Partyflock

Forumonderwerp · 936408

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

UTRECHT - Rond de Utrechtse wijk Ondiep is het dinsdagavond onrustig. In andere delen van Utrecht, met name de binnenstad en het stationsgebied, lopen grote groepen jongeren rond. De politie heeft tientallen aanhoudingen verricht.

Rond kwart voor acht bekogelden jongeren vanuit Ondiep de mobiele eenheid aan de Laan van Chartroise met stenen en flessen. Op de Vijgeboomstraat werd een autobrand gemeld, maar dat bleek volgens de brandweer loos alarm.

De hele avond zijn grote groepen op de been, die zich bewegen langs de randen van Ondiep. De wijk zelf is hermetisch afgesloten. Alle toegangswegen zijn afgeschermd met hekken. De Royaards van den Hamkade is de enige mogelijkheid om de wijk in en uit te gaan. Alleen bewoners mogen erin en er wordt preventief gefouilleerd. De politie is massaal aanwezig.

Burgemeester Brouwer wil zo nieuwe ongeregeldheden voorkomen. Bij rellen waren maandagavond veel mensen van buiten de wijk betrokken. Op een persconferentie dinsdagmiddag sprak Brouwer van reltoeristen.

Bewoners van Ondiep hebben op de Thorbeckelaan inmiddels een monumentje gemaakt voor hun doodgeschoten buurtgenoot. Er liggen bossen bloemen en de familie van het slachtoffer heeft de buurt opgeroepen rustig te blijven. Donderdag wordt een stille tocht georganiseerd.

-------------------------------------------------------

Ik weet niet hoe en wiens schuld het is van die dode man ... maar dit vind ik echt ver gaan. Kunnen we onze problemen niet gewoon eens als volwassenen oplossen ipv de boel in brand te gaan steken en te gaan rellen?? Ik woonde daar zo'n beetje naast, ik ben blij dat ik daar niet meer woon zeg! Straks was het mijn auto die in de fik werd gestoken.

Dat de politie nu hard optreed met het beschermen van de wijk vind ik erg goed, de politie mag zowieso wat harder optreden om een wat beter imago te krijgen. (zoals in Italie en Spanje). ... Maar ook goede trainingen en ook strenge kwaliteitseisen van het personeel!!!
(Ze zijn gelukkig ervanaf gestapt om minderheden aan te nemen (zeer makkelijke fitheidstest, geen min. grootte, bril toegestaan, juist extra vrouwen en allochtonen die zowieso door de tests komen). ... Gewoon bitse motherfuckers die PRECIES weten waar ze mee bezig zijn en de boel keihard onder controle hebben! ... Misschien hadden we dan ook heel dit gezeik niet gehad. ... Maar dat is mijn mening.
(en zowieso moet je niet zomaar met een mes op een agent aflopen natuurlijk ;)

Interview buurtbewoners
http://www.bnr.nl/EmbeddedPlayer.asp?id=11290
laatste aanpassing
... oops, volgens mij dubbel.

Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 maart 2007 om 22:50:
Ik weet niet hoe en wiens schuld het is van die dode man ... maar dit vind ik echt ver gaan. Kunnen we onze problemen niet gewoon eens als volwassenen oplossen ipv de boel in brand te gaan steken en te gaan rellen?? Ik woonde daar zo'n beetje naast, ik ben blij dat ik daar niet meer woon zeg! Straks was het mijn auto die in de fik werd gestoken.

Krijg hier een beetje israel ideeen van.
pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff­fffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

en zowieso moet je niet zomaar met een mes op een agent aflopen natuurlijk ;)

zucht
het lijkt nu een beetje op wat er in frankrijk is gebeurt in die probleemwijkies

dit zegt genoeg:

een comment van nieuwnieuws.nl:

Even wat inside info over de wijk Ondiep in Utrecht:

Er is idd door de politie geschoten op een man die aan zijn verwondingen overleed. Echter,anders dan wat de politie en media u willen doen geloven zijn deze twee schoten niet gelost door 1 van de motoragenten maar door een politie agente van marokkaanse afkomst.

De overleden man was de zoon van een bewoner die,na ontelbare onbeantwoorde telefoontjes naar de politie over overlast door een groep "allochtone jongeren",het nu eindelijk eens zat was en het heft in eigen handen heeft genomen.
Ook anders dan wat de politie en media uw willen doen geloven,had het slachtoffer geen mes maar een honkbalknuppel in de hand(logisch dat dit niet naar buiten word gebracht,in dergelijke gevallen moet de politie ALTIJD op de benen richten,however,het slachtoffer is geveld door twee kogels in het hart....)

De zonen van deze familie zijn hardcore FC Utrecht fans en hebben in dezes de steun gekregen van de fans van o.a. ADO Den Haag en de fans van Feyenoord.

Om verdere escalatie te voorkomen heeft de gemeente Utrecht rondom de wijk diverse M.E. eenheden gestationeerd.

Verders heeft de linkse burgermeester Brouwer van Utrecht nog wat olie op het vuur gegooid door niet te komen opdagen voor een buurtoverleg en dit ook niet aan de betrokken buurtbewoners door te geven,maar dit via de media "te laten weten"...

Het gerucht gaat dat men vanavond de buurtmoskee in de hens gaat steken...(y)

leipe shit hier beginnen ze ook al de ghetto te imiteren stelletje meelopers
laatste aanpassing
het lijkt nu een beetje op wat er in frankrijk is gebeurt in die probleemwijkies

leipe shit hier beginnen ze ook al de ghetto te imiteren stelletje meelopers

http://player.omroep.nl/?aflid=4083483
laatste aanpassing

de familie van het slachtoffer heeft de buurt opgeroepen rustig te blijven.

Dat vind ik nou zo erg he... Van de familie van die man zou ik het wel begrijpen als ze zouden doordraaien, als je een dierbare verliest snap ik dat. Maar juist zij hebben hier dus helemaal geen zin in! Vind dat die relschoppers die het nu uit de hand laten lopen wel een beetje respect op mogen brengen voor de familie en hun wensen!
pff gezeik over een beetje rellen :vaag:
geen mes maar een honkbalknuppel in de hand

Dat maakt niet uit, hij valt een politieagent aan. Dat hij schiet is volledig terrecht ... hij had hem alleen niet uit moeten schakelen, alleen moeten verwonden. ... Hier moet echt veel beter op getraind worden bij de politie! (was een jaartje terug al een item dat de politie niet kon schieten, en ze hun baanuren op de schietbaan niet maakte).

De bron van de ruzie voor de schietpartij vind ik overigens ook volledig terrecht. De hangjeugd kan echt héél vervelend zijn! Ben het ondertussen wel gewend om zonder aanleiding uitgescholden te worden voor kankerkaaskop of dat mn nichtje wordt uigescholden dat ze een kankerhoer is en geen rechten heeft omdat ze een vrouw is. (vooral bij haar, waarschijnlijk omdat ze klein is, gaan ze ook achter haar aan lopen en voor haar staan). Zelfs overdag. ... Je staat er boven, zegt niets en loopt gewoon door, maar eigenlijk te belachelijk voor woorden en erg vervelend.
laatste aanpassing

Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 maart 2007 om 23:08:
Dat maakt niet uit, hij valt een politieagent aan. Dat hij schiet is volledig terrecht

waar staat dat hij een agent aanvalt?
Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 maart 2007 om 23:08:
Dat maakt niet uit, hij valt een politieagent aan.

dus het maakt niet uit met wat je aanvalt: :rot:

het feit blijft gewoon dat een onschuldig iemand nu dood is door kkvolk
Dat vind ik nou zo erg he... Van de familie van die man zou ik het wel begrijpen als ze zouden doordraaien, als je een dierbare verliest snap ik dat. Maar juist zij hebben hier dus helemaal geen zin in! Vind dat die relschoppers die het nu uit de hand laten lopen wel een beetje respect op mogen brengen voor de familie en hun wensen!

Idd, helemaal mee eens!

-------------------------------------------

Nergens, maar sorry hoor, dat kan je wel aannemen, dat je niet zómaar je pistool schiet.

--------------------------------------------

het feit blijft gewoon dat een onschuldig iemand nu dood is door kkvolk

Helemaal mee eens! Tegenhouden, niet doodschieten!

Ik heb zelf ook lange tijd met scherp geschoten bij een schietvereniging ... geloof me, schieten is verdomde moeilijk!! De meeste stoere dude met een gun is op 5meter niet eens gevaarlijk, hij raakt je toch niet eens! Zo moeilijk is het!

Laat staan hoe moeilijk het is om goed gericht te kunnen schieten onder stress ... dat is best moeilijk hoor!
laatste aanpassing
Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 maart 2007 om 23:16:
Nergens, maar sorry hoor, dat kan je wel aannemen, dat je niet zómaar je pistool schiet

wat een simpel figuur ben jij! Lekker zo doorgaan, dingen maar kwakkeloos aannemen... Zo red je het wel in het leven... :looser:
wat een simpel figuur ben jij! Lekker zo doorgaan, dingen maar kwakkeloos aannemen... Zo red je het wel in het leven...

sorry, 1+1=2 bij mij ... ik ben van mening (zeg niet dat ik gelijk heb), dat die agent ongetwijfeld in een vervelende situatie zat.

Echt, je trekt écht niet zomaar je pistool hoor.
Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 maart 2007 om 23:19:
sorry, 1+1=2 bij mij ... ik ben van mening (zeg niet dat ik gelijk heb), dat die agent ongetwijfeld in een vervelende situatie zat.

Jou woorden... :)

:honger: rellen ! :honger:
dat die agent ongetwijfeld in een vervelende situatie zat.

gast aan vermoedens hebben we niks dus hou aub op met je wijsheid te verkondigen

pff het zal me echt een worst wezen dat die agente van Marokkaanse afkomst is.

Maar goed nu hebben een heleboel mensen weer een reden om van alles en nog wat te schreeuwen,

How sad.

Iemand die een vrouwelijke agent aanvaltmet een mes of honkbalknuppel is ook niet helemaal wijs.Ik vind het erg dat die arme man dood is.Maar ook hij is fout geweest

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:14:

Op een agent aflopen met een mes of honkbalknupel is ook bedreigend.Als dat het geval was.

Uitspraak van Johan says: op dinsdag 13 maart 2007 om 23:17:
wat een simpel figuur ben jij! Lekker zo doorgaan, dingen maar kwakkeloos aannemen... Zo red je het wel in het leven...

echt he
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:23:
Maar ook hij is fout geweest

iedereen is wel eens fout, dat is nog geen reden voor moord want dat is het gewoon.

Jij misschien niet :x

Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 maart 2007 om 23:16:
Ik heb zelf ook lange tijd met scherp geschoten bij een schietvereniging ... geloof me, schieten is verdomde moeilijk!! De meeste stoere dude met een gun is op 5meter niet eens gevaarlijk, hij raakt je toch niet eens! Zo moeilijk is het!

Laat staan hoe moeilijk het is om goed gericht te kunnen schieten onder stress ... dat is best moeilijk hoor!laatste aanpassing 13 maart 2007 23:18

Idd, mensen denken echt dat dat makkelijk is, een figuur die goed over de rooie is netjes in z'n been schieten... Ik zou zeggen leer eerst zelf maar eens schieten dan weet je pas waar je het over hebt (Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:23:
pff het zal me echt een worst wezen dat die agente van Marokkaanse afkomst is

Op zich van belang als je bedenkt dat de man klaagde over "allochtone hangjongeren" je weet toch die jeugd die teveel rapclips gekeken heeft en nu ook gangster te zijn

als je daar als burger in je recht daar wat van zegt dan word je doodgeschoten

Uitspraak van appeltje voor de dorst op dinsdag 13 maart 2007 om 23:31:
er zit wel een groot verschil tussen de knieën en het hart hoor

als ik hitsig ben wel ja :D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:30:
dd, mensen denken echt dat dat makkelijk is, een figuur die goed over de rooie is netjes in z'n been schieten... Ik zou zeggen leer eerst zelf maar eens schieten dan weet je pas waar je het over hebt

beetje rare opmerking
als je politieagent bent hoor je gewoon je handwapen zuiver te kunnen hanteren .opleiding schieturen op de baan etc etc
ook in stressvolle situaties
ze moeten maar niet elke jan lul agent laten worden denk ik
je word doodgegooid met kom bij de politie op elke manier . en dan is t wachten op dit soort situaties omdat de selectie niet zo nauw is tegenwoordig .want ze hebben agenten nodig .
sommige mensen zijn dr nou eenmaal niet geschikt voor ziehier resultaat
Het zal allemaal wel. Ik ga tukken.

Mijn medeleven aan de nabestaanden en ik hoop dat de relschoppers niet teveel schade aanrichten.

Truste!

beetje rare opmerking
als je politieagent bent hoor je gewoon je handwapen zuiver te kunnen hanteren .opleiding schieturen op de baan etc etc
ook in stressvolle situaties
ze moeten maar niet elke jan lul agent laten worden denk ik
je word doodgegooid met kom bij de politie op elke manier . en dan is t wachten op dit soort situaties omdat de selectie niet zo nauw is tegenwoordig .want ze hebben agenten nodig .
sommige mensen zijn dr nou eenmaal niet geschikt voor ziehier resultaat

dat bedoel ik te zeggen ja.
laatste aanpassing

Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 maart 2007 om 23:39:
Het zal allemaal wel. Ik ga tukken.

t is gewoon zo
een kok moet niks aan laten branden
een barman twee vingers schuim
en een politie agent moet met zijn wapen en situaties om kunnen gaan

Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 maart 2007 om 23:39:
Ik ga tukken.

goodnight :bier:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:36:
beetje rare opmerking

Ja natuurlijk, het moet zo goed mogelijk, maar dat betekent nog niet dat je altijd 100% raak zult schieten. Ik vind het zo raar dat mensen doen alsof die agent expres op het hart heeft gemikt, tenzij die vent geestesziek is en het leuk vind mensen dood te schieten vind ik dit 'gewoon' een ongeluk..

Uitspraak van appeltje voor de dorst op dinsdag 13 maart 2007 om 23:31:
er zit wel een groot verschil tussen de knieën en het hart hoor

Misschien zat-ie geknield dan zit er maar een klein stukkie tussen..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:46:

gehurkt bedoel je?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:46:

iemand die geknield zit hoef je niet neer te schieten..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:45:
vind ik dit 'gewoon' een ongeluk..

werk je bij de politie ofzo :S dit is een blunder van het eerste soort en pure moord

Ja natuurlijk, het moet zo goed mogelijk, maar dat betekent nog niet dat je altijd 100% raak zult schieten. Ik vind het zo raar dat mensen doen alsof die agent expres op het hart heeft gemikt, tenzij die vent geestesziek is en het leuk vind mensen dood te schieten vind ik dit 'gewoon' een ongeluk..

das logisch dat je dat denkt
maar deze rellen onrust is dan te verwachten

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:42:
een kok moet niks aan laten branden

dan betaal ik de rekening niet als dat wel zo is

een barman twee vingers schuim

anders krijg die ruzie met mij :p

en een politie agent moet met zijn wapen en situaties om kunnen gaan

dan verliest men zijn vertrouwen in de overheid als dat niet zo is
Niet normaal joh wat er stond de t#fus, morgen weer :yes:

Vind dat gesloop ook kansloos, maar okee, als de doodstraf verboden is voor moordenaars en pedofielen is het natuurlijk uit den boze een lichtbewapende man dodelijk te verwonden, ook al was het niet de bedoeling

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:00:
politie agente van marokkaanse afkomst

:gaap:
Ik vind het zo raar dat mensen doen alsof die agent expres op het hart heeft gemikt

Ik weet niet maar hij schijnt zelfs een waarschuwingsschot eerst geschoten te hebben dus hij hebt tijd zat gehad om ze benen te raken, maar goed word nu alleen maar erger :yes:
Enkele honderden supporters van Ajax, Feijenoord, ADO Den Haag en FC Utrecht bewegen zich in groepjes rondom de wijk, meldt een politiewoordvoerder. De ME probeert te voorkomen dat de groepen zich door de stad gaan bewegen en problemen veroorzaken.

Aldus RTV Utrecht.

Lijkt me een beetje overdreven?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:00:
Er is idd door de politie geschoten op een man die aan zijn verwondingen overleed. Echter,anders dan wat de politie en media u willen doen geloven zijn deze twee schoten niet gelost door 1 van de motoragenten maar door een politie agente van marokkaanse afkomst.

De overleden man was de zoon van een bewoner die,na ontelbare onbeantwoorde telefoontjes naar de politie over overlast door een groep "allochtone jongeren",het nu eindelijk eens zat was en het heft in eigen handen heeft genomen.
Ook anders dan wat de politie en media uw willen doen geloven,had het slachtoffer geen mes maar een honkbalknuppel in de hand(logisch dat dit niet naar buiten word gebracht,in dergelijke gevallen moet de politie ALTIJD op de benen richten,however,het slachtoffer is geveld door twee kogels in het hart....)

Uitspraak van Raimond op dinsdag 13 maart 2007 om 23:54:
Ik weet niet maar hij

wat is er van bovenstaande waar dan?

Uitspraak van Raimond op dinsdag 13 maart 2007 om 23:54:
hij schijnt zelfs een waarschuwingsschot

die man schijnt zelfs met een mes op hem afgelopen te zijn
ik zeg: trekker overhalen (y)

Uitspraak van Raimond op dinsdag 13 maart 2007 om 23:53:
morgen weer

:X :X

Heb respect voor de nabestaanden en hun wensen ipv zo kansloos een beetje te lopen rellen!

De advocaat van de familie was net op tv en de vrouw van die man riep iedereen op de rellen te STOPPEN! Omdat het een verkeerd beeld geeft van hoe haar man was, ze het geen respect vind hebben en ze voelt zich er niet door gesteunt!

Donderdag is er een stille tocht, ze zou fijn vinden als die relschoppers hun aandacht daar op gingen richten!

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 maart 2007 om 23:56:
ie man schijnt zelfs met een mes op hem afgelopen te zijn
ik zeg: trekker overhalen (y)

Uitspraak van appeltje voor de dorst op dinsdag 13 maart 2007 om 23:56:
het slachtoffer geen mes maar een honkbalknuppel in de hand(logisch dat dit niet naar buiten word gebracht,in dergelijke gevallen moet de politie ALTIJD op de benen richten,however,het slachtoffer is geveld door twee kogels in het hart....)

ik zeg: trekker overhalen

en dan op het lichaam schieten??
Mag lijen dat ze je vrouw neerknallen op zo'n manier mafketel

Dit is dus niet waar! Was net op tv! Hij is echt onterecht neer geschoten....

Uitspraak van M0L op dinsdag 13 maart 2007 om 23:49:
gehurkt bedoel je?

euh ja 8)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 23:51:
werk je bij de politie ofzo dit is een blunder van het eerste soort en pure moord

:lol: Dat werk is niet aan mij besteed...

Ennieweej, hopelijk komt snel het echte verhaal naar buiten wat er exact gebeurd is(op het moment dat het slachtoffer overleed), en dán kan iedereen een oordeel gaan vellen..