Partyflock

Forumonderwerp · 959783
Waarschuw beheerder
You said a little while ago that today’s hardstyle is much harder than it used to be and you even confessed that you didn’t like where it was going…
Yeah that’s exactly what I still think. The good thing about hardstyle is the fact that it’s been influenced by a little bit of everything. It can be more techno, it can be more melodic or trancy and it can also be rougher and a little bit more hardcore orientated. But in my opinion there must be a limit, a border that you don’t cross as to not invade other music styles. If that happens then for me there’s no reason to still produce hardstyle and there wouldn’t be a reason to call it hardstyle anymore. I do like to mix a bit of everything in my tracks, but within a certain limit.

van een interview met technoboy...

wat vinden wij van de hedendaagse hardstyle??
ik vind de hardere hardstyle nummers heerlijk. maar begrijp ook wat technoboy hiermee bedoeld.. soms hoor je bijna het verschil niet eens meer met sommige platen of t nou hardstyle of hardcore is (bij wijze van spreken) t belangrijkste vind ik dat de chille melodie'tjes en space momenten van hardstyle moeten blijven!! het harde vind ik opzich toch wel een pluspunt, maar wel met grenzen
ben trouwens wel voorstander van beetje variatie erin.. een set opbouwen en laatste gedeelte hard knalle vind ik(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armandito op maandag 9 juli 2007 om 02:22:
t belangrijkste vind ik dat de chille melodie'tjes en space momenten van hardstyle moeten blijven!!

:nee:

Breaks oke, maar melodietjes genoeg bij het jumpeng!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
soms hoor je bijna het verschil niet eens meer met sommige platen of t nou hardstyle of hardcore is (bij wijze van spreken)

Met de nadruk op
bij wijze van spreken

a.u.b. (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Soms is het indd een dunne lijn en er zijn zat platen te noemen die vroeger hardcore waren en qua hardheid onder de gemiddelde hardstyleplaat liggen.

Pilldriver - Doin Drugz bijv.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 02:30:
er zijn zat platen te noemen die vroeger hardcore waren en qua hardheid onder de gemiddelde hardstyleplaat liggen.

Wat bedoel je met qua hardheid? :/ Aantal bmp? Die bepaald toch niet of een track hc of hs is?
Boven alles is de kick in een hardcore beat gewoon anders dan in die van een hardstyle beat (distorted kick). Alleen daarom al hoor je duidelijk een verschil.
Waarschuw beheerder
hardstyle hard ga toch zoek

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 02:35:
Wat bedoel je met qua hardheid?

Donkey Rollers - Silver Bullet = hardstyle en harder dan menig melodieuze hardcoreplaat...

kom maar op met de reacties
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 02:58:
Donkey Rollers - Silver Bullet = hardstyle en harder dan een plaat als DJ Promo - Emotions Over Anger

Boven alles is de kick in een hardcore beat gewoon anders dan in die van een hardstyle beat (distorted kick). Alleen daarom al hoor je duidelijk een verschil.

Waarschuw beheerder
donateur
het gaat niet alleen om de kick.
er zijn hardstyleplaten met een hardere kick als menig ouwe hardcoreplaat.
alleen wat je nu hardcore noemt is harder dan wat je vroeger hardcore noemde.
De eerste hardstyleplaten werden gewoon als hardcore gedraaid, door de Prophet/Masochist

Waarschuw beheerder
Het klopt dat sommige hardstyle platen die tegenwoordig worden uitgebracht een hardere kick hebben dan vroeger. Maar ik blijf van mening dat de kick van een (goede!) hardcore beat nog altijd harder is dan die van een hardstyle beat.

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 03:03:
De eerste hardstyleplaten werden gewoon als hardcore gedraaid, door de Prophet/Masochist

Ze werden idd gemixt met hardcore platen (helaas), maar waren toch duidelijk anders (o.a. ook de bassline).

Bovendien, hoe jij het stelt, kun je juist beweren dat de hardcore en harstyle juist in de beginperiode van de hardstyle dichterbij elkaar liggen dan de producties die nu uitkomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 03:25:
Maar ik blijf van mening dat de kick van een (goede!) hardcore beat nog altijd harder is dan die van een hardstyle beat.

ja, dat klopt ook, maar dat wil niet zeggen dat er tussen keiharde hardstyle en melodieuze hardcore geen overlapping is.
Pilldriver - Doin Drugz bijv.

DJ Duro - Psycho
Donkey Rollers - Silver Bullet
Phillipe Rochard meets Nu-Pulse - The Survivors Of Hardstyle
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 03:28:
ja, dat klopt ook, maar dat wil niet zeggen dat er tussen keiharde hardstyle en melodieuze hardcore geen overlapping is.

Melodieuze hardcore kan evengoed een 'keiharde' distorted kick hebben (Leviathan (Cenobite), Ruffneck), dus daarin ligt niet een wezenlijk verschil. En zelfs de meest lege kick in een (goede!) present hardcore plaat, zal nog harder zijn dan die in een nieuwe hardstyle productie. Het vergelijken van de nieuwste hardstyle producties met de oude hardcore is trouwens als appels en peren vergelijken.

But in my opinion there must be a limit, a border that you don’t cross as to not invade other music styles.

Mag ik trouwens even opmerken dat ik vind dat deze discussie is naar aanleiding van een super domme uitspraak. Technoboy de hokjesdenker :looser:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 43992, 69091, 71165, 45735}
Waarschuw beheerder
nieuwe hardstyle vink over het algemeen wel vet

met name nieuw talent spreekt me aan

maar ook gevestigde namen als Zatox, Davide Sonar, Brennan Heart, D-block & S-te-Fan zijn niet verkeerd

Waarschuw beheerder
donateur
hardstyle :respect:

Waarschuw beheerder
Aantal bmp

:P BPM.
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 03:46:
Mag ik trouwens even opmerken dat ik vind dat deze discussie is naar aanleiding van een super domme uitspraak. Technoboy de hokjesdenker

Nieuwe stijlen ontdek je juist door bekende stijlen te combineren. Inderdaad een niet echt snuggere opmerking.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 08:33:
BPM.

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 08:33:
Uitspraak van Jilly0705 loves the weekend op maandag 9 juli 2007 om 02:35

Typefout oké danku (Y)
Waarschuw beheerder
hardstyle (L)

Vind dat hardere hardstyle juist mooier :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vin het bullsjit-uitspraak, zolang het verschil nog hoorbaar is tussen de verschillende stylen (en dat is zkr zo) is er niks aan de hand, gaat er niks buiten proporties lijkt me.. (Y)
Waarschuw beheerder
ik vind Hardstyle eigenlijk deels zachter geworden, eerst had je nog een droge kick, en een heleboel laag eronder, tegenwoordig heb je dat niet meer
en Hardstyle heeft niks meer met combineren van verschillende muziekstijlen te maken nee, het is gewoon Hardstyle, partymuziek, apres-ski-hut

Waarschuw beheerder
donateur
Pilldriver - Doin Drugz

Heelrijke plaat
Waarschuw beheerder
in de oude hs-platen zaten tenminste nog originele sounds, pompende ritmes en strakke droge kicks met offbeat. Het draaide om de hele sfeer van de tracks.

Tegenwoordig heeft bijna elka track een standaard opbouw (intro, toeters en bellen, melodie vervangen, 'knal-'momentje, outro). Het is allemaal zo geforceerd.

Nee TB heeft gelijk, maar het is al jaren zo.. Alleen de trance generators vind ik nog goed te doen (al wordt dat ook wat minder)

Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 9 juli 2007 om 10:30:
het is gewoon Hardstyle, apres-ski-hut

(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hardstyle wordt te hard?

Huh? :\ De hardstyle van tegenwoordig is juist toegankelijker dan ooit met zijn blije kermismelodietjes. Uitspraak slaat nergens op vind ik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het vergelijken van de nieuwste hardstyle producties met de oude hardcore is trouwens als appels en peren vergelijken.

We hebben het toch over hardheid vergelijken? Ik durf gewoon te stellen dat er hard
style platen zijn die harder zijn als oude hardcoreplaten.
En omdat veel oude hardcore-helden nu aktief zijn in de hardstyle is het helemaal geen appels met peren vergelijken.

De 2 stijlen zijn juist onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Je kunt een hardstyle-set makkelijk in een hardcoreset laten overlopen, de 2 stijlen passen makkelijk in 1 zaal op een avond.
veel hardstyleliefhebbers houden ook van hardcore en andersom.
Waarschuw beheerder
wartaal man vergelijk jelousy is a mf met een hardstyle nummer wat dan

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sachin..B) op maandag 9 juli 2007 om 14:59:
wartaal man vergelijk jelousy is a mf met een hardstyle nummer wat dan

Gast, je houdt niet eens van hardstyle dus ik kan wel platen gaan lopen noemen maar dat heeft toch geen zin...
Werkzaam bij Revolt Productions
Artiest {SHOWLIST artist 68765, 42248}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 14:36:
We hebben het toch over hardheid vergelijken? Ik durf gewoon te stellen dat er hard
style platen zijn die harder zijn als oude hardcoreplaten.
En omdat veel oude hardcore-helden nu aktief zijn in de hardstyle is het helemaal geen appels met peren vergelijken.

De 2 stijlen zijn juist onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Je kunt een hardstyle-set makkelijk in een hardcoreset laten overlopen, de 2 stijlen passen makkelijk in 1 zaal op een avond.
veel hardstyleliefhebbers houden ook van hardcore en andersom.

man's got a point:jaja: denk dat er weinig mensen zijn die zich er aan zouden storen:) sterker nog, ik vind het altijd een gemis als een hardstyle feest ook met hardstyle afgesloten wordt:o laatste half uurtje ff beuken is altijd wel vet vind ik
Waarschuw beheerder
vond prophet ook op defqon dit jaar.. ging ie ook over na hardcore op gegeve moment..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ryfle op maandag 9 juli 2007 om 15:20:
man's got a point denk dat er weinig mensen zijn die zich er aan zouden storen sterker nog, ik vind het altijd een gemis als een hardstyle feest ook met hardstyle afgesloten wordt laatste half uurtje ff beuken is altijd wel vet vind ik

Maar de meeste hardcore liefhebbers willen echt geen hardstyle er tussendoor hoor (N)

Natuurlijk kun je hc en hs met elkaar mixen, je kunt noem es wat ook een oude beatle plaat mengen met tommyknocker ik zeg maar wat. Maar of het klinkt (omdat het gewoon totaal verschillend is) of wenselijk is (omdat hardcore liefhebbers echt niet op dat gerietietieuw zitten te wachten) is een heel ander verhaal! (Y)

Artiest Fable
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op maandag 9 juli 2007 om 06:14:
gevestigde namen als Davide Sonar, Brennan Heart, D-block & S-te-Fan

Gevestigde namen? D-Block & S-tefan komen net kijken, Davide Sonar draaid aL een poosje mee, maar begint nu pas dankzij Dov naan te krijgen, Brennan Heart :respect: Top producer, maar treed naar mijn mening niet genoeg op...

Maar on topic :P Hardstyle wordt steeds harder, das blijkbaar wat t publiek wil.. Ragguh, stampuh, hard dus!! :) Smaken verschillen, maar zo lang een feest nog steeds op wordt gebouwd, van zacht naar hard, is er voor ieder wat wils! :D en muziek met elkaar vergelijken kan niet, dan denk je in hokjes... (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 16:21:
Hardstyle wordt steeds harder, das blijkbaar wat t publiek wil..

Komt mede ook door de opkomst van jump, dr zijn nu drie stijlen die perfect op elkaar aansluiten qua tempo en "hardheid":

trancy jump-->teksounds-->stevige jump-->softere hardstyle-->beukhardstyle-->newstyle hardcore ('98-'02)-->mainstream hc-->rag hardcore-->terror
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 15:53:
(omdat hardcore liefhebbers echt niet op dat gerietietieuw zitten te wachten)

zoveel verschilt Mainstream Hardcore ook weer niet met Hardstyle...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 9 juli 2007 om 16:37:
zoveel verschilt Mainstream Hardcore ook weer niet met Hardstyle...

Op cheap mainstream hardcore zit ik ook niet te wachten dus komt allemaal mooi uit (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ryfle op maandag 9 juli 2007 om 16:33:
trancy jump-->teksounds-->stevige jump-->softere hardstyle-->beukhardstyle-->newstyle hardcore ('98-'02)-->mainstream hc-->rag hardcore-->terror

dat is wel heel erg breed
denk niet dat jumpers terror aankunnen, of terrormensen trance jump willen horen

maar van Trancy Jump tot Mainstream HC kun je meestal wel doen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 16:39:
Op cheap mainstream hardcore zit ik ook niet te wachten dus komt allemaal mooi uit

ik ook niet, liever Industrial of Breakcore, maar Mainstream is wel de Hardcore die op Hardstyle aansluit, er op kan aansluiten, al heb ik wel eens een geniale mix met nieuwe Hardstyle, Early Hardstyle, Tekno en Industrial gehoord, maar over het algemeen is dat moeilijk

Waarschuw beheerder
Denk dat de bottom line luidt: het is een kwestie van smaak waar niet over valt te twisten (Y) amen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 9 juli 2007 om 10:30:
en Hardstyle heeft niks meer met combineren van verschillende muziekstijlen te maken nee, het is gewoon Hardstyle, partymuziek, apres-ski-hut

Uitspraak van r_aw op maandag 9 juli 2007 om 13:27:
Tegenwoordig heeft bijna elka track een standaard opbouw (intro, toeters en bellen, melodie vervangen, 'knal-'momentje, outro). Het is allemaal zo geforceerd.

Niks aan toe te voegen :)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
de " nieuwe " hardstyle is al n hele poos kut .. met je 1-2 stampuh / pak n punt / en die achterlijke cranberries remix van duco of hoe die " ik wil f snel geld verdienen " gast ook heet .. ook zany met z'n terugkerende " hardcore kicks " en waardeloze metallica remix .. erg jammer want de beste man had zoveel meer in z'n mars :no: draai n set nieuwe hardstyle en promo files en je hoort nie eens n verschil :/ ok t gemiddelde aantal BPM ligt in de hardstyle nog altijd lager dan in de hardcore maar qua hardheid gaat t gewoon te ver .. ik zal altijd de oudere hardstyle van rond 1998 tot 2002 ( + klein beetje 2003 ) supporten .. en ja ook toen waren r invloeden ( van hardtrance ) maar toch kon je t nog goed naast elkaar leggen .. nu is t alweer n waardeloze kermis zooi waarvan ik nie begrijp dat t nog steeds hot is .. ben helemaal in de hardcore gegroeid met daarnaast nog early rave en daarin voel k me iig veel beter thuis dan in die crap .. waar is de reverse bass gebleven ? nu hoor je alleen nog maar saaie en droge basslines zonder drive .. dan kan k ook net zo goed hardtechno gaan luisteren :looser: t ( bewust of onbewust ? ) commercieel worden v.d. jump heeft die stijl ook helemaal uitgemolken maar daar benk dan weer nie zo bekend in dus daar laak me verder nie over uit ..

moraal v.h. verhaal > ben t eens met TB :) alleen heeft hij ook platen gemaakt die te ver gingen .. dus in hoeverre moet je t serieus nemen ?

ach .. eindeloze discussie .. once again :x

Waarschuw beheerder
donateur
Het is gewoon erg vet om als hardcoreliefhebber te zeggen dat hardstyle zuigt.

Harde hardstyle en hardcore kunnen gewoon nagenoeg in eenzelfde set gedraaid worden.
En het zijn alleen de kortzichtige hardcoreliefhebbertjes die lopen te mauwen dat hardstyle zuigt.

En als je uberhaupt al vindt dat het zuigt, hoe kun je dan een vergelijking maken als je nooit naar hardstyle luistert???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op maandag 9 juli 2007 om 16:57:
draai n set nieuwe hardstyle en promo files en je hoort nie eens n verschil

Inderdaad, maar hier zul je wel weer commentaar op krijgen.

Emotions over Anger is een hardcoreplaat, maar qua hardheid zeker niet harder dan de huidige rag-hardstyle.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 17:01:
En het zijn alleen de kortzichtige hardcoreliefhebbertjes die lopen te mauwen dat hardstyle zuigt.

En kortzichtige hardstyle dj's die er hun theorien op loslaten.

Als ik muziek die ook maar een beetje richting hardstyle komt lelijk vind (of het nou hardstyle heet of newstyle of hardcore) dan vind ik dat gewoon lelijk. Heeft niks te maken met kortzichtigheid, maar is gewoon een kwestie van smaak.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 17:05:
een kwestie van smaak.

Er bestaat niet eens zoiets als smaak.
Mensen hebben zogenaamd allemaal een eigen smaak, maar smaak is voor 90% afhankelijk van de omgeving.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 17:07:
Er bestaat niet eens zoiets als smaak.
Mensen hebben zogenaamd allemaal een eigen smaak, maar smaak is voor 90% afhankelijk van de omgeving.

Misschien ben jij er zo een, ik niet (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Toch wel grappig dat mensen altijd denken een eigen smaak en mening te hebben...

Kan me nog wel een discussie herinneren hier van een jaartje of 4 geleden over Lonsdale en kisten.
Iedereen zwoor dat ze een eigen smaak hadden, en dat ze dat droegen omdat ze het zelf mooi vonden.
Nu zat ik weer eens op dat topic te kijken en klikte op wat profielen van de mensen met destijds de grootste mond.
9 van de 10 kon je nu in clubkut-outfitjes zien staan :LOL:

Smaak bestaat helemaal niet, wat je nu leuk vind daar kun je over 10 jaar om lachen.

En als je in eenander land was geboren of onder andere omstandigheden had je waarschijnlijk helemaal niet van hardcore gehouden.
Als al je vrienden zeggen dat hardstyle kut is dan is de kans 99,9% dat je dat zelf ook vind.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 17:24:
Smaak bestaat helemaal niet, wat je nu leuk vind daar kun je over 10 jaar om lachen.

zit iets in..maar je moet tog wat he!
laatste aanpassing
Artiest Jehuty
Waarschuw beheerder
Als al je vrienden zeggen dat hardstyle kut is dan is de kans 99,9% dat je dat zelf ook vind

das helemaal waar mensen

gelukkig ben ik niet zo.. als ik zeg dat jumpstyle zuigt vinden al me vrienden dat ineens ook, en als ik hardstyle vet vind gaan ze dat ook luisteren

ik luister nog steeds wat ik leuk vind

tegenwoordig veel Hardstyle, Hardcore, Darkcore en Terror

lekker hard ragge muziek ;)

Jumpstyle....ieuw blije kermis geluidjes

Waarschuw beheerder
mja harder, ik weet het niet.

ik kan het in ieder geval nog steeds waarderen.

Waarschuw beheerder

inderdaad, ik schaam me er kapot voor dat ik 16 jaar gabber ben geweest :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
The good thing about hardstyle is the fact that it’s been influenced by a little bit of everything. It can be more techno, it can be more melodic or trancy and it can also be rougher and a little bit more hardcore orientated. But in my opinion there must be a limit, a border that you don’t cross as to not invade other music styles. If that happens then for me there’s no reason to still produce hardstyle and there wouldn’t be a reason to call it hardstyle anymore. I do like to mix a bit of everything in my tracks, but within a certain limit.

Als hij nu weer net zulke vette platen gaat maken zoals zijn eerste releases op Titanic ga ik hem ook nog geloven. :p

Waarschuw beheerder
Het heet niet voor niets HARDstyl het heeft wel STYL :cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 21:06:
inderdaad, ik schaam me er kapot voor dat ik 16 jaar gabber ben geweest

Ga je schamen! Ben je maar 16 jaar gabber geweest? dat kan echt niet ;) (Y)

:lol:
Artiest {SHOWLIST artist 98267, 26665}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 03:28:
Phillipe Rochard meets Nu-Pulse - The Survivors Of Hardstyle

ondanks de kick ongelovelijk hard en dreunend is (dikke track btw) kun je duidelijk horen dat het hardstyle is, alleen aan de kick kun je het al horen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dynamike op maandag 9 juli 2007 om 16:57:
de " nieuwe " hardstyle is al n hele poos kut .. met je 1-2 stampuh / pak n punt / en die achterlijke cranberries remix van duco of hoe die " ik wil f snel geld verdienen " gast ook heet .. ook zany met z'n terugkerende " hardcore kicks " en waardeloze metallica remix .. erg jammer want de beste man had zoveel meer in z'n mars draai n set nieuwe hardstyle en promo files en je hoort nie eens n verschil ok t gemiddelde aantal BPM ligt in de hardstyle nog altijd lager dan in de hardcore maar qua hardheid gaat t gewoon te ver .. ik zal altijd de oudere hardstyle van rond 1998 tot 2002 ( + klein beetje 2003 ) supporten .. en ja ook toen waren r invloeden ( van hardtrance ) maar toch kon je t nog goed naast elkaar leggen .. nu is t alweer n waardeloze kermis zooi waarvan ik nie begrijp dat t nog steeds hot is .. ben helemaal in de hardcore gegroeid met daarnaast nog early rave en daarin voel k me iig veel beter thuis dan in die crap .. waar is de reverse bass gebleven ? nu hoor je alleen nog maar saaie en droge basslines zonder drive ..

idd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van r_aw op maandag 9 juli 2007 om 13:27:

Idd ja helemaal mee eens..

Ik vind de "nieuwe" hardstyle ook helemaal niks meer, maargoed ik ben ook een kortzichtige hardcoreliefhebber dus dat scheeld :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg niet dat alle hardcoreliefhebbers kortzichtig zijn, maar van alle dance-stijlen is de hardcorescene wel de minst tolerante naar andere stijlen toe.
Komt waarschijnlijk door het hoge 'boze pubertjes' gehalte wat deze scene heeft...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 10:13:
Ik zeg niet dat alle hardcoreliefhebbers kortzichtig zijn, maar van alle dance-stijlen is de hardcorescene wel de minst tolerante naar andere stijlen toe.
Komt waarschijnlijk door het hoge 'boze pubertjes' gehalte wat deze scene heeft...

moet ik je gelijk ingeven :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 16:21:
D-Block & S-tefan komen net kijken

vind k niet... zowiezo zijn ze er al sinds 2004 (kwa artiestzijnde), en hebben op grote feesten gestaan

daarnaast haal je niet zomaar een sublabel uit SO die je mag runnen :)

nee, die hebben het imo al gemaakt hoor
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 10:13:

Nee dat begrijp ik ook wel, ik denk plaats mezelf even in een hokje :P

Maar ik ben het idd (helaas) wel met je eens dat er heel veel hardcore/terror meelopertjes zijn, maarja wat doe je eraan..
Artiest {SHOWLIST artist 52317, 40301}
Waarschuw beheerder
een set opbouwen en laatste gedeelte hard knalle vind iklaatste aanpassing 9 juli 2007 02:24

Dan moet je deze set eens luisteren , goed opgebouwd :D
http://www.megaupload.com/?d=LXNKBKTU
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mark-J.R op dinsdag 10 juli 2007 om 10:35:
Dan moet je deze set eens luisteren , goed opgebouwd
http://www.megaupload.com/?d=LXNKBKTU

De toegang tot het bestand is tijdelijk onmogelijk.
Waarschuw beheerder
kut hardstyle bleeeehhhh kots muziek
Waarschuw beheerder
kijk dat zijn die chte hardstylers
Waarschuw beheerder
Hardstyle bevat gewon geen energie tis helemaal niet hard tis gewoon ja troep :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lost In Music op dinsdag 10 juli 2007 om 10:31:
maarja wat doe je eraan..

Strenge selecties bij de ingang van feesten.
Eerst een vragenformulier invullen:
-Waardeert u andere muziekstijlen behalve hardcore?
-Wat vind u van DJ Tiesto
-Heeft u een hekel aan clubkutten?

Bij minstens 1 keer NEE de toegang ontzeggen en een verplichte cursus smaakverruiming
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 12:42:

Bij minstens 1 keer NEE de toegang ontzeggen en een verplichte cursus smaakverruiming

Denk dat het dan idd een stuk rustiger gaat worden op feesten ja :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 12:42:

Ja maar ik hou opzich van trance, maar Tiesto vind ik gewoon ECHT kut haha Beter Marcel Woods, Marco V, Armin van Buuren, etc
Mag ik dan ook niet binnen?:'(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 17:01:
Harde hardstyle en hardcore

Nee, en ik snap ook niet waarom je hier over begint, ik wil ABSOLUUT geen HS horen als ik op een HC feestje ben:

- Het IS minder hard.
- Het IS minder snel.

En die lame beats die je aaaaaaaaaaaltijd maar weer terug hoord in HS nummers, ik vind het niet gek dat een heleboel lui overstappen naar hardcore, ok dat is soms ook veel van hetzelfde maar daar zijn ook nog een heleboel sub genres, nou luister ik thuis altijd naar terror vind ik gewoon mainstream hardcore heerlijk op een feestje.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ryfle op dinsdag 10 juli 2007 om 12:50:
Mag ik dan ook niet binnen?

Na uitgebreide visitatie (6)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 12:53:
Nee, en ik snap ook niet waarom je hier over begint, ik wil ABSOLUUT geen HS horen als ik op een HC feestje ben:

Zeg ik dat dan pannekoek? Quote even waar ik gezegd heb dat ze op een HC feest HS draaien aub...
Toch altijd grappig dat mensen op basis van dingen die ze niet lezen toch conclusies trekken...

Als deze 2 stijlen niet bij elkaar zouden passen, waarom zijn feesten als Qlimax, Hardbass, Sensation Black en In Qontrol dan zo populair?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 12:34:
kut hardstyle bleeeehhhh kots muziek

underground man B)
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 12:41:
Hardstyle bevat gewon geen energie tis helemaal niet hard tis gewoon ja troep

mee eens, als je Early Hardstyle buiten beschouwing laat
Waarschuw beheerder
Het IS minder hard.

hoeft niet perse ...

ken genoeg hs nummers die harder zijn dan de gemiddelde HC plaat

Waarschuw beheerder
donateur
die lame beats

Ik wil niet veel zeggen, maar de laatste 3 jaar hebben bijna alle hardcoreplaten dezelfde beat a la G-Shock Demons Promo rmx.

Maar goed, mijn stelling over de kortzichtigheid van hardcoreliefhebbers wordt weer bewezen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Neem een oude destroyer plaat ofzo welke hardstyle plaat is harder dan een plaat van the destroyer ?

Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 10 juli 2007 om 13:00:
mee eens, als je Early Hardstyle buiten beschouwing laat

fok dat ook kut muziek energieloze-kut-muziek

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 13:07:
Neem een oude destroyer plaat ofzo welke hardstyle plaat is harder dan een plaat van the destroyer ?

:yawn:

dit topic gaat over platen waarvan je niet kan horen of het nu hardcore of hardstyle is
Waarschuw beheerder

gooi et er maar uit!! wat een emoties hier
Waarschuw beheerder

:gaap:
Je weet waarschijnlijk niet eens wat Early Hardstyle is man, toen was jij nota bene pas 8 jaar oud toen die sound opkwam.
Geef mij maar eens een aantal titels van wat jij als Early Hardstyle beschouwt.

- Het IS minder snel.

Er bestaat genoeg Hardcore die trager is dan Hardstyle hoor, een gem. Cold Rush plaat (Atmos-Fear bijv.) kun je gewoon in een Hardstyle plaat mixen zonder dat je belachelijk veel hoeft te pitchen. Maar gem. gezien moet ik je gelijk geven uiteraard.
Waarschuw beheerder
Er komen laatste tijd idd. erg harde hardstyle platen uit. Vind ik idd. ook niet veel soeps, de essentie van de hardstyle is er een beetje uit.

Wel lekker te combineren met hardtechno en mainstream hc, mits het een serieuze plaat is.

Waarschuw beheerder
donateur
Er zijn ook schranz- en Drum 'n Bass platen die harder zijn dan bepaalde hardcoreplaten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armandito op dinsdag 10 juli 2007 om 13:15:
gooi et er maar uit!! wat een emoties hier

jwt
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 13:13:
dit topic gaat over platen waarvan je niet kan horen of het nu hardcore of hardstyle is

weet ik

tis gewonob leuk om hardstyle af te kraken
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 10 juli 2007 om 13:15:
Je weet waarschijnlijk niet eens wat Early Hardstyle is man, toen was jij nota bene pas 8 jaar oud toen die sound opkwam.
Geef mij maar eens een aantal titels van wat jij als Early Hardstyle beschouwt.

fok hardstylegast
Waarschuw beheerder
Volgensmij weet jij gewoon geen titels te noemen :D
Waarschuw beheerder

A*S*Y*S en warmduscher platen uit de begin tijd zijn echt wel vet. Dat ben ik toen ook gaan luisteren omdat er op dat moment zo ontiechelijk weinig hardcore uit kwam.

Vind het niveau van de hardstyle wel weer hetzelfde als in 2000/2001 echt hard vooruit gegaan vergeleken met 03/04

Waarschuw beheerder
donateur
D-Passion - Blacklist Amok is een hardcoreplaat die ook in hardstylesets gedraaid wordt en Pilldriver - Doin Drugz is een hardstyleplaat die ook in hardcoresets gedraaid wordt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 13:16:
Er zijn ook schranz- en Drum 'n Bass platen die harder zijn dan bepaalde hardcoreplaten.

zeker
Waarschuw beheerder
noem ns een vette Drum 'n Bass plaat iemand..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 13:16:
tis gewonob leuk om hardstyle af te kraken

ja toch, lekker relleng met een feekprofiel :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 13:16:
fok hardstylegast

Je argumentatie siert je jongen. (Y)
Dat is het enige wat je kan, een beetje blaten, maar als mensen er wat op door vragen geeft meneer niet thuis.

En ik een Hardstyle gast? Dat ben ik nog minder als dat jij Cenobite fan bent.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lost In Music op dinsdag 10 juli 2007 om 13:17:
Volgensmij weet jij gewoon geen titels te noemen :D

Ik luister geen hartdstyle gast fok die kut muziek
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 10 juli 2007 om 13:21:
En ik een Hardstyle gast? Dat ben ik nog minder als dat jij denkt Cenobite fan te zijn.

er staat fok hardstyle gast 8) maarja cenobite fan jwt 8)

hahahaha

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 13:21:
ja toch, lekker relleng met een feekprofiel :S

Sinds wanneer ben ik fake ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Armandito op dinsdag 10 juli 2007 om 13:21:

Paul Blackout - The Number
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 13:21:

Hoe kan je er dan over oordelen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 13:22:
er staat fok hardstyle gast

Nee hoor, staat geen spatie tussen hardstyle en gast.

Als je het niet luisterd hoe weet je dan dat het kut is?
En hoe weet je dan in godsnaam hoe oude Hardstyle (1998-2002) klinkt, muziek die bestond toen jij nog op de basisschool zat?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lost In Music op dinsdag 10 juli 2007 om 13:22:
Hoe kan je er dan over oordelen?

jwt ik heb oren

Uitspraak van Edutainment op dinsdag 10 juli 2007 om 13:24:
ALs je het niet luisterd hoe weet je dan dat het kut is?
En hoe weet je dan in godsnaam hoe oude Hardstyle klinkt, muziek die bestond toen jij nog op de basisschool zat?

jwt andere mensen luisteren wel die kut muziek en veel ijn het er :\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 13:25:
jwt ik heb oren

Heb je vrij weinig aan dan kennelijk ik dacht dat je het niet luisterde namelijk..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Armandito op dinsdag 10 juli 2007 om 13:21:

Dr waren ook nog weleens tijden dat gabberproducers zich met D'nB bezig hielden...

Evil Maniax - Psychopath
Forze DJ Team - 4 x Funk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 10 juli 2007 om 13:25:
andere mensen luisteren wel die kut muziek en veel ijn het er

Dus?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armandito op dinsdag 10 juli 2007 om 12:28:
De toegang tot het bestand is tijdelijk onmogelijk

Ik probeerde het net en het werkte,waarschijnlijk ff een storing bij ze denk ik :)

Waarschuw beheerder

damn dude je zit hier verkeerd, ga naar een hip hop forum ofzo...:looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mark-J.R op dinsdag 10 juli 2007 om 13:37:
Ik probeerde het net en het werkte,waarschijnlijk ff een storing bij ze denk ik

heb m geluisterd.. leuke set, zit idd wel verschil int begin met eind
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 13:28:
Dr waren ook nog weleens tijden dat gabberproducers zich met D'nB bezig hielden...

Ruff-Teck (l)
Waarschuw beheerder
En hoe weet je dan in godsnaam hoe oude Hardstyle (1998-2002) klinkt, muziek die bestond toen jij nog op de basisschool zat?

*kuch*

die jongen laat zich wel weer kennen
Waarschuw beheerder

Het kan wel, ik kocht ook de 'shockers' cd's van id&t toen ik in groep 8 zat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op dinsdag 10 juli 2007 om 14:15:
Het kan wel, ik kocht ook de 'shockers' cd's van id&t toen ik in groep 8 zat

Natuurlijk kan het, ik kocht mijn 1e cd's ook in groep 8.

Maar hij zij erbij dat hij het in zijn geheel niet luisterde, en dan lijkt het me helemaal onwaarschijnlijk dat je de 1e "stuiptrekkingen" (Auf Die Fresse enz.) van Hardstyle mee hebt gekregen. Vooral omdat door veel mensen dat ook niet als Hardstyle wordt beschouwt aangezien dat naampje toen nog niet bestond, maar imo is dat toch duidelijk de sound die uiteindelijk is
ge(de)ëvalueerd in wat nu Hardstyle is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Daar heb je gelijk in idd. werd eerst allemaal nog onder het kopje hardhouse gestopt.

Waarschuw beheerder
donateur
Of hardcore...

http://www.discogs.com/release/44998
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Maar mijn eerste hardstyle CD heette indd gewoon hardhouse, vooral CD2 was al echte hardstyle:

http://www.discogs.com/release/338218

Maar als ik dan andere hardhouse CD's kocht miste ik die warmte die je in die pompende hardstyle wel had.
Wel gek dat die Clive King nooit echt een hardstyle-held is geworden, terwijl hij wel 1 van de eersten was die alleen maar hardstyle draaiden, op de eerste Hardbass in Tropicana.
Waarschuw beheerder
Vette cd blijft dat idd, vooral cd2.

Heb die nog op discogs toegevoegd zie ik, hehe!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 14:58:
Of hardcore...

Die cd van miro (l) en die van the masochist (l)
Waarschuw beheerder
wowow

pittige discussie hier :D

Hardstyle is beter vooruit gegaan, en Hardcore ook zeker te weten

Waarschuw beheerder
huh? hardstyle is juist verbeterd,melodieus,diepgang,lekkere harde kicks..
het is niet meer van dat roze gay hardstyle shit...

hardcore is achteruit gegaan juist...niks geen melodien,geen diepgang,gewoon leeg ritmewerk zonder inhoud met doffe kicks,yeah:S

waar de hardcore mij te industrieel werd,kreeg hardstyle meer mijn aandacht,zany, donkey rollers...:kwijl:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 19:22:

hardcore is achteruit gegaan juist...niks geen melodien,geen diepgang,gewoon leeg ritmewerk zonder inhoud met doffe kicks,yeah

idd

kan het niet meer mee eens zijn

hoewel k oude hardstyle van 2002/2003 wel lekker vind, maar al die onbekende *duitse* shit hoeft voor mij niet
Waarschuw beheerder

Wheheheee. :)

Noem eens wat titels wat jij verstaat onder Early Hardstyle dan?
Waarschuw beheerder
hardcore is achteruit gegaan juist...niks geen melodien,geen diepgang,gewoon leeg ritmewerk zonder inhoud met doffe kicks,yeah:S

Dat is juist grotendeels uit de mainstream verdwenen vind ik, er zit in nieuwe hc ook weer meer diepgang. Meer verschillende lagen geluiden.

Ik vind dat jij Xeno, altijd te negatief doet over de hardcore van dit moment, terwijl hardcore van vroeger ook niet altijd even goed was, vaak nog een stuk slechter in de ernstig commerciele jaren '96/'97.
Waarschuw beheerder
ok ok noem eens een hardstyle nummertje dat vetter is dan the guyver

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op woensdag 11 juli 2007 om 01:17:

J'taime porny

Waarschuw beheerder
het harde vind ik opzich toch wel een pluspunt, maar wel met grenzen
ben trouwens wel voorstander van beetje variatie erin.. een set opbouwen en laatste gedeelte hard knalle vind ik

Ik vind harde hardstyle op zich wel vet. Een plaat zoals High Voltage - Bombs Away bijvoorbeeld kan k erg waarderen.

Maar kom me aub niet aan zetten met die meuk van tegenwoordig waar bijna niks van de oorspronkelijke sound in terug te horen is.

Hardstyle is gewoon beuk muziek met een harde kick en een reversebassm, en met een oldskool achtige synth als lead. Techno achtige dingen heb je ook (zoals bijv. Thilo&Evanti - What A Rush) maar ook dat was er in het begin (Reeloop - Fucking Society)

Ik vind, nog meer dan Technoboy, dat het de slechte kant uit is gegaan met de platen, sinds 2003.

Waarschuw beheerder
Ik vind die Hardstyle die op sommige feesten hoor tegenwoordig echt over the top. Is mij inderdaad ook te hard, maar vooral ook te simpel! Heeft een hoop weg van de Hardcore van een paar jaar geleden. Stilstand is achteruitgang toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 15:53:
Maar de meeste hardcore liefhebbers willen echt geen hardstyle er tussendoor hoor

Natuurlijk kun je hc en hs met elkaar mixen, je kunt noem es wat ook een oude beatle plaat mengen met tommyknocker ik zeg maar wat. Maar of het klinkt (omdat het gewoon totaal verschillend is) of wenselijk is (omdat hardcore liefhebbers echt niet op dat gerietietieuw zitten te wachten) is een heel ander verhaal!

Hmmm, vind ik wat overdreven vergelijking. Overigens is de reden dat veel Hardcoreliefhebbers Hardstyle verfoeien ook een klein beetje een vorm van nergens opslaande principes als je het mij vraagt.

Waarschuw beheerder
donateur

Als je dance muziek "liefhebber" bent luister je naar alle stijlen :yes: heb ook een poos in "hokjes" gedacht, tot dat ik er achter kwam dat er meer dan early hardcore was, ben me sinds dien gaan verdiepen in bijv. hardstyle, trance, club, pogressive, industrial hardcore etc.. zo kom je er achter dat:

1 het allemaal de zelfde achter grond heeft, HIP HOP! :yes:

2 je het kunt combineren (tot op zekere hoogte)

3 smaken GELUKKIG verschillen

4 je alle soorten muziek, of je het nu leuk vind of niet, moet weten te waarderen van wege het feit dat de gene die het nummer gemaakt heeft, z'n hart en ziel er in heeft gestoken..

Dus FOK jou met je hokjes metaliteit, Hardcore MoFo... ;) No Offence By the way ;) (Y)

Dussssss.....

Waarschuw beheerder
:respect: :respect: :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op woensdag 11 juli 2007 om 01:17:

donkey rollers-silver bullit :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 04:10:
1 het allemaal de zelfde achter grond heeft, HIP HOP!

2 je het kunt combineren (tot op zekere hoogte)

3 smaken GELUKKIG verschillen

4 je alle soorten muziek, of je het nu leuk vind of niet, moet weten te waarderen van wege het feit dat de gene die het nummer gemaakt heeft, z'n hart en ziel er in heeft gestoken..

1 :/
2 alle muziek en elke muziekstyle is te combineren/mixen :jaja:
3 gelukkig wel ja..
4 :S boeie dat iemand zijn tijd/hart en ziel er in heeft gestoken, als het maar leuk is....
maar inderdaad waarom een complete style afkraken, elke style heeft zijn toppers.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Xeno geef eens antwoord op mijn vraag aub.
Waarschuw beheerder

hahaha

diepgang.... harde kicks... :vaag:

ben inderdaad ook wel erg benieuwd wat je onder Early Hardstyle verstaat dan

Artiest Hard-Tex
Waarschuw beheerder
Hardcore is niet alleen industrieel, wat een bullshit:P

Waarschuw beheerder
iig, vindt de hardstyle van 2002 juist erg lekker:)

die reversedbasslines, zaaggeluiden etc.. vooral dat spul uit Italy!

dat kan je niet vergelijken met donkey rollers en zany.

(zany klinkt zoiezo altijd het zelfde..)
Waarschuw beheerder
donateur

hardcore is achteruit gegaan juist...niks geen melodien,geen diepgang,gewoon leeg ritmewerk zonder inhoud met doffe kicks,yeah

waar de hardcore mij te industrieel werd,kreeg hardstyle meer mijn aandacht,zany, donkey rollers...laatste aanpassing 10 juli 2007 19:23

Huh?? XENO?! Jij was toch zo van de piepkraak?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Empathy [BTR] op woensdag 11 juli 2007 om 10:22:
Jij was toch zo van de piepkraak?

:| du bist naait wies! :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 10:02:
luister alleen al naar donkey rollers-silver bullit....laatste stuk,nog hardere kicks dan darkcore..

Harde kicks, is nog geen diepgang natuurlijk. Sound is al zo uitgekauwd, ik kan ondanks dat ik al 4 jr geen Hardstyle meer koop nog steeds binnen een aantal seconden raden wie een plaat heeft geproduceerd.

Maar ik ben nog steeds benieuwd wat jij onder Early Hardstyle verstaat Xeno, je zou niet de 1e zijn die er een verkeerd beeld van heeft.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edutainment op woensdag 11 juli 2007 om 10:34:
Early Hardstyle

Space Frog - Follow Me (Derb rmx)
D-Devils - Dance With The Devil
Kernkraft - Zombie Nation
Armani & Ghost - Airport
DJ Luna - Mindspace
Deepack - Here's Johnny
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 10:39:
D-Devils - Dance With The Devil
Kernkraft - Zombie Nation

Tot zover ben ik met je eens.

Armani & Ghost - Airport

Net te nieuw, wel nog een leuke sound.

DJ Luna - Mindspace
Deepack - Here's Johnny

Complete bagger, juist de 1e plaatjes met de huidige kale sound.
Door plaatjes als Here's Johnny heb ik Hardstyle achter me gelaten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Die laatste 2 waren in hun soort vernieuwend, inderdaad zijn veel latere HS platen aftreksels van Here's Johnny...
Maar ik ben dan meer een liefhebber van de nieuwe hardstyle sound met hardcore invloeden.
Juist omdat de hardcore van tegenwoordig mij niet meer geeft wat het 10 jaar geleden deed, en dat doet die harde hardstyle dan juist weer wel.
Bombastische melodie en harde bass combineren tot een warm geheel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 11 juli 2007 om 10:34:
Maar ik ben nog steeds benieuwd wat jij onder Early Hardstyle verstaat Xeno

showtek enzo,echt van dat roze gay shit 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 10:48:
showtek enzo,echt van dat roze gay shit

Mijn idee wordt bij deze bevestigd, je hebt een verkeerd beeld van Early Hardstyle.

Alleen DJ Duro heeft een solo plaatje (CTX) wat Early is, en je hebt dan die DJ Yoeri Remix van Save The Day, rest is absoluut geen Early Hardstyle. (Controller kun je over twijfelen, maar dat is juist ook één van de 1e plaatjes met de huidige sound.) Als ik aan Showtek denk dan denk ik juist aan de gene die Hardstyle vernaggeld hebben, met hun loze gerag zoals bijv. Just Begun.

Maar wat is enzo?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
D-Devils - Dance With The Devil OMG.. Da's toch geen early hardstyle?? Da's gewoon eurodance ofzo..
Kernkraft - Zombie Nation Zie boven..
Armani & Ghost - Airport
DJ Luna - Mindspace
Deepack - Here's Johnny

Early hardstyle noem ik dat oude acid spul van Tracid Traxxx of Megamind - Taub..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Empathy [BTR] op woensdag 11 juli 2007 om 10:55:
Kernkraft - Zombie Nation Zie boven..

De meest gedraaide mix is de DJ Gius Remix (aka Technoboy).

Mensen benaderen oude Hardstyle altijd te eenzijdig, eigenlijk is alles wat zo rond de 130/140 bpm lag (en in 1998-2002 uitkwam), maar niet in het hokje Trance of Techno paste is Hardstyle. Heerlijk gevarieerd; Duitse Hardtrance/Acid, Italiaanse Techno, Belgische "Hardbass", Nederlands spul met een Oldschool feeling en UK Hardhouse. Dat soort plaatjes werden allemaal dwars door elkaar heen gedraaid op de 1e Qlubtempo's enzo, dat is juist het grote verschil met Hardstyle van nu dat heeft echt één karateristieke sound. Dat vind ik dus ook precies zo jammer, de variatie is verdwenen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Empathy [BTR] op woensdag 11 juli 2007 om 10:55:
D-Devils - Dance With The Devil OMG.. Da's toch geen early hardstyle?? Da's gewoon eurodance ofzo..

Waarom is een plaat die in de top 40 heeft gestaan meteen eurodance terwijl het duidelijk een early hardstyleplaat is.
je kan deze plaat toch niet vergelijken met Milk Inc. etc.? :ROFLOL:

Luister naar de bass, en de melodie, veel te duister voor eurodance :S
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edutainment op woensdag 11 juli 2007 om 10:57:
De meest gedraaide mix is de DJ Gius Remix (aka Technoboy).

Het origineel is indd behoorlijk soft, maar die Gius rmx werd vroeger gewoon in ClubX gedraaid.
Heb ook een keer een hele Arena compleet los zien gaan op die plaat.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 10:59:
Waarom is een plaat die in de top 40 heeft gestaan meteen eurodance terwijl het duidelijk een early hardstyleplaat is.
je kan deze plaat toch niet vergelijken met Milk Inc. etc.?

Weet niet welke versie op dat filmpje staat, heb geen geluid hier. Maar de versie die ik ken heeft een kick die klinkt alsof je tegen een deur aan klopt. De break klinkt idd een beetje duister, maar ik zou dat nummer dus écht niet (early) hardstyle noemen..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Empathy [BTR] op woensdag 11 juli 2007 om 11:06:
maar ik zou dat nummer dus écht niet (early) hardstyle noemen..

Nee, jij noemt het meteen eurodance.
Het nummer heeft meer raakvlakken met hardstyle dan met eurodance.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 11:11:
Nee, jij noemt het meteen eurodance.
Het nummer heeft meer raakvlakken met hardstyle dan met eurodance.

Nouja, goed, daar zijn we het dan niet over eens :)
Gelukkig valt muziek niet altijd goed in hokjes te plaatsen, dat maakt het ook weer leuk :)
Waarschuw beheerder
luister alleen al naar donkey rollers-silver bullit....laatste stuk,nog hardere kicks dan darkcore..

die kicks vind k wel meevallen, nauwelijks bas eronder
en diepgang is ook niet zo geweldig in dat nummer
Waarschuw beheerder
JA Ja die hardstyle/Nu-style
begint wel een beetje te gek te worden... Daarom is het natuurlijk wel vet dat Technoboy bepaalde namen waaronder hij produceert schoon houdt van die lijpe TE harde kicks...
VOORBEELD:ze nieuwe track Vita of Her voice... wereld van verschil niet?????

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Empathy [BTR] op woensdag 11 juli 2007 om 11:16:
Gelukkig valt muziek niet altijd goed in hokjes te plaatsen

Ja hoor:
Milk Inc., Lasgo, Eiffel 65, Alice Deejay, Pakito -> Eurodance

D-Devils -> hardtrance/hardstyle

Omdat het in de top 40 heeft gestaan is het niet ineens eurodance

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Empathy [BTR] op woensdag 11 juli 2007 om 11:06:
maar ik zou dat nummer dus écht niet (early) hardstyle noemen..

Nee idd.

Waarschuw beheerder
Ik zie D-Devils ook als Eurodance. De kick and bass sowieso... ik kan er niks hards aan ontdekken. Dat het melodietje en de sfeer duister is maakt hetnog niet gelijk Hardtrance of en zeker geen Hardstyle voor mij.
Waarschuw beheerder
Plaat misstaat gewoon niet tussen een Early Hardstyle set, kijk bijv. alleen al naar HH Explosion cd:

2-01 Mauro Picotto - Pegasus
2-02 Megamind - Sturm Und Drang
2-03 Prezioso feat. Marvin - Let Me Stay
2-04 Bismark - Reactivate
2-05 DJ Arabesque - Serendipity
2-06 Saccoman - Metamorph
2-07 Bismark - Make A Dream
2-08 Mauro Picotto - Save A Soul
2-09 Ecister - Instigator
2-10 Zero Vision - Everybody
2-11 The Joker - Zeitansage
2-12 Hardfunkers - Siren (Clive King Remix)
2-13 D-Devils - The 6th Gate
2-14 PB 2000 - In Da Jungle (The Crazy Drummer Remix)
2-15 Franchino - Calor
2-16 Don Diablo - Casa Del Diablo
2-17 Hole In One vs. MC Marxman - Nation 2000 (Brutal Mix)
2-18 Knights Of Darkness - The End (Outro)

Hardstyle hoeft niet lomp hard te zijn.
Waarschuw beheerder
Het woordje lomp staat er niet voor niks.
En daarnaast vind ik letterneuken sws iets heel belachelijks, slaat nergens op.

Overigens is een bijvoeglijk naamwoord nog altijd relatief, Hardtrance zou dan ook hard zijn, maar volgens mij wordt er meer mee bedoeld dat het harder is dan "gewone" Trance, maar is het vanwege het naampje dan ook echt hard? Probeer dat de gem. Lonsdaler maar eens aan zijn verstand te krijgen dan. Ik wens je veel succes.

Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op woensdag 11 juli 2007 om 15:45:
de eerste originele Cocaine MF

Nee, het zoveelste slappe aftreksel van Pitch-Hiker.
We hadden qua Hardstyle Bass Kick en Only Kick al gehad, Just Begun had dus totaal geen toegevoegde waarde meer.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik las hierboven ergens iets dat producers hun hart & ziel in n productie stoppen .. zullen we r voor t gemak toch maar f vanuit gaan dat t merendeel in de huidige hardstyle scene t gewoon voor de centen doet ? want emotie zat r 7 jaar geleden in .. nu zit r totaal niks in .. t bewijs zijn de vele " rip-offs " .. f snel scoren omdat de kudde t wil horen (n) nou wat n feest :/

Waarschuw beheerder
Toch wel grappig dat mensen altijd denken een eigen smaak en mening te hebben...

Kan me nog wel een discussie herinneren hier van een jaartje of 4 geleden over Lonsdale en kisten.
Iedereen zwoor dat ze een eigen smaak hadden, en dat ze dat droegen omdat ze het zelf mooi vonden.
Nu zat ik weer eens op dat topic te kijken en klikte op wat profielen van de mensen met destijds de grootste mond.
9 van de 10 kon je nu in clubkut-outfitjes zien staan

Hehe, goeie uitspraak dit! Helemaal mee eens :jaja:

Hetzelfde als dat alle mensen beweren zo uniek te zijn. Het overgrote meerendeel is een kopie van een ander en wanneer er iemand is die écht uniek is wordt diegene verstoten en/of gepest :lol:

Leuk wezen, de mens.. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 14:44:
Ik zie D-Devils ook als Eurodance

Schei toch uit man, je hoort toch dat D.Devils - Dance with the Devil een stuk harder is dan Milk Inc. - Walk on Water>

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 14:09:
Omdat het in de top 40 heeft gestaan is het niet ineens eurodance

Waarschuw beheerder
donateur
Het vergelijken van de nieuwste hardstyle producties met de oude hardcore is trouwens als appels en peren vergelijken.

Dat vond ik ook zo'n mooie....

DJ Isaac, DJ Gizmo, Pavo, Neophyte, Dana, DJ Panic, The Viper, The Prophet, Pila, Deepack, etc.
Allemaal mensen uit de oude hardcorescene die nu aktief zijn in de hardstyle, zullen die niet een klein beetje van hun oude stijl in de nieuwe steken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 11 juli 2007 om 15:51:
Probeer dat de gem. Lonsdaler maar eens aan zijn verstand te krijgen dan. Ik wens je veel succes.

ben ik een lonsdaler dan ?

ik vind gewoon dat hardstyle hard moet zijn, of het nou oud is of nieuw

goed voorbeeldje; DHHD - Indication en K-Traxx - Hardventure

het meeste van tegenwoordig heeft trouwens uit pure afscheiding van de hardstylers zn eigen subgenre gecreerd: Nu-Style (naam begonnen op GHF community)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op woensdag 11 juli 2007 om 16:31:
het meeste van tegenwoordig heeft trouwens uit pure afscheiding van de hardstylers zn eigen subgenre gecreerd: Nu-Style

:yawn:

natuurlijk weer een andere benaming dan de newstyle hardcore :S

Net zoals dat sommige mensen weer verschil horen in schranz en hardtechno :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op woensdag 11 juli 2007 om 16:31:
ben ik een lonsdaler dan ?

Nee, dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat je "hun" niet aan hun verstand krijgt dat Hardtrance hard is.
Waarmee ik dus aan wil tonen dat je hard niet te letterlijk moet nemen, ook niet in het geval van Hardstyle.

Hardstyle van nu heeft gewoon zijn eigen sound, en die wordt dan schijnbaar als hard ervaren. Maar je kunt daarom niet bepalen dat de Hardstyle van toen ook perse hard moest zijn, want dan wil je de geschiedenis herschrijven en dat is bullshit. Iedereen beschouwde die zogenaamd zachtere platen toen als Hardstyle, en daar veranderd niks aan ondanks het feit dat de stijl zich doorontwikkeld heeft. (Het valt me ook altijd op dat het alleen mensen zijn die toen niet op feestjes rondliepen degene zijn die beweren dat die zogenaamd zachtere platen geen Hardstyle zijn. Degene die er bij waren zijn het er allemaal over eens. Er zijn nota bene mensen die beweren dat iemand als Scot Project niks met Hardstyle te maken heeft. Dan heb je het gewoon echt niet begrepen. Die man is gewoon afgehaakt toen het zich vormde tot de sound van nu, maar is verdomme een pionier.)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Drum 'n Bass heeft ook het woord hard niet in z'n naam terwijl ik zeker weet dat mening DnB plaat harder is dan welke hardcoreplaat dan ook, ondanks dat DnB niet eens een harde kickdrum heeft
Waarschuw beheerder
scot project is wel degelijk een hardstyle pioneer

:yes: Cold Night Remix zal ik NOOIT vergeten

Uitspraak van Edutainment op woensdag 11 juli 2007 om 16:51:
Waarmee ik dus aan wil tonen dat je hard niet te letterlijk moet nemen, ook niet in het geval van Hardstyle.

ahha :9

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 16:42:
natuurlijk weer een andere benaming dan de newstyle hardcore

ja hé.. ik heb et niet bedacht.. zowiezo is het maar een verzamelnaam, en geen officiele genre
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Abject - Feel So Good en Bad Elements - DJ Revolution een beetje oppitchen en dan... juist ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 11 juli 2007 om 15:11:
2-01 Mauro Picotto - Pegasus
2-08 Mauro Picotto - Save A Soul

jammer dat Mauro niet meer in dezelfde style produceerd
hij blijft 1 van mn all time helden
Uitspraak van Dynamike op woensdag 11 juli 2007 om 16:03:
ik las hierboven ergens iets dat producers hun hart & ziel in n productie stoppen .. zullen we r voor t gemak toch maar f vanuit gaan dat t merendeel in de huidige hardstyle scene t gewoon voor de centen doet ? want emotie zat r 7 jaar geleden in .. nu zit r totaal niks in .. t bewijs zijn de vele " rip-offs " .. f snel scoren omdat de kudde t wil horen nou wat n feest

heb je zeker gelijk in , gelukkig zijn er ook uitzonderingen

check de producties van Tommy Pulse maar , die liggen vaak op het randje van hardtrance/hardstyle, op dezelfde manier geproduceerd als de 'early hardstyle'. en erg dikke nummers altijd met wel genoeg emotie erin (y)

Uitspraak van Edutainment op woensdag 11 juli 2007 om 16:51:
Er zijn nota bene mensen die beweren dat iemand als Scot Project niks met Hardstyle te maken heeft.

onwetendheid ;)
Waarschuw beheerder

Alleen een beetje jammer van het slappe melodietje... :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 16:25:
Schei toch uit man, je hoort toch dat D.Devils - Dance with the Devil een stuk harder is dan Milk Inc. - Walk on Water

Ja zo zijn er wel meer nummer wat harder dan Walk on Water. Voor mij is het gewoon Eurohouse. Kan er niks hards uithalen. Was de melodie minder duister geweest dan had de term Hardhouse oid niet eens bij je opgekomen denk ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 20:27:
Kan er niks hards uithalen.

Moet dat perse dan?

Check die tracklist nog eens die ik posten, plaat past daar gewoon perfect tussen.

Waarschuw beheerder
Milk Inc

:/ hardstyle? :\
Waarschuw beheerder
Leer eens lezen Xeno voor je bijdehand komt doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 20:27:
Was de melodie minder duister geweest dan had de term Hardhouse oid niet eens bij je opgekomen denk ik.

Nee, maar het hoeft niet altijd een kick te zijn wat een muziekstijl maakt.
Trouwens, er zit best een behoorlijke kick in dat nummer
Waarschuw beheerder
Da's een plok ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ouwe hardstyle had ook een plok ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 04:10:
Dus FOK jou met je hokjes metaliteit, Hardcore MoFo... ;) No Offence By the way ;) (Y)

ik luister ook veel muziek alleen hardstyle is gewoon kut zo is het gewoon

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 11 juli 2007 om 20:32:
Moet dat perse dan?

Als je een vertakking van housemuziek een naam geeft en in die naam het woord "Hard" verwerkt mag ik aannemen dat het dan ook op z'n minst wel een beetje stevig is, toch?
Nou wil ik ook weer niet zeggen dat 6th gate totaal geen pit heeft, maartoch zie ik het eerder als een wat betere commerciele track. Meer iets in de trant van de Eurohouse. Alleen al die punchy "pok" kick, zoals je die in tracks a la de party animals hoorde in die tijd. ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 20:49:
ouwe hardstyle had ook een plok

Maar niet die pok.. :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hehe mee eens :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 20:54:
Alleen die punchy "pok" kick, zoals je die in track a la de party animals hoorde in die tijd.

en hoe heette dat destijds? happy HARDcore ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van injected op woensdag 11 juli 2007 om 18:19:
jammer dat Mauro niet meer in dezelfde style produceerd
hij blijft 1 van mn all time helden

In de vroegere dagen was dat echt goed, waar Picotto mee kwam...Maar nu? :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 14:44:
maakt hetnog niet gelijk Hardtrance

Heb m nog een paar keer geluisterd, vind dit nummer toch wel onder hardstyle vallen.

Waarschuw beheerder
Wat een geneuzel allemaal. Zo vermoeiend die discussies die al vanaf 1992 aan de gang zijn. Eerst over hardcore en nu over hardstyle

Wat maakt het nu uit in welk hokje een plaat past. Een goede plaat is een goed plaat. Of het nou hardstyle of hardcore is. Als het maar beukt!

Mijn plaat voor dit jaar is maneater van outsiders en het zal me werkelijk een worst zijn in welk hokje die wordt geplaatst

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:13:
en hoe heette dat destijds? happy HARDcore

Terwijl het in werkelijkheid eigenlijk verkapte popmuziek op een hoger tempo was. Eigenlijk iets snellere Eurohouse(Eurocore?8)) dus... :lol: Maar dan doel ik vooral op dingen als Lipstick enzo...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:17:
Heb m nog een paar keer geluisterd, vind dit nummer toch wel onder hardstyle vallen.

Load 'm eens op.. ga ik 'm eens herkeuren :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:32:
Wat maakt het nu uit in welk hokje een plaat past. Een goede plaat is een goed plaat. Of het nou hardstyle of hardcore is.

We zeggen toch ook niet dat ie er minder om wordt?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:32:
Als het maar beukt!

Das niet noodzakelijk hoor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:33:
Das niet noodzakelijk hoor.

Dat vind ik dus wel. En dan maakt het tempo niet zoveel uit.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:17:

dank u

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:35:
Dat vind ik dus wel. En dan maakt het tempo niet zoveel uit.

Hoezo MOET muziek persé beuken dan? Lijkt me vrij beperkend als muziek persé moet beuken. Valt er erg veel muziek af.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:37:
Hoezo MOET muziek persé beuken dan? Lijkt me vrij beperkend als muziek persé moet beuken. Valt er erg veel muziek af.

Mijn perceptie van beuken is misschien heel anders dan die van jou.

Als voorbeeld van een drietal beukers noem ik

poltergeist - dr macabre
walk on base - c-tank
nightmares are reality - c-tank

Waarschuw beheerder
Dat zie ik ook als beuken ja. Logisch ;)

Maarja keertje ambient ofzo kan ook best lekker klinken toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:43:
Dat zie ik ook als beuken ja. Logisch

Maarja keertje ambient ofzo kan ook best lekker klinken toch?

Nee daar hou ik gewoon niet van.

Ik weet nog in 1993 dat de hardcore naar boven de 200 bpm ging. Alleen de speedjunks stonden nog te hakken. Toen begon het verval van de hardcore. Alleen toen waren er nog geen subgenres. Die zijn daarna ontstaan. Op de hellraiserfeesten in het begin draaiden ze ook alles door elkaar. En als het geen leuke plaat was dan danste je gewoon niet en ging wat te drinken halen!

Probleem van tegenwoordig is de hokjesgeest!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 21:52:
Probleem van tegenwoordig is de hokjesgeest!

Klopt, en daarbij werken de zwaar commercieel opgezette en uitgedoste feestjen van tegenwoordig het ook aardig in de hand. Alles is professioneler geworden. Tegenwoordig meer laserstralen dan platen bij wijze van spreken. En ja, dat vraagt natuurlijk om overtreffing keer op keer. En als het dat niet doet ervaren mensen dat als "We hebben het beter meegemaakt" en zo ontstaat er gewoon zo'n situatie als die er nu is in Nederland. De vele verschillende hokjes die mensen als een aparte dimensie beschouwen, de overprofessesionele feesten, de populairiteit. Tja, dat brengt veranderingen met zich mee die zowel voordelen als nadelen hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 16:30:
DJ Isaac, DJ Gizmo, Pavo, Neophyte, Dana, DJ Panic, The Viper, The Prophet, Pila, Deepack, etc.
Allemaal mensen uit de oude hardcorescene die nu aktief zijn in de hardstyle, zullen die niet een klein beetje van hun oude stijl in de nieuwe steken?

Ook uit dit lijstje zijn er maar een paar die afkomstig zijn uit de originele hardcorescene. Het is maar net welk referentiekader je neemt.

Waarschuw beheerder
ik las hierboven ergens iets dat producers hun hart & ziel in n productie stoppen .. zullen we r voor t gemak toch maar f vanuit gaan dat t merendeel in de huidige hardstyle scene t gewoon voor de centen doet ? want emotie zat r 7 jaar geleden in .. nu zit r totaal niks in .. t bewijs zijn de vele " rip-offs " .. f snel scoren omdat de kudde t wil horen nou wat n feest

Ook zeven jaar geleden zaten ze er in voor het geld. Een "verplichte keuze om het publiek te geven wat ze wilden. Hardcore was immers dood. Hardcore is overigens al veel langer dood in mijn optiek. De laatste adem na een afsterfproces wat in 1994 begon is in 1996 uitgeblazen.

Waarschuw beheerder
er is geen hardstyle meer tegenwoordig...t is gewoon JumpCorestyle :P
t weet nie meer wat t moet zijn met al die hardcore breaks & kicks en jump melodietjes :P de reverse bass is er ook al n tijdje uit :( zonder reverse bass geen hardstyle...

hardstyle R.I.P :O

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 22:15:
Ook uit dit lijstje zijn er maar een paar die afkomstig zijn uit de originele hardcorescene

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 22:15:
DJ Isaac, DJ Gizmo, Pavo, Neophyte, Dana, DJ Panic, The Viper, The Prophet, Pila, Deepack

een paar??? pardon??? AL die namen zijn oude hardcorehelden die nu in de hardstyle zitten
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 22:50:
een paar??? pardon??? AL die namen zijn oude hardcorehelden die nu in de hardstyle zitten

Ik zei al dat het er aan ligt welk referentiekader je hebt. Ben ietsjepietsje ouder

Waarschuw beheerder
iemand vroeg erom....

http://rapidshare.com/files/42378924/666_-_6th_gate_dance_with_the_devil_.mp3.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 22:54:
Ik zei al dat het er aan ligt welk referentiekader je hebt. Ben ietsjepietsje ouder

Hmmm, ze hebben echt allemaal Hardcore gedraaid vroeger hoor :)
Waarschuw beheerder
dance with the devil eg n klassiekertje

Waarschuw beheerder
donateur
ik las hierboven ergens iets dat producers hun hart & ziel in n productie stoppen .. zullen we r voor t gemak toch maar f vanuit gaan dat t merendeel in de huidige hardstyle scene t gewoon voor de centen doet ?

Had het over mensen die muziek maken, niet perse hardstyle producers.. Maar Natuurlijk doen ze 't voor de €, ze moeten er van leven :P en dat ze er behoorlijk voor vangen is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.. Showtek is een mooi voorbeeld, Wouter is het muziekale brein en Sjoerd het zakenmannetje :yes: Maar het zijn en blijven muziekanten die van hun hobby hun werk hebben gemaakt, of 't nu hardcore, nederlandstalig of kerk muziek is!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 20:49:
ouwe hardstyle had ook een plok

Is dat zo? (gb) hardhouse had (heeft) vaak een 'pok' als kick. Early hardstyle onderscheidde zich naar mijn idee juist in die tijd dat het zo'n harde kick had. In die tijd werd hardstyle en hardhouse dan wel weer naast en door elkaar gedraaid :)

Maargoed, ik vind nog steeds dat het onmogelijk is alle nummers in hokjes te stoppen. Ik vind het zelfs zinloos, al deed ik daar met die D-Devils opmerking zelf ook aan mee. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 22:54:
Ben ietsjepietsje ouder

Dat je ouder bent zegt blijkbaar niet dat je ook wijzer bent...

Al deze DJ's waren/zijn hardcore DJ en zitten nu in de hardstyle...

En dan heb ik Luna en Zany nog vergeten...

Maar goed, als jij vind dat ik ongelijk heb heb ik liever dat je met bewijs komt ipv met aanteigingen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 10:52:
En dan heb ik Luna en Zany nog vergeten...

En de rest;) Ik denk dat iedere dj in welke hardere stijl dan ook die toen actief was/begon te worden als dj is begonnen met ouwe hardcore plaatjes:) Ik sprak op Ground Zero DJ Hilarious (schranz), die is er ook mee begonnen bijvoorbeeld.
Of ze toen al groot waren is natuurlijk een tweede;)
Waarschuw beheerder
zelfs tiesto B)

maar wat ik lees van hem, ziet hij alleen jaren 80 tot 1994 als echt Hardcore, daarna minder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 12 juli 2007 om 11:50:
tot 1994

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 22:50:
DJ Isaac, DJ Gizmo, Pavo, Neophyte, Dana, DJ Panic, The Viper, The Prophet, Pila, Deepack

Tot 94 kunnen we Deepack dan wegstrepen, de rest was al aardig bezig iig...
Maar alleen hardcore tot 94 zien als hardcore is een vreemd referentiekader
Waarschuw beheerder
Do you want to eget high dikke shit
Al deze DJ's waren/zijn hardcore DJ en zitten nu in de hardstyle...

wat probeer je te zeggen g

dat the prophet nu altijd het zelfde hardcore setje altijd draait ?

Hoe draait the prophet als ie hardstyle hdraait wil ik eigenlijk wel weten nog steeda altijd de zelfde platen ofzo of nie ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 12 juli 2007 om 11:50:
zelfs tiesto

Toch best een paar dikke platen gemaakt die gast:jaja:
De DJ Yves & DJ Maikel EP's bijv en mijn persoonlijke all-time stijvepiemelplaat T-Scanner - Trip To Heaven:respect: :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sachin..B) op donderdag 12 juli 2007 om 11:57:
dat the prophet nu altijd het zelfde hardcore setje altijd draait ?

gast, ik geloof niet dat wij helemaal op hetzelfde niveau zitten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 12:26:
gast, ik geloof niet dat wij helemaal op hetzelfde niveau zitten

IQ-niveau that is

Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan hier wel gaan lopen uitleggen wat ik wel bedoel, maar ik heb daar sowieso geen zin in en het heeft heel weinig nut denk ik...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
laat sachin maar, die jongen weet niet beter
heb ik al vaker gemerkt
Waarschuw beheerder
:bye: daaaaaaag irritant snotventje

Waarschuw beheerder
inderdaad :/
ga naar een hip hop forum sachin... :bye:
Waarschuw beheerder
hardstylers pfff
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op donderdag 12 juli 2007 om 14:26:
hardstylers pfff

nee jij laat jezelf kennen, kan meteen zien dat jij diep onder het niveau zit van het Hardstylegepeupel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 12 juli 2007 om 15:07:
nee jij laat jezelf kennen, kan meteen zien dat jij diep onder het niveau zit van het Hardstylegepeupel

Inderdaad :jaja:

Wat een speciaal onderwijs kneus zeg :/ Met z'n rotkop :x
Waarschuw beheerder
faka lsd mang

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op donderdag 12 juli 2007 om 15:19:
faka lsd mang

Ja, ga jij maar lekker aan de pep, daar wordt je pas intelligent van! (Y)

LSD zal voor jou een levenslange psychose betekenen omdat je primitieve hoofdje dat niet aan kan :aai:
Waarschuw beheerder
aaait lsdpepmang
Waarschuw beheerder
eeej sagbi tyf is weg dan!!

Waarschuw beheerder
Maar goed, als jij vind dat ik ongelijk heb heb ik liever dat je met bewijs komt ipv met aanteigingen

Jij roept dat het allemaal hardcorehelden waren in de begintijd. Dat is niet waar. Dat is waar ik iets over zeg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 11:53:
Maar alleen hardcore tot 94 zien als hardcore is een vreemd referentiekader

Dat maak jij er van. Ik zei dat ik een ander referentiekader had. Namelijk die van de originele hardcorescene. En die ligt voor 1994.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 21:31:
de originele hardcorescene

DJ Isaac
DJ Gizmo,
Pavo
Neophyte
DJ Panic
The Prophet
Pila

asjeblieft

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 21:57:
DJ Isaac
DJ Gizmo,
Pavo
Neophyte
DJ Panic
The Prophet
Pila

asjeblieft

Pavo, Panic, Pila en Neophyte waren nog kleine jongens.

Die hebben pas hun opgang gemaakt na 1994. Pavo draaide bij Multigroove vaak mee met een andere dj. Geen eigen set! En al helemaal niet op hellraiser!

Of mijn memories moeten zo vervuild zijn maar ik denk het toch vrijwel zeker te weten!

Maar lekker belangrijk eigenlijk. We gaan off topic
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 22:04:
Pavo, Panic, Pila en Neophyte waren nog kleine jongens.

Ik denk dat het er mee te maken heeft wat je verstaat on de 'originele hardcore scene', Bij de 'echte' hardcore scene denk ik persoonlijk aan de midden, eind jaren '90. Met de namen hierboven o.a.

Als je terug gaat naar het ontstaan van hardcore, dan komt jouw lijstje meer in de buurt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 22:56:
Ik denk dat het er mee te maken heeft wat je verstaat on de 'originele hardcore scene', Bij de 'echte' hardcore scene denk ik persoonlijk aan de midden, eind jaren '90. Met de namen hierboven o.a.

Als je terug gaat naar het ontstaan van hardcore, dan komt jouw lijstje meer in de buurt.

Mijn referentiekader is uberhaupt altijd multigroove. Zeker qua decibellen. Onovertroffen. Nooit meer mogen meemaken

Waarschuw beheerder
De Nederlandse djs hebben er allemaal voor gezorgd dat hardstyle in zn oorspronkelijke vorm niet meer bestaat.

En waarom?
Punt 1 omdat ze allemaal dezelfde platen draaiden. Heb toevallig 3 cds uit eind 2003, die van Qlimax, Bitte ein Beat! 8 en Harder Mach! en staat voor 40% dezelfde nummers op.

Punt 2 omdat ze mega hardcore ripoffs zijn gaan maken na 2003. Hardstyle was vantevoren meer trancy en minder distorted kicks enzo, maar dat was ook helemaal niet nodig. Bijvoorbeeld DJ Zany zn eerste hardstyle producties waren Cosmic Gate rip-offs. En dat vind k altijd beter dan nu. Ze zijn tog bekend geworden met de ouwe shit? En de bekende plaatjes van toen vinden mensen die nu hardstyle luisteren ook vet. Dus waarom hadden ze weer richting hardcore moeten over stappen??

Durf te wedden dat hardstyle fans die je bijv in de Time Out ziet op zaterdagavond, net zo hard gaan op een setje van Dark By Design of van Alex Kidd, dan ze doen bij als dr Nederlandse hardstyle djs draaien. Mjah Alex Kidd in de Time Out zou echt vet zijn, zie het voorlopig all1 niet gebeuren :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kunnen ze jou niet een IP-ban geven???

Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
ga dan naar jump luisteren
Waarschuw beheerder
ja idd of word dat te hard voor jullie ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 23:57:
Punt 2 omdat ze mega hardcore ripoffs zijn gaan maken na 2003. Hardstyle was vantevoren meer trancy en minder distorted kicks enzo, maar dat was ook helemaal niet nodig. Bijvoorbeeld DJ Zany zn eerste hardstyle producties waren Cosmic Gate rip-offs. En dat vind k altijd beter dan nu. Ze zijn tog bekend geworden met de ouwe shit? En de bekende plaatjes van toen vinden mensen die nu hardstyle luisteren ook vet. Dus waarom hadden ze weer richting hardcore moeten over stappen??

Omdat er een hoop mensen waren die gewoon van zeer harde house hielden, de early rave een beetje zat waren en geen zin hadden om bij pogowazi's en terrorhelga's op een feest te staan, zoals ik bijvoorbeeld...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 juli 2007 om 09:52:
geen zin hadden om bij pogowazi's en terrorhelga's op een feest te staan, zoals ik bijvoorbeeld...

:) dat kan ook een reden zijn
Waarschuw beheerder
eej Sachin moet je niet op vakantie???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wappiedosio op vrijdag 13 juli 2007 om 13:55:
eej Sachin moet je niet op vakantie???

waarom moet sachin op vakantie

zeker alleen maar omdat ie bruin is :\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van broed op vrijdag 13 juli 2007 om 17:43:
zeker alleen maar omdat ie bruin is

dan moet hij zichzelf maar beter wassen,word je ook niet bruin :P

Waarschuw beheerder
Durf te wedden dat hardstyle fans die je bijv in de Time Out ziet op zaterdagavond, net zo hard gaan op een setje van Dark By Design of van Alex Kidd, dan ze doen bij als dr Nederlandse hardstyle djs draaien. Mjah Alex Kidd in de Time Out zou echt vet zijn, zie het voorlopig all1 niet gebeuren laatste aanpassing 13 juli 2007 00:01

Alex Kidd & Dark By design maken gewoon hardstyle zoals hardstyle bedoeld is,iig een normale Reverse bass erin..en geen slappe jump/hardcore kicks erdoorheen.....ik merk om me heen dat veel mensen die de n aantal jaar terug nog net de vette hardstyle hebben meegemaakt nu meer richting de Hardhouse/Harddance gaan...

Hardstyle is al n paar jaar goed verneukt,je kan t nu meer HardJumpcore noemen :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 juli 2007 om 00:27:
ik merk om me heen dat veel mensen die de n aantal jaar terug nog net de vette hardstyle hebben meegemaakt nu meer richting de Hardhouse/Harddance gaan...

idd, of Techno en Minimal.

Waarschuw beheerder
donateur
Zaterdag heb ik me weer prima vermaakt op de hele harde hardstyle.
Vond het zelfs zo dat de sfeer niet echt loskwam toen Scot Project ouwe hardstyle draaide en Luna dat overnam.
Pas toen Zany op de knalstyle overging kreeg de zaal de vibe of hoe je dat ook noemt, dat je het gevoel hebt met z'n allen 1 te zijn.
Artiest {SHOWLIST artist 31772, 4711, 95124}
Waarschuw beheerder
wat vinden wij van de hedendaagse hardstyle??

Gewoon in 1 woord Toppie...

De hardstyle tracks van nu zijn gewoon perfect, lekkere harde kicks, mooie melodieen. Een goede qlimax in de meeste platen.. In ieder geval niet meer die irritante italiaanse bassline-tjes erin :-p..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 23:57:
De Nederlandse djs hebben er allemaal voor gezorgd dat hardstyle in zn oorspronkelijke vorm niet meer bestaat.

Helaas hier ben ik het niet met je eens.. Het zijn de partypeople die hier voor gezorgd hebben.. Want er werd altijd maar geschreeuwt het moet harder. Toen ze dit deden was het opeens waar is de melodie gebleven??? En zo is het uiteindelijk geworden wat het nu is..En de reacties zijn nu ook veel beter, dit is ook een hele tijd anders geweest.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike-K op donderdag 19 juli 2007 om 10:47:
In ieder geval niet meer die irritante italiaanse bassline-tjes erin ..

:P
Basslines zijn juist HET ding in Hardstyle man

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mike-K op donderdag 19 juli 2007 om 10:47:
waar is de melodie gebleven???

Er zit nu juist melodie in, ipv die eeuwige rietietiet geluidjes.
Er waren wel een paar positieve uitzonderingen, maar tot aan 2004 heb ik hardstyle echt ruk gevonden.
Hardstyle is nu wat hardcore 10 jaar geleden was

Waarschuw beheerder
donateur
ja, je stelde het hypothetisch ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 juli 2007 om 12:08:
Er zit nu juist melodie in, ipv die eeuwige rietietiet geluidjes.
Er waren wel een paar positieve uitzonderingen, maar tot aan 2004 heb ik hardstyle echt ruk gevonden.

Ik denk dat jij dan heel selectief Hardstyle hebt geluisterd.
Ken weinig oude Hardstyle platen zonder een (i.m.o. dikke) melodie.

Nu hebben ze ook melodiën idd, maar wel van het niveau kabouter plop, en als het een vette melodie is dan is hij al snel gejat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zoals ik al aangaf vond ik de allereerste hardstyle interessant, omdat ik hardcore ff zat was.
Maar toen Promo met zijn eerste files kwam en ook uit de italiaanse hoek steeds meer melodieuze hardcore kwam vond ik hardcore weer leuk worden en heb indd heel selectief hardstyle geluisterd.
Nu hardcore weer te hard is en hardstyle steeds harder wordt vind ik dat weer leuk.

Waarschuw beheerder
Nu hardcore weer te hard is

sorry? ook hardcore is snel bergafwaarts gegaan,ik ben voor de gein tijdje terug na 1 jaar afwezigheid weer eens naar n hardcore feestje ( Promo) geweest...ze draaien nog steeds precies dezelfde draaiorgel handjesklap hardcore als voorheen..hard is t allerminst,platen zijn al 200 x geremixt ( bij hardstyle ook,en bij jump al helemaal :[ )...ik merk dat de dance in t algemeen n hele verandering is ondergaan sinds n paar jaar...Hardhouse gaat steeds meer richting de hardstyle zoals t n paar jaar terug was,hardstyle gaat meer richting de hardcore en jump,en de hardcore stagneert op n inspiratieloos niveau...

Techno blijft zich naar mijn idee altijd ontwikkelen en varieren omdat in dat genre niets te gek is en elk geluidje kan en tot zn recht komt....maja daar moet je wel voor openstaan natuurlijk ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 juli 2007 om 18:32:
sorry? ook hardcore is snel bergafwaarts gegaan,ik ben voor de gein tijdje terug na 1 jaar afwezigheid weer eens naar n hardcore feestje ( Promo) geweest...ze draaien nog steeds precies dezelfde draaiorgel handjesklap hardcore als voorheen..hard is t allerminst

meestal he als hij speciaal zijn Files draait:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 juli 2007 om 18:32:
bij jump al helemaal

maar over het algemeen zijn dat ook rommel remixen van producers die er helemaal niets van begrijpen (kan zowel pro artiesten zijn als beginners)
Waarschuw beheerder
vind dat de laatste tijd alles teveel in een hoekje geduwd wordt van dit is hardstyle dit is hardcore dit hardhouse of jump. een dj moet maken waar hij goed in is en wat hem ligt.. en als daar een track bij zit die je niet goed kan onderscheiden BOEIEND!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 juli 2007 om 09:52:
Omdat er een hoop mensen waren die gewoon van zeer harde house hielden, de early rave een beetje zat waren en geen zin hadden om bij pogowazi's en terrorhelga's op een feest te staan, zoals ik bijvoorbeeld...

hmm ik vind early rave nu meestal niet echt super hard ofzo. Zon plaatjes zoals Who Is Elvis en The Ultimate Seduction (moet toegeven ik ken maar een paar early plaatjes bij naam) passen kwa tempo en kwa sounds meer bij ouwe dan bij nieuwe hardstyle :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 juli 2007 om 22:30:
Who Is Elvis en The Ultimate Seduction

Dat is gewoon oldschool house hoor. Geen early rave. Early rave denk ik toch meer aan platen als Geleihoofd, Get this Motherfucker, XTC Love, etc. In die tijd was dat keiharde natuurlijk. En nog steeds hebben ze hun knalkracht nog niet verloren verder.