Partyflock

Forumonderwerp · 975796
15 volgers · 48369x bekeken
Artiest Ravix
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Plaats hier vragen over Cubase ( SL 3 / SX 3 / Studio 4 Ect)

Aangezien deze topic dr noch niet was en ik tegenwoordig zelf met Cubase ben gaan werken
en je soms wel eens tegen iets aan loopt waarvan je niet weet hoe je het moet doen (of wat de beste oplossing is)

Ook tips van / voor Cubase gebruikers zijn hier uiteraart welkom ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 11 juni 2008 om 21:42:
Ik heb gesodemieter met Battery 3.
Als ik een sample in wil laden/ vervangen krijg ik geen preview te horen, ook niet als ik playback stop. Met Battery 2 had ik hier geen problemen mee en liet hij de samples gewoon horen, dat vind ik zo leip. :/
Het valt voor zover ik kan zien niet in te stellen in de opties, of ze moeten het een mooi cryptische naam hebben gegeven.

Iemand anders hier dezelfde ervaring mee?

Dit heb ik inderdaad ook, vreemd :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 juni 2008 om 21:46:
Toch bedankt hoor, alleen krijg je dat schermpje niet wanneer je met samples werkt

Oké, niet gezien. Ik heb kontakt wel geïnstalleerd gehad maar omdat het CPU vreet en weinig meerwaarde heeft op andere samplers was het snel weer van mijn machines af. Anders had ik even met je meegekeken namelijk, al betwijfel ik of het uberhaupt mogelijk is ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ah jammer.. Toch bedankt voor de moeite! Waarom zou het zou niet mogelijk zijn? Theoretisch gezien is het toch gewoon mogelijk?
Waarschuw beheerder
Hoe krijg ik een accapella gelijk met mijn BPM. Ik ben pas bezig met producen maar het gelijk lukt langs geen kanten? het kan toch nie zo moeilijk zijn?
Waarschuw beheerder
ik begin net met Cubase dus effe een noob vraagje :P

hoe voeg je samples (wav) in, zoals bijvoorbeeld snares en claps, en dat je ze dan op de maat kan bewerken. In Reason kon je ze in een drumcomputer zetten, maar hoe werkt het met Cubase?
Waarschuw beheerder
VST downloaden of reason rewiren met cubase zodat je de redrum op een track in cubase kunt gebruiken. (Y)
Eerste is het makkelijkst, er zijn zat goede drum vst's.
Ikzelf gebruik dus battery en dat werkt prima.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op maandag 23 juni 2008 om 20:19:
VST downloaden of reason rewiren met cubase zodat je de redrum op een track in cubase kunt gebruiken. (Y)
Eerste is het makkelijkst, er zijn zat goede drum vst's.
Ikzelf gebruik dus battery en dat werkt prima.

oke thanks
Reason heb ik niet meer dus rewireën wordt hem niet. Battery is betaald zie ik, wat is een andere goede optie?
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Gewoon een audiospoor aanmaken en je sample daarop inladen..(y) kan je er ook veel meer mee..;)
Waarschuw beheerder
Da's ook waar. (Y)
Ben (nog) niet zo op audio ingesteld, meer via midi & vst. Het lijkt er alleen op dat mijn midi-keyboard naar z'n grootje is, dus daar heb ik niet heel veel aan nu.
Ik heb lang met Acid gewerkt, dat had toen nog geen midi. Dat was net een tekenprogramma. :lol:
Waarschuw beheerder
Just a question...

Ik heb dus een vocal in cubase maar wil de eerste 4 seconden die vocal erin laten komen en dat ie dan goed aansluit op de vocal zelf (soort zuig effect)... werkt dit met bepaalde frequenties ofso? ik heb echt geen flauw idee.

greetz

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kickass! op dinsdag 24 juni 2008 om 11:18:
Just a question...

Ik heb dus een vocal in cubase maar wil de eerste 4 seconden die vocal erin laten komen en dat ie dan goed aansluit op de vocal zelf (soort zuig effect)... werkt dit met bepaalde frequenties ofso? ik heb echt geen flauw idee.

greetz

reverse reverb?

Waarschuw beheerder

probeer eens infaden in cubase zelf, of gooi ehm in een sampler en automate ehm met een filter :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 juni 2008 om 11:21:
reverse reverb?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 juni 2008 om 11:22:
probeer eens infaden in cubase zelf, of gooi ehm in een sampler en automate ehm met een filter

thnx:) ja nu je het zegt, roomworks zou ook nog kunnen werken denk ik :)

Waarschuw beheerder
Just a question...

greetz

Check phatmatik, heb dit net de mensen aanbeveeld op een forum ;)

http://www.izotope.com/products/audio/phatmatik/

Phatmatik is een beatslicer (zelfde als de slicer van fruity van dan veel beter als je het mij vraagt). Het knipt de vocal op waarna je elk stukje individueel apart kunt bewerken (reversen,lfo effect, pitchen, noem het maar op).
Waarschuw beheerder
hey hallo allemaal!

ik heb vorige week de yamaha kx 25 gekocht, nou zat hier cubase en halion one bij.
nou las ik hier boven iemand zeggen dat halion one ook als sampler gebruikt kan worden.
en daar onder las ik dat dat dus niet kan.

wie weet het antwoord want mij lukt het ook niet;)

p.s. vet dingetje die kx 25 echt een aanrader veel is vanaf de kx gelijk bedienbaar...

gegroet Ferry
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
ff kijken wat er sneller is. PF of het boekje :P

Over Cubase 4:
Hoe zorg ik ervoor dat mijn audio track op mijn midi-keyboard reageert? Ik heb geprobeerd een midi track te koppelen maar krijg dat niet meer voor elkaar.
Waarschuw beheerder
hmmmm :D Word het boekje dus :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op woensdag 25 juni 2008 om 15:23:
Hoe zorg ik ervoor dat mijn audio track op mijn midi-keyboard reageert? Ik heb geprobeerd een midi track te koppelen maar krijg dat niet meer voor elkaar.

Je wilt je audiofile op noten zetten dus?

ik heb ooit gehoord dat dat niet kan hiervoor heb je een aparte plug-in nodig (Native Kontakt of Battery als ik me niet vergis)

greetz
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 juni 2008 om 11:57:
Check phatmatik, heb dit net de mensen aanbeveeld op een forum

http://www.izotope.com/products/audio/phatmatik/

Phatmatik is een beatslicer (zelfde als de slicer van fruity van dan veel beter als je het mij vraagt). Het knipt de vocal op waarna je elk stukje individueel apart kunt bewerken (reversen,lfo effect, pitchen, noem het maar op).

Kheb t al voor elkaar :) Izotope plug-ins ken ik wel ja, zijn ontieglijk goed altijd, ik zal m is checken, thnx.

Oja mijn manier is misschien een omweggetje, maarja, eerst roomworks geven, sample opslaan en daarna invoegen en reversen, werkt echt perfect (H)

Greetzz
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mm ja ik zal die samplers maar eens proberen dan.
Die standaard cubase effecten werken trouwens wel heel anders die in reason. Wel ff wennen zeg. Of zijn die uiteindelijk ook kut? Dat ik ff andere effecten moet zoeken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GuidoVanSanten op dinsdag 1 juli 2008 om 16:20:
Mm ja ik zal die samplers maar eens proberen dan.
Die standaard cubase effecten werken trouwens wel heel anders die in reason. Wel ff wennen zeg. Of zijn die uiteindelijk ook kut? Dat ik ff andere effecten moet zoeken.

je moet eens zoeken naar Waves Mercury ... Daar zitte goede Effecten in ;)
Het enige wat er aan tegen valt is de prijs (€ 8000 Euro)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waves Mercury is top idd. Leuke bundel!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op woensdag 2 juli 2008 om 19:26:
je moet eens zoeken naar Waves Mercury ... Daar zitte goede Effecten in ;)
Het enige wat er aan tegen valt is de prijs (€ 8000 Euro)

Haha oke. Ik ken die wel idd. Moet echt heel erg goed zijn. Misschien dat ik die een keer ga proberen, om te checken wat het zo goed maakt.

Maar zoek meer naar wat freeware opt moment.
Waarschuw beheerder
De standaard effecte in C4 zijn wat mij betreft best goed. Ik kan er tot nu toe prima mee uit de voeten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kickass! op maandag 30 juni 2008 om 23:50:
Oja mijn manier is misschien een omweggetje, maarja, eerst roomworks geven, sample opslaan en daarna invoegen en reversen, werkt echt perfect

klopt ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PhydomiR #Dennis# op donderdag 3 juli 2008 om 08:08:
De standaard effecte in C4 zijn wat mij betreft best goed. Ik kan er tot nu toe prima mee uit de voeten.

Ik vind de distortion alleen een stuk minder bruut dan die van Reason 3.0 . Ik mis de scream wel een beetje :(

Anyways ik heb nu wat freeware samplers.. alleen geen van alleen reageren op mn midikeyboard (het metertje doet niet eens iets).. Weet iemand zo hoe ik dat makkelijk en goed in kan stellen?
Synths werken wel gewoon goed.

Artiest Sane
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op donderdag 3 juli 2008 om 14:03:
Ik vind de distortion alleen een stuk minder bruut dan die van Reason 3.0 . Ik mis de scream wel een beetje

Ik gebruik voor Distortion de TriDirt, Camelcrusher of Lo-Fi (voor meer bitcrusher achtige distortion) allemaal freeware. Ferox tapedelay (freeware), Fragmental (freaky fx ook freeware)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 juli 2008 om 18:19:
Ik gebruik voor Distortion de TriDirt, Camelcrusher of Lo-Fi (voor meer bitcrusher achtige distortion) allemaal freeware. Ferox tapedelay (freeware), Fragmental (freaky fx ook freeware)

aah thnx man kzal es checken!
Waarschuw beheerder
en toen was ie overleden :/
kan cubase wel openen, maar kan me projecten neit openen zonder dat ie vastloopt :(
bekend probleem? en hoe op te lossen? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kickass! op maandag 30 juni 2008 om 23:47:
Uitspraak van Guido_van_Santen op woensdag 25 juni 2008 om 15:23:

Je wilt je audiofile op noten zetten dus?

ik heb ooit gehoord dat dat niet kan hiervoor heb je een aparte plug-in nodig (Native Kontakt of Battery als ik me niet vergis)

greetzlaatste aanpassing 30 juni 2008 23:54

je audiofile in een sampler gooien (Y)
aanvinken en hoppaaa.. je krijgt op je toetsen je audiostukje in alle tonen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JM from AT op maandag 16 juni 2008 om 16:09:
Hoe krijg ik een accapella gelijk met mijn BPM. Ik ben pas bezig met producen maar het gelijk lukt langs geen kanten? het kan toch nie zo moeilijk zijn?

het pijltje bovenaan en daarin het pijltje klikken, witte blokje van je track terugslepen in de maat, hij gaat rekenen en voila.. alles loopt gelijk;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 juli 2008 om 21:46:
je audiofile in een sampler gooien (Y)
aanvinken en hoppaaa.. je krijgt op je toetsen je audiostukje in alle tonen

Juh maar hij reageerd niet eens op toetsaanslag.

Anyways ik fix mn tracks nog ff in reason en kut wat aan in cubase.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik Las op Steinberg's Website dat de prijs van Cubase 4 Per 1 Juli Met 200 euro Omlaag is gegaan

Sinds 1 Juli Zijn er veel dingen omhoog gegaan kwa prijs en zijn er dingen die niet meer mogen ...
dit is het eerste goede nieuws sinds die dag :P

Ik moet zeggen dit maakt het toch aantrekkelijker om um origineel te halen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op maandag 14 juli 2008 om 21:41:
kan cubase wel openen, maar kan me projecten neit openen zonder dat ie vastloopt
bekend probleem? en hoe op te lossen?

bekend probleem, ik had ooit eens wanneer ik mijn project inlaadde dat ie vast ging lopen. Heb toen cubase opnieuw geinstalleerd maar hielp niet. Toen heb ik alle vast's ge-unintalled. Toen deed ie het weer langzaam alles weer geinstalleerd. Bleek dat er een vst was waardoor cubase bij t laden crashte (welke weet ik niet meer).

t kan ook aan je geluidskaart liggen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 juli 2008 om 23:13:
bekend probleem, ik had ooit eens wanneer ik mijn project inlaadde dat ie vast ging lopen. Heb toen cubase opnieuw geinstalleerd maar hielp niet. Toen heb ik alle vast's ge-unintalled. Toen deed ie het weer langzaam alles weer geinstalleerd. Bleek dat er een vst was waardoor cubase bij t laden crashte (welke weet ik niet meer).

Ik heb dat ooit gehad met een izotope vst.. Misschien die?
Waarschuw beheerder
hmz, zo een grote lading aan vst's heb ik niet eens in die map.

ga hem denk ik gewoon origineel halen, want vind nu dat ik niks te mag klagen.
of is dat niet aan te raden, dat het geen verschil maakt?

Waarschuw beheerder
Origineel is altijd beter denk ik. Minder gezeur met gekke vastlopers. 4 is ook niet te downloaden (of je moet een instabiele cubase willen hebben).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 juli 2008 om 10:20:
Origineel is altijd beter denk ik. Minder gezeur met gekke vastlopers. 4 is ook niet te downloaden (of je moet een instabiele cubase willen hebben)

ja daarom, want kan nu een vet project niet meer openen :/
en als dat bij de originele het geval is kan je tenminste een helpdesk inschakelen, want dan moeten hun het probleem herkennen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op dinsdag 15 juli 2008 om 10:29:
en als dat bij de originele het geval is kan je tenminste een helpdesk inschakelen, want dan moeten hun het probleem herkennen.

Ik zal eerst ff naar die vst's kijken voordat je geld wil uitgeven :9
Waarschuw beheerder
toch geld uitgegeven.
essential 4 gehaald.

voordeel is dat je welo alvast in de cubase 4 serie zit, legaal, maar neit teveel geld kwijt bent (139)
nadeel is wel dat ik veel dingen gelijk mis ten opzicht van sx3, dus als je in 1 keer het geld hebt zou ik direct naar studio 4 gaan.

zelf volgende maand de upgrade halen van de essential versie zodat ik gelijk studio 4 heb :)
scheelt verder geen geld trouwens alleen dat je aan het nieuwe design kan werken :)

Artiest ProCeela
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op dinsdag 15 juli 2008 om 17:57:
toch geld uitgegeven.
essential 4 gehaald.

voordeel is dat je welo alvast in de cubase 4 serie zit, legaal, maar neit teveel geld kwijt bent (139)
nadeel is wel dat ik veel dingen gelijk mis ten opzicht van sx3, dus als je in 1 keer het geld hebt zou ik direct naar studio 4 gaan.

zelf volgende maand de upgrade halen van de essential versie zodat ik gelijk studio 4 heb
scheelt verder geen geld trouwens alleen dat je aan het nieuwe design kan werken

Hey maar waar wat mis je allemaal dan ? want ik zat ook te denken om essential 4 te halen , en ik werk met vst's en hardware ..
en wat kost de upgrade van essential 4 naar studio je dan ?

Btw : je heb in essential toch ook instrument tracks enzo toch ? ik vond dat toch wel ff stuk makkelijker werken als in SX 3
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 juli 2008 om 18:24:
Hey maar waar wat mis je allemaal dan ? want ik zat ook te denken om essential 4 te halen , en ik werk met vst's en hardware ..
en wat kost de upgrade van essential 4 naar studio je dan ?

Btw : je heb in essential toch ook instrument tracks enzo toch ? ik vond dat toch wel ff stuk makkelijker werken als in SX 3

Update Naar Studio 4 kost zoon 250 euro en naar de volledige verzie kost het 450 (Prijzen kunnen een beetje anders zijn maar meestal gaan ze uit van het totaal bedrag van het pakket - Het bedrag wat het pakket waarvan je upgrade kost)
Cubase Studio 4 is de Opvolger Van Cubase SL3
Cubase 4 is de opvolger van Cubase SX3
Als Je je hardware wil gebruiken moet je Cubase 4 aanschaffen want de goedkopere versies hebben geen ondersteuning voor direct hardware aansturing

Die instrument tracks zijn wel handig ja ... heb het ff geprobeerd op een Portable Verzie van Studio 4 (Die is overigens Niet heel stabiel !!!)

Support is altijd fijn om te hebben ... en vergeet niet dat latere upgrades ook een stuk goedkoper zullen zijn ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 juli 2008 om 18:24:
ey maar waar wat mis je allemaal dan ?

wat ik bij sx3 kon met de samples was mega uitgebreid.
kon zelfs halverwege een sample een eigen effect toepassen op het geselecteerde stuk en dat mis ik nu erg.

w
had in theorie wel direct studio 4 kunnen aanschaffen, maar keek of ik het af kon met essential.
verschil tussen studio 4 en cubase 4 is me een raadsel verder.

kom ik dan wel weer achter.

Uitspraak van Ravix op dinsdag 15 juli 2008 om 18:36:
upport is altijd fijn om te hebben ... en vergeet niet dat latere upgrades ook een stuk goedkoper zullen zij

ja, idd, das ook mijn gedachten gang.
bespaar al genoeg op alle vst's die ik her en der vind :)

(z3ta kost bv 100 euro in de winkel :))
Waarschuw beheerder
owh en mis bv de pitchshifting (wat trouwens wel op de doos vermeld staat :O vaag :/)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op dinsdag 15 juli 2008 om 18:36:
Als Je je hardware wil gebruiken moet je Cubase 4 aanschaffen want de goedkopere versies hebben geen ondersteuning voor direct hardware aansturing

:S zeker wel dat dit bij zowel Studio 4 kan en Essentials ! en dan heb ik het over Synth's (mn jp 8080)

Maar aangezien ja tegenwoordig , met als je een beetje oplet soms al cubase studio 4 voor 250 kan scoren via mp , is dat nog niet eens zo gek
ik zat zelf ook te twijfelen of ik met Essential 4 ook goed uit de voeten kan , maar idd misschien is het toch verstandig om meteen voor de studio versie te gaan..