Partyflock

Forumonderwerp · 961447
7261x bekeken
Waarschuw beheerder
ik sta op het punt om mijn eerste huis te kopen. Best spannend allemaal :D wat komt er allemaal bij kijken? wat zijn jullie ervaringen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van LLke op woensdag 18 juli 2007 om 14:24:
als de notaris in het koopcontract genoemd staat ga je daar als koper dus mee akkoord

En dat klopt dus weet niet!

Ookal staat de notaris genoemd, dan nog kan je afwijken. Alleen als er in een apart artikel in het contract genoemd is dat er specifiek bij die notaris getekend moet worden dan zit je eraan vast
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Grote Vriendelijke Rens op woensdag 18 juli 2007 om 15:52:
En dat klopt dus weet niet!

Ookal staat de notaris genoemd, dan nog kan je afwijken. Alleen als er in een apart artikel in het contract genoemd is dat er specifiek bij die notaris getekend moet worden dan zit je eraan vast

En dan ben je mooi genaaid, want dat zijn vaak dure jongens 8)

Bij mij sotnd in m'n contract dat 't in Amsterdam moest zijn, dus heb ik via internet de goedkoopste gezocht (Y)
Als je op google intypt 'goedkoopste notaris' kan je per plaats de goedkoopste zoeken, ideaal B)

Waar je verder aan moet denken, behalve dat 't een gigantische stoot geld kost..tja.. Eigenlijk heeft alles met geld te maken 8)

Waarschuw beheerder
Een hele hoop centjes, Verbouwinsstress.
De koop van het huis is me allemaal wel meegevallen,
het verbouwen viel me alleen een beetje tegen. Maarja dan moet je maar geen huis uit 1925 kopen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 16:10:
huis uit 1925

Heb je zo`n huis met hele hoge plafonds, hoge ramen en brede vensterbanken? :kwijl:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 16:10:
het verbouwen viel me alleen een beetje tegen. Maarja dan moet je maar geen huis uit 1925 kopen...

Ik ken het probleem. Wij zijn 1,5 jaar bezig geweest met verbouwen. Alleen wij hebben een huis wat van voor 1800 is. We hadden zand in de woonkamer en keuken omdat de junk die er woonde zijn vloer opgestookt had :|

Kon alleen een fotootje vinden van de keuken :p

[albumelement=4275875]{element is niet toegankelijk}

En dit kwam er achter de softboard en asbest platen vandaan:
[albumelement=5701015]{element is niet toegankelijk}

De helft van de bovenverdieping:
[albumelement=4275872]{element is niet toegankelijk}

Toen alles gestript was hadden we wel even zo iets van.... Tering wat hebben wij nou weer gekocht! We wisten dat er wat aan gedaan moest worden... Maar toch schrik je!

En hier waren we al 3/4 jaar bezig:
[albumelement=5701019]{element is niet toegankelijk}

En zo is het daar ongeveer geworden:
[albumelement=4275871]{element is niet toegankelijk}

Maar ik zou het zo weer doen! Edit// ik weet natuurlijk niet hoe mijn vriend hier over denkt :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
tering dat zag eruit

Uitspraak van TLN op woensdag 18 juli 2007 om 15:58:
En dan ben je mooi genaaid, want dat zijn vaak dure jongens

Ik zit er helaas ook aan vast nu, scheelt weer paarhonderd euro helaas, maarja niks aan te doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Grote Vriendelijke Rens op donderdag 19 juli 2007 om 09:10:
tering dat zag eruit

erg he 8)

We zijn nu wel verhuisd maar zijn nog niet klaar. Denk dat we pas volgend jaar in de winter klaar zijn. Nouja, met een koophuis ben je nooit klaar met verbouwen!

Dat is het enige voordeel aan huren. Als er iets niet goed is: belletje naar de woningstichting en ze staan op de stoep. En het mooie is; geen rekening!
Waarschuw beheerder
donateur
Je moet er zin in hebben;)

Ik hou het maar bij een laag verf, nieuwe keuken en nieuwe vloer
Waarschuw beheerder
ik ben er vandaag geweest en het is super! alles is perfect, van de kleur op de muur tot de keuken en de badkamer :D

maandag ga ik het eerste bod uitbrengen.. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 19:00:
en wie weet hoe dat nou zit met een levensverzekering ? die moet je toch bij je hypotheek nemen ??
dat is ook duur zeg ik kwam er laatst pas achter dat dat 200 euro pm is word ik genaaid of kan dat kloppen ??

Levensverzekering wordt verplicht vanuit de bank, zodat ze de garantie hebben bij een overlijden dat de ander het bedrag nog steeds maandelijks kan opbrengen. (y)
200pm kan kloppen. Maar als je het nakijkt zul je zien dat daarbij ook het geld zit wat je aflost in 30 jaar. Dus inprincipe wat je spaart.(y) Dit geld maak je maandelijks over naast je rente.

Uitspraak van sheryl op woensdag 18 juli 2007 om 22:23:
Wij zijn 1,5 jaar bezig geweest met verbouwen.

Zolang verwacht ik bezig te zijn met het hele huis te bouwen (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 juli 2007 om 15:43:
Zolang verwacht ik bezig te zijn met het hele huis te bouwen

ik neem aan dat jij meer tijd heb dan alleen op zaterdag ;)

En dat jij nog hulp van vrienden zal krijgen....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sheryl op donderdag 19 juli 2007 om 17:15:
k neem aan dat jij meer tijd heb dan alleen op zaterdag

En dat jij nog hulp van vrienden zal krijgen....laatste aanpassing 19 juli 2007 17:16

Dat dan weer wel. :yes:

Overigens wel mooi hoor zo'n oud huis (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 19:57:
Toch krijg je geen hypotheek rond zonder levensverzekering

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 juli 2007 om 15:43:
Levensverzekering wordt verplicht vanuit de bank, zodat ze de garantie hebben bij een overlijden dat de ander het bedrag nog steeds maandelijks kan opbrengen.

:no: dat is niet waar
mijn vriend en ik hebben wegens omstandigheden allebei geen levensverzekering, maar wel een hypotheek...
we mogen nu gewoon niet dood gaan :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 juli 2007 om 20:01:
dat is niet waar
mijn vriend en ik hebben wegens omstandigheden allebei geen levensverzekering, maar wel een hypotheek...
we mogen nu gewoon niet dood gaan

Levensverzekring is niet overal verplicht nee, maar zoals ik al zei verplichten veel banken het, omdat ze dan zeker weten dat wanneer er een persoon komt te overlijden de ander het geld toch nog maandelijks kan opbrengen..
In sommige gevallen zoals bij jou wordt misschien geen levensverzekering geeist, maar is het niet zo dat ze dan de garantie hebben bij jullie huis dat de waarde veel meer is dan de hypotheek.

Banken willen namelijk altijd 100% garantie dat ze hun geld op één of andere manier altijd terug krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
dat is niet waar
we mogen nu gewoon niet dood gaan

haha :)

maarre wel vaag dat bij jullie dan weer wel zonder levensverzekering kan..heb jij dan misschien een heel goedkoop huis gekocht ofzo?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 juli 2007 om 18:16:
heb jij dan misschien een heel goedkoop huis gekocht ofzo?laatste aanpassing 20 juli 2007 18:21

mwoah, wat is heel goedkoop?
hij was meer dan €100 :lol:
en het is gewoon een hypotheek bij de ING, niet bij een of andere onbekende buitenlandse bank...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 22:58:
Heb zelf bij de Rabo en ING gewerkt en geloof me, daar moet het

niet dus :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
een hele discussie hier over mijn levensverzekering vraag :lol:

topic gelijk verneukt,nou ja ach...ze weet dan in ieder geval wel dat ze kan rekenen op een levensverzekering..of niet ?? :roflol:

maar ik vroeg dat van goedkoop huis,omdat het misschien zo is dat het pas bij een betaald bedrag is ofzo..bijv vanaf anderhalve ton? (ik noem maar wat?) omdat ze misschien van een goedkoper huis denken dat het dan evengoed wel goedkomt met de betaling..?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 juli 2007 om 19:08:
maar ik vroeg dat van goedkoop huis,omdat het misschien zo is dat het pas bij een betaald bedrag is ofzo..bijv vanaf anderhalve ton? (ik noem maar wat?) omdat ze misschien van een goedkoper huis denken dat het dan evengoed wel goedkomt met de betaling..?

zou kunnen, maar de hypotheek is wel boven de anderhalve ton...
meer ga ik hier niet neer zetten, vind ik een beetje te prive... ;)

over een aantal jaar gaan we verhuizen, en dan kunnen we wel een levensverzekering krijgen...
het is voor jou/je partner wel een fijne gedachte dat als er iets gebeurd, je niet meteen je huis te koop moet zetten ;)
op dit moment is het helaas even niet mogelijk...
laatste aanpassing

Artiest T.O.M.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van agk op dinsdag 17 juli 2007 om 16:55:
ik sta op het punt om mijn eerste huis te kopen. Best spannend allemaal wat komt er allemaal bij kijken? wat zijn jullie ervaringen

Ik en mijn vriendin zijn ook bezig ons eerste huisje te kopen, er komt echt veel bij kijken, we hebben een hypotheek-advisuer en die helpt ons goed op weg. Zo weten we al hoeveel we kunnen lenen en waar we op moeten letten. er komt zoveel bij kijken maar een ding is zeker: als je een huis koopt en je steekt er tijd en moeite in, is het een investering waar je alleen maar beter van kan worden.
Waarschuw beheerder
donateur
nou vandaag voor een keuken wezen kijken pff wat een gedoe haha. Natuurlijk een prijs die alleen vandaag geldig was.... ja helaas ga toch echt niet bij een 1e zaak duizenden euros uitgeven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Grote Vriendelijke Rens op vrijdag 20 juli 2007 om 22:51:
nou vandaag voor een keuken wezen kijken pff wat een gedoe haha. Natuurlijk een prijs die alleen vandaag geldig was.... ja helaas ga toch echt niet bij een 1e zaak duizenden euros uitgeven

Wij hebben onze keuken bij ikea gekocht. Scheelt een hoop! Je kan daar ook lekker combineren. Als jij bijv. vindt dat keuken A. leuke deuren heeft. Maar de deuren met glas van keuken B. bij jou beter staat dan regelen ze dat voor je. Je krijg het dan niet gelijk mee. Wordt dan weer thuis bezorgd.

Volg je het nog? :)

Waarschuw beheerder
donateur
keukens kopen sucks

je ziet een mooie keuken,met een lage prijs bijv 3500 euro
dan ga je info vragen en dan blijkt dat als je hem koopt met alles erop en dan niet in de standaardopstelling dat hij 10.000 euro is..
Ik heb de mijne bij de Zuiderster gekocht,de prijzen die je ziet staan..is ook echt de prijs,geen cent meer..daar hou ik van ;)
Onze keuken ziet er best luxe/strak uit en was maar 4000 euro !
Het hoeft dus echt niet duur te zijn :nee:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ben vandaag geslaagd! :)

Tis echt een spelletje met die prijzen. Ook met acties die ze doen, tis eigenlijk allelemaal bullshit want ze komen toch wel op een bepaalde prijs uit. Heb dr 4 uur gezeten, maar t is de moeite waard geweest gelukkig :P Nu wachten totdat ie geleverd wordt :)
Waarschuw beheerder
Ik had geluk dat de broer van m´n ex mij hielp met m´n eerste hypotheek ´´alleen´´, ik heb al eens een huis gehad met m´n ex en als hypotheekadviseur zijnde heeft ie ons toen ook al geholpen...

Door kleine trukjes uit te halen heeft ie de rente omlaag gebracht naar 4% op een bedrag van ± €160000,-, de hypotheek loopt bij de postbank
Overlijdingsrisico verzekering loopt bij bouwfonds voor ± €25,- p/m met een dekking van €160000,-
Verder een arbeidsongeschiktheidsverzekering via de postbank voor een eenmalig bedrag van ± €800,- waarmee je 0,4% korting kreeg op de hypotheek dus die 800 verdien je wel terug en een dekking van 300 p/m mocht het ooit nodig zijn...

Verder werk ik in de bouw dus klussen doe ik zelf en materiaal vaak voor niks of tegen inkoopprijzen.

Geen makelaar in dienst gehad omdat ik wist in welk complex ik wilde wonen en m´n eigen bouwkundig inzicht prima is...
Zelf heb ik €6000,- van de vraagprijs afgelult en de taxatie van de bank was hoger dan dat ik betaald heb dus hier ook winst behaald...

Kortom een hoop voordeel als je een hoop zelf regeld en de juiste mensen om je heen hebt maar duur is het zowiezo in je eentje...
Hoewel het m´n brood is, schrik ik van de prijzen die men aannemers moet betalen voor een verbouwing.
Mensen die zelf niet handig zijn betalen zo echt de hoofdprijs voor een dakkappeltje, uitbouwtje of keuken enzzzzz.......

Gelukkig komt er uiteindelijk geld naar je toe met een koophuis en das met huren natuurlijk niet zo...

Succes :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik sta op het punt om mijn eerste huis te kopen. Best spannend allemaal :D wat komt er allemaal bij kijken? wat zijn jullie ervaringen?

dat t duurder is dan je denkt :p vooral de notarissen worden erg overbetaald :/

Waarschuw beheerder
ik sta op het punt om mijn eerste huis te kopen. Best spannend allemaal wat komt er allemaal bij kijken? wat zijn jullie ervaringen?

Ik sta op het punt om mijn 2de huis te kopen! Mijn ervaring is dat het bij de notaris erg slaapverwekkend is, ze praten met hele moeilijke woorden waardoor ik er geen reet van snapte!
Heel stom geweest, 2de keer ga ik beter op letten en vragen als ik het niet snap. ;)

Waarschuw beheerder
Btw. Mijn eerste huis was van voor de oorlog, moest fucking veel aan verbouwd worden.
DAT DOE IK ECHT NOOOOOOOOOOIT MEER! Kwamen tijdens de verbouwing steeds meer mankementen tegen en het werd alleen maar duurder en duurder.
Ik ga nu voor een huis dat helemaal af is en mooi! En zeker niet meer zo oud!
Waarschuw beheerder
heb in februari n huis gekocht
wa ik irritant vind is da je de eerst komende tijd nog dezelfde gas water en stroom lasten hebt als de vorige eigenaars terwijl ik er alleen woon en de vorige eigenaars met z'n 4en :/
dus betaal nou veelste veel, maar krijg ik als het goed is op t eind van het jaar wel weer allemaal terug :\
Waarschuw beheerder
ik sta op het punt om mijn eerste huis te kopen. Best spannend allemaal wat komt er allemaal bij kijken? wat zijn jullie ervaringen?

zeer zeker :yes: het is een belangrijke stap in je leven!

Je moet niets overhaast doen, kijk rustig rond en als je iets vind dat je aantrekt en in je budget past maak dan eerst eens een afspraak voor een bezichtiging!

Overweeg de voordelen en de nadelen, openbaar vervoer, scholen in de buurt, centrum, drukke baan, hoe ligt de tuin (zon), hoeveel slaapkamers (voldoende ruimte), garage. Vraagt een bodemattest, zodat je kan nagaan of het geen bevuilde grond is!

Probeer aftebieden van de gevraagde prijs!
Probeer een goede rente te krijgen bij je bank voor je lening of nagaan hoeveel je kan gaan lenen, informeer eens achter schuldsaldo verzekering, brandverzekering, enz..
Er komt héél véél bij kijken, een verwittigd man is er twee waard;)

Wij zijn aan't bouwen (gelijkvloersapp) en hebben al veel bouwperrikelingen gehad :p
eind dit jaar gaan wij verhuizen
voor foto's zie mijn album;)[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/11844107.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Succes :flower:

Komt veel bij kijken en zeker omdat tegenwoordig huizen vanaf €180.000 starterswoningen worden genoemd :S

Ik heb vorig jaar een huis gekocht en alles alleen geregeld

Dat doe ik dus nooooooit meer
Beter neem je een goede makelaar in de arm die je alles kunt vertellen.

Waarschuw beheerder
donateur
wa ik irritant vind is da je de eerst komende tijd nog dezelfde gas water en stroom lasten hebt als de vorige eigenaars terwijl ik er alleen woon en de vorige eigenaars met z'n 4en

wat raar..!
onze vorige bewoners stonden op 220 euro per maand ofzo
nou mooi niet dat wij dat ook gingen betalen,in eerste instantie stelde de eneco het wel voor,maar wij wilde dat niet en toen was het oke verder..we mochten zelf een bedrag kiezen en hebben het dus gehalveerd.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 juli 2007 om 22:20:
wat raar..!
onze vorige bewoners stonden op 220 euro per maand ofzo
nou mooi niet dat wij dat ook gingen betalen,in eerste instantie stelde de eneco het wel voor,maar wij wilde dat niet en toen was het oke verder..we mochten zelf een bedrag kiezen en hebben het dus gehalveerd.

wou net zeggen, als de vorige met 2 waren en ik ga dr nu alleen in... ga dus echt niet 2x zoveel betalen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BOTSSIEE op dinsdag 31 juli 2007 om 18:49:
heb in februari n huis gekocht
wa ik irritant vind is da je de eerst komende tijd nog dezelfde gas water en stroom lasten hebt als de vorige eigenaars terwijl ik er alleen woon en de vorige eigenaars met z'n 4en
dus betaal nou veelste veel, maar krijg ik als het goed is op t eind van het jaar wel weer allemaal terug

Kun je gewoon telefonisch veranderen hoor.
Je kunt zelf aangeven wat je als voorschot wilt betalen.
Bij de NUON iig wel.
Waarschuw beheerder
donateur
Ben ook op zoek naar een huisje.. koop of huur, ga me eigen volgende week laten informeren voor het kopen van een woning, als ik moet wachten op een huurwoning duurt het nog wel meer dan 2 jaar zoals het nu gaat.
ben alleen bang dat kopen zo weinig uithaalt als je het alleen moet doen, vriendin zit nog fulltime op school..

zijn er mensen die hetzelfde hebben? is er een kans op kopen of is die vrij nihil?

Waarschuw beheerder
donateur
dan koop je toch iets voor een ton?
ik weet natuurlijk niet hoeveel je verdient,maar een ton kan volgens mij iedereen die fulltime werkt wel lenen ?
Maar ik weet niet hoe het woningaanbod in die prijsklasse in jou buurt is..ik weet dat er in mijn woonplaats niks onder de 150.000 te vinden is,maar in Rotterdam zijn genoeg huizen van onder de ton.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
hangt er maar net vanaf wat voor eisen je stelt aan je woning, en hoeveel dat moet kosten in jouw omgeving, en hoeveel je verdiend natuurlijk

Waarschuw beheerder
komt veel bij kijke.. maar moet je gewoon goed laten informeren.. wij hebben ook sinds kort een huisje gekocht.. maar t scheelt dat ik dagelijks met dat soort dingen bezig ben.. maar volgens mij kan je gewoon het beste heeel veel vragen en dingen goed uitzoeken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Djowie de Cowboy op donderdag 2 augustus 2007 om 16:52:
zijn er mensen die hetzelfde hebben? is er een kans op kopen of is die vrij nihil?

Nihil!
Althans, hier in Utrecht wel! :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karin 8) op zaterdag 4 augustus 2007 om 22:46:
Nihil!
Althans, hier in Utrecht wel!

Klopt *helaas* als een bus :-(
Waarschuw beheerder
ik heb inmiddels bijna een appartement gekocht.. :D heb vandaag het koopcontract gekregen, en dat ga ik later deze week tekenen :cheer:
Waarschuw beheerder
Ik heb net sleutels gekregen van mijn appartement hhmm heerlijk nu nog klussen en wonen hihih
Waarschuw beheerder
donateur
wat komt er allemaal bij kijken? wat zijn jullie ervaringen?

mijn ervaring is, dat zodra je de koelkast vol met bier hebt ie net zo snel weer leeg is :/

en dat er verdacht lastig is om structureel en geregeld een fatsoenlijke maaltijd in elkaar te zetten, terwijl de oven- en magnetronmaaltijden ook best goed smaken :P

een aanradertje is een hulp in de huishouding, extreem ideaal: voor niet al teveel kosten in ieder geval wekelijks overal een fris sopje langs (Y)

m'ja op zich is het dan niet echt typerend voor een eigen gekocht huis tov huur :/

dan in ieder geval je inboedel-, opstal- en brandverzekering goed regelen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S op woensdag 8 augustus 2007 om 11:38:
dan in ieder geval je inboedel-, opstal- en brandverzekering goed regelen

Jaja zeg dat wel erg belangrijk!

Waarschuw beheerder
donateur
Wij willen opzich ook wel graag een huisje kopen alleen werken wij allebei voor het uitzendbureau. Zijn hier misschien mensen die een hypotheek hebben zonder dat ze een vast contract hebben want ik heb me laten vertellen dat je anders bijna geen hypotheek kan krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Richard :yes: op maandag 6 augustus 2007 om 14:10:
Klopt *helaas* als een bus

Ik zoek nog een huisje in IJsselstein!
Weet jij nog iets te huur? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 8 augustus 2007 om 13:58:
Wij willen opzich ook wel graag een huisje kopen alleen werken wij allebei voor het uitzendbureau. Zijn hier misschien mensen die een hypotheek hebben zonder dat ze een vast contract hebben want ik heb me laten vertellen dat je anders bijna geen hypotheek kan krijgen.

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken!
Een bank wil toch zekerheid!
Waarschuw beheerder
donateur
bij een detacheringsovereenkomst (met intentieverklaring) wil het nog wel n's lukken, maar dan nog ligt je brutoloon lager dan bij een vergelijkbaar nettoloon gedurende een normale arbeidsovereenkomst; minder waar voor je geld zeg maar....

Waarschuw beheerder
donateur
Zijn hier misschien mensen die een hypotheek hebben zonder dat ze een vast contract hebben

Ja ik !!
Ze moesten alleen wel een werkgeversverklaring hebben.
Mijn vriend heeft wel een vast contract.Maar hij kon die hypotheek niet in zijn eentje krijgen.
Ik weet dus niet of het gelukt was als mijn werk niet getekend had.Maar het is dus niet onmogelijk om zonder vast contract een hypotheek te krijgen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
je hebt dus een hypotheek gekregen omdat je vriend een vast contract heeft. 2x uitzendbureau is geen kans denk ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karin 8) op woensdag 8 augustus 2007 om 16:17:
Ik zoek nog een huisje in IJsselstein!
Weet jij nog iets te huur?

Ik zal eens voor je rondvragen! Ken nog wel wat mensen in de binnenstad. Maar wat is ongeveer je budget? (evt PB je het ff)

Ik zal wel eens vragen van het weekend (y)