Partyflock

Forumonderwerp · 967712

Waarschuw beheerder
Onderstaand bericht heb ik gemaild (brieven@metronieuws.nl) naar de gratis landelijke krant Metro, na mijn frustratie over het continu negatief schrijven over dance events. Afgelopen week was dat namelijk weer het geval met Decibel Outdoor. Ik hoop dat de brief donderdag zal worden afgedrukt, en dat er mogelijk iets mee wordt gedaan door de redactie.

Aan de redactie,

Afgelopen maandag stond er een uitgebreide reportage over het Lowlands festival in Metro, waar ik zeer tevreden over was. Ik was er zelf ook bij en vond de verslaggeving erg leuk om te lezen. Echter, tijdens hetzelfde weekeind vond in Hilvarenbeek het dancefestival Decibel Outdoor plaats, en helaas werd daar alleen op pagina drie een klein tekstje over afgedrukt met een vermelding van het aantal (drugs-)arrestaties. Dit is opmerkelijk, omdat er verhoudingsgewijs evenveel arrestaties plaatsvonden op Lowlands, maar hier niet over bericht werd. Bovendien steekt het me dat er verder niets geschreven werd over dit dance evenement, dat naar verluid verder fantastisch is verlopen. Helaas is deze negatieve verslaggeving geen incident, maar is het een trend in de gedrukte media om enkel over festivals als Pinkpop, Lowlands en Dance Valley breed uit te meten en worden er over andere grote evenementen als bijvoorbeeld Qlimax, Sensation, Defqon en Emporium enkel berichten afgedrukt over het aantal drugsarrestaties. Ik ben van mening dat de (met name) hardere dance scene een prachtig stukje Nederlandse cultuur is waar vaker pósitief bericht over mag worden. Het zou Metro sieren om hierin eens het goede voorbeeld te geven.

Met vriendelijke groet,
Rens van Dongen
's-Hertogenbosch

Storen jullie je hier ook zo aan, en hier misschien iets aan te doen? Door meer kranten aan te spreken op dit gedrag wellicht?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 13:31:
Tis ook dat lowlands zelf geen verslaglegging doet van arrestaties aan de media en die hardere dancefestivals wel, omdat die in het verleden door drugsincidenten wel eens negatief in het nieuws zijn gebracht.

Klopt wel voor een deel, alleen is het bij de andere festivals ook de politie die persberichten over hun werk naar buiten brengen. Dat de kranten dan idd voor het overnemen van een persberichtje van de politie gaan ipv zelf een verslaglegging gaan maken van een feest is een ander verhaal...
Alhoewel lokale kranten wel meer aandacht omtrent een dancefeest in de omgeving geven, voor een deel ook omdat het in de eigen omgeving gebeurt natuurlijk (dan is de nieuwswaarde voor zo'n krant groter). Zo werd Ground Zero ook al van te voren belicht (oa de opbouwwerkzaamheden) in een aantal artikelen in De Stentor en waren er achteraf ook artikelen te lezen die over het feest zelf gingen (met aandacht voor oa dj's en bezoekers en hoe die het beleefden).

Op 3voor12.nl staat ook een artikel over dit onderwerp: Willekeurige berichtgeving over arrestaties op festivals
En zie ook http://www.b-v-d.nl/nieuws/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meteosas op vrijdag 7 september 2007 om 17:48:
lokale kranten

Hier in Arnhem net zo.. hele pagina's leuk en positief als er weer Qlimax, FYM of iets anders is geweest, waardoor bijvoorbeeld me oma nog denkt "nou, dat zal best gezellig zijn" Terwijl in de landelijke alleen de arrestatie's genoemd worden... waardoor de gedachte uit begin jaren '90, duivelse drugsfeesten, weer de wereld in worden gehoplen.

Maar aan de andere kant... heb al eens in een ander forum gezegd: ze doen maar. misschien komen we dan eens af van al die kelly's, gordens, en ander dagjesvolk (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach als je jezelf maar weet
te vermake:P trek me niks aan
van dat gezeur :bounce:

laat ze er eens heen gaan voor ze zo zeure,
wete ze zelf hoe goede sfeer er is
op zo n evenement:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 september 2007 om 09:41:
trek me niks aan

Na ja, als Maandags de kranten vol staan met allerlei negatieve shit wordt ik daar niet vrolijk van, daar bijna half NL de krant leest
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het is nou eenmaal een feit dat een hoog percentage van de feestbezoekers aan de (hard)drugs is...

Maar zolang deze mensen het met elkaar gezellig hebben en van de meest belangrijke partydrug genieten ( de muziek :lief: )moeten we maar schijt hebben aan de mensen die denken dat we door het bezoeken van deze feesten etc naar de hel gaan...

En anders nog een schrale troost.........

In de hel is het elke dag feest :D:bounce::rot:

XXL
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 7 september 2007 om 09:41:
euh nee, dat is (39/25000)*100 = 0,156% [/zeur]

Zeur 35000 mensen. :P
Waarschuw beheerder
De NOS hoaxt er oook lekker op los
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 september 2007 om 13:12:
Het is nou eenmaal een feit dat een hoog percentage van de feestbezoekers aan de (hard)drugs is...

Maar zolang deze mensen het met elkaar gezellig hebben en van de meest belangrijke partydrug genieten ( de muziek :lief: )moeten we maar schijt hebben aan de mensen die denken dat we door het bezoeken van deze feesten etc naar de hel gaan...

maar tis ook een feit dat er over het algemeen een goede sfeer hangt op feesten:)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 september 2007 om 13:12:

In de hel is het elke dag feest :D:bounce::rot:

ehh in de hemel niet dan:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BJK op dinsdag 11 september 2007 om 11:08:
maar tis ook een feit dat er over het algemeen een goede sfeer hangt op feesten

Uitspraak van Hallo Piet! op zaterdag 8 september 2007 om 13:12:

In de hel is het elke dag feest

ehh in de hemel niet dan

juist als de sfeer maar goed is

shit moet ik nog gaan kiezen waar ik heen wil de hel of hemel

hahha de metro was leuk vandaag met die intervieuwtjes

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hardcore_lover op zondag 9 september 2007 om 23:21:
35000 mensen

die make me nie uit :P
laat ze mooi zeure:lol: