Partyflock

Forumonderwerp · 939637
5 volgers · 27469x bekeken

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat er hier op PF weinig tot niks over Dub besproken wordt. Er zullen toch wel mensen warm worden van vette Dub-beats.

Helemaal tegek vind ik:

Basic Channel
Convextion
Deepchord

Op dit moment is mijn favo plaat: Marko Fürstenberg - Surphased EP

Sample

Zijn er hier nog meer liefhebbers te vinden?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zow cancertjes hey
Artiest {SHOWLIST artist 17364, 50778, 33453}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op maandag 30 november 2009 om 10:54:
http://hardwax.com/XX/
Jammer dat ik niet kan.

We glippen er gewoon even een paar uur onderuit, merkt niemand wat van toch :p ;)

Heb je die van atheus al dan? Kun je num zaterdag laten horen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 november 2009 om 11:58:
donderdag 3 december 2009
22:00 - 00:00
TrouwAmsterdam
Amsterdam

GOETHE INSTITUUT & TROUW PRESENTEREN
LIVE: MORITZ VON OSWALD TRIO (Honest Jon’s)
feat. Moritz von Oswald (Basic Channel, Rhythm & Sound, Maurizio, Berlin), Vladislav Delay (aka Luomo, Berlin) & Max Loderbauer (NSI, Berlin)
Entree 12 euro // Trouwe Honden 10 euro // Deuren open 21.30 // Aanvang 22.30

Is de trein van 0:26 vanuit die lokatie te redden? Nog niet gekeken waar het precies is,maar klinkt als een dope avond dit!

Waarschuw beheerder
Als je om 00.00 uur in de taxi springt en naar het CS gaat wel. Anders wordt het krap. Of anders neem je de eerste trein naar Arnhem op vrijdag ochtend :)
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van OERWOUD_IS_TOF op maandag 30 november 2009 om 19:00:
We glippen er gewoon even een paar uur onderuit, merkt niemand wat van toch

Heb je die van atheus al dan? Kun je num zaterdag laten horen

Hehe, even naar Berlijn tussen neus en lippen door. :P

Nieuwe Atheus heb ik nog niet..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Moritz gisteren was wel dope!

Waarschuw beheerder
Ik hoorde dat er te veel doorheen gepraat werd. Ik heb ze ooit in het Bimhuis gezien. Dat was zitten en mondje dicht. Dit is toch wel een andere setting, of niet Uncle Leon?
Waarschuw beheerder
was te verwachten ;( goed dat ik er niet was dan, want ik vond t in t bimhuis al irritant.. maar ik kan daar heel slecht tegen :$
Waarschuw beheerder
Vond het echt een van de tofste optredens die ik ooit gezien heb! Inderdaad in het begin muisstijl, terwijl de muziek in volheid toenam begon ook iedereen wat meer te praten. Maar dat heeft me hooguit een kwartiertje gestoord. Vond het geluid verder ook niet bijzonder goed maarrrr...

De set zelf was subliem, briljant en alleen in dat soort termen samen te vatten. Ik kan het nog nauwelijks bevatten. Heel de opzet was bovendien een pak dansbaarder dan destijds in Bimhuis. Vladislav vond ik toen de minste, gisteravond was 'ie gruwelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rivo Music op vrijdag 4 december 2009 om 21:56:
Vond het echt een van de tofste optredens die ik ooit gezien heb! Inderdaad in het begin muisstijl, terwijl de muziek in volheid toenam begon ook iedereen wat meer te praten. Maar dat heeft me hooguit een kwartiertje gestoord. Vond het geluid verder ook niet bijzonder goed maarrrr... De set zelf was subliem, briljant en alleen in dat soort termen samen te vatten. Ik kan het nog nauwelijks bevatten. Heel de opzet was bovendien een pak dansbaarder dan destijds in Bimhuis. Vladislav vond ik toen de minste, gisteravond was 'ie gruwelijk.

De focus leek naar mijn ervaring inderdaad het meest te liggen bij de percussie van Vladislav (dat was hij toch?). Heerlijke improvisaties deed ie, daar zou ik (in stonede toestand, zoals gisteren) uren naar kunnen luisteren. Heel licht schemert er dan ook nog een electronische beat doorheen, met wat spacende geluiden, erg mooi allemaal. Volgens mij is er ook gedurende het hele optreden wel percussie of een beat te horen geweest.
Lag het trouwens aan mij of overstuurde de harde kickdrum (die sporadisch werd gebruikt)? Mja ik kon er mee leven.

En ja, pratende mensen zijn irritant, wat volgens mij vooral achteraan gebeurde (waar ik voornamelijk stond). Gelukkig kan ik mij er enigszins voor afsluiten.
Waarschuw beheerder
dope weer eens wat ohrwert tracks na al die Uteka's (die ook vet waren, goeie minimale techno)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op maandag 7 december 2009 om 13:30:
Nieuwe track in MyPlayer

Oefff, sounding very nice my friend!
Waarschuw beheerder
Bedankt! :D
Ik heb nog een track opgenomen, die zet ik vandaag of morgen op MySpace. :)
Waarschuw beheerder
hehe moet ikze wel eerst luisteren. alleen nog je ambient sessie's geluisterd
Waarschuw beheerder
Hehe, daar ben je wel even zoet mee geweest denk ik. :D
Waarschuw beheerder
Wederom nieuw werk. :D

Waarschuw beheerder
jezus wat n tafel :D

welke monstertjes horen we nu allemaal?
Waarschuw beheerder
Hehe, ik heb ook nog maar 2 kanalen over. :P
Synths: Prophet '08 Module, Waldorf Blofeld Keyboard, Korg MS2000, Moog Little Phatty, Vermona DRM1 MK3.
Effecten: Moog MF-103, Moog MF-104Z, Maxon AD999, T-Rex Room-mate
Waarschuw beheerder
en wie doet wat ;)
Waarschuw beheerder
Prophet, Blofeld en MS2000 de stabs. Vermona de kick en hihat. Little Phatty de bas. MF-103 het phasing effect, MF-104Z en AD999 de delay's, Room-mate de reverb.

Anders nog iets? :P
Waarschuw beheerder
ja wat dronk je tijdens deze sessie?
Waarschuw beheerder
Niets meen ik. Ik had de koffie al op. :D
Waarschuw beheerder
Koekje erbij? :D
Waarschuw beheerder
Hehe! Nee, broodje hagelslag. :P
Waarschuw beheerder
Klinkt cool, nieuwe delay er ook bij in actie?
Waarschuw beheerder
Yep. :D
Waarschuw beheerder
Zo ontzettend ruig... Het neigt allemaal toch een tik meer richting BC ipv Rod's werk hè?
Waarschuw beheerder
Ja, het hangt nu wel erg tegen de BC kant inderdaad. Dit is niet bewust of zo, het voelt gewoon goed. :)
Waarschuw beheerder
Dat rauwe erin trekt me ook wel erg. Dik hoor. En wat daar nu aan spullen staat maakt me helemaal gek.

Ik moet echt nog 'n keer komen checken, ook bij Micha trouwens. Ben zelf druk met verbouwen op 't moment dus het komt er even niet van. Maar in 't voorjaar kom ik zeker weer 'n keer die kant op!
Waarschuw beheerder
Ja, hoe staat het ervoor met jouw huisje? Schiet het al een beetje op? :)
Waarschuw beheerder
Sja, opschieten is een relatief begrip. Er is al heel wat gebeurd maar van strippen tot wonen is nog wel heel wat.

Eind januari wil ik absoluut zitten. Nog een maandje bikkelen dus.
Waarschuw beheerder
Niet teveel Dub luisteren, gaat het niet sneller van. ;)

Over Dub gesproken(een mooi Philip Freriks bruggetje), wat waren voor julie de mooiste platen van dit jaar? Voor mij waren dat

Yagya - Rigning
Intrusion - The seduction of silence

Eigenlijk is me voor de rest niet veel bijgebleven. Misschien heb ik wel wat gemist. Ik ben benieuwd naar julie lijstjes.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op maandag 28 december 2009 om 12:53:
Yagya - Rigning

Dit is wel één van de hoogtepunten geweest, verder is mij ook niet veel bijgebleven eigenlijk.
Waarschuw beheerder
Yagya - Rigning

Ken het niet, volg het ook niet maar klinkt heerlijk inderdaad :).
Waarschuw beheerder
wat waren voor julie de mooiste platen van dit jaar

Ik sinds half vorig jaar flink geïnvesteerd in mijn dub-collectie moet ik zeggen. Ben heel blij met de complete series van Basic Channel, Chain Reaction, DeepChord en Octal. Wat nieuwe dub gerelateerde dingen betreft kan ik heel kort zijn. Hoogtepunten daarin waren:

1) Mohlao - Ambrose - http://www.discogs.com/Mohlao-Ambrose/release/1620084
2) Quantec - Isolate EP - http://www.discogs.com/Quantec-Isolate-EP/release/1916900

Twee platen waar ik al lang op zat te wachten eer ze uitkwamen.

Maar voornamelijk is mijn muzieksmaak ontzettend gegroeid, in de breedte welteverstaan. Ik ben ook superblij met m'n collecties Basic Replay, Jeff Mills en Omar S.

Ik koop voornamelijk via Discogs. Oude platen vooral. Oude platen hebben voor mij iets magisch. Iets wat ik in de meeste uitgebrachte muziek van afgelopen jaar niet voel.

Waarschuw beheerder
Ik vind Omar S eerlijk gezegd steeds meer tegenvallen naar mate hij meer released.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rivo Music op maandag 28 december 2009 om 17:28:
1) Mohlao - Ambrose - http://www.discogs.com/Mohlao-Ambrose/release/1620084

woei! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 december 2009 om 09:24:
Ik vind Omar S eerlijk gezegd steeds meer tegenvallen naar mate hij meer released.

Maar deze blijft superchill, vind ik:

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cpuke_gCGcg&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cpuke_gCGcg&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
Waarschuw beheerder
dub? is dat nou hetzelfde als dubstep? :$
Waarschuw beheerder

= [ movie ]link filmpje[ /movie ] zonder spaties (Y)
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
hehehe

Dub is zegmaar de instrumentale versie van reggae, waren vaak de b-sides op reggaeplaten.
En dubstep heeft daar zijn invloeden vandaan voornamelijk, hoewel veel dubstep tegenwoordig weinig meer met dub te maken heeft, maar voornamelijk bestaat uit zware (wobble)bassen die deels uit dnb voortgevloeid zijn en 2 step achtige beats.
Dus nee, is niet hetzellufde
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 december 2009 om 09:24:

Mm, ben ik het niet helemaal mee eens. Ik geef toe dattie veel released maar de releases lijken niet op elkaar zoals dat bij veel artiesten wel het geval is. Ik merk ook dat ik de tracks bij elke keer dat ik luister meer en meer waardeer.

Vind zelf de hiphop releases van 'em ook vet:
http://www.youtube.com/watch?v=ZhDcZBOaqog
http://www.youtube.com/watch?v=qVGOKbplswc
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik luister ze niet zo vaak dus dan kan ik ook niet zeggen dat ik ze naar mate ik meer luister ze ook meer waardeer. Ik heb alleen zoiets van O, daar heb je die "underground" motherfucker die schijt heeft aan iedereen met zijn zoveelste release van het jaar. Hij is zichzelf aan het uitmelken.
Waarschuw beheerder
Ok, agree. Hij released veel. Maar 'uitmelken'... Persoonlijk vind ik niet dat dit z'n sound negatief beïnvloed. En zolang dat niet gebeurd koop ik z'n releases.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op zaterdag 2 januari 2010 om 15:08:
Weer een nieuwe preview: "Freed (Preview)"

Ik wandelde gisteren toevallig nog even door je Myspace maar deze stond er dan nog niet op...

Dat filmpje 'Working on Tenth'... Het viel me op dat je een dikke ZED erbij hebt gekocht of wat? Links is die 420 dacht ik en rechts is die je eerder kocht? Heb je die aan elkaar gezet of hoe zit dit?

En wat doe je precies met die 'Yamaha TG-33'?

I'm just curious...