Partyflock

Forumonderwerp · 942041
5 volgers · 85552x bekeken
Waarschuw beheerder
-1
hallo toekomstige mama's & mama's

Welke symptonen hadden jullie in het begin van jullie zwangerschap? En hoelang heeft het geduurd vooraleer jullie in verwachting waren?

hallo toekomstige papa's & papa's

Hoe ervaren jullie het vaderschap?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van okdan op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:17:
nu nog een leuke naam zien te vinden

daar hebben wij ook zolang over gedaan, om een naam te vinden. ik had een heel lijstje met leuke namen maar dat vond mn vriend weer niks hahaha. uiteindelijk zijn we dan toch uit een naam gekomen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <chantal> op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:30:
daar hebben wij ook zolang over gedaan, om een naam te vinden. ik had een heel lijstje met leuke namen maar dat vond mn vriend weer niks hahaha.

Daar zijn wij sinds week 8 mee bezig :lol: zit nu op week 25, en we hebben nog niks! Mn vriend is Italiaans, die wilt graag Italiaans.. ikzelf ben het er mee eens, want veel vn die namen vind ik écht mooi.

Zoals Dario, Eliano, Tony :D Maar hij vind Tony weer niks :no: :lol:
(Kwam ook alleen maar omdat ik laatste tijd veel naar de Godfather & Scarface kijk!)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:33:
Mn vriend is Italiaans, die wilt graag Italiaans.. ikzelf ben het er mee eens, want veel vn die namen vind ik écht mooi.

zijn inderdaad veel mooie italiaanse namen tussen, nou succes met het vinden naar een passende en mooie naam ;)
Waarschuw beheerder
die van mij wilt dat het valentijn gaat heten ik aiden.
moet wel vertellen dat we met valentijnsdag iets met elkaar kregen.maar dan nog.ik vindt valentijn geen leuke naam.moet dan altijd aan dat kind van charley van gtst denken.

hopelijk kan ik mijn vriend nog overhalen voor een andere naam.jelle vindt hij ook een leuke naam ik niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van okdan op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:43:
hopelijk kan ik mijn vriend nog overhalen voor een andere naam

ja jullie moeten het er natuurlijk wel over eens zijn :p altijd moeilijk hoor een naam vinden ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:29:
ze niks met zekerheid mocht zeggen

moet wel erbij zeggen dat ik het echt heeeeel graag wilde weten.maar zekerheid heb ik helaas nog niet al dacht ik ook te zien dat het een jongetje is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van okdan op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:45:
moet wel erbij zeggen dat ik het echt heeeeel graag wilde weten.maar zekerheid heb ik helaas nog niet al dacht ik ook te zien dat het een jongetje is

die vn mij was overduidelijk een jongen :lol: zag duidelijk zn piemeltje, en de gyneacoloog wees zn balzakjes aan hahaha.

Waarschuw beheerder
donateur
Als er iemand een beetje energie over heeft, dan hou ik me aanbevolen. Elke dag na 14.00 uur stort ik helemaal in. Beetje vervelend, dus van mij mogen de 12 weken wel snel over zijn! Prettig weekend dames!
Waarschuw beheerder
Grappig altijd dat mensen zo verschillend kunnen denken over namen...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 15:40:
dag na 14.00 uur stort ik helemaal in. Beetje vervelend, dus van mij mogen de 12 weken wel snel over zijn

Heb ik ook Non!
Gisteren melde ik nog dat het beter ging, maar vandaag is het weer een ramp!
Ben helemaal verrot!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op vrijdag 16 oktober 2009 om 15:45:
Grappig altijd dat mensen zo verschillend kunnen denken over namen...

Gelukkig wel :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
ik voel me vandaag helemaal super.Nergens last van en na een zware dag werken heb ik nog energie voor tien :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 17:16:
ik voel me vandaag helemaal super

Ik heb eigk sinds week 14 nergens last meer vn :lol:
Alleen maagzuur soms.

Waarschuw beheerder
donateur
@Daan En het erge is nog dat Maarten denkt dat ik me aanstel :[ Maarjah het is weekend en het enige wat ik ga doen is studeren voor een examen en verders helemaal NIETS!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 18:30:
@Daan En het erge is nog dat Maarten denkt dat ik me aanstel

Oh echt? Bart is gelukkig wel begripvol!
er was laatst iets op tv over dat zwangere vrouwen eigenlijk ook de mogelijkheid moeten
hebben om de eerste 3 maanden met zw.verlof te gaan.
Ik vind het helemaal niet zo'n gek idee :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 16:00:
Gelukkig wel

Zeker weten :D Als ik sommige namen hoor denk ik No way dat mijn kind zo zou gaan heten :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op vrijdag 16 oktober 2009 om 20:02:
Zeker weten :D Als ik sommige namen hoor denk ik No way dat mijn kind zo zou gaan heten :lol:

wehe hier nog 1
heb echt heeeeeel lang nagedacht over een naam en ben eigenlijk wel tevreden :) hoor je niet vaak gelukkig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op vrijdag 16 oktober 2009 om 20:02:
Als ik sommige namen hoor denk ik No way dat mijn kind zo zou gaan heten

:lol: Idd.

Maar vind altijd wel dat het de keus vn de ouders zelf is, kind kan er niets aan doen.

Waarschuw beheerder
donateur
over de naam zijn wij het gelukkig nu helemaal eens.Ik hoop niet dat ik nog opeens van gedachte verander want dan hebbben we weer een probleem :D
En de baby krijgt de achternaam van mijn vriend.Alleen we moeten het nog steeds erkennen bij het gemeentehuis.Denk dat ik deze week maar een afspraak ga maken om het te erkennen voor het te laat is.
Waarschuw beheerder
Och dat moeten wij ook nog steeds doen!
Alleen is het geen erkenning vd ongeboren vrucht meer. :p

Waarschuw beheerder
donateur
ow ik dacht dat je echt al in je zwnagerschap erkenning moest aanvragen.Anders krijgt het kind namelijk mijn achternaam en om het dan te laten veranderen kost heel veel geld
Waarschuw beheerder
Oh dat weet ik niet, beide kids hebben mijn achternaam, mijn vriend wou niet dat de naam van zijn vader werd doorgegeven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 oktober 2009 om 07:59:
En de baby krijgt de achternaam van mijn vriend.Alleen we moeten het nog steeds erkennen

dat hebben wij vorige week pas gedaan en ben over 3 dagen uitgerekend hahaha

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn zoon Meeis heeft de achternaam van mijn man. Toen waren we nog niet getrouwd, dus ik heb daar toestemming voor gegeven en baby 2.0 krijgt sowieso de achternaam van mijn man.
Waarschuw beheerder
Mika heeft ook de achternaam van mijn vriend!
Tijdens mijn zw.schap ff samen langs het gemeentehuis geweest omdat vriendlief zonder
erkenning Mika ook niet aan kon geven.
Nou blij toe, want had er na mijn bevalling niet aan moeten denken nog ff langs het gemeentehuis te moeten 8)
Bij deze baby zal het precies zo gaan, of mijn vriend moet voor die tijd nog op zijn knieen gaan :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op zaterdag 17 oktober 2009 om 14:01:
vriendlief zonder
erkenning Mika ook niet aan kon geven.

Dat zal wel per gemeente verschillend zijn of intussen veranderd zijn denk ik, hier was dat iig niet, 3 jaar terug ook nog niet.

Waarschuw beheerder
Ik ben nu 35 weken zwanger.
Van me 2de kindje hihihi.
Super spannend allemaal. heb al bloedverlies gehad was niet zo leuk.
Afentoe krampjes dus denk dat ik snel me kindje heb..
Zal ze grote broer zwaar trots zijn.
Verder niet echt veel kwaaltjes gehad.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 oktober 2009 om 09:34:
ow ik dacht dat je echt al in je zwnagerschap erkenning moest aanvragen.Anders krijgt het kind namelijk mijn achternaam

Klopt! Wij hebben het voor een paar weken terug gedaan. En gelijk papieren voor het kantongerecht meegekregen. Ook niet vergeten he;) Erkennen bij het gemeentehuis betekent nog niet, dat jou vriend daadwerkelijk de vader is van het het kind.
Mocht het uitgaan tussen jullie en er niks bij het kantongerecht geregeld, heeft je vriend geen recht op jullie kind.

Waarschuw beheerder
donateur
Je kind erkennen bij het gemeentehuis betekend dat je als vader plichten hebt en je als vader bij het kantongerecht ook als ouderlijke macht staat geregistreerd heb je ook rechten. Zo simpel is het.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 oktober 2009 om 15:00:
Ik ben nu 35 weken zwanger.

gefeliciteerd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van D!3M op zaterdag 17 oktober 2009 om 16:14:
Mocht het uitgaan tussen jullie en er niks bij het kantongerecht geregeld, heeft je vriend geen recht op jullie kind

pff ook eigenlijk belachelijk.Nou ik ga dan echt deze week een afspaak maken.

Waarschuw beheerder
donateur
Miep, je krijgt die papieren vanzelf thuis gestuurd of je krijgt ze van de burgelijke stand als je de geboorte van je kind gaat aangeven. Je hoeft er niet achteraan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 oktober 2009 om 18:47:
pff ook eigenlijk belachelijk.

Ja he:/ Weet je nog wat achterlijker is?? Als jij en je vriend uit elkaar gaan en jou vriend heeft alleen jullie kind erkend bij de gemeente, is hij wel verplicht om alimentatie te betalen, maar dan nog word hij niet gezien als de vader:S
Waarschuw beheerder
Mocht het uitgaan tussen jullie en er niks bij het kantongerecht geregeld, heeft je vriend geen recht op jullie kind

mijn vriend heeft amy erkent voor de geboorte draagt ook zijn achternaam en volgend jaar gaan we trouwen dus krijgt hij automatisch ook gerechtelijk gezag
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 oktober 2009 om 18:05:
Je kind erkennen bij het gemeentehuis betekend dat je als vader plichten hebt en je als vader bij het kantongerecht ook als ouderlijke macht staat geregistreerd heb je ook rechten. Zo simpel is het.

kanton moeten wij ook nog doen :jaja: erkenning hebben we gedaan voordat xavi geboren werd, had er ook echt niet aan moeten denken om na mijn bevalling mee te gaan aangifte doen :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Voor ons was het kanton wat formulieren invullen en opsturen en toen was het geregeld. Gelukkig gaat alles nu vanzelf omdat ik getrouwd ben. Scheelt weer gedoe. Ik ben net heel bruut wakker gemaakt door man en zoon :[ stelletje druktemakers op de zondag!

Waarschuw beheerder
Erkennen bij het gemeentehuis betekent nog niet, dat jou vriend daadwerkelijk de vader is van het het kind.

heh.. ik heb daar nog nooit wat van gehoord :O
Volgens mij ook niet gedaan :$ dat word dus hoog tijd!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 oktober 2009 om 09:34:
ow ik dacht dat je echt al in je zwnagerschap erkenning moest aanvragen.Anders krijgt het kind namelijk mijn achternaam en om het dan te laten veranderen kost heel veel geld

Klopt. Moesten wij ook doen. Hebben we 15 okt laten doen.. Want wij kregen ook te horen, als je dat niet doet dat anders het kind mijn achternaam zou krijgen. En zonder erkenning had me vriend geen donder te zeggen over ons kind, en als er bv iets met mij zou gebeuren had me vriend totaal geen recht over zn eigen kind.

Nu hebben we gezamelijk de voogdij.

Waarschuw beheerder
Hi iedereen! :bye: :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 oktober 2009 om 17:46:
heh.. ik heb daar nog nooit wat van gehoord
Volgens mij ook niet gedaan dat word dus hoog tijd!!!

Normaal gesproken wordt dat uitgelgd als de vader het kind erkent..

Verder hier alles ok, nog steeds moe, misselijk en ik begin erg aan te komen.. Nu met 9weken moet ik echt
positiekleding aan. Maar goed hoort er bij he :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cocktail: Renée :cocktail: op zondag 18 oktober 2009 om 19:21:
Nu met 9weken moet ik echt
positiekleding aan.

Pas 9 weken zwanger en dan al positiekleding?! :|

Waarschuw beheerder
Normaal gesproken wordt dat uitgelgd als de vader het kind erkent..

Ik weet er echt niks van!! Heb er ook nooit van gehoord???
Waarschuw beheerder
Mijn vriend kon onze kids gewoon aangeven naar de geboorte zonder iets vooraf te erkennen o.i.d. maar dat zal idd wel alleen zijn als het de achternaam van de man krijgt.

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 oktober 2009 om 23:01:

Volgens mij staat het ook nergens vermeld dat je dat normaal moet doen.
Waarschuw beheerder
Verder hier alles ok, nog steeds moe, misselijk en ik begin erg aan te komen.. Nu met 9weken moet ik echt
positiekleding aan. Maar goed hoort er bij he

fijn dat alles goed gaat, en ja dat aankomen hoort erbij ;)

hier is alles nog steeds rustig tot nu toe en ben morgen uitgerekend :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 oktober 2009 om 23:01:

ook geen papier gekregen bij aangifte geboorte? want die hoor je te krijgen en dan ook de uitleg erbij

Uitspraak van Funtje (F) op maandag 19 oktober 2009 om 10:32:
Mijn vriend kon onze kids gewoon aangeven naar de geboorte zonder iets vooraf te erkennen o.i.d. maar dat zal idd wel alleen zijn als het de achternaam van de man krijgt.

jou kids hebben jou achternaam he dus dan hoeft het idd neit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mama Deb(l) op maandag 19 oktober 2009 om 10:48:
ook geen papier gekregen bij aangifte geboorte? want die hoor je te krijgen en dan ook de uitleg erbij

Nee ik weet totaal van niks, ik dacht dat je het ook alleen maar bij het gemeentehuis moest erkennen, dat heeft mijn vriend gedaan toen ik zwanger was en thats it!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 10:52:
dacht dat je het ook alleen maar bij het gemeentehuis moest erkennen, dat heeft mijn vriend gedaan toen ik zwanger was en thats it!!

nou dat is dan heel fout van de ambtenaar van de burgelijke stand!! dan zou ik de papieren alsnog aanvragen

Waarschuw beheerder
goeiemorgen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 11:21:
goeiemorgen!

goeiemorgen :) alles goed?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 11:21:
goeiemorgen!

mogguh:d

zo hier vanmorgen amy haar EEG gehad ging super goed ze bleef onwijs rustig(L) dus apetrots op haar nu wachten tot vrijdag op de uitslag
Waarschuw beheerder
Goedemorgen :)

Nu met 9weken moet ik echt
positiekleding aan

Hier ook 9wk5dg, en een gewone broek past echt niet meer!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mama Deb(l) op maandag 19 oktober 2009 om 11:51:
zo hier vanmorgen amy haar EEG gehad ging super goed ze bleef onwijs rustig dus apetrots op haar nu wachten tot vrijdag op de uitslag

fijn dat ze rustig bleef :) nu de uitslag nog.. duurt weer ff tot vrijdag