Partyflock

Forumonderwerp · 930772

Waarschuw beheerder
donateur
Netwerk helpt allochtonen aan banen en stages

Honderden allochtonen zijn dankzij het Ambassadeursnetwerk Diversiteit aan een baan of stage geholpen. Het netwerk is anderhalf jaar geleden ingesteld door minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD). De opzet was het bedrijfsleven te stimuleren meer allochtonen in dienst te nemen. Vijftien ambassadeurs hielden zich bezig met het informeren van bedrijven over het vinden van geschikte allochtone werknemers of stagiairs.

( wie klaagt er nu nog over Rita? ) b)

bron:

http://verzameld.nieuws.nl/346784/Netwerk_helpt_allochtonen_aan_banen_en_stages

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op woensdag 14 februari 2007 om 02:11:
meer agenten op straat

Waus zeg! zeker nog meer scooters aanhouden en fout geparkeerde auto's bekeuringen geven?
Als ze dan ook echt nuttige dingen gaan doen vind ik het goed:X

Bij mij op mn werk werken er nou ook meer allochtonen die krijgen 30 uur per week en de rest krijgt nog maar 2 tot 15 uur ? Gaat lekker dan
Waarschuw beheerder
donateur
zelfs 'links' heeft niks te klagen over Verdonk, bij het alternatieve kabinet van Pauw en Witteman is ze door de kijkers gewoon weer herkozen voor haar oude departement.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op dinsdag 13 februari 2007 om 08:38:
Ga maar eens het verhaal aanhoren van mensen die half afgekeurd zijn.. deze wille wel werken, maar komen bij de meeste uitzendburos niet meer goed aan een baan.
Worden deze ook een passende baan aangeboden? Nee.. zo veel moeite word er niet meer gedaan hoor

bedrijven die mensen aannemen met een euh handicapt krijgen ook nog subside ervoor dus / en ik weet dat er genoeg plek is voor die mensen (dan niet voor iedereen maar toch)

en vaak is er wel werk maar niet hetgene wat ze zoeken
en tja leuk werk is niet voor iedereen weg gelegt..

dus mijn quote is dan ook: zoek en gij zult vindenO:)

Waarschuw beheerder
Zou Verdonk pijpen?

Waarschuw beheerder
En dan gaan ze ook nog huilen als de stage niet betaald is :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 14:02:
En dan gaan ze ook nog huilen als de stage niet betaald is :[

Ja zo kun je vanalles erbij verzinnen natuurlijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op woensdag 14 februari 2007 om 17:10:
erbij verzinnen natuurlijk

Nee is niet verzonnen , heb het echt gezien :jaja:

Dat is weer discriminatie :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 18:09:
heb het echt gezien :jaja:

ja zo kan ik ook van alles roepen natuurlijk :lol:
want voor zo'n stage krijgen ze wel geld trouwens (onderbehoud van hun uitkering)
wat ik gewoon raar vind is , als ze werken dan is het 'banen inpikken',en als ze niet werken dan is het 'op de belasting centen teren van een ander'
Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op woensdag 14 februari 2007 om 19:07:
wat ik gewoon raar vind is , als ze werken dan is het 'banen inpikken',en als ze niet werken dan is het 'op de belasting centen teren van een ander'

Kijk zo had ik het nog niet gezien haha (Y)
Maarrr... 8)

Ik vind wel.. een echt goed ingeburgerde alochtoon ken zelf wel een baan zoeke vind je nie.. waarom moet onze politiek dat doen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op woensdag 14 februari 2007 om 20:52:
een echt goed ingeburgerde alochtoon ken zelf wel een baan zoeke vind je nie.. waarom moet onze politiek dat doen?

Tja probleem is ook dat men eerst naar de naam (en dus afkomst) kijkt en dan "mohammeds' en 'ali's' bij voorbaat afwijst, ipv uitnodigen en kijken naar de mogelijkheden,en de kwaliteiten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op woensdag 14 februari 2007 om 22:30:
Tja probleem is ook dat men eerst naar de naam (en dus afkomst) kijkt en dan "mohammeds' en 'ali's' bij voorbaat afwijst, ipv uitnodigen en kijken naar de mogelijkheden,en de kwaliteiten.

ja klopt. Maar daar kan je tegenwoordig ook aanspraak op maken en niet alleen op je afkomst kan je afgerekend worden, ziekte, leeftijd of uiterlijk zijn ook nog steeds kenmerken van ik van denk hm :/

En trouwens als ze worden afgewezen bij zo veel bedrijven.. vind ik dat de politiek daar maar eens wat aan moet doen.. die bedrijven moet aanpakken.. en kijken WAAROM ze ali;s en mustaffas afwijzen..

Dan pak je het probleem vanaf de kern aan.. mensen een baan geven is alleen maar een tijdelijke oplossing

Waarschuw beheerder
donateur
Waus zeg! zeker nog meer scooters aanhouden en fout geparkeerde auto's bekeuringen geven?
Als ze dan ook echt nuttige dingen gaan doen vind ik het goed

Bij mij op mn werk werken er nou ook meer allochtonen die krijgen 30 uur per week en de rest krijgt nog maar 2 tot 15 uur ? Gaat lekker dan

zal het onderbuwen, kort:

meer agenten op straat op bv berovingen en verkrachtingen tegen te gaan.

en NIET op het gebied van bonnetjes uitdelen.

hoe zou dat nou komen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 februari 2007 om 12:52:
De grootste racisten bevinden zich onder de allochtone bevolking

Nee die zitten bij de KKK;-)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 februari 2007 om 12:04:
Die zijn er, maar daar blijft het over het algemeen bij kleine criminaliteit zoals overlast en wat huishoudelijk geweld.

Witteboordcriminaliteit, zedendelicten, smokkel, fraude, moorden, kinderverkrachters.... volgens de cijfers zijn dat vnl autochtonen.... So what's your point?!

Uitspraak van San8) op dinsdag 13 februari 2007 om 12:14:
Kijk die trein stations bijvoorbeeld.. ik vind er ene groot verschil in zitte tussen bijvoorbeeld station haarlem en station bijlmer.. als het gaat om bijvoorbeeld veiligheid

Verklaar je nader??????? Aangezien station Bijlmer NU 1 grote bouwput is... Worden er soms dagelijks mensen vermoord, beroofd, verkracht, beschimpt, bespuwd?!?!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 februari 2007 om 13:23:
hoe zou dat nou komen?

Vooroordelen? Zoals in: ze zullen allemaal wel hetzelfde zijn?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op woensdag 14 februari 2007 om 20:52:
Ik vind wel.. een echt goed ingeburgerde alochtoon ken zelf wel een baan zoeke vind je nie.. waarom moet onze politiek dat doen?

Een allochtoon hoeft niet per definitie elders geboren te zijn. Dat is een punt wat heel veel mensen niet snappen. Ook wel logisch als je met de kudde meeloopt. ;)

Maar als de politiek zich niet bemoeit met de gelijke kansen op de arbeidsmarkt, dan is de positie van de allochtonen en buitenlanders uitzichtloos. Dit omdat werkgevers hun voorkeur liever geven aan autochtonen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 februari 2007 om 10:52:
Maar als de politiek zich niet bemoeit met de gelijke kansen op de arbeidsmarkt, dan is de positie van de allochtonen en buitenlanders uitzichtloos. Dit omdat werkgevers hun voorkeur liever geven aan autochtonen

ja maar ik vind eerder dit:

Uitspraak van San8) op donderdag 15 februari 2007 om 00:33:
En trouwens als ze worden afgewezen bij zo veel bedrijven.. vind ik dat de politiek daar maar eens wat aan moet doen.. die bedrijven moet aanpakken.. en kijken WAAROM ze ali;s en mustaffas afwijzen..

Dan pak je het probleem vanaf de kern aan.. mensen een baan geven is alleen maar een tijdelijke oplossing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op vrijdag 16 februari 2007 om 23:30:

Het is een afspiegeling van de maatschappij. Dus het is niet zo gek dat de werkgever ineens bang is dat wanneer hij een buitenlander aanneemt, hij kans loopt een slechte reputatie op te bouwen.
Natuurlijk is het onzin, maar wel de realiteit.

Men wordt niet meer beoordeeld op kwaliteit maar op aanzien. Een slechtere ontwikkeling bestaat er volgens mij niet in het bedrijfsleven.

En werkgevers dwingen om gelijke kansen op te arbeidsmarkt te behouden vind ik nog eens niet zo'n slecht idee.