Partyflock

Forumonderwerp · 939637
5 volgers · 26100x bekeken

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat er hier op PF weinig tot niks over Dub besproken wordt. Er zullen toch wel mensen warm worden van vette Dub-beats.

Helemaal tegek vind ik:

Basic Channel
Convextion
Deepchord

Op dit moment is mijn favo plaat: Marko Fürstenberg - Surphased EP

Sample

Zijn er hier nog meer liefhebbers te vinden?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
http://www.discogs.com/cv313-Seconds-To-Forever/release/2540280

Die A2 is geniaal!

Waarschuw beheerder
Wilde ik net de blog van Field Records bezoeken, krijg ik het bericht dat de blog alleen toegankelijk is voor uitgenodigde lezers. Wie weet hoe ik uitgenodigd kan worden? Is het bezitten van 1 van hun platen daarvoor al voldoende? :P
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Het ziet er naar uit de dat de blog uit de lucht is gehaald, fieldrecords.nl wordt doorverwezen naar MySpace. Raar verhaal.
Waarschuw beheerder
Jammer idd, hopen dat het tijdelijk is. Een van de fijnste podcast series around :)
Waarschuw beheerder
Ja Faz, die Trapez002 is erg dik. Die heb ik ooit nog eens op de kop weten te tikken in 'n platenzaak op Ibiza. Tevens heb ik daar Trapez001 toen gekocht. Ook erg tof ding!

Trapez 011 is overigens ook erg tof. Kwam ik ooit tegen in 'n set van Mark Boon. Ook die heb ik toen nog eens gescoort.

Trapez001: http://www.discogs.com/Multipliar-Deep-Service-EP/release/30370
Trapez011: http://www.discogs.com/M-Rahn-Toaster/release/45522

Waarschuw beheerder
Hee, ben je er nog Rivo :P

Het is wel grappig dat al die hedendaagse speelgoedminimal labels zoals Trapez, Raum...musik en ook Traum supervette releases hadden aan het begin van hun catalogus. Zo zie je maar dat het een commerciel systeem is en er releases MOETEN worden uitgebracht. Zonde van de kwaliteit.

Die trapez 1 & 11 ken ik wel, super vet inderdaad. Dit is er trouwens zo een op Raum Musik: http://www.discogs.com/Michael-Langlois-Tiefseepicknick/release/8832

Waarschuw beheerder
Hier een review van die track op discogs:

Absolute class tech house/dub techno release.
'Tiefseepicknick' meaning (you guessed it...) deap sea picnic is a dub techno classic.
'Drei' is timeless. Sorry for the obligatory referencing but think Maurizio meets Deepchord meets Studio 1. Drei means 3 and I guess it refers to the triolic nature of this pulsating reverbed chord riddim.
'Losing' is the slowest of the three sounds more electro-style. The vibe here is a bit darker. Also great.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 januari 2011 om 10:00:
Dit is er trouwens zo een op Raum Musik: http://www.discogs.com/Michael-Langlois-Tiefseepicknick/release/8832

Hahaha, ja die heeft Rivo ook in de collectie inderdaad!

Yep, ben er nog maar man, druk met werk enzo. Weinig tijd meer gestoken in muziek. En als ik tijd steek in muziek is het weinig dub meer maar echt een allegaartje van alles en nog wat. Best leuk wel.

Waarschuw beheerder
Dat heb ik dus ook. Toevallig wel laatst doe nieuwe CV313 gekocht, prachtige plaat. Verder is het bij mij ook een allegaartje. Maar ik wil binnenkort wel weer eens een dikke diepe dub techno set opnemen, het komt er alleen niet van...

Waarschuw beheerder
Zal eens checken, ken niet zo veel tracks, dus dat is wel spannend.

Waarschuw beheerder
Laatst heb ik Spaciotemporal van Iori besteld op 12" want ik vind het echt een te zieke dubtechno plaat. Helemaal vergeten om hem ook even met jullie te delen. Ik kon echt zweren dat het nummer ook op Youtube stond, maar ik kan hem niet meer vinden. Dan maar het sampeltje beluisteren:

http://www.phonicarecords.com/product/view/65562

EDIT: Hier in volle glorie te beluisteren:

http://soundcloud.com/phonicarecords/spaciotemporal
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er is weer een nieuwe Fürstenberg set vrijgegeven..en hij is weer fijn!

http://soundcloud.com/r_co/marko-f-rstenberg-live-set-panorama-bar-berlin-22-01-2011

:D

Waarschuw beheerder
Zal het allemaal even checken, zag inderdaad ook die nieuwe furstenberg al voorbijkomen.
Waarschuw beheerder
Het Cirkel album van Daniel Sanchez en Eelco Augustijn bevat trouwens ook lekker materiaal. Het zijn lange tracks met lekkere dub invloeden. Hieronder kun je hem beluisteren..

http://www.minimalfreaks.com/daniel-sanchez-and-eelco-augustijn-cirkel-album-blaalbum001/

Waarschuw beheerder
Weet iemand de track op 31 minuten van deze mix? Rivo?

Waarschuw beheerder
Fijne mix is dat inderdaad. Das toch een set van Scion of niet? Heb em al een tijd op de computer staan. Ik ken alleen die Lazyfish nummers die in het begin worden gedraaid.

Waarschuw beheerder
Mijn neef had het gevraagd aan DJ Pete op facebook. Hij zegt dat dit geen scion mix is.

this is not a scion DJ mix !!! however, I don't know the track at 31 minutes ! cheers, pt

Waarschuw beheerder
Hmmm mijn mp3 is genaamd "Scion Live @ Hr-XXL Nightgroove 2001". Van wie is het dan wel?

Waarschuw beheerder
Geen id. Dat weet dj pete ook niet.
Waarschuw beheerder
Deeptech sessie met de Elektron Octatrack DPS-1:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op zaterdag 5 februari 2011 om 12:11:
Deeptech sessie met de Elektron Octatrack DPS-1:

Mooi man, leuke demo van de Octatrack en een lekkere track ook.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op zaterdag 5 februari 2011 om 13:31:
Mooi man, leuke demo van de Octatrack en een lekkere track ook.

Dank je! Het is geen "in-depth" demo maar het geeft wel een beetje aan wat de mogelijkheden zijn. :)
Waarschuw beheerder
Zo, weer een tijdje hier niet geweest.

Allereerst, Arjen. Wat een superstoer filmpje weer. Heerlijk om naar te luisteren en naar te kijken. Ondanks dat ik nog maar weinig naar dit soort tracks luister ben ik meteen mega enthousiast als ik jou weer bezig zie hehehe. Had je al vernomen dat Dominique weer bezig is met een Open Air Boshut part weet-ik-het-hoeveel? Sowieso wat mensen hier van 't forum uitnodigen denk!

Enfin... Die set die jij neerknalt hier Faz, die was mij ook bekend als een Scion set. Hij is alleen wel sneu gemixt dus het verbaasd me dan ook niets dat het een joker is die die set online heeft geknalt.

Hoe dan ook. Ik herken best een pak platen uit die set ja, maar niet die jij bedoeld. Wat ik wel ken;
1 = Jan Jelinek - Rock in the Video Age
3 = M. von Schommer - Würfel
4 = Lazyfish - Partofaloop
6 = Lazyfish - Selfocus
8 = Ridis - Triangle
10 = Substance - Relish
12 = Maus & Stolle - Taxi
17 = Paul St. Hilaire - Witaattitude
18 = Maus & Stolle - For Your Ears Only
20 = Ø - Atomit EP
21 = Akufen - 1.2

Waarschuw beheerder
Thanks oudtst :P

Waarschuw beheerder
Maar die waren al bekend...

Waarschuw beheerder
Voor een ieder die mijn vorige post gemist hebben. Luister deze plaat want hij is ziek:

http://www.youtube.com/watch?v=OIN01pvn4hU

Waarschuw beheerder
Lekker dubben hmmm.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rivo Music op zondag 13 februari 2011 om 20:57:
Allereerst, Arjen. Wat een superstoer filmpje weer. Heerlijk om naar te luisteren en naar te kijken. Ondanks dat ik nog maar weinig naar dit soort tracks luister ben ik meteen mega enthousiast als ik jou weer bezig zie hehehe. Had je al vernomen dat Dominique weer bezig is met een Open Air Boshut part weet-ik-het-hoeveel? Sowieso wat mensen hier van 't forum uitnodigen denk!

Haha, bedankt! Ik moet zeggen dat ik er ook niet zoveel meer mee bezig ben maar af en toe is het toch wel lekker om te doen. Dominique had me al een mailtje gestuurd over de volgende Open Air Boshut fuif, we moeten inderdaad maar eens wat mensen van hier uitnodigen. :D
Waarschuw beheerder
hey lui
ben er n tijdje uit geweest, wordt er tegenwoordig nog n beetje goeie shit uitgebracht?
Waarschuw beheerder
die spaciotemporal is chill
Artiest Rensz
Waarschuw beheerder
3 HOURS Minimal/Techno fun!

Met tracks van:

Angy Kore
Chris Liebing
Edit Select
Gary Beck
Jeff Rushin
Lucy
Perc

NJoy!

Artiest {SHOWLIST artist 65366, 10843, 4146, 35710}
Waarschuw beheerder
***KONINGINNEDAG 2011 AMSTERDAM***

[img width=180 height=243 cacheid=0011b30c002f3c46f535956b1a02c0e9eb]http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/186060_100001267506636_5198268_n.jpg[/img]

BOSTON STRIP Damsko Hill carnival

Waar:Hoek Leidseplein/Marnixstraat naast de stadsschouwburg

Boston Strip gooit de inboedel op straat...
uk funky, garage, house, deephouse, disco, dubstep, techno......yep Bassssmusic

Killer soundsystem..Standaard d&b Audiotechnik

Line up:

-Boston Strip
*Ruben x
*Faber
*Lautek
*Mudde
*DDK

-Audio Culture
*Styx
*Mike Engine

-Guerilla Speakerz

-Faz

Waar:Hoek Leidseplein/Marnixstraat naast de stadsschouwburg.

Vanaf 12:00 tot 20:00 ben je hier..;)

[img width=175 height=20 cacheid=0011b310002f3c4c689685eb1a02c0e9eb]http://www.happychaos.nl/wp-content/themes/happyChaos2011/img/sponsor-ssba.png[/img] [img width=175 height=70 cacheid=0011b315002f3c509c5d1bde1a02c0e9eb]http://www.inspirerendelocaties.nl/Uploads/Cache/2010/2/100209120705.logo-stanislavski-bruin.resized.175x0.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:)

Waarschuw beheerder
DeepChord delivers Hash-Bar Loops

Rod Modell's Amsterdam-inspired LP is due out this summer on Soma.

The next album from Rod Modell's DeepChord project is called Hash-Bar Loops, and is due for release this July.

Modell is most often compared to Moritz von Oswald and Mark Ernestus, and it isn't hard to see why: the sauntering beats, thick basslines and copious reverb in his music quickly calls to mind Basic Channel, Rhythm & Sound, Maurizio and the like. He's steadily developed this sound over the years, both on his own and with Steven Hitchell (as Echospace), most notably on albums like The Coldest Season and last year's Liumin.

Hash-Bar Loops is Modell's first solo LP in several years, and shows him doing what he does best: drifting between fully ambient pieces and subtle dub techno tracks. According to a press release, most of the album was produced during an extended stay in Amsterdam (hence the title). It marks his debut on Soma Records, the Scottish label that's celebrating its 20th anniversary this year.

Tracklist
01. Spirits
02. Stars
03. Sofitel
04. Merlot
05. Tangier
06. Electromagnetic
07. Balm
08. Oude Kerk
09. City Centre
10. Crimson
11. Black Cavendish
12. Neon And Rain

http://www.residentadvisor.net/news.aspx?id=13945
laatste aanpassing
Werkzaam bij IniTial Events
Artiest {SHOWLIST artist 127442, 55117}
Waarschuw beheerder

Uplifting Techno , no exceptions…

1. Taster Peter - The Rave lover
2. Steve Mac - Dizzy Heights
3. Gesaffelstein - Selected Faces
4. Ckos - Drumkos
5. Loco and Jam - La Surco
6. Alex and Fillip - Darker Rooms
7. Peja - Pojo Rojo
8. Tomy declerque - 9 Bit nest
9. Olivier Koletzki - Yes we can (Umek mix)
10. Onid f.t. Fano - Pulsating 3 A.M.
11. Stephan Barnem - Noxer
12. Angy Kore - Booster spirit
13. Jason Fernandes - Transmission (Frankie V mix)

Waarschuw beheerder
Dit is trouwens vet: http://www.discogs.com/Cocoo-Third-Gate-EP/release/43236

Maurizio style.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 april 2011 om 17:44:
Dit is trouwens vet: http://www.discogs.com/Cocoo-Third-Gate-EP/release/43236

Maurizio style.

Nice!

Inward Content, een samenwerking tussen Delta Funktionen en Mohlao, is een tijdje geleden uitgebracht. Ik heb hem in bezit, zeker lekkere plaat, met dubby invloeden. Luister hier de samples:

http://www.rushhour.nl/store_detailed.php?item=58375
Waarschuw beheerder
Bedankt voor de tips. :P

Waarschuw beheerder
Ik zal het eens checken...

http://www.djbroadcast.nl/features/featureitem_id=1629/Dubtechno_de_eeuwig_durende_reverb.html

Dubtechno, de eeuwig durende reverb

Jamaica. Het eiland waar dub zijn oorsprong kent. Als spin-off van reggae begonnen de mensen achter verschillende soundsystems daar nieuwe muziek te maken. Traag, met echo’s en reverbs. Soms met een mc, die wat over de track aan het shouten was. De muziek was diep. De bassen waren lomp, maar de soundsystems wisten er raad mee. Voor de duidelijkheid, een soundsystem is niet slechts een set speakers, maar een crew met een mc, een geluidstechnicus, een dj en een vrachtwagen vol speakers. Het complete plaatje. Zij probeerden elkaar de loef af te steken met het beste geluid, en de nieuwste dubplates. Lacquer platen, die je een keer of 50 kon afspelen.

Door Michael Oudman

Hoe anders is het sinds begin jaren ’90, een dikke twintig jaar na de oorsprong. Basic Channel – Moritz von Oswald en Mark Ernestus, veel blanker en Duitser kun je ze niet vinden – maken lang uitgesponnen trage techno, met reverbs en echo’s. Om de dub-invloeden te horen hoef je geen geoefend oor te hebben. Helemaal als je de releases die ze maakten als Rhythm & Sound beluistert, en daarbij de stem van Paul St. Hilaire hoort. Het had rechtstreeks vanaf het Caribische eiland kunnen komen, maar het kwam uit een zichzelf ontdekkend Berlijn, waar de resten van de gevallen muur nog door autobanden door de stad verspreid werden.

Als we weer een sprong van een jaar of 22 maken, komen we uit in het heden. Deadbeat en Deepchord zijn niet nét begonnen, maar hebben wel allebei net een album af dat vol staat met tracks waarop reverbs een echo’s vechten om aandacht. Alsof je onder water zwemt, en de flarden muziek van een passerende feestboot hoort. Meer dub, dan techno. Maar toch hoor je tracks van beide heren in clubs in Europa. Er wordt op gedanst. En techno liefhebbers worden warm van binnen bij het subtiel horen aanzwellen van een vierkwarts maat, waarbij de reverbs een nieuwe beste vriend lijken te vinden. Is dub de nieuwe minimal, of de nieuwe “ekte house”? Tijd voor een vragenrondje.

“Het is een stroming die komt en gaat” zegt Rod Modell, van Deepchord. “Als het weer opkomt, denk ik dat een zoektocht naar muziek met integriteit de reden is. De populaire muziek van tegenwoordig, zelfs dat wat beschouwd wordt als vernieuwend of underground, is zo een rotzooi. Soms zet ik de radio aan, en wat ik dan hoor is verschrikkelijk. Ik denk dat verhoogde interesse in dub-achtige muziek een verhoogde interesse in alle nichemuziek betekent. Als dubtechno een stijging in interesse ziet, dan profiteren andere artiesten die “unieke muziek” maken ook van die golf, en die golf is op zijn beurt een barometer voor de huidige staat van popmuziek. Dus hoe meer interesse voor underground muziek, hoe slechter de populaire muziek die op dat moment te krijgen is. Daarom zal het nieuwe album van Jennifer Lopez wel kut zijn.”

Hij is van mening dat het recept voor een dansend publiek niet te moeilijk is. “Een vieze 909 vierkwarts maat op 130 tot 135 bpm, een dikke mono-baslijn en een gigantisch audiosysteem. Simpel. Zoals in de Berghain, dus. Bij dub zijn de geluiden minder oer klanken, maar eerder intellectueel. Het valt me op dat mensen met aandacht luisteren, in plaats van helemaal los te gaan. Vaak zit het dub en dubtechno muziek, relaxed absorberen ze de muziek, in plaats van zich over te geven aan de oerdrang om te bewegen. Het is de yin tot de yang, beide manieren van consumeren zijn even belangrijk, ze kunnen niet zonder elkaar bestaan. In de jaren ’90 was het normaal om een chill-out te hebben in een club, waar je even kon zitten na een nacht lang te hebben gedanst op de dansvloer. Dit resulteerde in een hogere beleving van het clubben dan wanneer je direct van de dansvloer naar buiten zou stappen. Tijdens een Deepchord liveset probeer ik wat meer nadruk te leggen op de techno elementen, en schuif ik de ambient en zachtere elementen wat meer naar achter. Ik zoek een nieuwe balans. Er wordt niets toegevoegd of weggelaten. Soms heeft het een dramatisch effect op een liedje. De meeste Deepchord tracks, zijn trouwens vaak twee tracks die over elkaar lopen. Eén atmosferische, die voortkabbelt, en een Detroit- of dubtechno track eroverheen. Op platen ligt de nadruk op de atmosferische track, tijdens een liveset op de techno track.”

Verwacht Modell een verschraling van de muziek doordat veel mensen zonder al te veel na te denken op de dub-bandwagon springen? “Natuurlijk zijn er mensen die op de bandwagon zullen gaan springen. Maar dat is goed. Het is prima om vanaf daar jezelf te gaan ontwikkelen. Veel briljante artiesten sprongen ooit op de bandwagon, waaruit een eigen, bijzonder geluid tot bloei kwam. Er zijn veel artiesten met een eerste release die een kopie was van deze of gene artiest, maar vijf jaar later maakten ze onvoorstelbaar mooie muziek. Zelfs Sun-Ra sprong ooit op de boogie-woogie bandwagon. Iedereen moet ergens beginnen. Mensen winden zich er teveel over op, en realiseren zich niet dat het een natuurlijk proces is voor muzikanten. Op de bandwagon springen toont een passie voor muziek, en is het vertrekpunt voor mooie dingen. Ik denk dus dat het gebeurt. Godzijdank, misschien is het de volgende stap naar iets beters. Salvador Dali kopieerde ooit Joan Miro en Pablo Picasso…”

Olaf Boswijk, van TrouwAmsterdam ziet de groeiende populariteit in elk geval niet aan de gevulde vloeren in de clubs. “Eerlijk gezegd zie ik dezelfde trend eens in de zoveel tijd weer op duiken, maar nu niet. Dubtechno heeft altijd trouwe volgelingen, maar echt veel publiek heeft het volgens mij nooit getrokken. Alle keren dat ik Rhythm & Sound/Moritz von Oswald heb geboekt (3x) trok dat max 300 betalende bezoekers. Als wij het doen zoeken we altijd de combi tussen dubtechno en iets anders voor de variatie/dansvloer/contrast. De hele avond dubtechno is als dansavond eigenlijk gewoon saai, maar in de combi met dubstep of techno kan het wel goed werken.”

De aanwas aan nieuwe releases zegt volgens Boswijk niets over de populariteit op de dansvloer. “Het kan best zijn dat er meer releases uitkomen, maar het verschil tussen de tracks die uitkomen en wat er leeft op de dansvloer is groter dan ooit. Wanneer ben jij voor het laatst op een legendarische dubtechno avond geweest?”

En daar heeft hij een punt. Daar komt bij dat het nieuwe album van Scott Monteith, Deadbeat, niet gericht is op de clubs. “Ik had er echt zin in om de studio in te duiken met de bedoeling muziek te maken specifiek om naar te luisteren. Er is tegenwoordig al genoeg electronische muziek met zo een kleine focus. De muziek is alleen maar gericht op de dansvloer en op dj’s. Of muziek die alleen maar bedoeld is voor commercials of cafés.”

Dat er verhoogde interesse is in dubtechno heeft ook Monteith gemerkt. Maar raken doet het hem niet. “Het is nonsens om je bezig te houden met of wat je doet wel hip is. Als je dat teveel doet, is het alleen maar schadelijk voor de muziek. Als mensen zich verbonden voelen met wat ik doe, of dat nou dj’s, thuis luisteraars of clubbers zijn, heb ik mijn doel bereikt. Het maakt me niet uit hoe ze het noemen, tenzij ze het shit noemen. Dat is nooit leuk.”

Overigens vindt Monteith dubtechno juist prima geschikt voor de dansvloer. “Iemand die vroeg werk van Porter Ricks, Relish van Substance of Phylyps Trak niet hardcore dansvloer materiaal noemt, is niet helemaal lekker.” Als ik vraag of Monteith bang is voor een shitload aan middelmatige releases, zegt hij dat dat 10 tot 15 jaar geleden ook al eens gebeurde. “In de meeste platenzaken kun je in de schappen met goedkope platen nog behoorlijk wat Basic Channel rip-offs vinden. Ook wat pareltjes trouwens, maar ik denk niet dat zich nu de zelfde situatie gaat voordoen als toen. Distributeurs kunnen het zich niet meer veroorloven, om met zoveel oude stock te blijven zitten. Als je digitale releases bekijkt is er wel veel crap te vinden, maar ik zie het over het algemeen positief in. Als je op Soundcloud 10 of 20 ongeïnspireerde rip-offs geluisterd hebt, kom je onverwachts een track tegen die je raakt. Dat maakt al het andere verdovende spul het luisteren meer dan waard.”

Waarschuw beheerder
+1
Ik weet nog wel een legendarische dubavond in Arnhem!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 mei 2011 om 16:34:
Ik weet nog wel een legendarische dubavond in Arnhem!

Dat wou ik zeggen ja, die gast weet niet waar die het over heeft. :P

Waarschuw beheerder
Ik heb nog wel eens een verhaal gehoord over Deepchord in de Berghain. De programmeur of een van de eigenaren iod zei dat de BH nog nooit zo was geexplodeerd toen zij speelden. Dat zegt toch wel wat.
Waarschuw beheerder
Weer eens een Ohrwert release: www.sound-source.nl :)