Partyflock

Forumonderwerp · 932875
Waarschuw beheerder
mijn vriendin en ik hadden laatst een discussie. :rot:
ik ben van mening dat je best blikvoer kan geven als je maar af en toe een goed bot geeft. :yes:
mijn vriendin is juist van mening dat je altijd brokken moet geven en af en toe een goed bot. :yes:

zelf hebben wij 2 honden en ze krijgen eigelijk altijd blikvoer.. ?

wie o wie kan helpen?? ;P
Waarschuw beheerder
savonds cavon brokken en een beetje vlees der door voor de lekkerheid!!en kale brokken vreet madam niet!!
Waarschuw beheerder
Als je brokken koopt zit er inderdaad van alles in...

Ik heb daar wel een "mooi" artikel over.
Het onstaan van brokken, het idee erachter en de enorme reclame boost die eraan gegeven is na de oorlog waardoor praktisch driekwart van de mensen met een hond stopt met zelfstandig nadenken en klakkeloos de zogenaamd 'beste" brok voor zijn hond koopt.
maar zich ondertussen een hoop geld uit de zak laat kloppen voor een verhit afval product.

Als mensen eens zouden stoppen met het klakkeloos aannemen van wat een ander zegt en gewoon eens een half uurtje rondsurfen op internet en vergeten wat ze altijd maar verteld wordt, komen ze er vanzelf achter dat het de grootste idioterie is om een hond een samengeperst, korrelig ding te geven dat zogenaamd ook nog boordevol vlees zit....

Ik heb zelden een product gezien dat als zo vanzelfsprekend gekocht wordt zonder ook maar 2 seconden na te denken wat het nou eigenlijk is.
Hetzelfde zie ik nu gebeuren met een draadkooi, die in de volksmond een bench genoemd wordt.

Zolang mensen een ordinaire draadkooi met een deurtje een bench blijven noemen geeft het maar precies aan hoe struisvogel-politiek achtig mensen bezig zijn.

Zagen we pakweg 20 jaar geleden honden ook allemaal massaal in draadkooitjes zitten?
Dacht het niet hoor.
En vielen ze toen allemaal massaal dood neer omdat ze weleens aan een snoer zaten te knagen?
Dacht het niet hoor.

En wat vraten de honden voor die geweeeeldige uitvinding van het "astronauten voer" dat brokken heet gelanceerd werd en het ons aangeprezen werd?
Geen korrelige rommel waar vleesmeel en gedroogde groenten en allerlei toevoegingen inzitten hoor...

nee...ik vind het echt doodzonde als ik mensen met hun borst vooruit en hun neus in de lucht hoor vertellen over welke geweeeeeldige complete brok ze hun hond wel niet voeren.
"Kijk mij goed zijn met mijn super de luxe complete, geexpandeerde brok...die losers die hun honden een goedkoper merk voeren dat zijn pas onbenullen zeg"

nee....als je van jezelf vindt dat je je zo geweldig in de voeding van je hond hebt verdiept dan moet je nog eens bij jezelf te rade gaan en je afvragen of je niet een heel groot hoofdstuk aangaande hondenvoeding overgeslagen hebt.
Waarschuw beheerder
mercedes.. ik wil even op je reageren :P

waar ik een beetje moe van word is van die mensen die zeggen dat alleen BARF goed is voor je hond.. er zijn echt mensen bij die je gewoon minder vinden als je je hond niet aan het vers vlees zet.. alsof je dan een mindere baas bent
daar ben ik het niet mee eens.. sommige honden kunnen er gewoonweg niet goed tegen..
daarbij komt dat je bij BARF altijd goed moet weten wat je doet en dat is voor de meesten niet weg gelegd

daarbij komt ook dat er tegenwoordig echt wel goede brok bestaat.. wie zegt dat het slecht is om je hond brok te geven? ze leven net zo lang als ieder andere hond.. als ze maar niks te kort komen toch?

ik geef mijn honden ook brok en ik doe dat juist omdat Gentle vrij gevoelig is voor allergie.. we hebben nu de goede brok gevonden waar hij het goed op doet.. en ik wil dat niet weer verpesten door aan het verse vlees te gaan..

een draadkooi is een goed uitkomst voor terroristjes.. ik spreek nu even vanuit mijn eigen ervaring.. Lima van ons sloopt ALLES als we haar ook maar een paar uur alleen laten.. we hebben het een aantal keer geprobeerd om haar uit de banch te laten.. een uurtje maar.. maar elke keer als we thuis komen was er wel iets stuk..
ze heeft het een keer voor elkaar gekregen om een gat in de (toen nog) rieten bank te vreten!!
ik heb geen zin om, als ik thuis kom, een dooie gestikte hond tegen te komen... ik doe dit ook uit bescherming voor Lima zelf..

(ze zit overigens alleen in de bench als we werken zijn hoor.. snachts ligt ze lekker bij ons in bed.. samen met genlte :P )
Waarschuw beheerder
De mijne krijgen lam&rijst brokken met af en toe blikvoer erdoor heen gemengd. Elke avond een dentastick, niet omdat het zoooo goed voor de tandjes is, maar omdat ze het lekker vinden. En regelmatig een goed bot.
Waarschuw beheerder
Het is net zoiets als met vegetarisch zijn...
Als je iets anders doet dan een ander moet je je vaak verdedigen...
En daar ben ik mee opgehouden.
Ik laat Rimpel ook niet meer enten, die discussie ga ik eigenlijk ook niet meer aan.
Geef je je hond vlees moet je eeuwig en altijd uitleggen hoe en wat.

En ik kan me voorstellen dat het vaak zo overkomt alsof de KVV-ers en BARFERS op brokgevers neerkijken, en ze zijn er ook zeker hoor, de BARF profeten.

Ik ben heel kort en stellig: "doet je hond het goed op brok, mooi zo laten.
Maar ga me niet vertellen dat brokken per definitie goed zijn OMDAT ze van een bepaald merk zijn of omdat ze een tig aantal euro;s per zoveel kilo kosten.
Die discussie ga ik niet aan omdat ik hem op alle fronten kan weerleggen, maar dan moet ik heel kinderachtig mensen met artikeltjes om de oren gaan slaan en daar hou ik niet van.

Ik blijf erbij dat ik brokken meuk vindt.
Voor Rimpel nooit meer brok.
Dat een andere hond 15 wordt op brokken is prima, mooi zo houden. Heeft je hond geen jeukerij en geen gezeik met zijn maag en darmen dan mooi blijven voeren wat je voert.
Is er wel stront aan de knikker dan vind ik het heel verstandig om de optie KVV en BARF mee te nemen en niet klakkeloos van de ene op de andere brok overstappen.

DAT is wat ik mensen eigenlijk altijd probeer mee te geven.
Ik hou zelf ook niet van het betweterige toontje van sommige BARF profeten en KVV freaks.
Vaak komt het wel zo over, ook al is het niet zo bedoeld.
Ik ben ervan overtuigd dat brokken niet de juiste voeding zijn en ik gun dat iedere hond.

maar ik ben niet een leipo die iedereen PERSE aan de KVV of BARF wil hebben hoor.
Als mensen geinteresseerd zijn zal ik alles vertellen, als mensen met problemen zitten met hun hond zal ik mijn vingers blauw tikken en me lam bellen met mensen om ze te adviseren.
maar de grote meerderheid in mijn omgeving bvb voert gewoon brokken...Daar hoor je mij niet iedere keer zeiken en zieken hoor.
Als mensen wat willen weten vertel ik het ze.
En als ik op internet op forums discussie's voorbij zie komen dan vertel ik wat ik ervan denk.

Ik kan me dus goed voorstellen dat het soms wat rottig overkomt, maar goed...mijn mening ten aanzien van brokken blijft onveranderd alleen ben ik wel heel simpel: "doet je hond het er goed op en ben jij tevreden? mooi zo laten dus"

En dat kooi gebeuren wordt de laatste tijd op verschillende forums een discussiepunt en het gebruik ervan wordt door sommigen met hand en tand verdedigt.
Maar niemand van die mensen is ooit met een argument gekomen waarvan ik zeg :"goh, daar zit nou wat in"
Ik blijf erbij dat het anders kan.
Vroegahhh sloten we onze honden ook niet in kooitjes weg als we boodschappen gingen doen en je kunt me zeggen wat je wilt,,maar ze vielen echt niet bij bosjes dood neer omdat ze ergens aan hadden zitten vreten.
De verhalen van hondjes die zich verwonden en dood komen in een kooitje ken ik WEL daarentegen.

Onze beschermingsdrang is de laatste jaren enorm groot geworden en ik maak me er zelf ook schuldig aan hoor. Maar het opsluiten van je hond voor zijn eigen veiligheid gaat er bij gewoon niet in. Ik vind de veiligheid in een kooitje juist extreem laag, maar dat komt omdat ik de nare verhalen ken en gelezen heb.

Rimpel is 5 en heeft vanaf de tweede week bij ons gewoon in huis rond gelopen als we weg waren. en nooit 1 ding gesloopt.
Het zit niet in zijn karakter, maar ik ben nog alle dagen blij dat ik me niet zo'n kooi aan heb laten praten.
We hebben de eerste week mijn oude kinderbox in de kamer gehad,. maar ik zat er maar een beetje dom tegenaan te kijken en had na een week zoiets van: "waar ben ik mee bezig? moet die hond eeuwig in een box zitten?"
Volslagen zinloos vond ik het...maar goed...je bent jong, er wordt je wat geadviseerd en je doet maar wat je verteld wordt. Maar na een week was ik er al klaar mee.
En ja...er had van alles kunnen gebeuren met ons pupje van toen 10 weken oud...maar het is niet gebeurd.
Zoals dat bij zovelen niet gebeurd is.

Ik blijf het een onzinnig ding vinden en snap werkelijk niet waarom dat ding de laatste 3-6 jaar zo belachelijk veel gekocht en verkocht wordt.
het is net alsof we het nooit anders gedaan hebben en het ding is compleet ingeburgerd in menig huiskamer.
Niemand die het raar vindt en niemand die er zijn vraagtekens bij zet...
De kracht van de massa en de kracht van "wat een ander doet en wat de dierenarts en de dierenwinkel verteld = per definitie de waarheid" is denk ik de oorzaak.
Ik zou het anders niet weten.
En het ding is zo populair dat mensen het ook nog eens met hand en tand verdedigen...

Ach...ik denk maar zo..
de slipketting werd voor jaren terug ook heilig verklaard en iedere hondenschool werkte ermee.
Na een paar deccenia zijn ze daar ook op teruggekomen en de meningen aangaande training en corrigeren zijn aanzienelijk veranderd.
Ik denk dat we over pak en beet een jaar of tien ook aardig anders tegen de bench aankijken...
Waarschuw beheerder
Ik voer trouwens KVV en deeltijd BARF..
Want ik ben het met je eens dat er bij BARF best wel wat komt kijken...
Daarnaast is Rimpel een mierenneuker die overal tig maanden aan moet wennen.
Hij doet 10 minuten over een kippennek die een andere hond in 3 seconden weg heeft.
Ik ben dus nog wel even bezig voordathij zelf met pens aan de gang gaat en tot die tijd knip ik het gewoon in kleine stukjes voor hem hahahaha.

Waarschuw beheerder
Mijn menneke Bikkel staat op Bones and Raw Food.

Zo nu en dan vul ik aan met wat droge brok, maar over het algemeen eet hij hij runderhart, bot met vlees, rijst, gekookte kip, vis (makreel en sardien) en gekookte groenten.

Zijn drollen zijn mooi hard en compact, en hij gaat ook nog maar 2 keer per dag.

Hij ziet er mooi uit, is gezond en actief. Stinkt ook niet uit zijn muil enzo.

Waarschuw beheerder
Ik geef mijn hond altijd brokken, 1x in de zoveel tijd, bijv.in t weekend gemengd met een blikje vlees voer.. Maar niet vaker aangezien honden van vlees/blik voer uit hun bekkies gaan stinken.. En ze krijgen er een vieze, vettig vacht van.. Dus nee, over t algemeen geen blikvoer..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik denk dat die discussie brokken of BARF of bench of niet altijd wel zal blijven bestaan.. ;)

Waarschuw beheerder
Mijn hond krijgt duck's kant en klaar vers voer.
Van die denta sticks gaat ie aan de schijterij dus hij krijgt buffelpezen om te kauwen en ik poets zijn tanden een paar keer per week met water.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 26 februari 2007 om 23:17:
ik geef mijn honden ook brok en ik doe dat juist omdat Gentle vrij gevoelig is voor allergie.. we hebben nu de goede brok gevonden waar hij het goed op doet.. en ik wil dat niet weer verpesten door aan het verse vlees te gaan

jah innd wij bam-bam ook!

mijn moeder heeft vroeger honden gefokt en die kregen gewoon brok en vlees en beesten mankeerde nooit wat..en dan nog niet eens voer van een duur merk,.
Ik vindt het af en toe geld klopperij man als je hond van begin af aan op bijwijze van canvon zet en doet daar op goed waarom zal je in god's naam dan op barf of kvv zetten ONZIN..!
Waarschuw beheerder
ik geef cavom brokken,..

als ik er niet zo'n ranzig idee bijhad zou ik ook wel vers willen voeren.. nu krijgt ze af en toe vers.

daarbij krijgt ze ook weleens fruit, niet omdat dat goed is ( groente en fruit voor een carnivoor???) maar omdat ze het lekker vind.

blikvoer geef ik nooit, al is het alleen maar omdat ze er gigantisch van uit de bek gaan ruften ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TERREUR dwergje op dinsdag 27 februari 2007 om 14:56:
jah innd wij bam-bam ook!

mijn moeder heeft vroeger honden gefokt en die kregen gewoon brok en vlees en beesten mankeerde nooit wat..en dan nog niet eens voer van een duur merk,.
Ik vindt het af en toe geld klopperij man als je hond van begin af aan op bijwijze van canvon zet en doet daar op goed waarom zal je in god's naam dan op barf of kvv zetten ONZIN..!

omdat honden van nature vlees eters zijn en moeten kluiven ? als je hond een allergie heeft kan vers vlees dus barf juist heel goed zijn omdat daar geen toevoegingen inzitten en meestal is je hond dan dus juist allergisch voor een bepaalde toevoeging.

In de natuur eten honden ook geen wortels of granen die dus wel in brokken zitten.

Ik heb in ieder geval nooit een wolf een blik wortels open zien trekken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Para J [JWT] op dinsdag 27 februari 2007 om 17:13:
omdat honden van nature vlees eters zijn en moeten kluiven

joh egt waar!!!!
vers vlees zit ook rotzooi in !!
Waarschuw beheerder
k heb in ieder geval nooit een wolf een blik wortels open zien trekken...

nooit de 7 biggen en de boze wolf gezien cker!:lol:
Waarschuw beheerder
omdat honden van nature vlees eters zijn en moeten kluiven ? als je hond een allergie heeft kan vers vlees dus barf juist heel goed zijn omdat daar geen toevoegingen inzitten en meestal is je hond dan dus juist allergisch voor een bepaalde toevoeging.

In de natuur eten honden ook geen wortels of granen die dus wel in brokken zitten.

ik heb nog nooit een golden retriever tussen een groep wolven gezien...
van nature lopen wij ook naakt rond.. je word immers naakt geboren toch?

maar er is zoveel veranderd in de loop der jaren.. mensen zijn dingen gaan ontwikkelen.. zoals kleding. zodat je niet meer naakt rond hoeft te lopen
word een beetje moe van dat 'nature' .. als je echt zo wilt leven.. trek je kleding maar uit en ga met een speertje het bos in om je avondmaal bij elkaar te jagen

succes :D
Waarschuw beheerder
beesten die vaak voor de slacht worden gebruikt zijn ziek geweest en zo en jah ik ken het weten heb der gewerkt!
ze gaan echt geen gezonden dieren voor (dogfood)gebruiken is gewoon vlees afval!
Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 27 februari 2007 om 18:58:
k heb nog nooit een golden retriever tussen een groep wolven gezien...
van nature lopen wij ook naakt rond.. je word immers naakt geboren toch?

maar er is zoveel veranderd in de loop der jaren.. mensen zijn dingen gaan ontwikkelen.. zoals kleding. zodat je niet meer naakt rond hoeft te lopen
word een beetje moe van dat 'nature' .. als je echt zo wilt leven.. trek je kleding maar uit en ga met een speertje het bos in om je avondmaal bij elkaar te jagen

succes :D

go annie go annie:D!
Waarschuw beheerder
Maar waarom ben ik er zon voorstander van ?

Ik heb een hond gehad met een huidprobleem , alle soorten voer geprobeerd , allergietesten leverdern niets op, biopten zijn genomen zonder resultaat.

Dieten geprobeerd noem alles maar op, vanaf de leeftijd van 9 maanden tot 5 jaar heeft mn hond op antibiotica en prednison geleefd.

en toen hij helemaal kaal werd en onder de zweren kwam te zitten , heb ik op het punt gestaan hem uit zn lijden te verlossen, van de voorheen 95 kilo wegende reus was hij een magere kale hond geworden zonder enige vorm van uithoudingsvermogen en zonder weerstand.

per toeval kwam ik bij barf terecht via een boek,
honden hebben hetzelfde DNA als wolven, en andere wilde dieren .
in brokken zitten zitten behalve kapot gekookte ingredienten van slechte kwaliteit, allerlei slechte ingredienten waar een hond niets mee kan zoals granen.
Granen worden meestal gebruikt als 'fillers'en ze zijn de lijm die de brokken bij elkaar houden , een hond is niet gebouwd om granen te veteren, en dan bevatten de brokken nog zout , en andere conserveringsmiddelen ...

dus hoe zou het komen dat honden zo vaak last hebben van maagtorsies , een slecht gebit en allergieen ??

na het lezen van het boek ben ik begonnen met barf , voor mn oude kale zielige hond die nog maar 75 kilo woog ..

hij kreeg alleen nog maar vers vlees en botten , hij sprong zowat de etensbak om van blijdschap als ik weer aankwam, 2 maanden nadat hij op een barf dieet was gezet kwam de dierenarts om puppies in te enten, hij vroeg hoe het met mn hond was , ik vertelde hem dat hij naast hem zat , en zn mond viel open van verbazing, naast hem zat een imposante hond met een stralende vacht en ogen....

daarom voor mij barf...amen :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op maandag 26 februari 2007 om 23:55:
met pens

hahaha

blik = zo slecht voor je hond ga over op brokken maar nog beter barf.... moet hier om lachen

je moet gewoon voeren wat jij het beste vind... ieder zijn eigen mening..

en pens ?? sorry hoor dat is niet voor niets zo goedkoop dat is afval.. en dat moet wel goed voor je hond zijn ?? en das mijn mening ;)
Waarschuw beheerder
Vuile pens bevat voor de darmflora van de hond alle noodzakelijke bacteriën en enzymen
Waarschuw beheerder
En daarom ga ik de discussie (en vooral op een site als PF) dus niet aan he?

Je dacht toch niet serieus dat ik ook maar iets uit ga leggen, wat Para nog wel doet trouwens, aan mensen die werkelijk nul komma nul verstand hebben van hondenvoeding?

Iemand die het over pens heeft als een goedkoop afval product hahahaha...
Lach jij mij maar uit hoor, ik lach jou nog veel harder uit.
je weet werkelijk niet waar je het over hebt.
En zolang je nog niet de moeite neemt om ook maar een half uurtje op internet rond te surfen over natuurlijke voeding voor honden ga ik dus echt de discussie niet met je aan.

En voor Terreur....wil je graag weten wat er in die verhitte korrel rotzooi zit?
Ik vind mijn carnibest een stuk defineerbaarder dan die brokken hoor.
Ik weet wat er in versvlees van Carnibest zit..
Jij hebt geen idee wat er in die brok van je zit.

Het feit alleen al dat een brok een verhit product is zegt al genoeg.
Een hond eet geen verhit voedsel. punt .
Waarschuw beheerder
Kansloze discussie idd....misschien ben ik ook wel te dom om er nog op in te gaan....

blijf lekker je hond troep voeren , gelukkig zijn er ook mensen die het beter doen.

Blijf lekker je brokjes promoten met je verwerkte shit erin (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Een ding weet ik zeker mijn hond zal nooit en tenimmer blik voer krijgen.
Want dan kan ik de muren hier schoonmaken en om de 10 minuten met hem uit ik vind dat rotzooi.
Ik geef mijn hond vers vlees compleet.
Daar doet ie het het beste op ook ik heb verschillende brok soorten geprobeert maar dat werkt niet voor hem.
Al ben ik van mening dat het bij elke hond weer anders is, vrienden van mij hoeven hun hond geen vers te geven want dan spuugt ie de hele dag door en laat alles lopen.

Tevens krijgt bickel voor zijn tanden nylon bones dus die tanden zitten wel goed.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Para J [JWT] op dinsdag 27 februari 2007 om 21:14:
Kansloze discussie idd....misschien ben ik ook wel te dom om er nog op in te gaan....

blijf lekker je hond troep voeren , gelukkig zijn er ook mensen die het beter doen.

Blijf lekker je brokjes promoten met je verwerkte shit erin

typische barf reactie.. :S echt van die mensen die denken dat ze beter zijn.. :gaap:
BARF is niet goed voor iedere hond.. leg je daar eens bij neer..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 27 februari 2007 om 23:00:
typische barf reactie.. echt van die mensen die denken dat ze beter zijn..
BARF is niet goed voor iedere hond.. leg je daar eens bij neer

Waar slaat dat nou weer op , maar ik heb geen zin in die discussie als jij je hond troep wil voeren okee en ik denk heus niet dat ik beter ben, ik voer alleen verstandiger ...

wat jij vindt ,okee jouw mening...ik heb de mijne jij de jouwe en heeft weinig nut om tegen iemand in te gaan die toch niet luistert

dus doe lekker je ding ik doe de mijne

En ik heb nog nooit mensen gezien die problemen hebben gehad met BARF en wel met brok
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Para J [JWT] op dinsdag 27 februari 2007 om 23:53:
Waar slaat dat nou weer op , maar ik heb geen zin in die discussie als jij je hond troep wil voeren okee en ik denk heus niet dat ik beter ben, ik voer alleen verstandiger ...

alleen al hoe je dit zegt... je voert verstandiger.. WIE ZEGT DAT DAT ZO IS???

jij zegt per defenitie al dat jij beter bezig bent.. prima moet jij weten.. maar als ik mijn hond laat barfen dan is het einde weer zoek.. NIET ELKE HOND KAN TEGEN BARF!!!

die arogante instelling van mensen zo als jou komen me echt de strot uit!! je wil niet weten hoeveel problemen wij hebben gehad met de allergie van onze hond!! en JA wij hebben onze hond op barf gezet maar het heeft NIET geholpen en in overleg met de dierenarts hebben wij een speciale brok genomen waar mijn hond het SUPERGOED op doet!!! en wie ben JIJ dan om te zeggen dat wij het verkeerd doen???

steek je kop maar in het zand en ga vooral zo door met die arogante houding van: ik doe het tenminste goed... ja voor jou hond misschien maar ELKE HOND IS ANDERS!!!
Waarschuw beheerder
Heb je mijn verhaal over barf dan ook gelezen want daar begint niemand over ?

daarom ben IK ermee begonnen en zoals mercedes zegt ik ben bereid mensen info over barf te geven als ze dit willen weten , jij denkt zelf ook alles beter te weten dus tegen zulke mensen begin ik er nu niet meer over ...

je zegt dat ik het beter weet ....maar weet je het zelf niet beter ??

Ik kap met deze discussie ...:bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Para J [JWT] op woensdag 28 februari 2007 om 00:02:
daarom ben IK ermee begonnen en zoals mercedes zegt ik ben bereid mensen info over barf te geven als ze dit willen weten , jij denkt zelf ook alles beter te weten dus tegen zulke mensen begin ik er nu niet meer over ...

Uitspraak van Para J [JWT] op dinsdag 27 februari 2007 om 23:53:

Uitspraak van Para J [JWT] op dinsdag 27 februari 2007 om 21:14:

blijf lekker je hond troep voeren , gelukkig zijn er ook mensen die het beter doen

wat een informatie zeg.. poeh... jij stapt mensen gewoon de grond in omdat ze niet barfen.. waarom voel jij je beter omdat jij je honden vers vlees geeft??
zonder dat jij de achtergrond kent van AL die honden hier ga jij er vanuit dat wij de honden slecht eten geven...

kijk eens wat verder dan je neus lang is..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nogmaals : EINDE DISCUSSIE ! :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Para J [JWT] op woensdag 28 februari 2007 om 00:07:
Nogmaals : EINDE DISCUSSIE !

ja steek je kop maar in het zand.. of liever.. tussen de kippepoten :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 28 februari 2007 om 00:08:
ja steek je kop maar in het zand.. of liever.. tussen de kippepoten

Zal ik doen bedankt voor de tip
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op dinsdag 27 februari 2007 om 21:12:
Iemand die het over pens heeft als een goedkoop afval product hahahaha...
Lach jij mij maar uit hoor, ik lach jou nog veel harder uit.
je weet werkelijk niet waar je het over hebt.
En zolang je nog niet de moeite neemt om ook maar een half uurtje op internet rond te surfen over natuurlijke voeding voor honden ga ik dus echt de discussie niet met je aan.

zal ik ff de moeite doen... een te erge dood van je viervoeter----> maagkering ---- > oorzaak pens gegeten !!!

snap je nu dat ik dat troep vind ??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zondag 25 februari 2007 om 13:49:
Carnibest

ja dat is het beste maar past weer niet bij mij.
Diesel is lekker aan de rodi compleet.
Waarschuw beheerder
annie het heeft geen zin!! sommige mensen!! ken je nix tegen doen..

iedereen moet het zelf weten wat die ze hond geeft!
als je hond het der goed op doet waarum veranderen..
Waarschuw beheerder
Nogmaals : EINDE DISCUSSIE ! :bye:

als je der niet tegen kan moet he niet op partyflock gaan blaaten! ken je commentaar+ afkraken verw8ten!!

Waarschuw beheerder
Diesel zit aan de Royal Canin weight & osteo brok, afgewisseld met lamshart, vis en regelmatig een halve gekookte koeiepoot om lekker op te kluiven.

Is in perfecte conditie, blijf ik dus fijn mee doorgaan.
laatst toch uit kostenoverweging (heb de hond van mn meisje er nu ook bij) overgestapt naar Royal canin crok en daarna crok+ en t beestje stortte helemaal in elkaar, heeft r gewoon niet genoeg aan.

Over t brokgedoe: EIGENLIJK is het idd een beetje onzin, maar het is wel erg makkelijk.
vb.
Mn ouders van de zomer op de camping, met hun 2 berner senners. Buurman is een zwitzer/oostenrijker en die lachtte ons nederlanders eigenlijk gewoon uit met ons topbrokkenvoer. Hij haalde een map met fotos tevoorschijn en een hoop papieren van zijn honden, ook bernersenners. Wat eten ze? met de pot mee!(wel zonder kruiden etc natuurlijk)
Zijn ze dan wel helemaal gezond? tig maal kampioen met zn honden.

Nederland is naar het schijnt de grootste afzetmarkt voor brokken en ze verklaren ons voor gek in t buitenland.

zo s een vraag: een kennis van ons deed vroeger sledehondenrennen (meerdere malen EK) en die voerde vaak kuikens, is dat weggelegd voor alle honden?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Nee een wolf eet geen graan niet direct dat klopt wel eten ze alles op van het dier dat ze gevangen hebben aangezien dat wel herbivoren zijn krijgen wolven zo ook hun nodige "groenten, fruit , garnen enz" binnen. In carnibest zitten ook groentes en rijst en zonnebloem fijngemalen, daarin zitten dus wel degelijk voedings elementen die een hond ook nodig heeft!

Hiermee wil ik niet zeggen dat barf slecht is. Ik vind het (Y) dat jou hond barf krijgt

Waarschuw beheerder
wij voeren altijd brok, en savonds krijgt ie er de restjes van ons avond eten erbij:P

Waarschuw beheerder
Jeetje :O lekker gezellig hier.. :O

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 17:05:
Nee een wolf eet geen graan niet direct dat klopt wel eten ze alles op van het dier dat ze gevangen hebben aangezien dat wel herbivoren zijn krijgen wolven zo ook hun nodige "groenten, fruit , garnen enz" binnen. In carnibest zitten ook groentes en rijst en zonnebloem fijngemalen, daarin zitten dus wel degelijk voedings elementen die een hond ook nodig heeft!

Helemaal waar ja...
Maar wolven krijgen zeker ook wel groenten binnen, want ze eten hun prooidieren met maag, huid en bot en al op.
Daardoor is het onzin dat mensen denken dat wat er qua groenten door het voer zitten slecht is..
Ook al heeft een hond een kortdarmstelsel, in het wild eten ze alles op wat ze tegen komen

Waarschuw beheerder
dat zeg ik (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 19:14:
dat zeg ik

Gamma? :$
Waarschuw beheerder
nou als voer blikvoer of brokken geven?? Ik doe de opleiding over dieren toevallig dat we hier over een opdracht hebben gehad. En helaas kun je beter brokken geven. waarom?? het is goedkoper ook al lijkt het niet zo. En wat de hond eet met blikvoer is 80% water. Bij brokken is het wel wat water ma merendeels droogvoer. Dus wat geef je als je blikvoer geeft eigenlijk... gewoon een blik water. Hier kan de hond niet genoeg voedingsstoffen uit halen.
Dus ik raad je aan beter brokken te geven. En geef alsjeblieft geen eukanuba want eukanuba test het op dieren is een testperiode en als het dier klaar is word het gedood en word ie open gesneden en gekeken wat er met de darm en lever is gebeurd.
Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van _Mamsie_ op donderdag 1 maart 2007 om 13:21:
En geef alsjeblieft geen eukanuba want eukanuba test het op dieren is een testperiode en als het dier klaar is word het gedood en word ie open gesneden en gekeken wat er met de darm en lever is gebeurd.

waar komt dat nou weeer vandaan???? :O

Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 27 februari 2007 om 23:59:
NIET ELKE HOND KAN TEGEN BARF!!!

hier hier hier! mijn hond niet!!! compleet aan de schijt en van de kaart!

Uitspraak van crisjecris op woensdag 28 februari 2007 om 10:23:
maagkering ---- > oorzaak pens gegeten !!!

klinkt als een beetje toeval vind ik. m`n hond krijgt elk half jaar een "schoonmaak-kuurtje" van een week lang pens!

EINDE DISCUSSIE !

beetje zwak hoor. je gaat `m zelf aan en zodra je merkt dat er maar weinig mensen achter je staan druip je af..

Uitspraak van Para J [JWT] op dinsdag 27 februari 2007 om 19:10:
95 kilo wegende reus

wat voor hond heb je dan toch??? zelfs mijn Newfoundlander haalde dat niet :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 maart 2007 om 21:53:
wat voor hond heb je dan toch??? zelfs mijn Newfoundlander haalde dat niet

Was een Sint bernard
Waarschuw beheerder
haha eindeloze discuzzie zijn dit. wat je zelf voert vind je toch het beste.he anders zou je het niet voeren !

mij hond diesel is alergies voor eiwitten, en nog anderen dingen. en aagezien er veel eiwitten in vlees zitten krijgt hij geen vlees.

Dus ik voer brokken carocroc hypperallergeen van de dierearts. en daar ben ik heel te vreden over. en in overleg met de dieren arts mag ik dingen uit proberen wat tussen doortjes betreft!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss Liss! op vrijdag 23 februari 2007 om 19:38:
zelf hebben wij 2 honden en ze krijgen eigelijk altijd blikvoer.. ?

wie o wie kan helpen??

orgaanvoer dat is pas (y) (voor een groot honden gedeelte)
omdat dat uit de oorsprong der natuur komt wat wilde honden en wolven vroeger ook aten om te overleven, en die waren gezonder als nu vele honden.

brokvoer wordt maar voor een gedeelte opgenomen, de rest is afval ( dat is wat ze uitpoepen) orgaanvoer ( hart, long, pens etc) poepen honden maar heel weinig van, omdat bijna alles wordt verteerd in het lichaam en gebruikt wordt.

ook voor hun vacht etc is het beter.

mijn honden krijgen een gedeelte brokken per dag, en een gedeelte orgaanvlees

mocht je het orgaanvlees willen proberen ( is niet zo duur)
let op: als je geen sterke maag hebt zou je het wel eens aardig vies kunnen vinden :)

iedereen moet zelf weten wat die geeft, maar het kan nooit kwaad je eens te verdiepen in hondevoeding, op internet vind je een hoop info, en ook je dierenarts kan je info geven. (y)

ik ben niet voor honden die mensen eten afval krijgen.

ik eet tenslotte ook niet het eten van mijn honden :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En geef alsjeblieft geen eukanuba want eukanuba test het op dieren is een testperiode en als het dier klaar is word het gedood en word ie open gesneden en gekeken wat er met de darm en lever is gebeurd.

OMFG doe niet zo zielig mens!!!!
Dat heb je idd met testcentra's maar daar worden dieren niet expres mee doodgemaakt..
Dat is trouwens niet alleen bij eukanuba hoor!
En vaak worden brokken ook op mensen getest..!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik doe de opleiding over dieren toevallig dat we hier over een opdracht hebben gehad.

O jeetje je hebt er nog wel een opdrachtje over gehad..knappe meid hoor :aai:

En helaas kun je beter brokken geven. waarom?? het is goedkoper ook al lijkt het niet zo. En wat de hond eet met blikvoer is 80% water. Bij brokken is het wel wat water ma merendeels droogvoer. Dus wat geef je als je blikvoer geeft eigenlijk... gewoon een blik water. Hier kan de hond niet genoeg voedingsstoffen uit halen.

Lezen he (Y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 februari 2007 om 19:42:
Stop alsjeblieft gelijk met het geven van blikvoer..als je je hond gezond wil houden en je hem oud wil laten worden!

Ten eerste is blikvoer hartstikke slecht omdat blikvoer voor 75% in sommige gevallen zelfs 85% uit alleen maar water bestaat! Je kunt dus wel nagaan..dat je ontzettend veel blikvoer/tussendoortjes blabla, moet bijvoeren om de hond aan de juiste hoeveelheid voedingsstoffen te laten komen! Vaak geeft blikbvoer ook geen vol gevoel, waardoor de hond sneller gaat schooien en zo dikker wordt omdat hij ontzettend veel tussendoortjes krijgt. Wat dus niet de bedoeling is!

Ten 2e! Aangezien de hond totaal NIET hoeft te kauwen, heeft hij sneller kans op tandsteen, wat dus ook hartstikke slecht is!!
Heb vorige week tandsteen verwijderd bij een hond wat echt asociaal erg was!!
https://partyflock.nl/albumelement/6046839

Hoop dat je hier een beetje van schrikt.
Blikvoer is hartstikke slecht!!

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen

En..hier mag jij je helemaal niet over uit laten en al helemaal niet als jij eerste jaars student dierverzorging bent!! Eukanuba is goed voer!! (laat ik er wel even bij zeggen voor honden die niet allergisch of whatever zijn ;) )
Zulke uitspraken moet je voor je houden, want daar kan jij nog wel eens grote problemen mee krijgen wanneer jij je opleiding afgerond hebt en in een winkel komt te staan!
Beetje nadenken dus!
Meningen mag je geven.. feiten waarvan jij denkt dat het feiten zijn moet je voor je houden!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 13:04:
En vaak worden brokken ook op mensen getest

heel goed (y) zou ik zeggen, als ik het durf te eten, zal ik het beslist ook aan mijn honden durven te geven :)