Partyflock

Forumonderwerp · 937419
Soms heb je van die dagen, je wordt wakker en denkt pffff alweer maandag. Je moet nog een hele week werken en denk neee niet nu. ondertussen dwaal je af naar.... naar vroeger toen alles nog leuk was. Niks verplichting geen gelul om je heen. Je vrienden zijn altijd in de buurt en je hebt overal tijd voor. Wat is dat toch met ouder worden. Het is net zoals mijn vader altijd zei: later als je groot bent zijn andere dingen belangrijk. Maar wat zijn dat dan voor dingen. Hoe moet je daar mee omgaan. Nee doe mij dan vroeger maar lekker in het weekend helemaal los gaan tijdens Nightmare of Hellraiser heerlijk simpel en gewoon genieten op zin allerbest. Als ik kijk naar hoe het vandaag de dag is, verlang ik steeds meer naar vroeger. Gezeik over Burka's, Moslims, Antillianen, Groepsverkrachtingen en een politiek dat de bevolking dag in dag uit oplicht en uitknijpt. Je moet dit je moet dat en je mag helemaal niks meer. Dan is zo'n maandag erg zwaar. Maar dan denk ik gewoon weer aan vroeger en met een simpele herinnering wordt ik weer vrolijk en na een paar minuten ben ik alle ellende vergeten en denk dan:" I'm Hardcore to the Bone" en kan de hele wereld aan!

Succes deze week!

Peace,

J-SUN
Uitspraak van J-sun op donderdag 22 maart 2007 om 07:53:
Wat een mooie interpretatie van mijn stukje maandag ochtend gevoel! Heerlijk om te zien dat de een denkt dat je depressief bent en de ander je een ouwe zeikerd vindt omdat ik nog niet zo oud ben.

Ik noem het gewoon een maandagochtend gevoel!!

Maar ben benieuwd naar meer reacties.

Misschien moet je dat er een volgende keer bijzetten want mensne hebben geen glazen bol natuurlijk. Plus dat je je ook nog eens alleen op de meest uitgesproken reacties focust. Beetje jammer want waarom laat je mensen dan de moeite nemen te reageren?
Ja ik verlang ook wel eens naar de "zorgeloze" tijd van vroeger, heb op de basisschool na een zeer leuke schooltijd gehad en veel mensen van toen spreek ik nog steeds (y)

En nu wordt ik ouder, heb een baan, een leuke thuissituatie maar blijf zo nu en dan toch terugverlangen naar vroegah, echter komt dit niet dagelijks voor omdat ik nu steeds meer begin te groeien naar het leven wat ik voor ogen heb (y)

Maar een ding blijft hetzelfde, ik blijf feesten! Denk dat dat er bij mij nooit meer uitgaat :D

Wat er beter is geworden? Ik vraag me af waar je dan je hele leven hebt gezeten. Er is nu betere communicatie tussen mensen als een voorbeeld. Legitimatie is er zodat mocht er iets met jou gebeuren we weten wie je bent en je naasten kunnen opspeuren. Techniek is erop vooruit gegaan etc.. Zo kan ik ook nog verdergaan. Maar toch, het spijt me zeer, ga ik me afvragen waarom ik het eigenlijk moet uitleggen? Want je weet zelf net zo goed dat er ook positieve dingen zijn gebeurd. Maja.. zal wel aan mij liggen ;)
@ Tina16,

wat versta jij dan onder betere communicatie tussen mensen? Internet MSN, mobieltjes tsja als dat voor jou betere communicatie is dan heb jij gelijk. Waar ik dan moeite mee heb is dat je nooit kan zien of iemand het serieus meent wat hij/zij zegt. daarvoor moet je persoonlijk contact hebben en laat dat nou juist hetgene zijn dat de laatste jaren heel hard achteruit is gegaan.

Legitimatie zoals jij dat beschrijft heb ik geen moeite mee. Helaas is mijn ervaring niet zo positief. Als ik mijn paspoort of rijbewijs vergeet krijg ik een boete waarom? Waarom wordt je door de huidige situatie als een crimineel behandeld is dat dan zo'n positieve vooruitgang. Als je het mij vraagt niet.

Wat mij vooral dwars zit is het feit dat alles MOET en dat als je kijkt naar vroeger alles veel vrijer was. Het duurt niet lang meer en de mensen geloven in Nederland dat we zo vrij zijn terwijl we net als in de VS in een politiestaat wonen waar wordt verteld dat je vrij bent maar wel alles moet doen om zogenaamd vrij te zijn.

Daar kom jij vanzelf achter.

Het zit allemaal in je hoofd.
Vroegah toen je bij mammie woonde moest je geen geld beheren, de natuurlijke schoonheid van je vrouw blijven naar boven halen en gewoon doen wat voor je uitgestipt werd. Veel verplichtingen leg je zelf op en de tollerantie om anders te zijn dan de rest is even groot als in je schoolklas, behalve dat het nu op alle vlakken is en je niet zo makkelijk iemand vind waarmee je je zo vaak tegen de rest kunt afzetten met je schijt aan alles mentaliteit. Of is dat wat ongenuanceerd? hmmm...

Het leven is nu dus het verleden dient enkel als fundering en die is eigenlijk nooit helemaal af. Een soort openbouw model van het Barbie huisje van je zusje.
Uitspraak van J-sun op maandag 19 maart 2007 om 09:05:
ondertussen dwaal je af naar.... naar vroeger toen alles nog leuk was. Niks verplichting geen gelul om je heen.

Hmmmm....:/ ik weet niet hoe je ouders en je leraren en andere volwassenen met jou omgingen vroeger, maar vroeger was het altijd van: "laat weten waar je uithangt", "je moet op tijd naar bed", "voor het eten thuis zijn", "niet praten tijdens de les", "nee, ik hoef je mening niet te horen, als ik het zeg dan is het zo", "ga nou niet in discussie met mij en luister gewoon eens een keer" en zo kan ik nog veel meer andere kreten bedenken.
Ik vond het maar niks om jong te zijn :no: en beperkt te worden in je rechten, dat je ouders bepaalden wat je mocht hebben en niet, omdat jezelf nog alleen maar zakgeld kreeg. :(

Op maandagochtend denk ik vaak: wat een heerlijk weekend heb ik gehad! Dat had ik nou niet kunnen doen als ik mijn eigen huisje niet had en/of als ik niet mijn eigen centjes verdiende. En vanaf het moment dat je volwassen bent kun je je eigen keuzes maken, heerlijk :respect: Dat was vroeger toen je nog niet volwassen was een stuk minder ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van J-sun op maandag 19 maart 2007 om 09:05:
naar vroeger toen alles nog leuk was. Niks verplichting geen gelul om je heen. Je vrienden zijn altijd in de buurt en je hebt overal tijd voor.

begin nu al die tijd te misse ... :(