Partyflock
 
Forumonderwerp · 953116
­ Nederland
 
AZ denkt aan stadion 60.000

AZ heeft gisteren de nieuwe bouwtekeningen ontvangen voor de uitbreiding van het stadion. In hoofdlijnen zijn er twee opties: 1. Uitbreiding naar 40.000 toeschouwers. 2. Uitbreiding naar liefst 60.000 man, wat zou betekenen dat in Alkmaar het grootste stadion van Nederland wordt gerealiseerd. ,,Die laatste mogelijkheid is erg heftig", vindt preses Dirk Scheringa zelf.

Onderzoek heeft aangetoond, dat er een steeds groter draagvlak is voor zijn club. ,,Momenteel zouden we kunnen rekenen op 28.000 man bezetting."

De 'kleinere' uitbreiding dreigt ook verstrikt te raken in de brij van Nederlandse regelgeving. "Wij verlangen in dit land een VOC-mentaliteit. Als je in Amerika ergens aan begint, proberen ze je aan alle kanten te helpen. Hier zeggen ze vooral waarom iets niet kan." Een struikelblok is onder andere de eis dat er 7000 parkeerplaatsen bij moeten komen. Scheringa heeft al een systeem in zijn hoofd, waarbij een leger aan bussen Noord-Holland doorkruist. ,,Ik ga binnenkort praten met de burgemeester van Alkmaar om te bezien of we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen."

Als het collectieve tv-contract volgend jaar afloopt, wil AZ alles in eigen beheer gaan exploiteren. Collega-clubs bezien die insteek met de nodige nieuwsgierigheid, maar Scheringa denkt met die gedurfde manier weer een stap te kunnen maken. ,,We hebben alle expertise in huis." De Alkmaarse club zal niet rigoureus veranderen qua selectie. De huidige onderhandelingen zijn redelijk duidelijk. De overgang van Tim de Cler naar PSV is overigens nog lang niet rond. ,,Er zijn onderhand vier clubs in binnen- en buitenland, die hem willen. Er is al het dubbele geboden van wat PSV bij ons heeft neergelegd, terwijl die clubs ook de indicatie hebben gegeven dat Tim elders veel meer kan verdienen", zegt Scheringa.

In technisch opzicht verandert ook de insteek van Jong AZ: daar zullen in principe geen eerste elftal-spelers meer in actie komen, maar dat wordt voornamelijk een ambitieus team dat mee moet strijden om de titel, met daarbij een sterk accent op doorstroming van eigen jeugd.


Moet toch niet erger worden he :s
Bij sommige wedstrijden hebben wel af en toe al wat lege stoeltjes moet je nagaan..... :(

-De Hout-
:(
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 11:19:
lekker digitenne en laat fcu dan maar eens mooi voetbal spelen en kampioen worden!

eyz je kan ook lelijk voetballeen en kampioen worden, tjek psv jwt :D
 
Dirk is zeker DE MAN ja.
Wat hij allemaal voor ons en de club heeft gedaan,
dat zie ik geen andere directeur doen. Zoveel eigen geld er in.
De helft van een verre reis voor de supporters betalen.
Na elke europese en uit wedstrijd het veld op om ons te bedanken.
Dat zie ik een andere directeur niet doen, met het supporters feest bij ons komen staan en net zo hard mee zuipen. Alle :respect: voor deze mang. Alleen met sommige dingen draait ff te veel door dat is jammer. Maarja het is en blijft een zakenmannetje he...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 11:58:
Wat hij allemaal voor ons en de club heeft gedaan,

:lol:

net als Abramovich :/ die lui hebben knaken zat man, en jij denkt dat ze hun eigen geld erin steken en er niks op verdienen :roflol:
succes supporters vullen de zak van dirk s.


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 11:58:
dat zie ik geen andere directeur doen.

sommige clubs groeien in hun budget door de jaren heen door prestaties te leveren (y)
jullie leveren niet veel ondanks veel geld
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 11:58:
Dirk is zeker DE MAN ja.
Wat hij allemaal voor ons en de club heeft gedaan,
dat zie ik geen andere directeur doen. Zoveel eigen geld er in.
De helft van een verre reis voor de supporters betalen.
Na elke europese en uit wedstrijd het veld op om ons te bedanken.
Dat zie ik een andere directeur niet doen, met het supporters feest bij ons komen staan en net zo hard mee zuipen. Alle voor deze mang. Alleen met sommige dingen draait ff te veel door dat is jammer. Maarja het is en blijft een zakenmannetje he...

je praat jezelf aardig tegen moet ik zeggen......


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 11:16:
Maarja Dirk wil een top club worden, wij niet

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 11:16:
Voor mij had die kut dsb stadion er ook niet hoeven te komen hoor.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 11:16:
Laat ons maar lekker strijden om de middenmoter en afen toe uefa halen
 
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op vrijdag 8 juni 2007 om 12:04:
net als Abramovich die lui hebben knaken zat man, en jij denkt dat ze hun eigen geld erin steken en er niks op verdienen
succes supporters vullen de zak van dirk s.

dirk s komt wel uit die regio en is er al langer mee bezig...kan je niet egt zeggen van ambramovitch
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op vrijdag 8 juni 2007 om 12:04:
sommige clubs groeien in hun budget door de jaren heen door prestaties te leveren
jullie leveren niet veel ondanks veel geld

Geloof je jezelf??

Bijvoorbeeld Philips en ABN Amro brengen ieder jaar toch flink wat miljoenen naar hun club. Die clubs leven echt niet alleen maar door wat wedstrijdjes te winnen.

Denk dat PSV door te presteren in de Champions League misschien een tiende van hun begroting van rond de 80 miljoen heeft binnen gevoetbaldt en de rest komt van meneer philips die toen hij nog leefde ook alleen maar op de tribune's te vinden was en in het sponsorhome na drinken met de bobo's

En dan te bedenken dat AZ maar met 20 miljoen ongeveer moet doen leveren ze toch behoorlijk knappe prestatie's.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 12:18:
dirk s komt wel uit die regio en is er al langer mee bezig...kan je niet egt zeggen van ambramovitch

Idd. Voor niks gaat alleen de zon op maar denk dat die beste man niet echt winst aan het draaien is.
Hij geeft veel om voetbal en toen hij de knaken had ging het met AZ slecht waardoor het voor hem logisch was om AZ te helpen ipv met de fiscus af te rekenen want daar draait het allemaal om.
Uitspraak van Corsaro op vrijdag 8 juni 2007 om 12:19:
Geloof je jezelf??

jazeker een club die prestaties levert trekt aandacht van de media over de hele wereld...
dus zijn sponsors geintereseerd om hun naam te lenen aan die bepaalde club!!! of geloof ik alleen mezelf zeker :/

Uitspraak van Corsaro op vrijdag 8 juni 2007 om 12:19:
En dan te bedenken dat AZ maar met 20 miljoen ongeveer moet doen leveren ze toch behoorlijk knappe prestatie's.

:lol: en je denkt ook echt dat dirk niet meer in az pompt dan 20 miljoen....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 12:18:
dirk s komt wel uit die regio en is er al langer mee bezig...kan je niet egt zeggen van ambramovitch

ik maak alleen de vergelijking over geld, niet om hoe lang ze al bezig zijn met een club en of ze wel of geen liefde voor de club hebben
Uitspraak van Corsaro op vrijdag 8 juni 2007 om 12:22:
maar denk dat die beste man niet echt winst aan het draaien is.

kerel hou op ik kom niet meer bij van het lachen :roflol:
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op vrijdag 8 juni 2007 om 12:28:
en je denkt ook echt dat dirk niet meer in az pompt dan 20 miljoen....

Dat denk ik zeker gezien de meeste spelers bij AZ transfervrij komen of voor een habbekrats zoals Danny Koevermans en Ryan Donk bijvoorbeeld.
Neem het laatste seizoen bijvoorbeeld. Geen een speler is voor boven de miljoen gekocht.


Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op vrijdag 8 juni 2007 om 12:28:
jazeker een club die prestaties levert trekt aandacht van de media over de hele wereld...
dus zijn sponsors geintereseerd om hun naam te lenen aan die bepaalde club!!!

Dit is toch echt niet de enige reden.
Neem bijvoorbeeld die Ahbramovitsj. Je ziet nergens een logo van zijn bedrijf bij Chelsea.
En denk ook niet dat bijvoorbeeld Philips het niet doet puur voor
naamsbekendheid want dan verzinnen ze wel andere dingen zoals de tv vol gooien in ieder land met reclamespotjes maar gezien dit niet financieel aftrekbaar is is dat niet intressant genoeg.
En sponsorgelden e.d. kan je boven een x bedrag wel terugvorderen vraag maar aan je boekhouder.
Uitspraak van Corsaro op vrijdag 8 juni 2007 om 12:52:
Geen een speler is voor boven de miljoen gekocht.

zal best,de spelers komen toch ook niet voor een salaris van €2000,- in de maand zeker

ik zeg niet dat de spelers hem 20 miljoen per jaar kosten, maar alles wat maar met az te maken heeft en dirk moet betalen is denk ik meer dan 20 miljoen...


Uitspraak van Corsaro op vrijdag 8 juni 2007 om 12:52:
Neem bijvoorbeeld die Ahbramovitsj. Je ziet nergens een logo van zijn bedrijf bij Chelsea.

:) je denkt dat deze man nog reclame moet maken voor zichzelf, deze man heeft miljarden zijn bedrijven lopen als een tiet.
en hoe mooi is het als sponsors geld in jou club willen stoppen en jezelf een stap terug kan doen met investeren :yes:

dirk daarin tegen gebruikt zijn eigen leen van frisia, dsb als sponsor
opeens sinds 2 jaar wordt je dood gegooit met leen reclames, en allemaal onderdeel van dsb...

opzich slim, het is van zichzelf dus kost de reclame hem niks, maar moet alsnog zijn eigen geld inbrengen
laatste aanpassing
 
Dubbel...
laatste aanpassing
 
Ja het is een echte zakenman dat is zeker.
Maar ook een man met clubliefde voordat hij de directeur werd
was ie al supporter man. Hij is gewoon een echte AZ'er die ze club loyaal is. Het is alleen jammer dat ie nu zo groot wil worden maar dat is het zakelijke van hem. Ik zie ons nog liever zoals we altijd waren. Een middenmoter de underdog, maar dit is gewoon over.
En dat is flink wennen voor ons.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juni 2007 om 13:10:
60.000

waar halen ze zoveel supporters vandaan:s
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 13:10:
Ik zie ons nog liever zoals we altijd waren. Een middenmoter de underdog, maar dit is gewoon over.

gaat het goed met je club is het nog niet goed???:d
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 13:10:
Ik zie ons nog liever zoals we altijd waren

een 1e divisie clupje :roflol:
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 13:30:
1e divisie
Daar waar het allemaal begon.Mooie tijd gehad.
 
ewa....hoe is ie nou ouwe aquapet dragerd
 
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op vrijdag 8 juni 2007 om 12:04:
sommige clubs groeien in hun budget door de jaren heen door prestaties te leveren
jullie leveren niet veel ondanks veel geld

serieus, hoe kom je bij deze bullshit??

Ze spelen sinds ze weer europees mee spelen, in de subtop van Europa. Dat lukt jullie neuzen nie eens :loser:
 
Lekker man,word alleen een beetje mallig van die hitte. Kolere.
 
vind het AZ stadion sowieso LELIJK....
ze hadden zo'n mooi Engelse stijl moeten bouwen zoals Groningen.
en ook maar 16.000 plaatsen, waarom bedenken ze zich dat niet eerder, zijn ze nou echt zo dom
hahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahah­aha
 
Uitspraak van Jack Russel op vrijdag 8 juni 2007 om 17:41:
hahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahah­aha

:D :D :D
Dankzij Scheringa bestaat AZ nog. Daarvoor respect.

Bij geen enkele club wordt er nog naar de supporters geluisterd, ook niet bij AZ, helaas maar waar.
 
Uitspraak van Knaller :bier: op vrijdag 8 juni 2007 om 17:33:
60.000 kazen
Idd mooie nieuwe locatie voor onze wereldberoemde kaasmarkt
60.000 :no: Forget it :lol:

30.000 als absolute max!! Als het een keer minder gaat met AZ dat zit je daar met je stadion :|
 
Uitspraak van Nuncabeatz op vrijdag 8 juni 2007 om 21:25:
Als het een keer minder gaat met AZ dat zit je daar met je stadion

Boeien heb je wel mogelijkheden iig
concert bv.
Pff 60.000 moet nie gekker worden daar..

60.000 man met zo'n irritant klappertje, de tering :x
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juni 2007 om 22:04:
Boeien heb je wel mogelijkheden iig
concert bv.

:no:

Je kan nu al je auto bijna niet keren daar rond het stadion; ik woon er niet ver vandaan dus ik kan het weten!! Zal een lekkere chaos worden als er daar concerten komen, hetzelfde geld voor 60.000 man en uitverkocht huis; vraag me af hoe ze dat op die plek dan willen realiseren!!
Uitspraak van Nuncabeatz op vrijdag 8 juni 2007 om 22:17:
60.000 man

is helamaal niet aan de orde.. Laat iedereen lekker zeiken joh.
 
80.000 hoorde ik vanochtend.
 
Wie bied er meer?
zeker mijn fout dat ik 180.000 verstond
 
Nee dat krijgen wij in de ArenA toch.
 
Uitspraak van Johan says: op zaterdag 9 juni 2007 om 19:25:
180.000

Ow my god 180.000 Arss zetters
 
:vaag: mafklappers
Artiest Mannie
60.000 is wel errug veel voor alkmaar he
Uitspraak van Mannie op zaterdag 9 juni 2007 om 21:26:
60.000 is wel errug veel voor alkmaar he

Hoezo. Iedere inwoner van Alkmaar tussen de 12 en 40 krijgt een seizoenkaart voor het leven van de gemeente.
 
Uitspraak van Corsaro op zaterdag 9 juni 2007 om 22:14:
Hoezo. Iedere inwoner van Alkmaar tussen de 12 en 40 krijgt een seizoenkaart voor het leven van de gemeente.

je liegt
 
Zullen er nog meer gloryhunters komen bij het dsb stadion,

Echte supporters kennen ze niet in Alkmaar die er langer dan 2 jaar komen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juni 2007 om 10:01:
je liegt

Niet!!!!!