Partyflock

Forumonderwerp · 932875
Waarschuw beheerder
mijn vriendin en ik hadden laatst een discussie. :rot:
ik ben van mening dat je best blikvoer kan geven als je maar af en toe een goed bot geeft. :yes:
mijn vriendin is juist van mening dat je altijd brokken moet geven en af en toe een goed bot. :yes:

zelf hebben wij 2 honden en ze krijgen eigelijk altijd blikvoer.. ?

wie o wie kan helpen?? ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 17:25:
maar ik merk vaker dat mensen dieren dingen geven, en niet eens weten wat ze eigenlijk geven en of het wel zinvol is?

ik denk dat dat het laatste is waar mensen zich in verdiepen..tenminste wij hebben ons daar ook niet echt in verdiept toen we onze hond kregen..oke een pup geef je brinta,een keer rijst met kip maar verder:/ die van ons eet ook bijna niks omdat hij zo verwend is..moet toegeven dat we ons er wel beter in hadden moeten verdiepen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op dinsdag 13 maart 2007 om 17:42:
ik denk dat dat het laatste is waar mensen zich in verdiepen

nou, ik heb het wel gedaan, niet dat ik alles precies van a tot z weet, maar wil wel graag weten wat aangeraden wordt.

Uitspraak van Sabjuh:woep: op dinsdag 13 maart 2007 om 17:42:
moet toegeven dat we ons er wel beter in hadden moeten verdiepen..

je bent wel eerlijk (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 17:51:
maar wil wel graag weten wat aangeraden wordt.

idd

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 maart 2007 om 17:51:
je bent wel eerlijk (y)

ja deden meer mensen dat maar..het is onze eigen schuld dat het een moeilijke eter is..maargoed ben het al aant proberen hoe of wat:9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 maart 2007 om 14:59:
Zover ik kan zien heeft Apollo geen allergische reactie op Eukanuba.
@Dance: Hoe kun je zien dat je hond allergisch is?
Jeuk of zo?

zodra je hond allergisch is merk je dat snel genoeg..
Hij krijgt bijvoorbeeld jeuk terwijl je net ontvlooit heb.. Hij heeft een doffe vacht blabla.
zoiets merk je heel snel :yes:

Uitspraak van HOLLAND op zondag 11 maart 2007 om 17:37:
cavom kreeg onze vorige hond, maar die kon dr nie tegen

Dat hoor ik wel vaker :)
Heeft tegenwoordig niks meer met het voer te maken..maar tegen de bepaalde stoffen die de fabrikant niet meer mag gebruiken.
Uitspraak van Sabjuh:woep: op zondag 11 maart 2007 om 22:15:
dus een dentastick is overbodig

Een dentastick is eigenlijk ook niet al te best.. er zitten teveel caloriën in.. wil je echt gezond doen.. koop dat sticks bereidt met enzymen :)

Waarschuw beheerder
Brokken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 maart 2007 om 13:09:
Hij krijgt bijvoorbeeld jeuk terwijl je net ontvlooit heb.. Hij heeft een doffe vacht blabla.
zoiets merk je heel snel

en als de hond blijft haren buiten de verharings periode kan dat ook duiden op een allergie.

Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 14 maart 2007 om 12:59:
ja deden meer mensen dat maar..het is onze eigen schuld dat het een moeilijke eter is..maargoed ben het al aant proberen hoe of wat

als mensen daar voor uit komen heb ik daar respect voor, want de meeste schuiven het altijd op wat anders af, goed van je (y)

mijn honden willen er ook wel eens de kantjes van af lopen, maar dan blijft de droge bak met brokken gewoon een dag staan, ze weigeren dan te eten, als ze eenmaal snappen dat ik die dag die bak niet meer ga weg halen, gaan ze s'avonds toch maar snel eten.
want ik geef wel versvlees bij ( pens, hart etc) maar niet elke maaltijd.

verder toen mijn oude sharpei die helaas overleden si erg slecht at, kreeg ik als advies van een fokker de tip om een beetje leverworst te prakken en daar wat kokend water bij te doen, door elkaar roeren tot een kleine drappige massa, en dan over het voer gieten (y)

dan at ze toch haar brokken, maar wel met wat extra hulp erbij. let wel op dat je niet teveel leverworst gaat bijvoeren, gebruik het echt om er een klein sausje van te maken.

misschien kun je het eens proberen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 maart 2007 om 15:35:
maar dan blijft de droge bak met brokken gewoon een dag staan, ze weigeren dan te eten, als ze eenmaal snappen dat ik die dag die bak niet meer ga weg halen, gaan ze s'avonds toch maar snel eten.

hm mn hond trapt daar niet in 8) ik moest eens proberen om de bak erneer te zetten en dan een uurtje te laten staan en dan weghalen en dan heeft tie pech..maar we hebben ook een kat dus dat is lastig:/
want ik geef wel versvlees bij ( pens, hart etc) maar niet elke maaltijd.

doen wij ook wel eens maar de kat is er gekker op dan de hond 8)

misschien kun je het eens proberen?

zal het eens proberen :) thnx

hij eet wel brokken maar dan alleen savonds als die weet dat tie niks meer krijgt maar dan zijn het er maar tien ofzo :/
Waarschuw beheerder
blik voer is zoals hier voor al vermeld bijna 70 procent water en brok is goed maar geeft niet de hele 100% aan van de behoefte zeg maar mijn honden krijger er vers bij en doen het er super op hahaha
maar je moet het per hond bekijken maar alleen maar blik is niet goed en sperzie bonen kunnen wel maar verstoppen wel als je er te veel van geeft

Waarschuw beheerder
en als de hond blijft haren buiten de verharings periode kan dat ook duiden op een allergie.

;)

Tja als we er toch dieper op ingaan.. :S

+
huidveranderingen op de buik met name in de oksels (rode bultjes + roodheid huid). Meer vershcilfering en wil je het heel gek maken oorontsteking en problemen aan het maagdarm kanaal :) Wil je het nog gekker maken dan heeft de hond kans op dikke darmontstekingen
Heeft de hond moeite met het uitscheiden van ontlastingen is ook een teken.

Vertoont de hond rode kale plekken dan ontstaat er gistvorming in het lichaam wat kan duiden op allergie

Belangrijkse van allergie is; je merkt het vaak al bij de hond voordat hij 1,5 jaar is :)

Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 14 maart 2007 om 16:45:
ik moest eens proberen om de bak erneer te zetten en dan een uurtje te laten staan en dan weghalen en dan heeft tie pech.

Wat black007 zegt klopt wel :)
eet hij niet heeft je hond pech en moet hij wachten tot de volgende maaltijd :)
Maar dan krijgt hij tussen door ook geen tussendoortjes!!!!
Wat betreft de kat; de kat kan het altijd hoger op vinden qua etensbakje. Dus iets waar de hond niet bij kan :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 maart 2007 om 13:09:

de mijne kreeg onder zijn oksel een klein rood plekje, ik dacht die heeft door de doornenstruiken gelopen ofzo maar een dag later was het een grote vuurode plek geworden met groene plekjes erin en ook trok het door zijn hele poot heen en werd het paars ( hij is wit dus het was goed te zien) en dat was ook een allergische reactie op zijn voer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 maart 2007 om 18:47:
huidveranderingen op de buik met name in de oksels (rode bultjes + roodheid huid). Meer

had jouw reactie nog niet gelezen maar dus precies wat mijn hond had en geloof me het is heel moeilijk om eraf te komen! bij de dierenarts had hij toen 3 prikken tegen de pijn en de jeuk gekregen, een pillenkuur , gewone pillen en zalf en het duurde nog ongeveer 6/7 weken tot het weg was

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss Liss! op vrijdag 23 februari 2007 om 19:38:
mijn vriendin is juist van mening dat je altijd brokken moet geven en af en toe een goed bot.

:yes:

Mijn hond krijgt alleen maar brokken. Dit is ook aangegeven op de hondencursus bij ons. Ze raden ons het echt af om blikvoer te geven. De reden hebben ze me verteld, maar weet het zo ff niet meer. :S

En af en toe krijgt hij ook een goed bot!

Waarschuw beheerder
Wat black007 zegt klopt wel
eet hij niet heeft je hond pech en moet hij wachten tot de volgende maaltijd

ik kan gewoon heel radicaal zijn, juist zodat mijn honden leren dat er niet alleen maar lekkers door het voer gaat. voordat je het weet eten ze niks meer zonder lekkers er door, en dat wil ik voorkomen.
het moet goed zijn mét, maar ook zonder.

mijn reu begrijpt dat inmiddels, mijn teef probeert nog al af te wachten op wat beters.
maar die begint nu ook maar soms te eten omdat er niks anders staat :lol:

hier is het namelijk zo, zit er lekkers bij worden de bakken na het eten weg gehaald tot de volgende maaltijd.

blijft het alleen bij brokken die dag, blijven de bakken de hele dag door staan.

met de cloe dat ze begrijpen dat er niks anders meer gaat komen die dag als dat wat er staat (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

ja en dat vind mn moeder dus erg moeilijk 8) hehe
maar hij schooit ook niet ofzo met het avond eten :/ ik weet niet waar het beest op leeft 8)

Wat betreft de kat; de kat kan het altijd hoger op vinden qua etensbakje. Dus iets waar de hond niet bij kan :)

kan idd ja,nog niet eens aan gedacht 8) :bloos:
Waarschuw beheerder
vers vlees.

teminste, daar doen mijn honden het t beste op.
dyzo wilde geen royal canin eten, eukanuba kreeg ze huidschilvers van.

de brokken waar ze het t beste op doen zijn die van pro plan.
dat wil ik zo af en toe nog wel eens geven.
maar zoals ik al zei geef ik meestal vlees.
en regelmatig een bot.

max maakt het niet uit, die eet alles.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[q [quote element=message id=30125493]{element is niet toegankelijk}O jeetje je hebt er nog wel een opdrachtje over gehad..knappe meid hoor [/quote]

Luister ik weet niet wat jouw probleem is.. ma je kunt ook normaal doen.. ik probeer alleen maar te helpen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 20:01:
En..hier mag jij je helemaal niet over uit laten en al helemaal niet als jij eerste jaars student dierverzorging bent!! Eukanuba is goed voer!! (laat ik er wel even bij zeggen voor honden die niet allergisch of whatever zijn )
Zulke uitspraken moet je voor je houden, want daar kan jij nog wel eens grote problemen mee krijgen wanneer jij je opleiding afgerond hebt en in een winkel komt te staan!
Beetje nadenken dus!
Meningen mag je geven.. feiten waarvan jij denkt dat het feiten zijn moet je voor je houden!!laatste aanpassing 6 maart 2007 12:27

Ik heb niet gezegd dat eukanuba slecht voor is dat maak jij dr van. En ik maak zelf nog wel uit of ik het voor me houd en in een dierenwinkel of wat dan ook wil ik niet eens komen te staan. En volgens mij is het dan nog altijd mijn probleem en niet de jouwe dus wat doe je moeilijk mens!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 maart 2007 om 20:21:
mijn reu begrijpt dat inmiddels, mijn teef probeert nog al af te wachten op wat beters.
maar die begint nu ook maar soms te eten omdat er niks anders staat

:D
Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 14 maart 2007 om 20:22:
ja en dat vind mn moeder dus erg moeilijk hehe

Kijk daar ligt je oorzaak van het probleem dus :)
Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 14 maart 2007 om 20:22:
kan idd ja,nog niet eens aan gedacht

:9
Uitspraak van _Mamsie_ op donderdag 15 maart 2007 om 12:35:
Ik heb niet gezegd dat eukanuba slecht voor is dat maak jij dr van.

Zoals jij dit er neer zet, vat ik het wel zo op..en misschien nog wel meer mensen (Y)
Uitspraak van _Mamsie_ op donderdag 1 maart 2007 om 13:21:
Dus ik raad je aan beter brokken te geven. En geef alsjeblieft geen eukanuba want eukanuba test het op dieren is een testperiode en als het dier klaar is word het gedood en word ie open gesneden en gekeken wat er met de darm en lever is gebeurd.

Uitspraak van _Mamsie_ op donderdag 15 maart 2007 om 12:35:
En ik maak zelf nog wel uit of ik het voor me houd en in een dierenwinkel of wat dan ook wil ik niet eens komen te staan. En volgens mij is het dan nog altijd mijn probleem en niet de jouwe dus wat doe je moeilijk mens!!

Het maakt niet uit waar je staat! in een winkel, een dierenartspraktijk of blabla je kan niet zulke uitspraken maken als dierverzorger.
Stel nou dat er een keer een klant komt die eukanuba voert waar die het hartstikke goed opdoet en jij komt er aan met je grote bek van blabla dit en dat..
Niet zo slim dus, want weg is de klant!!
Nadenken dus!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 maart 2007 om 12:44:
Kijk daar ligt je oorzaak van het probleem dus :)

oud nieuws:9 haha

Waarschuw beheerder
8) O:)