Partyflock

Forumonderwerp · 967958

Waarschuw beheerder
Omdat ik hier op Partyflock steeds meer mensen hoor (ok, lees) over de oordopjes, hierbij het artikel uit de Telegraaf van vandaag...

AMSTERDAM - 'Ze' gaan er heen omdat livemuziek 'onovertroffen' is, maar eenmaal op het festivalterrein doen steeds meer mensen oordopjes in... Dure oordoppen omdat het geluid te hard staat.

Tot nu toe waren het meestal alleen musici, dj's en personeel van uitgaansgelegenheden. Maar de bezoekers stappen nu ook massaal over op de oordop. Muziekkrant Oor vroeg de lezers of ze hun gehoorgang wel eens dichtstoppen en het antwoord van 45 % was 'soms' of 'natuurlijk'. Het taboe op de oordop is voorbij.

Telegraaf.nl
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TB op donderdag 23 augustus 2007 om 11:15:
(tenzij het weer zo hard staat als op nature 1, maar das een uitzondering)

:lol:
bij de Hardcore Gladiators werden m'n oordopjes eruit getrild! :P
Dat was niet normaal meer zeg!
Artiest The Jackal
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Water Joe Junkieee op donderdag 23 augustus 2007 om 11:24:
bij de Hardcore Gladiators werden m'n oordopjes eruit getrild!
Dat was niet normaal meer zeg!

hehe precies :p maar zo hard is het nergens :D
Waarschuw beheerder
donateur
Raving Nightmare in de Platte Zaol in Maastricht :O

Daar ging je bijna van je stokkie als je vooraan kwam zonder oordoppen in :D

Dat was pas sound :9

Die bas moet je niet horen, die moet je voelen :D:D:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Water Joe Junkieee op donderdag 23 augustus 2007 om 11:24:
Hardcore Gladiators

Gladiators ook jah, net als Speedrazor... In Duitsland snappen ze het tenminste :9

Waarschuw beheerder
anderhalf jaar geleden ook een topic hierover gezien en toen was het merendeel zwaar anti-oordopjes terwijl nu het merendeel wel positief erover is! best grappig om te lezen.

ga nu niet zo vaak naar feesten maar als ik vaker ga (lees: meer geld ervoor heb 8)) ga ik ze ook zeker aanschaffen want mijn gehoor is ook al niet al te best meer :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misanthropy op donderdag 23 augustus 2007 om 11:26:
Die bas moet je niet horen, die moet je voelen

Nog ff en je kunt hem alleen voelen ;)
Waarschuw beheerder
ik ben niet echt bang om doof te worden, volgens mij valt dat wel mee..

maar ik denk dat er over een jaar of 10-20 wel een heleboel mensen met minière zijn :s

http://www.kno.nl/voorlichting/meniere.php

mijn tante heeft het, volgens de dokter komt het omdat je ooit blootgesteld bent aan harde geluiden, of een hardgeluid.

in haar geval een schot vlak bij haar hoofd, toen ze een jaar of 14 was... ze kreeg pas last van meniere toen ze in de 50 was :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B-Flock :bounce: op donderdag 23 augustus 2007 om 10:19:
Op Hard Bass moest je echt goed gaan luisteren om te horen welk nummer er nou gedraaid werd. Het enige wat je hoorde was bass.

:S Hard BasS toch, ga dan niet

Waarschuw beheerder
Ik ben ooit een keer vanaf Nightmare naar huis gegaan niet meer met een piep in me oren maar een ruis...

Ben sindsdien enigszins doof.

Ik vermijd sowieso vooraan staan bij feesten en ik ga sowieso nog maar 2 of 3 keer per jaar... en niet vaker.
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*witched op donderdag 23 augustus 2007 om 11:42:
ik ben niet echt bang om doof te worden, volgens mij valt dat wel mee..

maar ik denk dat er over een jaar of 10-20 wel een heleboel mensen met minière zijn

gezien de reacties van anderen in dit topic vind ik dit een vrij aparte reactie.

Het kan namelijk iedereen overkomen dus jou ook.... :yes: tenzij je nooit wordt blootgesteld aan hard geluid.
Waarschuw beheerder
heb ook standaart een piep in mn oren
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb standaard oordoppen in mijn oren ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op donderdag 23 augustus 2007 om 12:28:
gezien de reacties van anderen in dit topic vind ik dit een vrij aparte reactie.

Het kan namelijk iedereen overkomen dus jou ook.... tenzij je nooit wordt blootgesteld aan hard geluid

nee.. kijk ik bedoel:

natuurlijk is hard geluid slecht voor je oren, maar..

hoevaak sta je nu daadwerkelijk op een feest?
1x per maand, of 2 maanden?

dan hebben je oren volgens mij genoeg tijd om te herstellen, tenzij je dus ( zoals de meeste) de rest van de week met je mp3 speler op volle kracht rond loopt :P

de dokter heeft toen tegen mijn tante gezegd dat meniere van hard geluid, en een lichte gehoorbeschadiging kan ontstaan..

dit wetende, en wetende dat 90 % van de 'jongeren' nogal eens blootgesteld wordt aan hard geluid op feestjes... ;)

denk ik dat vooral dit soort dingen zullen toe gaan nemen.

of praat ik nu scheef :lol: ??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van B*witched op donderdag 23 augustus 2007 om 13:48:
hoevaak sta je nu daadwerkelijk op een feest?

gemiddeld 1x per week

dan hebben je oren volgens mij genoeg tijd om te herstellen

dat is juist het klotige ervan
ze herstellen nooit helemaal

Uitspraak van Sannemeisje op donderdag 23 augustus 2007 om 10:29:
Maar werk zelf in een kroeg en daar heb ik ze dan weer niet nodig..

juist wel

ik heb eerder een piep in me ogen van slecht afgestelde boxen in de kroeg, dan goed geluid op feesten
en zoals Tink zei:
Uitspraak van Tinkerbell op donderdag 23 augustus 2007 om 10:46:
Gesprekken zijn juist beter te verstaan joh! :)

Waarschuw beheerder
dan hebben je oren volgens mij genoeg tijd om te herstellen

opgelopen schade is onherstelbaar. In het begin nemen andere -oor-haartjes de bescherming over waardoor de piep weer weggaat. Maar je komt vanzelf op het punt dat het niet meer te compenseren is.
Waarschuw beheerder
ok! ok! ok! je hebt gelijk :p
Waarschuw beheerder
ik hou van hard geluid zacht geluid is toch ook kut

Als je elkaar niet meer kan verstaan is het geluid hard genoeg (y)
Waarschuw beheerder
hoge tonen verneuken juist je gehoor... niet de bass

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*witched op donderdag 23 augustus 2007 om 14:08:
ok! ok! ok! je hebt gelijk

Nou wil geen gelijk hebben,

maar zou zonde zijn als je de rest van je leven mijn piepje moet horen :(
Waarschuw beheerder
dan hebben je oren volgens mij genoeg tijd om te herstellen, tenzij je dus ( zoals de meeste) de rest van de week met je mp3 speler op volle kracht rond loopt

Helaas, maar dat is niet helemaal waar!
Een vriend van mij had nergens last van totdat hij bij een feest iets te lang voor de speakers had gestaan. Gevolg: een blijvende piep.

Uitspraak van sachin..B) op donderdag 23 augustus 2007 om 14:28:
Als je elkaar niet meer kan verstaan is het geluid hard genoeg

hmmm. lekker gezellig als je niet meer kan communiceren met de mensen op je heen.

Waarschuw beheerder
Wat een uitslovers, ik heb NOOIT een piep in me oren de dag na een feest. Je moet gewoon niet als een malle vlakbij een box gaan staan ofzo :vaag:

en anders is een propje watten meer dan afdoende (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van xantrex op donderdag 23 augustus 2007 om 14:01:
gemiddeld 1x per week

zo.. daar heb ik geen geld voor hoor....

en ik denk de meeste niet.

daarbij, is er niet elke week altijd een feest waar ik heen wil :P

Waarschuw beheerder
hoe harder hoe beter (Y)
Waarschuw beheerder
het gehoor bij mij heeft al een flinke opdonder gehad op sommige feesten :D

hoe harder hoe beter!

Waarschuw beheerder
(y) altijd oordoppen in, hoor je de herre nog net zo goed, alleen heb je er geen week last van.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 15:44:
alleen heb je er geen week last van

Ik heb al jaren geen piep meer in mijn oren na een feest. Zegt dat iets over mijn oren of de kwaliteit van het geluid op feesten 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 09:15:
doen steeds meer mensen oordopjes in

hehe.

afgekeurt bij de luchtmacht door gehoorbeschadiging :/

heb immidels een andere goeie baan maar toch was best lullig!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op donderdag 23 augustus 2007 om 15:50:
afgekeurt bij de luchtmacht door gehoorbeschadiging

En die straaljagers produceren weinig DB?
Waarschuw beheerder
Nee klopt wat je zegt.
Maar gaat om de keuring een de regels daarvoor.
Je moet gewoon boven een bepaald aantal % komen zat er net onder:/
Die vent zei: de kans is groot dat je hier meer beschadiging krijgt, maar het zijn de richtlijnen.

ben nog naar UMC geweest met betere apperatuur maar helaas ook daar kwam ik er niet door.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op donderdag 23 augustus 2007 om 15:57:
Nee klopt wat je zegt.
Maar gaat om de keuring een de regels daarvoor.

(n) Jammer als je er echt voor wil gaan.
Ik had een te slechte knie :frusty:
Waarschuw beheerder
Gelukkig heb ik een overmatige "natuurlijke bescherming" in mijn oren die de schade redelijk goed beperkt heeft... O:)
Komt door de vorm van mijn gehoorgang...enkel oren uitspuiten helpt om mijn oren schoon te maken...wattenstaafjes en dergelijke schiet niks op... :no:
Maar heb al zoveel feesten bezocht en sta altijd vooraan en merk wel dat het iets achteruit is gegaan...
Zit er ook over te denken om ze aan te schaffen zodat het iig ernstig beperkt blijft die schade...
Maar denk dat de meeste schade die opgelopen is ook komt van de koptelefoon...
Het is eigenlijk pas merkbaar slechter geworden sinds ik mijn muziek met een koptelefoon op luister iig... :/
Daarvoor nooit echt ergens last van...
Dat doe ik inmiddels dan ook bijna niet meer...gewoon de boxen weer aan als het kan...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van xantrex op donderdag 23 augustus 2007 om 14:01:
ik heb eerder een piep in me ogen van slecht afgestelde boxen in de kroeg, dan goed geluid op fees

ik ook.. in de kroeg denk ik vaak wat een kloteherrie en kom ik met een ruis thuis

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op donderdag 23 augustus 2007 om 11:12:
'It's al gone Pete Tong'

Die film is meesterlijk. waar gebeurd toch? over die engelse dj in ibiza! die uiteindelijk als ie doof is nog steeds optreed?

Maar idd om ontopic te blijven, ik ben ook al bezig om ze aan te schaffen. Met die goeie oordoppen hoor je de tonen gewoon goed en je kan idd beter gesprekken voeren heb ik gehoord.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misanthropy op donderdag 23 augustus 2007 om 11:26:
Raving Nightmare in de Platte Zaol in Maastricht

Daar ging je bijna van je stokkie als je vooraan kwam zonder oordoppen in

Dat was pas sound

Die bas moet je niet horen, die moet je voelen

Klopt ja, Platte Zaal had übervet geluid :)
Heldenlocatie B)

Ik gebruik de laatste tijd ook wel meer oordoppen op feesten, gewoon uit voorzorg. Hoor ik perfect mee en geen vervelende piep na afloop.
Beter voorkomen dan genezen :)

Artiest 3ckus
Waarschuw beheerder
oordoppen.. soms staat de bass wel zo extreem hard.. maar moet ik eerlijk zeggen, daar houd ik wel van : )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 17:37:
Die film is meesterlijk. waar gebeurd toch? over die engelse dj in ibiza! die uiteindelijk als ie doof is nog steeds optreed?

Nee. De film is niet waargebeurd. De manier hoe er gefilmt is doet dat wel vermoeden, maar helaas is het dus niet zo. En bedenk maar zelf... had je ooit eerder van deze DJ gehoord voor de film? :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op donderdag 23 augustus 2007 om 14:46:
hmmm. lekker gezellig als je niet meer kan communiceren met de mensen op je heen.

ik heb het over schreeuwen :)

als je kan praten dan staat het geluid te zacht
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op vrijdag 24 augustus 2007 om 00:19:
als je kan praten dan staat het geluid te zacht

als ik acherin de zaal sta vind ik niet dat je hoeft te schreeuwen. Er moet ook een plek zijn waar je minder wordt blootgesteld aan het harde geluid.

Maar ik ben met je eens als je voorin de zaal staat dan moet je inderdaad niet kunnen 'praten'. Heb het helaas wel eens anders meegemaakt. Het wordt nog erger als een discotheek zo'n klote limiter er op hebben staan. Gaat het van hard naar zacht! :s
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op donderdag 23 augustus 2007 om 11:12:
Rechts van mij stond vrij dicht naast mij een grote box. Toen ik daar stopte kwam ik erachter dat mijn rechteroor toch iets verslecht was. Een beter voorbeeld is er niet. Sommige mensen maken er een sport van om zo dicht mogelijk bij de boxen te staan. Heel erg dom! Misschien moeten mensen maar eens de film 'It's al gone Pete Tong' zien. Zo kan het ook eindigen. En dan bedoel ik natuurlijk de doofheid.

Zelf merk ik 'doofheid' omdat mijn linkeroor mijn 'miksoor' is...altijd koptelefoon op die kant, ik merk echt verschil in volume nu..:[
Die film is 'realistisch' te noemen, al is ie zwaar overtrokken neergezet...schrikeffect?
Waarschuw beheerder
Ik ben maanden geleden ook over gegaan op de dopjes, want ik heb 24 uur per dag een vreselijk iritante piep in me oren. Ik ga niet veel naar feesten, pak af en toe een concert en nog last. MP3 speler staat niet altijd zacht de keren dat ik die mee neemt, thuis draai ik in het algemeen rustig.

Mijn gehoor beschadiging viel me pas echt bij The Prodigy 2 jaar geleden waar hele boxen werden op geblazen, kwam thuis 4 dagen een vette ruis en piep kon alles slecht verstaan, toen opeens *plop* totaal misvormt geluid als of ik met me hoofd onder water zat dit duurde in totaal een week en toen kwam me gehoor weer langzaam terug, alleen de piep is nooit meer weg gegaan. Dus tegenwoordig aan de dopjes zodat het niet verder uit de hand gaat lopen.
Waarschuw beheerder
tic tac in je oren

Waarschuw beheerder
Gezien alle positieve reacties lijkt het erop of er een soort van mode ontstaat qua oordopjes :)

Nouja, wel een goeie ontwikkeling toch?
Paar jaartjes en dan zien de mensen misschien in dat de oordopjes bij de condooms in de portomonee moeten? :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 augustus 2007 om 08:33:
Paar jaartjes en dan zien de mensen misschien in dat de oordopjes bij de condooms in de portomonee moeten? :lol:

ik heb ze al standaard bij me op feesten in een eigen etuit
Waarschuw beheerder
misschien over een paar jaar of als ik in duitsland ga feesten ofzo

maarja hoevaak maak je echt lekker hard geluid mee :nee:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=800 height=511 cacheid=000e5b240028ee78362ddb911a01fe8de7]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/Hoergeraet_analog_050609.jpg/800px-Hoergeraet_analog_050609.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=382 height=599 cacheid=000e5b270028ee7bebe5783e1a01fe8e5b]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b8/Ear.jpg/382px-Ear.jpg[/img]