Partyflock

Forumonderwerp · 939332
Hier op deze aardkloot leven wij allemaal rustig ons leven, ieder heeft zijn of haar eigen verhaal, maar uiteindelijk komt het allemaal op 1 basis neer: je word geboren, gaat naar school, studeerd, werkt en word oud en sterft. Maar wat ik me al tijden af vraag: Is dit wel ons doel? Wie heeft er bepaald dat wij zouden moeten studeren, wie heeft er bepaald dat wij ons hele leven moeten werken, en hoe is dat zo de wereld ingeslopen?!

Misschien klinkt het raar, maar ik wil dat helemaal niet, het is niet zo dat ik nooit discipline of moraal aangeleerd heb gekregen, maar ik heb ernstig moeite met autoriteiten, verplichtingen en regels, zolang deze er zijn, zal ik ze verbreken. Op welke mogelijke manier dan ook. Heb wel eens geprobeerd om te leven zoals dat voor ons "bepaald" is, maar dat is voor mij onmogelijk. Ik wil de vrijheid hebben om keuze te maken, waar en wanneer ik wil. En niet alles plannen en uitdokteren voor de toekomst.... Ik wil alles spontaan en impulsief hebben, spannend en uitdagend.

Ik vind dat er de laatste tijd een te grote sleur komt in de maatschappij. Alles en iedereen volgt maar elkaars regels maar er word niet meer nagedacht over wat het leven echt inhoud. Gaat het om respect en liefde? We zeggen van wel, maar overal is er oorlog, liggen er mensen te sterven van de honger en Aids... We hebben de wereld zo laten verrotten dat we geen eens meer weten hoe het hoort te zijn....

Ons levensdoel? Vertel dat maar eens aan mij als je het weet...

???? Valt er iets te lachen

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2007 om 21:26:
Ik vind dit een leuke tekst. Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben een aantal jaren geleden toen ik wakker werd en eens goed ging nadenken wat ik nou met mijn leven wou. Ik sta er nog steeds wel bij stil maar ik heb mijn draai en doel al gevonden, een echt doel in mijn leven zonder al die (sociale) verplichtingen en regeltjes die zijn gemaakt door mensen waar ik niks mee te maken wil hebben... Het zal nog even duren voordat ik er helemaal vanaf ben maar ik werk mijn weg er naar toe. Ik benut eerst de positieve dingen die ons land te bieden heeft zoals hoge scholing enzo... ieder nadeel heeft zijn voordeel he En terwijl de rest zich het aperus werkt voor een te hoge hypotheek en die snelle auto en misschien voor gezinsuitbreiding zit ik lekker in het buitenland te genieten van wat de wereld mij te bieden heeft ipv al die materieelistsche fratsen die altijd maar naar meer en meer vragen... uiteindelijk zal dat maar weinig voldoening geven (voor de meeste mensen)

De jeugd wordt opgevoed als hongerige robots en met vele beperkingen voor ultieme ontwikkeling. Je kunt veel meer uit het leven halen ook al denken velen van niet. Er zijn geen grenzen al je dromen kunnen werkelijkheid worden.. Me losschroeven van deze maatschappij is voor mij een pre maar dat is voor iedereen weer anders.

Whoehaaaaaaa!!! Nice words 8) Kan me uiteraard meer dan goed in vinden!!! :d
Artiest {SHOWLIST artist 61113, 54585}
Ik vind dit een leuke tekst. Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben een aantal jaren geleden toen ik wakker werd en eens goed ging nadenken wat ik nou met mijn leven wou. Ik sta er nog steeds wel bij stil maar ik heb mijn draai en doel al gevonden, een echt doel in mijn leven zonder al die (sociale) verplichtingen en regeltjes die zijn gemaakt door mensen waar ik niks mee te maken wil hebben... Het zal nog even duren voordat ik er helemaal vanaf ben maar ik werk mijn weg er naar toe. Ik benut eerst de positieve dingen die ons land te bieden heeft zoals hoge scholing enzo... ieder nadeel heeft zijn voordeel he En terwijl de rest zich het aperus werkt voor een te hoge hypotheek en die snelle auto en misschien voor gezinsuitbreiding zit ik lekker in het buitenland te genieten van wat de wereld mij te bieden heeft ipv al die materieelistsche fratsen die altijd maar naar meer en meer vragen... uiteindelijk zal dat maar weinig voldoening geven (voor de meeste mensen)

De jeugd wordt opgevoed als hongerige robots en met vele beperkingen voor ultieme ontwikkeling. Je kunt veel meer uit het leven halen ook al denken velen van niet. Er zijn geen grenzen al je dromen kunnen werkelijkheid worden.. Me losschroeven van deze maatschappij is voor mij een pre maar dat is voor iedereen weer anders.

Jij hebt het over een text die jij een tijdje terug zo kon neerzetten.

Maar alles wat jij hier schrijft.....kan ik nu zo neerzetten.

Het slaat precies op hetgene waar ik mee bezig ben.

DJ / Producer/sound-designer

tis hier 35 graden, en ik heb strand in de buurt, hoe is het daar in NL ? Whahahaha

Lijkt me ook ja :)
Het jammere is, dat ik dat alleen kan doen ( ben er nog steeds niet helemaal klaar mee ) door middel van......tja een goede baan en hard werken. Want zonder geld gaat het allemaal niet. Het is een opoffering. Maar t vooruitzicht is erg bevredigend.
Uitspraak van Nanda op vrijdag 30 maart 2007 om 11:49:
Ik zou zeggen doe je eigen ding.

You're not gonna improve anything on
planet earth by fealing shitty

Misschien heb je wel meer in je mars dan al dat klootjesvolk

oh en one more thing :
­laatste aanpassing 30 maart 2007 11:54

Bedankt:D

Ik benut eerst de positieve dingen die ons land te bieden heeft zoals hoge scholing enzo... ieder nadeel heeft zijn voordeel he

idd.. 8) hehe

gaat je geen fuck aan kerel

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 maart 2007 om 01:53:
gaat je geen fuck aan kerel

Das ook niet aardig

Uitspraak van Benighted op woensdag 28 maart 2007 om 23:06:
het is niet zo dat ik nooit discipline of moraal aangeleerd heb gekregen, maar ik heb ernstig moeite met autoriteiten, verplichtingen en regels, zolang deze er zijn, zal ik ze verbreken. Op welke mogelijke manier dan ook.

'Big men become big by doing what they didn't want to do when they didn't want to do it. Make service your first priority, not success and success will follow.'

Je levensdoel is hetgeen jij zelf bepaalt wat het is. Voor de meesten is het uiteindelijk toch dat je het goed hebt gedaan naar je familie en dan met name je vrouw, kinderen en kleinkinderen als dat je gegund is.

Hoe satisfying werk, bezittingen, vakanties of feesten nu ook zijn, als je de ogen sluit zal dat hopelijk toch niet het belangrijkste zijn geweest.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 april 2007 om 15:07:
'Big men become big by doing what they didn't want to do when they didn't want to do it. Make service your first priority, not success and success will follow.'

Je levensdoel is hetgeen jij zelf bepaalt wat het is. Voor de meesten is het uiteindelijk toch dat je het goed hebt gedaan naar je familie en dan met name je vrouw, kinderen en kleinkinderen als dat je gegund is.

Hoe satisfying werk, bezittingen, vakanties of feesten nu ook zijn, als je de ogen sluit zal dat hopelijk toch niet het belangrijkste zijn geweest.

Leuk citaat, maar ik denk dan, waarom zou je dingen doen in je leven die je niet wilt doen, alleen maar voor succes Dat is toch een scheef beeld van geluk?
laatste aanpassing

nu ik dit zo lees, wil ik dood:rot:

dank u

je word geboren, gaat naar school, studeerd, werkt en word oud en sterft

volgens mij heb jij de 2e en 3e fase duidelijk overgeslagen :X

OT: ik denk niet meer zo na over de zin van het leven in het algemeen, ik denk na over de zin van het leven voor mij..
en op het moment ben ik aardig bezig de zin van mijn leven op een goede manier te leven :)
ooit, als ik meer tijd heb, zal ik ook nog wel eens verder denken, maar op het moment heb ik daar gewoon geen zin in en geen behoefte aan..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 april 2007 om 11:42:
nu ik dit zo lees, wil ik dood

dank u

Geen probleem! ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 april 2007 om 11:59:
volgens mij heb jij de 2e en 3e fase duidelijk overgeslagen

OT: ik denk niet meer zo na over de zin van het leven in het algemeen, ik denk na over de zin van het leven voor mij..
en op het moment ben ik aardig bezig de zin van mijn leven op een goede manier te leven
ooit, als ik meer tijd heb, zal ik ook nog wel eens verder denken, maar op het moment heb ik daar gewoon geen zin in en geen behoefte aan..

En waarom denk je dat ik die fases over heb geslagen? En jij zegt dat je je leven op een goede manier leeft...Wat is goed dan?

Uitspraak van M0L op donderdag 29 maart 2007 om 12:22:
e 2500 jaar geleden mee bezig waren was het dagelijks verzamelen van voedsel, net als een groot deel van het dierenrijk nog steeds doet. Dat wij zove

2500 jaar geleden waren er steden. En werd geschiedenis geschreven

15.000 jaar geleden verzamelde we voetsel ;)

Uitspraak van Benighted op woensdag 4 april 2007 om 20:03:
En waarom denk je dat ik die fases over heb geslagen?

je word geboren, gaat naar school, studeerd, werkt en word oud en sterft

je wordt geboren, gaat naar school, studeert, werkt en wordt oud en sterft..

of is dat onderdeel van
maar ik wil dat helemaal niet, het is niet zo dat ik nooit discipline of moraal aangeleerd heb gekregen, maar ik heb ernstig moeite met autoriteiten, verplichtingen en regels, zolang deze er zijn, zal ik ze verbreken. Op welke mogelijke manier dan ook.

??

Uitspraak van Benighted op woensdag 4 april 2007 om 20:03:
En jij zegt dat je je leven op een goede manier leeft...Wat is goed dan?

voor mij is het goed, zoals ik nu leef :)
ik ben happy met mijn leven..
zoals ik al zei: het gaat mij om de zin van MIJN leven en die is goed op het moment :yes:
doel was dat??
hebben we wel een doel in ons leven....

oja de aardkloot naar de gallemiezen helpen :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 april 2007 om 14:48:
je wordt geboren, gaat naar school, studeert, werkt

I did that! :/