Partyflock

Forumonderwerp · 933213
Waarschuw beheerder
Meer Amerikanen in diepe armoede
Het aantal Amerikanen dat in diepe armoede leeft, is in dertig jaar niet zo hoog geweest. In de laatste vijf jaar is daarnaast het gemiddelde inkomen van de Amerikaanse werknemer gedaald.

Dat blijkt uit bevolkingsgegevens die een Amerikaanse krantenconcern heeft geanalyseerd. Tot de allerarmsten horen gezinnen met twee kinderen die per jaar minder dan 10.000 dollar te besteden hebben en alleenstaanden met maximaal 5000 dollar per jaar.

De Amerikaanse economie is sinds 2001 sterk gegroeid. Het aantal allerarmsten steeg in die tijd met een kwart. Alleen de topinkomens gingen erop vooruit.

Een land dat niet eens voor haar eigen onderdanen kan zorgen, maar wel in staat is anderen de wil op te leggen :s

Dat noem ik je eigen volk verraden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 14 maart 2007 om 00:15:
Meen je dit nou?

ja meen ik echt waarom anders die voedselbanken in ons land
Waarschuw beheerder
:D

In Amerika gaan mensen letterlijk dood van de honger.. als ze niet dood worden geboren in sommige streken. Ze mochten willen dat ze daar voedselbanken hadden ipv die ellende.
Doen alsof het hier net zo erg is slaat echt nergens op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 14 maart 2007 om 00:21:
In Amerika gaan mensen letterlijk dood van de honger.. als ze niet dood worden geboren in sommige streken. Ze mochten willen dat ze daar voedselbanken hadden ipv die ellende.
Doen alsof het hier net zo erg is slaat echt nergens op.

vind jij

ik vind dat nederland ook veel te snel geld aan andere landen geeft !!!

laten we eerst ons eigen leven en volk eens beter verzorgen lijkt me voor je sinterklaas gaat uithangen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op zondag 25 februari 2007 om 15:33:
Geef mij maar die obama

hehe wilders zal n hartaanval krijgen als die wordt verkozen

obama is namelijk n moslim :)
zn middelnaam is hussein en ging naar de basisschool in indonesië

zn ma van kansas, zn pa van kenia
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 maart 2007 om 00:25:

heel dom, want dat heet investeren en NL verdient heel veel geld terug daarmee (als er iemand is die met geld kan om gaan zijn wij dat wel)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
laten we eerst ons eigen leven en volk eens beter verzorgen lijkt me voor je sinterklaas gaat uithangen

:jaja:
Waarschuw beheerder
vind jij

Nee.. ik heb niks te vinden over werkloosheidscijfers, armoedecijfers en sterftecijfers. Dat zijn gewoon feiten.

Dat kan wel zijn, maar is een ander verhaal. Zolang we het kwijt kunnen maakt het me niet uit. Ben er nog nooit minder van geworden.

Uitspraak van S.F.X. op woensdag 14 maart 2007 om 02:54:
hehe wilders zal n hartaanval krijgen als die wordt verkozen

obama is namelijk n moslim

Was. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 14 maart 2007 om 10:00:
Was

der is nu weer updated news hier over gevonden, het schijnt dat zn familie 150 jaar geleden slaven bezat :O
in amerika aan zn ierse kant :S

bron colbert report :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :bounce: Casper :bounce: op zondag 25 februari 2007 om 20:34:
conclusie: het is kut in amerika als je weinig/geen geld hebt

Ja dat blijkt wel als ik dit zo lees zeg :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 maart 2007 om 00:13:
volgens mij is nederland geen haar beter hoor

er is geen vangnet in amerika, nederland is maar een van de heel weinige

ppl hier zeuren teveel, zijn niets gewend...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 16 maart 2007 om 02:51:
ppl hier zeuren teveel, zijn niets gewend

dat is zeker waar
Waarschuw beheerder
donateur
Tja wat wil jij een Gouverment met een handelsoverschot
een Regerking die 1 miljard dollar per dag in die kut oorlog pompt. en een staat schuld van 230miljard dollar heeft :/
Waarschuw beheerder
Kans klein dat crisis in VS Nederland infecteert
door Jasper van de Kerkhof

Vrijdag 16 maart 2007 - AMSTERDAM - De Amsterdamse beurs heeft de laatste dagen wel iets weg van een achtbaan. Kelderden de koersen woensdag nog, gisteren ging het bijna net zo hard weer omhoog.
Oorzaak is de aanhoudende onzekerheid over de gevolgen van de crisis op de Amerikaanse hypotheekmarkt voor de VS en de rest van de wereld.
"Ik ga niet mee in de horrorscenario's die de laatste dagen de ronden doen, er is geen reden onze ramingen bij te stellen", zegt Charles Kalshoven, hoofdeconoom bij de Postbank.
Die scenario's gaan uit van de complete ineenstorting van de Amerikaanse huizenmarkt, gevolgd door een zware recessie waarin 's werelds grootste economie Europa en Azië zal meetrekken.
"De groei in de VS zal wat vertragen, maar daarvan merken wij niet veel", stelt Kalshoven. "De economische dynamiek in Europa steunt op stijgende binnenlandse bestedingen, veel minder op export naar de Verenigde Staten.
Evenmin zijn dalende huizenprijzen aan de overkant van de oceaan van invloed op de woningmarkt hier." De Amerikaanse huizenmarkt, jarenlang de aanjager van de economie, zit in het slop. Nu de prijzen niet meer stijgen, wreekt zich dat de banken op grote schaal risicovolle hypotheken hebben verstrekt aan kopers zonder eigen vermogen of vast inkomen. Meer dan dertig kleine hypotheekverschaffers gingen al op de fles omdat onvoldoende klanten aan hun betalingsverplichtingen konden voldoen. De grote hypotheekbank New Century, marktleider op het gebied van dergelijke 'subprime' hypotheken, balanceert op het randje van bankroet.
Kalshoven noemt het onwaarschijnlijk dat zoiets ook in Nederland zou kunnen gebeuren. "Onze hypotheekmarkt wordt gedomineerd door een aantal grote banken, die erg terughoudend zijn met de verstrekking van risicovolle leningen. Bovendien toetst het Bureau Krediet Registratie elke aanvraag en zijn er afspraken met het ministerie van Financiën over de maximale lening."
Gedwongen verkoop komt in Nederland slechts enkele honderden keren per jaar voor, meestal na banenverlies of echtscheiding.
Het is zelfs denkbaar dat de crisis op de Amerikaanse hypotheekmarkt gunstig uitpakt. "Stel dat de crisis toch erger blijkt dan zich nu laat aanzien, dan zal de Amerikaanse centrale bank de rente verlagen om verder onheil af te
wenden", legt Kalshoven uit. "Europa moet dan volgen, zodat ook voor huizenbezitters hier de rentelasten omlaag gaan. Maar vooralsnog reken ik daar niet op."
Waarschuw beheerder
donateur
De beurzen in europa moeten zich distansjeren van de Americaanse beurzen. Idem met de economie America verkloot alles gewoon.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 16 maart 2007 om 02:08:
der is nu weer updated news hier over gevonden, het schijnt dat zn familie 150 jaar geleden slaven bezat
in amerika aan zn ierse kant

Beter! Nu krijgt ie misschien wel blanke conservatieven aan zijn kant. :D
Waarschuw beheerder
Die amerikanen lenen elke dag 2 miljard dollar. dat komt neer op +/- 700 miljard per jaar.
In de USA wonen 296.410.404 (2005) mensen.

Iedereen kan begrijpen dat dit niet eeuwig zo door kan blijven gaan.

Maar toch blijven we onderdelen van de Nederlandse bedrijven verkopen aan de Amerikanen (denk maar aan de chip-divisie van Philips en Organon)

Ik ben zeker niet anti-amerika maar dat het een vreemde situatie is dat lijkt mij duidelijk.

Waarschuw beheerder
God bless america! :/ al het geld gaat naar de rijken zodat de middenklasse verdwijnd. gebeurd hier ook, want wij likken liever de kont van amerika want ze zijn ook zooooooooooooooo geweldig goed! :/ :/ :/
Waarschuw beheerder
geef mijn telefoon terug aub
Waarschuw beheerder
///
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja als rappers zichzelf al 50cent gaan noemen.. dat is geen goed voorbeeld voor de rest van de maatschappij, die wil dan net zo cheap zijn.