Partyflock

Forumonderwerp · 950653

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bron: alle nieuwsgaarden!
"DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdagavond ingestemd met een pardonregeling voor een 'oude' groep asielzoekers. Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) na afloop van de ministerraad gezegd.

De pardonregeling gaat gelden voor asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet (voor april 2001) een verblijfsvergunning hebben aangevraagd en sindsdien niet vertrokken zijn uit Nederland. De regeling zal gelden voor een groep van naar schatting 25.000 en 30.000 asielzoekers."

Dit is een zwarte dag voor Nederland. De teloorgang duurt voort..
Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) :dood:
( let wel; dit is mijn persoonlijke opvatting )

Waarschuw beheerder
:gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 mei 2007 om 09:06:
voor een 'oude' groep asielzoekers

De regering heeft een fout gemaakt deze mensen zo lang te laten wachten, had nooit mogen gebeuren.
Je kan het niet maken ze terug te sturen.

Waarschuw beheerder
Bij mensen die al zo lang in Nederland zijn... De taal al spreken, hun best doen om te integreren... Vind ik dat 't wel moet kunnen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 09:31:
Bij mensen die al zo lang in Nederland zijn... De taal al spreken, hun best doen om te integreren... Vind ik dat 't wel moet kunnen!

ja joh, nog minder huizen :rot:

er is gewoon te weinig plaats
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 09:50:
ja joh, nog minder huizen

:yes: hadden ze maar eerder moeten bedenken.
Terug sturen kan niet meer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ENROC op zaterdag 26 mei 2007 om 09:55:
hadden ze maar eerder moeten bedenken.
Terug sturen kan niet meer

tuurlijk wel, maar deze fijne minister wilde het niet:vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ENROC op zaterdag 26 mei 2007 om 09:12:
De regering heeft een fout gemaakt deze mensen zo lang te laten wachten, had nooit mogen gebeuren.

Idd

Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 09:50:
ja joh, nog minder huizen

Is dat zo?
Waarschuw beheerder
staatssecretaris Nebahat Albayrak

:/
Waarschuw beheerder
let wel; dit is mijn persoonlijke opvatting

Ohhhh, als je dat erbij zet is het vast wél goed om Albayrak dood te wensen! (y)

Waarschuw beheerder
donateur
kan er niet wakker van liggen eerlijk gezegt

Waarschuw beheerder
(y) goede zaak voor Nederland, is weer een voorbeeld van hoe tolerant Nederland na een zwarte rechtse periode aan het worden is.

Waarschuw beheerder
:cheer:
Waarschuw beheerder
Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie)

net alsof jij er iets van gaat merken
het enige verschil is dat deze mensen nu ook gewoon een "witte" baan kunnen nemen en belasting betalen
Waarschuw beheerder

Dat is waar, en een verrot domme fout ook, want vaak is het niet eens problemen met uitvoering maar gewoon een slome en lakse uitvoering...

Helaas zijn dat ze niet allemaal... Ik kom er vaak genoeg een paar tegen die niet eens een woord nederlands kennen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 10:36:
(y) goede zaak voor Nederland, is weer een voorbeeld van hoe tolerant Nederland na een zwarte rechtse periode aan het worden is.

Of hoe gemakkelijk ze hun eigen fouten verdoezelen door maar te zeggen... ok als je toch van plan ben om te blijven, kom maar dan

Ik heb geen problemen met integrerende mensen, op 2 voorwaardes
A. Als Nederland de hoogte in gaat met woningen bouwen, want we hebben al genoeg natuur gesloopt voor ons comfort. (En ja, dat geldt ook voor autochtonen)
B. Als Nederland zich actief inzet voor goede integratie, hun een goede opleiding en integratie geeft om criminaliteit te voorkomen en die mensen een eerlijke kans te geven in de maatschappij.

Persoonlijk hoor ik vaak dat mensen zeggen: "Ze stelen onze banen."
Als ze niet voorgetrokken worden door de regering mogen ze best mijn baan stelen, dat betekent dan dat ze beter zijn dan mij...
Waarschuw beheerder
Netjes

Waarschuw beheerder
Dit is een zwarte dag voor Nederland

letterlijk en figuurlijk ja
Waarschuw beheerder
de tijd van geld opmaken is aangebroken

Waarschuw beheerder

Ben ik het wel mee eens :)
Uitspraak van Arjan S op zaterdag 26 mei 2007 om 12:04:
Helaas zijn dat ze niet allemaal... Ik kom er vaak genoeg een paar tegen die niet eens een woord nederlands kennen.

Die horen hier ook niet thuis, of ze nou 1 of 10 jaar hier zijn...

Waarschuw beheerder

moet jij is opletten :lol:

Bij mensen die al zo lang in Nederland zijn... De taal al spreken, hun best doen om te integreren

indd mensen die uit istanboel komen mooie baan hebbe al 30 jaar hier wonen en perfect nederlands spreken laat die lekker met rust

pak die tering hangjeugd aan die alles vernield..
en een grote bek hebben tegen alles en iedereen en toch maar doen wat ze zelf willen.... hoeven ze in t land van herkomst niet te proberen hebben ze niet zulk luxe leventje als hier

amen :respect:
Waarschuw beheerder

die moet het uitvoeren ja. niet de bedenker. volgens mij was pim fortuyn de eerste die met dit idee kwam.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 26 mei 2007 om 15:16:
niet de bedenker. volgens mij was pim fortuyn de eerste die met dit idee kwam.

GroenLinks was de eerste onder Paars II die met dit idee aan kwam, daarna heeft Fortuyn het opgepikt.

Heel typisch: Wie heeft de IND opgericht die hiervoor verantwoordelijk was...Nawijn.

Waarschuw beheerder
De pardonregeling gaat gelden voor asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet (voor april 2001) een verblijfsvergunning hebben aangevraagd en sindsdien niet vertrokken zijn uit Nederland. De regeling zal gelden voor een groep van naar schatting 25.000 en 30.000 asielzoekers."

hm.. als hun aanvraag is afgewezen en ze zijn hier gewooon blijven zitten, ja dan vind ik deze regeling gewoon onterecht, want dan zitten ze gewoon hier illegaal en te wachten tot er dan toch een pardon regeling komt zoals nu :[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 15:51:
hm.. als hun aanvraag is afgewezen en ze zijn hier gewooon blijven zitten, ja dan vind ik deze regeling gewoon onterecht, want dan zitten ze gewoon hier illegaal en te wachten tot er dan toch een pardon regeling komt zoals nu

Zo werkt dat niet en als je denkt dat het zo werkt moet je jezelf eens verdiepen waar het over gaat.

het gaat over ongeveer 26.000 asielzoekers die onder de oude regeling zijn toegelaten in Nederland, maar omdat de IND de afhandelingen te traag afwikkelende en in PaarsII een nieuw integratiebeleid werd opgezet, zouden deze mensen het land moeten verlaten.

het kan natuurlijk niet zo zijn dat je op het moment dat je een aanvraag indient er recht op hebt, maar omdat de overheid traag werkt (soms meer dan 4 jaar) je aanvraag ongeldig wordt verklaard als er een nieuwe regeling komt.

Het betreft dus alleen mensen die onder de OUDE regeling WEL zouden worden toegelaten, die momenteel in Nederland opgevangen zitten, geen strafblad hebben en ook geen oorlogsmisdadiger zijn.
ALLEEN die groep mensen zal begeleid worden in de samenleving.

De rest dus niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
te idioot voor woorden dat pas wanneer iemand opgetelt een maand celstraf gehad heeft hij niet meer voor de regeling in aanmerking komt.

M.a.w. iemand die hier komt, op een verblijfsvergunning hoopt en er toch in slaagt om twee weken de bak in te draaien, komt ook in aanmerking.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van IK_SNAP_MEZELLUF_NIET!!!!! op zaterdag 26 mei 2007 om 16:11:
M.a.w. iemand die hier komt, op een verblijfsvergunning hoopt en er toch in slaagt om twee weken de bak in te draaien, komt ook in aanmerking.

Nee, die komt dus niet in aanmerking.

Zie mijn verhaal waarom niet.
Waarschuw beheerder
Ik vindt het ronduit asociaal.

Maar goed, wat doe je eraan. :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Arjan S op zaterdag 26 mei 2007 om 12:04:
Ik heb geen problemen met integrerende mensen, op 2 voorwaardes
A. Als Nederland de hoogte in gaat met woningen bouwen, want we hebben al genoeg natuur gesloopt voor ons comfort. (En ja, dat geldt ook voor autochtonen)
B. Als Nederland zich actief inzet voor goede integratie, hun een goede opleiding en integratie geeft om criminaliteit te voorkomen en die mensen een eerlijke kans te geven in de maatschappij.

Persoonlijk hoor ik vaak dat mensen zeggen: "Ze stelen onze banen."
Als ze niet voorgetrokken worden door de regering mogen ze best mijn baan stelen, dat betekent dan dat ze beter zijn dan mij...

(y) en over dat bouwen ben ik het helemaal met je eens, complete nieuwe wijken met vierkante onlogische woningen worden hier (waar vroeger natuur was) zomaar uit de grond gestampt voor onze nationale "elite" (50 plussers uit de randstad die niet weten dat boeren om 5 uur s'ochtends hun tractoren starten 8) )
Waarschuw beheerder

De wet zegt anders, dat is dezelfde wet die jouw ook bekeurt als je hard rijd of andere overtredingen doet. Maar die gelden niet voor mensen die liegen,roven en stelen. Als het aan mij en ik denk vele andere lag kregen ze een enkeltje naar hun thuis land.

En de mensen die hier zeggen van ze spreken de taal en hun kinderen ook, daar hadden ze eerder over na moeten denken voor ze hier heen kwamen. Echte mensen uit oorlogs gebieden zijn hier van harte welkom, maar meeste van deze mensen zijn gewoon geluks zoekers.

En door 26.000 mensen nu boven de wet te stellen zal een goed signaal geven voor meer gelukszoekers die nu denken als ik jaren uit handen kan blijven krijg ik mischien over vijf jaar ook een vergunning bij een nieuw pardon.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op zaterdag 26 mei 2007 om 17:07:
De wet zegt anders, dat is dezelfde wet die jouw ook bekeurt als je hard rijd of andere overtredingen doet. Maar die gelden niet voor mensen die liegen,roven en stelen. Als het aan mij en ik denk vele andere lag kregen ze een enkeltje naar hun thuis land.

kan je ook even onderbouwen dat alle asielzoekers crimineel zijn?
Nee? Dan moet je dat ook niet zeggen.

En de mensen die hier zeggen van ze spreken de taal en hun kinderen ook, daar hadden ze eerder over na moeten denken voor ze hier heen kwamen. Echte mensen uit oorlogs gebieden zijn hier van harte welkom, maar meeste van deze mensen zijn gewoon geluks zoekers.

Ook niet waar.

En door 26.000 mensen nu boven de wet te stellen zal een goed signaal geven voor meer gelukszoekers die nu denken als ik jaren uit handen kan blijven krijg ik mischien over vijf jaar ook een vergunning bij een nieuw pardon.

Onzin.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mooie praatjes weer, vooral van ... :gaap:
ik zie ze liever allemaal gaan dan blijven, maar helaas, de ziektekosten, belastingen, etc gaan weer omhoog om deze figuren te onderhouden
( ik hoor links al weer excuses verzinnen )
(k)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 16:06:
Zo werkt dat niet en als je denkt dat het zo werkt moet je jezelf eens verdiepen waar het over gaat.

het gaat over ongeveer 26.000 asielzoekers die onder de oude regeling zijn toegelaten in Nederland, maar omdat de IND de afhandelingen te traag afwikkelende en in PaarsII een nieuw integratiebeleid werd opgezet, zouden deze mensen het land moeten verlaten.

het kan natuurlijk niet zo zijn dat je op het moment dat je een aanvraag indient er recht op hebt, maar omdat de overheid traag werkt (soms meer dan 4 jaar) je aanvraag ongeldig wordt verklaard als er een nieuwe regeling komt.

Het betreft dus alleen mensen die onder de OUDE regeling WEL zouden worden toegelaten, die momenteel in Nederland opgevangen zitten, geen strafblad hebben en ook geen oorlogsmisdadiger zijn.
ALLEEN die groep mensen zal begeleid worden in de samenleving.

De rest dus niet.laatste aanpassing 26 mei 2007 16:07

oh kej :) bedankt, weet ik het.
Waarschuw beheerder
netjes toch, als die mensen het echt verdienen en gewoon een baan hebben.

Waarom zouden we die mensen weer weg moeten schoppen??

Kunnen beter een stop zetten op al die polen die er komen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 10:32:
kan er niet wakker van liggen eerlijk gezegt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Clen30 op zaterdag 26 mei 2007 om 18:55:

dan blijft er werk liggen bij de boeren die hollanders niet willen doen

Waarschuw beheerder
als die mensen het echt verdienen en gewoon een baan hebben.

Waarschuw beheerder
maaaaar ipv al die polen hebben we nog genoeg maroc's

3 vliegen in 1 klap

1: ze zijn niet meer op straat
2: geen uitkering
3: betere toekomst voor ze
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 16:28:
Nee, die komt dus niet in aanmerking.

Zie mijn verhaal waarom niet.

Wel dus

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/05/veelpleger_valt_buiten_pardonr.html

Waarschuw beheerder
Pardonregeling komt er ! Wat vindt jij ervan ?!

Klote, duur, onnodig, belachelijk, stom, achterlijk, etc. etc.
Waarschuw beheerder
@VIP onze meningen verschillen en dat is het mooie van een democratie, maar goed hier wat antwoorden op je reply

kan je ook even onderbouwen dat alle asielzoekers crimineel zijn?
Nee? Dan moet je dat ook niet zeggen.

Deze groep mensne hebben zich jaren lang staande gehouden in een illegaal bestaan, dus ook vaak kleine criminaliteit en als ze werken en dit niet opgeven is dat belasting ontduiking en dat is nog altijd een strafbaar feit.

Onzin.

Das wel heel naief om te denken dat nu andere mensen die hier van horen, nu niet zullen denken als ik naar Nederland ga ik mischien een kans krijg op lange termijn op een verblijfs vergunning. Dit geeft een aanzuigend effect hoe je het went of keert.

Zoals ik al aan het begin van deze post zei onze meningen verschillen en we kijken er beiden anders tegen aan. Maar dit is mijn mening en mijn visie op deze hele (onwettige) poppekast.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op zondag 27 mei 2007 om 00:08:
Deze groep mensne hebben zich jaren lang staande gehouden in een illegaal bestaan, dus ook vaak kleine criminaliteit en als ze werken en dit niet opgeven is dat belasting ontduiking en dat is nog altijd een strafbaar feit.

precies.
Das wel heel naief om te denken dat nu andere mensen die hier van horen, nu niet zullen denken als ik naar Nederland ga ik mischien een kans krijg op lange termijn op een verblijfs vergunning. Dit geeft een aanzuigend effect hoe je het went of keert.

precies

Waarschuw beheerder

zo gaat het hier al jaren
het is tijd voor een opstand tegen de gehele nederlandse regering

Waarschuw beheerder
donateur

De meeste hebben in AZC's gezeten.

Nee, dat is niet waar het is een regeling die mensen met terugwerkende kracht mensen die gerechtigd zijn het nederlanderschap te geven.

En verder helemaal niemand.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 13:15:
En verder helemaal niemand

meer ONS land in laten aub

Juist'em meneer Groeneweg, zo is het!!! (y)
Komt meneer donkere wijs lucht nu weer in aktie? :lol:

(k)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mensen moeten asielzoekers en gastarbeiders is uit elkaar houden.. :gaap:

Ben voor het pardon (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 09:07:
het is tijd voor een opstand tegen de gehele nederlandse regering

het volk heeft ze gekozen, en als je niet hebt gestemt opzouten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 mei 2007 om 18:15:
mooie praatjes weer, vooral van ...
ik zie ze liever allemaal gaan dan blijven, maar helaas, de ziektekosten, belastingen, etc gaan weer omhoog om deze figuren te onderhouden
( ik hoor links al weer excuses verzinnen

Volledig mee eens.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 27 mei 2007 om 19:51:
die stemmen zeker, maar alleen maar om nog meer familie hier heen te halen!

Die mogen niet stemmen.. :loser:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het volk... al die figuren die al een verblijfsgunning hadden en diegene die de boel al reeds verziekten bedoel je dus ook.

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 20:01:
Die mogen niet stemmen.. :looser:

o nee corky ? een nederlands staatburger mag toch stemmen wie is hier nou de :looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 20:01:
Die mogen niet stemmen..

idd, ken je feiten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 27 mei 2007 om 20:42:
o nee corky ? een nederlands staatburger mag toch stemmen wie is hier nou de

die hebben deze regering niet gekozen flapdrol, dat ze over 4 jaar mogen stemmen is natuurlijk een feit.

Maar meestal is de familie van deze personen al een tijdje dood of begraven. Ze zijn niet voor niets vluchteling. Of was je dat alweer even vergeten?
Waarschuw beheerder
eer dat ze staatsburger zijn duurt ook jaren, tot die tijd mogen ze niet stemmen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van S.F.X. op zondag 27 mei 2007 om 20:55:
eer dat ze staatsburger zijn duurt ook jaren, tot die tijd mogen ze niet stemmen

Natuurlijk wel, ze mogen sowieso stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen en naturalisatie is voornamelijk een papieren proces wat echt geen 3 jaar gaat duren.

Volgens mij moest het generaal pardon in een jaar tijd afgewerkt zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 19:50:
Klote, duur, onnodig, belachelijk, stom, achterlijk, etc. etc.

Waarschuw beheerder
teveel txt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 21:23:
ze mogen sowieso stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen

lol dat doe ik niet eens laat staan iemand die hier net is :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van S.F.X. op zondag 27 mei 2007 om 20:43:
idd, ken je feiten

leer lezen..

het volk... al die figuren die al een verblijfsgunning hadden en diegene die de boel al reeds verziekten bedoel je dus ook.

hadden. dus die hier al staatsburger zijn.

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 20:45:
die hebben deze regering niet gekozen flapdrol, dat ze over 4 jaar mogen stemmen is natuurlijk een feit.
Maar meestal is de familie van deze personen al een tijdje dood of begraven. Ze zijn niet voor niets vluchteling. Of was je dat alweer even vergeten?

geld ook voor cork!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 27 mei 2007 om 23:43:
hadden. dus die hier al staatsburger zijn.

Mensen met een verblijfsvergunning mogen niet stemmen hoor knuppeltje..

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 27 mei 2007 om 23:43:
geld ook voor cork!

?? :loser:
Waarschuw beheerder
prima dat die regeling er komt, de regering had zijn zaakjes maar beter moeten regelen :)

nu kunnen die mensen tenminste ook eens beginnen met een fatsoenlijk leven opbouwen na al die jaren

Waarschuw beheerder
amen

Waarschuw beheerder
( let wel; dit is mijn persoonlijke opvatting )

Dan moet je idd. ook andere opvattingen kunnen respecteren of geen topic openen.
Feit blijft wel dat deze pardonregeling dient als lapmiddel.
Direct gevolg van traag, slecht uitgevoerd beleid in het verleden.
Zal een aantrekkende werking vanuit gaan, tenzij het uitzettingsbeleid voor uitgeprocedeerde asielzoekers vanaf nu - ook door gemeenten – consequent wordt uitgevoerd.
Maar 'consequent zijn' en 'politiek handelen' zijn geen seamless fit.
Albayrak lijkt me wel één van de betere.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 mei 2007 om 13:04:
je hebt gelijk

Weet ik. Dat hoef je mij niet te vertellen. B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 mei 2007 om 13:06:
Dan moet je idd. ook andere opvattingen kunnen respecteren of geen topic openen.

Precies en dat is blijkbaar heeeel moeilijk voor deze 33-jarige. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op zondag 27 mei 2007 om 23:36:
lol dat doe ik niet eens laat staan iemand die hier net is :p

dan heb jij ook geen recht van spreken!

Waarschuw beheerder
pardon!?

kappe, illegaal is illegaal!
regels zijn regels...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op zaterdag 26 mei 2007 om 19:12:
1: ze zijn niet meer op straat
2: geen uitkering
3: betere toekomst voor ze

en de SP en PVDA hebben er weer een duizental potentiele stemmers erbij

vriendjes politiek, wat ik je brom

Waarschuw beheerder
Deze mensen erin en dan de grenzen dicht (y) (behalve voor die vrijwilligen die dit land willen verlaten)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 mei 2007 om 13:39:
en dan de grenzen dicht

kappe, moet nog wel op vakantie in de zomer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 28 mei 2007 om 13:45:

Uitspraak van verwijderd op maandag 28 mei 2007 om 13:39:
behalve voor die vrijwilligen die dit land willen verlaten)

(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 mei 2007 om 14:36:
ze mogen liegen en toch nog blijven. moeten wij eens doen..

Hoezo, als jij liegt mag je toch ook gewoon blijven?
Waarschuw beheerder
De noodopvangen worden nu gesloten en gemeentes mogen geen illigalen meer huisvesten in hun gemeente. Maar er is nu al wel bijgezegd dat er voor induviduele gevallen uitzonderingen gemaakt mogen worden. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de zogenaamde noodopvangen weer open gaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 28 mei 2007 om 13:45:

voor wat hoor wat :lol:
Waarschuw beheerder
ik vind het bizar, kut en ongelovelijk stupide. wat is er gebeurd met het beleid van afgelopen jaren dat er nu opeens een versoepeling gaat komen. en wat is de volgende stap. persoonlijk ondertekende uitnodigingen versturen naar alle landen die erzijn? met de mededeling dat je nergens aan hoeft te voldoen, en in het ergste geval ook een keertje mag liegen over wie je eigenlijk bent>?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op zondag 27 mei 2007 om 19:24:
het volk heeft ze gekozen

welk volk
stakker
Waarschuw beheerder
Ach je moet je fouten toch een keer goed maken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 11:17:
welk volk
stakker

Jouw volk.. :roflol: misselijkmakend luftwaffe tokkie.. :loser:
Waarschuw beheerder
schatting 25.000 en 30.000 asielzoekers

x € 100.000,00.

:|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 18:12:
misselijkmakend luftwaffe tokkie

:roflol: :lol: :worship:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 13:54:
daar zul jij niet bij zitten
jij zult staan en wel tegen de muur kankerlijer

Begrijp ik, zou ook me hele leven bang zijn voor de intellectuele elite, achteruitgestelde stratenmaker :loser:

Helaas zal jouw volk het nooit voor het zeggen hebben. missen ze met ze allen iets teveel hersencellen voor. :roflol:

Wat zullen Opa & Oma trots op je zijn trouwens, vertel je ze het wel even als je volgende keer weer een vijfje toegestopt krijgt? kleutertje..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 14:52:
zoals ik al zei tegen de muur eikel
weer een jood minder

Je doet je naam eer aan knuffelaar. Krijg je nu eindelijk respect van je vriendjes als je zulke domme taal uitslaat?

Waarschuw beheerder
weer een jood minder

Ben alles behalve Jood, Kraker, AntiGlobalist of wat je ook van me mag denken.

Heb gewoon een klotehekel aan dat luie, laffe tyfusvolk als jij. Wat ze hele land en stamboom zou verraden om nog meer kale kutvriendjes te maken :loser:

Zoek hulp boerenzoontje.. :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 15:02:
luie, laffe tyfusvolk als jij. Wat ze hele land en stamboom zou verraden om nog meer kale kutvriendjes te maken

doe er wat aan dan stakkertje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 15:14:
doe er wat aan dan stakkertje

Er is wat aan gedaan, hahaha :roflol:

Waarschuw beheerder
weer een xxxx minder

Sow van mij mogen ze je voor altijd verbannen :looser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 15:41:
Sow van mij mogen ze je voor altijd verbannen

Snap niet waarom dat niet gedaan is. :S

Waarschuw beheerder
Het is een "Remi eigen volk alleen op de wereld".

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 15:02:
Heb gewoon een klotehekel aan dat luie, laffe tyfusvolk als jij. Wat ze hele land en stamboom zou verraden om nog meer kale kutvriendjes te maken

Wederom: :roflol: :worship: :lol:
Waarschuw beheerder
Wat een mongool.

Waarschuw beheerder
pardonregeling

Ik vindt het wel :lief: dat we dadelijk pardon zeggen tegen elkaar ipv al die ziektes tegen elkaar schreeuwen :bloos:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op woensdag 30 mei 2007 om 16:10:
Wat een mongool

dit mongooltje wil jou wel even aftuigen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 09:18:

Ben je er weer? kaalkopje.. :loser:

Waarschuw beheerder
donateur
ik vroeg me al af waar iedereen gebleven was, gedistantieerd van wege de lokhomo zeker.

Waarschuw beheerder
Deze gang van zaken is ronduit belachelijk. Niet alleen voor die mensen die terug moeten want aan hun adres had het bericht moeten komen dat zij nooit volledige verblijfs vergunning krijgen. Dit soort akties zijn gewoon weg uitnodigend voor andere gelukszoekers.

Mensen keert terug en bouwt uw land op!
Waarschuw beheerder
donateur
Ze moeten allemaal maar terug :S
Als je illegaal bent in een ander land wordt je op het vliegtuig gezet.
maar nee doordat d epartij van de allochtonen zonodig aan de macht moet zijn komen er meer.

Mijn voorstel:
Wouter Bos ontvoeren en zeggen heb PVDA op (Y)
Waarschuw beheerder
perfect die pardonregeling (Y)

de volgende stap die het kabinet moet zetten is limburg teruggeven aan de duitsers. Die zijn immers te beroerd om zelf de asperges te steken B)

Waarschuw beheerder
Bron: alle nieuwsgaarden!
"DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdagavond ingestemd met een pardonregeling voor een 'oude' groep asielzoekers. Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) na afloop van de ministerraad gezegd.

aangezien die mensen al een hele tijd hier zijn, kunnen ze nu ook blijven, er zijn tenslotte een hoop mensen hier die niet eens terug kunnen, en mensen die hier met een nederlander zijn getrouwd, kinderen kregen etc, dus die kun je ook slecht weg sturen en het gezin ontwrichten. + de andere gevallen die nog om welke oorzaak kunnen blijven.

als ze maar eens strenger optreden tegen de mensen die nu nog steeds inkomen, en de mensen die wel gewoon terug kunnen (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vind het nogal raar om mensen waarvan de asielaanvraag steeds afgewezen is en die er zelf voor kozen toch te blijven, nu omdat ze er al zolang zijn aksnog toe te laten.

Misschien dat er een paar schrijnende gevallen tussenzitten, maar een generaal pardon slaat wat mij betreft nergens op.
Waarschuw beheerder
Maar het is er nu eenmaal, misschien dat de discussie beter kan gaan over hoe de gevolgen zo goed mogelijk opgevangen worden.

Waarschuw beheerder
Pardon
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 16:06:

Ik geloof niet dat het alleen de mensen betreft die toegelaten zouden worden, maar iedereen die ten tijde van de vorige regeling een aanvraag hebben gedaan waarvan de uiteidenlijke uitkomst nog niet bekend is.

Mocht het wel zo zijn, dan neem ik m'n woorden terug.

Hoop dan wel dat de bureaucratie nu onmiddelijk aangepakt wordt en er ook echt wat opgelost wordt, ipv over een paar jaar weer een generaal pardon.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 15:41:
Sow van mij mogen ze je voor altijd verbannen

Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 09:18:

Uitspraak van actief op maandag 28 mei 2007 om 13:34:
kappe, illegaal is illegaal!

Uitspraak van Jaapieee op maandag 18 juni 2007 om 07:51:
Ze moeten allemaal maar terug

Wat een tolorantie hier op PF.
Een portie geschiedenis van Nederland kan voor deze personen geen kwaad denk ik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 mei 2007 om 13:06:
Feit blijft wel dat deze pardonregeling dient als lapmiddel.
Direct gevolg van traag, slecht uitgevoerd beleid in het verleden.

Idd.
Waarschuw beheerder
In Nederland vestigden zich van oudsher immigranten. Nederland was vanaf de 16e/17e eeuw een handelsnatie, waardoor er veel vreemdelingen kwamen en soms bleven. Omdat Nederland bekend stond als tolerant land en al vroeg een zekere mate van vrijheid van godsdienst kende, kwamen er nogal wat vluchtelingen naar Nederland. Grote stromen waren de Portugese en Spaanse Joden (sefardiem) in de 16e eeuw, Hoogduitse Joden (asjkenaziem) in het begin van de 17e eeuw en Franse hugenoten aan het einde van de 17e eeuw. Allen kozen zij Nederland omdat ze in het land van herkomst vervolgd of gediscrimineerd werden omwille van hun religie.

Waarschuw beheerder
Pardon is spang nó?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dekx op maandag 18 juni 2007 om 14:12:
In Nederland vestigden zich van oudsher immigranten. Nederland was vanaf de 16e/17e eeuw een handelsnatie, waardoor er veel vreemdelingen kwamen en soms bleven. Omdat Nederland bekend stond als tolerant land en al vroeg een zekere mate van vrijheid van godsdienst kende, kwamen er nogal wat vluchtelingen naar Nederland. Grote stromen waren de Portugese en Spaanse Joden (sefardiem) in de 16e eeuw, Hoogduitse Joden (asjkenaziem) in het begin van de 17e eeuw en Franse hugenoten aan het einde van de 17e eeuw. Allen kozen zij Nederland omdat ze in het land van herkomst vervolgd of gediscrimineerd werden omwille van hun religie.

Oftwel vluchtelingen opvangen is onderdeel van onze trotse geschiedenis. Net als de VOC en Michiel de Ruyter.. B)

Ik hou van Nederland.. B)
Waarschuw beheerder
en wie is er weer de dupe van? de belastingbetaler die de vele (tientallen) miljoenen mag ophoesten..

sterk staaltje politiek weer..

Waarschuw beheerder
Er wordt even voorbij gegaan aan het feit dat er door de geweldige bureaucratie in dit land vele duizenden gevallen te noemen zijn die nooit antwoord hebben gekregen op hun aanvraag, OF veel te laat. En inderdaad, deze mensen hebben hier inmiddels een leven, hebben kinderen gekregen die hier geboren zijn, misschien wel een Nederlandse partner.

Er zijn de afgelopen jaren genoeg voorbeelden in de media geweest van schrijnende gevallen die na tig jaar terug werden gestuurd. Vaak de best geintregeerde gezinnen ook nog.

Dus vanuit menselijk oogpunt zeg ik: prima dat ze mogen blijven. Hadden we ze maar 5 jaar eerder terug moeten sturen.

Waar ik, net als anderen in dit topic al wat minder genuanceerd hebben uitgedrukt, wel bang voor ben is dat dit meer gelukzoekers gaat aantrekken: ga maar naar Nederland want daar sturen ze je toch niet weg, ook niet als je liegt en eigenlijk geen asiel krijgt.

Dus dat moet gewoon eens beter georganiseerd worden. Een asielaanvraag hoeft geen jaren te duren. En ja, ze mogen van mij het strenge beleid zeker doorzetten, en zelfs strenger worden. Maar dan moeten die knuppels in Den Haag er wel voor zorgen dat het beleid ook uitgevoerd kan worden en er dus niet door allerlei bureaucratische rompslomp zoveel jaar later een generaal pardon moet komen.

Dus.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
over dit soort besluiten moeten ze voortaan maaris een bindend referendum stellen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 18 juni 2007 om 15:54:
over dit soort besluiten moeten ze voortaan maaris een bindend referendum stellen

Idd het 'volk' heeft in deze democratie niks te zeggen.
Een keer per vier jaar op een knopje drukken en daar houd onze democratie op.
Waarschuw beheerder
donateur
diep triest

Waarschuw beheerder

En wat als er dan uitkomt dat het grootste gedeelte van het volk vóór een generaal pardon is? Zou je het er dan wel mee eens zijn?
Zelfs Pim Fortuyn was voorstander van een generaal pardon.

Ik denk dus dat er echt wel een breed draagvlak is voor het pardon..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juni 2007 om 17:14:
Een keer per vier jaar op een knopje drukken en daar houd onze democratie op.

Misschien houd voor jou democratie op bij het knopje drukken.
Maar democratie is meer dan dat.

Ook jij kunt lid worden van een politieke partij.
Het is ook mogelijk om zelf een partij op te richten.

1. Initiatiefrecht. Elke deelnemer moet vrij zijn om een initiatief te kunnen nemen en een wetsvoorstel of wetswijziging in te dienen.
2. Recht op spreken. Elke deelnemer moet in gelijke mate de kans hebben de andere deelnemers te informeren en met hen van gedachte te wisselen over het voorstel dat ter tafel ligt.
3. Stemrecht. Elke deelnemer moet de gelegenheid hebben een stem over het voorstel te kunnen uitbrengen. Een overeengekomen meerderheid van de stemmen bepaalt of het voorstel al dan niet aangenomen wordt.
enzovoort enzovoort.

Dat je zelf geen intresse hier voor heb, dat mag je zelf weten.
Maar democratie stopt niet bij het knopje, DAAR BEGINT HET!!

Waarschuw beheerder
donateur

Als je zo graag wil meebeslissen, dan wordt je lid van een democratische partij.

Dan kan je over allerlei onderwerpen stemmen en je mening verkondigen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja kan nu wel om gaan zeiken maar het komt er toch dus heb geen zin om mee te doen aan deze nutteloze discussie die toch weer helemaal NERGENS over gaat :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ach je mag best je ongenoegen uit spreken in de vorm van redenen. Alleen helaas dat voor velen het ongenoegen uit eindelijk uit komt op de reden dat ze een hekel hebben aan zwart joekels. al komt het er vaak erg verkapt uit.

Waarschuw beheerder
Ons eigen land is zelf de fout ingegaan hiermee, ik vindt dit een goed besluit, die mensen hebben hier al een heel leven opgebouwd en als het goed zit zijn ze ook ingeburgerd dat verschilt natuurlijk per asielzoeker.

Natuurlijk zitten er zwarte schapen tussen, maar er zitten vast ook goede mensen tussen en voor die mensen vindt ik het een goed bericht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind het opzich een goed besluit. zat voorbeelden gezien van mensen die hier idd al heel leven hadden en zich normaal gedroegen.

Beetje jammer alleen dat ze zich niet allemaal zo goed gedragen.
Waarschuw beheerder

we gaan eraan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van EHV-Robin-EHV op maandag 18 juni 2007 om 22:58:
we gaan eraan

Niet genoeg inspiratie om wat nieuws te bedenken :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juni 2007 om 22:15:
Ach je mag best je ongenoegen uit spreken in de vorm van redenen. Alleen helaas dat voor velen het ongenoegen uit eindelijk uit komt op de reden dat ze een hekel hebben aan zwart joekels. al komt het er vaak erg verkapt uit

ik bepaal mijn mening, niet jij!

het is een ramp voor ons nederland, maar het verval is in de jaren zeventig al opgetreden, vooral door toe doen van de Partij van de Arbeid/Allochtonen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Penoze op zondag 24 juni 2007 om 14:28:
het is een ramp voor ons nederland, maar het verval is in de jaren zeventig al opgetreden, vooral door toe doen van de Partij van de Arbeid/Allochtonen

En oh oh wat heb je het slecht in dit Nederland.. :gaap:

Stel je niet aan prutser..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juni 2007 om 19:26:
En oh oh wat heb je het slecht in dit Nederland..

slechter dan het ooit was ja.
en die 26000 dragen niet echt bij aan de economie en maatschappij!

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juni 2007 om 19:26:
Stel je niet aan prutser..

spreek voor jezelf aub

dank je wel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Penoze op maandag 25 juni 2007 om 22:51:
slechter dan het ooit was ja.

Had je maar een studie moeten volgen.. :loser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 12:51:
Had je maar een studie moeten volgen.. :looser:

Misschien had ik iets in
direct marketing moeten gaan doen? :lol:
(k)
Waarschuw beheerder
Nou zijn we mooi klaar mee he...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben er geen fan van het algemeen pardon. Maar nu het eindelijk rond is, hoop ik van het gezeik afgelopen is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben er ook helemaal geen fan van nee het moet gwoon 1s genoeg zijn
strax krijg het er 1 in de kop die zegt iedereen die in 2000 gekomen is mag blijfen nou dan ben ik vertrokken

Waarschuw beheerder
Had de overheid maar eerder besluiten moeten nemen en het verzoek eerder moeten afwijzen, nu hebben mensen hier een bestaan opgebouwd en zijn hun kinderen hier geboren kan je niet zomaar terugsturen. ALs die mensen een toegevoegde waarde hebben in deze samenleving, lekker laten blijven!