Partyflock

Forumonderwerp · 952187

deze jongens hebben gelijk. Nederland zou de molukse gemeenschap meer moeten steunen met geld en wapens
laatste aanpassing door een beheerder

Uitspraak van PARRUK op maandag 23 juli 2007 om 12:40:
rijst met soep :@

rendang met sambal!! :honger:

maluku disana

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juli 2007 om 18:33:
bangsa belanda

amatoooo

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 2 juni 2007 om 16:49:
deze jongens hebben gelijk. Nederland zou de molukse gemeenschap meer moeten steunen met geld en wapens

(y) Wij hebben ze het beloofd en een belofte moet je niet breken en mensen moet je ook niet in stoffige eterniet barakken stoppen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 september 2007 om 11:23:
(y) Wij hebben ze het beloofd en een belofte moet je niet breken en mensen moet je ook niet in stoffige eterniet barakken stoppen.

en t dan gek vinden dat derde generatie zich er aktief voor inzet.
De mensen aan wie ze het toendertijd beloofd hebben zijn ook alweer in de 70-80 jaar

Uitspraak van PARRUK op dinsdag 25 september 2007 om 11:32:
De mensen aan wie ze het toendertijd beloofd hebben zijn ook alweer in de 70-80 jaar

En hebben zich ook ingezet voor Nederland en Indonesie.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 september 2007 om 11:40:
En hebben zich ook ingezet voor Nederland en Indonesie.

ja maar kunnen nu niet meer demonstreren of er aandacht voor vragen....

daarom doen de jongeren dat, alleen is daar enorm onbegrip voor

Uitspraak van PARRUK op dinsdag 25 september 2007 om 11:50:
alleen is daar enorm onbegrip voor

:O sorry ik zie nooit geen acties van Molukse jongeren, terwijl er in Walcheren toch minimaal 2 gemeenschappen zijn, maar volgens mij zijn die politiek niet zo actief.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 september 2007 om 11:52:
:O sorry ik zie nooit geen acties van Molukse jongeren, terwijl er in Walcheren toch minimaal 2 gemeenschappen zijn, maar volgens mij zijn die politiek niet zo actief.

zijn er genoeg geweest en steeds weer worden er nieuwe akties besproken, alleen worden deze direct stopgezet door agenten en ME. Paar jaar geleden pakte dit uit op rellen en hebben de ouderen de jongeren gesmeekt zich te gedragen tijdens RMS dag ed. Dus t klopt dat het de laatste jaren rustig is. Alleen op 25 april komt t even ter sprake.

1x per jaar.... :(

Das waar ook, heb ik gelezen in de krant, maar ze worden gewoon in een doofpothoekje gestopt, terwijl Nederland ze een onafhankelijke staat hebben beloofd.

(kunnen ze Friesland niet aan hun geven :lol: )
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 september 2007 om 12:03:
Das waar ook, heb ik gelezen in de krant, maar ze worden gewoon in een doofpothoekje gestopt, terwijl Nederland ze een onafhankelijke staat hebben beloofd.

zo gaat dat elk jaar

en als ze dan zich laten gaan een keer op 25 april, dan zijn ze overal in het nieuws als rellen en doelloos geweld enz. Mensen begrijpen het niet en zien ze als herrieschoppers.

Politiek proberen ze ook omhoog te komen, maar hun eigenlijke doel om terug te keren naar een eigen staat een eigen RMS dat komt toch niet meer :no:

belofte maakt schuld, alleen negeert de Nederlandse regering deze belofte.
en ik geef eerlijk toe, mijn man en zijn ooms en tantes zouden niet naar deze onafhankelijke staat willen, maar opa en oma wel... mochten ze dan nog leven.
Daar begraven worden is ook geen optie...

Precies. De Molukken zijn geen maleiers dus hebben ze niks met Indonesie te maken.
laatste aanpassing

belofte maakt schuld deel 1
deel 2

goede docu´s parruk.
ja toggg

slamat dangang
Mena Muria

wat grapjas? vind jij het normaal hoe de molukse gemeenschap gehandeld is dan?

we proeberde jullie nog wel goed te gehandelen, maar al dat gehandel in die lastige molukkers.. pff, ging ons de keel uithangen

terwijl we allemaal weten: zonder echte molukker hebbenw e ook geen kantinetrukker
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 28 september 2007 om 13:55:
we proeberde jullie nog wel goed te gehandelen, maar al dat gehandel in die lastige molukkers.. pff, ging ons de keel uithangen

ga eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands leren, want volgens mij snap je zelf niet eens wat je typt :S en anders mag je t gerust even in t juist Nederlands opnieuw proberen :looser:

ga eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands leren, want volgens mij snap je zelf niet eens wat je typt en anders mag je t gerust even in t juist Nederlands opnieuw proberen

inderdaad

ik zeg molukken zonder stukken, kijk maar uit voor de krukken, of gaat dat niet lukken?
uhuh :vaag:

vieze hollandse profiteurs. up voor de molukken

hou je bek, we zijn nu eerst ff bezig met integratie... schrijf in de tussentijd maar lekker brieven aan de koningin (y)
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 22:17:
hou je bek, we zijn nu eerst ff bezig met integratie.

wie is we?

Hahaha, laat me niet lachen...

De meeste, jeugdige RMS roepertjes weten niet eens waar die drie letters voor staan en waar RMS zijn oorsprong in vindt.

Bijna net zo sneu als die schattige ´rechterhandjes-in-lucht-stekers´ met hun ruitbloesjes en bretels.

Eerst verdiepen in de geschiedenis, dan blaten. Stom filmpje trouwens.

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 10:41:
Stom filmpje trouwens.

maak jij niet uit gila blanda
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 22:17:
hou je bek

gast volgens mij ben je niet helemaal goed he

wha je lult zelf anders ook een beetje dom.

Denk dat jij je eerst eens in de Molukse cultuur moet gaan verdiepen en over opvoeding die zij handhaven, RMS is daarvan 1 hoofdlijn, dus je kunt jezelf wel wijsmaken dat die jeugdige RMS roepertjes t niet weten, maar zelfs mijn kinderen van 7 en 11 weten dat b)

dusseh:
Eerst verdiepen in de geschiedenis, dan blaten

Stom filmpje trouwens.

omdat je het niet kan verstaan zeker? of heb je t over het tweede filmpje?? :aai:

Uitspraak van PARRUK op maandag 1 oktober 2007 om 11:48:
RMS is daarvan 1 hoofdlijn, dus je kunt jezelf wel wijsmaken dat die jeugdige RMS roepertjes t niet weten, maar zelfs mijn kinderen van 7 en 11 weten dat

Aha, die hebben ook gevochten voor een onafhankelijke Republiek der Molukken? Maar, mooi dat zij wel wat van de geschiedenis weten, pleit voor jou als ouder.

Uitspraak van PARRUK op maandag 1 oktober 2007 om 11:48:
omdat je het niet kan verstaan zeker? of heb je t over het tweede filmpje??

Ja, duh. Wat denk je eigenlijk over mij te weten?
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 12:24:
Aha, die hebben ook gevochten voor een onafhankelijke Republiek der Molukken? Maar, mooi dat zij wel wat van de geschiedenis weten, pleit voor jou als ouder.

jij snapt t idd echt niet... :D

je bent niet eens de moeite waard om t wel uit te leggen met je vooroordeel en vergelijking van molukkers met nazi's :no:
Ja, duh. Wat denk je eigenlijk over mij te weten?

nogmaals, jij denkt anderen wel beter te kennen blijkbaar, daarintegen WIL ik jou niet eens kennen :D waarom niet? zie bovenstaand antwoord

Uitspraak van PARRUK op maandag 1 oktober 2007 om 12:53:
je bent niet eens de moeite waard om t wel uit te leggen met je vooroordeel en vergelijking van molukkers met nazi's

helemaal mee eens...

en dan is toch fijn om te zeggen dat ik achter de treinkapingen van de jaren '70 sta tegen simpele zieltjes als nastik (en anderen)

M E N A - M U R I A ! ! !

Uitspraak van PARRUK op dinsdag 25 september 2007 om 11:32:

belofte maakt schuld en dat is de reden dat er in de jaren '70 acties zijn geweest vd molukse gemeenschap...

helemaal als men eeuwenlang trouw is geweest aan NL...en zich heeft laten plunderen door NL waardoor NL heeeeel rijk van is geworden...

stukje geschiedenis...nootmuskaatmonopolie waar de gouden koets van de koningin dik vet mee gesponserd is...er kleeft teveel (onschuldig) moluks bloed aan nederland...

o ja...duitse bezetting heeft (helaas) maar 5 jaar geduurd...maar de nederlandse bezetting cq slavendrijven heeft eeuwen geduurd op de Molukken...

*poeh poeh, wat een frustratie als ik dit zo teruglees*

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 16:33:
en dan is toch fijn om te zeggen dat ik achter de treinkapingen van de jaren '70 sta tegen simpele zieltjes als nastik (en anderen)

Dit zieltje begrijpt heel goed waarom die trein gekaapt werd en staat 100% achter de beweegredenen van de kapers. Wie heeft er hier nu vooroordelen? Omdat ik op dit topic geen Indische kreten ventileer ben ik slechts een simpel zieltje?

Ik vind jou een behoorlijk simpel zieltje met je vooroordelen. Je hebt mij hier nog niks negatiefs of iets anti-RMS zien schrijven.

Ik vind alleen dat er ook een bheoorlijk groot aantal eenvoudige RMS-kalkers zijn, (en dat zijn jongeren die zich niet in de geschiedenis hebben verdiept), die maar wat roepen omdat de rest het doet.

Mijn grootvader, helaas overleden is geboren in Nederlands-Indie, en heeft nog in de Tweede Wereldoorlog voor de Jappenkampen gewerkt aan de Birma-spoorlijn. Die heeft ook gevangen gezeten, is ook onderdrukt geweest. Heeft hier in Nederland gelukkig nog een heel fijn bestaan op kunnen bouwen met en dankzij zijn Molukse vrienden uit het Koninklijk Nederlands-Indisch leger en......tadadaaaaaaa Familie! Want, tadadaaaaaaaaaaaa...simpel zieltje Nastik heeft wel een half Indische grootmoeder. Wat niet echt makkelijk was, want de Molukse mensen werden in kampen ver uit de buurt van de Nederlanders gehouden omdat er gedacht werd dat zij toch wel terug moesten naar de Molukken. Vooroordelen genoeg, dus.

Ik heb altijd erg genoten van hun verhalen en ze hebben mij genoeg verteld over de onderdrukking van de Molukse gemeenschap en de vooroordelen van de Nederlanders na de treinkaping. Ik heb prachtige foto en dagboeken van mijn grootouders in Indie, geweldige souvenirs en een schat aan kennis. (vergeet de heerlijke Indische keuken niet)

FSW, jij mag zeker trots zijn op jouw land en prachtige cultuur. Ik hoop dan ook zeker dat het ooit eens helemaal goedkomt met Indonesie. Als Nederland daar wat aan kan bijdragen is zij dat de Molukse gemeenschap zeker schuldig.

Maar het had je meer gesiert als je mij niet direct voor simpel zieltje had uitgemaakt.

Maar goed, dat kan ook het temperament zijn. :flower:
laatste aanpassing

laat ik het maar op zieltje houden dan...;)

*veegt "simpele" weg*

"waar gaat deze clip over":

de onlusten en onrust die op de Molukken heerst door de Indonesische bezetting cq autoriteiten...die moeten gestopt worden...met of zonder bloed...gaat over een vrij Molukken (waar nederland ooit belofte van heeft gemaakt om het te realiseren)...
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 17:59:
Je hebt mij hier nog niks negatiefs of iets anti-RMS zien schrijven.

De meeste, jeugdige RMS roepertjes weten niet eens waar die drie letters voor staan en waar RMS zijn oorsprong in vindt.

Bijna net zo sneu als die schattige ´rechterhandjes-in-lucht-stekers´ met hun ruitbloesjes en bretels.

Eerst verdiepen in de geschiedenis, dan blaten. Stom filmpje trouwens.

O:)
Ik vind alleen dat er ook een bheoorlijk groot aantal eenvoudige RMS-kalkers zijn, (en dat zijn jongeren die zich niet in de geschiedenis hebben verdiept), die maar wat roepen omdat de rest het doet.

ik ken er geen een die zijn geschiedenis niet weet :no:

ik ben Nederlandse, mijn Moluks, maar mijn kinderen weten wat hun overgrootopa is beloofd en wat hun overgrootopa heeft gedaan.

FSW, jij mag zeker trots zijn op jouw land en prachtige cultuur. Ik hoop dan ook zeker dat het ooit eens helemaal goedkomt met Indonesie. Als Nederland daar wat aan kan bijdragen is zij dat de Molukse gemeenschap zeker schuldig.

zelfs IK ben daar trots op, maar terug kan opa niet en wij zullen er nooit op vakantie kunnen :no: t blijft gwoon bij plaatjes en video's en verhalen...
Maar goed, dat kan ook het temperament zijn. :flower:

Ey Hollanders hebben ook temperament hoor :@ of komt dat omdat ik besmet ben met?

Uitspraak van PARRUK op dinsdag 2 oktober 2007 om 08:14:
of komt dat omdat ik besmet ben met?

;)

Uitspraak van PARRUK op dinsdag 2 oktober 2007 om 08:14:
Ey Hollanders hebben ook temperament hoor

:no:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 08:58:
:no:

wel! contol

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 16:42:
belofte maakt schuld en dat is de reden dat er in de jaren '70 acties zijn geweest vd molukse gemeenschap...

helemaal als men eeuwenlang trouw is geweest aan NL...en zich heeft laten plunderen door NL waardoor NL heeeeel rijk van is geworden...

precies en niet mensen laten meevechten en ze vervolgens aan hun lot overlaten. . nederlanders kunnen toch altijd zo goed naar duitsers wijzen. nederland moet zich diep schamen met deze zwarte bladzijde van haar geschiedenis

Ik vind dat Nederland het aan hun stand verplict IS om in te grijpen toen de onlusten er waren op de Molukse eilanden tussen Christenen en moslims. Heel veel niet geweldadige acties zijn er toen op touw gezet met allemaal dezelfde bedoeling, een moment dat er voorzichtig kon worden gesproken van eenheid. Maar er gebeurde geen ene flikker en het geboortedorp van mijn vader is met de grond gelijkgemaakt :cry: maar ja, de politiek heerst want naast de specerijen is de Molukken totaal niet interessant en de banden met Indonesie moeten goed blijven he??? :/

En over de RMS: ik vind het echt schandalig hoe die mensen behandeld zijn. Kan de frustraties heel goed begrjipen maar MIJN persoonlijke mening is wel dat dit met zijn ALLEN bereikt moet worden (y) op een correcte en geweldloze manier.

stelletje terroristen!!! :[

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 15:58:
op een correcte en geweldloze manier.

ja maar niet goedschiks , dan kwaadschiks. mijn broer kobus gaat altijdmet een moluks vrouwtje boodschappen doen en zij heeft het er nog steeds moeilijk mee

correcte manier...ok, maar geweldloos bestaat bijna niet...dan zal er een wonder moeten gebeuren...
met correcte manier luisteren ze niet, heb jij afgelopen 25 april iets gezien op tv?

Nee alleen als er ongeregeldheden komen, of de jongeren weer indonesische ambassade willen bestormen oid... tja dan zijn ze weer ineens interressant!

Uitspraak van PARRUK op donderdag 4 oktober 2007 om 09:16:
met correcte manier luisteren ze niet, heb jij afgelopen 25 april iets gezien op tv?

Nee alleen als er ongeregeldheden komen, of de jongeren weer indonesische ambassade willen bestormen oid... tja dan zijn ze weer ineens interressant!

Maar jullie zijn het hopelijk met me eens dat het uiteindelijk een verkeerde manier is??? En je weet toch hoe de media werkt: alleen als er negatief nieuws te melden is over Molukkers dan wordt dat naar buiten gebracht :looser:

En waarom worden er dan vier of vijf vieringen op 25 april gehouden terwijl vroeger er alleen Den Haag was??? :/
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 10:26:
Maar jullie zijn het hopelijk met me eens dat het uiteindelijk een verkeerde manier is??? En je weet toch hoe de media werkt: alleen als er negatief nieuws te melden is over Molukkers dan wordt dat naar buiten gebracht :looser:

dat zeg ik :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 10:26:
En waarom worden er dan vier of vijf vieringen op 25 april gehouden terwijl vroeger er alleen Den Haag was??? :/

ja ook zo jammer, t moet gwoon weer in Denhaag gedaan worden... :[