Partyflock

Forumonderwerp · 936899
1 volger · 35107x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-1
Zet hier uw nieuwtjes over 1 van de meest scorende spitsen ooit in Nederland :respect:

[img width=78 height=125]http://re3.mm-a8.yimg.com/image/4211321539[/img]

[img width=93 height=130]http://re3.mm-a6.yimg.com/image/3459695461[/img]

Wat zullen zijn toekomst planneng zijn?

:respect: Rene van Rijswijk :respect:
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 22:47:
een zware klutsgoal en hij vierde hem alsof ie de winnende scoorde in de champions league-finale.

En het publiek juiche ook al net alsof hij de winnende scoorde in de cl finale :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 23:16:
En het publiek juiche ook al net alsof hij de winnende scoorde in de cl finale

niet echt.

iedereen kwam niet meer bij van het lachen. :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat ie nog een jaartje gaat vlammen bij AGOVV.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 23:25:
niet echt.

iedereen kwam niet meer bij van het lachen.

Nah de vele RENE VAN RIJSWIJK vloeiden toch wel van de tribune's. Terwijl het volgens mij de 2-4 was maar dat weet ik niet meer zeker.

Maar goed, idd flink gelachen vooral om hoe de bal erin ging ja :lol:
Waarschuw beheerder
haha echt. hij raakte die bal half en die bal rolde zo heel langzaam de hoek in

was wel de 2-2 toen alleen 5 minuten later was het 2-4...

Waarschuw beheerder
Rene van Rijswijk

Bijzonderheid : René liep als tiener een transfer naar Feyenoord mis omdat hij op zaterdag naar de kerk moest.

Waarschuw beheerder
donateur
Biografie
René van Rijswijk ziet op 3 januari 1971 het levenslicht. De geboren Rotterdammer krijgt het geloof al spoedig met de paplepel ingegoten, maar heeft desondanks een gelukkige jeugd gehad. Zijn liefde voor de bal, en voor Feyenoord in het bijzonder, neemt grootse vormen aan. De frivole straatvoetballer wordt in zijn prille jeugd opgemerkt door scouts van ‘zijn’ Feyenoord. De teleurstelling is groot op het moment dat zijn ouders te kennen geven niet aan een overgang mee willen werken. Op zaterdag mag René immers niet voetballen, aangezien ‘de Van Rijswijken’ dan naar de kerk gaan. Het leven gaat echter door, en ook René weet dat. Hij legt zich, al is het met pijn in het hart, bij het besluit van zijn ouders neer. Zijn band met de volkssport nummer één blijft echter zeer hecht. Zo moest men niet vreemd opkijken wanneer René tijdens het uitlaten van de hond met een tennisbal aan het pingelen was. Binnenkant-buitenkant, buitenkant-binnenkant, de techniek van de in Puttershoek opgroeiende cultheld in spé ontwikkelde zich binnen een mum van tijd van ruwe diamant tot een klomp goud van 24-karaats. De resultaten op school zijn prima, hetgeen leidt tot het felbegeerde VWO-diploma.

De weg naar het profvoetbal was even verrassend als intrigerend. Lange tijd leek het erop dat René gedoemd was om in zijn zelfgeorganiseerde zaalvoetbalcompetitie te blijven spelen, maar het pakte gelukkig anders uit. Het 6e elftal van amateurclub Puttershoek hadden van de hak op de tak een mannetje tekort en klopten aan bij ons voorbeeld. De rappe rechtsbuiten leidde Puttershoek 6 naar nieuwe successen. Vijf jaar later speelde hij tot verbazing van velen al in de Eredivisie, bij RKC. “Dat sloeg eigenlijk helemaal nergens op. Ik had nooit op wat voor niveau dan ook gespeeld.”

In het seizoen 1993/1994 maakt René in 11 duels zijnopwachting voor RKC. Het seizoen daarop weet ‘El Presidente’ te excelleren en komt hij in 20 duels tot 4 goals. Het seizoen erop verloopt teleurstellend voor de jonge god: hij krijgt te horendat hij mag vertrekken. “Toen ik bij RKC kwam had ikvooral moeite in een groep tefunctioneren. Ik was altijd alléén bezig.

In Waalwijk moest ik leren samen te spelen en kreeg ik in de gaten dat er in het voetbal ook andere belangen gelden dan de logische gedachte. Misschien had ik eens wat meer voor mezelf op moeten komen. Op het moment dat trainer Hans Verel mij er met een wazige uitleg naast zette, had ik zoiets niet moeten pikken. Maar destijds was het allemaal één groot mysterie.”

Cambuur Leeuwarden biedt in 1995 uitkomst. René verkast naar het rustieke Friesland en beleeft 4 gouden jaren, waarvan 3 in de Eerste Divisie. Het fenomeen Van Rijswijk doet Leeuwarden op haar grondvesten trillen wanneer hij Cambuur in het seizoen 1997/1998 hoogstpersoonlijk naar de Eredivisie leidt. René snoert het seizoen daarop zijn critici de mond: in 31 optredens weet hij 7 maal het net te vinden en levert hij menig assist af. De opportunistische vleugelspeler is de revelatie van het seizoen en uiteindelijk neemt NEC in de zomer van 1999 deze trofee in ontvangst.

Het avontuur brengt hem echter niet veel goeds. René streeft naar erkenning maar lijkt in de bloei van zijn carrière op het verkeerde pad te belanden. René wordt het mikpunt van spot en moet het met name in de VI rubriek ’t Wereldje ontgelden. De introverte Zuid-Hollander raakt in sportief opzicht gefrustreerd, maar groeit tevens uit tot cultheld van Nijmegen. De voetballer Van Rijswijk wordt voor het gemak vergeten, de man van de afzwaaiende schoten en voorzetten transformeert in de Martin Gaus van de dolfijnen, de rockende René Rose en boekenverslinder van de hedendaagse voetballerij. Of René het nou leuk vindt of niet, voor zijn fans staat hij boven de kerk en is hij een legende die ook na zijn dood zal voort blijven leven in de harten van zijn discipelen. 12 maart 2004 wordt omgedoopt tot (inter)nationale feestdag, want op die bewuste dag wist hij het net eindelijk weer eens te laten bollen.

René verdedigt sinds dit seizoen weer de kleuren van Cambuur Leeuwarden. Diverse buitenlandse clubs van naam zouden hem volgens de laatste geruchten intensief volgen, maar El Presidente lijkt een overgang niet te zien zitten. Hij moet immers in beeld blijven bij bondscoach Marco van Basten.

En voor de voetbalscouts onder ons: zoon Kai van Rijswijk heeft inmiddels al op het trainingsveld van NEC gestaan en mocht onder de ex-trainer van NEC Johan Neeskens zelfs met de selectie mee douchen. Dat belooft wat, voor een jochie die de poepluiers nog maar net heeft ingeruild voor de schoolbanken!

Een dag geen Van Rijswijk, is een dag niet geleefd.

Waarschuw beheerder
absolute cultheld
Waarschuw beheerder
donateur
geweldenaar!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 11:08:
Een dag geen Van Rijswijk, is een dag niet geleefd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 22:47:
zijn 1e goal voor NEC tegen psv zou ik nooit vergeten

een zware klutsgoal en hij vierde hem alsof ie de winnende scoorde in de champions league-finale

hehe hij raakte die hele bal verkeerd anders had hij hem waarschijnlijk wel tegen de keeper geschoten :lol:

Waarschuw beheerder
Ondanks alle succesen is Reneetje zo gewoon gebleven :respect: :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knaller :bier: op maandag 19 maart 2007 om 15:49:
zijn 1e goal voor NEC tegen psv zou ik nooit vergeten

een zware klutsgoal en hij vierde hem alsof ie de winnende scoorde in de champions league-finale

:lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 16:03:
Ondanks alle succesen is Reneetje zo gewoon gebleven

Mooi he.

Waarschuw beheerder
Is er nog wel een jaarlijkse fanclub dag???Ben de laatste 2 jaar niet geweest daarvoor kon ik soms weken niet slapen echt wat keek ik elke keer uit na de held der helden onze Rene van rijswijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 17:45:
Is er nog wel een jaarlijkse fanclub dag???

Met als afsluiting toch altijd een wedstrijd van een wereldelftal tegen een door Rene samengesteld team?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tollen:cheers: op maandag 19 maart 2007 om 17:46:
Met als afsluiting toch altijd een wedstrijd van een wereldelftal tegen een door Rene samengesteld team?

klopt ja,Weet nog wel 6jaar geleden had ie een heel team met paardestaarten samengesteld was wel mooi gezicht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 16:03:
Ondanks alle succesen is Reneetje zo gewoon gebleven

Ja de man heeft een hard van goud :D

Uitspraak van Tollen:cheers: op maandag 19 maart 2007 om 17:46:
Met als afsluiting toch altijd een wedstrijd van een wereldelftal tegen een door Rene samengesteld team

wereldelftal- el presidente :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rooie Roy :woep: op vrijdag 16 maart 2007 om 14:56:
dat van basten hem nog niet uitgenodigd heeft

van basten rot op!!!

het is geen jood he, dan maak je geen kans
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 17:54:
klopt ja,Weet nog wel 6jaar geleden had ie een heel team met paardestaarten samengesteld was wel mooi gezicht.

Zidane gaf laatst nog aan dat die wedstrijd zijn hoogtepunt was in zijn carriere!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tollen:cheers: op maandag 19 maart 2007 om 21:35:
Zidane gaf laatst nog aan dat die wedstrijd zijn hoogtepunt was in zijn carriere

Niet alleen hij, Maradonna zei dat dat ook zijn mooiste wedstrijd was uit zijn carriere.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 21:51:
Niet alleen hij, Maradonna zei dat dat ook zijn mooiste wedstrijd was uit zijn carriere.

Pele was bedroefd dat hij gepasseerd was door Rene zelf maar gaf aan het verschil in klasse wel te begrijpen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 21:52:
Pele was bedroefd dat hij gepasseerd was door Rene zelf maar gaf aan het verschil in klasse wel te begrijpen.

Klopt ja zie hem daar nog :cry: janken aan de zijlijn.Maar die goal toen van Rene dat vond ik tog wel 1 van de mooisten ooit in de gescheidenis,Wat een goal was dat toen pf met geen pen te beschrijven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 21:57:
Maar die goal toen van Rene dat vond ik tog wel 1 van de mooisten ooit in de gescheidenis,Wat een goal was dat toen pf met geen pen te beschrijven.

Die indraaiende corner neem ik aan?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 21:57:
dat vond ik tog wel 1 van de mooisten ooit in de gescheidenis

Klopt. Een van zijn vele goals. Was eigen goal toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tollen:cheers: op maandag 19 maart 2007 om 21:58:
Die indraaiende corner neem ik aan?

Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 21:58:
Was eigen goal toch?

Whe kon eigelijk niet kiezen,vond ze alle 2 wel mooi

Waarschuw beheerder
donateur
Geeft maar weer aan hoe doeltreffend deze goalgetter is.

Waarschuw beheerder
Indd,had ie wel lelijke goals trouwens??Nooit gezien hij had die klasse van 89minuten als een zoutzak spelen,En dan toch nog scoren als die el presidente
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Rene van Rijswijk geeft het woord spits een hele andere dimensie.

Waarschuw beheerder
donateur
René van Rijswijk (Rotterdam, 3 januari 1971) is een Nederlandse voetballer. Hij speelde in seizoen 2005/2006 voor Cambuur Leeuwarden, maar waar hij momenteel speelt is onbekend.

Na in de jeugdelftallen van Puttershoek en SVW te hebben gespeeld, brak hij definitief door als rechtsbuiten bij RKC Waalwijk in het seizoen 1993/1994. Gedurende zijn carrière speelde hij meer dan 300 wedstrijden in het betaald voetbal. Behalve voor RKC Waalwijk kwam hij tevens uit voor Cambuur Leeuwarden en NEC, alwaar hij een grote naam heeft opgebouwd als doelpuntenmachine.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 22:09:
alwaar hij een grote naam heeft opgebouwd als doelpuntenmachine.

Waarschuw beheerder
donateur
Niets aan gelogen.

Waarschuw beheerder
donateur
Van René van Rijswijk kun je wel zeggen dat het een intuïtieve voetballer is. Een ouderwetse pingeldoos, die het voetbal op straat heeft geleerd

Waarschuw beheerder
weet nog wel " alles op Rene alles op Rene......."
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 22:04:
Nooit gezien hij had die klasse van 89minuten als een zoutzak spelen,En dan toch nog scoren als die el presidente

echt nog zo'n speler die precies wist wanneer hij het moment moest kiezen

Waarschuw beheerder
donateur
Eens in de 3 seizoenen wist hij dat perfecte moment te kiezen om te scoren. rzpckt
Waarschuw beheerder
:no: eens in de 5 seizoenen maar dan was het ook wel pure klasse

Waarschuw beheerder
lach me kapot hier:D RENE :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 maart 2007 om 17:43:
lach me kapot hier

Hoeso lachen? Het zijn de feiten!

Waarschuw beheerder
He's Here, He's There, He's Fucking everywhere! Rene van Rijswijk, Rene van Rijswijk!

:respect:

Waarschuw beheerder
Sins Rene gestopt is met voetballen,intreseert het me ook niet meer he dat hele voetbal,Die man kreeg hele stadions weken van te voren uitverkocht,Die man kreeg iedereen van ze stoel af met ze vloeiende bewegingen,Die man kreeg de handen op elkaar voor zijn unieke akties en goals ,Rene whe never forget you :cry; and YNWA

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tollen:cheers: op dinsdag 20 maart 2007 om 20:54:
Hoeso lachen? Het zijn de feiten!

Idd... Weinig grappigs hier. :/

Hup Rene!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 maart 2007 om 22:55:
Sins Rene gestopt is met voetballen,intreseert het me ook niet meer he dat hele voetbal,Die man kreeg hele stadions weken van te voren uitverkocht,Die man kreeg iedereen van ze stoel af met ze vloeiende bewegingen,Die man kreeg de handen op elkaar voor zijn unieke akties en goals ,Rene whe never forget you :cry; and YNWA

Herinner je die tifo actie bij Cambuur nog? Op de lange zijde heel groot spandoek met Rene erop (spandoek gemaakt van rene's haar) en fakkels erom heen enzo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 maart 2007 om 23:00:
Herinner je die tifo actie bij Cambuur nog? Op de lange zijde heel groot spandoek met Rene erop (spandoek gemaakt van rene's haar) en fakkels erom heen enzo.

Wat denk jezelf mang,dat staat nog in me geheugen gegrift als de dag van gister,Toen wonnen we ook nog door een goal van die gekke boi,Zei die later in een intervieuw dat ie die hele tifo aktie niet had gezien :lol:,Ja humor had ie cker whe.
Waarschuw beheerder
Ik heb ook gehoord dat Rene de enige speler van Cambuur was die regelmatig de lichten uit deed in het supportershome, klopt dat?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tollen:cheers: op dinsdag 20 maart 2007 om 23:08:
Ik heb ook gehoord dat Rene de enige speler van Cambuur was die regelmatig de lichten uit deed in het supportershome, klopt dat?

Hij is nu topboi ofzo toch?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 maart 2007 om 23:03:
Wat denk jezelf mang,dat staat nog in me geheugen gegrift als de dag van gister,Toen wonnen we ook nog door een goal van die gekke boi,Zei die later in een intervieuw dat ie die hele tifo aktie niet had gezien ,Ja humor had ie cker whe.

Precies, wat me wel raakte is dat hij een traantje wegpinkte toen hij van de kids supportersclub mooie RvanR kleurplaten overhandigt kreeg. Een echte kindervriend die Rene!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tollen:cheers: op dinsdag 20 maart 2007 om 23:08:

Nee dat was frits korebach boi,Rene ging meestal gelijk na de wedstrijd na huis,Moest van ze ouwe lui toen nog.