Partyflock
 
Forumonderwerp · 967712
 
Onderstaand bericht heb ik gemaild (brieven@metronieuws.nl) naar de gratis landelijke krant Metro, na mijn frustratie over het continu negatief schrijven over dance events. Afgelopen week was dat namelijk weer het geval met Decibel Outdoor. Ik hoop dat de brief donderdag zal worden afgedrukt, en dat er mogelijk iets mee wordt gedaan door de redactie.

Aan de redactie,

Afgelopen maandag stond er een uitgebreide reportage over het Lowlands festival in Metro, waar ik zeer tevreden over was. Ik was er zelf ook bij en vond de verslaggeving erg leuk om te lezen. Echter, tijdens hetzelfde weekeind vond in Hilvarenbeek het dancefestival Decibel Outdoor plaats, en helaas werd daar alleen op pagina drie een klein tekstje over afgedrukt met een vermelding van het aantal (drugs-)arrestaties. Dit is opmerkelijk, omdat er verhoudingsgewijs evenveel arrestaties plaatsvonden op Lowlands, maar hier niet over bericht werd. Bovendien steekt het me dat er verder niets geschreven werd over dit dance evenement, dat naar verluid verder fantastisch is verlopen. Helaas is deze negatieve verslaggeving geen incident, maar is het een trend in de gedrukte media om enkel over festivals als Pinkpop, Lowlands en Dance Valley breed uit te meten en worden er over andere grote evenementen als bijvoorbeeld Qlimax, Sensation, Defqon en Emporium enkel berichten afgedrukt over het aantal drugsarrestaties. Ik ben van mening dat de (met name) hardere dance scene een prachtig stukje Nederlandse cultuur is waar vaker pósitief bericht over mag worden. Het zou Metro sieren om hierin eens het goede voorbeeld te geven.

Met vriendelijke groet,
Rens van Dongen
's-Hertogenbosch


Storen jullie je hier ook zo aan, en hier misschien iets aan te doen? Door meer kranten aan te spreken op dit gedrag wellicht?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 13:32:
maar uberhaupt snap ik niet echt dat er een vergelijking wordt getrokken tussen muziekfestivals en dancefeesten

jij snapt wel meer niet.....:lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 13:32:
snap ik niet echt dat er een vergelijking wordt getrokken tussen muziekfestivals en dancefeesten

Uitspraak van actief op woensdag 22 augustus 2007 om 02:39:
Dit is opmerkelijk, omdat er verhoudingsgewijs evenveel arrestaties plaatsvonden op Lowlands, maar hier niet over bericht werd.

oa daarom..(Y)

Daarnaast is het gewoon zuur dat als mijn huisgenoot naar Pinkpop of Lowlands gaat bij terugkomst in de krant nog ff kan nagenieten...
Waar ík die naar bijvoorbeeld de FFWD of Decibel is geweest een dreun in het gezicht kan krijgen bij het lezen van de krant..
blabla..arrestaties..drugs en het laatste regeltje "verder goed verlopen"..

Het is oa dankzij de media dat mensen aan wie ik vertel dat ik wel eens naar feesten/festivals ga direct over drugs beginnen...:frusty:
laatste aanpassing
in elke club/kroeg word drugs gebruikt dus het is allemaal een beetje meten met 2 maten.

8)
Artiest SummA
laat ze lekker zo doorberichten, blijft het "dagjes-uit-klootvolk" tenminste weg van de feesten !
 
Uitspraak van Neillcee op woensdag 22 augustus 2007 om 13:42:
Het is oa dankzij de media dat mensen aan wie ik vertel dat ik wel eens naar feesten/festivals ga direct over drugs beginnen...

idd. het was mijn eerste decibel, dus vertel je het s'maandagsaan collega's, "oh ja best veel drugs gebruik daar he?".......

Geen grammetje drugs gezien om eerlijk te zijn, terwijl er op Lowlands een constante wietlucht hangt (volgens mij barbequen ze daarmee)
[offtopic]vette fotos heb je onderkoffer ! :respect: [/offtopic]
zitten wel leuke tussen ja....8)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 13:23:
Pfffffff waar heb jij je huiswerk gedaan??? Dance Valley is van ID-T EN DUS van Q-dance en Lowlands en Pinkpop zijn beide van Mojo. En waar heb jij deze wijsheden opgedaan???

En jij? Waar heb jij deze wijsheden opgedaan?? :aai:
Uitspraak van ROBBIN op woensdag 22 augustus 2007 om 13:59:
En jij? Waar heb jij deze wijsheden opgedaan??

grappig is hij he......:lol:
 
Uitspraak van ROBBIN op woensdag 22 augustus 2007 om 13:59:
En jij? Waar heb jij deze wijsheden opgedaan??

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 13:32:
OK foutje

:yes:
ik heb vanochtend bovenstaand mailtje ook gestuurd naar de metro..

kreeg ik een mailtje terug van wie we dit moesten sturen...

terug gestuurd dat het werkelijke feiten waren en wanneer ze er wat mee gingen doen... zal wel nooit gebeuren.. maar toch.......
Uitspraak van nijssen op woensdag 22 augustus 2007 om 14:07:
ik heb vanochtend bovenstaand mailtje ook gestuurd naar de metro..

kreeg ik een mailtje terug van wie we dit moesten sturen...

:O begrijp ik dat je dezelfde mail óók gestuurd hebt?!
Uitspraak van nijssen op woensdag 22 augustus 2007 om 08:43:
ik stoor me hier ook al regelmatig aan!

ik vind het een goed plan, denk dat ik je text even kopier en deze ook naar info@metro.nl stuur.

yapz.. ik denk dat het meer nut heeft als ze de mail daar 100x krijgen dan 1 maal..

Natuurlijk krijgt de schrijver al de credits! vond het een zeer goed iniatief..
tsja...dan snap ik de reactie van Metro ook wel.

:nocheer:
 
Stoor me er al tijden aan, het is helaas altijd zo geweest.

Als je iemand verteld, dat je regelmatig een party gaat, dan is het eerste wat ze vragen of je ook aan de drugs zit :s

En dat komt voornamelijk door het beeld wat de media schetst van feestjes. (n)
Alleen pinkpop lowlands hebben de aandacht van de media (vooral de publieke omroepen) over dance festivals alleen berichten id over het aantal arrestaties, denk helaas dat dit niet zal veranderen in de toekomst.
 
Uitspraak van onderkoffer. op woensdag 22 augustus 2007 om 13:29:
Uitspraak van Las Vegas Levi op woensdag 22 augustus 2007 om 13:28:uuhhm dance valley is van UDC of die wat met id-t te maken heeft weet ik niet

Uitspraak van onderkoffer. op woensdag 22 augustus 2007 om 13:29:
die hebben helemaal niks met elkaar te maken

Jawel,

Een hoop bonje uit het verleden :roflol:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 13:28:
q-dance is al enige jaren zelfstandig van id-t bezig....

Gescheiden risico ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 14:37:
Jawel,

Een hoop bonje uit het verleden

:lol:

maar dat is ook het enigste.....8)
 
Mooi stukje ben het helemaal mee eens het viel mij ook op over lowlands daar waren ze heel tevreden over en menig dance event word in een negatief hoekje geplaatst terwijl de feesten vaak goed verlopen en incidenten hou je toch!
 
Uitspraak van actief op woensdag 22 augustus 2007 om 02:39:
Storen jullie je hier ook zo aan, en hier misschien iets aan te doen? Door meer kranten aan te spreken op dit gedrag wellicht?

ja maar ik stoor me vooral de regelgeving in NL.
 
Uitspraak van [050 'T hoge Noorden 050](l)moontjuh(k) op woensdag 22 augustus 2007 om 15:26:
nee, ik lees de metro niet

het is niet alleen de Metro, het is zowat alle media.


ook altijd als er ergens een keer een DJ te gast is en ze intervieuwen hem, dan gaan de eerste vragen ook 9 van de 10x over drugs :vaag:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 15:48:
ja maar ik stoor me vooral de regelgeving in NL.

klopt.

begint echt op een kleuterschool te lijken hier met al die overdreven regeltjes.
Ik zeg:

Dikke duim voor Rens van Dongen(Y)
 
Uitspraak van Josti :) op woensdag 22 augustus 2007 om 21:16:
Ik zeg:

Dikke duim voor Rens van Dongen

Ik zeg dikke vinger :[
 
Uitspraak van actief op woensdag 22 augustus 2007 om 02:39:
Storen jullie je hier ook zo aan, en hier misschien iets aan te doen? Door meer kranten aan te spreken op dit gedrag wellicht?

Stoor me er ook vaak aan ja. Doelloze drugs berichtjes na afloop van t weekend. Misschien ook maar is een brieffie tikken idd.
Uitspraak van actief op woensdag 22 augustus 2007 om 02:39:
Ik ben van mening dat de (met name) hardere dance scene een prachtig stukje Nederlandse cultuur is waar vaker pósitief bericht over mag worden

idd :yes:

mij viel het ook (alweer) op , altijd hetzelfde liedje in de media , terwijl deze feesten gezien het aantal bezoekers toch echt tot de grote evenementen in nederland behoren
 
Nou jongens, het staat erin hoor.. pagina 10. Nu hopen dat het enig nut heeft gehad! Afwachten wat er gebeurt met de verslaggeving van Mysteryland, Q-Base, Thrillogy etc...
 
Uitspraak van actief op donderdag 23 augustus 2007 om 09:44:
Nou jongens, het staat erin hoor.. pagina 10. Nu hopen dat het enig nut heeft gehad! Afwachten wat er gebeurt met de verslaggeving van Mysteryland, Q-Base, Thrillogy etc...

Ben hartstikke blij voor je maar reeel gezien denk ik dat het toch weinig effect zal hebben :/
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 09:47:
denk ik

jij moet niet denken....8)
Volgens mij worden die dingen niet gelezen als er alleen maar leuke dingen in staan
 
Uitspraak van Bart L op donderdag 23 augustus 2007 om 09:59:
Volgens mij worden die dingen niet gelezen als er alleen maar leuke dingen in staan

Dat was bij de reportage van Lowlands in de krant van maandag (twee pagina's groot) toch het geval, hoor...
laatste aanpassing
 
Evengoed stond er in de metro vandaag dat op decibel de politie boetes had geind van mensen die ze open hadden staan, en niet te vergeten DAT ER MENSEN MET DRUGS ZIJN OPGEPAKT !!!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 11:55:
Evengoed stond er in de metro vandaag dat op decibel de politie boetes had geind van mensen die ze open hadden staan, en niet te vergeten DAT ER MENSEN MET DRUGS ZIJN OPGEPAKT !!!

Ja las het ook ja dat het OM flink gecashed heeft op Decibel, zo,n 7000 euro ofzo :s
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 11:55:
Evengoed stond er in de metro vandaag dat op decibel de politie boetes had geind van mensen die ze open hadden staan, en niet te vergeten

Leuk, ga je naar een feestje, komen ze je pakeerboete innen 8)
 
Uitspraak van Laakie :bier: op donderdag 23 augustus 2007 om 11:58:
Ja las het ook ja dat het OM flink gecashed heeft op Decibel, zo,n 7000 euro ofzo

Uitspraak van medicman op donderdag 23 augustus 2007 om 12:01:
Leuk, ga je naar een feestje, komen ze je pakeerboete innen

Idd, kan je gelijk met zo'n figuur naar een mobiel pinhok op het terrein :d
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 11:55:
Evengoed stond er in de metro vandaag dat op decibel de politie boetes had geind van mensen die ze open hadden staan, en niet te vergeten DAT ER MENSEN MET DRUGS ZIJN OPGEPAKT !!!

Inderdaad ja, ik lees dat ook pas net. Geloof niet dat mn punt dus iets heeft uitgehaald op die redactie... sterker, ze vinden het in één week nodig om twee keer te berichten over het hetzelfde drugsgebruik. yay..
goed stukje! heb het vandaag gelezen in de Metro, wel goed opzich dat ze het iig geplaatst hebben... Verder zullen ze er weinig mee doen, ben ik bang... :/

Vandaag op nu.nl weer een mooie:

Duizenden xtc-pillen gevonden in woning Hoofddorp


AMSTERDAM - Bij de doorzoeking van een huis in Hoofddorp zijn donderdag duizenden xtc-pillen gevonden. De politie doorzocht het huis op basis van een tip.

De politie laat weten in de aanloop naar Mysteryland, een muziekfestival in het Haarlemmermeerse bos dat zaterdag wordt gehouden, extra streng te zullen controleren. Agenten controleren bij de ingang op drugsbezit.

Mysteryland erbij halen als er ergens in een woning xtc gevonden wordt... :S En natuurlijk alvast vooraf een negatief beeld over een dance-feestje scheppen...
laatste aanpassing
 
Dat je nog uberhaubt de moeite hebt genomen om een mailtje te sturen. Media publiceert toch wat hun de moeite waard vinden en ja bij een decibel, sensation of awakenings is dat toch de drugsvangst van die dag.

Vervelend, inderdaad want ik moet de heletijd gaan uitleggen aan mijn lieve moeder dat niet iedereen op zo'n feestje drugsgebruikt en dat wat er meestal gevonden word voor de mensen zelf is in plaats van om in drinken gegooit te worden.

Negatieve publicaties zijn vervelend, maar wie zijn wij om daar wat tegen te kunnen beginnen..
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 16:40:
Negatieve publicaties zijn vervelend, maar wie zijn wij om daar wat tegen te kunnen beginnen..

Ik denk dat de gepubliceerde brief in ieder geval nuttig is geweest voor de mensen die dat vandaag gelezen hebben. Die gaan hierdoor misschien bij zichzelf na of ze door de pers inderdaad een mogelijk onterecht negatief beeld hebben gekregen van dance evenementen... Misschien is het een druppel op de gloeiende plaat, maar het is het proberen waard. Als we er lekker met z'n allen onze kop over houden verandert er in ieder geval niets. Onder het motto "niet geschoten, altijd mis" vind ik dat het het proberen waard was :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 14:28:
Als je iemand verteld, dat je regelmatig een party gaat, dan is het eerste wat ze vragen of je ook aan de drugs zit

En dat komt voornamelijk door het beeld wat de media schetst van feestjes.

echt vreemd is het niet dat dat iedereen dat beeld heb want eerlijk gezegd is het toch ook zo er word toch ook overdreven veel gebruikt op een feest of was er hier iemand die dat wou ontkennen???
en heus niet iedereen gebruikt op een feest maar denk 80% ongeveer op een feest drugs gebruikt
maakt het feest er trouwens nietminder leuk door
al die wappie figuren om je heen is toch best grappig
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 13:23:
Dance Valley is van ID-T

wederom :loser:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 16:40:
Vervelend, inderdaad want ik moet de heletijd gaan uitleggen aan mijn lieve moeder dat niet iedereen op zo'n feestje drugsgebruikt en dat wat er meestal gevonden word voor de mensen zelf is in plaats van om in drinken gegooit te worden.

Herkenbaar, standaard elke vrijdag op mn werk wordt er met scheef gezicht gevraagd of ik alwéér naar zó'n feestje ga :/
Ik kan het 1000x uitleggen hoe het er aan toe gaat, ze geloven toch eerder de berichtjes uit de krant.
Ik hou er mee op en ga zaterdag heerlijk housen in het zonnetje :lief:
Ik heb gewoon tegen mijn moeder gezegd dat we die lollies meenemen om uit te delen. (Y)
Uitspraak van actief op woensdag 22 augustus 2007 om 02:39:
Storen jullie je hier ook zo aan

ja, maar er zal waarschijnlijk niks aangebeuren :/
 
Uitspraak van Brtk op woensdag 22 augustus 2007 om 13:50:
laat ze lekker zo doorberichten, blijft het "dagjes-uit-klootvolk" tenminste weg van de feesten !
 
Uitspraak van michael doet geen moesje meer:D op donderdag 23 augustus 2007 om 17:23:
echt vreemd is het niet dat dat iedereen dat beeld heb want eerlijk gezegd is het toch ook zo er word toch ook overdreven veel gebruikt op een feest of was er hier iemand die dat wou ontkennen???

Dat is niet alleen zo op dance events, maar ook zo op Lowlands. Er zijn daar verhoudingsgewijs evenveel drugs- en geweld gerelateerde aanhoudingen geweest als op Decibel Outdoor. Het punt hier is dat er bij de dance events alléén over de drugs geschreven wordt, en bij de meer geaccepteerde (vaak rock-) evenementen juist helemaal niet.
laatste aanpassing
 
Goede brief
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 augustus 2007 om 08:24:
Goede brief

:yes:

misschien is het een idee om die brief masaal over te nemen en naar "de kranten" te sturen?

Spammen die handel :[