Er wordt nu teveel gediscussieerd over de islam en de consequenties die de Fiqh heeft op de instabiliteit. Niet de fundamenten worden bediscussieerd. De Fiqh is vele jaren NA de koran zelf geopenbaard en is meer als regelgeving/wetgeving geopenbaard dan als interpretatiemateriaal.
Tja maak ze dat maar eens wijs, het "doe het zelf islam' is toch populairder.
Dus ik ben van mening dat er niet gebashed moet worden op de ISLAM als geloof an sich, maar dat er gestimuleerd moet worden om eigen interpretaties op te vatten. Wanneer dit gedaan wordt, samen met stimulatie voor eigen vrije keus voor geloof. Kan iedereen, ook in het midden oosten, zijn/haar eigen vrije keus maken en zal er gemakkelijker een weg vrij gemaakt worden waarbij "het westen" en "de islamitische wereld" met elkaar om kunnen gaan.
Het enige bashen wat ik doe ik op de extremisten en racisten die de conservatieve islam voort brengt, het blokkeerd de vooruitgang en is schadelijk voor iedereen die erbij betrokken is.
Uitspraak van Knoalster op donderdag 5 juli 2007 om 12:40:
2 miljoen doden
Kom hier maar over heen.
Doen ze zelf wel in het midden oosten, aanslagje moskee hier, gevechtje daar, bomaanslagje daar, enz enz enz dagelijks dit soort shit, ze maken elkaar nog veel harder af dan dat de grote boze bush doet hoor
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juli 2007 om 13:10:
Zoals ik ook al heb beargumenteerd is er voor de wereld een veel grotere dreiging vanuit het westen die zijn macht en financiën graag willen verdedigen en uitbreiden dan een paar radicale moslims.
Alleen wil de media ons anders doen vermoeden.
Niet alles is de schuld van die media of bush of het westen, er moet wel duidelijk een voedisngsbodem zijn, want als de media onzin verkoopt dan vreet niemand het.
Dat maakt Thijs er dus van en hoe die dat doet????
Jij hebt altijd wel wat negatiefs te zeggen tegen mensen die kritiek hebben op de radicale/conservatieve islam. Misschien komt het daar wel door?
Thijs-Beatz moet meer naar al jazeera kijken... die westerse propaganda maakt em leip!!
Nee Arabische propaganda geeft een goed wereldbeeld...