Partyflock

Forumonderwerp · 968389
Geen euro extra meer in FC Utrecht 24 augustus 2007

Hoofdsponsor Phanos investeert voorlopig geen euro extra in FC Utrecht.
De onderhandelingen over een overname van de club zijn afgebroken omdat het vastgoedbedrijf uit Houten daarover geen overeenstemming kan bereiken met de Raad van Commissarissen (RvC) van FC Utrecht.

Geert Ensing, voorzitter van de Raad van Bestuur van Phanos: ,,Wij hebben in gesprekken aangegeven dat we de club nog steeds willen overnemen om FC Utrecht een goede sportieve en financiële toekomst te bieden. Leidraad daarbij waren de plannen die we vorige maand bij de gemeente Utrecht hebben neergelegd. Indertijd was voor ons een voorwaarde dat de gemeente een positief signaal zou afgeven over de overname en de bouw van een nieuw stadion. Helaas is dat niet gebeurd. Daarom hebben we die eis laten vallen. We willen nu op heel korte termijn in de club investeren en dan zien we later wel of de gemeente ons al dan niet steunt. De Raad van Commissarissen gaat daar echter niet mee akkoord.’’

Ensing snapt niets van de houding van de Raad van Commissarissen, die gisteravond niet bereikbaar was voor commentaar. ,,Wij willen de club een impuls geven. Dat hebben we niet alleen de directie, maar ook coach Willem van Hanegem uitgelegd. De Raad wil echter niet meewerken. Hun houding is erg nadelig voor de club. Het lijkt er op dat de Raad niet erg bezig is met de belangen van de club. Voor ons houdt het dan op. Uiteraard komen we onze verplichtingen na, maar daar stopt het mee zolang er kennelijk geen draagvlak is om FC Utrecht een betere sportieve en financiële toekomst te geven.’’

Bron: AD
Laaiend op RvC van FC Utrecht

Datum: 24-08-2007

Laaiend op RvC van FC Utrecht

Willem van Hanegem is laaiend op de Raad van Commissarissen van FC Utrecht.
Dat hoogste bestuursorgaan binnen de club blokkeert volgens de coach de dringend gewenste komst van aanvaller Rachid Bouaouzan van Sparta.

,,Er zijn genoeg externe geldschieters die zijn komst willen financieren,’’ zegt Van Hanegem. ,,De commissarissen dwarsbomen dat. Onbegrijpelijk. Het is toch te gek voor woorden dat hun eigen belang boven dat van de club gaat. Ik snap het echt niet. FC Utrecht is een fantastische club, met een mooi stadion en prima supporters. De potentie is er om uit te groeien tot een grote club. De Raad ligt dwars. Wrang als je weet dat één van de commissarissen al vier jaar niet in het stadion is geweest om een wedstrijd te bezoeken.’’

De oprisping van Van Hanegem kwam daags nadat algemeen directeur Jan-Willem van Dop en technisch directeur Piet Buter in Houten een bezoek brachten aan Phanos, de hoofdsponsor van de club. In dat onderhoud werd tussen beide partijen besproken wat het vastgoedbedrijf op korte termijn financieel kan doen voor FC Utrecht.

Piet Buter: ,,Het was een prettig gesprek. Phanos wil echt wel wat doen, maar wil eerst dat er duidelijkheid komt in de gespannen verhouding tussen de directie en een deel van de Raad van Commissarissen. Het bedrijf is heel begrijpelijk voorzichtig geworden na alle commotie die is ontstaan nadat de gemeente Utrecht vorige maand het plan om een nieuw stadion te bouwen voorlopig afblies.’’

Ben Swagerman, lid van de Raad van Commissarissen, was gisteravond niet bereikbaar voor commentaar.

Van Hanegem benadrukte gisteren nog eens dat hij Bouaouzan graag aan zijn spelersgroep wil toevoegen. ,,Ik zie wel wat in dat joch. Een leuke voetballer die met zijn snelheid wat extra’s kan brengen. Een dergelijk type kunnen we goed gebruiken.’’

De Kromme bespeurt overigens ook zonder de aanwezigheid van zijn gewenste aanwinst, vooruitgang binnen het spel van zijn ploeg. ,,Niemand mag verwachten dat FC Utrecht ineens als een tierelier draait. Dat kost tijd. Maar we maken progressie. Vooral het eerste uur in het oefenduel tegen Espanyol was gewoon goed. De eerste 20 minuten tegen Feyenoord waren weliswaar niet slecht, maar qua spel en beweging was dat lang zo goed niet als een week eerder tegen die Spanjaarden. Ook op de training zie je die wisselvalligheid. Soms is het goed, soms een stuk minder.’’

Van Hanegem en zijn staf houden voorlopig vast aan hun visie FC Utrecht aanvallender en aantrekkelijker te laten voetballen. ,,We gaan niet zwalken omdat we nu een keertje verloren hebben. We laten ons niet gek maken. Ook niet als het resultaat morgen tegen FC Twente eventueel tegenvalt. We hebben een duidelijke visie, werken daar hard aan, maar dit proces heeft tijd nodig.’’

Tevreden is Van Hanegem over de ontwikkeling van Lucian Sanmartean, de Roemeense balvirtuoos. ,,Je ziet hem op de training nu ook lachen. Hij gaat ook heel positief om met de jonge spelers. Nee, ik ben niet bang dat hij met zijn speelwijze al snel tegen een doodschop oploopt. Het zou wel heel triest zijn als in de eredivisie spelers rondlopen die een vrijbrief krijgen om een tegenstander, die toevallig heel behendig is met de bal, opzettelijk uit de wedstrijd te schoppen.’’

FC Utrecht speelt morgen in Enschede tegen FC Twente nagenoeg in dezelfde opstelling als vorige week tegen Feyenoord. De enige wijziging vindt plaats onder de lat, waar het aannemelijk is dat Michel Vorm de plek inneemt van Franck Grandel.

,,Dat zou kunnen,’’ reageert Van Hanegem voorzichtig. ,,Maar ik doe daar verder nog geen definitieve uitspraken over, want ik heb nog niet met de keepers gesproken.’’

tis allemaal wat man

Artiest {SHOWLIST artist 54609, 15191, 54617}
Het is eigenlijk te triest voor woorden...:no:
Dood aan de FC Utca

:smoke:

Uitspraak van ADHD1974 op zaterdag 25 augustus 2007 om 10:44:
Dood aan de FC Utca

jij bet eg de stoerste boi
jij bent eg the bomb:no: (n)
laatste aanpassing
Uitspraak van Johan says: op zaterdag 25 augustus 2007 om 11:00:
bestuur tegen de muur

hehehe in de jaren 90 heb ik dat snachts een keer op de muren van het stadion gespoten. maatje van mij had 2 hakenkruizen erbij gezet maar verkeerd om :D werd toen nog een opmerking over gemaakt bij studio sport. was 1 dag voor utca - ajax :D denk ergens in 1991 ofzo :D

Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 25 augustus 2007 om 11:06:
hehehe in de jaren 90 heb ik dat snachts een keer op de muren van het stadion gespoten

en dat zegt tie gewoon zonder schaamte :lol:
hehehe in de jaren 90 heb ik dat snachts een keer op de muren van het stadion gespoten.

Was dat in de tijd dat de bestuurskamer nog bestormt werd? :D

het is focking niet normaal
hehehe in de jaren 90 heb ik dat snachts een keer op de muren van het stadion gespoten. maatje van mij had 2 hakenkruizen erbij gezet maar verkeerd om werd toen nog een opmerking over gemaakt bij studio sport. was 1 dag voor utca - ajax denk ergens in 1991 ofzo

:lol:
hehehe in de jaren 90 heb ik dat snachts een keer op de muren van het stadion gespoten. maatje van mij had 2 hakenkruizen erbij gezet maar verkeerd om werd toen nog een opmerking over gemaakt bij studio sport. was 1 dag voor utca - ajax denk ergens in 1991 ofzo

hehe respect

je bekent dus nu he .. als de politie dit leest dan ben jij de lul
in de jaren 90 heb ik dat snachts een keer op de muren van het stadion gespoten. maatje van mij had 2 hakenkruizen erbij gezet maar verkeerd om werd toen nog een opmerking over gemaakt bij studio sport. was 1 dag voor utca - ajax denk ergens in 1991 ofzo

hakenkruizen maar dan verkeerd om zijn niet verboden toch dus

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 11:44:
als de politie dit leest dan ben jij de lul

valt wel mee, dacht ik zo :smoke:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 10:51:
jij bet eg de stoerste boi
jij bent eg the bomb

:knuffel:

:roflol: fuck m
Uitspraak van ADHD1974 op zaterdag 25 augustus 2007 om 11:47:
valt wel mee, dacht ik zo

ewa riene alles boeng?

Als jij meer in Dito had verdiept, had je wel begrepen dat je Ditommaso met 2 m'en schrijft ipv 2 s'en (k)
R.I.P RvC Utca FC
laatste aanpassing
Tijd voor een bezoekje aan de RvC of mag ik dat niet zeggen??:lol:

denk dat het wel tijd word voor de ouderwetse dreigementen alla Gorter stylo

Uitspraak van ADHD1974 op zaterdag 25 augustus 2007 om 10:44:
Dood aan de

nieuwe slachtoffers gevonden om te vervelen ?
zie je (gelukkig) weinig meer in FEYENOORD topics
feyenoord boeit ook niet.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 13:12:

vinger in oog
Zijn jullie nou de enige groep supporters die boos zijn dat je club niet wordt overgekocht door iemand die het als speeltje ziet? Ownee, dat zijn ze bij AZ natuurlijk ook al.

En maar lopen te zeiken dat clubs als Chelsea en Manchester dood gaan, en dan zelf lopen te gaan klagen als je club niet wordt overgekocht.
Uitspraak van Damien op zaterdag 25 augustus 2007 om 13:25:
Zijn jullie nou de enige groep supporters die boos zijn dat je club niet wordt overgekocht door iemand die het als speeltje ziet?

:looser:

Phanos wil best nu ok wat investeren maar dat word onmogelijk gemaakt door RvC omdat die dat allemaal blokkeren!
Je groep sterker kunnen maken door Phanos en door investeerders die dat willen maar RvC houd alles tegen!
Ga geen poep praten als je niks weet konthaar

Uitspraak van brap op zaterdag 25 augustus 2007 om 13:21:
feyenoord boeit ook niet

zo'n uitspraak van een smaus boeit helemaal niemand !
gaat hier over FCU en die hebben knaken nodig
laatste aanpassing

Uitspraak van Damien op zaterdag 25 augustus 2007 om 13:25:
En maar lopen te zeiken dat clubs als Chelsea en Manchester dood gaan

een club als utrecht kan best een financiele injectie geruiken aap,vond nou niet echt dat manchester daar van afhankelijk was
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 13:30:
een club als utrecht kan best een heroine injectie geruiken

belachelijk lijkt nec wel die mensen vinden zichzelf belangrijker dan de club
Uitspraak van Raimond op zaterdag 25 augustus 2007 om 13:28:
Phanos wil best nu ok wat investeren maar dat word onmogelijk gemaakt door RvC omdat die dat allemaal blokkeren!

Ja, natuurlijk. Als Phanos zou willen investeren in de club zonder dat de club daar concessies voor zou moeten doen, dan zou de club het echt niet afwijzen.

Jullie hunkeren wel heel erg naar succes.
laatste aanpassing

Utrechtse kakkerlakken :looser:

Uitspraak van Richard op zaterdag 25 augustus 2007 om 11:54:
Als jij meer in Dito had verdiept, had je wel begrepen dat je Ditommaso met 2 m'en schrijft ipv 2 s'en

Uitspraak van Richard op zaterdag 25 augustus 2007 om 11:23:
Was dat in de tijd dat de bestuurskamer nog bestormt werd?

maatje van mij had 2 hakenkruizen erbij gezet maar verkeerd om

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 13:12:

Uitspraak van bucksy op zaterdag 25 augustus 2007 om 17:00:
volemdamse jood

Uitspraak van bucksy op zaterdag 25 augustus 2007 om 17:00:
volemdamse jood

:LOL: :respect:

Uitspraak van Damien op zaterdag 25 augustus 2007 om 14:45:
Jullie hunkeren wel heel erg naar succes

denk dat we wat leuker voetbal willen zien,de rest kijken ze maar ff
Uitspraak van Damien op zaterdag 25 augustus 2007 om 14:45:
Jullie hunkeren wel heel erg naar succes

kom je daar nou bij staatsmongool!
Duidelijk iemand die de cultuur in utreg niet kent
Optiefuhhh konthaar
laatste aanpassing
het zal g*dverd*mme ook een keer allemaal lekker gaan met de FCU.. oprotten met dat bestuur, alleen maar eigenbelang daaro.. :[
het is altijd wat bij de club zal ook altijd wel zo blijven ook , er is nooit een piek ergens voor

Dood
adressen van t bestuur al bekend? :lol:

Uitspraak van Busty. op dinsdag 28 augustus 2007 om 13:26:
adressen van t bestuur al bekend?

Stadion?
ow das makkelijk. allemaal eigen appartementje daar ofzo? :lol:

Uitspraak van Busty. op dinsdag 28 augustus 2007 om 13:33:
allemaal eigen appartementje daar ofzo?

nou,moet zomaar kenne idd,overal appertemngmentneg
:lol: volbouweng. geen tribunengs

Uitspraak van Busty. op dinsdag 28 augustus 2007 om 13:42:
geen tribunengs

versatel idd

Uitspraak van FUGEDABODIT op zondag 26 augustus 2007 om 13:51:
het is altijd wat bij de club zal ook altijd wel zo blijven ook , er is nooit een piek ergens voor

Pieken bestaan niet meer het zijn euro's tegenwoordig!! :yes:

Of je moet de piek van de kerstboom bedoelen!!