5496x bekeken
Als burger kun je beter meteen instappen bij de eenheid die je zelf voor ogen heb...
Zo is het...
painf heeft sowieso niet mijn voorkeur, eerder lumb.
geloof me, t gene waar je begint ga je in 99,9% van de gevallen NOOIT meer weg, tenzij je uit dienst gaat
Zo is het...
painf heeft sowieso niet mijn voorkeur, eerder lumb.
Heb je de keuring al gehad dan?
Wou ook naar painf, maar de keuring is strenger geworden waardoor dit er jammer genoeg niet in zat.
Had alle krachtmetingen etc. op niveau 4, maar had speling op mijn enkels dus kon het vergeten...
Hoewel ik het nu ook bijzonder naar mijn zin heb bij de Genie
Wou ook naar painf, maar de keuring is strenger geworden waardoor dit er jammer genoeg niet in zat.
Had alle krachtmetingen etc. op niveau 4, maar had speling op mijn enkels dus kon het vergeten...
Hoewel ik het nu ook bijzonder naar mijn zin heb bij de Genie
Waarom iets moeilijks zoeken
als je een lager onderdeel doet, hetzelfde verdient.
Geloof me, wanneer je als militair echt moet afzien , geven andere dingen in het leven je zoveel meer voldoening. Je kan wel bij een transport/logistiekeenheid gaan, is ook prima, maar dat zijn echt de eenheiden die het op oefening goed hebben vergeleken de gevechtseenheden... Frituurpan in de boogtent, laptopjes mee, tv/dvd/playstation, met een beetje mazzel af en toe een douche op een kazerne waar goederen gehaald/gebracht moeten worden. Beter zit je 3 weken in het bos met je maten, opdrachten uitvoeren, weinig eten, weinig slapen, tot het gaatje gaan, en dan terug naar de kazerne, eigen kamer, lekker douchen, biertje drinken en een echt bed...
Heb je de keuring al gehad dan?
heb de keuring wel gehad.. maar mijn onderrug was iets te zwak dus zeiden kom over een halfjaar terug (tijdelijke afkeuring) om hem in dat half jaar sterker te maken.
daar ben ik dus lekker mee bezig en het resultaat is er
Teminste zo zie ik het
luchtmobiel is wel weer zwaarder en uitgebreider dus ja .. lijkt me toch mooier stel ik kom erbij kan ik altijd nog naar panzerinfantrie
Beter zit je 3 weken in het bos met je maten, opdrachten uitvoeren, weinig eten, weinig slapen, tot het gaatje gaan, en dan terug naar de kazerne, eigen kamer, lekker douchen, biertje drinken en een echt bed...
Lijkt mij dus egt afzien, maar zeker de moeite waard om het te proberen
Painf zit vaker in het veld dan de overige onderdelen zoals Logistiek. Ik geloof iets van 30 weken per jaar ofzo.
Per 24 uur dat je in het veld zit, krijg je er €50 bruto bij aan oefentoelage. Dus hetzelfde verdienen; nee
50eu per dag ja Reken is uit hoeveel dat is per uur, en dan de nachten die je doorgaat
je komt dan uit op 2euro40 ofzo.
Jij begrijpt er niets van... Ik was altijd wel blij met die 50 euro bruto per dag als ik terug kwam van 3 weken oefening... Tussen de 400/500 euro extra...
donateur
ik weet niet of je als manschap, onderoff. of off. aan de gang wilt, maar vanuit mijn situatie (onderoff.) kan ik je het volgende advies geven: beginnen bij painf. painf optreden is veel uitgebreider omdat er ook voertuigen bij komen kijken.
mocht je daarna naar lumbl willen, hoef je als onderoff. alleen je rode baret te behalen en enigszins bijgespijkerd te worden. andersom (dus van lumbl naar painf) betekent dat je je het "voertuigoptreden" nog eigen moet maken. en daar gaan een aantal maanden overheen voordat je die opleiding hebt afgerond.
succes ermee,
greetz
mocht je daarna naar lumbl willen, hoef je als onderoff. alleen je rode baret te behalen en enigszins bijgespijkerd te worden. andersom (dus van lumbl naar painf) betekent dat je je het "voertuigoptreden" nog eigen moet maken. en daar gaan een aantal maanden overheen voordat je die opleiding hebt afgerond.
succes ermee,
greetz
donateur
sinsd 98 bij de artillerie gezeten als manschap. nu de kms gedaan (sergeant nu, eindelijk!) en bezig met mn vto (=functie-opleiding) painf. die keuze heb ik gemaakt omdat het vak artillerie op zich heel leuk is, maar hoe er mee om gegaan wordt bij de afdelingen in den lande is niet meer mijn ding. veel tijd, weinig doen. vandaar nu de painf. bovendien denk ik dat bij dat wapenvak de meeste militaire aspecten aan bod komen. maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. doe wat je leuk lijkt!
donateur
mwjah, niet helemaal eens met wat ze bij de banenwinkel zeggen. en ga daar ook nooit te veel van uit. bij de banenwinkel prijzen ze uiteraard het wapenvak met de grootste personeelstekorten aan. laat je nooit een bepaalde kant uitlullen, terwijl je eigenlijk wat anders wilt.
ik zeg niet dat ze er allemaal een mooier verhaal van maken dan het is, maar het komt voor (en vaak!).
ik zeg niet dat ze er allemaal een mooier verhaal van maken dan het is, maar het komt voor (en vaak!).
maar ook ik doe nix anders dan opdrachten van hoger hand uitvoeren.
ja.. vind je dat rot dan om opdrchten van hoger hand uit te laten voeren.. lijkt me soms wel erg ongemakkelijk eigenlijk mensen te laten doen wat ik zeg maar lijkt me wel mooi om sergeant te zijn.. heb je ook broekies die je disipline aan moet leren ofniet?
donateur
Wees nou gewoon eerlijk en zeg dat je niet door de keuring heen kwam
:worship:
donateur
nou dr zitten hier mensen tussen waar ik me van af vraag hoe ze ooit van de middelbare school af zijn gekomen met een diploma
Ja, maar deze site is voor mensen van alle rangen en standen. En de één is niet zo'n held in Nederlands als de andere natuurlijk. Kun je ze niet kwalijk nemen hoor.
nooit naar infanterie gaan, 99% lopen
ga naar de luchtmacht en pak n relaxte kantoorbaan
donateur
99% lopen
Bij Luchtmobiel wel ja, maar bij Pantserinfanterie heb je daar een pantservoertuig voor. Vandaar ook "Pantser"infanterie.
En ja hoor..., en een kantoorbaan bij de Luchtmacht is idd ook erg leuk...
laatste aanpassing
nooit naar infanterie gaan, 99% lopen
Als ik een kantoorbaan wil doe ik dat wel, maar daarom wil ik ook bij 1 van de 2 veel beweging afzien en avontuur en je werkt met een team daar hou ik van...
de hele dag zitten vind ik maar niks...
ik ben in 2005 voor de keuring gegaan voor luchtmobiel.
ik ben ook al geweest.. maar hun leek het beter als ik over een half jaar terug kwam zodat ik me onderrug nog wat sterker kon maken dus in juni kan ik weer..
ik ben ook al geweest.. maar hun leek het beter als ik over een half jaar terug kwam zodat ik me onderrug nog wat sterker kon maken dus in juni kan ik weer..
oke sterkte dan.
mja mijn droom om bij de 11e luchtmobiele brigade tekomen is toch voor bij.
en daar baal ik nog steets van.
ik kom nu voor mijn werk vaak langs de oranje karzene en telkens als ik er langs rij krijg ik een vaag gevoel van binnen echt vreemt.
het lijkt wel een soort verlangen.
ik weet dat het vreemd klinkt en dat is het ook.
maasr ik kan er niets aan doen.
oke sterkte dan.
ik kom nu voor mijn werk vaak langs de oranje karzene en telkens als ik er langs rij krijg ik een vaag gevoel van binnen echt vreemt.
donateur
Kies voor luchtmobiel als je tot het uiterste wil gaan en ga naar panzer infantrie als je het een stapje lager wil doen.Ik zelf begin in augustus bij luchtmobiel.
mmm oke... bedankt voor jullie bericht! en kevincorleone2 suc6 man misschien kom ik je ooit tegen...
Painf krijgt over niet al te lange tijd wel mooie nieuwe voertuigen, een grote stap vooruit. Maar vliegen lijkt me tegenwoordig toch beter.
een zekerheidje bij Painf is dat je veel in die glasbak zit bij lumbl is het maar de vraag of de KLU er zin in heeft. Het kwam vaak voor dat je in plaats van een vluchtje met de chopper getrakteerd werd op een ritje met de 4tonner. ja het blijft NL he
oke sterkte dan.
Ik had het gisteren ook zoiets... kwam uit amsterdam met wat vrienden en overstappen op amersfoort station en ineens veel militairen die naar de kazerne moesten waarschijnlijk.... ik zat gewoon te balen kon er ook al een paar maanden bij zitten.. en egt respect voor die gasten
telkens als ik er langs rij krijg ik een vaag gevoel van binnen echt vreemt.
me to... ik heb zelf gediend bij 103 verkbat, heet nu 42 bve, en mis het elke dag.
mocht lumb trouwens niets worden, probeer dan bij 42 bve te komen. Voor deze eenheid heb je ook cluster 4 nodig, en staat hiermee op gelijke voet met lumb. Alleen KCT staat er boven...42 bve is cavalerie verkenning.
kct
cavalerie verkenning en luchtmobiel
---------------------------------------
painf
genie log artilerie
boven de streep bevinden zich in vijandelijk gebied
mocht lumb trouwens niets worden, probeer dan bij 42 bve te komen. Voor deze eenheid heb je ook cluster 4 nodig, en staat hiermee op gelijke voet met lumb. Alleen KCT staat er boven...42 bve is cavalerie verkenning.
verkenners is toch geen startfunctie, dan moet je toch eerst onder aan de ladder beginnen of heb ik dat verkeerd? het is bij Lumbl namelijk niet mogelijk om na je amol gelijk bij de verkenners terecht te komen, daar moet je eerst je contract in je startfunctie hebben volbracht.
het is mischien wel even zwaar als lumbl maar het optreden is ook weer anders daar moet je ook rekening meehouden, verkenners raken het liefst niet in gevecht alleen als het moet en dat is bij lumbl nou juist weer wel het geval.
verkenners is toch geen startfunctie,
Hier kan ik je geen antwoord op geven. Toen ik in 2000 bij 103 kwam, had je bij de verkenners nog een tirailleurpeloton, daar startte ik als magschutter. en zoals je weet, is magschutter een startfunctie.
het is mischien wel even zwaar als lumbl maar het optreden is ook weer anders daar moet je ook rekening meehouden, verkenners raken het liefst niet in gevecht alleen als het moet en dat is bij lumbl nou juist weer wel het geval.
Het oude optreden van KCT is het optreden dat wij bij 103 moesten beheersen. Nu met de Fennek op komst, zal het optreden wel weer worden omgegooid.
donateur
De rode baret of zwaluwstaart, wat is mooier eigenlijk?
De zwaluwstaart moet je trouwens verdienen bij de BVE's dmv een zwaluwstaarttest. een soort van een afmatting door je kaderleden/plaatsvervangers, wat eindigd met een offcieuze ceremonie waarbij je het huzarenlied ten gehore brengt, en vervolgens veel drank?
![Bron: http://blogimages.seniorennet.be/idabagus/42-e493bb360817a5f80bca98ae5d035bc8.jpg [img width=453 height=331 cacheid=000dce370027883de9b5c3191a01d789c6]http://blogimages.seniorennet.be/idabagus/42-e493bb360817a5f80bca98ae5d035bc8.jpg[/img]](/images/cache/000dce370027883de9b5c3191a01d789c6)
De zwaluwstaart moet je trouwens verdienen bij de BVE's dmv een zwaluwstaarttest. een soort van een afmatting door je kaderleden/plaatsvervangers, wat eindigd met een offcieuze ceremonie waarbij je het huzarenlied ten gehore brengt, en vervolgens veel drank?
http://www.landmacht.nl/materi ... anoeuvrematerieel/Fennek.aspx
oke ja zie het, dat is de nieuwe aanwinst van het nederlandse leger toch..? wel leuk overigens dat jullie me veel informatie geven ook Hey Joekies die al aardig wat ervaring heeft vind ik helemaal top
Fennek is niet meer zo nieuw hoor
De Fennek is jarenlang 'beproeft'doer het Fennek 'beproefingsteam' op de bernhardkazerne in Amersfoort. In 2002/2003/2004 zal dit voertuig de ypr gaan vervangen bij de diverse verkenningspelotons. Dat gebeurt pas sinds kort... In die zin is de Fennek al verouderd. Echter, de snufjes op dit voertuig zijn hightec...
![[img width=230 height=154]http://www.landmacht.nl/binaries/Fennek_tcm31-59982.jpg[/img]](http://www.landmacht.nl/binaries/Fennek_tcm31-59982.jpg)
vanaf 2011 vervanger van de m577 en de ypr765 (gevechtsondersteunend)
![[img width=220 height=145]http://www.landmacht.nl/binaries/boxer_tcm31-68410.jpg[/img]](http://www.landmacht.nl/binaries/boxer_tcm31-68410.jpg)
pantserhouwitzer 2000.
![[img width=230 height=154]http://www.landmacht.nl/binaries/PzH2000_R010_tcm31-65946.jpg[/img]](http://www.landmacht.nl/binaries/PzH2000_R010_tcm31-65946.jpg)
bij de banenwinkel prijzen ze uiteraard het wapenvak met de grootste personeelstekorten aan
Hehe, ben ook eens in de banenwinkel geweest, en vriend wilde bij het leger.
Die kerel probeerde mij ook direct het harnas in de praten, ik heb vriendelijk bedankt!
Maar wat kunnen ze er toch mooi over vertellen daar
donateur
inmiddels goed gekeurd op cluster 4...
Gefeliciteerd!!!
17 september moet ik opkomen in Assen... painf
Hulde!!!! Zie je dan vanzelf wel een keer gok ik! Laat maar een keer weten naar welk bataljon je gaat als je dat verteld wordt.
(permanent verbannen)
panzerinfantrie luchtmobiele brigade
gelijk.. dus doet er niet echt toe waar.. lmb heli, panzerinf panzer.. dus het boeit niet waar je begint, komt op hetzelfde neer..
42
bve
laatste aanpassing
Wat is beter om eerst te beginnen bij de panzerinfantrie of meteen naar de luchtmobiele brigade als het mogelijk is?
mij lijkt het juist beter om eerst panzerinfantrie te doen zodat je er een beetje aan gewend bent dus kom maar op met de antwoorden...
Geen van beide!! Strax ben jij Kanonnenvoer als Bush het toevallig nodig vind om Iran binnen te vallen...Ik ben al blij dat ik een aantal jaren geleden mijn ambitie om bij het KCT te gaan heb laten varen...Militaire training = leuk alle spanning = leuk, Oorlog sux en om daar een deel van te moeten uitmaken is Bullshit, gelukkig heb ik me dit op tijd gerealiseerd.....Hoop dat alle mmilitairen in 1 keer wakker worden en stoppen met bevelen opvolgen moet je kijken hoe de wereld in 1 klap veranderd...Je bouwt geen land op door er militairen heen te sturen, stuur liever een bouwbedrijf...is een stuk constructiever...
stuur liever een bouwbedrijf...is een stuk constructiever...
een bouwbedrijf zonder ondersteuning van militairen zal weinig kunnen uitvoeren ben ik bang
een bouwbedrijf zonder ondersteuning van militairen zal weinig kunnen uitvoeren ben ik bang
Je bent bang en daar gaat het om iedereen is bang en iedereen bewapend zich, vind je het gek we voeden onze eigen angst. Ik zeg stop met die Bullshit! Ga lekker paintballen AA'-en, of flashpointen ofzo....
laatste aanpassing
AA'-en
haha doe ik ook is wel geinig
Als je zorgt dat je goed voorbereid begint zowel fysiek
ja fysiek ben ik goed voorbereid.. maar mentaal hoe kan je je eigen daar op voorbereiden dan? tuurlijk denk ik niet dat het makkelijk is ofzo het zal zwaar tegen vallen.. maar we denken gewoon het is een groot spel en de rest zien we wel..
Maar ff serieus, je komt daar gewoon terecht en je kunt gewoon de eerste tijd wel ff gedag tegen je relaxede leventje zeggen..tis gewoon ff afzien
ja had ik al gehoord van paar kennisen en vrienden... En ja daar moet je gewoon even overheen.. en ik weet dat het kut gaat worden maar gewoon denken ik moet gewoon die AMO halen en heb ik alles voor over en dat meen ik...
(permanent verbannen)
ja fysiek ben ik goed voorbereid.. maar mentaal hoe kan je je eigen daar op voorbereiden dan? tuurlijk denk ik niet dat het makkelijk is ofzo het zal zwaar tegen vallen.. maar we denken gewoon het is een groot spel en de rest zien we wel..
goed
ja had ik al gehoord van paar kennisen en vrienden... En ja daar moet je gewoon even overheen.. en ik weet dat het kut gaat worden maar gewoon denken ik moet gewoon die AMO halen en heb ik alles voor over en dat meen ik...
lukt je wel
je gaat toch niet naar die laffe pantzer (blanco's)
hahaha
LUCHTMOBIEL natuurlijk!
je gaat toch niet in een koekblik zitten
(permanent verbannen)
je gaat toch niet naar die laffe pantzer (blanco's)
dit bedoel ik
haha zolang je het zelf maar naar je zin hebt is het mooie toch
zeker
(permanent verbannen)
Ik weet niet of ik het moet geloven.. maar hoorde pas wat over kwallen, dat je die ook gaat eten bij de landmacht? heeft iemand een antwoord hierop hehe
was best lekker, lekker naar de noordzee gaan
laatste aanpassing
donateur
hij woont zwolle dus dan zal die oo kwel naar assen moeten?
ga daar maar niet van uit. ze zijn er erg goed in je naar de andere kant van het land te sturen
Weet ook niet, heb er geen verstand van maar hoorde hem er zondag over vertellen vandaar.
denk toch dat hij naar schaarsbergen gaat... niet dat ik er veel verstand van heb.. maar een maat van me deed daar ook zijn AMOL..
zou ut nie doen,,ik ben een ouwe rot in het vak ,25jaar geleden in schaarsberge gezete.
nu word je mee een paar kogels voor een stel gestoorde moslims tot de tanden gewapend gezet.en als je raakschiet.... krijgsraad.
als je wil vechten ga dan hierbij http://www.legion-recrute.com das pas lache.
waren al 100 km in irak toen amerikanen nog aan de grens sukkelden in 1992 dan(golfoorlog 1)
nu word je mee een paar kogels voor een stel gestoorde moslims tot de tanden gewapend gezet.en als je raakschiet.... krijgsraad.
als je wil vechten ga dan hierbij http://www.legion-recrute.com das pas lache.
waren al 100 km in irak toen amerikanen nog aan de grens sukkelden in 1992 dan(golfoorlog 1)
als je voor een corrupte staat als Nederland kannonenvoer(cannonfodder) wilt zijn moet je het vooral doen
zijn toch teveel mensen op de aardbol en als je zo dom bent om oorlog te gaan voeren om olie en daarbij hele landen vernietigd en mensen ontheemd, dan boeit het mij eerlijk gezegd geen zier als een soldaat wordt omgelegd door een taliban strijder of zgn. 'terrosrist'.. Wij hebben daar niets te zoeken en Balkenende boeit het net zo min ene zier dat soldaatjes zich graag willen opofferen voor Geld en Olie......
Broer van JP Balkenende directeur van Amerikaans oliebedrijf in Afghanistan en Irak (belangenverstrengelingen in de politiek?!)
Het verhaal over Jan Peter Balkenende, zijn broer Roland Balkenende, het Amerikaanse Tenaris en de link naar de Nederlandse aanwezigheid in landen als Afghanistan & Irak!
Wij vragen ons al geruime tijd af waarom Nederland participeert in die Amerikaanse "War on Terror"!?!
Het schijnt dat Jan Peter Balkenende een broertje heeft (Roland Balkenende) die directeur is bij het Amerikaanse "Tenaris" (een bedrijf in olie- en gas pijpleidingen)!
Hieronder vind je het bewijs dat Roland Balkenende directeur is bij het Amerikaanse bedrijf Tenaris!
Roland Balkenende (13 februari 2003)
Director of Tenaris Process and Power Plant Services
Tenaris - R. Balkenende
Lees verder op: World the Changes
Stem op dit bericht: Nujij.nl
Het verhaal over Jan Peter Balkenende, zijn broer Roland Balkenende, het Amerikaanse Tenaris en de link naar de Nederlandse aanwezigheid in landen als Afghanistan & Irak!
Wij vragen ons al geruime tijd af waarom Nederland participeert in die Amerikaanse "War on Terror"!?!
Het schijnt dat Jan Peter Balkenende een broertje heeft (Roland Balkenende) die directeur is bij het Amerikaanse "Tenaris" (een bedrijf in olie- en gas pijpleidingen)!
Hieronder vind je het bewijs dat Roland Balkenende directeur is bij het Amerikaanse bedrijf Tenaris!
Roland Balkenende (13 februari 2003)
Director of Tenaris Process and Power Plant Services
Tenaris - R. Balkenende
Lees verder op: World the Changes
Stem op dit bericht: Nujij.nl
laatste aanpassing
een corrupte staat als Nederland
nl is een van de minst corrupte ter wereld, zie topic in actueel