daar ben k,helaas met je eens.

Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 20:59:
is raar maar waar. Daar ben k,helaas met je eens.

jammer genoeg wel
zeg niet dat t polen zijn hoor, kan iedereen geweest zijn

ma je moet alles opbergen en dan nog breken ze de boel los
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 20:57:
Ze verblijven doorgaans tijdelijk in Nederland, puur om snel veel geld te verdienen.

en het uit te geven in polen! gaat je fucking economie!
Ze verblijven doorgaans tijdelijk in Nederland, puur om snel veel geld te verdienen.

jij heb echt geen verstand he! niet gezond!

Polen werken hard, zijn flexibel en goedkoop. Ze doen werk waar Nederlanders hun neus voor ophalen, ondanks verwoede pogingen van de overheid om het leger werklozen hiervoor te mobiliseren.
In de fabrieken rond Bunschoten vullen Polen de gaten die Nederlanders hebben achtergelaten.
Polen zijn alomtegenwoordig. Ze werken niet alleen in fabrieken, ze zijn actief in bijna alle sectoren. In de land- en tuinbouw bijvoorbeeld, en ook in de bouw en het transport. Bij het internationale transportbedrijf Vos Logistics zijn 1.200 van de 3.500 chauffeurs Pools.
De aantrekkingskracht tussen Poolse arbeiders en Nederlandse werkgevers is haast magnetisch. Niet verwonderlijk. Hier liggen de lonen twee tot vier keer zo hoog als in Polen, waar werk bovendien schaars is. Ze verblijven doorgaans tijdelijk in Nederland, puur om snel veel geld te verdienen.

Hardstikke leuk dat je zon promo-bericht kopieert van een site, maar zo zit het dus niet.
Polen nemen het werk van Nederlanders OVER, Nederlanders worden VERVANGEN door Polen omdat ze geen reet verstand hebben van Nederlandse arbeidswetten, omdat ze niet zeiken op een stuiver en omdat ze gewillig doen wat het baasje zegt (voor de eerste twee weken)

Jij doet alsof Polen de uitkomst zijn, en of ze voor dezelfde redenen hierheen komen als de marokanen destijds.
Dat klopt niet, voor iedere pool staan minstens 5 Nederlanders in de rij!!
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 22:15:
Polen nemen het werk van Nederlanders OVER, Nederlanders worden VERVANGEN door Polen omdat ze geen reet verstand hebben van Nederlandse arbeidswetten, omdat ze niet zeiken op een stuiver en omdat ze gewillig doen wat het baasje zegt (voor de eerste twee weken)

dat klopt ja, maar de werkgevers kijken maar na 1ding en dat is geld!
lekker goedkoop die polen!

Ja inderdaad.
Maar mevrouw hier doet het voorkomen alsof Nederlanders het er zelf naar maken, iets wat simpelweg niet waar is.
Maar goed hoe kan je iemand die de welvaart van dit land geen ruk intereseerd overtuigen hoe slecht dit is voor onze welvaart?
ja tuurlijk is t slecht maar dat doen jullie zelf hoor!

Je hebt de ballen verstand van hoe dat werkt, blijkt wel weer.
Ik ga niet meer met je in discussie want je wilt de discussie niet aangaan.
Je blijft erg eenlijnig en staat helemaal niet open voor iets anders.
Maar goed, ik kan je dat ook niet kwalijk nemen, je bent immers zelf een pool

Uitspraak van Emiel-de-verklikker(GARNAAL) op zondag 28 oktober 2007 om 19:15:
nee jij bent lekker met je vasrkenskop

nou da weet k wel zeker van niet kijk naar jezelf
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 20:12:
en mijn schoenen ook gejat en kluisje open gebroken 2 maal toe

:aai:
gaat het weer een bietje siem? ;)
Uitspraak van Jeu de Bouligan op zondag 28 oktober 2007 om 21:32:
en het uit te geven in polen! gaat je fucking economie!

juist!
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 22:15:
Hardstikke leuk dat je zon promo-bericht kopieert van een site, maar zo zit het dus niet.

Jij doet alsof Polen de uitkomst zijn, en of ze voor dezelfde redenen hierheen komen als de marokanen destijds.
Dat klopt niet, voor iedere pool staan minstens 5 Nederlanders in de rij!!

:respect:
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 22:36:
ja tuurlijk is t slecht

dus je weet wel degelijk hoe fout jullie zijn voor ONS land.
zielepoot.

jij haalt echt het slechtste in me naar boven.....
laatste aanpassing
Uitspraak van BoBi op zondag 28 oktober 2007 om 22:36:
dat doen jullie zelf hoor

hou toch op met je ge-jullie-doen-het-zelf, het gaat erom dat veel mensen de laan uitgestuurd worden omdat veel Polen een stuk goedkoper zijn dan de meeste Nederlanders, terwijl er genoeg Nederlanders zijn zonder baan met dezelfde of zelfs hogere scholing die geen baan hebben, en NIET omdat 'wij' de vuile klusjes niet op willen knappen! Dat laatste gaat alleen op voor gastarbeiders jaren '60/'70 zoals Willem II al zei en zeker niet voor Polen, stomme rotzak!
Ja nou...HALOO. Ik haal ze niet, maar de nederlandse werkgevers. Kan je dan uitleggen waarom als ze toch meer verdienen volgens Willem II ??
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 18:49:

En wat wil je eigenlijk bereiken met die topic? Alle nederlanders tegen polen krijgen? Ik heb gewoon me mening gegeven op basis van eigen ervaring. Ik denk dat k toch beter zijn situatie in NL ken. Tuurlijk komen ze hier door de armoede, en hele slechte economische situatie die in polen is. Nu de grenzen toch geopendt zijn. Is ook niet mijn schuld dat poolse regering zo achterlijk is en kan nie eens voor eigen land zorgen. Polen zijn zoals ze zijn, daar kan je nix aan doen. Geen een van jullie. Dus..proebeer je me wijs maken? K weet t al! En...tuurlijk kijk k van beide kanten. Maar t is zo, dat k heel goed weet hoe in Polen is en waarom ze hier komen. En verrast me nie als k over paar maanden ook de kids en vrouwen hier zie. That's it
Uitspraak van BoBi op maandag 29 oktober 2007 om 11:31:
Alle nederlanders tegen polen krijgen?

JA! Poleng raus!

:cry:
Duidelijk, veel plezier!

Uitspraak van BoBi op maandag 29 oktober 2007 om 11:31:
En wat wil je eigenlijk bereiken met die topic? Alle nederlanders tegen polen krijgen? Ik heb gewoon me mening gegeven op basis van eigen ervaring. Ik denk dat k toch beter zijn situatie in NL ken. Tuurlijk komen ze hier door de armoede, en hele slechte economische situatie die in polen is. Nu de grenzen toch geopendt zijn. Is ook niet mijn schuld dat poolse regering zo achterlijk is en kan nie eens voor eigen land zorgen. Polen zijn zoals ze zijn, daar kan je nix aan doen. Geen een van jullie. Dus..proebeer je me wijs maken? K weet t al! En...tuurlijk kijk k van beide kanten. Maar t is zo, dat k heel goed weet hoe in Polen is en waarom ze hier komen. En verrast me nie als k over paar maanden ook de kids en vrouwen hier zie. That's it

Volgens mij heb je dit artikel niet eens goed gelezen.
Ik schrijf een redelijk positief artikel tov Polen, en dan ga jij me zeggen dat ik een hetze probeer te voeren.
Het gaat niet om de Polen, maar om Nederland.
En Nederland moet Nederland blijven.
We zijn hier geen enorm opvangcentrum (al lijkt het wel zo)
laat die k*t polen lekker in hun eigen land werken
dat ze daar geen reet verdienen daar kennen wij niks aan doen maar pak niet ons werk af
mij zullen ze nooit met polen zien werken en als ik ermee moet werken dan trap ik ze van de bouw af

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:29:
niks met stoer te maken bijna alle bouwvakkers denken er zo over

:roflol: hoezo kort door de bocht??!! :looser:

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 oktober 2007 om 17:24:
schrijf een redelijk positief artikel tov Polen

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 19:27:
Die negende is inmiddels al weg voor diefstal.

ineens gingen ze illegaal buiten staan roken en dat ook nog eens een paar keer per dag, produceerden ze minder dan eerst en ze begonnen wat mondiger te worden.

die ‘hardwerkende’ Polen net zulke lamzakken zullen worden

:lol: maar ik begrijp je stukje wel, maar kan me ook voorstellen dat het voor andere mensen minder positief overkomt, Je scheert ALLE Polen over 1 kam (die indruk krijg ik, en volgens mij meer mensen als ik het zo lees). Maar tis net als met anderen buitenlanders, er zitten ook wel goeie tussen 8) alleen dan schijnbaar niet bij jou op de werkvloer.. o:)
yeps
en ps. k vind t ook dat nl moet nl blijven. Maar kan gewoon nie tegen dat sommige praten zo over me eigen land. maar dats begrijpelijk hoop k
, omdat wij Nederlanders zo gemakzuchtig zijn

En het liefst alles in de schoot geworpen krijgen

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:29:
niks met stoer te maken bijna alle bouwvakkers denken er zo over:looser:

Ben ook bouwvakker en denk nergens over :/
Uitspraak van BoBi op maandag 29 oktober 2007 om 21:02:
yeps
en ps. k vind t ook dat nl moet nl blijven. Maar kan gewoon nie tegen dat sommige praten zo over me eigen land. maar dats begrijpelijk hoop k

nee dat begrijp ik niet.
dikke pech

Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op maandag 29 oktober 2007 om 17:35:
Je scheert ALLE Polen over 1 kam (die indruk krijg ik, en volgens mij meer mensen als ik het zo lees).

Hij heeft het over de Polen op zijn werk. Niet over alle Polen in heel Nederland.

Uitspraak van BoBi op dinsdag 30 oktober 2007 om 19:35:
dikke pech

Het is toch jammer dat er altijd mensen zoals jij zijn die niet eens de moeite nemen om een artikel echt goed te lezen maar meteen maar beginnen met vuur spuwen en onzin schreeuwen omdat ze zich persoonlijk aangevallen voelen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 09:45:
Het is toch jammer dat er altijd mensen zoals jij zijn die niet eens de moeite nemen om een artikel echt goed te lezen maar meteen maar beginnen met vuur spuwen en onzin schreeuwen omdat ze zich persoonlijk aangevallen voelen.

hetzelfde geldt voor jou (Y) :

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 09:45:
Hij heeft het over de Polen op zijn werk. Niet over alle Polen in heel Nederland.

ik zeg toch die indruk krijg ik!!!;)

Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 2 november 2007 om 10:36:
hetzelfde geldt voor jou :

Dat stukkie ging niet over jou hoor btw ;) over dat andere wijffie :)

hoe gaat het?

Kortom de meeste ongeschoolde/laaggeschoolde Nederlanders zijn gewoon te lui ;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 11:38:
Dat stukkie ging niet over jou hoor btw over dat andere wijffie

maar je citeerde van mij!! :|

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 11:44:
Kortom de meeste ongeschoolde/laaggeschoolde Nederlanders zijn gewoon te lui

maar misschien heeft de topicstarter wel een vet goeie baan! of doel je daar niet op?? o:)

Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 2 november 2007 om 11:57:
maar je citeerde van mij!!

ja maar ook van dat andere meissie :) ;)

En me 2e stukje tekst ging over haar :)!
laatste aanpassing

Help, Polen!!

Welke?

Noord of Zuidpolen?