Partyflock

Forumonderwerp · 976160
4332x bekeken

Waarschuw beheerder
AMSTERDAM - De verkoop van paddo's wordt verboden. Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week, meldt het AD woensdag.

[img width=120 height=120 cacheid=001416f4002961e1e90ceada1a0209f83c]http://www.nu.nl/img.db/1104643+s(120!x120!)[/img]

De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Klink overlegt volgens de krant nog met minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) of deze paddestoelen als harddrug onder de Opiumwet kunnen komen te vallen. Gedroogde paddo's vallen daar nu al onder. In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden.

Ambulances

De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink, constateerde de GGD in een rapport. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

Het besluit om de drugs helemaal te verbieden, wordt door Klink genomen op grond van een rapport van het RIVM over de risico's van paddo's, schrijft de krant. De landelijke vereniging van smartshops waarschuwde al eens dat verse paddo's door een verbod in het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'.

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zei vorige maand nog dat hij een verplichte bedenktijd wil voor toeristen die paddo's willen kopen. In die tijd kan de koper informatie verzamelen over het effect van de paddestoelen. Met de maatregel moeten impulsaankopen worden tegengegaan.

Nadat in maart in Amsterdam het Franse meisje omkwam, scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen.

Nu.nl

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 01:28:
Ik zag een kort Tv-prg(vraag me niet welke zender)tijdje terug dat sommige kerkgangers dat in Nederland ook deden

De Santa Daime kerk in Driehuizen en Amsterdam. Een indianengeloof uit Brazilie. Maar wel in een normale kerk met alles erop en eraan.

De diensten duren minimaal 5 uur en naast het drinken van paddo-thee moet er Santa-Maria gerookt worden.....

Uitspraak van Bacolijntje op maandag 15 oktober 2007 om 03:15:
Maar je hoort de laatste tijd wel vaak, dat t mis gaat

Dat is juist het vreemde. Laten ze eens gaan uitzoeken of er een verband is tussen de kopers. Of het uit dezelfde shop komt, of van dezelfde kweker...

Kan haast geen toeval zijn toch alle berichten van afgelopen tijd?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 10:53:
De Santa Daime kerk in Driehuizen en Amsterdam. Een indianengeloof uit Brazilie. Maar wel in een normale kerk met alles erop en eraan.

De diensten duren minimaal 5 uur en naast het drinken van paddo-thee moet er Santa-Maria gerookt worden.....

Ja om legaal te kunnen blijven trippen moet je naar een ayahausca ceremonie gaan. Er zijn er een paar in nederland. Gelukkig!

Ayahuasca was al een tijd geleden verboden maar dankzij de santa daime is dat weer legaal geworden.
Waarschuw beheerder
Maar je hoort de laatste tijd wel vaak, dat t mis gaat, dus ben
t er wel mee eens dat ze die dingen verbieden

Vrij bekrompen dus, als je je laat beinvloeden door hetgeen wat de media je voorkauwt. Alsof er nu meer gevallen slecht gaan dan voorheen, alleen omdat de krant het drukt. :/.

Enkele gevalletjes halen de krant en zo'n oppervlakkige geitenwollensok als Klink de paniekvoetballer meent het meteen te moeten verbieden. Want als je het verbiedt, is het probleem immers niet aanwezig... :vaag:.
Onder de mat schuiven, noemt men dat. Het heeft bijna alleen maar nadelen, zo'n verbod. Los van het feit dat de verworven vrijheden op deze manier wel erg makkelijk de kop in worden gedrukt. Democratie is een lachertje.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 10:53:
Kan haast geen toeval zijn toch alle berichten van afgelopen tijd?

Weleens van een media-offensief gehoord?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 15:08:
media-offensief

hetze idd

Waarschuw beheerder
ik zou het wel jammer vinden als ze dit ook gaan verbieden.
met alchol gebeuren er in een gemiddelde 2 weken ong 30 ongelukken en met paddo´s hoogtens 1 in de 2 weken maar nee alchol vind niemand erg terwijl daar juist een keertje goed naar gekeken moet worden.

en nu is er nog controle op verkoop van paddo´s dalijk als het verboden wordt niet meer dan krijg je dalijk allemaal slechte troep nee das is slim maar ja stom van het kabinet.
ik bedoel ik ehb paddo´s nooit gebruikt ofzo lijkt me wel eenkeertje leuk om te doen maar wel veilig uit een smartshop

Waarschuw beheerder
nee alchol vind niemand erg

Op alcohol zit accijns, dus verdient men geld eraan. Daarbij heeft alcohol een groter draagvlak dan paddo's, dus daar zal men niet snel iets aan veranderen.
Dat maakt het natuurlijk wel hartstikke hypocriet. Opperen om de volksgezondheid tegemoet te komen, maar ondertussen zwichten onder de druk die andere EU-landen Nederland opleggen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 15:08:
Weleens van een media-offensief gehoord?

De krant gaat o.a. uit van de persberichten die ze van de politie krijgen.

Zouden ze alle paddo-voorvallen in het verleden dan niet belangrijk gevonden hebben?

Daarnaast heeft de politie zelf een grote toename van ongelukken geconstateerd.

Het aantal incidenten met paddo's is de laatste jaren fors toegenomen. Vooral in de binnenstad van Amsterdam kwamen jonge toeristen in de problemen door het gebruik van paddo's.

In 2004 moest de ambulance in Amsterdam 55 keer uitrukken vanwege incidenten met paddo's. In 2005 steeg dit aantal naar 70 keer en in 2006 naar 128 keer.

Waarschuw beheerder
maar hoe vaak moetenze niet uitrukken voor een ongeluk met alchol vaker dan paddo´s hoor. en ja met alchol verdienen ze idd ja maar tegenwoordig verdienen ze overal wel op dus hoezo niet gelijk alles verbieden waar iemand over zegt dat het slecht is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 15:44:
Op alcohol zit accijns, dus verdient men geld eraan. Daarbij heeft alcohol een groter draagvlak dan paddo's, dus daar zal men niet snel iets aan veranderen.
Dat maakt het natuurlijk wel hartstikke hypocriet. Opperen om de volksgezondheid tegemoet te komen, maar ondertussen zwichten onder de druk die andere EU-landen Nederland opleggen.

Plus alcohol heeft een historische achtergrond hier in de omstreken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 16:04:
Plus alcohol heeft een historische achtergrond hier in de omstreken.

En geestverruimende middelen niet?
Geestverruimende middelen worden al zo lang als de mensheid bestaat gebruikt, 't is echt pas van de laatste 100 jaar dat 't allemaal verboden wordt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 16:10:
En geestverruimende middelen niet?

Ja, maar alcohol is door de meerderheid beter gekend/aanvaard vanwege onze katholieke/calvinistische historische waarden.
De paters hebben het spul praktisch uitgevonden en geïntroduseerd.
Ik woon in het land van bier! :bier:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
O:) gewoon dus nu plukken uit het bos voortaan O:) puntige-kaalkopjes

Waarschuw beheerder
ik woon liever in een land met paddestoelen

Waarschuw beheerder
Ik zie mensen na een vermoeiende werkdag eerder een pint pakken dan paddo's eten. Alcohol is een working class drug en ook een elitaire drug (denk maar aan wijn)

Waarschuw beheerder
ja denk aan championgs ik bedoel alles is slecht voor je moet alles met mate nemen
Waarschuw beheerder
Hoe eerder een verbod, hoe beter!
Van mij mag er ook een verbod op wiet.
Zware straffen mocht je het toch hebben.
Weg met die troep uit onze maatschappij!

Waarschuw beheerder
BS! Dan gaat het gewoon underground!
Laten we dan alles maar verbieden!

Ik verbied u nog langer zulk soort uitspraken!!! :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 17:13:
BS! Dan gaat het gewoon underground!
Laten we dan alles maar verbieden!

Zware straffen zoals je vaak in het buitenland ziet.
Dan blijft het ondergronds gering.
Het wordt tijd dat we hier wat strenger worden.

Waarschuw beheerder
Laten we ineens de doodstraf terug invoeren!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 17:16:
Laten we ineens de doodstraf terug invoeren!

Opzicht geen slecht idee!
Dit zou bijvoorbeeld ook voor moordende kinderverkrachters en pedofielen van toepassing moeten zijn!
Doodstraf is een hele goede optie, ook voor drugssmokkel.

Waarschuw beheerder
Al welles verdiept in de drugshandel en wie er uiteindelijk baadt bij heeft? Ik dacht het niet!
Eerst je huiswerk maken! Dan idiote opmerkingen. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 17:00:
Hoe eerder een verbod, hoe beter!
Van mij mag er ook een verbod op wiet.
Zware straffen mocht je het toch hebben.
Weg met die troep uit onze maatschappij!

ik hoop dat je ze voor je voordeur lekker aant dealen zijn dan, en ff een afrekeningetje hier en daar voor je deur.

nederlands is de dupe door die stomme mongolen uit het buitenland die zich niet laten informeren en onverantwoord gebruik ervan...

Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 17:15:

ja maar het ondergrondse wat gering is zijn de slimsten van allemaal die niet gepakt worden en lekker gewelddadig zijn, dus weet niet wat je wilt..

het word tijd da je je ogen eens opendoet en een normale nederlander als mij die recreatief zijn jointje en 1x per 1,5 jaar een paddotripje doet lekker zijn gang laat gaan.

als je dat niet bevalt kun je beter uit ons tolerante landje verhuizen.

Waarschuw beheerder
legaliseeren (Y) het verkoop verbieden :yes:

rest schiet niet op ... 100% sta ik der achter

medicatie verbieden we tog ook niet ?

zommige hebben het nodig = een uitlaatklep voor veelen en of een medicatie dusse... :/

(Y)
Waarschuw beheerder
Dat tolerante landje is nooit mijn keus geweest.
Waarom moeten wij drugs hebben?
Wat is het nut er van?
Zijn wij zo zwakbegaafd dat we die troep nodig hebben om ons beter te voelen?
Nou ik dus niet. En al zou met drugs ook de alcohol verboden worden zou ik daar ook mee kunnen leven!

Waarschuw beheerder
SchwarzeRe­ihe citeer 15 oktober 2007 17:28
Waarom moeten wij drugs hebben?
Wat is het nut er van?
Zijn wij zo zwakbegaafd dat we die troep nodig hebben om ons beter te voelen?
Nou ik dus niet. En al zou met drugs ook de alcohol verboden worden zou ik daar ook mee kunnen leven!

(Y) jy bent de ander niet (Y)

jy ben een van die 1000 mensen van de 15.000.000. mensen
die het niet wil en kan en hoeft (Y) toppy voor je
Waarschuw beheerder

Tuurlijk...zie een Amerika en een Frankrijk...de 2 landen waar ze zo zwaar straffen... :roflol:
Het aantal gebruikers zou hoogstens een heel klein beetje afnemen...
Er is daarentegen wel een ENORME toename van incidenten...eventueel met dodelijke afloop...het gevaar voor de gebruiker en de omgeving/maatschappij neemt door een verbod juist enorm toe...

Het gaat jullie dus iig niet om de veiligheid...het gaat jullie niet om het aantal incidenten in te dammen (alle incidenten voorkomen is namelijk per definitie een illusie)...jullie willen ook geen daling van de criminaliteit (het als crimineel gaan zien zou namelijk juist een stijging betekenen)...wat dan wel?
Waarom wil je een onnodig gevaar creeeren voor de bevolking? Je geeft blijkbaar geen fuck om de samenleving anders was je wel tegen een verbod... (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Zoweizo kun je aan paddo's niet verslaafd raken. Een paddotrip vind ik ook alleen leuk om 1x in het 1/1,5 jaar te doen. Het is gewoon eens een keer in een andere dimensie treden. Als je je van te voren laat informeren kan er weinig gebeuren.

voor mij is het recreatief, meer niet...net zoals de een iets anders doet doe ik dit. Je hebt ook mensen die de boel keer op keer slopen omdat ze dat leuk vinden. ieder zijn keus toch verder. Wat heb je dan leiver. aleen baal ik ervan dat die toeristen het voor ons gewoon verpesten omdat ze zo ontzettend lomp zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 15 oktober 2007 om 17:34:
Tuurlijk...zie een Amerika en een Frankrijk...de 2 landen waar ze zo zwaar straffen...

Ik doel niet op die landen.
Er zijn dus landen waar ze nog strenger zijn!

Uitspraak van TYHARO op maandag 15 oktober 2007 om 17:34:
Het gaat jullie dus iig niet om de veiligheid

Veiligheid gaat het mij juist om.
Zonder drugs denkt iedereen ook al een stuk helderder. Geen invloed van vreemde stoffen.
Waarschuw beheerder
Dus jouw ideaalbeeld is dat iedereen ten alle tijde helder denkt?
Een leven zonder enkele vorm van recreatie dus. Lijkt mij nogal saai.

Wat voor tijdverdrijf heb jij dan in gedachten? De hele dag marcheren en het Wilhelmus zingen?

Waarschuw beheerder
Why The "War On Drugs" Is A Scam For Prison Profiteers And The DEA
(Nederlands ondertiteld)
{ongeldige bron voor embed: http://video.google.com/videoplay?docid=-2285527633847228583&hl=nl}
Google video
Download video
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buck Fuddy op maandag 15 oktober 2007 om 17:48:
Dus jouw ideaalbeeld is dat iedereen ten alle tijde helder denkt?
Een leven zonder enkele vorm van recreatie dus. Lijkt mij nogal saai.

Wat voor tijdverdrijf heb jij dan in gedachten? De hele dag marcheren en het Wilhelmus zingen?

Nee, maar zonder drugs zal de wereld wel een beter plek zijn!

Waarschuw beheerder

? denk je ?

ik dacht het niet dan zouden veele medicatie ook niet bestaan (Y)

al eens by nagedacht ?

niet echt dus ?

een betere plek is waar iedereen tevree kan zijn en dat heb je niet met ziekte

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 17:53:

jezus wat een kortzichtige opmerking weer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buck Fuddy op maandag 15 oktober 2007 om 17:48:

:lol:

Het volkslied is verplicht in de meeste scholen van Amerika.
Ze zitten allemaal aan de meth en knallen de hele school lek, Zó gelukkig zijn ze! Tjonge Jonge! :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 17:28:

Verhuis je toch lekker naar Birma/N-Korea/Texas ofzo!
Doei!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 16:24:
gewoon dus nu plukken uit het bos voortaan puntige-kaalkopjes

:D :-D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Belachelijk :loser: Zolang je in een goeie mood bent, zul je zulke rare dingen echt niet in je hoofd halen.. en als je niet lkkr in je vel zit gewoon niet pakken.. gebeuren er ook niet zo'n gekke dingen als bij dat 17 jarige meisje...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ! (6) * N. * (6)™ ! op maandag 15 oktober 2007 om 18:22:
Belachelijk :loser: Zolang je in een goeie mood bent, zul je zulke rare dingen echt niet in je hoofd halen.. en als je niet lkkr in je vel zit gewoon niet pakken.. gebeuren er ook niet zo'n gekke dingen als bij dat 17 jarige meisje...

Lig ik niet wakker van. Pech!
Kvoel me zo vaak niet lekker in me vel, maar uit het wel!

Je hebt gelijk, bedoel ik. Dan kan dat meisje er beter over praten...
Dan zijn paddo's niet de oplossing idd!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 17:53:

Ohhh... vandaar dat de mens al duizenden jaren drugs gebruikt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 19:37:
Ohhh... vandaar dat de mens al duizenden jaren drugs gebruikt?

Al duizenden jaren fout dus.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En waar moet Kabouter Plop nu naartoe dan? :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 19:38:

OPZOUTEN & Huiswerk MAKEN!!!!!!!!!!!!!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 19:38:

Omdat jij het zegt? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 19:43:
Omdat jij het zegt?

Als ik het voor het zeggen had, ja dan wel.

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 19:39:
Huiswerk MAKEN! OPZOUTEN!!!!!!!!!!!!!!!

???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 19:48:
???

idd, je snapt er geen BAL van! :lol:

Oprotten!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 19:49:
idd, je snapt er geen BAL van!

Oprotten!

Scheld maar een eind weg!
Als jij niet eens een normaal onderbouwde zin kan neer zetten neem ik jou dus echt niet serieus.

Waarschuw beheerder
Onzinnige regeling volgens mij. Iemand die het per se wilt gebruiken komt er nu via het illegale circuit wel aan waar er minder controle op is. Het valt ook wel op dat de incidenten steeds plaatsvinden bij toeristen die blijkbaar geen idee hebben van de risico's. Betere voorlichting door smartshop-houders zou misschien een beter idee zijn.

Waarschuw beheerder
Ik vond die 3 dagen bedenktijd regeling wel een aardig idee.
Maarja, kijk uit, ze zullen eens een logische beslissing maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op maandag 15 oktober 2007 om 19:52:
Scheld maar een eind weg!
Als jij niet eens een normaal onderbouwde zin kan neer zetten neem ik jou dus echt niet serieus.

OOOOWWWW! dat kan ik zeker!
Maar bij fascistische betuttelende IDIOTEN geldt maar 1 ding!
EEN GROTE BEK!