Partyflock

Forumonderwerp · 955461
2861x bekeken
Waarschuw beheerder
Mijn vraag is of jullie van het onderstaande bewust zijn. Niet zozeer de bedragen die genoemd worden maar het feit dat depressie op steeds jongere leeftijd voor komt?

Amersfoort, 13 juni 2007

Depressie kost 1,3 miljard euro per jaar
Per jaar lijden er in Nederland driekwart miljoen mensen aan een depressie. Van alle volwassen Nederlanders heeft 1 op de 5 ooit een depressie gehad. Naast het persoonlijk lijden brengt dit veel maatschappelijke kosten met zich mee: zo’n 660 miljoen aan ziektekosten en een vergelijkbaar bedrag aan ziekteverzuim en verlies van arbeidsproductiviteit. Samen goed voor 1,3 miljard euro per jaar. Vandaag zendt RTL Nieuws om 18:00 uur en om 19:30 uur een interview uit met Jos de Beer, directeur van GGZ Nederland over het thema depressiepreventie.

Depressie komt op steeds jongere leeftijd voor
Wordt Nederland psychisch ongezonder? Nee, dat is niet het geval, ook al eist een steeds dynamischer wordende samenleving wel zijn slachtoffers. De kennis over depressie is enorm gegroeid in de afgelopen jaren en daardoor zijn we in staat om een depressie beter te herkennen. Wat zorgelijk is, is dat depressie op steeds jongere leeftijd voorkomt.

Preventie loont
Uit onderzoek is bekend dat een depressie, indien vroeg gesignaleerd, adequaat kan worden aangepakt en zelfs kan worden voorkomen. Veel mensen zijn onbekend met symptomen van een depressie. Daardoor lijden mensen onnodig lang en bestaat het risico dat klachten verergeren. Door er snel bij te zijn, zijn klachten vaak met eenvoudige maatregelen terug te dringen. Preventie van depressie loont dus.

Nationaal actieprogramma
Nederland kan veel profijt hebben van een nationaal actieprogramma “Depressiepreventie biedt perspectief”. Een dergelijk programma moet drie elementen bevatten:- een overheidscampagne om mensen bewust te maken van depressieve symptomen en wat je daaraan zelf aan kunt doen,

- informatie aan professionals, zoals leerkrachten, huisartsen en bedrijfsartsen, hoe zij depressieve symptomen kunnen herkennen en mensen kunnen motiveren om iets aan hun klachten te gaan doen, en

- een makkelijke toegang voor mensen met depressieve klachten realiseren om hen gebruik te laten maken van kortdurende trainingen die hen helpen depressieve klachten om te buigen. Dat kan door met hulp van een trainer een werkboek door te nemen of via een training met lotgenoten, al dan niet via internet.

Op 14 juni worden de kabinetsplannen voor de komende periode bekend gemaakt. Minister Klink van VWS heeft al laten doorschemeren dat preventie hoog op het lijstje staat. GGZ Nederland gaat ervan uit dat depressiepreventie daar bij staat, maar ook dat de minister bereid is geld en energie te steken in een actieprogramma.
Waarschuw beheerder
het is zondag pik

Waarschuw beheerder
donateur
wordt een beetje depressief van dit soort berichten. :(
Waarschuw beheerder
zie nergens bedragen staan maar wel getallen bedoel je dat?

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, ben er al een tijdje 'bewust' van.

Mijn vriendin heeft hier op haar 16e al behoorlijk last mee gehad.

Waarschuw beheerder
donateur
Blablabla
Waarschuw beheerder
donateur
ik word depressief van je eikel (N)

Waarschuw beheerder
je word toch vanzelf depro van al die droeftoeters om je heen!!
geldwolven, rechtse ballen, ultra rechtse rellewappers,troep in de lucht, haast, kutmuziek overal en nergens..
BAH

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 23:28:
geldwolven, rechtse ballen, ultra rechtse rellewappers,troep in de lucht, haast, kutmuziek overal en nergens..
BAH

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

Waarschuw beheerder
Kutmuziek is leuk! b)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 22:47:
wordt een beetje depressief van dit soort berichten

ik heb niet eens zin om het te gaan lezen :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 22:47:
wordt een beetje depressief van dit soort berichten.

Uitspraak van vanalles op zondag 17 juni 2007 om 22:47:
het is zondag pik

Uitspraak van *LRH* op zondag 17 juni 2007 om 23:25:
ik word depressief van je eikel

nu sterf:X
Waarschuw beheerder
teveel leesvoer voor de zondagavond
Waarschuw beheerder
Als jullie al van zo'n tekst depressief worden is
het nu ook al niet echt goed gesteld met jullie :O
Waarschuw beheerder
donateur
Ben er al anderhalf jaar vanaf :/
maar heb ruim 6 maanden last gehad van een Depressie veel vrienden verloren (Y)
Mja weet wel wie mn vrienden nu zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
ja daar ben ik van bewust..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op maandag 18 juni 2007 om 08:25:
veel vrienden verloren
Mja weet wel wie mn vrienden nu zijn.

Ik ken het probleem
Ik ben nu dan nog steeds bezig om alle ellende een plek te geven
en stuur nog steeds mensen bij me weg die steeds proberen terug te komen

Ik ben er ook een aantal 'verloren' maar ben nu toch echt wel blij dat ik die mensen geen aandacht meer hoef te geven
Ik heb nu mensen waar ik wel wat aan heb
Uitspraak van Jaapieee op maandag 18 juni 2007 om 08:25:
Ben er al anderhalf jaar vanaf :/

Is toch iets om trots op te zijn dan toch :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (Ilse) op maandag 18 juni 2007 om 16:03:
Is toch iets om trots op te zijn dan toch

trots moet je altijd op jezelf zijn
Waarschuw beheerder
Duidelijk hoe mensen over dit soort onderwerpen denken. Ik begin er uiteraard niet voor niks over en hoewel ik de jongeren over dit soort onderwerpen liever met rust laat, heb ik het alleen maar goed met ze voor.
Het is alleen iets waar we met ze allen mee bezig moeten zijn want het is een stukje realiteit waar we met z'n allen middenin zitten en voor sommigen al te laat en er niet meer 123 uit komen.
Het feit dat het dodenaantal door depressie twee maal zo hoog ligt als die van verkeersslachtoffers zou ons allemaal wakker moeten schudden.
Je kan doen alsof je neus bloed of je kop in het zand steken en zolang het goed gaat je eigen weg in slaan, maar er zijn een heleboel mensen die dat niet kunnen en iemand om zich heen nodig hebben....al is het maar voor een luisterend oor..... een beetje aandacht.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hobbie op maandag 18 juni 2007 om 20:12:
trots moet je altijd op jezelf zijn

Dat is waar maar het blijft moeilijk
Heb laatst mn heftuck-certificaat behaald en had 7 fout (je mocht er 15 maken) maar ik was echt niet trots op mezelf.
Collega's zeiden van meid Jij bent degene die alles in 1 keer moest kennen en de mannen die daar waren rijden al jaren op zo'n ding Dus leg die lat niet te loog voor jezelf en geef jezelf een schouderklop(je)
Achteraf gezien had ik de lat ook te hoog gelegt en ben ik nu wel volop trots
Je moet jezelf wel eens oppeppen om in jezelf geloven

Uitspraak van P-Daddy op dinsdag 19 juni 2007 om 15:28:
een luisterend oor..... een beetje aandacht.....

Luisteren

Als ik je vraag om naar mij te luisteren
en jij begint mij adviezen te geven,
dan doe je niet wat ik je vraag

Als ik je vraag om naar mij te luisteren
en jij begint mij te vertellen waarom
ik iets niet zo moet voelen zoals ik voel
dan neem je mijn gevoelens niet serieus

Als ik je vraag naar mij te luisteren
en jij denkt dat jij iets moet doen om
mijn problemen op te lossen,
dan laat je mij in de steek.
Hoe vreemd dat ook mag lijken.

Misschien is dat de reden waarom voor
sommige mensen bidden werkt omdat
god niets terug zegt en hij geen adviezen
geeft of probeert dingen voor je te regelen.
Hij luistert alleen maar en vertrouwt erop
dat je er zelf wel uit komt

Dus, alsjeblieft, luister alleen maar naar me en probeer me te begrijpen

En als je wilt praten, wacht dan even en ik beloof je dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (Ilse) op dinsdag 19 juni 2007 om 20:56:
Je moet jezelf wel eens oppeppen om in jezelf geloven

En dat is nou waar we met z'n allen op moeten letten want niet iedereen kan dat!!
Iemand die er doorheen zit, energieloos is en dus geen positieve instelling voor zichzelf kan creeëren zou weleens de negatieve gedachten de overhand kunnen geven. Iedereen kan dan wel bedenken welke kant dat dan op kan gaan.....

Waarschuw beheerder
Ik ben het er helemaal mee eens.:yes:

Uitspraak van ®uffy :respect:© op zondag 17 juni 2007 om 23:08:
gewoon een spuitje geven

tuurlijk joh, ga maar vast krom staan, mag jij de eerste zijn.:lol:
Ik tref gewoon al voorzorgsmaatregelingen.O:)

Heb trouwens ook het idee dat veel depressies komen door de maatschappij en de hoge verwachtingen die ze hebben en als gewoon mens daar niet aan kunnen voldoen.
Waarschuw beheerder
goh hoe zou dat komen de wereld wordt met de dag kutter,
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 19:26:
Heb trouwens ook het idee dat veel depressies komen door de maatschappij en de hoge verwachtingen die ze hebben en als gewoon mens daar niet aan kunnen voldoen.

Oorzaken

Er bestaat niet 1 oorzaak van depressie. Het is niet te voorspellen wie uiteindelijk een depressie zal krijgen. Wel zijn extra risico's bekend. Dat wil zeggen: er is meer risico in onderstaande gevallen. De extra risico's hebben te maken met geslacht en leeftijd, met individuele kwetsbaarheid, met de omgeving, en met levensgebeurtenissen.
In veel gevallen zal de oorzaak van depressie te maken hebben met een aantal van onderstaande omstandigheden.

Geslacht en leeftijd

Vrouwen hebben 2 keer zo veel kans op een depressie.
Depressie komt vaak voor in de leeftijd van 25 tot 45 jaar, en minder bij ouderen en kinderen.

Individuele kwetsbaarheid

Het is voor een deel erfelijk. Als de ene helft van een eeneiige tweeling depressief is, dan krijgt in 60% van de gevallen de andere helft het ook. Kinderen van ouders met depressie hebben een 3 keer zo grote kans.
Mensen die wat angstig en emotioneel in het leven staan, die een chronische lichamelijke ziekte of andere psychische stoornissen hebben, en volwassen homoseksuele mannen en vrouwen worden vaker wat vaker depressief.

Omgeving

Depressie komt wat vaker bij mensen met een lage opleiding, mensen zonder betaald werk of met tijdelijk werk, inwoners van grote steden, alleenstaanden, gescheiden mannen, gedetineerden en vluchtelingen in opvangcentra.

Levensgebeurtenissen

Mishandeling en verwaarlozing tijdens de jeugd maken de kans groter.
Ook het meemaken van een traumatische gebeurtenis bij volwassenen maakt de kans groter. Dit verklaart depressie bij vluchtelingen bijvoorbeeld.
Depressie kan ook een reactie zijn op pijn of verlies: verlies van werk en relaties of weten dat een (lichamelijke) ziekte het leven korter maakt.
Bij sommige ziektes als kanker, beroerte, multiple sclerose, ziekte van Parkinson, hormonale aandoeningen, infecties of stofwisselingsziektes is depressie weer een verschijnsel van die ziekte.
Sommige medicijnen zoals bloeddrukverlagers, hormonen en Parkinson-middelen kunnen depressie veroorzaken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer:lautje op woensdag 20 juni 2007 om 23:10:
goh hoe zou dat komen de wereld wordt met de dag kutter,

Valt best wel mee hoor. We moeten alleen wat meer oppassen met wat we doen. Je bent er namelijk altijd zelf bij! je kan altijd "nee" zeggen.

Niet zomaar een lening aangaan omdat het zo aantrekkelijk wordt gemaakt.
Werk je ergens al een paar jaar in vaste dienst, denk dan niet dat dit voor eeuwig zal zijn. Kijk verder, stroom evt door naar een andere functie, maak een carriere die bij je past maar verbreedt je eigen know-how.

Het zijn maar wat voorbeelden, maar er zijn zoveel dingen die je in je leven tegen gaat komen waar je keer op keer een keuze moet maken of een beslissing nemen.

En soms heb je hulp nodig of iemand die van jou.....
Waarschuw beheerder
Gelukkig zijn er niet zo veel depressieve mensen bij PF. Valt me erg mee..... Of men wil of durft er niet over te praten, kan ook.
Als het zo blijft dan wens ik iedereen sterkte en succes.
Ik heb mijn best gedaan.
Groet

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ga naar een psycholoog als je er over wilt praten :loser:

Waarschuw beheerder
donateur
ik word depri van depri mensen
heb bijv een depri collega gehad en das echt niet goed voor de sfeer en mijn humeur (N)
maar ja,zij kon er ook niks aan doen natuurlijk

ik kan mij echt niet voorstellen hoe het is om depri te zijn,maar misschien heb ik te weinig vervelende dingen meegemaakt om me dat in te kunnen denken.

sommige mensen hebben ook maar weinig nodig om depri te worden denk ik soms weleens..ze vinden bijv hun baan niet leuk en ipv iets anders te zoeken,melden ze zich 10 x per maand ziek en gaan zitten mokken met de dekens over zich heen en zo heb je wel meer voorbeelden
Ik denk dat niet alles met medicijnen op te lossen is ,en je toch ook zelf een hoop dingen moet/kan veranderen

maar..mensen noemen ook al snel iets 'depri' ..moeilijk te zeggen wanneer je nou echt van depressief kan spreken,of wanneer je gewoon ff een minder-leuke-tijd hebt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 23 juni 2007 om 09:39:
Ga naar een psycholoog als je er over wilt praten

Geweldige kreet van je Lame. echt toppie!!
Waarom zou ik er met een psycholoog over willen praten?
We hebben er op dit moment 7 voor ons werken en met een doel waar jij nog geen raad mee weet of ooit zal weten.
Geeft niet hoor. Jij komt vast wel goed terecht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juni 2007 om 10:31:
heb bijv een depri collega gehad en das echt niet goed voor de sfeer en mijn humeur maar ja, zij kon er ook niks aan doen natuurlijk

Heb je gevraagd waarom ze depri was en of ze misschien even wilde praten?

Ik heb een keer een collega apart genomen omdat men over hem zat te klagen. Continue sjaggie en onbereikbaar. Ik vroeg hem wat er met hem aan de hand was en of hij er over wilde praten. Wilde hij dus niet maar toen ik hem confronteerde met mijn gedachte over zijn geaardheid kwam ie helemaal los. Er ging een wereld voor hem open omdat ik er heel gewoon over deed en na ongeveer 1 uurtje praten en huilen hadden we een totaal andere collega. Hij was bang dat wij hem door zijn geaardheid niet wilden accepteren.
1 uurtje van je tijd kan iemands leven veranderen. En dat is een feit!
Artiest Kian
Waarschuw beheerder
donateur

Dat is ook heel logisch... Wie wil er nou naar gezeur en geklaag van een ander luisteren? Je wordt hier zelf gewoon ook niet echt vrolijk van...

Ik heb zelf last van depressies... en ik praat er eigenlijk niet graag over met vrienden, want ik weet dat ik hun daarmee ook down maak... sommigen ontwijken het ook het liefst (zo weet je wel gelijk wie je echte vrienden zijn (y)), anderen willen wel graag weten wat er dan speelt, maar na zo'n gesprek is de ander ook niet meer zo vrolijk, en heb je er dus weinig aan (vind ik). Ik bedoel, erover praten lucht bij mij niet echt op, sterker nog, het confronteert me eigenlijk alleen maar weer met hetgeen waarom ik niet lekker in me vel zit, en daarbij 'sleur' ik als het ware ook nog eens een vriend(in) er in mee, die toch wel dichtbij me staat, waar ik dus ook weer niet vrolijk van word

Ik wil anderen hier gewoon niet mee tot last zijn... alleen af n toe heb je wel weer behoefte om weer onder de mensen te zijn, en proberen om ook weer vrolijk mee te doen met iedereen (vooral omdat ik eigenlijk echt een gezelligheids mens ben, echt waar!), maar het is erg lastig. Ik kan vaak ook alleen maar eerlijk zijn als iemand een standaard vraag aan je stelt als je elkaar aanspreekt: "Hoe gaat het met je" .... niet zo dus.... "Maar waarom dan niet?" En ja, dan valt er eigenlijk meestal een stilte...

Punt is dat ik van mezelf eigenlijk een heel erg vrolijk en enthousiast persoon ben, en over het algemeen vrij optimistisch! Maar op momenten dat ik er last van heb ben ik eigenlijk een tegenpool van mezelf, en sluit me dan heel er af.

Ik slik er ook niets voor, en heb ook geen professionele hulp. Ik vind namelijk dat er maar 1 ding is om er vanaf te komen, en dat is de oorzaak van de depressie oplossen... alhoewel dat erg lastig kan zijn... zeker als het iets is wat je zelf niet in de hand hebt, of waar je zelf niets aan kunt doen/veranderen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op zaterdag 23 juni 2007 om 20:38:
Dat is ook heel logisch... Wie wil er nou naar gezeur en geklaag van een ander luisteren? Je wordt hier zelf gewoon ook niet echt vrolijk van...

Ze zijn idd moeilijk te vinden maar ze zijn er.....

Ik slik er ook niets voor, en heb ook geen professionele hulp. Ik vind namelijk dat er maar 1 ding is om er vanaf te komen, en dat is de oorzaak van de depressie oplossen... alhoewel dat erg lastig kan zijn... zeker als het iets is wat je zelf niet in de hand hebt, of waar je zelf niets aan kunt doen/veranderen...

Je klinkt sterk en in ieder geval met een wil en daardoor hoef je waarschijnlijk ook niks te slikken of professionele hulp in te roepen. Gelukkig maar!!!
Jouw gedachte dat er maar 1 ding is om er vanaf te komen is in jouw geval misschien mogelijk door de oorzaak van je depressie.
Ben je je baan kwijt, daar kan je depressief van worden maar de mogelijkheid om te vechten voor een nieuwe baan en door te gaan met je leven is er wel.
Bij bijvoorbeeld seksueel misbruik heb je een heel ander verhaal. Je kunt het in je eentje proberen te accepteren en verwerken maar ik kan mij indenken dat dit niet zo simpel is. Naar mijn idee gaat dit 99 op de 100 keer niet lukken.
Maar zo zijn er tal van oorzaken te noemen die idd lastig zijn om op te lossen maar dan is de vraag. Zoek je hulp dat het op korte temijn is opgelost of ga je er in je eentje tegen aan maar er tig keer langer over doen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van P-Daddy op zaterdag 23 juni 2007 om 21:14:
Ze zijn idd moeilijk te vinden maar ze zijn er.....

Klopt, ze zijn er, maar heel schaars

Uitspraak van P-Daddy op zaterdag 23 juni 2007 om 21:14:
Je klinkt sterk en in ieder geval met een wil en daardoor hoef je waarschijnlijk ook niks te slikken of professionele hulp in te roepen. Gelukkig maar!!!
Jouw gedachte dat er maar 1 ding is om er vanaf te komen is in jouw geval misschien mogelijk door de oorzaak van je depressie.

De oorzaak van mijn depressie zijn eigenlijk meerdere dingen/tegenslagen... sommige zijn op te lossen, e zijn ook eigen fouten geweest, andere zal ik moeten accepteren, en kan ik (zoals ik al zei) niets aan veranderen. Zo extreem als misbruik oid gaat het niet, maar een aantal dingen heb ik zelf niet (alleen) in de hand, en zijn voor mij een ernstige reden van mijn depressie

Ik ben er zelf denk ik ook te nuchter voor om het op die manier op te lossen (en dan heb ik het vooral over medicijnen)... Ze verzachten het imo alleen maar, en daar schiet je niet veel mee op.

Het klinkt dan misschien wel sterk, maar dat is zoals ik er over denk. Het uitvoeren ervan is een stuk lastiger....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op zondag 24 juni 2007 om 04:47:
De oorzaak van mijn depressie zijn eigenlijk meerdere dingen/tegenslagen... sommige zijn op te lossen, e zijn ook eigen fouten geweest, andere zal ik moeten accepteren, en kan ik (zoals ik al zei) niets aan veranderen. Zo extreem als misbruik oid gaat het niet, maar een aantal dingen heb ik zelf niet (alleen) in de hand, en zijn voor mij een ernstige reden van mijn depressie

Ik ben er zelf denk ik ook te nuchter voor om het op die manier op te lossen (en dan heb ik het vooral over medicijnen)... Ze verzachten het imo alleen maar, en daar schiet je niet veel mee op.

Het klinkt dan misschien wel sterk, maar dat is zoals ik er over denk. Het uitvoeren ervan is een stuk lastiger....

Ik zet het stuk van de Trimbos instituut er toch nog even bij. Het verklaart voor een heleboel mensen toch wel een heleboel zaken.

http://www.call2us.nl/partyflock/PsychischeStoornissen.htm#_Depressie

Waarschuw beheerder
niet alle depressies door psychische gevolgen, sommige dpressies zijn het resultaat van een lichamelijk defect, zoals het niet kunnen aanmaken van serotoninen door de hersenen.

dit gaat dus niet over door een reeks gesprekken met de psycholoog of psychiater, maar puur door de juiste medicijnen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 14:50:
zoals het niet kunnen aanmaken van serotoninen door de hersenen.

Dit kan ook het gevolg zijn van overmatig drugsgebruik (met name xtc/mdma), toch?
Waarschuw beheerder
maar puur door de juiste medicijnen

Kunnen ik het begin misschien goed helpen maar kunnen de klachten ook verergeren op een gegeven moment

Das mijn ervaring iig :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op maandag 25 juni 2007 om 17:09:
Dit kan ook het gevolg zijn van overmatig drugsgebruik (met name xtc/mdma), toch?

ja dat kan ook maar dan is je serotonine "knopje" zoals ze dat noemen een soort van verdoofd.

Sommige mensen maken van zicchzelf geen serotonine meer aan , zoals schildklier patienten (aangeboren) CHT patient en depressie komen vaak in de zelfde zin voor, hierbij geeft de hersen geen sein om serotonine aan te maken
Uitspraak van (Ilse) op maandag 25 juni 2007 om 21:39:
Kunnen ik het begin misschien goed helpen maar kunnen de klachten ook verergeren op een gegeven moment

mischien niet goed gedoseerd? of niet de juiste amtidressivum? geen idee eigenlijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 13:05:
mischien niet goed gedoseerd?

Ik begon met 20mg omdat het slechter ging kreeg ik 30mg
Heb vanaf m'n 17e tot m'n 23e seroxat geslikt :X

Bij mij werkte het niet meer op een gegeven moment en moest ik afgaan bouwen, WTF!
Heeft veel ellende meegebracht tot dat ik een pilletje kreeg dat er voor zorgde dat ik binnen een maand van de 20mg seroxat afwas :cheer:

Sinds dien ging het beter maar toch hielp/helpt praten 1 op 1 het beste voor mij tot nu toe :D

Waarschuw beheerder
Paroxetine
Waarschuw beheerder
Het begint dus met de juiste diagnose om te kunnen vaststellen wat goed voor je is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Een depressie is erg lastig en een vaag iets. Probeer de oorzaak maar eens te vinden, bij mij begon het op mijn 13e, voordat ik ging bier drinken of wat dan ook voor andere rotzooi. Die vooroordelen zijn er wel altijd ook bij mij het achtervolgt me al tien jaar zowat. Ik was altijd vrolijk niemand die het begreep. Vrienden die ut hoorde geloofd het niet en dachten dat het over iemand anders ging. Had geen jeugdtraumas werd niet gepest was er "gewoon" vrij plotseling van overtuigd dat ik beter dood kon zijn en dat het nooit wat zou worden.

Ik wist niet eens wat een depressie was toen ze noemden het ook anders spanningen zeiden ze toen. Echt bullshit!
En ze gaven me al medicijnen melaretten ofzo echt niet gezond voor iemand van 13! Bullshit had een prima leven was net aan VWO begonnen destijds, ze hadden me beter wat lager kunen zetten trouwens Nu gaat het prima wel medicijne Remeron, waardoor ik prima slaap daar kwam het bij mij vooral door. Maar wil er nu wel mee stoppen neem dit medicijn nu een jaar, maar valt niet mee.

Maar ik ben er sterker uitgekomen en heb er veel van geleerd (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TheWhiteraver op vrijdag 29 juni 2007 om 00:31:
Maar ik ben er sterker uitgekomen en heb er veel van geleerd

Elke dag leer je weer

Wie met zijn/haar gezicht naar het verleden kijkt staat met zijn/haar rug naar de toekomst

Het verleden brengt geen toekomst
Waarschuw beheerder
Geef de patient een pilletje en verder geen gezeur (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Weger op vrijdag 29 juni 2007 om 16:25:
Geef de patient een pilletje en verder geen gezeur

Met een pilletje alleen lukt het voor sommigen mensen niet
en hebben daarnaast ook hulp nodig
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als het tijdelijk is dan he. Het is iig niet goed als ze afhankelijk worden van dat soort middelen/medicatie/drugs maar ze moeten wel willen. Depressieve mensen zijn vaak lusteloos en probeer het dan maar eens te forceren.

Waarschuw beheerder
Ik denk dat niet alles met medicijnen op te lossen is ,en je toch ook zelf een hoop dingen moet/kan veranderen

Dat is ook niet zo, antidepressiva is een steuntje in de rug, maar het lost de depressie niet zelf op. Je moet het altijd zelf doen, maar dat mag heus met wat hulp.

Ik slik er ook niets voor, en heb ook geen professionele hulp. Ik vind namelijk dat er maar 1 ding is om er vanaf te komen, en dat is de oorzaak van de depressie oplossen... alhoewel dat erg lastig kan zijn... zeker als het iets is wat je zelf niet in de hand hebt, of waar je zelf niets aan kunt doen/veranderen...laatste aanpassing 23 juni 2007 20:51

Wou net zeggen, soms is de oorzaak niet meer op te lossen. Dan is het de taak ervoor te zorgen dat je ermee kunt leren leven en dingen naast je neer kunt leggen of achter je kunt laten.

niet alle depressies door psychische gevolgen, sommige dpressies zijn het resultaat van een lichamelijk defect, zoals het niet kunnen aanmaken van serotoninen door de hersenen.

dit gaat dus niet over door een reeks gesprekken met de psycholoog of psychiater, maar puur door de juiste medicijnen

ook waar

Uitspraak van (Ilse) op maandag 25 juni 2007 om 21:39:

Ligt er denk ik ook aan hoe je ze gebruikt.
Tegenwoordig is het zo dat iemand alleen al tegen de huisarts hoeft te zeggen dat ie zich rot voelt en je krijgt dan gelijk een recept mee voor 1 of ander zwaar antidepressiva middeltje.
Dit vind ik erg triest en zeer onverantwoordelijk. Ik ben van mening dat je het niet zomaar mee kunt geven aan mensen, helemaal niet als je totaal geen achtergrond weet van iemand en al dat soort dingen.
Naar mijn idee stuurt een goede huisarts iemand door naar een psychiater die gericht is op medicijnen en alle verstand ervan heeft. Die ook eerst uitzoekt hoe en wat er met je is, hoelang en pas na een paar gesprekken besluit wat je nodig hebt en hoeveel.
Want het gaat ook heel vaak fout met deze medicijnen, helemaal als ze in t wilde weg meegegeven worden.