Partyflock

Forumonderwerp · 933933
3 volgers · 31491x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een Maine Coon kitten.
Heb er al wel een op t oog, maar wil in die tussentijd mezelf natuurlijk helemaal volproppen met informatie over deze gigantische katten!!

Wie heeft er zelf ook een Maine Coon??
Tell your story about them!!!!
Of geef je mening over dit ras!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
na veel uitgepluis vandaag heb ik bij de dierenwinkel sterilised 37 gekocht, voor gecastreerde/gesteriliseerde. ook voorkoming van blaasgruis etc.
die young adult is veel duurder en heeft dezelfde werking, heeft een os index en daarom valt het onder de specials.
maar op de verpakking van sterilised staat precies hetzelfde.

Waarschuw beheerder
De fokker van mijn katertje zegt dat het niet goed groeien en meer blaasgruisproblemen bij te vroege castratie, ronduit horsecrap is en dat de DA beter zijn vakliteratuur kan bijhouden.
Ik ben geneigd haar te geloven :P Mijn DA wilde absoluut niet mijn katertje van (toen) 5 maanden castreren om die redenen. En dat terwijl Coon-kittens 9 van de 10 keren gecastreeerd binnenkomen als dat de afspraak is (geen fokkater of poes dus).
Toch een vreemde zaak, de ene DA doet ze wel rond 12 weken en de ander raakt oververhit als je belt over een katertje van 5 maanden. Wat vinden jullie er van?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik wil dr ook 1!!!!!:yes: ,maar heb al 3 katten:bloos:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 december 2007 om 17:40:
ik wil dr ook 1!!!!! ,maar heb al 3 katten

Kan best Relke :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 december 2007 om 17:52:
Kan best Relke

echt??:bloos:
heb nu al zo n katteterreur:[ o:) :lief:
wordt t dan niet erger? :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 december 2007 om 17:25:
Toch een vreemde zaak, de ene DA doet ze wel rond 12 weken en de ander raakt oververhit als je belt over een katertje van 5 maanden. Wat vinden jullie er van?laatste aanpassing 13 december 2007 17:26

ik vind vanaf 6 maanden, anders zijn ze toch veels te klein!
volgens mij mag het ook pas dan, eigenlijk zijn ze tot ee jaar kitten, maar luc is nu bij 7 mnd gecastreerd en valt nu weer onder de young adult

snap t soms ook niet, de 1 zegt dit, de ander weer dat

by the way, echt heeeel anders met die royal canin brokjes, afwegen hoeveel ze krijgen nu :( ze krijgen nu veel minder dan de whiskas en ze houden honger want ze mauwen om eten, maar kwestie van wennen zegt de da, ik gaf ze altijd veel te veel blijkbaar

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 december 2007 om 17:25:
fokker van mijn katertje zegt dat het niet goed groeien en meer blaasgruisproblemen bij te vroege castratie, ronduit horsecrap is

groeien blijven ze wel doen, maar blaasgruis is een veel voorkomend probleem hoor bij gecastreerde
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb reza pas na 13 maanden laten castreren.
Voor zover ik weet is dat eigenlijk 1 maand te laat.

Maar uhh ik lees blaasgruis enzo, wanneer heeft ie dat dan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Whit-ney op donderdag 13 december 2007 om 21:20:
Maar uhh ik lees blaasgruis enzo, wanneer heeft ie dat dan?laatste aanpassing 13 december 2007 21:20

nou na een castratie blijkbaar 80 % kans er op, daarom ben ik naar royal canin overgestapt , speciaal tegen blaasgruis na een castratie.
wat geef jij voor eten whitney?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 december 2007 om 09:06:
nou na een castratie blijkbaar 80 % kans er op

Nog nooit van gehoord. Ken veel kattenhouders, ook fokkers, maar ken niet één persoon die gecastreerde katten heeft met blaasgruis. Zal vast voorkomen, het is een echte rotte aandoening. Dus ja, dát het voorkomt bij gecastreerde katers, dat geloof ik meteen, maar 80%...? Nee, lijkt me sterk. Dan zou je het wel veel vaker moeten horen.

Is het niet een extra marketingtool om die veel te dure brokjes te verkopen?
Waarschuw beheerder
donateur
Royal canin altijd al.
Eerst kittenvoer, en nu geef ik de maincoon voeding, ook al is het een kruising.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 december 2007 om 09:42:
Is het niet een extra marketingtool om die veel te dure brokjes te verkopen?

ik geef Reza niet daarom die brokjes, gewoon omdat ik er wel in geloof dat dit tot het betere voer behoord.

Waarschuw beheerder
ja ik gaf altijd whiskas maar royal canin is het topmerk en het voorkomt blaasgruis en bevat veel eiwitten en goed voor de tanden en het voorkomt dat ze overgewicht krijgen na een castratie en zo staat er nog veel meer op die zak.

ik ben ook maar overgegaan , wel duur, maar wil wel dat ze gezond blijven.

wat geef jij melissa?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als ze blaasgruis hebben plassen ze vaak en weinig en stinkt het en mauwen ze klaaglijk.

ik denk beter voorkomen dan genezen

Waarschuw beheerder
dit stond op dierenforum:

VRAAG
Ik heb mijn kater laten castreren. Nog geen 4 weken later ontdekte ik dat het niet goed ging op de bak. Hij ging gigantisch vaak heen en bleef er dan een hele poos in zitten. Hij bleek een blaasontsteking te hebben en last van blaasgruis.
Als blaasgruis eenmaal is geconstateerd, moet een kat dan z'n leven lang dieet blijven volgen of kan zoiets nog overgaan?
Maar wat ik eigenlijk een nog veel belangrijke vraag vindt, is het volgende. Ik vind het zo frappant dat vlak na de castratie mijn kat blaasgruis kreeg. Nu hoor ik van wel veel meer katten die gecastreerd zijn dat ze er last van hebben. Mijn dierenarts ontkende dat het de castratie met blaasgruis samen hangt. Nu wil ik graag van u weten of dat werkelijk zo is en of daar als eens een gedegen onderzoek naar is gedaan.

ONS ANTWOORD
Blaasgruis krijg je door aanleg en voeding. De ene kater die je op 5 maanden reeds castreerd en alleen maar droge brokken krijgt (de hoofdoorzaak van blaasgruis!) mankeert zijn leven lang niets en de andere, op 2 jaar gecastreerd en die zelden brokjes krijgt, krijgt op zijn 6e last van blaasgruis. Ook niet gecastreerde katers en poezen kunnen blaasgruis ontwikkelen! Alleen, de vroeg gecastreerde katers hebben er het meeste last van, omdat de afvoerwegen van de gecastreerde kater "smaller" (minder uitgegroeid) zijn en dus eerder verstoppen. Als ze verstopt zijn begint het dus pas alarmerend te worden. Dan kunnen ze in 3 dagen dood zijn! Kortom blaasgruis hangt wel met castratie samen, maar niet zoals jij denkt! Voeding is een veel invloedrijkere factor, vandaar ook dat je zo'n dier blaasdieet geeft. Vaak begin je met een streng dieet en later (de rest van zijn leven) een wat milder, onderhoudsdieet.

Waarschuw beheerder
in royal canin zit die os index, die s staat voor struviet, die kristallen die blaasgruis en stenen veroorzaken.

weet het ook niet, maar dit advies kreeg ik.

maar uit de text hierboven blijkt weer dat droogvoer niet goed is, en ik hoorde weer dat natvoer juist slecht is :S
zo blijf je maar doorgaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ben benieuwd hoe onze poezen met baby's omgaan, de eerste paar maanden mogen ze alleen snuffelen aan 'onze' Daan, had Daan gisteren voor het eerst beneden (toen 4 dagen oud) en ze kwamen allebei even snuffelen en wisten echt niet wat ze zagen....

Toen Daan een gil gaf vlogen ze met z'n 2-en naar de andere kant van de kamer...

Heb gehoord dat Coons zeer kind vriendelijk zijn, zelf verwacht ik dit ook wel van onze poezen. Iemand ervaringen?

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/27552852.jpg?32643232[/img]{non-image link}
zefs een poes ziet toch dat dit schattig is of niet dan? :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 december 2007 om 12:06:
wat geef jij melissa?

Een mix van Purina One (vooral Sensitive), Perfect Fit Sensitive, Gourmet of Brekkies en Royal Canin sensitive of Iams sensitive.

Ze vreten me arm die beesten. En maakt ook niet uit hoe duur of hoe goedkoop, het gaat bij mij even snel. Heb daarom nu altijd een grote ton staan met een mix. Houdt het afwisselend en lekker voor ze.

Oh ja, en waarom sensitive? Mn jongste had in het begin nogal last van dunne ontlasting en drolletjes die in zn vacht bleven hangen. Da's nu over met het sensitive-voer.

Uitspraak van Whit-ney op vrijdag 14 december 2007 om 10:38:
ik geef Reza niet daarom die brokjes, gewoon omdat ik er wel in geloof dat dit tot het betere voer behoord

Geloof ik ook, is zeker zo. Val dus niemand aan, want je hebt zeker gelijk. Iedereen moet het zelf weten, toch? Geef ze zelf alleen niet per se een bepaald merk, omdat dat beter is of omdat er bepaalde dingen inzitten. Ik geef ze alleen bewust dat sensitive-voer, omdat ze daar -uit eigen ervaring - duidelijk beter van worden. Verder lees ik nooit een verpakking. Ja, ik kijk naar de smaken die ze lekker vinden. Verder is het voer hier in Nederland -over het algemeen en budget-merken daargelaten - kwalitatief gewoon goed.

Ken 3 katten in mijn omgeving die de magische '20'-grens zijn gepasseerd en die kregen (echt waar) het volgende: eentje zijn hele leven Variantjes, de andere alleen Felix en de andere alleen zachte brokjes (en da's pas slecht). Wat ik daarmee wil zeggen? Het maakt tot bepaalde hoogte niet uit. Het gaat ook om aanleg, erfelijkheid en puur geluk. Hetzelfde als bij mensen die hun hele leven roken en drinken en 100 worden en anderen die gezond eten/leven en op hun 30e een hartaanval krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
katten hoeven geen variatie in het eten, kennen dat niet eens heb ik gelezen.
Waarschuw beheerder
donateur
Maine Coon vind ik wel mooi maar de kop is te grof gebouwd dus geef mijn maar de noorse-boskat!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 december 2007 om 09:51:
katten hoeven geen variatie in het eten

Die van mij hebben duidelijke voorkeur iig.. Maar iedere kat is anders.

Uitspraak van BASTARDO! op maandag 17 december 2007 om 11:56:
maar de kop is te grof gebouwd

Mooi man, die platte boksersneus van ze ;-)

Waarschuw beheerder
de kop is te grof gebouwd

smaken verschillen he (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 december 2007 om 13:11:
Die van mij hebben duidelijke voorkeur iig.. Maar iedere kat is anders.

die van mijn zijn ook kieskeurig behalve die huis/tuin en keukenkat die vreet alles! maar die andere 2 hebben ook echt voorkeur! als het hun niet aanstaat eten ze het gewoon niet!

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 december 2007 om 13:11:
Mooi man, die platte boksersneus van ze

goed dat smaken verschilen ;) is een pers niks voor jou dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BASTARDO! op maandag 17 december 2007 om 13:25:
is een pers niks voor jou dan?

Denk dat jij mn uitspraak misschien verward met een boxerneus ;-)Perzen hebben geen boksersneus, die hebben een ingeslagen kop. Die zijn meteen na de geboorte met een koekepan op de kop geslagen ofzo.

Maarre, mooi toch:

[img width=453 height=679]https://album.partyflock.nl/27727634.jpg[/img]

En da's al van meer dan een jaar geleden, die neus is alleen maar mooier geworden. (de rest van de kat trouwens ook ;-))
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
zeker mooi kat ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 december 2007 om 18:11:
Denk dat jij mn uitspraak misschien verward met een boxerneus Perzen hebben geen boksersneus, die hebben een ingeslagen kop. Die zijn meteen na de geboorte met een koekepan op de kop geslagen ofzo.

en heb je helemaal gelijk in! ;) ik neem het terug!

Waarschuw beheerder
verhaaltje van luc:

mijn vriend en ik hebben de slaapkamervloer opgehoogd en alles was klaar en de ondervloer dichtgetimmerd en gedaan...
savonds wil ik luc eten geven , is hij kwijt!
overal zoeken en doen en toen na een tijd in paniek bedacht ik me: zou ie stiekem de slaapkamer ingepiept zijn?
ik tegen dat schot, wat helemaal dichtzat met planken, getikt en hem geroepen, ja hoor in de verte een mauw!
zat ie daar achter :O alles weer uit elkaar gehaald en luc was na uren dus gered!!

[img width=640 height=480 cacheid=000ecf41002a074c163016b31a021bfa73]https://album.partyflock.nl/27751141.jpg[/img]
dit is de vloer, maar vandaag was ie dus al dicht en is luc langs een klein stukje naar binnen gekropen en achter een betonblok gaan zitten ! :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 december 2007 om 18:31:
dit is de vloer, maar vandaag was ie dus al dicht en is luc langs een klein stukje naar binnen gekropen en achter een betonblok gaan zitten !

haha terroristen zijn het! die van mijn is een keer uit het zolderraam geklommen en zat boven op de nok! :S
Nou de brandweer bellen doe ik niet om 12 uur 's nachts dus ik zelf in de regen het dak opgeklomen en die rat van het dak gehaald! en precies het zelfde verhaal met de andere kat...

Waarschuw beheerder
:D haha, ja en ze zijn zo sneaky dat je het niet merkt

Waarschuw beheerder
Jeeeej! Hendrikje wordt vandaag twee! Feestje met augurken, frambozen, suikerpeultjes en spinazie (vind meneer lekker.. Nee, snap ik ook niet)
Waarschuw beheerder
donateur
Gefeliciteerd ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 december 2007 om 18:31:
de slaapkamervloer opgehoogd

wrom?

Toen ik nog samenwoonde had mijn ex n keer t raam best "te"ver open laten staan boven, en ik zag dat de kamerdeur open was.
Volop paniek, reza kwijt, zat die bij t raam te kijken. Dropveter.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 december 2007 om 18:38:
ik vind vanaf 6 maanden, anders zijn ze toch veels te klein!
volgens mij mag het ook pas dan, eigenlijk zijn ze tot ee jaar kitten, maar luc is nu bij 7 mnd gecastreerd en valt nu weer onder de young adult

snap t soms ook niet, de 1 zegt dit, de ander weer dat

by the way, echt heeeel anders met die royal canin brokjes, afwegen hoeveel ze krijgen nu ze krijgen nu veel minder dan de whiskas en ze houden honger want ze mauwen om eten, maar kwestie van wennen zegt de da, ik gaf ze altijd veel te veel blijkbaar

Tja, het is inderdaad vreemd. Maar aan de andere kant zijn er ook hordes met DA's die raskittens met 12 weken castreren en dat vind ik dan ook weer vaag. Blijkbaar mag het dus wel, anders doen ze het niet. Vreemde zaak in ieder geval.

Brokjes afwegen? o.O Meid, gooi die bak vol, het zijn geen honden die zich dood eten :) Als ze trek hebben eten ze wat en anders niet :P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 december 2007 om 18:03:
echt??
heb nu al zo n katteterreur
wordt t dan niet erger?

Hehehe, dat zou best eens kunnen :D

Maine Coon vind ik wel mooi maar de kop is te grof gebouwd dus geef mijn maar de noorse-boskat!

Ik vind Noorse Boskatten juist grover en 'logger' dan Maine coons :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 11:50:
Tja, het is inderdaad vreemd. Maar aan de andere kant zijn er ook hordes met DA's die raskittens met 12 weken castreren en dat vind ik dan ook weer vaag. Blijkbaar mag het dus wel, anders doen ze het niet. Vreemde zaak in ieder geval.

Dit doen fokkers om te voorkomen dat ze met hun kittens door gaan fokken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Whit-ney op woensdag 19 december 2007 om 09:46:
wrom?

is gaaf :)

zal snel een foto plaatsen

Waarschuw beheerder
Brokjes afwegen? o.O Meid, gooi die bak vol, het zijn geen honden die zich dood eten Als ze trek hebben eten ze wat en anders niet

ja maar het is juist om overgewicht te voorkomen dat afwegen van de brokjes!
:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 15:17:

Van de 5 katten die wij thuis hebben/hadden (en ik nu heb), zijn er 4 gecastreerd. Allemaal zo tussen de 9 en 12 maanden. Er is er maar eentje die last heeft van dikker worden. Die staat dus nu op dieet, d.w.z. hij krijgt maar een paar keer per dag brokjes. De rest eet gewone (dus geen light) brokjes en die staan er de hele dag. Ik heb het - op die ene na - nog niet meegemaakt idd, dat ze zich overeten.

Als ik jou was zou ik het hem in eerste instantie gewoon zelf laten bepalen. Zie je na verloop van tijd dat 'ie wel erg dik wordt en teveel eet, dan zou ik er pas iets aan doen. En Maine Coons zijn ook pas volgroeid bij een jaar of 4, dus gewoon zelf laten bepalen. Zijn slimme beesten hoor ;-)

Moest wel lachen om je vloer-verhaal, het zijn echt monsters af en toe ;-)

Waarschuw beheerder
Wilde jullie deze niet onthouden:

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/27914375.jpg[/img]
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/27914208.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mooie fotos :)
Waarschuw beheerder
donateur
Indd vooral 2e foto is gaaf!

Waarschuw beheerder
witte maine coon lijkt me nou ook super!!!
echt heel mooi

Waarschuw beheerder
moeten jullie ook zo vaak stofzuigen?
:D
mijn grijze stoelen en bank zitten veel onder, krijg het er moeilijk af al die haren
Waarschuw beheerder

Uitspraak van LuN@TiC op woensdag 19 december 2007 om 12:38:

Dacht ook dat vanaf 6 maanden 'normaal' was..
Zelf siameesjes maar zou ook graag nog een x een maine coon willen (L)

Waarschuw beheerder
BRTK !!!!hoi mede kattenmens hoe ist???:lief:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
eyz smaakt een beetje naar kip jwt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 11:59:
BRTK !!!!hoi mede kattenmens hoe ist???

hey Relles !!

alles goed hier hoor :)

heb sinds kort een nieuwe kat (poes) erbij !

deze : [img width=240 height=320 cacheid=000ed0e2002a0b55c413354d1a021c7911]http://www.brtk.nl/pics/Indy02.jpg[/img]

[img width=1024 height=768 cacheid=000e763f0029326c43fc12611a021c7911]http://www.brtk.nl/pics/Indy%20met%20muis%2004.jpg[/img]

[img width=800 height=600 cacheid=000e9842002985a063e6f3b81a021c7911]http://www.brtk.nl/pics/Indy/Indy013.jpg[/img]

[img width=640 height=776 cacheid=000e9847002985a6d1c62fa81a021c7911]http://www.brtk.nl/pics/Indy/Indy014.jpg[/img]

liev he :)

en hoest met de kat in Eindhoven ??
:lief:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ahh :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 20 december 2007 om 16:53:
liev he

ooooooooooooooooowwhh:kwijl: om op te vrete :9 :lief:
Uitspraak van actief op donderdag 20 december 2007 om 16:53:
en hoest met de kat in Eindhoven ??

waa:o heb dr nu 3:devil: :cheer:
ze houden je wel bezig:[ o:)
(K)(K)(K)

Waarschuw beheerder
Ik vind Noorse Boskatten juist grover en 'logger' dan Maine coons

De kop van een noor is spitser en heeft een driehoek vorm. De neus is helemaal recht, bij een coon steekt de bak als een dopje ut zegmaar.

Deze worden wel vrienden:
[albumelement=27980159]{element is niet toegankelijk}

[albumelement=27980169]{element is niet toegankelijk}

[albumelement=27980177]{element is niet toegankelijk}

[albumelement=27980189]{element is niet toegankelijk}

[albumelement=27980192]{element is niet toegankelijk}

[albumelement=27980200]{element is niet toegankelijk}
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
AHHHH geweldige foto's

Waarschuw beheerder
hier staan de verschillen tussen Maine Coon en Noorse Boskat;

http://www.noorseboskatten.net/BestandenNoorseboskat/Informatie/BestandenInformatie/BoskatvsCoon.htm

Waarschuw beheerder
Uitspraak van LuN@TiC op woensdag 19 december 2007 om 12:38:

Ja precies en ik geef ze nog groot gelijk ook! Ons katertje is nu niet gecastreerd omdat zijn balletjes te klein waren (en dat voor een flinke kerel ;)) en nu moeten we het zelf doen. Maar die vrouw heeft er verder geen kijk op of we dat wel daadwerkelijk doen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 15:17:

Ik ga mee met Melissa, ze zijn slim zat om niet alles op te kanen :) Het is altijd te proberen hoe het gaat als je de bak zo volgooit.
Maar het is uiteraard jouw kat en niet de onze :D

Verder: mooie foto's allemaal :D