Partyflock

Forumonderwerp · 939289

Waarschuw beheerder
Wat is beter om eerst te beginnen bij de panzerinfantrie of meteen naar de luchtmobiele brigade als het mogelijk is?

mij lijkt het juist beter om eerst panzerinfantrie te doen zodat je er een beetje aan gewend bent dus kom maar op met de antwoorden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2007 om 22:04:
je bedoelt dus discipline. godsamme en ik weet nie wa panzerinfanterie is ik neem dat dat er pantserinfanterie bedoelt wordt

haha bijdehand ach typfout wat maakt het uit.. het is internet toch;)

Waarschuw beheerder
oja en ondertussen maar zeiken dat alle buitenlanders het nederlands zo slecht beheersen. nou dr zitten hier mensen tussen waar ik me van af vraag hoe ze ooit van de middelbare school af zijn gekomen met een diploma :S

Waarschuw beheerder
en dan bedoel ik pf algemeen en niet direct dit topic. en mensen met dyslexie neem k dat niet kwalijk maar soms :s
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf luchtmobiel gedaan en ik vond het goed te doen. als je in de Amol het niet trekt krijg je vanzelf de kans om over te stappen naar pantserinfanterie dus dat zou ik eerst proberen. via de pantserinfanterie naar luchtmobiel is ook mogelijk maar is wel een lange omweg. iig succes (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 april 2007 om 23:36:
nou dr zitten hier mensen tussen waar ik me van af vraag hoe ze ooit van de middelbare school af zijn gekomen met een diploma

Ja, maar deze site is voor mensen van alle rangen en standen. En de één is niet zo'n held in Nederlands als de andere natuurlijk. Kun je ze niet kwalijk nemen hoor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op dinsdag 3 april 2007 om 23:48:
iig succes

Bedankt voor het bericht!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van >DT< op dinsdag 3 april 2007 om 23:48:
iig succes

Sluit me daar bij aan. En doe gewoon wat je het leukste lijkt, zolang het maar Painf is! ;):p:yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nooit naar infanterie gaan, 99% lopen

ga naar de luchtmacht en pak n relaxte kantoorbaan

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 6 april 2007 om 16:18:
99% lopen

:no:

Bij Luchtmobiel wel ja, maar bij Pantserinfanterie heb je daar een pantservoertuig voor. Vandaar ook "Pantser"infanterie. :p
En ja hoor..., en een kantoorbaan bij de Luchtmacht is idd ook erg leuk... :no:. Heb later nog tijd zat om rustig aan te doen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nooit naar infanterie gaan, 99% lopen

Als ik een kantoorbaan wil doe ik dat wel, maar daarom wil ik ook bij 1 van de 2 veel beweging afzien en avontuur en je werkt met een team daar hou ik van...

de hele dag zitten vind ik maar niks...
Waarschuw beheerder
ik ben in 2005 voor de keuring gegaan voor luchtmobiel.
11e luchtmobiele brigade maar ben helaas afgekeurt.
om dat ik tableten gebruik echt kut man.
mja sterkte

Waarschuw beheerder
Uitspraak van s.o.s. terror_tukker op zondag 8 april 2007 om 17:22:
ik ben in 2005 voor de keuring gegaan voor luchtmobiel.

ik ben ook al geweest.. maar hun leek het beter als ik over een half jaar terug kwam zodat ik me onderrug nog wat sterker kon maken dus in juni kan ik weer..
Waarschuw beheerder
adoe mek waaroem trei joe niet deng koerps coemaandoetroeppeng? mie heevt daaroe eeng wiz meingh tandooriestengtjens verseng tandoori gezet eng deseng coemaandoes seingh groeteng eeters voor seker
Waarschuw beheerder
ik ben ook al geweest.. maar hun leek het beter als ik over een half jaar terug kwam zodat ik me onderrug nog wat sterker kon maken dus in juni kan ik weer..
oke sterkte dan.
mja mijn droom om bij de 11e luchtmobiele brigade tekomen is toch voor bij.
en daar baal ik nog steets van.
ik kom nu voor mijn werk vaak langs de oranje karzene en telkens als ik er langs rij krijg ik een vaag gevoel van binnen echt vreemt.
het lijkt wel een soort verlangen.
ik weet dat het vreemd klinkt en dat is het ook.
maasr ik kan er niets aan doen.
Waarschuw beheerder
Kies voor luchtmobiel als je tot het uiterste wil gaan en ga naar panzer infantrie als je het een stapje lager wil doen.Ik zelf begin in augustus bij luchtmobiel.

Waarschuw beheerder
Ik zou kiezen voor PanTSerinfantrie als ik jou was:x
Geintje!
Ik ben het eens met de persoon boven me!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Painf krijgt over niet al te lange tijd wel mooie nieuwe voertuigen, een grote stap vooruit. Maar vliegen lijkt me tegenwoordig toch beter.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Welluk...?! op maandag 9 april 2007 om 17:06:
mooie nieuwe voertuigen

CV90-35 :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Mechanische brigade :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Anwan op maandag 9 april 2007 om 12:30:
adoe mek waaroem trei joe niet deng koerps coemaandoetroeppeng? mie heevt daaroe eeng wiz meingh tandooriestengtjens verseng tandoori gezet eng deseng coemaandoes seingh groeteng eeters voor seker

que?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van kevincorleone2 op maandag 9 april 2007 om 13:56:
Kies voor luchtmobiel als je tot het uiterste wil gaan en ga naar panzer infantrie als je het een stapje lager wil doen.Ik zelf begin in augustus bij luchtmobiel.

mmm oke... bedankt voor jullie bericht! en kevincorle­one2 suc6 man misschien kom ik je ooit tegen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op maandag 9 april 2007 om 17:06:
Painf krijgt over niet al te lange tijd wel mooie nieuwe voertuigen, een grote stap vooruit. Maar vliegen lijkt me tegenwoordig toch beter.

een zekerheidje bij Painf is dat je veel in die glasbak zit bij lumbl is het maar de vraag of de KLU er zin in heeft. Het kwam vaak voor dat je in plaats van een vluchtje met de chopper getrakteerd werd op een ritje met de 4tonner. ja het blijft NL he 8) altijd zuinig :frusty:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op dinsdag 10 april 2007 om 15:00:
ja het blijft NL he altijd zuinig

hahaha :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van s.o.s. terror_tukker op maandag 9 april 2007 om 13:23:
oke sterkte dan.
mja mijn droom om bij de 11e luchtmobiele brigade tekomen is toch voor bij.
en daar baal ik nog steets van.
ik kom nu voor mijn werk vaak langs de oranje karzene en telkens als ik er langs rij krijg ik een vaag gevoel van binnen echt vreemt.
het lijkt wel een soort verlangen.
ik weet dat het vreemd klinkt en dat is het ook.
maasr ik kan er niets aan doen.

Ik had het gisteren ook zoiets... kwam uit amsterdam met wat vrienden en overstappen op amersfoort station en ineens veel militairen die naar de kazerne moesten waarschijnlijk.... ik zat gewoon te balen kon er ook al een paar maanden bij zitten.. en egt respect voor die gasten(Y)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 15:05:
telkens als ik er langs rij krijg ik een vaag gevoel van binnen echt vreemt.

me to... ik heb zelf gediend bij 103 verkbat, heet nu 42 bve, en mis het elke dag.

mocht lumb trouwens niets worden, probeer dan bij 42 bve te komen. Voor deze eenheid heb je ook cluster 4 nodig, en staat hiermee op gelijke voet met lumb. Alleen KCT staat er boven...42 bve is cavalerie verkenning.

kct

cavalerie verkenning en luchtmobiel

---------------------------------------
painf

genie log artilerie

boven de streep bevinden zich in vijandelijk gebied
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 15:37:
mocht lumb trouwens niets worden, probeer dan bij 42 bve te komen. Voor deze eenheid heb je ook cluster 4 nodig, en staat hiermee op gelijke voet met lumb. Alleen KCT staat er boven...42 bve is cavalerie verkenning.

verkenners is toch geen startfunctie, dan moet je toch eerst onder aan de ladder beginnen of heb ik dat verkeerd? het is bij Lumbl namelijk niet mogelijk om na je amol gelijk bij de verkenners terecht te komen, daar moet je eerst je contract in je startfunctie hebben volbracht.
het is mischien wel even zwaar als lumbl maar het optreden is ook weer anders daar moet je ook rekening meehouden, verkenners raken het liefst niet in gevecht alleen als het moet en dat is bij lumbl nou juist weer wel het geval.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op dinsdag 10 april 2007 om 16:15:
verkenners is toch geen startfunctie,

Hier kan ik je geen antwoord op geven. Toen ik in 2000 bij 103 kwam, had je bij de verkenners nog een tirailleurpeloton, daar startte ik als magschutter. en zoals je weet, is magschutter een startfunctie.

Uitspraak van >DT< op dinsdag 10 april 2007 om 16:15:
het is mischien wel even zwaar als lumbl maar het optreden is ook weer anders daar moet je ook rekening meehouden, verkenners raken het liefst niet in gevecht alleen als het moet en dat is bij lumbl nou juist weer wel het geval.

Het oude optreden van KCT is het optreden dat wij bij 103 moesten beheersen. Nu met de Fennek op komst, zal het optreden wel weer worden omgegooid.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 15:37:
boven de streep bevinden zich in vijandelijk gebied

ja idd heb ik ook gehad ja met de voorlichting poosje geleden:D maar oke top (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 16:28:
Nu met de Fennek op komst

En wat is de Fennek?
Waarschuw beheerder
donateur

(Y) :D idd B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 18:16:
En wat is de Fennek

licht gepanserd wielvoertuig. wordt ingezet als verkenningsvoertuig, bij de mortieren, anti-tank en meer zal misschien volgen ;).

Waarschuw beheerder
De rode baret of zwaluwstaart, wat is mooier eigenlijk?

De zwaluwstaart moet je trouwens verdienen bij de BVE's dmv een zwaluwstaarttest. een soort van een afmatting door je kaderleden/plaatsvervangers, wat eindigd met een offcieuze ceremonie waarbij je het huzarenlied ten gehore brengt, en vervolgens veel drank?:)

[img width=453 height=331 cacheid=000dce370027883de9b5c3191a01d789c6]http://blogimages.seniorennet.be/idabagus/42-e493bb360817a5f80bca98ae5d035bc8.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 12:28:
http://www.landmacht.nl/materi ... anoeuvrematerieel/Fennek.aspx

oke ja zie het, dat is de nieuwe aanwinst van het nederlandse leger toch..? wel leuk overigens dat jullie me veel informatie geven ook Hey Joekies die al aardig wat ervaring heeft vind ik helemaal top (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Fennek is niet meer zo nieuw hoor. Is weer één van de oudere nieuwe zeg maar. De bushmaster, panzerhouwitser en de (toekomstige) cv9035nl bijvoorbeeld zijn weer wat nieuwer.
En geen dank. Als je ermee geholpen bent, waarom niet ;-).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 18:14:
Fennek is niet meer zo nieuw hoor

De Fennek is jarenlang 'beproeft'doer het Fennek 'beproefingsteam' op de bernhardkazerne in Amersfoort. In 2002/2003/2004 zal dit voertuig de ypr gaan vervangen bij de diverse verkenningspelotons. Dat gebeurt pas sinds kort... In die zin is de Fennek al verouderd. Echter, de snufjes op dit voertuig zijn hightec...
[img width=230 height=154]http://www.landmacht.nl/binaries/Fennek_tcm31-59982.jpg[/img]

vanaf 2011 vervanger van de m577 en de ypr765 (gevechtsondersteunend)
[img width=220 height=145]http://www.landmacht.nl/binaries/boxer_tcm31-68410.jpg[/img]

pantserhouwitzer 2000.

[img width=230 height=154]http://www.landmacht.nl/binaries/PzH2000_R010_tcm31-65946.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
12 juni mag ik weer terug vandaag met de medische afdeling gebeld... is kijken of het nu helemaal oke is... zelf voel ik me goed(Y)

ga niet voor luchtmobiele brigade maar voor pantserinfantrie als ik het cluster haal...en als ik nu wel word goed gekeurd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2007 om 19:44:
bij de banenwinkel prijzen ze uiteraard het wapenvak met de grootste personeelstekorten aan

Hehe, ben ook eens in de banenwinkel geweest, en vriend wilde bij het leger.
Die kerel probeerde mij ook direct het harnas in de praten, ik heb vriendelijk bedankt!
Maar wat kunnen ze er toch mooi over vertellen daar

Waarschuw beheerder
inmiddels goed gekeurd op cluster 4...

17 september moet ik opkomen in Assen... painf

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 18:23:
inmiddels goed gekeurd op cluster 4...

Gefeliciteerd!!! :yes: :cheer:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 18:23:
17 september moet ik opkomen in Assen... painf

Hulde!!!! Zie je dan vanzelf wel een keer gok ik! Laat maar een keer weten naar welk bataljon je gaat als je dat verteld wordt. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 18:40:
Gefeliciteerd!!!

dankje...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 18:40:
naar welk bataljon je gaat als je dat verteld wordt

42e gemechaniseerde brigade

Waarschuw beheerder
donateur
Huh? Lijkt me geil als dat zo is. Het zal 42 Bataljon Limburgse Jagers, 43 mechbrig of 13 mechbrig zijn.
Waarschuw beheerder
Was in april gekeurd en was allemaal goed gegaan. Begin eind oktober aan mn opleiding luchtmobiel in Schaarsbergen. echt veel zin aan!

Waarschuw beheerder
Het is het zelfde, alleen de luchtdebiele brigade doet wat meer per heli.Ze doen wat meer spannende dingen dan de panserinfanterie.Hebben op uitzending spannende dingen te doen.Fysiek scheeld het niet zo heel veel van elkaar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
panser is (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frenq op zaterdag 23 juni 2007 om 19:53:
Begin eind oktober aan mn opleiding luchtmobiel in Schaarsbergen.

mooi man(Y) gefeliciteerd!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 12:03:
42e gemechaniseerde brigade

:roflol:

nukubu;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 maart 2007 om 20:32:
panzerinfantrie luchtmobiele brigade

gelijk.. dus doet er niet echt toe waar.. lmb heli, panzerinf panzer.. dus het boeit niet waar je begint, komt op hetzelfde neer..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 12:03:
42

bve
laatste aanpassing