Partyflock

Forumonderwerp · 976633
Waarschuw beheerder
Vandaag ben ik op bezoek geweest bij de kaakchirurg, wel met heel veel tegen zin maargoed, was niet anders.
Nou is mij verteld dat ik 5 dagen niet mag roken en dus ook niet blowen???. Nou blow ik wel geregeld en heb op het moment nogal pijn en die pijnstillers werken ook nog niet echt.
Zijn er hier ook mensen die na zo'n behandeling hebben geblowd? en er daarna geen last van hebben gehad?
Wat zou er eventueel kunnen gebeuren als je nu gaat blowen?
ik zou graag ee blowtje willen roken maar weet niet of dat verstandig is...??

alvast bedankt voor reacties.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 oktober 2007 om 19:46:
das gelul tegen mij werd toen verteld dat ik een dag niet mocht roken.
na een dag ken je wel gaan roken of blowen alleen moet je wel na het roken of blowen je mond goed spoelen dan is er niks aan de hand

:No: als je kiezen laat uitsnijden (das dus in feite opereren) dan mag je idd 5 dagen niet roken, advies dan he :9 maar als je ze gewoon laat trekken is het 1 dag.. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op woensdag 17 oktober 2007 om 14:50:
als je kiezen laat uitsnijden (das dus in feite opereren) dan mag je idd 5 dagen niet roken, advies dan he maar als je ze gewoon laat trekken is het 1 dag..

bij mij werd er toen een getrokken en een eruit gesneden en mocht na 1 dag gewoon roken.
volgens mij zeggen ze in elk ander ziekenhuis ook maar wat(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2007 om 18:59:
volgens mij zeggen ze in elk ander ziekenhuis ook maar wat

jah dat begin ik nou ook te denken jah :9
Waarschuw beheerder
het meest voor de hand liggende lijkt me dat er bacterieën kunnen gaan nestelen in je incisie, beter wacht je 5 dagen en rook je daarna voor 5 dagen ;)
Waarschuw beheerder
5 dagen zijn idd al voorbij.
Maar me pijnstillers zijn nu op en heb nog steeds wel pijn. NIet heel erg ofzo, maar het is wel een onprettig gevoel wat de hele tijd aanwezig is...:s

Meer mensen hier last van gehad, rond de 7e dag?
hoe gaat de wond er btw uitzien?
Hij is nml enigszins een beetje rood, is me verteld dat het normaal is, of toch niet?

Waarschuw beheerder
bij twijfel terug gaan. Dat heb ik ook gedaan na een week en het bleek ontstoken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <...WiCkeD...> op vrijdag 12 oktober 2007 om 20:41:

je mag niet roken na een operatie aan je mond

omdat je anders bot ontsteking kan krijgen,
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 12:28:
bij twijfel terug gaan. Dat heb ik ook gedaan na een week en het bleek ontstoken.

Waarom was het ontstoken? en wat er moest er toen gebueren?
was het pijnlijk?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <...WiCkeD...> op zaterdag 20 oktober 2007 om 12:01:
en wat er moest er toen gebueren?
was het pijnlijk?

toen moest het opengemaakt worden en dat was erg pijnlijk. Daarom ben ik al 5 jaar gestopt met roken. Dus het kan wel iets positiefs opleveren. Het is gewoon kut maar je kan niet met een ontstoken smoel (sorry) door blijven lopen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2007 om 12:03:
Het is gewoon kut maar je kan niet met een ontstoken smoel (sorry) door blijven lopen

je weet natuurlijk niet zeker of het ontstoken is.
Heb gister ff de kaakchirurg gebeld en uitgelegd hoe het eruit zag, maar hij zei dat het normaal is, omdat het best een heftige ingreep is.
Ik hou het ff in de gaten, mocht het maandag erger zijn dan ga ik er idd ff langs....:s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <...WiCkeD...> op zaterdag 20 oktober 2007 om 12:06:
je weet natuurlijk niet zeker of het ontstoken is.
Heb gister ff de kaakchirurg gebeld en uitgelegd hoe het eruit zag, maar hij zei dat het normaal is

Dan zal het wel meevallen. Ik had altijd snel ontstekingen en toen ik naar de kaakchirurg belde mocht ik meteen langskomen. Dus als ze nu zeggen dat het normaal is, dan kun je daar vast wel vanuit gaan. Gelukkig! ;)
Waarschuw beheerder
Vandaag ben ik op bezoek geweest bij de kaakchirurg, wel met heel veel tegen zin maargoed, was niet anders.
Nou is mij verteld dat ik 5 dagen niet mag roken en dus ook niet blowen???. Nou blow ik wel geregeld en heb op het moment nogal pijn en die pijnstillers werken ook nog niet echt.
Zijn er hier ook mensen die na zo'n behandeling hebben geblowd? en er daarna geen last van hebben gehad?

alvast bedankt voor reacties.

Je mag idd 10DAGEN niet roken na een kaakchirurgische ingreep!!!
Ik werk bij en kaakchirurg en er komen ontzettend veel mensen terug met een infectie aan de wond door nicotine!!

Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op woensdag 17 oktober 2007 om 14:50:
als je kiezen laat uitsnijden (das dus in feite opereren) dan mag je idd 5 dagen niet roken, advies dan he maar als je ze gewoon laat trekken is het 1 dag..

dat is niet helemaal waar:no:
Snijden of trekken er zit allebei een gat he!
ookal is het gehecht de kans op een infectie is veel groter!

Dus 10 dagen niet roken of blowen;) is toch heel verstandig!(Y) Succes
Waarschuw beheerder
roken is zoizo slecht
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***MarisSa*** op zaterdag 20 oktober 2007 om 17:26:
mag idd 10DAGEN niet roken na een kaakchirurgische ingreep!!!
Ik werk bij en kaakchirurg en er komen ontzettend veel mensen terug met een infectie aan de wond door nicotine!!

je werkt er dus. En als je nou wel een infectie krijgt, hoe gaat het er dan uitzien??? en wat moet er dan gebeurt worden???
want me wond is nog niet helemaal genezen, en het ziet er een beetje rozig/rood uit, en er zit een beetje wit lijkt het wel. Is dat normaal?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 oktober 2007 om 20:49:
Blowen bezorgt je een GEESTELIJKE-stilstand !

jouw berichtjes ook

Waarschuw beheerder

ze zeggen dat omdat roken het bloed zou verdunnen en dat de zwelling groter kan worden...je zou er dus meer last van kunnen krijgen

maar aan de andere kant voel je dat weer minder als je geblowd hebt ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***MarisSa*** op zaterdag 20 oktober 2007 om 17:26:

nooit gehoord maar zal wel dan

als je blowt, puur blowen dus ;) (maar dat is sowieso beter)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van <...WiCkeD...> op zondag 21 oktober 2007 om 12:40:
je werkt er dus. En als je nou wel een infectie krijgt, hoe gaat het er dan uitzien??? en wat moet er dan gebeurt worden???
want me wond is nog niet helemaal genezen, en het ziet er een beetje rozig/rood uit, en er zit een beetje wit lijkt het wel. Is dat normaal?

Dat het nog een beetje rood rondom de wond is is heel normaal!
Als je een infectie krijgt gaat dat meestal gepaard met veel pijn en een opgezette wang dat is geen pretje:no: wat er dan moet gebeuren: er word meestal een klein sneetje gemaakt of anders gewoon via het gat (waar de kies heeft gezeten) dan word het gat schoongespoeld met een soort desinfectie vloeistof dan komt al het vuil en pus uit de wond dan brengen ze een klein gaasje in de wond aan dat daar meesatl een dag of 5 moet blijven zitten danword na die 5 dagen weer verwijderd en in de meeste gevallen ben je er dan wel vanaf(Y)