Maar waarom ben ik er zon voorstander van ?
Ik heb een hond gehad met een huidprobleem , alle soorten voer geprobeerd , allergietesten leverdern niets op, biopten zijn genomen zonder resultaat.
Dieten geprobeerd noem alles maar op, vanaf de leeftijd van 9 maanden tot 5 jaar heeft mn hond op antibiotica en prednison geleefd.
en toen hij helemaal kaal werd en onder de zweren kwam te zitten , heb ik op het punt gestaan hem uit zn lijden te verlossen, van de voorheen 95 kilo wegende reus was hij een magere kale hond geworden zonder enige vorm van uithoudingsvermogen en zonder weerstand.
per toeval kwam ik bij barf terecht via een boek,
honden hebben hetzelfde DNA als wolven, en andere wilde dieren .
in brokken zitten zitten behalve kapot gekookte ingredienten van slechte kwaliteit, allerlei slechte ingredienten waar een hond niets mee kan zoals granen.
Granen worden meestal gebruikt als 'fillers'en ze zijn de lijm die de brokken bij elkaar houden , een hond is niet gebouwd om granen te veteren, en dan bevatten de brokken nog zout , en andere conserveringsmiddelen ...
dus hoe zou het komen dat honden zo vaak last hebben van maagtorsies , een slecht gebit en allergieen ??
na het lezen van het boek ben ik begonnen met barf , voor mn oude kale zielige hond die nog maar 75 kilo woog ..
hij kreeg alleen nog maar vers vlees en botten , hij sprong zowat de etensbak om van blijdschap als ik weer aankwam, 2 maanden nadat hij op een barf dieet was gezet kwam de dierenarts om puppies in te enten, hij vroeg hoe het met mn hond was , ik vertelde hem dat hij naast hem zat , en zn mond viel open van verbazing, naast hem zat een imposante hond met een stralende vacht en ogen....
daarom voor mij barf...amen