Partyflock

Forumonderwerp · 967699
8 volgers · 40250x bekeken
Waarschuw beheerder
+1
[img width=326 height=60]http://www.the-untitled.nl/images/hangars%20liquides.gif[/img]

Naar aanleiding van een artikel op spannered.org een topic gewijd aan flash / cyber / abstract -core.
Veelal door gasten als La Peste, Atomhead, Neurocore etc.
Op het Hangars Liquids label o.a.

Spannered.org Artikel

Resonance FM Podcasts: Atomhead
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeyondChaos op vrijdag 16 april 2010 om 17:28:
Die gast moet gewoon weer eens in NL komen..

En dan ook gewoon 6 uur..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeyondChaos op vrijdag 16 april 2010 om 17:28:
Die gast moet gewoon weer eens in NL komen..

En dan ook gewoon 6 uur..

Als we dit vaak genoeg citeren zal er met de tijd wel eens iemand komen die zich geroepen voelt 8).
Waarschuw beheerder
Nog meer goed nieuws, er is eindelijk weer eens wat geflits uitgebracht, UPR006 is uit.
Waarschuw beheerder
flashcore is fijn !!

Ik verheug me eigenlijk weer eens op een pure flashcore partij . Iemand ?
Waarschuw beheerder
laatste keer NL in 013 gezien . Nog ff met m staan praten in de hal . Echt een zeer relaxte gast ook (y)
La peste is zijn grote voorbeeld vertelde hij . En uiteraard hele goede vriend .

Maar echt veel optreden deed hij indd hier niet . Hij wist ook geen volgende datum helaas toen . Het is ondertussen ook al echt weer een tijdje geleden
Werkzaam bij Total Asphyxiation
Werkzaam bij Cube
Waarschuw beheerder
Met me oud en nieuw party kwam hij gewoon als bezoeker, dus had hem net zo goed toen in kunnen plannen :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op donderdag 29 april 2010 om 15:23:
Met me oud en nieuw party kwam hij gewoon als bezoeker, dus had hem net zo goed toen in kunnen plannen :(

Ja idd heb nog heel lang met hem staan ouwehoeren b)
Erg chille gast .
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeyondChaos op donderdag 29 april 2010 om 16:53:
Erg chille gast .

(Y)

Heb hem toen 2 dagen op rij gezien, vrijdags @ 013, en de dag erop in de WF. Was een goei weekend:)

Btw, King Toet, niet naar Wageningen dit jaar?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee man helaas niet....
Heb een beetje boven mijn standaard geleefd zeg maar, en daar moet ik nu nog een maand of 2 voor boeten dus tot die tijd geen feesten meer buiten de stad.....
Vorig jaar was wel erg dope trouwens b) ik was zo bezopen dat ik op de terugweg een hotel heb gepakt (naast Den Helder cs) omdat ik te lui was om te lopen haha...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeyondChaos op donderdag 29 april 2010 om 18:46:
ik was zo bezopen dat ik op de terugweg een hotel heb gepakt (naast Den Helder cs) omdat ik te lui was om te lopen haha...

dude! Dan was je toch al bijna thuis? Had je niet zo goed in Wageningen kunnen blijven pitten en de dag erna op je gemak terug naar huis. Maar dat is achteraf praten ;).

Ik ga de komende tijd ook iets rustiger aan doen ja. Heb net een huis gekocht dus de prioriteiten zijn iets versschoven
Waarschuw beheerder
Haha idd als ik dat van te voren had geweten....
Had ik winterkalte gvd kunnen zien...

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Legendarische terugweg die dag :)
Waarschuw beheerder
Wageningen ligt toch erg mooi centraal, alleen is het op geen enkele normale manier te bereiken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 april 2010 om 20:45:
Legendarische terugweg die dag :)

haha idd
Wat was ik wasted toen zeg b)
Waarschuw beheerder
Het heeft even geduurd maar hier is een mix van DJ PHONOFRANTIC (gb):

Phono Frantic May 15 at 9:52am
EJOY MY NEW MIX GOOD PEOPLE

http://soundcloud.com/dj-phonofrantic/phonofrantic-neuro-noise-experiments-vol-1

1) John Dark - Lucifer Is from Mars - Mars Assault LTD08---
2) La Peste - Le Syndrome Des Draps Cassants - Hangars Liquides 021
3) I:GOR - ? - Hangars Liquides015 test press
4) Fist Of Fury - Exorcist Part 2 - Hangars Liquides 010
5) Fracture 4 - Sound Of Sixteen - Man @ arms 002
6) Fracture 4 - Room Full Of Stormtroopers - Bloodshed Unlimited 001
7) Fist Of Fury - Exorcist Part1 - Hangars Liquides 010
8) Sram - Master Of Frags - Born 2 Kick 09
9) Le Talium- Les Cris- Underground Perversions 003
10) Malaria - Deviance Mentale - Hangars Liquides 016
11) Mouse ( Stella Michelson)- Escape - Fischkopf 18
12) Annwn - ??? - Anti Narcose 002
13) Mouse (Stella Michelson) Digne Fraktal 0196
14) Mouse ( Stella Michelson)- Untitled - Karnage 01
15) Speedy Q's - Deadly Church - KS 222.3
17) No Name ( Poka Michelson) - Black Dream - Fischkopf 016
18) Erase Head ( ( Poka Michelson ) - Dome- Anticore 02
19) La Peste -- La valse termiale des clowns en blanc- Hangars Liquides 09
20) Mouse ( Stella Michelson) - Untitled - Karnage 01
(outro) Dj Hidden - Alchemy - Genosha 014

Ik zeg :banana:.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 75190, 76507}
Waarschuw beheerder
ziet er vet uit
direct eens checken :)
Waarschuw beheerder
indeed morgen ga ik hem beluisteren
Waarschuw beheerder
Ja cool mixie b)
Erg leuk om dit soort tracks in een set te horen
Waarschuw beheerder
Dan zijn op een feest de poppen helemaal aan het dansen 8).

:x Wat een stomme grap :lol:.
Waarschuw beheerder
inderdaad

Waarschuw beheerder
Hoe zit het eigenlijk met flashcore anno 2010? Ik moet zeggen dat ik zelf er helemaal niet meer mee bezig ben, maar ik heb zo het idee dat het ook een beetje gedaan is. Ik weet nog toen ik het voor het eerst vond dat het spannend was, lekkere extreme shit, knap gemaakt doch extreem, en tevens een hoop kleine subdingetjes en obscure releasjes om te zoeken. Nu lijkt het erop dat het een beetje klaar is. Hangars Liquides released al een tijdje niet meer, Gigabrother is gestopt, Imachination is gestopt, ... laatst is er een anti narcose netrelease geweest, en zo nu en dan zie je de flash gasten nog ergens optreden, maar het lijkt erop dat de gehele scene een beetje afgebouwd is. Hoe denken jullie hierover?
Werkzaam bij Brainattacks
Artiest {SHOWLIST artist 62841, 71453}
Waarschuw beheerder
Dat het standaard op Mealstrom ingeroosterd word :D en binnenkort weer dus

Check je netwerk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 16 april 2010 om 18:51:
Nog meer goed nieuws, er is eindelijk weer eens wat geflits uitgebracht, UPR006 is uit.

UPR007!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 juni 2010 om 00:13:
Gigabrother is gestopt, Imachination is gestopt

Enlighten me? Zegt me beide niks, zelfde geld voor:
Uitspraak van Extraordinary Crap op dinsdag 8 juni 2010 om 14:52:
Mealstrom

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 juni 2010 om 00:13:
Hangars Liquides released al een tijdje niet meer

Volgens mij gaat dat met golven. Tot 2 jaar terug heeft HL ook tijden niks gedaan, en toen opeens weer een stuk of 3/4 releases.

Waarschuw beheerder
Gigabrother was een soort collectief voor kleinere labels als Bad Ming Tunes meen ik, en Imachination was een label waar Al Zheimer op releasede, en waar La Peste ook nog een mix op had staan. Beide gestopt. Ik bedoel misschien ook niet zo dat flashcore echt dood is (tuurlijk, ze worden nog steeds geboekt, en zo nu en dan komt er nog wel een release voorbij), maar het spannende lijkt een beetje er af te zijn zeg maar. :P Ben ik de enige die dat heeft? Je had juist bij flashcore allemaal van die kleine vergeten labels (HCN, Hokus Pokus, ...), en je vond steeds nieuwe dingetjes als je een beetje ging zoeken, maar die shit lijkt nu allemaal klaar te zijn, het draait alleen nog maar om HL, Destruction, en nog een paar van dat soort labels...niks mis mee natuurlijk (integendeel), maar volgens mij is het grootste gedeelte inmiddels wel geweest. Ik had stiekem gehoopt dat er uit flashcore nog echt grootse dingen zouden voortkomen, maar voorlopig lijkt WTC.XTC het grootste project te zijn geweest. Ik bedoel, wat doen al die gasten tegenwoordig?
Waarschuw beheerder
Mealstrom is een concept dat niet op een vaste plek gegeven word en waar we altijd aan het eind afsluiten met expirimentele speedcore en flashcore. Tevens streeft de organisatie er ook naar altijd een om en om verdeling te maken tussen Dj's en Liveacts uit binnen en buitenland. Vraag maar eens rond, er is altijd iemand die er meer over weet ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 juni 2010 om 22:25:
Bad Ming Tunes

Vet label, die cd's kicken aars en heb ook 2 vinyls dacht ik.
Maar dat is pre-Flashcore werk (al kun je het muzikaal gezien wel in dat hokje stoppen), en sowieso gebeurd daar al jaren niks meer mee.

Imachination was een label waar Al Zheimer op releasede

Moet ik eens checken, ben normaal niet zo fan van Al Zheimer. Maar uiteraard wel benieuwd naar de La Peste Mix.

Ik had stiekem gehoopt dat er uit flashcore nog echt grootse dingen zouden voortkomen

Dat idee heb ik eigenlijk nooit gehad. Je hebt wel wat meer "intelligente" Speedcore uit FR, maar qua "echte" Flashcore is het aanbod nooit groot geweest, en heb ook niet de verwachting gehad dat dat ooit ging gebeuren. Zo had je vroeger dat Sans Pitie / Dead End Limited / SODOM spul enzo. Ook daarvan is het aanbod nooit groot geweest, en de pressingen kleinschalig, maar dat maakt het spul lekker obscuur, en dat zal naast de sound voor mij altijd een aantrekkingkracht blijven houden. Nou verwacht ik wel nog "grootse" dingen als in moddervette releases, maar qua aanbod zal het nooit groot worden. Enige wat me wel opvalt is dat er ff niks nieuws op het gebied van Helius Zhamiq, want die was toch flink (en goed) bezig de laatste 2 jaar met verschillende projecten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Niet dat ik mezelf kogel of poederbrieven wil laten ontvangen hoor maar ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Helius Zhamiq en consorte het wat rustiger aan gaan doen omdat ze al wat ouder worden is het niet meer zo dat ze ieder weekend europa rondtrekken in VW-konvooien

Erg jammer, dat staat buiten kijf! Anders had ik ze graag nog een keer uitgenodigd :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zou zwaar jammer zijn :/ maarja..zo gaat dat...
Waarschuw beheerder
tegenwoordig?

Dat ik peste sprak the cube was hij bezig met een nieuwe HL maar dat is al 2 jaar terug...
Neurocore heeft btw wel veel nieuw materiaal want laatst gaf hij een set van 6uur in france....dus doe eens wat releasen of zo gvd :P:P
Waarschuw beheerder
als je t ff bekijkt zijn daar in parijs wel leuke feesies te vinden lijkt me
hier in nl is t niet veel idd (helaas) maar t zal miss ook wel weer ergens goed voor zijn..blijft exclusief natuurlijk ALS er dan eindelijk iets is....
Neurocore is aardig bezig idd en denk ook niet dat la peste slaapt heel de dag
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op donderdag 10 juni 2010 om 18:44:
Dat idee heb ik eigenlijk nooit gehad. Je hebt wel wat meer "intelligente" Speedcore uit FR, maar qua "echte" Flashcore is het aanbod nooit groot geweest, en heb ook niet de verwachting gehad dat dat ooit ging gebeuren. Zo had je vroeger dat Sans Pitie / Dead End Limited / SODOM spul enzo. Ook daarvan is het aanbod nooit groot geweest, en de pressingen kleinschalig, maar dat maakt het spul lekker obscuur, en dat zal naast de sound voor mij altijd een aantrekkingkracht blijven houden. Nou verwacht ik wel nog "grootse" dingen als in moddervette releases, maar qua aanbod zal het nooit groot worden. Enige wat me wel opvalt is dat er ff niks nieuws op het gebied van Helius Zhamiq, want die was toch flink (en goed) bezig de laatste 2 jaar met verschillende projecten.

Mooi verwoord :)

Verder BAL, ik denk ook dat dingen als "de scene leeft" of "de scene is voorbij" allemaal in je hoofd afspelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op woensdag 16 juni 2010 om 00:53:
Verder BAL, ik denk ook dat dingen als "de scene leeft" of "de scene is voorbij" allemaal in je hoofd afspelen.

Precies, vandaar dat ik hier ff vraag of dat ook bij andere mensen speelt, maar het lijkt erop dat ik de enige ben
Waarschuw beheerder
Ik denk dat er een aantal redenen zijn waarom het (lijkt alsof) de shit dood is.

In de eerste plaats, het hele Flashcore gebeuren (heel ruim genomen, maar ik denk dat iedereen weet waar het over gaat) was (is?) eigenlijk een geevolueerde revival van wat er tussen 1997/2000 in Frankrijk begon. Deze revival ontstond zo eind 2006, met een periode van relatief veel en zichtbare activiteit van labels als HL, No-Tek, en natuurlijk het ontstaan van Anti-Narcose hier, wat denk ik best een grote rol heeft gespeeld.
Ik denk dat mensen die nieuw waren met deze sound, voor het grootste deel toch al 'muziekliefhebbers', terug hebben gekeken naar de geschiedenis en daardoor de basis van deze revival hebben verbreed. Zoals BAL al zegt, er waren zoveel kleine en obscure labeltjes te vinden uit 1997/2000. Kunnen we dus stellen dat soulseek ook een grote rol heeft gespeeld? :)

Zoals Edutainment ook al zegt, eigenlijk is de muzikale output altijd al te laag, en kwalitatief gezien te wisselvallig geweest om een 'scene' te dragen. De belangrijke releases vanaf 2007 zijn op twee handen te tellen. Daarnaast zijn de mensen die ook al in 1997/2000 naar feestjes gingen, daar nu niet vaak meer te vinden, en, ook niet onbelangrijk, releases uit die tijd zijn onvindbaar op vinyl of extreem prijzig.

Ik denk dat het voornamelijk heeft meegespeeld dat de kleine groep die er is, altijd erg enthousiast en loyaal is geweest naar de muziek en er ook actief aan bijdroeg, maar omdat de groep gewoonweg te klein is en de output te laag, is het nooit voldoende geweest om de activiteit op hetzelfde niveau te houden.

Iedereen die 'flashcore' (en andere Franse shit die afwijkt van wat tegenwoordig frenchcore heet) heeft geboekt in Nederland heeft dat ook gemerkt. Een paar extreem vette feestjes (oa https://partyflock.nl/party/102484:Encore_deux_fois :D ), maar er zijn eigenlijk nooit genoeg mensen, het kost altijd veel meer geld dan dat het opbrengt, en dat is twee keer helemaal niet erg maar daarna is het geld op. (Tenzij je moeilijk veel subsidie krijgt voor een oud & nieuw feestje)

Daarnaast gaan de mensen die er niet helemaal inzitten maar bijvoorbeeld Neurocore wel kunnen waarderen, liever naar een P.O.R.N. ofzo, en om eerlijk te zijn heb ik nooit het gevoel gehad dat deze muziek daar qua attitude en geschiedenis thuishoorde. Daarnaast gaven optredens van Zhamiq en ANNWN op Smackdown wel een boost aan het 'genre' natuurlijk.

Maar fuck it, we hebben een paar hele gave platen en feestjes gehad, en dan zal met vlagen altijd wel blijven, zolang er maar wat nieuwe aanwas komt bij de enthousiasts, jatoch?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar ik wil meer.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Was echt een te dik feest b)
Waarschuw beheerder
Mooi gesproken Verwaarlozing.

Waarschuw beheerder
Wtf, zo zie je die gast 5 jaar niet meer posten, en zo komt ie ineens weer met een heel betoog. :P Wel duidelijke uitleg idd, en wat je zegt klopt wel, het was idd Soulseek dat er een belangrijke rol in heeft gespeeld. Was best vet, dat je een tijdje terug echt gewoon avonden lang op slsk kon zoeken naar obscure labeltjes, telkens weer nieuwe namen en stijlen tegenkomen, zo nu en dan een medestander vinden met wie je dan wat leipe muziek kon uitwisselen...dat was wat het spannend maakte zeg maar. Maar nu is alles we zo'n beetje gevonden geloof ik, iedereen is wel een keertje geboekt, en er valt gewoon weinig meer te ontdekken...denk ik. Dus wat mij betreft is de spanning er wel een beetje van af zeg maar, tuurlijk blijft een feestje in de zoveel tijd wel vet, en zal ik ook altijd de laatste HL nog wel ff beluisteren, maar gezien de laatste paar releases verwacht ik eigenlijk niet heel erg innovatieve of experimentele shit meer ofzo, het lijkt gewoon echt een eigen clubje met een eigen sound te gaan worden, waar het ooit nog stuk voor stuk gasten waren met echt eigen leipe dingetjes en waarbij het altijd maar de vraag was waar ze heen zouden gaan

Uitspraak van Edutainment op vrijdag 25 juni 2010 om 19:49:
Wot de fok! Waarom was ik daar niet, wat een line up zeg!

Jij was die avond op Smackdown, waar Neurocore toen op trad, omdat jij 1 van die crew was die hele betogen hier op PF aant houden was over hoe Neurocore toch wel stukken unieker was en hoe dat maar een eenmalig ding zou gaan worden, terwijl die nog gewoon vaker geweest is :P
Waarschuw beheerder
Haha, verdomme! Ik vind zijn live sets wel über vet overigens, beter als La Peste nog, ligt mij iets meer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 25 juni 2010 om 19:49:
ot de fok! Waarom was ik daar niet, wat een line up zeg!

opzich was t ook erg jammer dat t feestje met kbal/notek in belgie toen niet doorging.

Uitspraak van BeyondChaos op vrijdag 25 juni 2010 om 17:07:
Maar ik wil meer.....

:D
Waarschuw beheerder
F. J. , Laurens P. en alle anderen:

Naar aanleiding van hetgene dat ik allemaal lees op dit forum ben ik even gaan bellen en ik heb een leuk iedee voor een gezamelijk collectief!

Naast alle mainstream undergroundstijlen vind ik Flashcore en deregelijke ook erg gaaf. Nu heb ik misschien een iedee om a. wat gaafs te doen met z'n allen en b. een gezellig avondje flitsend te netweken.

Stem aub ff op mijn net aangemaakte polletje, dan kan ik ff gaan inventariseren!

:bier: en een goed weekend!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Extraordinary Crap op zaterdag 3 juli 2010 om 08:09:
Stem aub ff op mijn net aangemaakte polletje

lukt niet, dat stemmen.
n 2e zaaltje kan nooit kwaad toch, alhoewel 50 mensen misschien wat veel is als t alleen over flashcore gaat
misschien kan je het dan beter wat verbreden met meer obscure muziek zoals
Uitspraak van [ ] [ ] [x] $$$$$$ op vrijdag 25 juni 2010 om 13:58:
andere Franse shit die afwijkt van wat tegenwoordig frenchcore heet

ik zeg Speedy Q's & Neurocore :[
en kan zo nog wel veel meer op noemen maar misschien ook wel leuk:
HPS, Stereotommy, JeRe enzo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mental Lag op zaterdag 3 juli 2010 om 09:24:
alhoewel 50 mensen misschien wat veel

Ja ik heb ze niet kleiner Hoor! :/ (of ik moet een verhuizing doen en een inflits feestje geven :D)
Waarschuw beheerder
Ik stem voor!