Partyflock

Forumonderwerp · 933933
3 volgers · 31536x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een Maine Coon kitten.
Heb er al wel een op t oog, maar wil in die tussentijd mezelf natuurlijk helemaal volproppen met informatie over deze gigantische katten!!

Wie heeft er zelf ook een Maine Coon??
Tell your story about them!!!!
Of geef je mening over dit ras!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **Patje** op donderdag 15 november 2007 om 17:10:
Ik haat katten..wat voor soort het ook is

Geeft niet, maar misschien moet je dan toch een ander forum zoeken. Of zelf een topic starten :yes:
Waarschuw beheerder
neuj niet echt zin in :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **Patje** op donderdag 15 november 2007 om 17:10:
Ik haat katten

een keer gekrabt of zo?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 09:23:
een keer gekrabt of zo?

Nee, ze houdt gewoon niet van katten, maar wel van katten. Ach, dat soort dieren, uh, mensen zijn er ook hè..

Uitspraak van **Patje** op donderdag 15 november 2007 om 18:48:
neuj niet echt zin in

Dat snap ik.. Ik vergeef het je. Je kunt er niets aan doen dat je tot die leeftijdscategorie behoort.. Misschien komt het ooit nog eens goed.. Vind het al heel knap dat je weet dat maine coons katten zijn, dan heb je je er blijkbaar toch in verdiept! Bewonderenswaardig :yes:

Maar nu back 2 de geweldige coontjes..!
Waarschuw beheerder
hahahah;) en ik hou ziels veel van me diertjes het zijn net me kinderen :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 november 2007 om 21:41:
Maar vind het zo zielig om zo'n jong beessie al naar de dierenarts te brengen

Als ze met het hele nest naar de DA gaan is het wel zo gezellig :P
Ach en of de kat nou groot of klein is?! ik vind het allebij zielig.

Het schijnt zo te zijn dat vroeg gecastreerde katers mooier groeien. Dierenartsen zien er soms van af omdat bij zo'n klein katje het een hoop priegelwerk is, omdat alles een stuk kleiner is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 november 2007 om 16:25:
Wanneer krijg je de uitslag van je coontje?

Helaas is onze Chica gisteren in het bijzijn van mijn vriendin overleden aan de gemene ziekte FIP. Onze lieve sterke meid heeft hard gevochten maar kon op een gegeven moment niet meer.
Helaas sloegen ook de injecties Virbagen Omega niet aan.

lieverd, RIP

Waarschuw beheerder
RIP Chica :(

sterkte !

Waarschuw beheerder
:(

sterkte !!

Waarschuw beheerder
Sjees, da's echt veel te hard.. Je twee schatten zo snel achter elkaar verliezen. Heel veel sterkte..

Waarschuw beheerder
Gecondoleerd man!

Mijn Storm (12 weken oud) is net van z'n prille mannelijkheid ontdaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 november 2007 om 21:41:
Ja idd.. Dat komt ook voor! Om te voorkomen dat ermee gefokt gaat worden. De meeste dierenartsen (die ik ken) raden vanaf de 6 maanden aan. Waarom weet ik niet precies. Maar vind het zo zielig om zo'n jong beessie al naar de dierenarts te brengen laatste aanpassing 13 november 2007 21:43

Mijn laatste kat is een tijdje terug overleden aan blaasgruis heb geen coon kitties dus dit is ff off topic hihihi

De dierenarts raad castratie vanaf 6 maanden vaak aan omdat ze bij
castratie bij minder dan 6 maanden verhoogde kans hebben op blaasgruis (heb ik me laten vertellen door mn eigen dierenarts)

Maar sterkte met het verlies van je 2 katten Civic driver (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 november 2007 om 18:30:
De dierenarts raad castratie vanaf 6 maanden vaak aan omdat ze bij
castratie bij minder dan 6 maanden verhoogde kans hebben op blaasgruis (heb ik me laten vertellen door mn eigen dierenarts)

Jammer dat je dierenarts dit denkt, deze theorie/opvatting is allang achterhaald.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Shit Civic da's wel echt erg man, en dat in zo'n korte tijd.. :(

Sterkte ermee!!!

Waarschuw beheerder
Ik heb ook een (halve) maine Coon hier rondlopen, nu 15 weken oud! :)

naam: Paniek!

zo was ie dat hij bij ons kwam...
[img width=640 height=480 cacheid=0000e6e30001e30ffe93d15d1a0214c94c]http://i178.photobucket.com/albums/w279/Zwambert/DSC00824.jpg[/img]

en zo ziet hij er nu uit!
[img width=640 height=480 cacheid=0000e6e40001e31016307fff1a0214c94c]http://i178.photobucket.com/albums/w279/Zwambert/PB160185.jpg[/img]

Verjaardagscadeautje, had er geen benul van wat het ras "maine coon" inhield enzo... Was een complete verrassing, maar uiteindelijk ben ik er wel heel blij mee! Wat een extreme knuffel zeg! :lief:

Edit: trouwens, zo jong gecastreerd? Mijn DA raadde me aan om pas met 9 of 10 maanden te castreren, omdat vroeg gecastreerde katten meer kans hebben op rug/ heupproblemen. Zeker maine coons, omdat ze dus vrij groot kunnen worden.... Dus Paniek gaat over een half jaartje ongeveer onder het mes!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Er is nergens in de literatuur te vinden waarom het slecht zou zijn. De enige negatieve theorie die ik erover kon vinden is (en dat is wel aangetoond) dat castraten langer doorgroeien. En dat daarom de botten wat langer kunnen worden en dat deze wat eerder kunnen breken. Maar dit geld dus voor alle castraten, of ze nou met 12 weken of 12 maanden gecastreerd worden.
Blaasgruis etc is achterhaald. Ik heb zelf een kater gehad die met 2 jaar gecastreerd is en die had ook last van blaasgruis (toen hij 3 was).

De kattebak begon al echt naar die vieze kattezeik lucht te ruiken, dat was voor mij al genoeg reden om het te doen.

Mijn eerste gevoel toen ik van vroegcastratie hoorde was ook niet positief, totdat ik me er een beetje in verdiepte. Ik zag meer voordelen dan nadelen. En misschien geld dat voor je DA juist andersom, want hij moet dat priegelwerk doen en ziet je daarna (hopelijk) niet vaak meer.

Google er maar eens op.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat ras lijkt wel op Angora's....dit is een van mijn poezen,heeft er veel van weg qua uiterlijk.
Ik vind het mooie poezen.

[img width=160 height=120 cacheid=000eb4870029cb53964f20a71a02150588]http://smg.photobucket.com/albums/v127/Whitewenzz/th_100_0020.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
G*dsammes, dr zitten wel veel brabo's hier ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tequilazusje op dinsdag 20 november 2007 om 22:45:
Angora's

vind ik zowiezo, aangezien ik een kruising turkse angora - maine coon heb ;)

Overigens over het castreren - ik had t veel eerder bij m moeten laten doen.
Hij is echt ineens heeeeel erg lief en knuffelerig :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 november 2007 om 09:22:
veel brabo's

jot

Waarschuw beheerder
Hi Guys,

ik krijg het weekend van 14 december een katje, zij is 1/4 main coon en te lief, helaas nog geen foto's, maar die zet ik er heeeel snel op.. Ze gaat Ivy heetten :) of tenminste; zo heet ze natuurlijk al...

Ben vreselijk verliefd (L)

Waarschuw beheerder
Er gaan verhalen rond dat de Turkse Angora een voorvader is van de Maine Coon. Qua uiterlijk lijken ze verdomd veel op elkaar...

Dit zijn mijn twee knuffelbeesten:
[img width=700 height=525]http://85.17.151.150/114600001-114650000/114613501-114613600/114613506_6_PrXT.jpeg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Een vriendin van mij heeft ook Maine Coon katten
Ze heeft er zelfs al een paar x een nestje mee gahad
Maar ze laat ze niet buiten loslopen achterhuis heeft ze speciaal voor de katten een ren gemaakt zodat ze toch buiten zijn
Zijn echt donders mooie katten
Ik zou ook wel zo 1 willen

Waarschuw beheerder
wow firefly!! ze zijn prachtig!!

Waarschuw beheerder
mooie Coons idd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :lijn: HcHooliGirl :lijn: op donderdag 22 november 2007 om 15:56:
Maar ze laat ze niet buiten loslopen achterhuis heeft ze speciaal voor de katten een ren gemaakt zodat ze toch buiten zijn

Dat hebben wij inderdaad ook,omdat ik ze wel buiten wil laten,maar liever niet dat ze echt weg kunnen,wij hebben aan het huis een grote ren gemaakt(tenminste,mijn broer woonde hier eerst,die had een angora cattery dus die had dat al gemaakt),waar we zelf ook gewoon tuinstoelen enzo inhebben...

Ik vind anogra's en main coon,maar ook Noorse boskatten echt mooi!

Waarschuw beheerder
Storm:
[albumelement=25928365]{element is niet toegankelijk}
[albumelement=25928369]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=554 height=555]https://album.partyflock.nl/7157079.jpg[/img]

Reza op t aquarium :)

Waarschuw beheerder
ahh reza (L)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het eigenlijk best een leuke foto haha :)
Normaal gesproken heeft hij standaard zijn ogen dicht of loopt ie weg

Waarschuw beheerder
waaaaaaauw die is mooi (L)

Waarschuw beheerder
Ik heb de foto van Reza aan Paniek laten zien, zo mag hij ook wel worden! Die kleur is ook echt te gek zeg!

(niet dat ik paniek niet mooi vind hoor, maar gewoon ;) Compliment voor Reza :))
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 november 2007 om 17:12:
Compliment voor Reza

Hij zei dankjewel ;)
en dat voor een mixje :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Whit-ney op maandag 26 november 2007 om 09:10:
Normaal gesproken heeft hij standaard zijn ogen dicht of loopt ie weg

Ken het! Maar idd een mooie momentopname zeg. Lijkt me echt een wijsneus..

Waarschuw beheerder
Gisteren hebben ze weer een prikje gekregen :( Lara de rest van de avond chagerijnig geweest maar vanmorgen had ze me het volgens mij wel weer vergeven...

Wat die beesten van mij een stress krijgen als ze alleen al de katte taxi zien zeg....

Staan hier trouwens ook weer heel wat mooie foto's ga niemand speciaal opnoemen want da's dan weer lullig voor de anderen he ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 09:20:
Lijkt me echt een wijsneus..

is t ook :)
denk nou niet dat ie iets doet omdat ik dat wil, alleen als die zin heeft.
Maar ja hij mag t ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 15:02:
Wat die beesten van mij een stress krijgen als ze alleen al de katte taxi zien zeg....

ik heb zo'n katten-tas. Reza word helemaal blij als ik dat midden in de kamer zet dan gaat die erin zitten :S idioot haha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Whit-ney op donderdag 29 november 2007 om 15:38:
ik heb zo'n katten-tas. Reza word helemaal blij als ik dat midden in de kamer zet dan gaat die erin zitten idioot haha

Doet die oudste bij mij ook. Of zijn Jack-Russel-tuigje, dan gaat 'ie allemaal rondrennen en praten van plezier. Klik ik m vast in de gordel op de achterbank en een lol dat 'ie dan heeft!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 15:02:
ga niemand speciaal opnoemen want da's dan weer lullig voor de anderen he

Whahahaha! Ach, iedereen vind toch zn eigen coon( s ) het mooist ;-) Zijn allemaal trotse ouders hier.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Misschien dat jullie poezen er wat vaker 'uit' mogen, onze poezen komen alleen in de taxi te zitten als ze naar de dierenarts toe moeten. Ze mogen verder nooit de deur uit...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 09:20:
Ach, iedereen vind toch zn eigen coon( s ) het mooist

in ieder geval wel de liefste ;) mooiste zal ik niet gelijk zeggen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 12:47:
Misschien dat jullie poezen er wat vaker 'uit' mogen

Alleen de dierenarts, of als ik langs mijn ouders ga neem ik m gezellig mee.
Alleen daar gaat die stom in een hoek liggen :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 12:47:
Misschien dat jullie poezen er wat vaker 'uit' mogen

In het begin mocht 'ie wel eens mee naar mn ouders. Nu alleen maar naar de dierenarts. Vind 'ie ook prachtig.

Ga ook wel eens met m buiten lopen aan zn tuigje. Allemaal spannend en leuk. TOTDAT er van die vreemde grote poezen voorbij komen die 'woef' zeggen, dan is alle enthousiasme verdwenen!

Waarschuw beheerder
i love cats
en vooral main coons (L)

Waarschuw beheerder
Ik heb er ook 2 ze zijn echt helemaal geweldig, super karakter,

Nena 10 maanden:
[img width=500 height=375 cacheid=0013a20a0029f4b2b36677fb1a0219db2d]http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3NT8NR6.jpg[/img]

[img width=500 height=375]http://nl.static.netlog.com//p/oo/011/145/11145907.jpg[/img]

En Isis 5 maanden

[img width=360 height=480 cacheid=0013a20a0029f4b908ef45681a0219db2d]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QCAYZGHT.jpg[/img]

Het zijn half zussies van elkaar en kunnen ondertussen nie meer zonder elkaar
Ik raad echt iedereen die een kat wilt de Maine coon aan, ze zijn mooi, lief en hebben een super gaaf karakter.
Waarschuw beheerder
donateur
Leuke fotos!
Vanacht de eerste nacht dat hij in dezelfde kamer is als de kerstboom.
Vorig jaar in t andere huis was dat niet zo.
Ben benieuwd hoe het er morgen hier uitziet :)

Waarschuw beheerder
Ik heb er nu ook 2, 't zijn echt 2 handen op 1 buik :D

Waarschuw beheerder
@ Whit-ney: Niet zo gek dat ie in een hoekje gaat liggen, het is z'n eigen huis niet. Ik betwijfel of ie zich op z'n gemak voelt ergens anders. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Whit-ney op maandag 10 december 2007 om 22:15:
Ben benieuwd hoe het er morgen hier uitziet

En?

Bij mij lag ie deze week al 4x om. Dus heb de ballen en slingers er maar uitgehaald. Nu alleen nog maar lichtjes. Daar proberen ze alleen maar op te kauwen. *Zucht* Weinig versieringen met die schatjes..

Waarschuw beheerder
luc is gecastreerd, alles goed gegaan:)
ik kreeg als advies over te gaan op voeding voor de gecastreerde kater.
omdat ik ook nog lotte heb en hun altijd uit elkaars bakje eten, kan ik ook naar young adult overgaan van royal canin.
voor mannetjes en vrouwtjes dus !

wat geven jullie? ik hoorde dat katers veel kans hebben op blaasgruis en stenen en dat royal canin dat kan voorkomen

dank je :)
laatste aanpassing