Partyflock

Forumonderwerp · 966375
Waarschuw beheerder
AMSTERDAM - Premies van aanvullende zorgverzekeringen gaan per 1 januari 2008 waarschijnlijk omhoog.

In hun ijver nieuwe klanten binnen te slepen hebben de verzekeraars tot nu toe (te) lage premies gerekend en ze gouden bergen beloofd.

Het moederbedrijf van Centraal Beheer Achmea, Agis, Interpolis, Zilveren Kruis, Avéro Achmea en FBTO verloor afgelopen half jaar 29 miljoen euro op de aanvullende polis.

Sommige andere verzekeraars bevestigen, anoniem in verband met de scherpe concurrentie, dat ook hun klanten vaker van dure aanvullende polissen gebruikmaken.

Klanten claimen vaker kosten op de dure aanvullende zorgverzekeringen voor de tandarts en fysiotherapie dan gedacht. Eerder moest ONVZ bijplussen.

"Een onverwachte financiële tegenvaller, de hele verzekeringsmarkt heeft er waarschijnlijk last van", zegt financieel bestuurder Roeland Wijmenga van Eureko waar de eerder genoemde verzekeraars onder vallen. " Mogelijk moet onze premie omhoog, of zullen we de toegang tot de aanvullende verzekeringen moeten beperken. Of beide. We onderzoeken het nog."

ONVZ haalde begin 2006 veel nieuwe klanten binnen met lage maandpremies. Na enkele maanden al beperkte de verzekeraar de uitgebreide dekking op aanvullende pakketten. De rechter floot ONVZ na woedende reacties van patiënten terug: de verzekeraar moest de extra uitgaven uit eigen zak betalen.

Tegenvaller

"Wij zullen premies tussentijds niet wijzigen" , reageert Eureko's bestuurder Wijmenga. "Zo'n tegenvaller hoort erbij. Maar per 1 januari sluit ik een premieverhoging niet uit."

Verzekeraar Menzis "inventariseert de omvang nog. Wij melden die resultaten later".

Bron: Telegraaf.nl

Nog duurder! :/
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
Damn, ik had moeten leren voor huisarts ofzo... ik heb een rekening gezien wat een HALF dagje ziekenhuis kost.. de tering (en dat bed verhuren ze bijwijze van 2x man...)

:no: beetje betaalbaar blijven mensen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcel-o B) op zaterdag 18 augustus 2007 om 19:29:
aan zorgtoeslag??

:yes:

hoe doe je dat?

Geen idee.
Heb toendertijd opgegeven wat men moest hebben en kreeg een brief thuis dat dat mijn zorgtoeslag was.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Water Joe Junkieee op woensdag 15 augustus 2007 om 10:39:
Premies van aanvullende zorgverzekeringen gaan per 1 januari 2008 waarschijnlijk omhoog

gek he?!
teveel mensen in dit landje...die teveel misbruik maken van, OOK, ons zorgstelsel.
medicijnen gaan met bakken naar het land van origine...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramirez Blanco op zaterdag 18 augustus 2007 om 13:42:
eigenrisicoteruggaaf is ook al afgeschaft, dus dat moet in een premievermindering worden verwerkt

Precies, zou wel erg naar zijn als ze dat niet meer teruggeven (daar houden ze een hoop aan over) en we moeten meer premie betelen en we moeten een eigen risico van 150 euro gaan betalen. Dat vind ik dus echt niet kunnen.

aan zorgtoeslag??
hoe doe je dat?

gewoon niets doen. Geen inkomsten = hoge zorgtoeslag.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Light @ Night op maandag 20 augustus 2007 om 23:48:
gek he?!
teveel mensen in dit landje...die teveel misbruik maken van, OOK, ons zorgstelsel.
medicijnen gaan met bakken naar het land van origine...

Jezus, jij bent echt niet normaal om alles maar weer op allochtonen af te schuiven. Denk dat jij meer kwaad doet voor Nederland dan 90% van de allochtonen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 00:03:
Jezus, jij bent echt niet normaal om alles maar weer op allochtonen af te schuiven. Denk dat jij meer kwaad doet voor Nederland dan 90% van de allochtonen

zin 2 en 3 kun je ook los van elkaar zien, maar jij generaliseert liever zie ik.
maar goed, die zorgen idd wel voor de meeste problemen.
Waarschuw beheerder
pffffffffff Nog hoger, betaal me nu al scheel en wat krijg je
ervoor terug :s Als je een blindedarmontsteking hebt laten ze
je gewoon bijna dood gaan :s
Waarschuw beheerder
alsof het allemaal al zo goedkoop is:/

Waarschuw beheerder
Mogelijk moet onze premie omhoog, of zullen we de toegang tot de aanvullende verzekeringen moeten beperken. Of beide. We onderzoeken het nog."

Maar per 1 januari sluit ik een premieverhoging niet uit."

inventariseert de omvang nog. Wij melden die resultaten later

M.A.W. we moeten gewoon dokken!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 augustus 2007 om 23:56:
gewoon niets doen. Geen inkomsten = hoge zorgtoeslag.

Bullshit, ik heb inkomsten hoor.
En nee geen WW ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Alles gaat omhoog :/
Waarschuw beheerder
Omhoog, of dicht?

Waarschuw beheerder
Pff nóg duurder.
Vind het al duur genoeg allemaal..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ramirez Blanco op zaterdag 18 augustus 2007 om 13:42:
wil het eerst zien. eigenrisicoteruggaaf is ook al afgeschaft, dus dat moet in een premievermindering worden verwerkt

Die kreeg ik vorig jaar toch al niet :x
Uitspraak van Funtje (F) op zaterdag 18 augustus 2007 om 19:32:
Heb toendertijd opgegeven wat men moest hebben en kreeg een brief thuis dat dat mijn zorgtoeslag was

Jeetje mina hey! Ik krijg 26 euro op mijn vorige salaris, dus met mijn nieuwe baan zal het wel helemaal wegvallen.. :/ Normaliter krijg ik mega veel toeslagen ivm werkende alleenstaande moeder maar zorgtoestal valt tegen (Alhoewel, 26 euro is toch ook al wel een aardig percentage

Waarschuw beheerder
donateur
Das beter dan niets krijgen Fairy:D (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Light @ Night op dinsdag 21 augustus 2007 om 02:39:
zin 2 en 3 kun je ook los van elkaar zien, maar jij generaliseert liever zie ik.
maar goed, die zorgen idd wel voor de meeste problemen.

:roflol: Zie hem dan. Anderen beschuldigen van je grootste tijdverdrijf, want echt veel meer zul je vast niet te doen hebben.

Waarschuw beheerder
goede zaak (y)
Waarschuw beheerder
Nog duurder ja... hoorde gisteren op de radio dat ze verwachten dat de prijzen zullen stijgen met max 50euro :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Laris82 op dinsdag 21 augustus 2007 om 16:20:
Nog duurder ja... hoorde gisteren op de radio dat ze verwachten dat de prijzen zullen stijgen met max 50euro

:respect:
Waarschuw beheerder
verloor afgelopen half jaar 29 miljoen

Op een begroting van 5 miljard!!!

We worden gewoon genaaid!!! en niet zo`n beetje ook.
Waarschuw beheerder
Naar vandaag weer heibel te hebben gehad met CZ groep ga ik overstappen.

Maar naar wie?

Zit te denken aan VGZ, welke zorgverzekeraar hebben jullie? :)
Waarschuw beheerder
donateur
wat is het probleem? Tis allemaal aftrekbaar van de belasting. Moet je alleen wel werken en de kosten die niet vergoed worden door de verzekeraar kan je aan het einde van het jaar gewoon van je belasting aftrekken :) uiteraard zit er wel een drempel (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op dinsdag 21 augustus 2007 om 20:02:
wat is het probleem?

Het probleem is dat eerst de no-claim wordt afgeschaft en dat er daarna nog een eigen risico van 150 euro aan wordt toegevoegd en dan ook nog de premie gaan verhogen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op dinsdag 21 augustus 2007 om 20:02:
Tis allemaal aftrekbaar van de belasting

En daar krijg je bijna niets van terug.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 20:48:
Het probleem is dat eerst de no-claim wordt afgeschaft en dat er daarna nog een eigen risico van 150 euro aan wordt toegevoegd en dan ook nog de premie gaan verhogen.

kunnen ze nooit doorvoeren. breekt de pleuris uit
Waarschuw beheerder
Ik zat al te denken om hem op te zeggen, heel die kutverzekering. :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funtje (F) op dinsdag 21 augustus 2007 om 21:23:
Ik zat al te denken om hem op te zeggen, heel die kutverzekering

waarom trouw je niet met een huisarts is je pribleem meteen opgelost jwz

Waarschuw beheerder
ik snap er geen bal van. vroegah betaalde ik volgens mij maar 25 gulden en alles zat erbij.. of overdrijf ik nou? ergens in de jaren 90.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramirez Blanco op dinsdag 21 augustus 2007 om 21:34:
waarom trouw je niet met een huisarts is je pribleem meteen opgelost jwz

:lol:

Maar wat is nou die "boete" voor het niet verzekerd zijn?
Als het zo doorgaat is die volgens mij straks nog goedkoper ook. :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramirez Blanco op dinsdag 21 augustus 2007 om 21:22:
kunnen ze nooit doorvoeren.

Daar zijn ze toch echt mee bezig..... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funtje (F) op dinsdag 21 augustus 2007 om 21:54:
Als het zo doorgaat is die volgens mij straks nog goedkoper ook.

Ja hoor en anderen voor jouw kosten op laten draaien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 16:00:
Zie hem dan. Anderen beschuldigen van je grootste tijdverdrijf, want echt veel meer zul je vast niet te doen hebben.

de pot verwijt de ketel dat 'ie (weer) zwart ziet :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funtje (F) op dinsdag 21 augustus 2007 om 21:54:

je bent altijd verzekerd voor de zorgwet, door inhoudingen op je inkomstenbronnen. de boete zal een incassobureau voor je nominale premie zijn
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 21:54:
Daar zijn ze toch echt mee bezig

ja in den haag zijn ze met vanalles bezig. we zien het wel op prinsjesdag. ik zeg je de pleuris breekt uit als het weer duurder wordt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramirez Blanco op woensdag 22 augustus 2007 om 10:00:
we zien het wel op prinsjesdag. ik zeg je de pleuris breekt uit als het weer duurder wordt

Ik doe mee. ;)
Waarschuw beheerder
er zijn weer hogere kosten omdat er een paar weer een ton meer moeten verdienen daarzo :/
Waarschuw beheerder
He die stijging van de premie heeft JP geloof ik niet meegenomen in zijn berekeningetjes :/
Waarschuw beheerder
AMSTERDAM - Premies van aanvullende zorgverzekeringen gaan per 1 januari 2008 waarschijnlijk omhoog.

In hun ijver nieuwe klanten binnen te slepen hebben de verzekeraars tot nu toe (te) lage premies gerekend en ze gouden bergen beloofd.

Het moederbedrijf van Centraal Beheer Achmea, Agis, Interpolis, Zilveren Kruis, Avéro Achmea en FBTO verloor afgelopen half jaar 29 miljoen euro op de aanvullende polis.

Sommige andere verzekeraars bevestigen, anoniem in verband met de scherpe concurrentie, dat ook hun klanten vaker van dure aanvullende polissen gebruikmaken.

Klanten claimen vaker kosten op de dure aanvullende zorgverzekeringen voor de tandarts en fysiotherapie dan gedacht. Eerder moest ONVZ bijplussen.

"Een onverwachte financiële tegenvaller, de hele verzekeringsmarkt heeft er waarschijnlijk last van", zegt financieel bestuurder Roeland Wijmenga van Eureko waar de eerder genoemde verzekeraars onder vallen. " Mogelijk moet onze premie omhoog, of zullen we de toegang tot de aanvullende verzekeringen moeten beperken. Of beide. We onderzoeken het nog."

ONVZ haalde begin 2006 veel nieuwe klanten binnen met lage maandpremies. Na enkele maanden al beperkte de verzekeraar de uitgebreide dekking op aanvullende pakketten. De rechter floot ONVZ na woedende reacties van patiënten terug: de verzekeraar moest de extra uitgaven uit eigen zak betalen.

Tegenvaller

"Wij zullen premies tussentijds niet wijzigen" , reageert Eureko's bestuurder Wijmenga. "Zo'n tegenvaller hoort erbij. Maar per 1 januari sluit ik een premieverhoging niet uit."

Verzekeraar Menzis "inventariseert de omvang nog. Wij melden die resultaten later".

Dit had iedereen van te voren kunnen weten. Om zoveel mogelijk klanten te trekken verlaagde iedere aanbieder de premies, waarbij toen al gezegd werd dat deze nooit rendabel zouden zijn. Met andere woorden, eerst zoveel mogelijk mensen lokken, wanneer ze eenmaal binnen zijn de premies omhoog gooien. We worden weer gigantisch beflikkerd, wie zij dat de zorgpremies goedkoper zouden worden door marktwerking???? Gewoon broodje aap verhaal. En de burger is er weer de dupe van.

Ik betaal nu al 105 euro per maand, toeslag: €13,- :nee::nee::nee:

Waarschuw beheerder
We moesten trouwens met z'n allen 80 euro per maand meer gaan betalen om de no-claimplannen in te voeren. Als de no-claim wordt afgeschaft, gaan we dan eerst weer 80 euro minder betalen? Lijkt me wel zo redelijk.
Waarschuw beheerder
De omzet van zorgverzekeraar CZ is vorig jaar met 400 miljoen Euro gestegen tot 4,3 miljard Euro. Bron: www.CZ.nl
CZ wist het verlies te beperken tot 9 miljoen.

Dit is 4,3 miljard alleen al voor CZ. Tel daar de andere zorgaanbieders bij op. dan komen er nog tientallen of honderden miljarden bij. Dan kom ik tot de conclussie: BIG business!!!
En wij als loonslaven worden simpelweg gedwongen om meer te betalen.
Waarschuw beheerder
Dood aan de Nederlandse regering en hun amerikaanse beleid van regeren. Als ze gewoon bij de oude zorgmethode gebleven waren, had er nix aan de hand geweest.

De burger betaald daar nu de prijs voor. Dank u!
Waarschuw beheerder
ach ja joh, maak het nog een btje duurder :[
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 11:05:
De burger betaald daar nu de prijs voor. Dank u!

Niet meer dan logisch...:yes: je leeft verdomme niet in een zorgstaat...:\ niks komt je aangewaaid..:nee:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 11:05:
Dood aan de Nederlandse regering en hun amerikaanse beleid van regeren. Als ze gewoon bij de oude zorgmethode gebleven waren, had er nix aan de hand geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op zaterdag 25 augustus 2007 om 13:35:
niks komt je aangewaaid..

nee maar de mensen die al; niks hebben zijn er weer de dupe van.

alles word duurder, 2007 prijsstijging van 15% voor veel zaken.
Maar als mijn loon niet meestijgt.......
moet ik nog meer bezuinigen.

Ik zou alleen niet weten waarop :/

Waarschuw beheerder
Volgens mij hebben de tandartsen hier ook een behoorlijk handje in. Omdat het allemaal toch verzekerd is zullen klanten veel minder snel moeilijk doen over een extra fotootje of schoonmaakbehandeling.

Bij de mijne kost een standaardcontrole inmiddels 60 euro, omdat ze het nodig vinden om 2 foto's te maken a 18 euro en nog een gebidsreiniging normaal (whatever dat mag zijn) voor 13 euro. De volgende keer dat ik ga wil ik alleen een controle en that's it. Vind het ook nog belachelijk dat als je al jaren geen gaatjes hebt je nog steeds elk jaar moet komen, 'omdat de verzekering anders wel eens niet meer zou kunnen betalen'. Waarom is de tandarts de enige arts waar je ook naar toe moet als je helemaal niks hebt? Maar goed, wij mogen met zijn allen weer de prijs betalen voor de fouten van de beleidsmakers. (N)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 14:07:
alles word duurder

waarom altijd die jaarlijkse prijsstijgingen? Waar is dat goed voor.Dat snap ik niet! Waarom kunnen ze het gewoon niet laten zoals het is stelletje geldwolfen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2007 om 14:41:
Waarom kunnen ze het gewoon niet laten zoals het is

Dat snap ik niet!

Jij moet eens op een cursus verbanden leggen. Je kunt niet eens verbanden leggen in je eigen uitspraken.

stelletje geldwolfen