Partyflock

Forumonderwerp · 943323
Waarschuw beheerder
Peuter bijna gedood door Rottweiler

ARNHEM - Een 2-jarige peuter uit Arnhem is woensdagmiddag gebeten door zijn eigen huisdier.

De Rottweiler viel het kind aan tijdens een vechtpartij met een andere hond in een park, aldus een woordvoerder van de politie.

De peuter was met zijn oppas en de hond aan het wandelen. De Rottweiler raakte in gevecht met een andere hond. Toen de oppas en omstanders de honden uit elkaar probeerden te halen, beet de eigen hond het 2-jarige jongetje in zijn arm en in zijn hoofd.

Het kind is naar het academisch ziekenhuis in Nijmegen gebracht.

Onderweg stapte een met de traumahelikopter vervoerde chirurg in de ambulance. De peuter is volgens de politie na een operatie buiten levensgevaar. De ouders van het jongetje laten hun hond afmaken.

Justitie moet nog besluiten of er strafvervolging wordt ingesteld. (ANP)
Waarschuw beheerder
moet je de reacties is lezen op www.AD.nl

niet normaal dat de mensen het ras alleen maar zwart maken zo gemeen

de mens maakt de dieren vals
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (A)sassy(A) op woensdag 18 april 2007 om 18:47:
vind ik

daar hebben we het :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (A)sassy(A) op woensdag 18 april 2007 om 18:45:
ouders van het jongetje laten hun hond afmaken.

Breng hem dan naar het asiel maar afmaken :nee:

Waarschuw beheerder
De ouders van het jongetje laten hun hond afmaken.

Tjezus..
Ik ben echt zo vaak gebeten door honden toen ik jong was en zelf nu nog wordt ik regelmatig gebetern (zelf een keer dwars door mijn handpalm heen)
Wat een aanstellers zeg..

Het zal dat kind de eigen schuld wel zijn geweest..maarja hoe leg je dat die moeder en dat kind uit :/
Waarschuw beheerder
Ik vind de eigenaar verantwoordelijk, daar hoef je die hond niet voor af te maken. Moeten ze m maar aanlijnen, was er niks aan de hand geweest...
Waarschuw beheerder
ik vind afmaken ook laf

ik heb zelf een schat van een rottweiler die geen vlieg kwaat doet ik snap niet dat zomige mensen denken dat ze van nature vals zijn

je hoort nooit is iets over een ander soort hond
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (A)sassy(A) op woensdag 18 april 2007 om 18:53:
je hoort nooit is iets over een ander soort hond

Het hele forum staat vol met pitt-bul's en Stafford's
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dat vind ik ook lieve dieren ik vind het onzin dat honden zomaar vals worden ik ben gek op alle dieren
Waarschuw beheerder

Ken het jah.. me ouders hebben een engelse stafford..
Moet je eens horen wat de mensen allemaal wel niet zeggen als je er mee in de stad loopt!!
Waarschuw beheerder
raar ik kan daar zo kwaat om worden als je ze goed opvoed beschermen ze je met hun leven je krijgt zoveel liefde van een dier
Waarschuw beheerder
ik vind dat al die tyfushonden een spuitje moeten krijgen.

Denk je nu echt dat die baasjes die hond agressief opvoeden met een kindje van 2 in de buurt? Die beesten zijn gewoon niet te vertrouwen allemaal afmaken, preventief ruimen!
Waarschuw beheerder
dat zeg jij maar zou jij als oppas met een kind van 2 2 ruzienende honden uit elkaar gaan halen haha ik niet

het is niet de schuld van het dier
Waarschuw beheerder
Daar gaan we weer met de eindeloze discussie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P.P op woensdag 18 april 2007 om 19:06:

:looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (A)sassy(A) op woensdag 18 april 2007 om 19:09:
dat zeg jij maar zou jij als oppas met een kind van 2 2 ruzienende honden uit elkaar gaan halen haha ik niet

dus dat praat het goed dat die daarna door gaat op het kind?
Waarschuw beheerder

waarschijlijk was het ook nog een poedeltje wat die aanviel hehe
Waarschuw beheerder

dat sowieso zal er wel een hond los hebben gelopen en tussen vechtende honden moet je niet zomaar tussen duiken zeker niet met een 2 jarig kind bij je

maar we kunnen niet oordelen we waren er niet bij wel jammer dat het beestje dood moet
Waarschuw beheerder

Denk je nu echt dat die baasjes die hond agressief opvoeden met een kindje van 2 in de buurt? Die beesten zijn gewoon niet te vertrouwen allemaal afmaken, preventief ruimen!

:loser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre@mc@tcher op woensdag 18 april 2007 om 19:23:
dat sowieso zal er wel een hond los hebben gelopen en tussen vechtende honden moet je niet zomaar tussen duiken zeker niet met een 2 jarig kind bij je

inderdaad, je moet dat kind uit de buurt houden, als honden aan het vechten zijn kijken ze niet zo nauw wie ze bijten
Waarschuw beheerder

wat ben jij een kneusje zeg mijn hond is 2 keer aangevallen door andere honden eerste keer als pup had ie 12 hechtingen en daarna nog een keer toen ie wat ouder was en beide keren had ik hem gewoon aan de lijn maar nu laat ie zich niet meer bijten en als andere honden ruzie zoeken bijt ie van zich af logisch lijkt me

als 2 honden vechten en je pakt ze om uit elkaar te houden bijten ze uit reactie van zich af in hun woede niet omdat ze jou willen pakken zo zal het hier wel zijn gegaan lijkt me

Waarschuw beheerder
weet je, eigenlijk moet je je helemaal niet bemoeien met 2 vechtende honden. de een draait zichzelf wel een x af en dan is het gebeurt!

ik bemoei me er in ieder geval niet mee, dan voorkom je dit soort fratsen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 19:39:
2 vechtende honden. de een draait zichzelf wel een x af en dan is het gebeurt

ik ken honden die doorgaan tot de ander het aflegt hoor

maar gewoon de situatie ff inschatten en met een beetje geluk kun je ze stoppen

bij de halsband pakken of een keer stampen is ff zielig maar beter als dat ze elkaar kapot bijten
Waarschuw beheerder
zullen wel op een lompe onhandige manier de honden uit elkaar hebben gehaald.. :S
dit lijkt me echt geen opzet van de hond..
Waarschuw beheerder
allemaal de schuld van de vs
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 18 april 2007 om 19:45:
dit lijkt me echt geen opzet van de hond..

beet de eigen hond het 2-jarige jongetje in zijn arm en in zijn hoofd.

nee hij beet ook maar 1 keer en dat niet alleen het zijn bijna altijd dezelfde groep soort honden... maar jullie zijn gewoon stront eigenwijs!!

Waarschuw beheerder
ach man zelfs de chiwawa van mijn oma bijt, dat doen ze soms nou eenmaal,
ben zelf ook ooit in mijn gezicht gebeten door mijn eigen hond, kan gebeuren toch
beetje onzin om die hond meteen af te laten maken, als het nou vaker zou voorkomen oke, maar beetje flauw dit, en vooral als die hond aan het vechten was en dus agressief, dan bijt hij niet zomaar uit het wilde weg,
Waarschuw beheerder
Uitspraak van simone_1986 op woensdag 18 april 2007 om 19:25:
inderdaad, je moet dat kind uit de buurt houden, als honden aan het vechten zijn kijken ze niet zo nauw wie ze bijten

idd jij snapt het ;)
Uitspraak van Dre@mc@tcher op woensdag 18 april 2007 om 19:43:
ik ken honden die doorgaan tot de ander het aflegt hoor

maar gewoon de situatie ff inschatten en met een beetje geluk kun je ze stoppen

bij de halsband pakken of een keer stampen is ff zielig maar beter als dat ze elkaar kapot bijten

denk je nu echt dat ze dan loslaten als je aan de halsband gaat trekken?dan grijpen ze zich allee nog maar harder vast en verwond je de beesten nog meer,dit is dus wel het domste wat je kan doen ;)
en ze een trap geven daar voelen ze niks van hoor als ze an t vechten zijn dan zijn ze zo gefixeerd ;)
Uitspraak van the_virus op woensdag 18 april 2007 om 19:48:
allemaal de schuld van de vs

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op woensdag 18 april 2007 om 20:19:
denk je nu echt dat ze dan loslaten als je aan de halsband gaat trekken?

ja dat denk ik ja sterker nog weet het zeker zolang ze van zich afbijten en elkaar niet vasthebben kun je voorzichtig de halsband pakken en verdraaien en van je afhouden zodat ze jou niet aan kunne
maar dit is niet makkelijk train politiehonden dus heb wel vaker een boze hond vast gehad :lol: ook rottweilers maar deze zijn eigenlijk een beetje te sloom als politiehond vind ik

[img width=456 height=673]https://album.partyflock.nl/9002405.jpg[/img]

en ze een trap geven daar voelen ze niks van hoor als ze an t vechten zijn dan zijn ze zo gefixeerd

wedde dat ze het voelen die eigenaar van die hond die mijn pup aanviel (lees hieronder) heeft hem er echt af moeten stampen volle gas na een paar keer liet ie los en liep weg
Uitspraak van Dre@mc@tcher op woensdag 18 april 2007 om 19:27:
wat ben jij een kneusje zeg mijn hond is 2 keer aangevallen door andere honden eerste keer als pup had ie 12 hechtingen en daarna nog een keer toen ie wat ouder was en beide keren had ik hem gewoon aan de lijn maar nu laat ie zich niet meer bijten en als andere honden ruzie zoeken bijt ie van zich af logisch lijkt me

als 2 honden vechten en je pakt ze om uit elkaar te houden bijten ze uit reactie van zich af in hun woede niet omdat ze jou willen pakken zo zal het hier wel zijn gegaan lijkt me

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
denk je nu echt dat ze dan loslaten als je aan de halsband gaat trekken?

het kan werken als je het op een slime manier doet, maar het beste is een emmer water over ze heen gooien, maar die moet je dan wel bij de hand hebben.
of ze in hun ballen schoppen heb ik gehoord
Waarschuw beheerder
Uitspraak van simone_1986 op woensdag 18 april 2007 om 20:46:

:o dat doet zeer

gewoon paar keer aan de zijkant raken dan laten ze wel los
denk je nu echt dat ze dan loslaten als je aan de halsband gaat trekken?dan grijpen ze zich allee nog maar harder vast en verwond je de beesten nog meer,dit is dus wel het domste wat je kan doen

ff denken of je schopt hem eraf met verwondingen of je kijkt toe hoe ze elkaar afmaken wat is dan het slimste?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
honden zijn niet te vertouwen !!

jajaaaa kom maar met die opmerkingen : de baas maakt de hond vals :gaap:

:bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Tomba !! op woensdag 18 april 2007 om 21:00:
honden zijn niet te vertouwen !!

mensen zijn ook niet te vertrouwen :cheer:

hond is gewoon een roedeldier zodra die de kans ziet om leider te worden pakt ie hem moet je altijd in de gaten houden ligt natuurlijk ook aan wat voor een hond

honden die het dichst bij de natuur staan hebben dat denk ik het meest zoals huskeys enzo

kennissen hebben een hoop huskeys waarvan een echt de dominate leider was toen deze ziek werd(en zwakker) is ie door de rest van de honden afgemaakt hard maar zo is de natuur

al die kleine hondjes zijn in mijn ogen gewoon honden waarbij de hele tijd op afwijkingen is gefokt ( gehandicapten honden zijn het eigenlijk)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre@mc@tcher op woensdag 18 april 2007 om 20:25:
ja dat denk ik ja sterker nog weet het zeker zolang ze van zich afbijten en elkaar niet vasthebben kun je voorzichtig de halsband pakken en verdraaien en van je afhouden zodat ze jou niet aan kunne
maar dit is niet makkelijk train politiehonden dus heb wel vaker een boze hond vast gehad ook rottweilers maar deze zijn eigenlijk een beetje te sloom als politiehond vind ik

ok doelde ook meer op als ze vasthebben ;)
wedde dat ze het voelen die eigenaar van die hond die mijn pup aanviel (lees hieronder) heeft hem er echt af moeten stampen volle gas na een paar keer liet ie los en liep weg

een vriend van me had een mastino(en geloof me dat was echt nog een kleintje;)) en een sint bernard die dus veel groter was greep zn vriendje de kat was oniel(de mastino)niet van gediend en greep de sint bernard ;)
we konden alles doen zn ballen omdraaien hem flinke trappen geven hij liet echt niet los hoor ;)
Uitspraak van Dre@mc@tcher op woensdag 18 april 2007 om 20:48:
ff denken of je schopt hem eraf met verwondingen of je kijkt toe hoe ze elkaar afmaken wat is dan het slimste?laatste aanpassing 18 april 2007 20:51

als je je hond met zo min mogelijk verwondingen eraf wilt halen zou ik eerst proberen ze bij de heupen op te tillen meestal laten ze dan wel los(heb er ervaring mee in de praktijk mn staff-reu heeft ook eens gevochten en dit werkte perfect)alleen moet je ze dan wel meteen bij elkaar wegtrekken natuurlijk anders grijpen ze elkaar opnieuw ;)
of een andere optie: de breakstick
die heb ik dan ook altyd bij me ;)
ik moet er wel bij zeggen dat je die dan wel op de juiste manier moet gebruiken anders help je t hele gebit(en meer) van je hond naar de klote ;)
Waarschuw beheerder

de mens maakt de dieren vals

Uhh sorrie maar ik vertrouw rottweilers ook voor geen meter. Echt niet. Ben twee keer zomaar gebeten door die honden. Terwijl ik alleen maar hoi zei tegen iemand.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van simone_1986 op woensdag 18 april 2007 om 20:46:
het kan werken als je het op een slime manier doet, maar het beste is een emmer water over ze heen gooien, maar die moet je dan wel bij de hand hebben.

De snuit en in de flank
Waarschuw beheerder
Baas is altijd verantwoordelijk vind ik.
Of je nu een grote of een kleine hond hebt, wat voor ras dan ook. Sommige honden kunnen van zichzelf al iets feller zijn en als baas moet je daarom misschien niet zo'n hond kopen als je dat niet aankan..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roy:bye: op woensdag 18 april 2007 om 18:51:
Ik vind de eigenaar verantwoordelijk, daar hoef je die hond niet voor af te maken. Moeten ze m maar aanlijnen, was er niks aan de hand geweest...

Ach jonge als zo'n hond in staat is om iemand of een kind te doden dan zijn het geen geschikte huisdieren. Ja en het is de schuld van de eigenaren. Maar dan nog kan zo'n hond niet in de samenleving roeleren. Dus ik snap je reactie helemaal niet.

Ook is het nog eens zo dat je dergelijke honden nooitvoor 100% kan vertrouwen. Dat is een genetisch iets.

En dat is gewoon de wetenschap die erachter steekt. En ik ben echt een dierenfan maar zo'n dingen kunnen echt niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PeterX op woensdag 18 april 2007 om 22:26:
en als baas moet je daarom misschien niet zo'n hond kopen als je dat niet aankan..

Ja hoo maar het is heel vaak voorgekomen dat honden de fout in zijn gegaan zelfs met hele goeie eigenaars. Honden zijn geen mensen. Punt. En dieren kan je nooit helemaal vertrouwen. En als ze dan ook nog eens van nature wat agressiever en sterker zijn dan kunnen ze relatief best gevaarlijk worden. En dat geld met name voor rottweilers. Al kunnen veel individuen hele goede honden zijn. Duhh maar daar gaat het niet om.
Waarschuw beheerder
Je hoort me ook niet zeggen dat ze in huis moeten, kennel is goed genoeg. Sommige honden zijn nu eenmaal scherp oa politiehonden. Vriend van me heeft ook een tijdje honden getraint maar dan muilkorft hij hem gewoon bij het uitlaten.. En altijd zelf allert blijven ook als de hond uitgelaten word.
Waarschuw beheerder
Ik vind ook dat helaas deze hond terecht word afgemaakt. Alleen kan zijn baas nu zo weer een andere 'stoere' hond kopen.. Dat kan weer probleme opleveren.

Ken mensen hier in de buurt die zolang ik leef honden hebben getraind en nooit problemen hebben gehad..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PeterX op woensdag 18 april 2007 om 22:36:
Ken mensen hier in de buurt die zolang ik leef honden hebben getraind en nooit problemen hebben gehad..

Ach misschien moet je het zien als met vuurwapens. In proffessiolnele handen is het relatief veilig maar met amateurs...;)
Waarschuw beheerder
Dit geld ook voor huiskatten maar deze zijn gelukkig heel wat kleiner. Als onze kat even groot was geweest als een Rottweiler dan was ik wellicht allang dood geweest hehe
Geen enkel hond is te vertrouwen, zou mijn eigen hond ook laten inslapen, wanneer 1 van hen iemand zou bijten ( heb een shih zu en een jack), vertrouw zelfs die van mezelf niet.

Hoe vaak hoor je wel niet, dat wanneer een hond eenmaal iemand bijt, dat ook vaker zal doen?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 18:51:
Het zal dat kind de eigen schuld wel zijn geweest..maarja hoe leg je dat die moeder en dat kind uit

Een kind van 2 heeft het besef niet dat het geen potje stoeien was, maar ja hoe leg je jou dat dan uit?
Waarschuw beheerder
raar,meestal pakken ze niet zo snel het kind van hun eigen gezin...
Waarschuw beheerder
Ja eigenlijk zou je er een vergunning voor moeten krijgen. Nu is dat al zo met politiehonden maar sommige rassen zouden speciale aandacht kunnen krijgen. Verbieden van rassen vind ik hetzelfde als dicriminatie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trotste mama van Damon en Jamie op woensdag 18 april 2007 om 22:43:
Geen enkel hond is te vertrouwen, zou mijn eigen hond ook laten inslapen, wanneer 1 van hen iemand zou bijten ( heb een shih zu en een jack), vertrouw zelfs die van mezelf niet.

Hoe vaak hoor je wel niet, dat wanneer een hond eenmaal iemand bijt, dat ook vaker zal doen?

inderdaad,en vechthonden zijn al helemaal niet te vertrouwen,en ik ben een echte trouwe dierenvriend heb zelf ook altijd honden gehad tot de dood,heb nu een poes genomen,maar honden zoals rotweilers,amerikaanse en engelse pitbulls vallen sneller aan omdat het vechthonden zijn...ik vind ze net zo lief alleen ik vertrouw ze minder
laatste aanpassing
Schijnbaar zijn er toch nog mensen op de wereld die dit niet weten.

Mijn zoontje is ook al gebeten door mijn hond en dat was wel degelijk zijn eigen schuld, het was gelukkig maar een waarschuwing, anders was het voor mijn zoontje, maar zeker voor mijn hond slecht afgelopen.
Waarschuw beheerder
Aaah joh kom op een kind van twee jaar kan het wel zn eigen schuld zijn maar je kan het zo'n jong kind niet kwalijk nemsen. kom kom
Waarschuw beheerder
Je moet gewoon niet zo'n grote hond bij zo'n klein kind samen laten. Niet de wereld omdraaien:)
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 18 april 2007 om 22:56:
Aaah joh kom op een kind van twee jaar kan het wel zn eigen schuld zijn maar je kan het zo'n jong kind niet kwalijk nemsen. kom kom

Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 18 april 2007 om 22:57:
Je moet gewoon niet zo'n grote hond bij zo'n klein kind samen laten. Niet de wereld omdraaien

Hahahaha zo bedoelde ik het niet hoor, mijn zoontje deed mijn hond pijn, dan is de reactie van een hond ( na 1000000 keer getreiterd en gepijnigd te worden) logisch dat hij iets terug doet.

Neem aan dat het joch uit het nieuwsbericht niet ff de hond nog een trap na heeft gegeven, na het vechten met de andere hond.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van &.Loveisalways op woensdag 18 april 2007 om 22:47:
inderdaad,en vechthonden zijn al helemaal niet te vertrouwen,en ik ben een echte trouwe dierenvriend heb zelf ook altijd honden gehad tot de dood,heb nu een poes genomen,maar honden zoals rotweilers,amerikaanse en engelse pitbulls vallen sneller aan omdat het vechthonden zijn...ik vind ze net zo lief alleen ik vertrouw ze minderlaatste aanpassing 18 april 2007 22:51

hou gewoon je mond als je niet weet waar je over praat :X
Uitspraak van &.Loveisalways op woensdag 18 april 2007 om 22:45:
raar,meestal pakken ze niet zo snel het kind van hun eigen gezin...

de hond was aan t vechten dan zijn ze zo gefixeerd dat ze dat niet eens in de gaten hebben ;)
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 18 april 2007 om 22:28:
Ook is het nog eens zo dat je dergelijke honden nooitvoor 100% kan vertrouwen. Dat is een genetisch iets.

niet voor 'dergelijke' honden,alle honden ;)
Uitspraak van PeterX op woensdag 18 april 2007 om 22:36:
Ik vind ook dat helaas deze hond terecht word afgemaakt

vind ik niet.de oppas moet de hond gewoon niet uitlaten ;)
mijn honden worden ook alleen uitgelaten door mij en mn vriend ;)
de baasjes dus ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trotste mama van Damon en Jamie op woensdag 18 april 2007 om 22:52:
Schijnbaar zijn er toch nog mensen op de wereld die dit niet weten.

Mijn zoontje is ook al gebeten door mijn hond en dat was wel degelijk zijn eigen schuld, het was gelukkig maar een waarschuwing, anders was het voor mijn zoontje, maar zeker voor mijn hond slecht afgelopen.

ff een vraagje he?
waarom laat je dat toe dan dat je kind je hond pijn doet?
dat moet je gewoon voorkomen ;)
maar dat is mijn mening ;)
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op woensdag 18 april 2007 om 23:06:
ff een vraagje he?
waarom laat je dat toe dan dat je kind je hond pijn doet?
dat moet je gewoon voorkomen
maar dat is mijn mening

Wanneer ik mijn rug ff omdraai heeft mijn zoon een kans om iets uit te spoken, neem aan dat je wel weet dat het niet mogelijk is om 24 uur per dag, de ogen op een kind gericht te houden? En ja het ene kind kan wel direct lief zijn tegen dieren en de ander niet.
Waarschuw beheerder
De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn hond dus ook voor de oppas. Had hij een andere oppas moeten nemen.
En t was een hond uit hetzelfde gezin als het zoontje..
Waarschuw beheerder
ik heb zelf een super lieve rottweiler echt je kan der alles mee doen ik vertrouw der ook echt voor 100%
maar ik weet dat mijn hond niet met bepaalde andere rottweiler samen kan spelen omdat ze zelf een keer is gebeten als pup door der eigen ras het leuke vind ik dat ze het super vind om te spelen met kleine hondjes

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/7819219.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op woensdag 18 april 2007 om 23:04:
de hond was aan t vechten dan zijn ze zo gefixeerd dat ze dat niet eens in de gaten hebben ;)
Uitspraak van Jan Human op woensdag 18 april 2007 om 22:28:

Jij kan het weten;) want wat de hond denkty dat denk jij ook;)

Beetje flauw gezegd natuurlijk maar sorrie daar kan je geen oordeel over vellen. Het zou zo kunnen zijn maar het kan net zo goed anders zijn.

niet voor 'dergelijke' honden,alle honden ;)

Ook wat je nu zegt dat is dubbelzijdig.

Honden hebben allen een roofinstinct.

Maar echte honden bestaan niet. Dat zijn de wolven en coyotes en de wilde honden.

Dus dat wil zeggen dat honden gefokt zijn naar hun huidige vorm. En elke hond is voor een ander doel gefokt. Zowel op uiterlijk als ook op gedragskenmerken.

Dus dat wil zeggen dat zowel het individu als ook het RAS verschillen kennen.

En Rottweilers zijn gewoon linker. Klaar. Das niet om flauw te doen.

Uitspraak van simone_1986 op woensdag 18 april 2007 om 23:07:
wat maakt dat nou weer uit

Ja wat zal dat nou toch uitmaken:| duhh:D

Misschien omdat deze honden een bijtkracht hebben van bijna 300 pond?! En sterker zijn dan de gem andere hond. En dat je ze ook nog eens heel goed moet opvoeden anders....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (A)sassy(A) op woensdag 18 april 2007 om 23:23:
ik heb zelf een super lieve rottweiler echt je kan der alles mee doen ik vertrouw der ook echt voor 100%

Ja is n mooi beest. Zal ook een goei zijn. Maargoed ze zijn aardig sterk en met kleine kinderen als het een keertje mis gaat dat gaat het goed mis he.:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 18 april 2007 om 23:45:
Ja wat zal dat nou toch uitmaken:| duhh:D

Misschien omdat deze honden een bijtkracht hebben van bijna 300 pond?! En sterker zijn dan de gem andere hond. En dat je ze ook nog eens heel goed moet opvoeden anders....

als een hond goed opgevoed is en aan kinderen gewend dan kan je hem makkenlijk bij je kind laten
Waarschuw beheerder
Ja dat dachten honderden á duizenden mensen bij wie het wel mis ging voor jou ook.

Je kan een hond opvoeden wat je wilt en het risico zo ver mogelijk inperken, maar boos worden al zijn ze nog zo lief kan gewoon gebeuren. En als die hond datn ook nog zo'n kaakdruk heeft en zo sterkis nou sorrie maar die komt niet in de buurt als ik n klein baby ofzo zou hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 18 april 2007 om 23:47:
Ja is n mooi beest. Zal ook een goei zijn. Maargoed ze zijn aardig sterk en met kleine kinderen als het een keertje mis gaat dat gaat het goed mis he.

ik zou ook geen enkele hond zelfs niet joy die ik ook nog zo goed vertrouw alleen laten bij een kind ookal weet ik dat ze niks zou doen maar dat risico kan je nooit nemen bij geen enkel honden ras

zels kinderen onder de 2 jaar kan je niet met katten alleen laten stel je voor je kat gaat er boven op liggen en niet eens omdat ze het kwaat bedoelen

en ze word idd erg sterk ze wil wel is achter een blaadje aan rennen die over straat waait en dan ga ik der zo achter aan hahahaha maja ik vind dat dat bij pup zijn hoort ze is gewoon erg speels
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jan Human op woensdag 18 april 2007 om 22:28:

niet voor 'dergelijke' honden,alle honden

Wat een bullshit het is altijd een bepaalde soort groep honden. Jullie lief hebbers praten alles goed maar het is gewoon een soort wat niet te vertrouwen is.

Uitspraak van Trotste mama van Damon en Jamie op woensdag 18 april 2007 om 23:11:
Wanneer ik mijn rug ff omdraai heeft mijn zoon een kans om iets uit te spoken, neem aan dat je wel weet dat het niet mogelijk is om 24 uur per dag, de ogen op een kind gericht te houden? En ja het ene kind kan wel direct lief zijn tegen dieren en de ander niet.

Duidelijk dat deze honden niet geschikt zijn voor kleine kinderen dus!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (A)sassy(A) op donderdag 19 april 2007 om 00:20:
ik zou ook geen enkele hond zelfs niet joy die ik ook nog zo goed vertrouw alleen laten bij een kind ookal weet ik dat ze niks zou doen maar dat risico kan je nooit nemen bij geen enkel honden ras

zels kinderen onder de 2 jaar kan je niet met katten alleen laten stel je voor je kat gaat er boven op liggen en niet eens omdat ze het kwaat bedoelen

en ze word idd erg sterk ze wil wel is achter een blaadje aan rennen die over straat waait en dan ga ik der zo achter aan hahahaha maja ik vind dat dat bij pup zijn hoort ze is gewoon erg speelslaatste aanpassing 19 april 2007 00:24

helemaal mee eens! heb zelf een rottweiler van 10 maanden en verder altijd met rottweilers gespeeld. het is een ontzettend lieve hond die naar mijn mening goed overweg kan met kinderen.
En als oppas bij een gezin met een hond hoor je gewoon te weten hoe je met honden om moet gaan. Je weet dus ook dat je vechtende honden niet uit elkaar moet halen, en i.i.g je hond moet aanlijnen als je met hem gaat wandelen in een groot bos.

Je hond kan nog zo goed luistere, maar als een andere hond begint zal hij zichzelf altijd verdedigen,... welk ras hond het dan ook is

en afmaken vind ik grote onzin!! dan geef m maar aan mij! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 08:33:
en afmaken vind ik grote onzin!! dan geef m maar aan mij!

zo ben ik nou ook
hahaha geef ze allemaal maar aan mij :P ik ben zo gek op het soort ze zulle het niet zomaar doen je hebt een verschrikkelijke trouwe hond aan een rotweiler als je weet hoe je der mee om moet gaan ik behandel haar als een kind van me ze heeft ook iedere dag een knuffel nodig want ik vind dat elk dier gelijk behandelt moet worden en met respeckt als je dat doet krijg je er een super dier voor terug en heel veel liefde krijg je terug van z,n dier ze beschermt me met der leven maar ze weet wanneer het genoeg is ze is gek op iedereen die ze ziet dat is soms wel een nadeel want de helft van de mensen zijn bang van der terwijl ze alleen maar geaait wil worden ze is helemaal gek van kinderen daar kan ze de hele dag mee rond wandelen dat vind ze zo geweldig zodra ze kinderen ziet is ze niet meer te houden hahaha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja das met die van mij ook! tis echt een schat, 's avonds komt zo ook lekker bij je op de bank liggen of af entoe in bed...

laatst hadden we politie aan de deur hier :/

07:10 Tarzan ( zo heet ie) was over de poort heen gesprongen en liep dus los op straat... ik hem natuurlijk wezen halen en we liepen dus langs elkaar, zonder lijn, weer naar ons huisje toe.

11:50 een of ander buitensporig dom wijf heeft de politie gebeld omdat mijn hond elke dag zonder lijn over straat liep, mensen probeerde te pakken en de hele buurt bij elkaar blafte...
de politie vertelde me dat mevrouw ontzettend bang is voor honden.

Allemaal leuk en aardig (gelukkig vonden ze Tarzan ook een schat) maar ben daarna naar mevrouw toegegaan of ze niet gewoon bij mij aan de deur kon komen om te vragen of ik me hond in de gaten wild houden.. zegt mevrouw doodleuk dat ze dat niet durfde omdat ze mensen met zoon hond niet vertrouwd :rot:
Die heb ik dus even lekker wat dingetjes duidelijk gemaakt! wat denkt ze wel niet ;)

Ben trouwens benieuwd hoe ze gaat kijken als de 2de erbij komt ;) :D
Waarschuw beheerder
zit je ook al te denken om een 2e te nemen hahaha wij ookalleen weten we het nog niet helemaal cker omdat joy onze hele bank al uitmekaar getrokken heeft een keer hahaaha en de tafel opgegeten nu hebben we een bence en werkt gelukkig prima de bence is ook groot genoeg voor 2 dus dat moet wel lukken alleen we zitten nog te twijvelen we willen graag pups met joy alleen hebben nog geen geschikte partner voor der kunnen vinden en we moeten w8ten tot ze 2 jaar is lijkt me zo leuk al onze vrienden willen graag een pup van haar hahahaha

ik heb net bij je fotows gekeken tarzan is wel een super mooi beest :D

dit is joy

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/7819219.jpg[/img]
meer fotows in me persoonlijke tekst en album
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Tarzan heeft het op schoenen, afstandsbedieningen, telefoon (3 in een maand :s) voorzien....
krijge t m ook op geen manier afgeleerd :S

bence is zeker ideaal, daar zitten die van ons als ze straf krijgen ;)

Tarzan is nu 10 maanden en we gaan ook een nestje met hem maken, aangezien hij nu al een goed lichaam heeft en voor mooie keentjes kan gaan zorgen ;)
nadeel is alleen dat het een hond zonder stamboom is...

zou zeker wachten tot ze 2 is indd, anders is het echt zo slecht voor een hond.

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/8172305.jpg[/img]

me andere hondjes staan ook in me album

*edit* sorry zag je foto te laat ;)maar wat een mooie kop!!! en dat kerstpakje is ook wel errug leuk ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
onze joy heeft ook geen stamboom daardoor is het zo moeilijk om een idiaale man voor der te vinden hahahhaha snap je maar ze heeft zelf ook z,n mooie bouw (heeft ze van der moeder) hahah nog een paaar maanden w8ten en dan eindelijk pups met der nu nog de aanstaande man vinden

jah ze is ook prachtig ze kijkt alleen niet echt rottweilerig hhahahah meer een labrador hahahaha je mag alles met der doen dat is zo prachtig
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja idd beetje labaradorogen....maar dat geeft haar ook een erg mooie uitstraling!

Tarzan lijkt ontzettend veel op zijn vader tot nu toe.... zijn vader was wel veel breder maar dat gaat og komen... hij gaat nu al de goede kant op...

hij woog nu 42 kilo en zag er ontzettend goed uit volgens de dierenarts ;) gelukkig maar....

hij mag nu alleen binnenkort onder t mes.. hij heeft een wolfsklauwtje( links achter op de foto) en die gaat eraf...
Waarschuw beheerder
joy der broertje heeft ook een wolfsteentje wat apart joy lijkt echt gigantich op der moeder en der broertje echt op der vader dat was ook z,n giga beer hoe oud is tarzan nouw?

joy is 4 april 1 geworden

en ze groeit nog steeds hahaha ze is nu bijna groter dan ik

Waarschuw beheerder
donateur
Ja Tarzan's broertjes en zusjes hebben allemaal niets weg van de moeder... heel apart

tarzan wordt 24 juli... 1 jaar

hij groeit ook als kool en uitlaten? dat doet hij mij... ik ben mara 1.65 en als tarzan op z'n achterpoten staat dan is hij ook groter als me...
Waarschuw beheerder
hahaha jij bent ook nie zo groot dus hahhaa

ik heb nog ff gemeten joy is nu net zo groot als mij ik ben 1.55 hhaha (smurf)

ik heb ook een halty aan moeten schaffen anders was het joy waar ga je met je baasje heen:P

Waarschuw beheerder
donateur
ja das misschien ook wel een goed idee voor mij haha... t scheelt gelukkig wel dat we achter het huis een grote ren aan het maken zijn, dus daar kan hij strax ook z'n behoefte doen als ik geen zin heb om een ronde te lopen :)
Waarschuw beheerder
hahhaha ik woon achter een super groot grasveld woon in een hele grote flat maar heb geen tuin jammer genoeg maar als het goed is gaat daar binnen kort verandering in komen hahaha

dus ik moet der wel uit laten maar vind het ook helemaal niet erg meestal ga ik lekker met de auto naar het bos vind ze prachtig

maar meis ik ga nu even kijken hoe het bij me moeder thuis is ik zou nog even langs gaan hahaha je zal het wel kennen maar meschien spreek ik je vanavond

Waarschuw beheerder
donateur
komt goed, veel plezier!

Waarschuw beheerder

Heb ik ook wel s gehad, maar dat vond ik niet de hond haar schuld...:no: Ze gingen ook met zn 2tjes vechten en toen trok ik er 1 weg en toen hup omdraaien en beet ze me in me been, maar dat hoort er nou eenmaal bij.. :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (A)sassy(A) op woensdag 18 april 2007 om 23:23:
ik vertrouw der ook echt voor 100%

Ik heb ook superlieve herder, maar ik zal NOOIT zeggen dat ik haar voor de volle 100% vertrouw. Het is en blijft een dier.. :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 10:53:
Ik heb ook superlieve herder, maar ik zal NOOIT zeggen dat ik haar voor de volle 100% vertrouw. Het is en blijft een wild dier..

dat is waar maar als ik zeg voor 98% is dat ook erg veel ;)
maar of je een hond kunt vertrouwen ligt grotendeels aan hoe hij is opgevoed door het baasje...
Waarschuw beheerder
vind ik ook ik vertrouw der echt maar om der ooit alleen te laten met me kinderen later nee zou ik niet doen zolang het niet kan lopen maja het zelfde geld voor me katten

Waarschuw beheerder
donateur
alleen met me kinderen laten zou ik ook nooit doen...

ben toen ik nog kleiner was ook een aantal keren gebeten door de hond van ons thuis... hij was denk ik jaloers omdat ik teveel aandacht opeistte....

die hond is daarom verkocht aan een alleenstaande man en wij hebben toen een andere gekocht en die vond mij wel leuk gelukkig
Waarschuw beheerder
ik denk dat ik joy niet alleen zou laten met me kind omdat zij nu altijd op nummer 1 staat en altijd aandacht krijgt en als je een kind krijgt word het toch anders verdeeld ik zou nooit me hond te kort doen maar toch een baby eist veel aandacht en idd ik denk dat ze jaloers worden en niet eens gemeen bedoelt maar daar moet je gewoon rekening mee houden

Waarschuw beheerder
donateur
:jaja: :jaja: :jaja:
Waarschuw beheerder
De peuter was met zijn oppas en de hond aan het wandelen. De Rottweiler raakte in gevecht met een andere hond. Toen de oppas en omstanders de honden uit elkaar probeerden te halen, beet de eigen hond het 2-jarige jongetje in zijn arm en in zijn hoofd

Als ik het goed lees word er gezegd dat ze aan het wandelen waren en dat de hond in gevecht kwam... Wie een grote hond heeft hoort te weten dat je beter niet tussen beide honden in kan springen!! In dit geval is het wel gebeurd en ik denk dat de hond uit zelfverdedeging het kind heeft gebeten..

Vind het een beetje dom van de oppas om niet eerst het kind in veiligheid te stellen en dan de hond.. Een hond kan wel wat hebben.. En meestal houden ze zelf wel op.

En ook heb ik gehoord dat als 2 honden vechten en je wil er tussen gaan staan...( nou ja in dit geval achter) Moet je ze aan hun staart trekken.. Als die Rot heb tenmiste had :S Haha..

Verder ben ik het niet eens met de beslissing van de ouders..!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ][\/][iss Chantie op donderdag 19 april 2007 om 11:57:
In dit geval is het wel gebeurd en ik denk dat de hond uit zelfverdedeging het kind heeft gebeten..

Vind het een beetje dom van de oppas om niet eerst het kind in veiligheid te stellen en dan de hond.. Een hond kan wel wat hebben.. En meestal houden ze zelf wel op.

En ook heb ik gehoord dat als 2 honden vechten en je wil er tussen gaan staan...( nou ja in dit geval achter) Moet je ze aan hun staart trekken.. Als die Rot heb tenmiste had Haha..

Verder ben ik het niet eens met de beslissing van de ouders..!!!

klopt helemaal wat je zegt, naar mijn mening.. dat van dat staarttrekken heb ik nog nooit hoeven doen, dus weet ook nit of het werkt...

Waarschuw beheerder
Wie een grote hond heeft hoort te weten dat je beter niet tussen beide honden in kan springen!! In dit geval is het wel gebeurd en ik denk dat de hond uit zelfverdedeging het kind heeft gebeten..

Mwoa ligt eraan in welke situatie je zit he ;)
Wij hebben thuis meerdere honden en denkt maar wel dat ik er tussen ga springen als ze aan het vechten zijn.. want anders hebben we een groot probleem.. ze gaan net zolang door totdat ze elkaar lelijk verwond hebben of zelfs doodgebeten hebben ;)

Ik spring er dus altijd tussen ;)
Maar als je er tussen springt moet je niet gaan mekkeren dat je gebeten bent, want een hond kijkt nou eenmaal niet waar hij bijt als hij in gevecht is :)

Waarschuw beheerder
En ook heb ik gehoord dat als 2 honden vechten en je wil er tussen gaan staan...( nou ja in dit geval achter) Moet je ze aan hun staart trekken.. Als die Rot heb tenmiste had Haha..

Aan de staart joh..?? :| Jij bent gek!! :/ :\
Je moet ze in de flanken pakken en gaan knijpen! Zodra de honden lucht happen kan je ze uitelkaar gaan trekken NIET EERDER!

Aan de staart trekken doe even normaal zeg!
Waarschuw beheerder
nou joy is een harstikke lief hondjuh
en zou geen kind kwaad doen
het ligt aan de baasjes niet aan de honden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P.P op donderdag 19 april 2007 om 00:48:
Wat een bullshit het is altijd een bepaalde soort groep honden. Jullie lief hebbers praten alles goed maar het is gewoon een soort wat niet te vertrouwen is.

Hedde het nou over mijn tekst of met mij tegen de rest want ik snap hetr niet. Je bevestigt wat ik dus al eerder zei.:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 10:53:
k heb ook superlieve herder, maar ik zal NOOIT zeggen dat ik haar voor de volle 100% vertrouw. Het is en blijft een dier.. :yes:

Juist he he eindelijk hoor ik het eens van een hondenliefhebster zelf. Dat je een hond nooit voor de volledige 100 procent kan vertrouwen wil dat niet zeggen dat dat afbreuk doet op de hond.

Je moet alleen soms rekening houden met het feit dat het een groot roofdier is.:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 13:30:
Mwoa ligt eraan in welke situatie je zit he

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 13:30:
Ik spring er dus altijd tussen ;)
Maar als je er tussen springt moet je niet gaan mekkeren dat je gebeten bent, want een hond kijkt nou eenmaal niet waar hij bijt als hij in gevecht is

Hee nu ben ik het wel met je eens. Dat klnkt al heel wat genuanvceerder dan wat je in het begin zei;)

Uitspraak van Disney figuur op donderdag 19 april 2007 om 13:47:
nou joy is een harstikke lief hondjuh
en zou geen kind kwaad doen
het ligt aan de baasjes niet aan de honden

Och jee hebben we dr weer zo een.:haha:

Dat de baasjes het belangrijkstr zijn oke, maar das een is maar een deel van het verhaal.

Waarschuw beheerder
donateur
Italiaanse baby doodgebeten door rottweilers van ouders
In de buurt van Turijn is gisteren een negen maanden oude baby doodgebeten door de twee rottweilers van de ouders van het kind. De grootmoeder raakte zwaargewond bij de aanval. Er gaan nu in Italië stemmen op om maatregelen te nemen tegen gevaarlijke honden.

Tuin
Het incident deed zich voor in de tuin van de villa van het gezin in Rivara, nabij Ivrea, in het noorden van Piemonte. De grootmoeder en het meisje werden aangevallen toen ze terug kwamen van een wandeling. Een huishoudster kon nog net op tijd naar binnen lopen met het acht maanden oude nichtje van de kleine Alessia.

Spoedoperatie
Alessia werd nog naar het ziekenhuis gebracht maar overleed nog voor ze daar aankwam. Haar oma onderging een spoedoperatie en is nu buiten levensgevaar. Buren van de familie hadden in het verleden al herhaaldelijk geklaagd over het gevaarlijke gedrag van de honden.

Minister van Gezondheid Livia Turco heeft de eigenaars van vechthonden intussen opgeroepen hun dieren streng in het oog te houden. Enkele parlementsleden eisen nu dat alle gevaarlijke honden worden geregistreerd. (belga/hln)

soms komt het allemaal tegelijk :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 19 april 2007 om 14:34:
Hee nu ben ik het wel met je eens. Dat klnkt al heel wat genuanvceerder dan wat je in het begin zei

:lol: mijn zinnen kloppen soms niet helemaal O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 14:48:
De grootmoeder en het meisje werden aangevallen toen ze terug kwamen van een wandeling

zonder aanleiding? kan niet, maak je mij niet wijs. er MOET iets gebeurt zijn, misschien niet iets tastbaars, maar dan een negatief lichaams-signaal ofzo..

dat een hond "zomaar" uit het niets van zich afbijt gaat er bij mij niet in...

Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 19 april 2007 om 14:27:
Dat je een hond nooit voor de volledige 100 procent kan vertrouwen wil dat niet zeggen dat dat afbreuk doet op de hond

ik vertrouw mijn honden ook nooit 100%. en dat heb ik al vaker gezegd, als je je hond 100% vertrouwd verlies je controle en oplettendheid bijv t.o.v. kinderen of andere honden.

en nee het heeft inderdaad niets te maken met de liefde voor je hond of iets dergelijks.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op woensdag 18 april 2007 om 21:29:
als je je hond met zo min mogelijk verwondingen eraf wilt halen zou ik eerst proberen ze bij de heupen op te tillen meestal laten ze dan wel los(heb er ervaring mee in de praktijk mn staff-reu heeft ook eens gevochten en dit werkte perfect)alleen moet je ze dan wel meteen bij elkaar wegtrekken natuurlijk anders grijpen ze elkaar opnieuw
of een andere optie: de breakstick

ja oke ligt ook aan de soort hond ik werk het meeste met herders en die hebben een ander gebit

van dat soort honden dat jij hebt slaat het gebit op slot heb ik gehoort bij een mechel is dat niet zo

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
stout dietje

Waarschuw beheerder

Ja en ik vind dat zo'n vuile vieze kk homo zoals jij een spuitje moet krijgen. Wat denk je wel niet joh stumpertje!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trotste mama van Damon en Jamie op woensdag 18 april 2007 om 22:43:

Waarom heb je een hond dan? Als je ze toch niet vertrouwd!

Waarschuw beheerder
inderdaad,en vechthonden zijn al helemaal niet te vertrouwen,en ik ben een echte trouwe dierenvriend heb zelf ook altijd honden gehad tot de dood,heb nu een poes genomen,maar honden zoals rotweilers,amerikaanse en engelse pitbulls vallen sneller aan omdat het vechthonden zijn...

Hoe kom je hier in godsnaam bij? Beetje rare opmerking.
Waarschuw beheerder
hou gewoon je mond als je niet weet waar je over praat

hele maal mee eens als je niet weet waar je oevr praat moet ja dat niet doen..maar ik ben bang dat het voor dat de rotwailer ook snel op de lijst van het rad komt te staan het is de laaste tijd wel vaak raak met ze
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 15:31:
ik vertrouw mijn honden ook nooit 100%. en dat heb ik al vaker gezegd, als je je hond 100% vertrouwd verlies je controle en oplettendheid bijv t.o.v. kinderen of andere honden.

en nee het heeft inderdaad niets te maken met de liefde voor je hond of iets dergelijks.

ben ik het niet mee eens ik heb een engelse stafford en die staan er ombekend dat ze 100% te vertrouwen zijn en het is zo...als hij bij me ligt altijd koppie tegen mijn koppie hij houd van knuffelen ik kan alles bij hem doen hij weet dat ik de baas ben heb hem als pup geleert to hoe ver hij kan gaan..ik ga natuurlijk niet wachten op het moment dat hij me een keer uit probeert..ik heb hem gewoon gek gemaakt tot hij steets harder en harder ging tot het voor mij genoeg was toen kei hard afgstraft..is niet zielig wat de meeste vast zullen denken...maar hij weet nu precies tot zo ver kan ik gaan en geen stap veder..

Waarschuw beheerder
inderdaad,en vechthonden zijn al helemaal niet te vertrouwen,en ik ben een echte trouwe dierenvriend heb zelf ook altijd honden gehad tot de dood,heb nu een poes genomen,maar honden zoals rotweilers,amerikaanse en engelse pitbulls vallen sneller aan omdat het vechthonden zijn...ik vind ze net zo lief alleen ik vertrouw ze minder

OMG mens..echt waar he.. mensen zoals jij moesten ze ophangen :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 19:51:
OMG mens..echt waar he.. mensen zoals jij moesten ze ophangen

:yes:
en dan zegt ze ook nog ik ben een echte dierenvriend he :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 18:59:

Ach ouwehoer dat slaat op niets onze kat kan je ook niet vertrouwen en ik hou verrekte van dat beestje.

Uitspraak van **michel** op donderdag 19 april 2007 om 19:47:
tot hij steets harder en harder ging tot het voor mij genoeg was toen kei hard afgstraft..is niet zielig wat de meeste vast zullen denken...

idd vertel!;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre@mc@tcher op donderdag 19 april 2007 om 16:17:
ja oke ligt ook aan de soort hond ik werk het meeste met herders en die hebben een ander gebit

van dat soort honden dat jij hebt slaat het gebit op slot heb ik gehoort bij een mechel is dat niet zo

dat is dus niet waar ;)
ze zullen niet snel loslaten want ze gaan door en door en door
maar de kaken slaan echt niet op slot;)
Waarschuw beheerder
Juist he he eindelijk hoor ik het eens van een hondenliefhebster zelf. Dat je een hond nooit voor de volledige 100 procent kan vertrouwen wil dat niet zeggen dat dat afbreuk doet op de hond.

hallo lezen :d
ik zeg dat de hele tyd al

Waarschuw beheerder
wij hebben 6 honden en die vechten regelmatig met elkaar!om de rangorde te bepalen.en we laten ze gewoon gaan want als je er tussen springt,reageren ze zich af op jou!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 21:14:
om de rangorde te bepalen

ja maar dat is ook anders! een roedelorde gevecht moet je altijd laten gaan!!!

dat is anders bij "zomaar" een gevecht; bijvoorbeeld op straat..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op donderdag 19 april 2007 om 20:01:
en dan zegt ze ook nog ik ben een echte dierenvriend he

Tja sommige mensen :S
Misschien is dit wat voor jou, aangezien jij ook altijd van die "opmerkingen" tegen komt :S
https://partyflock.nl/flocktopic/44834
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 18:59:

Tjonge jonge. Je kan geen enkele hond vertrouwen ook al issie nog zo lief en heeft ie nog nooit iemand gebeten!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 21:34:
ja maar dat is ook anders! een roedelorde gevecht moet je altijd laten gaan!!!

dat is anders bij "zomaar" een gevecht; bijvoorbeeld op straat..

daar ben ik het niet mee eens!als mijn duitse herder of een van de andere vecht op het strand of in de buurt laat ik het ook gewoon gaan.het word alleen maar erger als je de hond aan de riem gaat doen of er loopt te trekken.

Waarschuw beheerder

Je moet alleen soms rekening houden met het feit dat het een groot roofdier is.

Helemaal mooi gezegd! (Y)
Ben ik t helemaal mee eens! :yes:

Waarschuw beheerder
als hij bij me ligt altijd koppie tegen mijn koppie hij houd van knuffelen ik kan alles bij hem doen hij weet dat ik de baas ben heb hem als pup geleert to hoe ver hij kan gaan..ik

Ja dat doe ie van mij ook, maar dan nog het is en blijft een wild dier, je weet nooit hoe een hond in bepaalde situaties gaat reageren, ook al DENK je dat je je hond voor de volle 100% kan vertrouwen... :P
Maar ja die mensen die dat denken heb je dr nou eenmaal altijd tussen zitten..

Waarschuw beheerder
ik heb hem gewoon gek gemaakt tot hij steets harder en harder ging tot het voor mij genoeg was toen kei hard afgstraft

Je bent gewoon een achterlijk mongool! Ik zal jou s effe lekker gek maken tot je niet meer verder kan en je dan keihard afstraffen! Ze zouden mensen zoals jou gewoon op moeten hangen! :dood:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 16:10:
Je bent gewoon een achterlijk mongool! Ik zal jou s effe lekker gek maken tot je niet meer verder kan en je dan keihard afstraffen! Ze zouden mensen zoals jou gewoon op moeten hangen

haha als je niet weet waar je het over hebt moet je er niet over praten wat dan wou je er op wachten dat hij je een keer grijpt..wat ik versta onder hard afstaffen is hem in zijn nek pakken zo als een moeder hond dat doet op de grond drukken tot hij rustig is en dan laten gaan dat is honden taal als j e tenminste na een honde school bent geweest..mij hebben ze dat aan geraden om niet te wachten op dat moment..of leer je hem alles met een koekje pfff dan heb je hond die kruipt voor vreten mijne doet alles voor een aai over zijn bol..en hij is twee jaar ik ben de baas en dat weet hij..hij heeft het nog nooit in zijn kop gahaald om iets te slopen..al laat ik hem een dag alleen..als een hond weet wie de baas is sloopt hij niet..maar daar heb je cursus voor daar leer je de honden taal en dat is heel belang rijk..maar niet iedereen snapt dat...dat jij er zo raar opreageert zegt al genoeg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 16:10:
Je bent gewoon een achterlijk mongool! Ik zal jou s effe lekker gek maken tot je niet meer verder kan en je dan keihard afstraffen! Ze zouden mensen zoals jou gewoon op moeten hangen

maar je snapt niet wat ik bedoel..wat ik bedoel is tijdens het spel gewoon gek maken..vind hij zelf ook leuk..maar wel gewoon spelen he niet slaan of zo gewoon bij zijn hoofd pakken en zijn kond en da rondjes draaien gewoon gek doen maar ja hij gaat natuurlijk steets een beetje harder en harder is niet erg tot voor jou daar het punt is van nu is het te hard.druk je hem in zijn nek tegen de grond het enigste wat je doet is de nek beed na doen van een ouder ..[niet gaan schudden wat dan denkt hij dat je hem dood wil maken] honden taal is heel belangrijk..maar je hoeft niet zo raar te reageren hoor..maar ik snap het ook wel een beetje hat het ook wat beter uit moeten leggen..maar snap je nu wat ik bedoel??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 18:51:
Ik ben echt zo vaak gebeten door honden toen ik jong was

idd ik ook :/

Uitspraak van simone_1986 op woensdag 18 april 2007 om 19:25:
als honden aan het vechten zijn kijken ze niet zo nauw wie ze bijten

precies

eigenlijk moet je je helemaal niet bemoeien met 2 vechtende honden

ik doe het toch wel als er zoiets in het pension gebeurt waar ik stage loop..in een roedel is dat ook weer anders maar daar moet je zelfs er tussen komen, ken iemand die er ook tussen kwam,had die dat niet gedaan was zn hond zeker weten dood geweest..

Uitspraak van P.P op woensdag 18 april 2007 om 19:48:
alleen het zijn bijna altijd dezelfde groep soort honden

stumper verdiep je eens in het ras man kneus:looser:
door mensen zoals jij krijg je zulke achterlijke k*t verhalen

en ze een trap geven daar voelen ze niks van hoor

ligt er ook aan de hond denk ik :)

Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 18 april 2007 om 22:18:
hh sorrie maar ik vertrouw rottweilers ook voor geen meter

dacht ik vroeger ook altijd,maar er zijn echt genoeg lieve rotweilers hoor..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 19:51:
mensen zoals jij moesten ze ophangen :/

(y)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 21:34:
een roedelorde gevecht moet je altijd laten gaan!!!

ook niet altijd :-o als het beest word aangevallen omdat hij bijvoorbeeld 2 seconden uit de kennel is geweest en hij dus anders ruikt,dan liet mn baas het echt niet gebeuren dat ze de hond grepen

Uitspraak van **michel** op vrijdag 20 april 2007 om 18:32:
honden taal is heel belangrijk.

:yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:23:
daar ben ik het niet mee eens!als mijn duitse herder of een van de andere vecht op het strand of in de buurt laat ik het ook gewoon gaan.het word alleen maar erger als je de hond aan de riem gaat doen of er loopt te trekken.

haha ja dat had ik hier al eerder gezegd! ik laat het persoonlijk ook altijd gaan! kijk:

weet je, eigenlijk moet je je helemaal niet bemoeien met 2 vechtende honden. de een draait zichzelf wel een x af en dan is het gebeurt!

ik bemoei me er in ieder geval niet mee, dan voorkom je dit soort fratsen!

(F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 20 april 2007 om 20:15:
ligt er ook aan de hond denk ik

ja is ook maar lees mn bovenstaande verhaal maar s van oniel de mastino en 'mijn' ras heeft een hoge pijngrens en die voelen dat ecth niet ;)

Waarschuw beheerder
ook niet altijd als het beest word aangevallen omdat hij bijvoorbeeld 2 seconden uit de kennel is geweest en hij dus anders ruikt,dan liet mn baas het echt niet gebeuren dat ze de hond grepen

ik bedoel een rangorde gevecht. onze Newfy`s hebben het ook 2x gehad.

vechten om wie er binnen die 3 de baas zou zijn! hier mag je nooit tussen komen!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op vrijdag 20 april 2007 om 20:18:
en 'mijn' ras heeft een hoge pijngrens en die voelen dat ecth niet ;)

idd,heb een keer meegemaakt met een rottweiler dat die man zelfs een plank moest pakken en gebruiken voordat dat beest wat voelde:-o
Waarschuw beheerder

nou als je een staff hebt zal ik dat maar niet doen ;)
die gaan door tot de dood er op volgt
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 20:19:
ik bedoel een rangorde gevecht.

nou als er 1 half dood op de grond ligt dan kom je er echt wel tussen lijkt me? heb dat ook meegemaakt op mn stage,eerst laten gaan ja maar als het uit de hand loopt..maar vaak hielp een keer schreeuwen ook wel 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op vrijdag 20 april 2007 om 20:21:
nou als je een staff hebt zal ik dat maar niet doen

tja dat zegt genoeg lijkt me...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 20:22:
tja dat zegt genoeg lijkt me...

oja en dat is?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op vrijdag 20 april 2007 om 21:41:
oja en dat is?

ik bedoel ermee dat het dan genoeg zegt dat je ze dan wel uit elkaar zal moeten halen..

plus dat ik dat persoonlijk niet zo`n fijn idee zou vinden!

was niet lullig bedoelt hoor, maar nu ik het zo lees, staat het er wel lullig, sorry (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 08:02:
Tjonge jonge. Je kan geen enkele hond vertrouwen ook al issie nog zo lief en heeft ie nog nooit iemand gebeten!

Zeg jij. Ik vertrouw mijn eigen honden voor de volle 100%, zal lekker wezen als ik me eigen honden niet vertrouw!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 19 april 2007 om 20:02:
Ach ouwehoer dat slaat op niets onze kat kan je ook niet vertrouwen en ik hou verrekte van dat beestje.

Wie noem jij nou een ouwehoer dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 09:40:
Zeg jij. Ik vertrouw mijn eigen honden voor de volle 100%, zal lekker wezen als ik me eigen honden niet vertrouw!!

dan ben je naief, honden zijn nooit 100% te vertrouwen. En wat is daar mis mee? Als je dat in acht neemt kan je evengoed een goede band opbouwen met zo'n beest en een goede baas zijn hoor :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 21 april 2007 om 09:42:
dan ben je naief, honden zijn nooit 100% te vertrouwen. En wat is daar mis mee? Als je dat in acht neemt kan je evengoed een goede band opbouwen met zo'n beest en een goede baas zijn hoor

Zeg ook niet dat je dan geen goeie baas ben! Maar ik vetrouw mijn eigen honden wel, wat is daar mis mee dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 09:46:
wat is daar mis mee dan?

Dat je naief bent, een beest is nooit 100% te vertrouwen (mens ook niet maar goed) zeker niet als het om agressief onvoorspelbaar gedrag gaat.

En ja heb zelf ook een hond gehad, katten, paarden, etc. Ik ben op allemaal even gek, heb een goede vertrouwensband, maar ik zal nooit zo dom zijn om ze vor de volle 100% te vertrouwen. Dat kán simpelweg niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 21 april 2007 om 09:52:
Uitspraak van (K) Naadjuh (K) op zaterdag 21 april 2007 om 09:46:
wat is daar mis mee dan?

Dat je naief bent, een beest is nooit 100% te vertrouwen (mens ook niet maar goed) zeker niet als het om agressief onvoorspelbaar gedrag gaat.

En ja heb zelf ook een hond gehad, katten, paarden, etc. Ik ben op allemaal even gek, heb een goede vertrouwensband, maar ik zal nooit zo dom zijn om ze vor de volle 100% te vertrouwen. Dat kán simpelweg niet

Heeft niks met naief te maken maar goed! Dat jij je beesten niet vertrouwd voor de volle 100% goed dat is jouw mening! Maar mijn honden vertrouw ik 100%!! Laat ik het anders zeggen ik vertrouw ze met mij mijzelf voor 100%, ik weet hoe ver ik kan gaan bij ze..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is geen mening, dat is een keuze, een verstandige keuze lijkt mij. Ik noem het wel naiëf, of eigenlijk is het bewust je ogen sluiten voor iets dat je wel weet, dan maakt het je dus eigenlijk dom.

Maar goed, ieder z'n ding

Waarschuw beheerder
Ja inderdaad ieder zijn ding! Denk dat iedereen er anders over denkt! En als jij dat dom wilt noemen goed maar kijk eerst even naar jezelf dan.
Waarschuw beheerder
donateur
wat is er dom aan mijzelf dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 21:44:
ik bedoel ermee dat het dan genoeg zegt dat je ze dan wel uit elkaar zal moeten halen..

plus dat ik dat persoonlijk niet zo`n fijn idee zou vinden!

was niet lullig bedoelt hoor, maar nu ik het zo lees, staat het er wel lullig, sorry

ok ;)
maar daarom moet je ook voorkomen dat je hond gaat vechten ;)
Waarschuw beheerder

dat heb ik nou ook bij mij vertrouw ik der voor 100%

maar bij andere geen idee onbekende bedoel ik dan\\

de mensen die ze kent is ze helemaal gek mee \
en zover ik weet met iedereen maja
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 18:57:
Ja en ik vind dat zo'n vuile vieze kk homo zoals jij een spuitje moet krijgen. Wat denk je wel niet joh stumpertje!!

Helemaal mee eens!!!!

Slaat helemaal nergens op !!! Als jij met iemand op de vuist gaat moeten we jou ook maar afspuiten of niet dan????
Waarschuw beheerder
Als honden ruzie hebben moet je er sowieso niet gauw bij in de buurt komen
Rottweilers staan wel bekend om agressief gedrag en daarom komt het eerder in het nieuws
als het een golden retriever was geweest dan hadden mensen er zeker weten anders op gereageerd
vind het ook super onnutig hem gelijk af te maken
Want het ligt heus niet aan de hond
een beetje oppas die weet ook wel dat die dat kind moet weghouden bij ruziende honden lijkt me

Waarschuw beheerder
Ik vertrouw mijn eigen honden voor de volle 100%, zal lekker wezen als ik me eigen honden niet vertrouw!!

ik vind het ook maar dom. je moet het echt zelf weten hoor.

ik vraag me dan af hoe jij ermee omgaat als bijv. je hond in de tuin ligt en er ligt een kind naast, (laten we zeggen een klein kind.)

hoe doe je dat dan? blijf je er bij of ga je gerust binnen iets te drinken pakken???
Waarschuw beheerder
en ze een trap geven daar voelen ze niks van hoor

Dat ligt er aan wie en hoe en waar. Ik zou het sowieso maar niet doen;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Een grote vent kan een hond wel degelijk gebroken botten schoppen dat is niet onmogelijk hoe taai het beest ook is.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 09:41:
Wie noem jij nou een ouwehoer dan?

Je luisterd en leest niet!

Het gaat om het principe dat een hond een roofdier is en een hond mag je dus nit in alle situaties ten alle tijden toevertrouwen aan bijv hele kleine kinderen.

En dan kom op het laatst nog een smet oow ik vertrouw mijn honden voor 100%

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 09:55:
Laat ik het anders zeggen ik vertrouw ze met mij mijzelf voor 100%, ik weet hoe ver ik kan gaan bij ze..

Kijk daar zeg je al iets anders he. JE vertrouwd jezelf voor 100 procent met je honden.

Oke dat kan.

Maar het ging om honden alleen met kleine kinderen of babies.
Waarschuw beheerder
En als het een mens was geweest dan moet ie wel dood zo zouden de meeste mensen schreeuwen.

Ook mensen worden gemaakt zoals ze zijn.
Uitspraak van ~Thrillseeka op zaterdag 21 april 2007 om 17:16:
Slaat helemaal nergens op !!! Als jij met iemand op de vuist gaat moeten we jou ook maar afspuiten of niet dan????

Ja maar hoo ffkes.

Deze hond bijt en een kind dood. En de grootmoeder gewond.

Ik durf zeker te stellen dat als het een mens was geweest deze dood zou mogen van jou.;)

Ik wil niet flauw doen maar ik heb gewoon een hekel om of dieren als zowel mensen voor te trekken op de ander.

Beiden zijn levende wezens die recht hebben om te leven. Beiden zijn ze geworden door invloed van de mens en beiden kunnen ze in de fout gaan.

Ik zeg dat beest moet achter slot en grendel. En een mens precies het zelfde. Want als ze zo gevaarlijk zijn dat ze zoiets kunnen doen dan passen ze simpelweg niet in de maatschappij. (al is het dan een kut maatschappij)

;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oke peuter bijna dood uhh ja idd!:/

Ik haal ze door elkaar heen
Waarschuw beheerder
las net op hondenforum dat iemand ooggetuige is geweest

bleek die oppas toen de hond aan het vechten was het kind uit de kinderwagen te hebben gehaald en met het kind op de arm de honden uit elkaar heeft proberen te halen.. :S

hoezo dom :@

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op zaterdag 21 april 2007 om 19:37:
Kijk daar zeg je al iets anders he. JE vertrouwd jezelf voor 100 procent met je honden.

Oke dat kan.

Nee met mezelf! Tuurlijk niet een hond met een kind alleen laten dat nooit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op zaterdag 21 april 2007 om 21:47:
bleek die oppas toen de hond aan het vechten was het kind uit de kinderwagen te hebben gehaald en met het kind op de arm de honden uit elkaar heeft proberen te halen.. hoezo dom

heel erg dom

Waarschuw beheerder
ben ik het niet mee eens ik heb een engelse stafford en die staan er ombekend dat ze 100% te vertrouwen zijn en het is zo...

een hond blijft een hond, en is dus nooit volledig te vertrouwen.

ik heb zelf ook 2 honden, maar laat ze niet alleen met mijn kind, als ik alleen even boven moet zijn, worden mijn honden ingesloten, hoe lief ze ook zijn, de kans dát ze mijn kind iets zouden kunnen doen blijft altijd.

ik als ouder ben het VERPLICHT mijn kind geen gevaar te laten lopen in welke omstandigheid ook, en zo ben ik als dierenhouder ook VERPLICHT te beseffen dat dieren dieren blijven.

Uitspraak van Jantje trammelantje op zaterdag 21 april 2007 om 19:37:

maar ook dan hou ik altijd besef dat het dieren blijven.
en die moet je niet gaan vermenselijken, want ook dat brengt meer schade dan goed bij honden.
laat een dier dier zijn, het zijn geen mensen.

Uitspraak van -Ellen op zaterdag 21 april 2007 om 18:10:
een beetje oppas die weet ook wel dat die dat kind moet weghouden bij ruziende honden lijkt me

een beetje hondekenner weet dat je honden uit moet laten vechetn, en de kinderwagen vooral uit de buurt had moeten houden.

Uitspraak van AMSTAFFPOWER op donderdag 19 april 2007 om 20:02:
maar de kaken slaan echt niet op slot

zover mij bekend is gebeurt dat maar bij 2 hondsoorten, dat is de pitt en de staff.
en dan heb je nog de honden met een vergelijkbaar gebit dat echter niet op slot slaat

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 20:19:
ik bedoel een rangorde gevecht. onze Newfy`s hebben het ook 2x gehad.

vechten om wie er binnen die 3 de baas zou zijn! hier mag je nooit tussen komen!!!

in een normaal gevecht is er meestal 1 zwakkere, als die op de rug gaat liggen en zich overgeeft is het gevecht ook meestal voorbij.

als je 2 dominante hebt heb je een groter probleem.
dan kan het idd zijn dat ze doorgaan tot dat 1 zodanog toegetakeld is dat of het loodje legt of je helemaal kunt laten opkrikken bij de dierenarts.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 03:22:
als ouder ben het VERPLICHT mijn kind geen gevaar te laten lopen in welke omstandigheid ook, en zo ben ik als dierenhouder ook VERPLICHT te beseffen dat dieren dieren blijven.

inderdaad
maar ook dan hou ik altijd besef dat het dieren blijven.
en die moet je niet gaan vermenselijken, want ook dat brengt meer schade dan goed bij honden.
laat een dier dier zijn, het zijn geen mensen.

:jaja:
Waarschuw beheerder
een beetje hondekenner weet dat je honden uit moet laten vechetn, en de kinderwagen vooral uit de buurt had moeten houden.

dus als jou hond in gevecht raakt met een andere hond laat je ze gewoon doorvechten? :S
hondengevechten zijn verboden in nl

zover mij bekend is gebeurt dat maar bij 2 hondsoorten, dat is de pitt en de staff.
en dan heb je nog de honden met een vergelijkbaar gebit dat echter niet op slot slaat

zoals ik al eerder zei dat is een fabeltje

Waarschuw beheerder

Zelf weten!
Moet je ook niet zeuren als er wel een keer wat mis gaat!!

ik heb zelf ook 2 honden, maar laat ze niet alleen met mijn kind, als ik alleen even boven moet zijn, worden mijn honden ingesloten, hoe lief ze ook zijn, de kans dát ze mijn kind iets zouden kunnen doen blijft altijd.

ik als ouder ben het VERPLICHT mijn kind geen gevaar te laten lopen in welke omstandigheid ook, en zo ben ik als dierenhouder ook VERPLICHT te beseffen dat dieren dieren blijven.

Juist ja! (Y) :yes:

Waarschuw beheerder
een beetje hondekenner weet dat je honden uit moet laten vechetn

Dat ligt aan de gehele situatie. Dat betekend niet dat je ze altijd moet laten uitvechten! Want..:
in een normaal gevecht is er meestal 1 zwakkere, als die op de rug gaat liggen en zich overgeeft is het gevecht ook meestal voorbij.

als je 2 dominante hebt heb je een groter probleem.
dan kan het idd zijn dat ze doorgaan tot dat 1 zodanog toegetakeld is dat of het loodje legt of je helemaal kunt laten opkrikken bij de dierenarts.

;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op zondag 22 april 2007 om 11:43:
dus als jou hond in gevecht raakt met een andere hond laat je ze gewoon doorvechten?

ik zou dat niet doen iniedergeval
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op zondag 22 april 2007 om 12:03:
ik zou dat niet doen iniedergeval

nee ik ook niet :no:
lijkt me niet echt slim als je je hond nog langer als gezelschap wilt houden

Waarschuw beheerder
dus als jou hond in gevecht raakt met een andere hond laat je ze gewoon doorvechten?

je moet er vooral tussen springen en tegen de natuur in gaan (y)(als het een normale situatie betreft lossen de honden het onderling wel op, je ermee bemoeien zorgt alleen maar voor onduidelijkheid en verwarring en onrust)
dan zal het altijd een onopgeloste zaak blijven, en zullen beide honden bij een nieuwe kans weer met elkaar in gevecht gaan.

als je je honden los hebt, kun je weinig anders dan kijken hoe het loopt, en nee dan bedoel ik niet dat ze elkaar moeten afslachten, maar in een NORMALE situatie waarin 1 dominante is en 1 zwakkere is het meestal al gebeurt met wat afsnauwen, een korte worsteling waarin 1 zich onderwerpt, en je het niet eens een gevecht kunt noemen, maar wel de rangorde duidelijk is. een rangordebepaling kom je niet onder uit bij honden.

aangezien ik niet wens dat mijn honden aangevallen worden, maar zij ook geen andere hond, zorg ik gewoon ALTIJD dat ik mijn honden vast heb, en is er bij een kennismaking met een andere hond al gegrom en getier waarin ik kan opmerken dat het niet lekker loopt, dan loop ik mooi met mijn honden door, ipv conversatie's uit te lokken en af te dwingen (y)

als je ervoor kiest je hond LOS te laten, moet je ook niet zeuren als er een gevecht kan komen, voor dat risico kies je immers zelf, want niet elke hond kan overweg met een ander. dat is de verantwoording van een baas, en moet je achteraf niet je hond op de sodemieter geven.
honden blijven nu immers dieren die ook instinctief reageren volgend hun ingebouwde natuur systheem.

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 12:01:
Dat ligt aan de gehele situatie. Dat betekend niet dat je ze altijd moet laten uitvechten!

ik heb het ja ook over een normale doorsnee hond, alpha en omega

afslachtpatijen zijn heel wat anders, die probeert iedereen te voorkomen (y)

hondengevechten zijn verboden in nl

dat weet ik, oud nieuws, een hondegevecht in de zin dat jij bedoelt is niet een gevecht dat ik bedoel zoals je kunt lezen (y)

zoals ik al eerder zei dat is een fabeltje

mijn oom heeft jaren pitts gefokt, ik kan me een keer herinneren dat zijn hond in een boom met touw sprong en niet meer los liet, we hebben toen een stuk tak moeten afzagen en hem zo mee naar huis moeten nemen :lol: toen liet hij uiteindelijk wel los na een hoop gepredik :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 12:51:
je moet er vooral tussen springen en tegen de natuur in gaan (als het een normale situatie betreft lossen de honden het onderling wel op, je ermee bemoeien zorgt alleen maar voor onduidelijkheid en verwarring en onrust)
dan zal het altijd een onopgeloste zaak blijven, en zullen beide honden bij een nieuwe kans weer met elkaar in gevecht gaan.

als je je honden los hebt, kun je weinig anders dan kijken hoe het loopt, en nee dan bedoel ik niet dat ze elkaar moeten afslachten, maar in een NORMALE situatie waarin 1 dominante is en 1 zwakkere is het meestal al gebeurt met wat afsnauwen, een korte worsteling waarin 1 zich onderwerpt, en je het niet eens een gevecht kunt noemen, maar wel de rangorde duidelijk is. een rangordebepaling kom je niet onder uit bij honden.

aangezien ik niet wens dat mijn honden aangevallen worden, maar zij ook geen andere hond, zorg ik gewoon ALTIJD dat ik mijn honden vast heb, en is er bij een kennismaking met een andere hond al gegrom en getier waarin ik kan opmerken dat het niet lekker loopt, dan loop ik mooi met mijn honden door, ipv conversatie's uit te lokken en af te dwingen

als je ervoor kiest je hond LOS te laten, moet je ook niet zeuren als er een gevecht kan komen, voor dat risico kies je immers zelf, want niet elke hond kan overweg met een ander. dat is de verantwoording van een baas, en moet je achteraf niet je hond op de sodemieter geven.
honden blijven nu immers dieren die ook instinctief reageren volgend hun ingebouwde natuur systheem.

jij had t dus over een rangorde gevecht begrijp ik uit je verhaal?
ik bedoelde als jou hond aan t vechten is met een vreemde hond,die bijv. losloopt en op jou hond afkomt en m grijpt dan ga je ze echt niet hun gang laten gaan ;)
Waarschuw beheerder
mijn oom heeft jaren pitts gefokt, ik kan me een keer herinneren dat zijn hond in een boom met touw sprong en niet meer los liet, we hebben toen een stuk tak moeten afzagen en hem zo mee naar huis moeten nemen toen liet hij uiteindelijk wel los na een hoop gepredik

dan wou hij gewoon niet loslaten maar dat is wat anders dan dat de kaken op slot slaan ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op zondag 22 april 2007 om 15:59:
ik bedoelde als jou hond aan t vechten is met een vreemde hond,die bijv. losloopt en op jou hond afkomt en m grijpt dan ga je ze echt niet hun gang laten gaan

het verhaal is toch duidelijk of niet?

als je je honden los hebt, kun je weinig anders dan kijken hoe het loopt, en nee dan bedoel ik niet dat ze elkaar moeten afslachten, maar in een NORMALE situatie waarin 1 dominante is en 1 zwakkere is het meestal al gebeurt met wat afsnauwen, een korte worsteling waarin 1 zich onderwerpt, en je het niet eens een gevecht kunt noemen

juist ja..

dat soort "gevechten" haal ik ook niet uit elkaar hoor!
het houdt vaak vanzelf wel op, en misschien heb ik het dan wel over bijv. een Newf en niet over een staff.. zoals jij al zei:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 16:50:

mijn vriendin heeft er 1, en ook zij laat los als de andere hond zich onderwerpt en haar verder met rust laat (y)
ken nog meerdere mensen met staffs en die heb ik ook nog nooit anders zien reageren als een andere hond in een gelijke situatie.

stel je voor zeg dat zo'n hond steeds zodanig uit haar slof schiet dat het gevaarlijk wordt, nou dan krijg je net zoals de pitt, dat ze langzaam gaan uitsterven. en dat is niet de bedoeling.

dat soort "gevechten" haal ik ook niet uit elkaar hoor!
het houdt vaak vanzelf wel op

dat kun je niet eens een gevecht noemen, zo gaat dat nu eenmaal in de hondewereld. en hoe meer je ermee bemoeit, des te meer breng je de natuurlijke habitat van de hond in de war.

een gevecht noem ik alles dat geen normaal hondegedrag meer is en dat niet meer om rangorde gaat, honden die bewust gekweekt worden om een killermachine te worden en daar zodanig van uit hun vel gaan dat het gevaarlijk is, met de dood tot gevolg of zodanig letsel dat geen normale hondeverwondingen meer zijn.

niet wat worsteling, snauwen, en wat schrammen die gepaard kunnen gaan met wat bloed en een wondje dat iets dieper gaat. dat noem ik een aanvaring van honden die zich niet liggen, of wiens rangorde nog bepaalt moeten worden.

ik heb zelf 2 sharpei's, toen er 1 bij kwam was er ook gesnauw en aftasting van kijken wie de baas wordt. mijn reu is niet dominant, en heeft zich aan de teef overgegeven. rangorde is bepaald, sindsdien 1 harmonie. en ook hun hebben wel eens hun dag dat ze elkaar war afsnauwen, ik laat ze fijn hun gang gaan, zolang het normaal gedrag is, bemoei ik me nergens mee.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 17:08:
ik laat ze fijn hun gang gaan, zolang het normaal gedrag is, bemoei ik me nergens mee.

dat bedoel ik dus ook! (Y)
Waarschuw beheerder
het verhaal is toch duidelijk of niet?

:X
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 17:08:
mijn vriendin heeft er 1, en ook zij laat los als de andere hond zich onderwerpt en haar verder met rust laat
ken nog meerdere mensen met staffs en die heb ik ook nog nooit anders zien reageren als een andere hond in een gelijke situatie.

stel je voor zeg dat zo'n hond steeds zodanig uit haar slof schiet dat het gevaarlijk wordt, nou dan krijg je net zoals de pitt, dat ze langzaam gaan uitsterven. en dat is niet de bedoeling.

mijn reu heeft ook wel eens gevochten maar die heb ik er wel afgehaald anders was het zeker niet goed afgelopen
oja btw hij kan nog steeds goed met alle honden ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 21:58:

Oke dat kan.

Nee met mezelf! Tuurlijk niet een hond met een kind alleen laten dat nooit.

Dat is dus al een teken dat je je eigen hond niet voor 100 % vertrouwd.

Iemand die zijn of haar hond voor 100 % vertrouwd, heeft het bij voorbaat al verloren van de hond, sta je in mijn ogen in de rangorde achter de hond.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trotste mama van Damon en Jamie op zondag 22 april 2007 om 21:49:
Iemand die zijn of haar hond voor 100 % vertrouwd, heeft het bij voorbaat al verloren van de hond, sta je in mijn ogen in de rangorde achter de hond.

idd, mooi gezegd

Waarschuw beheerder
ik zou dat ook doen bij die kutkinderen als ik een hond was

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 08:41:
ik zou dat ook doen bij die kutkinderen als ik een hond was

:gaap:

Waarschuw beheerder
Ik loop altijd met een grote boog om honden heen als ik met mijn kleine meid ben..
Het zal je maar gebeuren, voor het zelfde geld is het kindje dood..
Waarschuw beheerder

uit laten vechten? wie weet wat er dan gebeurt dan overlijdt 1 of beide honden misschien! en ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hond ook behandel als een mens, hij mag aan tafel komen zitten enzovoorts maar ik vertrouw mijn hond niet voor 100% ook niet bij mijzelf, want als ik per ongeluk op zijn poot ga staan kan hij ook naar me uithalen! of hij krijgt opeens de kolder in ze kop en valt me aan, daar heb ik genoeg van gelezen en natuurlijk weet ik niet wat er dan gebeurde ( wat de baas eerst bbij de hond heeft gedaan) Maar een hond kan altijd opeens uithalen!
Uitspraak van AMSTAFFPOWER op zondag 22 april 2007 om 21:13:
mijn reu heeft ook wel eens gevochten maar die heb ik er wel afgehaald anders was het zeker niet goed afgelopen
oja btw hij kan nog steeds goed met alle honden

mijn hond heeft ook een keer gevochten en hij kan nog steeds met veel honden maar er is hier in de flat 1 hond en mijn hond moet dat beest echt niet zien! Want die 2 slachten elkaar echt af! Nu heb ik mijn altijd aangelijnt maar die ander loopt los, dus ik hou mijn hart vast!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 16:08:
Ik loop altijd met een grote boog om honden heen als ik met mijn kleine meid ben..
Het zal je maar gebeuren, voor het zelfde geld is het kindje dood..

ja of je maakt je kind onnodig panisch, die een jeugdtrauma krijgt omdat mama haar altijd weghaalt bij honden! je kan je kind beter leren om eerst aan het baasje te vragen of je de hond mag aaien en niet zomaar naar elke hond toelopen en die aanhalen! want echt waar..............ER ZIJN HONDEN DIE NIET ELK KIND GRIJPEN DIE ZE ZIEN! maar nu leer jij je kind dus dat elke hond bijt?
Waarschuw beheerder
dan moet je die hond ook eten geven om dit te voorkomen...wat een nerds..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op zaterdag 28 april 2007 om 19:34:
mijn hond heeft ook een keer gevochten en hij kan nog steeds met veel honden maar er is hier in de flat 1 hond en mijn hond moet dat beest echt niet zien! Want die 2 slachten elkaar echt af! Nu heb ik mijn altijd aangelijnt maar die ander loopt los, dus ik hou mijn hart vast!

tsja eigenwijze en domme mensen blijf je houden
'maar míjn hond doet niks hoor :rot:
jij hebt m aangelijnd dus ben jij niet aansprakelijk als er iets gebeurd ;)

ja of je maakt je kind onnodig panisch, die een jeugdtrauma krijgt omdat mama haar altijd weghaalt bij honden! je kan je kind beter leren om eerst aan het baasje te vragen of je de hond mag aaien en niet zomaar naar elke hond toelopen en die aanhalen! want echt waar..............ER ZIJN HONDEN DIE NIET ELK KIND GRIJPEN DIE ZE ZIEN! maar nu leer jij je kind dus dat elke hond bijt?

helemaal mee eens :respect:
mijn kind is opgegroeid met honden en die vind dus iedere hond lief :S:S
ben m nu aan t leren eerst vragen en dan pas er naar toe

Uitspraak van Neonleon op zaterdag 28 april 2007 om 19:36:
dan moet je die hond ook eten geven om dit te voorkomen

:lol:

Waarschuw beheerder
uit laten vechten? wie weet wat er dan gebeurt dan overlijdt 1 of beide honden misschien!

het ging over rangorde in mijn stukje, en daar kun je je niet mee bemoeien, anders zullen honden steeds weer in de aanval met elkaar gaan, niet handig als ze beiden in 1 huis wonen.
en ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hond ook behandel als een mens

dan weet je ook dat dat afgeraden wordt, ik snap het ergens wel, maar een hond vermenselijken kan voor problemen zorgen. ik hou ook van mijn honden, maar zie ze niet als mens, en zo bahandel ik ze ook niet (y)
Nu heb ik mijn altijd aangelijnt maar die ander loopt los, dus ik hou mijn hart vast!

dat is hun pakkie an, het gaat ze namelijk nog wat geld kosten als HUN hond die van jou aanvalt met schade, jij kunt hun dan aansprakelijk stellen en zo ook aangifte doen, krijgen ze er nog een boete bij ook (y)
honden horen aan de lijn, juist om problemen te voorkomen, dan moeten de gemeentes maar meerdere hondelosloopgebieden maken (y)

idd ben ik het mee eens, maar goed dat is ieder voor zich, ik heb er zo mijn mening over (n)
je kweekt op deze manier namelijk meer schade dan goed is, en als je pech hebt kweekt elke nieuwe generatie opnieuw die angst.
dan heb je wat (n)
maar goed mensen die zelf geen honden houden, of honden niet mogen hebben vaak al op dit gebied een andere instelling.

Uitspraak van AMSTAFFPOWER op zaterdag 28 april 2007 om 21:29:
mijn kind is opgegroeid met honden en die vind dus iedere hond lief
ben m nu aan t leren eerst vragen en dan pas er naar toe

die van mij ook, maar dat vragen vergeet hij vaak, al roep ik hem wel terug als hij zomaar aan een hond wil gaan, dan zeg ik.... wat moet je vragen?? ow ja zegt hij dan.... of ik de hond mag aaien :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 april 2007 om 11:52:
dan weet je ook dat dat afgeraden wordt, ik snap het ergens wel, maar een hond vermenselijken kan voor problemen zorgen. ik hou ook van mijn honden, maar zie ze niet als mens, en zo bahandel ik ze ook niet

maar ik vertrouw hem niet 100% als je even verder leest, ik weet dondersgoed dat het een hond is en ik weet ook dat ik de baas ben maar ik vertroetel hem ook wel heel erg hoor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op zondag 29 april 2007 om 12:22:
maar ik vertrouw hem niet 100% als je even verder leest

had ik gelezen, jij geeft zelf aan dat je je hond als mens behandeld.
dat moet je ook zelf weten (y)

Uitspraak van breezy302 op zondag 29 april 2007 om 12:22:
maar ik vertroetel hem ook wel heel erg hoor

dat is ook zeker geen schande (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 april 2007 om 11:52:
die van mij ook, maar dat vragen vergeet hij vaak, al roep ik hem wel terug als hij zomaar aan een hond wil gaan, dan zeg ik.... wat moet je vragen?? ow ja zegt hij dan.... of ik de hond mag aaien

haha ja idd :D:D

Waarschuw beheerder
Vind het altijd zo dom dat mensen zeggen: Hij bijt niet ,hoor.
Je kan nooit weten wat er in zo'n beest zn kop omgaat en daarom denk ik dat je ze nooit voor 100% procent kan vertrouwen. Dit geldt uiteraard voor alle dieren.
Waarschuw beheerder
Je moet ook niet in de buurt van 2 vechtende honden gaan staan,dan kan je dat verwachten&dit heeft helemaal niks te maken met het feit dat het een rottweiler was! Het had net zo goed zo'n Jack russel kunnen zijn,die zijn ook niet altijd even lief.

Waarschuw beheerder
De ouders van het jongetje laten hun hond afmaken.

Bastards
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SpeedMetal op donderdag 3 mei 2007 om 19:52:
Je moet ook niet in de buurt van 2 vechtende honden gaan staan,dan kan je dat verwachten&dit heeft helemaal niks te maken met het feit dat het een rottweiler was! Het had net zo goed zo'n Jack russel kunnen zijn,die zijn ook niet altijd even lief.

elke hond kan vechten, als het bijv een deense dog tegen een chiwawa is weet je wel wie er wint maar zijn het 2 chiwawas tegen elkaar kan het ook flink fout aflopen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op vrijdag 4 mei 2007 om 22:48:

elke hond kan vechten, als het bijv een deense dog tegen een chiwawa is weet je wel wie er wint maar zijn het 2 chiwawas tegen elkaar kan het ook flink fout aflopen

Ja vind ik ook, de hond pakt gewoon alles omdat hij in een gevecht is en dus niet oplet op wie er toevallig om hem heen staat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 16:31:

vind ik ook

ik bedoel,, elke hond kan dit doen, jij kan niet weten wat er om gaat in het hoofd van jouw dier,,

Waarschuw beheerder
is het een rottie is het groot nieuws.
bij een labrador zie je het niet zo uitgebreid :S

hond is hond, dier blijft dier.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 6 mei 2007 om 02:04:
hond is hond, dier blijft dier.

:jaja:

Waarschuw beheerder

:yes: ben hier helemaal mee eens, wij doen het ook zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zaterdag 21 april 2007 om 23:54:
bleek die oppas toen de hond aan het vechten was het kind uit de kinderwagen te hebben gehaald en met het kind op de arm de honden uit elkaar heeft proberen te halen.. hoezo dom

heel erg dom

Nou idd :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 mei 2007 om 22:32:
Uitspraak van ens op zaterdag 21 april 2007 om 23:54:

Watn achterlijk mens:S