Partyflock

Forumonderwerp · 967482

Waarschuw beheerder
Het begrip übermensch is gebruikt door Friedrich Nietzsche. De term is echter niet nieuw. Voor het eerst duikt hij op in de strijd, die door en om de Hervorming ontstond en vindt men het woord, ironisch gebruikt door de aanhangers van Luther. Vandaar springt het over naar theologische geschriften uit de zeventiende en achttiende eeuw, en ook bij Herder treft men het meermalen aan, terwijl Goethe het gebruikt in zijn Ur-faust.

Nietzsche pleitte voor meer individualisme in plaats van voor kuddegeest. De übermensch is diegene die zichzelf durft los te maken van het systeem en op zichzelf steunt. Daarbij meende Nietzsche dat de mens van nu slechts een schakel is, een ontwikkelingsfase, tussen ons zoals we nu zijn en wat we eigenlijk bedoeld zijn te worden: de übermensch, een boven alle irrationaliteit staand groots wezen.

In zijn boek "Aldus sprak Zarathustra" schrijft Nietzsche: "de übermensch staat tot de mens als deze tot de aap" en "de mens is een koord gespannen tussen de übermensch en het dier". Men zou daarop de conclusie kunnen trekken dat Nietzsche bedoelde dat in de mens van nu de spanning tussen het "dierlijke" en "bovenmenselijke" voelbaar is.

Wanneer het nazisme echter gebruik maakt van deze term, wordt de term übermensch aan het begrip ras gekoppeld. Dit had weinig te maken met Nietzsches oorspronkelijke interpretatie. Ook ontwikkelden de nazi's het begrip untermensch, als tegenhanger van de Übermensch.

Een recente invulling en ontwikkeling van het begrip übermensch is het transhumanisme dat eveneens poogt de mens zijn natuurlijke grenzen te laten doorbreken met behulp van de nieuwste wetenschap en medische technieken.

Ben jij voor het ontstaan van een übermensch in de toekomst?

Waarschuw beheerder
Het is hier nu 15:02
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 01:58:
Ben jij voor het ontstaan van een übermensch in de toekomst

toekomst??ik leef nu hoor
en in melbourne leeft er ook 1...genaamd rick...rick en jp heersen de wereld....ik zie zo ineens 2 striphelden voor me verschijnen:P
Waarschuw beheerder
en ze zien er zo uit....[img width=291 height=256 cacheid=000e582b0028e67d087c251f1a01fdb345]https://album.partyflock.nl/46360.jpg[/img] volgens mij had ik die :pil: net nie moeten nemen

Waarschuw beheerder
Je plaatje doet het niet, üntermensch!

Waarschuw beheerder
Ow nu doet het wel, hehe. :P
Waarschuw beheerder
jazeker...oja was der untermensch..thnx dat je me helpt herinneren *hangt nu door deze woorden aan een touwtje*...neey geen galgje:P)
Waarschuw beheerder
Asraël..... das toch die kat van gargamel van de smurfuhhh
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op dinsdag 21 augustus 2007 om 02:08:
das toch die kat van gargamel van de smurfuhhh

:jaja: :Lief:
Waarschuw beheerder
ik haaaet smurfen:P
koekiemonster 4life!!!!!

kijk ook f bij leden: koekiemonster on tour :P
Waarschuw beheerder
donateur

Nee.
Dit had weinig te maken met Nietzsches oorspronkelijke interpretatie.

Weinig? Niets. Hij vond het ook niet zo leuk allemaal. :\
Waarschuw beheerder
2 Topicopener -> lijkt me geen onderwerp om alhier te bespreken, meer iets voor het forum van hm.

Waarschuw beheerder

Nou we zijn hard op weg in iedergeval.
(n)
Waarschuw beheerder
tering dat was altijd ingewikkeld op de middelbare school :lol:

Waarschuw beheerder

Die zal door de evolutie uit zichzelf opstaan :yes: Maar dan in positieve zin denk ik. Ubermenschen zijn zij die zich distantieeren van de illusie en daar doorhee prikken. zij zijn zich bewust van hun goddelijke vermogens in hun geest. exploiteren die en passen die toe waardoor ze ver boven de kudde uitsteken. Oorspronkelijk beschikt elke geest over deze vermogens en zouden we dus allemaal ubermenschen kunnen worden. In positieve zin zouden we dus met z'n alleen een hele mooie wereld kunnen scheppen. Helaas werkt het systeem tegen door allerlei negatieve invloeden (angst, media, neo-kapitalisme) iemand die zich daaraan kan onttrekken en zijn goddelijke oervermogens onderkend en exploiteerd geeft blijk aan het idee van Nietsche :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 14:18:
Die zal door de evolutie uit zichzelf opstaan Maar dan in positieve zin denk ik. Ubermenschen zijn zij die zich distantieeren van de illusie en daar doorhee prikken. zij zijn zich bewust van hun goddelijke vermogens in hun geest. exploiteren die en passen die toe waardoor ze ver boven de kudde uitsteken. Oorspronkelijk beschikt elke geest over deze vermogens en zouden we dus allemaal ubermenschen kunnen worden. In positieve zin zouden we dus met z'n alleen een hele mooie wereld kunnen scheppen. Helaas werkt het systeem tegen door allerlei negatieve invloeden (angst, media, neo-kapitalisme) iemand die zich daaraan kan onttrekken en zijn goddelijke oervermogens onderkend en exploiteerd geeft blijk aan het idee van Nietsche

Weinig tot niets aan toe te veoegen. :)
Waarschuw beheerder

Waarom niet? Onze potentie is groter dan wat we nu tonen... :)
Het hoeft niet per definitie Ubermensch te heten...het is mensch in zijn volledige potentie tegenover mensch die er niet naar leeft...
De "wil tot macht" lees ik niks negatiefs in...het gaat namelijk niet over macht uitoefenen op anderen het gaat over macht over jezelf hebben...
Het gaat niet over onderdrukking van een ander...het is juist tegen onderdrukking van "de stam" op "het individu"...
Wat het duitse volk toonde is juist de slavenmentaliteit die Nietzsche zo hekelde...wat Nietzsche absoluut niet bedoelde...

The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself.

Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.

Hij was tevens pro "het leven"...het leven leven zoals het is inclusief zijn tegenslagen...de ellende...het lijden...
Maar het gaat niet over jezelf daarbij neerleggen...want dat is weer slavenmentaliteit...
Je moet leren van de tegenslagen...dat zijn vaak ook de situaties waar je veel van leert...en vooral over jezelf...
Om macht over jezelf te kunnen hebben zal je jezelf ook eerst moeten kennen...dat is de sleutel tot "owning yourself"...
Ligt redelijk in lijn met het boeddhisme...die geven het lijden ook een plaats...is iets wat je moet doorleven...maar zeker niet iets waarbij je je moet neerleggen...voor onnodig lijden is geen plaats...
Je houd zo enkel de nodige tegenslagen over die bij het leven horen...die zo af en toe eens gebeuren...
Die kan je toch niet voorkomen en het leven zou ook maar saai zijn zonder die dingen...
Tevens zal je de voorspoed die je meemaakt zo ook niet op waarde kunnen schatten natuurlijk...
Waarschuw beheerder
Vanwege dat laatste ben ik ook geen voorstander van het transhumanisme aangezien ze juist "het lijden" compleet weg willen nemen...
Geen ziektes meer...de dood overwinnen...dat soort dingen...nee dank je...
Je moet sowieso niet op die manier onze grenzen willen verleggen...door manipulatie...want op zo'n manier leert de mens het belangrijkste van de ideeen van Nietzsche niet eens...
Het is vooral het verleggen van grenzen op fysiek gebied...niet op psychologisch gebied...dus je creert alsnog geen Ubermensch daarmee...enkel een mensch verrijkt met wat technische snufjes...
Ik wil de uitwerking van dat op de mens niet eens weten als we niet tegelijkertijd onszelf psychologisch ontwikkelen... :no:
Waarschuw beheerder

Ja, dat noemen ze evolutie.

Toch maar een keer een boek van Nietzsche lezen, hij heeft toch goede ideën dan alleen 'God is dood'

In welk boek wordt dit onderwerp besproken?
Waarschuw beheerder
In zijn boek "Aldus sprak Zarathustra" schrijft Nietzsche: "de übermensch staat tot de mens als deze tot de aap" en "de mens is een koord gespannen tussen de übermensch en het dier".

Lezen is een kunst :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spot op dinsdag 21 augustus 2007 om 16:42:
hij heeft toch goede ideën dan alleen 'God is dood'

Dat deel hoort hierbij...
De Ubermensch is "de oplossing" voor de dood van God...
Nietzsche vraagt zich af of de mens er eigenlijk wel klaar voor is...men heeft God dood verklaard maar begrijpt men de consequenties er eigenlijk wel van?
Hij is bang dat de mens de consequenties ervan niet begrijpt en vervalt in nihilisme om vervolgens naar iets anders te grijpen wat buiten zich staat en daarmee dus nog steeds niet de macht over zichzelf krijgt...
Waarschuw beheerder
Hebt gij niet gehoord van die dolle man, die op klaarlichte morgen een lantaarn aanstak, op de markt ging lopen en onophoudelijk riep: “Ik zoek God! Ik zoek God!”. Doordat er daar juist veel van die lieden bijeenstonden, die niet aan God geloofden, verwekte dit een groot gelach. Is hij soms verloren gegaan? vroeg de één. Is hij verdwaald als een kind? vroeg de ander. Of heeft hij zich verstopt? Is hij bang voor ons? Is hij scheep gegaan? Naar het buitenland vertrokken? Zo riepen en lachten zij door elkaar. De dolle man sprong midden tussen hen in en doorboorde hen met zijn blikken. “Waar God heen is?” riep hij uit. “Dat zal ik jullie zeggen! Wij hebben hem gedood, jullie en ik! Wij allen zijn zijn moordenaars! Maar hoe hebben wij dit gedaan? Hoe hebben wij de zee kunnen leegdrinken? Wie gaf ons de spons om de hele horizon uit te wissen? Wat hebben wij gedaan, toen wij deze aarde van haar zon loskoppelden? In welke richting beweegt zij zich nu? In welke richting bewegen wij ons? Weg van alle zonnen? Vallen wij niet aan één stuk door? En wel achterwaarts, zijwaarts, voorwaarts, naar alle kanten? Is er nog wel een boven en beneden? Dolen wij niet als door een oneindig niets? Ademt ons niet de ledige ruimte in het gezicht? Is het niet kouder geworden? Is niet voortdurend de nacht en steeds meer nacht in aantocht? Moeten er ‘s morgens geen lantarens aangestoken worden? Horen we nog niets van het gerucht der doodgravers, die God begraven? Ruiken wij nog niets van de goddelijke ontbinding? - ook goden gaan tot ontbinding over! God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars aller moordenaars? Het heiligste en machtigste, dat de wereld tot dusver bezeten heeft, is onder onze messen verbloed - wie wist dit bloed van ons af? Met welk water kunnen wij ons reinigen? Welke zoenoffers, welke heilige spelen zullen wij moeten bedenken? Is niet de grootte van deze daad te groot voor ons? Moeten wij niet zelf goden worden, om haar ook maar waardig te schijnen? Nooit was er een grotere daad - en wie er ook na ons geboren wordt, omwille van deze daad behoort hij tot een hogere geschiedenis dan alle geschiedenis tot dusver geweest is!”
Hier zweeg de dolle man en keek opnieuw zijn toehoorders aan. Ook zij zwegen en keken hem verwonderd aan. Eindelijk wierp hij zijn lantaarn op de grond, zodat die in stukken sprong en uitdoofde. “Ik kom te vroeg”, zei hij toen, “het is mijn tijd nog niet. Dit ongelooflijk gebeuren is nog onderweg, het maakt een omweg - het is nog niet tot de oren der mensen doorgedrongen. Bliksem en donder hebben tijd nodig, het licht der gesternten heeft tijd nodig, daden hebben tijd nodig, ook nadat ze gedaan zijn, om gezien en gehoord te worden! Deze daad is nog steeds verder van hen af dan de verste gesternten - en toch hebben ze haar zelf verricht!” Men vertelt verder, dat die dolle man diezelfde dag nog verscheidene kerken binnengedrongen is, en daar zijn Requiem aeternam deo (voor de eeuwige rust van God) aangeheven heeft. Naar buiten gebracht en ter verantwoording geroepen, zou hij telkens alleen maar het volgende geantwoord hebben: “Wat zijn deze kerken eigenlijk nog, als ze niet de graven en gedenktekenen Gods zijn?”

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mooi stukje :-)

Noem het wat je wilt
de mens is in ontwikkeling
ook al lijkt het soms van niet
of dat we zelfs achteruitgaan .
Steeds meer mensen ontsnappen aan de
sociale en maatschappelijke druk
en durven te leven uit wat hun voelen dat juist is .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De Ubermensch heeft naar mijn idee altijd al bestaan, alleen dan in kleine kringen. Dit zijn mensen die op een hoger niveau controle over zichzelf hebben, zo ook een dieper realiteitsbesef bezitten.

Eigenschappen die ze bezitten zijn helderdere zintuigen, een zeer hoog niveau van mediumschap, materie kunnen beinvloeden, het op één lijn komen tussen het bewuste en het onbewuste en noem maar op. Daarnaast zijn ze op astraal en etherisch niveau veel meer aanwezig.

" Magic is the Highest, most Absolute, and most Divine Knowledge of Natural Philosophy, advanced in its works and wonderful operations by a right understanding of the inward and occult virtue of things; so that true Agents being applied to proper Patients, strange and admirable effects will thereby be produced. Whence magicians are profound and diligent searchers into Nature; they, because of their skill, know how to anticipate an effect, the which to the vulgar shall seem to be a miracle. "

Als je in de kennis van het Hermetisme verdiept wordt de manier van controle "magie" genoemd, zo ook de mensen die dit kunnen beoefenen "magiers". Ze hebben op zo'n hoog niveau controle over zichzelf en de realiteit, waarbij ze op zodanige wijze de wetten van de natuur kunnen doorbreken en beinvloeden waardoor de effect hieruit te vergelijken is met een wonder.

In onze jeugd hebben we natuurlijk allemaal wel eens verhalen gehoord over tovenaars en magiers. Allemaal droegen ze een staf. De staf symboliseert de kracht van magie. Het bezitten van zo'n staf symboliseert de controle over magie, oftewel de controle over goddelijkheid, dus jezelf. Alsnog is dit maar een fractie vergeleken met hoe diep en perfect goddelijkheid kan zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Daarnaast wil ik er ook nog even bij vermelden dat we langzaam op collectief niveau gaan streven, zo ook evolueren, naar het zijn van de Ubermensch. Dit heeft allemaal te maken met het overgaan naar de nieuwe tijdperk, de cyclusverandering, etc. Alsnog zal het nog tientallen tot honderden jaren duren voordat we collectief gezien echt het niveau hebben bereikt van de Ubermensch. Geen 2012 dus voor de mensen onder ons die dat zo graag willen geloven ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hermes Trismegistus op dinsdag 21 augustus 2007 om 20:27:
Geen 2012 dus voor de mensen onder ons die dat zo graag willen geloven ;)

dat vind ik dan weer jammer :nocheer: ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 14:18:
Die zal door de evolutie uit zichzelf opstaan :yes: Maar dan in positieve zin denk ik. Ubermenschen zijn zij die zich distantieeren van de illusie en daar doorhee prikken. zij zijn zich bewust van hun goddelijke vermogens in hun geest. exploiteren die en passen die toe waardoor ze ver boven de kudde uitsteken. Oorspronkelijk beschikt elke geest over deze vermogens en zouden we dus allemaal ubermenschen kunnen worden. In positieve zin zouden we dus met z'n alleen een hele mooie wereld kunnen scheppen. Helaas werkt het systeem tegen door allerlei negatieve invloeden (angst, media, neo-kapitalisme) iemand die zich daaraan kan onttrekken en zijn goddelijke oervermogens onderkend en exploiteerd geeft blijk aan het idee van Nietsche :)

ook niets aan toe te voegen (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Spot op dinsdag 21 augustus 2007 om 16:42:
Toch maar een keer een boek van Nietzsche lezen, hij heeft toch goede ideën dan alleen 'God is dood'

Tja "god is dood" ben ik het ook niet mee eens...'wat nooit heeft bestaan kan niet vergaan'. :vaag:

Maar goed, die term komt in "Aldus sprak Zarathoestra" voor, hoewel het mss in meerdere boeken terugkomt, ik heb niet alles van hem gelezen. :$

Aanrader is ook zeker zijn "De Antichrist", meesterlijk. :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Nog een mooie van Nietzsche :

[img width=515 height=121]https://album.partyflock.nl/15879006.jpg[/img]

:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Asraël, bedoel je ubermensch in de zin van mentaal of fysiek? Of beide? :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wow maar dit is wel helemaal erg grappig en geil hier.

Zeker dat er zo veel vriendjes van me zijn door de

erg goed uitgemikte topic naam en inhoud.

Dus ff kijken hoe snel ik de zin om uberen kan verneuken

bij de puberen.

Dus hallo dames en heres dit is onse late show

van hoe mens was je ben je en gaat niet worden.

We beginnen deze speciale uitzending bij de topic opener

die erg lange inleiding heeft ingetypt en op nader

niet uit te l;eggen manier kreeg geen een msaap(mensenlijke aap)

die even kwam melden niks te hebben gelezen en daarom

alles voor onzin te hebben verklaard.

Msapen dagje vrij ofzoiets????

blijf kijken, dit doe ik alvast op de post.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Benighted op dinsdag 21 augustus 2007 om 23:25:
Asraël, bedoel je ubermensch in de zin van mentaal of fysiek?

Die van Nietzsche... :p
Dat is mentaal...psychologisch...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 21 augustus 2007 om 23:34:
Dus ff kijken hoe snel ik de zin om uberen kan verneuken

bij de puberen.

Nieuwe Ali B?

Mooi verhaal heb je, lekker freestyle. :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 21 augustus 2007 om 23:49:
Die van Nietzsche...

Ok, dan ben ik vóór natuurlijk :)

Maar omdat hij het ook had over dat transhumanisme was ik even in de war.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Transhumanisme gaat vooral over fysieke grenzen doorbreken idd...zij gebruiken de term Ubermensch in die context...
Heeft vrij weinig met de Ubermensch van Nietzsche te maken...
Ik denk ook juist dat het een enorm zwak wezen zal creeeren...
Zo afhankelijk van wederom iets buiten zichzelf...wordt het ze ontnomen dan stellen ze niks meer voor en zijn ze niet meer dan een zielig hoopje vlees... :loser:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 00:01:
Transhumanisme gaat vooral over fysieke grenzen doorbreken idd...zij gebruiken de term Ubermensch in die context...
Heeft vrij weinig met de Ubermensch van Nietzsche te maken...
Ik denk ook juist dat het een enorm zwak wezen zal creeeren...
Zo afhankelijk van wederom iets buiten zichzelf...wordt het ze ontnomen dan stellen ze niks meer voor en zijn ze niet meer dan een zielig hoopje vlees...

Dan is het geen mens meer lijkt me.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Audionysos op dinsdag 21 augustus 2007 om 23:49:
Nieuwe Ali B?

Mooi verhaal heb je, lekker freestyle.

Dus toch???

Goed dan

we zetten onse programma door en voor de kijkers thuis
hebben we op de topic opener na eerste voorbeeld van
zo genaamde evolutie en ontwikkeling van "mens".

Daarom dames en heres welkom aan onse eerste speler TYHARO!!!

Zij zegt:
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 21 augustus 2007 om 23:49:
Die van Nietzsche...

Helaas is deze meisje besmet met "filosofie" virus en hulp
aan haar is uitgesloten door de aanrd van virus. Filosofie
is erg ver gaande virus en zit in de wereld die alles wat
niet bestaat in verkelijkheid kan makkie toch in leven blijven.

Met de tijd raakt persoon buiten de werkelijkheid door gebrek
aan natuurlijk pijn tijdens botsing met de muur.

Vooral is het opmerkelijk dat pijn is er wel maar filosofiesch
ingesteld persoon denkt dan niet aan pijn maar aan de muur en
zegt: misschien was dat helemaal geen muur of misschien dat was
juist de bedoeling om zo te botsen.

Al met al enige wat5 filosoof niet bekijkt is dat hij/zij zelf
het kan in de hand hebben te botsen of nie.

Goed dat was dus eerste voorbeeld en is het wel logisch dat TYHARO
is nu flink geraakt en kan er vergeldings aktie op gang komen.

Dus mocht deze account verbannen poepje erbij krijgen dan heb je
stront aan de knikker.

Minder erg en qweer meer erg kan zelfs dit haar niet raken en
schrijft ze verder vrolijk door "ontopic" over hoe uber ze heeft
helemaal geen zin om te worden.

Blijf kijken want het is getting hotter en koeler.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Benighted op woensdag 22 augustus 2007 om 00:09:
Dan is het geen mens meer lijkt me.

Half mens...half machine...
Mensch verrijkt met technische snufjes...en zonder dat laatste stellen ze dus helemaal niks voor...haal je dat weg dan zijn ze een zielig hoopje mens dus...op geen enkel niveau verder ontwikkeld vanuit zichzelf op eigen kracht...
Maken ze een fout dan hoeven ze er niks van te leren want het wordt wel voor ze opgelost...
Men zal ook een minachting voor het lijden krijgen ipv het als "deel van het leven te zien"...dat zie je nu al...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 augustus 2007 om 00:13:
Minder erg en qweer meer erg kan zelfs dit haar niet raken en
schrijft ze verder vrolijk door "ontopic" over hoe uber ze heeft
helemaal geen zin om te worden.

Geen idee wat er precies staat maar idd...boeiend... B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 00:21:
Half mens...half machine...
Mensch verrijkt met technische snufjes...en zonder dat laatste stellen ze dus helemaal niks voor...haal je dat weg dan zijn ze een zielig hoopje mens dus...op geen enkel niveau verder ontwikkeld vanuit zichzelf op eigen kracht...
Maken ze een fout dan hoeven ze er niks van te leren want het wordt wel voor ze opgelost...
Men zal ook een minachting voor het lijden krijgen ipv het als "deel van het leven te zien"...dat zie je nu al...

De mens is dan gewoon nodig als opstapje omdat ze bepaalde lichamelijke systemen nog niet kunnen creeeren met de technologie zodra dat gebeurd is... Vul zelf maar in. En inderdaad het zijn totaal afhankelijke wezens waar ook verandering in kan komen natuurlijk. Maar in principe zijn wij dat ook. Qua lichamelijke "foutjes" word er ook een hoop voor ons opgelost.
Waarschuw beheerder
Ik ben er niet geheel op tegen maar ik zou het pas doen als we onszelf op psychologisch gebied verder hebben ontwikkeld...
Op dat gebied lopen we ver achter...
Eerst de oplossing van een helehoop dingen in onszelf zoeken...in plaats van weer naar iets buiten ons grijpen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 00:37:
Ik ben er niet geheel op tegen maar ik zou het pas doen als we onszelf op psychologisch gebied verder hebben ontwikkeld...
Op dat gebied lopen we ver achter...
Eerst de oplossing van een helehoop dingen in onszelf zoeken...in plaats van weer naar iets buiten ons grijpen...

Maar wat als we zo ver komen? Is de mens dan nog wel nodig?
Waarschuw beheerder
Die vergaat dan vanzelf wel...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Merk je niks van...gebeurd geleidelijk... :p

Waarschuw beheerder
Ofterwijl onze ziel moet dalijk een ander huis zien te vinden?
Waarschuw beheerder
Ik hoop een schoner huis... 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 00:25:
Geen idee wat er precies staat maar idd...boeiend

ik zet deze show even op pause en ga verder VerNaKTeD te bouwen

en voeg nog alleen toe over:

Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 00:21:
Half mens...half machine

Ja dat ben ik idd

maar diegene die jij bedoeld zijn meer

geen mens...wel machine

wat jij bent is nog erg erg onduidelijk maar feit

dat je programmeren had verruild tegen filosofie

is warschijnlijk de grootste fout van je leven.

Want in programmeren kan je alleen een kant op

en dat is naar de bron anders doet jou programma

nul komma nul net als mijn lul die is in de buurt

van een andere lul.

Ja dat is wel hersencrackend en mensen-makend

toch had je wel goed het door dat er iets in zit

in de filosofie maar helaas je verraad PHP en

laat jezelf befilosofieren.

Meisje meisje en dat terwijl ik heb jou zo hard nodig

om SekSiek op de potten te zetten.

SekSiek is een taal van eerste generatie van mensen

en gaat geschreven worden voor vrouwen en zelfs met

vrouwen of ten minste eerste tijd meisjes, aangezien

er nog in de wereld helemaal geen vrouwens zijn

net als geen mannen.

Maar ja met of zonder TYHARO komt SekSiek echt wel

tot de bron.

Bron als je Matrix goed bekijkt is God natuurlijk

en daar was ik ooit geweest door dat ik een pil

had genomen.

Dus nou is het een kwestie wanneer ik daar zonder pillen

kom. Wel kom ik daar zeker want ik weet dat het bestaat

en ben ordelijk en systematisch alles aan het uitkammen.

Jou hulp is optietieoneel, wel zou het leuk zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 01:13:
Ik hoop een schoner huis... 8)

:lol: :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 22:16:
Die zal door de evolutie uit zichzelf opstaan Maar dan in positieve zin denk ik. Ubermenschen zijn zij die zich distantieeren van de illusie en daar doorhee prikken. zij zijn zich bewust van hun goddelijke vermogens in hun geest. exploiteren die en passen die toe waardoor ze ver boven de kudde uitsteken. Oorspronkelijk beschikt elke geest over deze vermogens en zouden we dus allemaal ubermenschen kunnen worden. In positieve zin zouden we dus met z'n alleen een hele mooie wereld kunnen scheppen. Helaas werkt het systeem tegen door allerlei negatieve invloeden (angst, media, neo-kapitalisme) iemand die zich daaraan kan onttrekken en zijn goddelijke oervermogens onderkend en exploiteerd geeft blijk aan het idee van Nietsche

jep :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 augustus 2007 om 00:13:
besmet met "filosofie"

Wonderful disease (l)

Waarschuw beheerder
maarja vind het hele begrip ubermensch sowieso
een fout begrip
wij staan niet boven bijvoorbeeld veel diersoorten als mens
wij zijn namelijk lang niet de logischste diersoort
ook niet de sterkste
en kwa intuitie ook lang niet
wel de meest ontwikkelde dat wel
maar dit komt nog altijd om het feit dat wij handen hebben
oftewel
wij kunnen bouwen,informatie opschrijven en doorgeven ,en hedendaagse dag ondertussen na ontwikkeling hebben wij televiesie internet en dergelijke
maar maakt dat ons uber ten opzichte van bijvoorbeeld een olifant die een iq heeft van een mens van ongeveer 320 jaar
of een tijger of leeuw die kwa iq ook ver boven ons uitsteekt
wij staan als mens niet boven de natuur
maar het zit dan ook niet in de aard van de mens dit te realiseren
want in de aard van de mens zit natuurlijk de overgrote trots
die het laat denken dat wij boven deze natuur staan wat natuurlijk helemaal niet waar is
(beetje offtopic mja kwam in me op met het woordje ubermensch)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 01:26:
wij handen

en stembanden niet te vergetn

Waarschuw beheerder
De mens is wel degelijk de oppermachtige op deze planeet. Wie dat niet ziet moet eens heel snel een bril gaan kopen. :P

Niet dat ik dat positief vind trouwens hoor. Ik vind het verschrikkelijk hoe de mens met de dieren omgaat, wat betreft zie ik de mens het liefst zo snel mogelijk van de aardbodem verdwijnen. Maar buiten dat om zijn we velen malen intelligenter dan dieren, en er daardoor dus ook de sterksten (helaas :/)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 01:32:
en stembanden niet te vergetn

Je kunt je tekst gewoon aanpassen als er nog iets aan ontbreekt of als er een spelfout instaat hoor. (rechts onderaan je bericht) ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 01:39:
intelligenter dan dieren

? :lol: :roflol:

Waarschuw beheerder
?

Waarschuw beheerder
Niet dat ik dat positief vind trouwens hoor. Ik vind het verschrikkelijk hoe de mens met de dieren omgaat, wat betreft zie ik de mens het liefst zo snel mogelijk van de aardbodem verdwijnen. Maar buiten dat om zijn we velen malen intelligenter dan dieren, en er daardoor dus ook de sterksten (helaas )

sorry vriend neej we staan op nummer 5 ofzo van intilligentste diersoort ongeveer
we hebben handen kunnen daardoor guns en dergelijke maken
maakt ons idd sterker
niet intiligenter

Waarschuw beheerder
het was duidelijk

Waarschuw beheerder
olifant,leeuw,tijger ,grote panther, een grote walvis
mischien de ,mens daarna

Waarschuw beheerder
zit trouwens geen volgorde in voor de mens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 01:26:
de overgrote trots
die het laat denken dat wij boven deze natuur staan

dit zal jou probleem dan wel zijn:P

Waarschuw beheerder
velen malen intelligenter dan dieren

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 01:43:
sorry vriend neej we staan op nummer 5 ofzo van intilligentste diersoort ongeveer
we hebben handen kunnen daardoor guns en dergelijke maken
maakt ons idd sterker
niet intiligenter

Ik heb je al vaker hier op dit forum gezien en je bent een beetje een wazig type geloof ik :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 01:52:
Ik heb je al vaker hier op dit forum gezien en je bent een beetje een wazig type geloof ik

jah idd is waar !!!iets mis mee ???
maar jij bent nog lang niet logischer dan een olifant
als jij dit denkt

Waarschuw beheerder
maar wat ik al zei dat is niet gek want je bent een trotse mens
want dat is juist die trots die het blockt in te zien dat dit zo is
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 augustus 2007 om 01:14:
dat je programmeren had verruild tegen filosofie

is warschijnlijk de grootste fout van je leven.

Het is enkel een nieuw hoofdstuk...
Ik heb niks verruild...ik vul aan...ik had genoeg geleerd op dat gebied...ik kan programmeren...
Ze wilden dat ik een bepaald systeem ging volgen en dergelijke en daar stemde ik niet mee in...ik wil niet iets doen waar ik me niet in kan vinden...
Ik programmeer nog steeds...maar op mijn manier...zoals ik het wil... :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het verschrikkelijk hoe de mens met de dieren omgaat

Hé ik loop toevalig wel altijd met een bezempje voor me uit te vegen zodat ik de kleine rakkertjes op straat niet plat trap met m'n grôte pôten. Dat je het effe weet. (Y)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 01:43:
we hebben handen

Ik vermoedde altijd dat het juist kwam omdat wij ons bewust zijn van ons bewustzijn. Rietkikkers hebben ook handjes maar dat maakt ze niet echt in staat om ons mensen finaal uit te roeien. Niet alleen omdat ze te klein zijn maar meer omdat ze niet in staat zijn zich te realiseren dat we hun huizen asfalteren en omdat zich niet kunnen verenigen.
wazig type

Er schijnen er op PF meerdere rond te hangen.

Waarschuw beheerder
Ik heb je al vaker hier op dit forum gezien en je bent een beetje een wazig type geloof ik

je studeert psychologie ook nog en je wist dit niet hierboven
jij moet snel de boeken in
of ben je nog steeds freud aant quoten?
Waarschuw beheerder
Intelligentie wordt bepaald aan de hand van wat een dier extra kan naast dingen die bedoeld zijn om te overleven...
Een mens heeft een heleboel extra's die niet nodig zijn puur voor het overleven...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 02:01:
Ik vermoedde altijd dat het juist kwam omdat wij ons bewust zijn van ons bewustzijn. Rietkikkers hebben ook handjes maar dat maakt ze niet echt in staat om ons mensen finaal uit te roeien. Niet alleen omdat ze te klein zijn maar meer omdat ze niet in staat zijn zich te realiseren dat we hun huizen asfalteren en omdat zich niet kunnen verenigen

heeft niks met mijn bericht te maken ging over iq en beven de natuur staan
jij hebt het meteen over macht
ook weer zoiets van de mens
we hebben idd meer macht maakt dit ons logischer
neej (antwoord ik alvast)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:02:
Intelligentie wordt bepaald aan de hand van wat een dier extra kan naast dingen die bedoeld zijn om te overleven...
Een mens heeft een heleboel extra's die niet nodig zijn puur voor het overleven...

neej helemaal niet intilligentie word bepaald aan de hand van wie heeft de beste logica
waar heb je het over :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:02:

wat ik al zei we zijn ook het meest ontikkelt
daar ging ik niet tegenin

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:01:
of ben je nog steeds freud aant quoten?

die geloofde namelijk ook in dat de mens boven de natuur stond vandaar
Waarschuw beheerder
Onderling bij mensen misschien...maar niet ter bepaling van de intelligentie van een diersoort...
Een belangrijk iets waardoor we intelligent zijn is dat we bewust zijn over onszelf en onze acties etc. etc...aka zelfbewustzijn...
Sommige dieren hebben dat ook enigzins ontwikkeld maar bij lange na niet zover ontwikkeld als ons...
Dieren handelen vaak puur uit instinct...maar veel dieren doen ook dingen daarnaast...zoals spelen bijvoorbeeld...dat duid op intelligentie bij dieren...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:06:
Onderling bij mensen misschien...maar niet ter bepaling van de intelligentie van een diersoort...

als je het gemiddelde neemt wel

we zijn naar leeftijd allemaal ongeveer even logisch dit werkt bij dieren ook zo

en dan zijn we lang niet de slimste

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:06:

wel als je het over iq hebt

Waarschuw beheerder
jah idd is waar !!!iets mis mee ???
maar jij bent nog lang niet logischer dan een olifant
als jij dit denkt

Ik zal niet zeggen dat dieren niet intelligent zijn. Integendeel zelfs. In principe is de dierenwereld nog een vrij groot mysterie.. maar wat wel bekend mag zijn is dat het geniaal in elkaar steekt! :respect:

Maar dieren hebben niet de cognitieve mogelijkheden die wij wel bezitten. Daarbij zijn dieren ook maar tot op bepaalde hoogte te conditioneren. Dat zegt denk ik wel voldoende.

Dieren leven volgens bepaalde basisinsticten. Intelligentie is de verfijning daarvan. En dat is het punt waarop de mens zich ver onderscheid boven de dierenwereld.

Uiteraard bedoel ik dit zeker niet arrogant of respectloos als menszijnde naar de dierenwereld.

Naast dat intelligentie grote voordelen heeft, brengt het ook grote gevaren met zich mee wanneer intelligentie op de foute manier wordt gebruikt. Dan kan het dodelijk zijn. En dat is nu precies wat er aan de hand is op deze planeet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dude, please pas je tekst gewoon aan als je nog wat aan je bericht wil toevoegen. Zoveel berichten achter elkaar staat echt ontzettend onnozel en irritant. :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik was weer te langzaam met aanpassen... :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 02:01:
Rietkikkers hebben ook handjes maar dat maakt ze niet echt in staat om ons mensen finaal uit te roeien. Niet alleen omdat ze te klein zijn maar meer omdat ze niet in staat zijn zich te realiseren dat we hun huizen asfalteren en omdat zich niet kunnen verenigen.

Dat lijkt me toch zo mooi hè, als een of ander vet krachtig diersoort eens een keer in grote getalen wraak komt nemen op de mensheid.

Helaas hebben we wapens.. :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:03:
jij hebt het meteen over macht

Tuurlijk macht erotiseert jwt. B)

Maarre, als ik je berichten zoals de bijbel moet lezen (heeeeeeeel symbolisch en figuurlijk) haak ik af. Je zegt "handen" dus daar reageer ik op. Handen zijn natuurlijke instrumenten, meer niet. Er is maar 1 deel dat ons onderscheidt van andere dieren en dat is toch echt het brein.

IQ is daarbij een detail...niet iets dat als een maatstaf dient. Vrouwen hebben bv gemiddeld een lager IQ maar zijn niet minderwaardig, integendeel. ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:12:
Helaas hebben we wapens.. :(

Als de gehele wereldbevolking nou een keertje synchroom gaat jumpeng. :bounce:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:09:
Ik zal niet zeggen dat dieren niet intelligent zijn. Integendeel zelfs. In principe is de dierenwereld nog een vrij groot mysterie.. maar wat wel bekend mag zijn is dat het geniaal in elkaar steekt!

Maar dieren hebben niet de cognitieve mogelijkheden die wij wel bezitten. Daarbij zijn dieren ook maar tot op bepaalde manier te conditioneren. Dat zegt denk ik wel voldoende.

Dieren leven volgens bepaalde basisinsticten. Intelligentie is de verfijning daarvan. En dat is het punt waarop de mens zich ver onderscheid boven de dierenwereld.

Uiteraard bedoel ik dit zeker niet arrogant of respectloos als menszijnde naar de dierenwereld.

Naast dat intelligentie grote voordelen heeft, brengt het ook grote gevaren met zich mee wanneer intelligentie op de foute manier wordt gebruikt. Dan kan het dodelijk zijn. En dat is nu precies wat er aan de hand is op deze planeet.

is waar maar je onderschat de gedachtenwereld (ik neem olifant als voobeeld )en communicatie van bijvoorbeeld een olifant
zei zullen zich idd niet zo ontplooien tot verschillende persoonlijkheden als je dit bedoelt dat denk ik tog???
maar dat neemt niet weg dat jij ter plekke verliest met schaken van een olifant
idd door de verschillende kleding,muziek,internet sites culturen geloven noem maar ontplooit zich er onder de mens veel meer indivudialisme
dat is waar inderdaad
maar zoals je hierboven ziet staan zijn dit allemaal werktuigen die voor deze ontwikkeling zorgen kleding muziek
culuur en geloof(niet letterlijk als werktuig maar wel als iets dat met de hand gemaakt of over gesproken of opgeschreven) hoort hier in principe ook bij

Waarschuw beheerder
maar dit individualisme onder mens
maakt de mens niet logischer
het laat wel zien
dat door deze ontwikkeling die de mens heeft doorgemaakt
er idd vele meer verschil is tussen de ene mens en de andere mens

de ene olifant zal idd meer oop de andere olifant kwa persoonlijkheid
lijken idd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 02:14:
Vrouwen hebben bv gemiddeld een lager IQ maar zijn niet minderwaardig, integendeel.

Onwaar! :) Waar baseer je dat eigenlijk op?

Als de gehele wereldbevolking nou een keertje synchroom gaat jumpeng.

Dan trillen er een hoop van hun sterfbed af denk ik. :rot:

Waarschuw beheerder
1e text kwam er een beetje moeilijk uit maar hij klopt geen spaties en kommas lastig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:19:
Vrouwen hebben bv gemiddeld een lager IQ maar zijn niet minderwaardig, integendeel.

jah hele slechte opmerking
Waarschuw beheerder
We hebben door die ontwikkeling van het zelfbewustzijn een instrument om structuren en dergelijke te doorbreken...dingen naar onze hand te zetten en dergelijke...over de dingen na te denken...beslissingen nemen...etc. etc.
Het is onzin om te stellen natuurlijk dat we daarmee boven de natuur staan...het is namelijk iets wat we op natuurlijke wijze ontwikkeld hebben...het is onze natuur...
We doen er alleen vrij weinig mee...of gebruiken het iig verkeerd...dat is het probleem... :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:17:
maar dat neemt niet weg dat jij ter plekke verliest met schaken van een olifant

Nee idd, maar zelfs een Amoebe wint van mij een potje schaken nog. :d

Maargoed, verder.. tja.. geloof jij dan maar dat mensen op de vijfde plaats staan en de Zuid-Poolse bospapegaai op nummer 1 op de lijst der intelligenten der aarde. B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:22:
Nee idd, maar zelfs een Amoebe wint van mij een potje schaken nog.

Maargoed, verder.. tja.. geloof jij dan maar dat mensen op de vijfde plaats staan en de Zuid-Poolse bospapegaai op nummer 1 op de lijst der intelligenten der aarde.

jah ach ja dan niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:22:
Nee idd, maar zelfs een Amoebe wint van mij een potje schaken nog.

:D
Waarschuw beheerder
Je hebt het nu over het efficient gebruiken van het brein ofzo?
Dat zou kunnen ja dat olifanten hun brein stukken efficienter gebruiken...dat die gebruik maken van hun maximale capaciteit...dat geloof ik meteen...
Dat doet de mens niet nee...en dat is dan ook het probleem met de mens... :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:21:
jah hele slechte opmerking

want? :s
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:19:
Waar baseer je dat eigenlijk op?

Gelezen, uit onderzoek gebleken.

MANCHESTER - Mannen hebben gemiddeld een hoger IQ dan vrouwen. Het gaat om een verschil van vijf punten, dat vanaf 14-jarige leeftijd ontstaat.

Dat blijkt uit een studie van wetenschappers van de universiteit van het Britse Manchester. Donderdag werden de eerste resultaten bekendgemaakt. Het complete onderzoek verschijnt eind dit jaar, meldde de Britse omroep BBC.

Naarmate het intelligentiequotiënt toeneemt, constateerden de academici een groeiende kloof tussen vrouwen en mannen. Twee keer zoveel mannen als vrouwen hebben een IQ van 125 punten. Op het 'geniale' niveau van 155 punten staan tegenover elke vrouw 5,5 mannen.

Het onderzoek is gebaseerd op 80.000 IQ-testen en een studie bij 20.000 studenten.

Bron: nu.nl

Maar had het al eerder gelezen in de krant en ook een ander onderzoek...en dat vrouwen een hoger EQ hebben. Kom maar met tegenbewijs dan. :honger:
Afijn, ook al is het zo niet boeiend. Vrouwen heersen toch wel. B)
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:21:
We doen er alleen vrij weinig mee...

We doen er juist ontieglijk veel mee...
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:21:
gebruiken het iig verkeerd...dat is het probleem

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:26:
Dat zou kunnen ja dat olifanten hun brein stukken efficienter gebruiken...dat die gebruik maken van hun maximale capaciteit...dat geloof ik meteen...
Dat doet de mens niet nee...en dat is dan ook het probleem met de mens...

ook meer hersen capaciteit
zei zijn de danktank in de natuur als je het zo maar wilt zeggen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:28:
ook meer hersen capaciteit
zei zijn de danktank in de natuur als je het zo maar wilt zeggen

Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 02:26:
MANCHESTER - Mannen hebben gemiddeld een hoger IQ dan vrouwen. Het gaat om een verschil van vijf punten, dat vanaf 14-jarige leeftijd ontstaat.

Dat blijkt uit een studie van wetenschappers van de universiteit van het Britse Manchester. Donderdag werden de eerste resultaten bekendgemaakt. Het complete onderzoek verschijnt eind dit jaar, meldde de Britse omroep BBC.

Naarmate het intelligentiequotiënt toeneemt, constateerden de academici een groeiende kloof tussen vrouwen en mannen. Twee keer zoveel mannen als vrouwen hebben een IQ van 125 punten. Op het 'geniale' niveau van 155 punten staan tegenover elke vrouw 5,5 mannen.

Het onderzoek is gebaseerd op 80.000 IQ-testen en een studie bij 20.000 studenten.

mischien waren ze ongestelt
Waarschuw beheerder
Probleem is alleen dat olifanten niet kunnen schaken... 8)
Waarschuw beheerder
Dat mannen gemiddeld een hoger iq hebben dan vrouwen is een feit...
Maar dat ligt ook aan de gehele manier van testen enzo...
Vrouwen hebben zo hun eigen gaven...waarvan sommige die gave van mannen doet verbleken... B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:29:
Probleem is alleen dat olifanten niet kunnen schaken...

:S jah waar
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:28:
mischien waren ze ongestelt

Oké vrouwen die bij elkaar wonen of hechte vriendinnen zijn hebben vaak op dezelfde dag hun maandelijkse gezeur maar zoveel vrouwen tegelijk? :p
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:29:
Probleem is alleen dat olifanten niet kunnen schaken... 8)

Nee want ze hebben geen handen. 8)
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:31:
Vrouwen hebben zo hun eigen gaven...waarvan sommige die gave van mannen doet verbleken... B)

Ja daarom zei ik ook:
zijn niet minderwaardig, integendeel. ;)

niet boeiend. Vrouwen heersen toch wel. B)

Praat ik nou zo onduidelijk? :vaag: :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:26:
Dat doet de mens niet nee...en dat is dan ook het probleem met de mens...

Daar ben ik het inderdaad dan wél weer mee eens. :jaja:

Gelezen, uit onderzoek gebleken.

Bron: nu.nl

Morgen zal ik even met mijn bron komen ja.. nu ff geen zin meer om op te zuchen :P

Feit is wel dat er uiteraard meer geniën van het mannelijk geslacht zijn dan van het vrouwelijk geslacht. Maar wellicht dat dat ook weer aan andere variabelen kan liggen dan enkel het geslacht.

Maargoed, ik zal het morgen eens opzoeken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 02:34:
Praat ik nou zo onduidelijk?

Ik bevestig het alleen maar... :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:12:
Dat lijkt me toch zo mooi hè, als een of ander vet krachtig diersoort eens een keer in grote getalen wraak komt nemen op de mensheid.

Helaas hebben we wapens..

:D
haha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:31:
Maar dat ligt ook aan de gehele manier van testen enzo...

Dat is volgens mij inderdaad een oorzaak ja.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:39:

Helaas hebben we wapens..

jah rietkikkers lijkt me helemaal vet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:35:
Feit is wel dat er uiteraard meer geniën van het mannelijk geslacht zijn dan van het vrouwelijk geslacht. Maar wellicht dat dat ook weer aan andere variabelen kan liggen dan enkel het geslacht.

Absoluut...mannen als Einstein hebben daar ook iets over gezegd...
Iets in de zin van...als je denkt dat mijn ingevingen voortkomen uit pure rationaliteit dan heb je het helemaal mis...
Het is iets wat "opeens" in je opkomt...geen idee waar het precies vandaan komt...

Moet de exacte quote ff opzoeken...
Goh...waar zou hij het toch over hebben?
Waarschuw beheerder
donateur
Tja geniëen...hadden vrouwen altijd de kans om hun intelligentie en hun visie aan de wereld te tonen? Dat vrouwen zich kunnen bewijzen is iets van de laatste tijd...
(nee, ik zal me inhouden)
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:35:
Ik bevestig het alleen maar... :p

Jij stond achteraan in de rij met mensen waar dit voor bedoeld was. :p
Morgen

Nee NU! :p

nu ff geen zin meer om op te zuchen :P

Nou vooruit....:9

Slapen. :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:41:

Intwietsie?:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:00:
Ik programmeer nog steeds...maar op mijn manier...zoals ik het wil...

Ja zo ben je wel mijn meisje.....

(oeps nou natuurlijk weer effe niet dus spaar aub even
je reaktie dat je mijn meisje niet bent want dat ben je wel
zelfs al ben je nog wel ziek, je wordt wel beter lieverd
als je maar je oogjes open houdt als je me tegenkomt
want tijden wanneer ik simpel was zijn al lang over maar
luister naar je hart en vooral kijk naar hoe ik schrijf en
je hebt me door binnen 5 zinnen)

Maar goed dan hier heb je eventjes wat ik

op dit moment heb geneukt kwa VerNaKTeD:

http://sim.kicks-ass.org/co.php?pflief=topic/967482:De_ubermensch_van_Nietzsche.html

Dit is php stukje.....

Wat denk je zou het beste gedeelte waar mensenlijke

shit wordt besproken kunnen gaan eruit zien?

En ook hoe zou interface het beste zou werken en zijn

om alles makkie even aan te passen zo gauw ik of misschien

zelfs wij de wereld in gaan en aansluiten elke

god een beetje verdomme forum waar het stinkt naar mensen??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:45:
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 02:41:

Intwietsie?:P

Bubbel in z'n brein. :coke: :xtc: :smoke: :cocktail: :bier:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 02:41:
Tja geniëen...hadden vrouwen altijd de kans om hun intelligentie en hun visie aan de wereld te tonen? Dat vrouwen zich kunnen bewijzen is iets van de laatste tijd...

Juist... :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:48:
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 02:41:

Juist... :)

Jottum op 1 lijn. :cheer:

Nee niet die
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 augustus 2007 om 02:47:
shit

:speed:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 02:50:
:speed:

Nee nog niet want ik zit bij de bejaardenhuis,

of nee ik bedoel dakloze huis en daar mag niet gesnoven

worden en ik heb ook geen zin om ook daar te bewijzen

dat het is zelfs daar is makkie te snuiven als ik wil

snuiven. In inrichting laatste keer heb ik zelfs dat

ook gedaan omdat ik ben ook daar los van gekomen.

Maar ja inrichting is heel wat strikter en is verbod

van kracht op hele tijd dat je daar verblijft.

Maar hier alleen tussen 20:10 en 03:00 dus nog 4 minuutjes

Hey maar TYHARO Eveline was je naam toch?

Sorry als ik me vergis.

Toch kijk even op VerNaKTeD en drop je antwoordjes even

zodat het beetje geil blijft. En kijk ook even hoe js

op VerNaKTeD alles aan elkaar neukt,

apart nie?

zo zal ook SekSiek dan ook en leven met gevoel en

geilheid naast domme classe en objects met methods

waar je geen kut van begrijpt.

Waarschuw beheerder
%)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 02:45:
Intwietsie?

Kon de quote die ik bedoel niet vinden maar deze gaat er ook over...
"The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift."
- Einstein

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 augustus 2007 om 03:04:
The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift."
- Einstein

Zeer mooie quote! :)

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 augustus 2007 om 03:07:
Ja als ik ben probeer nou eens deze

mister te omschrijven:

Twee zwaar gestoorde TBSers ontsnapte uit GGZe komen elkaar tegen.

Ik ga eens even lezen. Gaat het over jou?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 augustus 2007 om 03:07:
probeer nou eens deze

mister te omschrijven:

Wat moet ik omschrijven dan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 03:16:
Wat moet ik omschrijven dan?

Nou begin maar 's mee met omschrijven hoe was je zo

ingetrapt in de grap van Satan om jou te bedonderen

met zo'n ultra mega doordachte super erg nederlandse

manier van praten zoals MOET.

Want zo maakt ie wel erg gemakelijk voor hemzelf

om macht over jou aan ander te geven zodat je ineens zegt:

>>>>>wat moet ik??

dat komt op neer dat als ik zeg nu even:

je moet aan mij pik zuigen.

dat jij nou hebt een probleem als je mij pik

niet lekker vind omdat je dat wel moet doen

nou.

Maar natuurlijk ga je dat niet doen omdat Satan

als ik zou zoies zeggen zou mij moeten bedonderen

maar Satan is zelf vrij van zo'n onzin als moet.

Kijk:

Satan zet even scherm van Psycho uit want dat

moet je van me doen.

zie je?

Wel? Dus heeft ie dat niet gedaan anders zou je niet

verder kunnen lezen.

Terug naar jou.

Dus dat voorstel om mijn pik te zuigen van mij krijg je niet

omdat Satan weet ook dat ik ben vrij van al dat geMOET

toch al had je die wel gekregen zou je dan denk ik ook

niet zuigen want dan is Satan weer terug in jou en zachtjes

maakt jou kots misselijk als je je eigen mond met een lul

daarin voorstelt en op en neer over dat lul beweegt.

Stel je dat eens voor.

Voel je hoe misselijk je nou wordt en zelfs al zeg ik

stel voor toch heb je nou gruwelijke moeite om nog te

blijven lezen.

Dus weer heb je Satan bezig maar weet je Psycho???

Nou is Satan ook mij vriendje aan het worden omdat

ik hem steeds beter en beter door heb en zijn ultieme

wens is om jou dood te maken maar mij schuld in te schuiven.

Nee zelfs niet alleen jou maar de hele wereld.

Dat was hem paar keer gelukt en was ik uitgeschakkeld

met flauwe smoes dat ik gevaarlijk ben met mijn ideeen om de

wereld te redden.

Hoe dan ook: ik was wel lief uitgeschakkeld en alleen voor even

even om uit te rusten.

Jesus werd ook uitgeschakkeld maar hangend en had geen zin om

terug te komen.

Ik heb wel zin en mijn doel is heel wat anders dan die van hem was.

En by the way:

ja jij bent ook behoorlijk spiri- bezig toch is jou spiri-

zo gauw ik er verschijn helemaal geen spiri- meer en

gelukkig voor jou en je flock dat je me daaruit hebt

geflikkerd anders had ik nog een keertje van jullie

spiries allemaal spiritus van gemaakt. En daar is vodka

vanaf te leiden. En jij Forze als je zat bent praat dan

het leukste en het oprechtste.

Dus ik weet dat nog niet maar misschien trek ik een keer

andere onderbroek die niet stinkt en zal je geen luchtje

aan me ruiken en mij weer een spiri- van maken en ik

van jou hele spiri club spiritus en dan vodka en elke

die niet te omzetten valt mag meezuipen van dat vodka

en lachen hoe je/jullie nog maar paar uur geleden waren

super erg gespiritualieseerd en nou bezopen.

Waarschuw beheerder
Sodemieters Sim

Waar ben jij in godsnaam mee bezig vent?

Waarschuw beheerder
donateur
ik was dus niet de enige bij wie die gedachte opkwam :rot:

Waarschuw beheerder
sim, shut the fuck up :frusty:

Ontopic

Goed topic ;)
:jaja: ik ben voor de ubermensch, zoals men al eerder zij is dit gewoon de evolutie

verder zal ik dit topic verder door lezen (zonder dat gekalf van sim :S)

Waarschuw beheerder
Whahaha, wat een gast is het ook. Zit je weer in een psychose of are you crazy forever?:P

In ieder geval ben je dol op aandacht volgens mij. :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 12:55:
Zit je weer in een psychose

Levenslange psychose. (Y)
Ik wacht dan ook met smart op het eerste boek van de Speed Incasserende Meneer. :D

Oké, Mr Psymang, je kunt vast wel een moment vinden op deze geweldige herfstdag vol treurnis om het tegenovergestelde te vinden van wat ik altijd heb gelezen/gehoord over het verschil in IQ/EQ bij de seksen. 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 14:02:
Mr Psymang

AKA Dominique :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 14:15:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 14:15:

FKA Ron :9

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op woensdag 22 augustus 2007 om 14:26:
Ron

Jeremy ?
Waarschuw beheerder
donateur
Hm zal het dan toch ontsporen? :(

Waarschuw beheerder
Daar lijkt het wel op... :P

Waarschuw beheerder
donateur
Een recente invulling en ontwikkeling van het begrip übermensch is het transhumanisme dat eveneens poogt de mens zijn natuurlijke grenzen te laten doorbreken met behulp van de nieuwste wetenschap en medische technieken.

OT

nee, als het op die manier moet niet nee..

maar ik denk dat de mens nog steeds aan het evolueren is.. dat er altijd golfbewegingen in ontwikkelingen zullen zijn..

maar goed, ik ben maar een simpel huismoedertje..ik heb er niet voor geleerd dus mijn mening zal hier vast snel onderuit gehaald zijn O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 04:04:
maar ik denk dat de mens nog steeds aan het evolueren is.. dat er altijd golfbewegingen in ontwikkelingen zullen zijn..

maar goed, ik ben maar een simpel huismoedertje..ik heb er niet voor geleerd dus mijn mening zal hier vast snel onderuit gehaald zijn O:)

Dat zal vast meevallen ;)
Iedereen heeft recht op een eigen mening. :kots:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 06:36:
Iedereen heeft recht op een eigen mening.

dat weet ik wel...maar als je tegenwoordig je mening niet goed onderbouwen kunt..en sterk in beargumenteren bent..
als je verteld dat je vooral uit intuïtie handeld, word je al snel onderuit gehaald hoor!!

geloof me :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 11:56:
als je verteld dat je vooral uit intuïtie handeld, word je al snel onderuit gehaald hoor!!

In die situaties kan je maar 1 ding doen.
Wachten tot je intuïtie wordt bevestigt en er dan op terugkomen 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 12:02:
Wachten tot je intuïtie wordt bevestigt en er dan op terugkomen

:jaja:
mijn lievingscitaat is dan ook:
I f*cking hate to say I told you so (6)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 04:04:
maar goed, ik ben maar een simpel huismoedertje..ik heb er niet voor geleerd dus mijn mening zal hier vast snel onderuit gehaald zijn

Net of iedereen hier filosofie heeft gestudeerd :lol:

Als je een mening wilt formuleren zonder dat die mening onderuit wordt gehaald moet je vaak je mening geven. Je leert vanzelf waar je rekening mee moet houden. En zorg dat je niet al je argumenten in 1 keer geef.

Je hoeft maar 1 ding zeker te weten. Je weet NIKS. Dat aanvaarden is de eerste stap richting wijsheid :D. Degene die wel beweren alles te weten zijn de domme medemens :P
Waarschuw beheerder

Lekker laten lullen...die mensen kennen de kracht van de intuitie niet...
Zie die quote van Einstein...
"The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift."

Waarschuw beheerder
donateur
.maar als je tegenwoordig je mening niet goed onderbouwen kunt..en sterk in beargumenteren bent..

Ja, ik heb ook wel eens moeite met me uitdrukken in woorden...
Dan weet ik wel hoe of wat het zit, maar wil het niet uit mijn vingers komen :/
Hoewel spreken daar in tegen weer prima gaat :lol:
Maargoed, niemand is perfect O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spot op donderdag 23 augustus 2007 om 12:51:
En zorg dat je niet al je argumenten in 1 keer geef.

Inderdaad. Dat is wel zo verstandig. :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Morgen

Heb inmiddels al 2 keer geslapen...O:)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 16:41:
niemand is perfect

Nouuuuuu, sommige komen verdomd dicht in de buurt hoor. :o
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 16:41:
Hoewel spreken daar in tegen weer prima gaat :lol:

Ja lullen kun je wel. :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op donderdag 23 augustus 2007 om 17:50:
Nouuuuuu, sommige komen verdomd dicht in de buurt hoor. :o

Verklaar je nader O:)
Of heb je het dan weer over uiterlijk ;)
Uitspraak van Audionysos op donderdag 23 augustus 2007 om 17:50:
Ja lullen kun je wel. :p

:roflol:

(vind typen ook zo veel moeite als ik eerlijk moet zijn :$ )
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 17:52:
Of heb je het dan weer over uiterlijk ;)

JWT. B)
Nee, ook wel die heel mooi van binnen zijn/waren...maar perfect nee, dat kan ook niet. Is ook weer een smaakkwestie zoals wel vaker.

En perfectie is saaaaaaaaiiiiii. :gaap:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 17:52:
(vind typen ook zo veel moeite als ik eerlijk moet zijn :$ )

Je moet niks. :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op donderdag 23 augustus 2007 om 17:56:
JWT. B)

hehehe (y)
Nee, ook wel die heel mooi van binnen zijn/waren...maar perfect nee, dat kan ook niet. Is ook weer een smaakkwestie zoals wel vaker.

True, ooh so true.
Maar goed ook denk ik...
Anders zou het een bizar saaie bedoeling worden :nocheer:
Je moet niks. :lol:

Je kent me, wil me overal mee bemoeien en wil graag mijn mening ten gehore brengen B)
Kon het maar makkelijker dan met typen :/
Krijg er kramp van O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 17:59:
Je kent me

Nee WTH ben jij eigenlijk? :vaag:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 17:59:
Kon het maar makkelijker dan met typen :/

Inspreken in je microfoon. (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op donderdag 23 augustus 2007 om 18:06:
Nee WHF ben jij eigenlijk? :vaag:

:lol:
je loverboi B)
Uitspraak van Audionysos op donderdag 23 augustus 2007 om 18:06:
Inspreken in je microfoon.

En dan, heet ik dan ineens ook SimbeSim ? O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 18:07:
heet ik dan ineens ook SimbeSim ? O:)

Iedereen hier weet dat jij 1 van zijn accounts bent toch? :/
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 18:07:
je loverboi B)

Uitspraak van Audionysos op donderdag 23 augustus 2007 om 00:26:

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op donderdag 23 augustus 2007 om 18:09:
Iedereen hier weet dat jij 1 van zijn accounts bent toch? :/

sterf :looser:

;)
Uitspraak van Audionysos op donderdag 23 augustus 2007 om 18:09:

Jah, laten we maar weer OT gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2007 om 18:13:
OT

[img width=372 height=496 cacheid=00000036000338f2712275c61a01fe5ce0]http://i13.tinypic.com/4pnsx75.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
B)