Partyflock

Forumonderwerp · 978063

Alfa 156 duz...fout of goud?

Ik wil echt graag dees auto en er een beetje aan knutselen, maar wat denken jullie erover? Ontzettend fout of issiej goud??;)
Niet fout maar ook zeker geen goud de 156.
qualiteit is nog steeds niet wat het moet zijn bij Alfa, draagarmen, bak en overbrenging gaat vaak stuk. D

Gelukkig is Alfa wel lekker bier

Uitspraak van Kardinaal op zondag 21 oktober 2007 om 23:52:
Deze autoclub bedoel je neem ik aan

Niks mis mee, maar niks voor mij;)
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 oktober 2007 om 14:17:
Ik wil echt graag dees auto en er een beetje aan knutselen, maar wat denken jullie erover? Ontzettend fout of issiej goud?

ik denk dat een paar lessen nederlands wel goed voor je zouden zijn.

als je de 156 maar niet zo verkracht als de 147 en gtv bij je profiel pics........ dan is hij zeker geen goud meer!

maargoed, ik zou wel minimaal voor een 1.8ts gaan.
verder even goed ronkijken bij de 156 club voor aankooptips en info.
als je hem goed onderhoud en lekker warm rijd zijn het zeker wel goede wagens, en sja als het virus je eenmaal te pakken heeft dan wil je nooit meer anders.

Uitspraak van D.E.N.N.I.S. op dinsdag 23 oktober 2007 om 00:32:
en sja als het virus je eenmaal te pakken heeft dan wil je nooit meer anders.

Als je een Alfa wil heb je sowieso al een virus te pakken b)

:bier:

moet geen oliehokken
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 11:26:
Als je een Alfa wil heb je sowieso al een virus te pakken

:lol:
goud.

FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!,
FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!, FOUT!

Werkzaam bij Engage Events
Ja pik dat is een 146 daar gaat het hier nie om :[
hey ,
ik heb met een alfa 156 gelest en moet toegeven er weinig
problemen mee gehad te hebben .. koppeling ging wel zwaarder dan een vw maar daar in tegen wel langer mee !!
les nu met een alfa147 maar heb er meer problemen mee oa de koppeling ....
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 16:49:
Ja pik dat is een 146 daar gaat het hier nie om

Maakt niet uit, das wel ongelovelijke foute tuning... :[
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 11:26:
Als je een Alfa wil heb je sowieso al een virus te pakken b)

dat is waar ja, alfa rijden is best speciaal........
met een golf kan je meer spreken van meelopen met de rest.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 15:34:
moet geen oliehokken

nee?? hoeveel alfa's heb jij al gereeden?? vanwaar die wijsheid?? en dan bedoel ik geen alfa 75 of 33...... geef eens een recent voorbeeld.

wel grappig dat er weer bepaalde sjonnie's met een golf hierzo neerbuigend reaageeren.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 16:49:
Ja pik dat is een 146 daar gaat het hier nie om :[

Mijn punt is dat je een lelijke auto niet mooier kan maken

Uitspraak van D.E.N.N.I.S. op dinsdag 23 oktober 2007 om 18:52:
nee?? hoeveel alfa's heb jij al gereeden?? vanwaar die wijsheid?? en dan bedoel ik geen alfa 75 of 33...... geef eens een recent voorbeeld.

Als ik enkele van mijn collega's moet geloven (alfa en ex-alfa rijders) dan is de 45 stukken beter t.o.v. de nieuwere types.

Ik heb zelf ook in de 156 van een collega gereden, het trekt lekker op, het stuurt ook wel lekker maar ik vind het zo'n irritante auto om goed mee te schakelen, maar dat vind ik met een Fiat ook, zal dan wel aan mij liggen dat ik geen Italiaanse auto kan rijden zoals het moet.

Maar om het ding dik in de 4000 toeren te trekken om voor het gehoor fatsoenlijk over te schakelen is voor mij persoonlijk iets wat ik raar vind.

Maar het zal wel aan mij liggen.

En ik vind elke alfa spuuglelijk, ik ken maar 2 mooie italiaanse auto's en dat zijn beide Lancia's
een 45?? je zal wel 145 bedoelen neem ik aan?? :)
alfa's hebben hoge toeren motors, das wel ff wennen ja, met 120 in ze 5 zit ik ook al over de 4000 toeren, tot 3000 toeren gebeurt er ook wienig, maar als de motor warm is dan kan je ook lekker doortrekken, en na 3000 toeren schiet je dan ook in 1 stuk door.

maargoed ieder zijn ding, jij reaageerd teminste normaal en legt het ook uit.

ik vind de meeste italiaanse auto's juist net iets meer hebben dan een "andere wagen" kwa design en nog meer, maar das moeilijk te beschrijven :)

maargoed laten we niet verder offtopic gaan.

ik zeg een 156?? doen !
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 19:33:
ik ken maar 2 mooie italiaanse auto's en dat zijn beide Lancia's

ik ken er wel meer... ;)

die witte alfa is van mij.
hij is inderdaad te koop.
hij heeft 2 kleine schuurtjes in de achterbumper van 7 centimeter breed. maar heeft degene intresse dan en hij wil die achterbumper houden dan word ie gewoon overgespoten. geen probleem
en voor de gene die commentaar heeft gewoon persoonlijk tegen mij zeggen plaats van achterbaks gaan zitten doen.
en denk dat ik al op meer shows gestaan en en prijzen heb gewonnen dan degene hier over mee praat.

mvg jaap
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 19:54:
hij heeft 2 kleine schuurtjes in de achterbumper van 7 centimeter breed. maar heeft degene intresse dan en hij wil die achterbumper houden dan word ie gewoon overgespoten. geen probleem
en voor de gene die commentaar heeft gewoon persoonlijk tegen mij zeggen plaats van achterbaks gaan zitten doen.
en denk dat ik al op meer shows gestaan en en prijzen heb gewonnen dan degene hier over mee praat.

mvg jaap

als ik je zie wil ik je best een keer commentaar geven hoor :) , ik vind het geen mooie wagen

of jij er nou prijzen mee wint of niet

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 19:54:

Ik heb jou vaak genoeg bij de Mc in veghel zien staan met die auto.

Ik kan maar 1 ding denken elke keer als ik het ding zie.........

Jammer

Maar jou ding (F) houden zo

Uitspraak van D.E.N.N.I.S. op dinsdag 23 oktober 2007 om 19:44:
ik vind de meeste italiaanse auto's juist net iets meer hebben dan een "andere wagen" kwa design en nog meer, maar das moeilijk te beschrijven :)

Kijk en dat is het probleem voor mij bij de gemiddelde Italiaanse auto ook, uiterlijk telt zwaarder dan de praktische kant van het verhaal, wel leuk dat ze een beetje mee zijn gegaan in het "franse" qua interieur met opbergvakjes en zo maar de overdaad en vooral exentrieke manier waarop klokken e.d. aanwezig zijn doet mij meer denken aan het rijden in een kermisattractie dan in een auto :vaag:

je praat over de voor bumper daar zit niet 1 scheurtje of heeft nog nooit eentje in gezeten.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 oktober 2007 om 20:13:
je praat over de voor bumper daar zit niet 1 scheurtje of heeft nog nooit eentje in gezeten.

dan niet :) , ik heb je wagen niet op de foto met de scheur dus dat valt nogal moeillijk te bewijzen :)

dan zal er nog wel een gozer rondrijden met precies dezelfde witte alfa ;)
Uitspraak van Silver Corvette. op dinsdag 23 oktober 2007 om 20:10:
als ik je zie wil ik je best een keer commentaar geven hoor , ik vind het geen mooie wagen

je krijgt het er maar druk mee he, ik wil je ook wel een keer komen vertellen dat ik jouw auto niet mooi vind...
Uitspraak van DJFredtje25 op dinsdag 23 oktober 2007 om 20:23:
je krijgt het er maar druk mee he, ik wil je ook wel een keer komen vertellen dat ik jouw auto niet mooi vind...

ja maar het mooie daarvan is dat het mij niet interesseerd wat jij van mijn wagen vind , en jij het constant nodig vind om je wagen te verdedigen...
laatste aanpassing
Uitspraak van Silver Corvette. op dinsdag 23 oktober 2007 om 20:24:
ja maar het mooie daarvan is dat het mij niet interesseerd wat jij van mijn wagen vind , en jij het constant nodig vind om je wagen te verdedigen...

ja maar het leuke is dat je blijft reageren, en verdedig ik mijn auto met deze woorden????

:rot:
laatste aanpassing

het gaat niet om dat je je wagen moet verdedigen. We houden allemaal van wagens en van tuning. Ga ook niet zeggen als ik een wagen mooi vind van lelijk schijt hok. Zeg je toch ook van is niet mijn smaak.
Uitspraak van DJFredtje25 op dinsdag 23 oktober 2007 om 20:27:
ja maar het leuke is dat je blijft reageren, en verdedig ik mijn auto met deze woorden????

laat maar zitten , moet ik je nou serieus gaan uitleggen dat je overdreven reageert op mensen die negatieve reacties geven op je wagen ?

je kan ook gewoon denken ik ben blij met mijn wagen dus wat boeit mij die mening

heb zelf nooit alfa gereden omdat ik geen hoofd sponsor wil worden van de olie fabriek(Y)

wel grappig dat er weer bepaalde sjonnie's met een golf hierzo neerbuigend reaageeren

liever een sjonnie dan voor lul rijden in een olie hok die al roest in de folder(Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van Silver Corvette. op dinsdag 23 oktober 2007 om 21:44:
laat maar zitten , moet ik je nou serieus gaan uitleggen dat je overdreven reageert op mensen die negatieve reacties geven op je wagen ?

:rot:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 17:09:
heb zelf nooit alfa gereden omdat ik geen hoofd sponsor wil worden van de olie fabriek(Y)

in andere woorden, je hebt er geen verstand van dus reaageer dan ook niet, of kom eens met echte feiten (uit eigen ervaring).

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 17:09:
liever een sjonnie dan voor lul rijden in een olie hok die al roest in de folder(Y)

haha....... leuk man, dat roetsen was vroeger idd zo tot de 33, maar sinds 1994 is het al over daarmee.
echt weer een uitspraak van iemand die er geen verstand van heeft en daarom maar weer eens wat oude koeien uit de sloot gaat halen.
kan je ook zelf wat verzinnen??

houd jij het maar bij je burgelijke flogje en het vw topic.
fredtje ik kan er niet meer tegen je pest me zo

Uitspraak van D.E.N.N.I.S. op woensdag 24 oktober 2007 om 18:00:
in andere woorden, je hebt er geen verstand van dus reaageer dan ook niet, of kom eens met echte feiten (uit eigen ervaring).

wil gewoon niet voor lul rijden(Y)

haha....... leuk man, dat roetsen was vroeger idd zo tot de 33, maar sinds 1994 is het al over daarmee.
echt weer een uitspraak van iemand die er geen verstand van heeft en daarom maar weer eens wat oude koeien uit de sloot gaat halen.

roesten was niet tot de 33 hoor.
vriend van me heeft een 156 gehad en die roeste ook.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 18:36:

mijn vader heeft een 155 en er is niets van roest te zien en het is niet
omdat er 1ne roest dat ze allemaal roesten want ik ken ook golfjes genoeg waar je al door de carroserie zit als je er maar tegen leunt
wil gewoon niet voor lul rijden(Y)

sja, ik zie op straat altyd meer mensen met een tupperware golf voor lul rijden dan een alfa hoor.

roesten was niet tot de 33 hoor.

elke wagen roest, dit kan voornamelijk komen na een oude schade, maar ik bedoel niet meer zo extreem als de 33 (deze had altyd vaste punten: benzineklep, dorpels)
zelfs die degelijke wagen van jou kan gaan roesten.

maargoed deze discusie is eindeloos, begrijp me niet verkeerd.... ik heb respect voor iemands merk/wagen, maar mensen zoals jij die aleen maar negatief zijn zonder te onderbouwen...... dat vind ik nogal kortzichtig.

Uitspraak van D.E.N.N.I.S. op woensdag 24 oktober 2007 om 18:54:
sja, ik zie op straat altyd meer mensen met een tupperware golf voor lul rijden dan een alfa hoor

tupperware auto,s vind ik ook lelijk(Y)

elke wagen roest, dit kan voornamelijk komen na een oude schade, maar ik bedoel niet meer zo extreem als de 33 (deze had altyd vaste punten: benzineklep, dorpels)
zelfs die degelijke wagen van jou kan gaan roesten.

elke auto roest maar die 156 van die gozer die ik ken had geen schade of derglijke en roeste toch.

maargoed deze discusie is eindeloos, begrijp me niet verkeerd.... ik heb respect voor iemands merk/wagen, maar mensen zoals jij die aleen maar negatief zijn zonder te onderbouwen...... dat vind ik nogal kortzichtig.

ik heb ook respect voor iemand anders zn auto geef alleen me mening meer niet;)

Ik heb een Alfa 156 gehad:

[albumelement=23349038]{element is niet toegankelijk}

[albumelement=23348949]{element is niet toegankelijk}

Tot dat ik 150 reed en de motorkap open vloog tijdens het rijden:

[albumelement=23349125]{element is niet toegankelijk}

Gelukkig kon ik hem op de vluchtstrook krijgen maar had voor 6000 euro aan schade. Was wel allrisk verzekerd maar een en al ellende.
Reed wel lekker.. Was een 1.9 JTD (getuned met lederen bekeding, stoelverwarming, lm velgen, cruise-controle, etc.)

Was er toen erg blij mee. Was toen 23 en dit was mijn eerste echte auto :'(
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 19:11:
Tot dat ik 150 reed en de motorkap open vloog tijdens het rijden

tijdens het rijden je motorkap zomaar open vloog?:roflol::rot:
dat heb je met een sjonnie auto niet hoor:9
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 oktober 2007 om 14:17:
maar wat denken jullie erover?

Afschrijving van hier tot gunder, de eerste paar jaren..
Uitspraak van Lenny theluxe op woensdag 24 oktober 2007 om 20:14:
Afschrijving van hier tot gunder, de eerste paar jaren..

des te meer reden om hem goedkoop 2de hands aan te schaffen, en lekker op te ryden.
en het ging om een 156....... die zijn zowiezo niet meer nieuw in de showroom sinds 2005 :)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 19:11:
Tot dat ik 150 reed en de motorkap open vloog tijdens het rijden:

kapot geschrokke denk..

Uitspraak van D.E.N.N.I.S. op woensdag 24 oktober 2007 om 21:37:
es te meer reden om hem goedkoop 2de hands aan te schaffen, en lekker op te ryden.

Neemt niet weg dat het je een vermogen aan olie gaat kosten, bovendien zijn 3 van de 5 alfa's die 2e hands zijn voorzien van een heerlijk verrotte versnellingsbak, maar dat is dan denk ik weer te wijten aan het feit dat 75% van de alfa rijders (lees vertegenwoordigers/ projectleiders e.d.) het ding na 10 minuten rijden naar de snelweg toe, het ding op de snelweg vrijwel direct opentrekt naar de 150 en zwaar verkeerd schakelen.

Alfa rijden is een keuze, dan moet je echt van auto's houden want het onderhoud liegt er niet om.

dat is waar ja, alfa rijden is best speciaal........
met een golf kan je meer spreken van meelopen met de rest.

:honger:

;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 19:29:
tijdens het rijden je motorkap zomaar open vloog?:roflol::rot:
dat heb je met een sjonnie auto niet hoor:9

't Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met Alfa's uit dat bouwjaar.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2007 om 21:48:
kapot geschrokke denk..

Ja, behoorlijk.. Allemaal glas op mijn schoot en met die motorkap zag ik geen flikker. Gelukkig kon ik er net onderdoor kijken.. Had eigenlijk geen tijd om te schrikken.. Het eerste wat in mij opkwam was rustig remmen en daarna had ik wel zo iets van.. Pff, het had best anders af kunnen lopen.

Zoals je op de onderste foto kan zien is de voorkant van de motorkap tegen het dak aan gevlogen en zat er een aardige deuk in het dak. Schade: Er moest een nieuw dak op gelast worden, een nieuwe motorkap, een nieuwe voorruit en de hele auto moest opnieuw gespoten worden. Vooral dat laatste was een dure grap vanwege de parelmoer verf.

Verder zou ik geen Alfa meer nemen. De onderdelen zijn rete duur en voor dat geld kan je beter een andere bak kopen.

Helemaal mee eens!!