Partyflock

Forumonderwerp · 929478
2 volgers · 83465x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op dinsdag 11 augustus 2009 om 23:56:
Hahahaha @ coekie even over je opmerking bij de foto over die tepeltjes.. zo raar zijn 8 tepeltjes niet Pebbles heeft er maar 6!! Heb overal gezocht maar zie er echt maar 6 Sommige honden hebben volgens mij zelfs een on-even aantal

aaaaaah :o dat meen je niet!!!! heb je er een foto van? bij Chanel zitten de middelste zwaar scheef :lol:

Uitspraak van DQ1306 op dinsdag 11 augustus 2009 om 23:47:
Me oma zeurt altijd.. dat ik niet helemaal goed wijs ben.. dat ik om elk klein dingetje na de DA ren.. en dat de hondjes alles krijgen

is bij mij ook zo hoor:P :yes:

Ik ken juicy niet Hoeveel pups heeft zij?

wacht ik zoek even een paar fotos.
ze heeft helaas geen fotos toen ze zwanger was :( maar dat was echt letterlijk een basketballbuik!!
dit is haar nu met 1 pup 7 weken oud net een koe hihi:lol:
Zij had 2 pupjes gekregen.
[img width=500 height=375]http://94.100.115.194/661650001-661700000/661654401-661654500/661654434_5_lykj.jpeg[/img]
[img width=500 height=402]http://94.100.113.154/607400001-607450000/607408901-607409000/607408941_5_ho0k.jpeg[/img]
[img width=500 height=395]http://94.100.114.20/607400001-607450000/607408901-607409000/607408988_5_dcqr.jpeg[/img]

Op haar knieetjes en hieltjes.. Het is niet van een bandje of iets dergelijks, want die heeft ze niet omgehad! Vlooien zijn het ook niet, ik ontvlooi ze altijd, en kijk ze altijd na.. Ik heb wel zitten denken misschien gewoon van een mug? Teken heeft ze gelukkig ook niet kijk haar iedere keer helemaal na! Ja.. dat dacht ik zelf dus ik dacht misschien een schimmeltje ofzo Maar dat was het dus ook niet.. volgens de DA net de zalf erop gesmeert.. en t moest nu binnen een week verdwijnen! Zo niet moest ik terug.. dus even afwachtten denk ik

dat me denken aan Bibi schuurt ze haarzelf niet ergens aan open? Want bibi had het op haar buikje bij haar druifje iedere x. En ik snapte het maar niet. Wat bleek nou ze schuurde zich open als ze de kattenbak in en uit ging de rand was iets te hoog... Daarom wou ze dnek ik ook zo moeilijk zindelijk worden ze wou die bak neit op omdat eht pijn deed. Ik heb er een stofffen randje op geplakt en ze ging opeen veel vaker op de bak.
Mischien zit ze er wel veel aan te ''bijten''? Wat je ook kan proberen is een kledingstukje aan doen (ja wat ze dus nooit willen:P) met broekspijpjes er aan zon jumpsuit. Dan is het bedekt en kan je zien of het weg trek en weg blijft. Zoja dan is het 1 van de 2 hierboven denk ik :P
[img width=500 height=335]http://94.100.116.6/607400001-607450000/607408901-607409000/607408997_5_RxkG.jpeg[/img]
met Chanel (L)
[img width=500 height=375]http://94.100.115.110/661650001-661700000/661654201-661654300/661654206_5_dv8C.jpeg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op dinsdag 11 augustus 2009 om 19:37:
Want ze word op sommige plekken dus gewoon soort van kaal!

pini is kaal bij haar oren en hals, maar dat is ze al vanaf pup zijn

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 augustus 2009 om 11:24:

cute :lief:

Waarschuw beheerder
Word dit me menukaart; Amuse: NUTRI-GEL Voorgerecht: Djamilla's Blender rotzooi (bevat hondenbrokken, cesar zacht gestoomd, puppymelk-poeder, en water) Hoofdgerecht: platgeslagen puppybrokken-kruimels met een saus van puppy-melk-poeder en stukjes rodi pens! Nagerecht: in boullion geweekte brokken door elkaar geprakt met een lekker blik hondenvoer! Geserveert met een heerlijke puppy-m(e)ilkshake!! Jam-Jam-Jam.. +o(

:roflol:
Waarschuw beheerder
Hoi

Vriendin haar hondje Chanel heeft gister onverwacht 2 puppy's gekregen via de keizersne. Zijn beste joekels ! Had ze nooit zo kunnen krijgen. Pff ik gisteren mee om zien geboren te worden. Bijt de moeder hond me toch genadig in de hand met vasthouden. Vraag me af ik naar dokter mee moet want het was wel open wondje. Beetj stijve pink nu. Ik zal deze week even foto's zetten. Ze zijn overigs te koop.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op woensdag 12 augustus 2009 om 13:38:
Hoi

Vriendin haar hondje Chanel heeft gister onverwacht 2 puppy's gekregen via de keizersne. Zijn beste joekels ! Had ze nooit zo kunnen krijgen. Pff ik gisteren mee om zien geboren te worden. Bijt de moeder hond me toch genadig in de hand met vasthouden. Vraag me af ik naar dokter mee moet want het was wel open wondje. Beetj stijve pink nu. Ik zal deze week even foto's zetten. Ze zijn overigs te koop.

:o meen je niet!!! mijn hondje heet ook Chanel (L) hoe zien de pups er uit? Als het choco-tan is :o dan ben ik verkocht hihi :lol:
Arm beesje :( verbaast me niks dat ze gebeten heeft al die stress en bevallen en dan naar de DA waar ze nooit naar toe willen :(
(K) voor je vingertje :) het is toch niet een super diepe beet?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tis potjandorie net sinter klaas

Waarschuw beheerder
wat een schatjes(L) nog zo klein :) inimini gewoon :P

Waarschuw beheerder
hoi hoi
al een paar daagjes niks meer gehoort.
hoe gaat het met Blossem?

wij hebben onze nieuwe aanwinst :P
momenteel heeft hij nog geen naam maar misschien heeft hij snowmen :lol:
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/70147831.jpg[/img]
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/70147823.jpg[/img]
put your hands up in the air!!!
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/70147839.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 augustus 2009 om 13:07:

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 augustus 2009 om 11:24:

Ahhh wat een schatjes zeg!! :D:D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 augustus 2009 om 12:31:
pini is kaal bij haar oren en hals, maar dat is ze al vanaf pup zijn

Ahhh:d Pebbles alleen by dr hals :P

Uitspraak van The Goddess Lady Purple op woensdag 12 augustus 2009 om 13:38:
Hoi

Oehh :O Kan t me wel voorstellen :P al die mensen die staan te kijken terwyl je ligt te bevallen :P het zijn trouwens wel schatjes!:D

momenteel heeft hij nog geen naam maar misschien heeft hij snowmen

wat een leuke! :D:D:lief: Mooi zo die lichte ogen!! Hij hoort wel gewoon alles tog?:O Heb gehoort dat witte katten met blauwe ogen meestal doof zijn? :O

Met Blossom gaat alles goed, word al goed rond! En tussen de 26/27 augustus tot 3 september moeten ze wel komen :D:D Ben zooooo benieuwd!! (a):$ heb weer 2 nieuwe fotos in me album van der buikie! Word al aardig rond:lief:

Waarschuw beheerder
:O ik vind die pupjes zoooo lief (L) Chihuahua's zijn zoooooo cute :D

:lol: zooo wat schattig hihi!
Waarschuw beheerder
hoi hoi
al een paar daagjes niks meer gehoort.
hoe gaat het met Blossem?

wij hebben onze nieuwe aanwinst
momenteel heeft hij nog geen naam maar misschien heeft hij snowmen

Ooh wow wat een mooie !!! Waar heb je die vandaan. Hebben ze nog meer ? Ik heb zelf ook zo'n spierwitte poes. Van mij is doof. Heb haar de naam Ginger gegeven maar dat hoort ze niet hahaha. Ginger vond ik mooie naam zoals Ginger Roger van Fred Astair in die witte jurk waarmee ze danst.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op dinsdag 18 augustus 2009 om 16:40:
wat een leuke! Mooi zo die lichte ogen!! Hij hoort wel gewoon alles tog? Heb gehoort dat witte katten met blauwe ogen meestal doof zijn?

Met Blossom gaat alles goed, word al goed rond! En tussen de 26/27 augustus tot 3 september moeten ze wel komen Ben zooooo benieuwd!! (a) heb weer 2 nieuwe fotos in me album van der buikie! Word al aardig rond

hij is niet doof :P hebben we meteen getest toen we er waren om hem op te halen :D
Ik zag de foto's mooie ronde puppy buik(je) hoor!!! het word steeds spannender :P
Eet ze al weer wat beter? Of ben je nog steeds bezig met : wie is de chef? haha :roflol:

Uitspraak van The Goddess Lady Purple op dinsdag 18 augustus 2009 om 18:22:
Ooh wow wat een mooie !!! Waar heb je die vandaan. Hebben ze nog meer ? Ik heb zelf ook zo'n spierwitte poes. Van mij is doof. Heb haar de naam Ginger gegeven maar dat hoort ze niet hahaha. Ginger vond ik mooie naam zoals Ginger Roger van Fred Astair in die witte jurk waarmee ze danst.

via marktplaats bij iemand in Den Haag. Helaas zijn ze allemaal verkocht :( maar er staan er soms nog een paar witte mooie op :cheer:
Ginger is inderdaad een gave naam ja!! Als hij een meid had geweest had hij zo wel geheten:P Maar helaas is het een jongentje hihi :lol:
Bibi vind ik een mooie meisjes naam ! maar die heeft me chi al:P
Iemand nog suggesties voor een leuke moderne naam?
Want snow en white hoor je altijd bij witte katten :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 augustus 2009 om 20:51:

Maxwell ?
Of Jack ?

Zal nog even verder kijken. Wil me volgende kat ooit denk ik Montana gaan noemen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op dinsdag 18 augustus 2009 om 22:22:
Maxwell ?
Of Jack ?

Jack vond me vriend wel een leuke naam maar ik niet:P :lol:
Wat we allebij wel leuk vonden is de naam Azuur betekend blauw.
Maarja dan is het maar de vraag of de oogjes blauw blijven...:P
Volgens 2 buurvrouwen van mij blijven ze zo of worden ze lichter en volgens me stiefvader verkleuren ze nog.
(zou flauw zijn als hij Azuur heet en bruine oogjes later heeft hahaha:roflol:)

Waarschuw beheerder
26/27 augustus tot 3 september

nog een weeeekje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 16:38:
nog een weeeekje

aaaaaaaah spannend:P :lol:
ik ben ook zo nieuwschierig :P
als ze maar tijd heeft om foto's te maken en op internet te zetten :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 15:29:
Jack vond me vriend wel een leuke naam maar ik niet
Wat we allebij wel leuk vonden is de naam Azuur betekend blauw.
Maarja dan is het maar de vraag of de oogjes blauw blijven...
Volgens 2 buurvrouwen van mij blijven ze zo of worden ze lichter en volgens me stiefvader verkleuren ze nog.
(zou flauw zijn als hij Azuur heet en bruine oogjes later heeft hahaha)

Mooie naam ! Denk wel dat ze blauwig blijven maar dan meer grijs/blauw. Is bij mij ook zo.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Want snow en white hoor je altijd bij witte katten

En gewoon Blue? Ben van plan een van Blossom's pups ook zo te noemen (als er een reutje tussen zit)
Vind het opzich al een hele leuke naam!:D Dat blijkt wel omdat hij boven op mijn lijstje staat voor de reutjes:P En bij jou kat is die natuurlijk helemaal passend! :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 16:38:
nog een weeeekje

Idd!! T het echt snel nu :| als k dr zo zie lopen kan k me echt NIET voorstellen dat ze over MISSCHIEN een weekje al moet bevallen.. ze is nog zo rustig en t lijkt wel of ze er byna geen ongemak aan ondervind aan die dikke buik van dr! :O Ben benieuwd of ze nog aan zou komen! Ze is nu 588gram aangekomen! Best wel een heleeee hoop voor zoon kleintje :O Ben zo benieuwd of er ook echt 4/5 pups komen! En reutjes of teefjes.. en welke kleur (denk eigenlijk dat ze allemaal creme/blond/beige/wit zijn) Al heb ik ook al vaker nestjes gezien met 2 creme kleurige ouders die een zwart pupje of een bruin pupje ertussen hadden! Dus het is allemaal nog een verrassing :P

Waarschuw beheerder
ja het blijft altijd een verrassing:P ze kunnen echt net toverballen zijn :lol:!

het is Magic geworden 100% zeker weten hahahaha :roflol:

Is blossem het al zat? Meetsal vind ik het zo zielig die laatste week voor ze.
Ze zien er dan echt uit alsof ze ieder moment kunnen knappen :( en amper lopen.
(K)(K) voor je Blossem
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
HELPP!! CHIHUAHUA NOAH VERMIST IN EINDHOVEN!!

http://link.marktplaats.nl/273158131
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 19:48:
het is Magic geworden 100% zeker weten hahahaha

Als naam voor de kat neem ik aan?:D geweldig leuke naam hoor!! :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 19:48:
Is blossem het al zat? Meetsal vind ik het zo zielig die laatste week voor ze.
Ze zien er dan echt uit alsof ze ieder moment kunnen knappen en amper lopen.
voor je Blossem

Nee eigenlijk nog niet :O ze is super vrolijk! Doet alles nog met gemak, en huppelt vrolijk rond hier! Ze slaapt nog gewoon hele nachtten, ze eet nog goed, haar thempratuur is normaal! Dus het gaat hier heel makkelijk! Ze is wel dik.. maar er staat absoluut geen spanning op haar buik! Tis een mooie soepelle zachte buik! Ik zag net voor het eerst de pups bewegen! :D

Maar ze is nu pas 55 dagen (als t van de eerste dekking is), en als het van de 2de dekking is pas 53 dagen! En op zijn vroegst kunnen ze pas op 59dagen komen (dan zijn ze pas levensvatbaar) En als het dus van de eerste dekking is, is dat over 4 dagen maar als het van de 2de dekking is is dat pas over 6 dagen! En dan nog erbij dat ze tussen dag 59 en 65 kunnen komen dus het duurt nu nog tussen de 4 en de 12 dagen! 4 voor als ze heel vroeg komen, en ze van de eerste dekking zijn.. en 12 als ze van de 2de dekking zijn en ze ze helemaal uitdraagt tot 65 dagen! Maar ik ga liever uit dat ze pas over 6 dagen komen! Dan zijn ze iid geval levensvatbaar zelfs als ze van de 2de dekking zijn!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 13:31:

Ik woon niet in de buurt! Maar zou zeker opletten!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op vrijdag 21 augustus 2009 om 16:24:
Nee eigenlijk nog niet ze is super vrolijk! Doet alles nog met gemak, en huppelt vrolijk rond hier! Ze slaapt nog gewoon hele nachtten, ze eet nog goed, haar thempratuur is normaal! Dus het gaat hier heel makkelijk! Ze is wel dik.. maar er staat absoluut geen spanning op haar buik! Tis een mooie soepelle zachte buik! Ik zag net voor het eerst de pups bewegen!

dus ze is een gelukkig blij hondje:D:D houden zo!! Gaaf joh dat je de pupjes heb zien bewegen. Kan je ze al voelen?

Uitspraak van DQ1306 op vrijdag 21 augustus 2009 om 16:24:
Maar ze is nu pas 55 dagen (als t van de eerste dekking is), en als het van de 2de dekking is pas 53 dagen! En op zijn vroegst kunnen ze pas op 59dagen komen (dan zijn ze pas levensvatbaar) En als het dus van de eerste dekking is, is dat over 4 dagen maar als het van de 2de dekking is is dat pas over 6 dagen! En dan nog erbij dat ze tussen dag 59 en 65 kunnen komen dus het duurt nu nog tussen de 4 en de 12 dagen! 4 voor als ze heel vroeg komen, en ze van de eerste dekking zijn.. en 12 als ze van de 2de dekking zijn en ze ze helemaal uitdraagt tot 65 dagen! Maar ik ga liever uit dat ze pas over 6 dagen komen! Dan zijn ze iid geval levensvatbaar zelfs als ze van de 2de dekking zijn!

hahaha :lol: wat een gereken!! Ik denk dat het een latertje word aangezien ze nog zo haarzelf en blij is :D Je gaat wel foto's maken van de gboorte he? (je bent verplicht van mij :lol:!!!)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 13:31:

aah gossiej :( ik hoor het de laatste tijd wel meer. Iemands vader hondje van een chihuahua uit ons wandelgroepje is ook vermist al een tijdje...
Ik denk dat hij niet meer terug komt vast verkocht :(
Net als die mensen (vrij jong rond de 2o d8 k) alle chihuahua pups hadden gestolen bij chistore in Belgie.
Aan de ene kant wel beter want chistore zijn broodfokkers maar toch...
Hondjes jatten voor geld echt zielig...:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vandaag zijn ze weer heel de dag opzoek geweest naar Noah en ze hebben dus 1 iemand gesproken die iets heeft gezien! Dus goede hoop..

Het is woensdag avond gebeurt en er lopen altijd gekke rond die hem zien en nemen hem mee in de auto en gaan ermee vandoor naar een andere stad het kan allemaal!

Dus ik dacht ik zet het overal neer.. voor mij is het ook een hele afstand..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 19:50:
Dus ik dacht ik zet het overal neer.. voor mij is het ook een hele afstand..

(Y) goed gedaan hoor!
Wie weet misschien zie ik hem wel opeens hier lopen :S
Het zou zomaar kunnen gebeuren hoor!
Want als ze hem inderdaad verkopen dan is het zeker aan iemand niet in de buurt van Eindhoven.
Ik hoop echt dat ze hem terug vinden...

p.s. wat misschien een tip is.. vaak willen ze zo'n hondje verkopen voor geld.
Maar ze zetten hem natuurlijk niet met foto op marktplaats.
Misschien kan je een advertentie maken met andere naam en plaats ergens ver van Eindhoven en dat je een hondje zoekt en wilt kopen.
Wie weet reageren ze er op... het is de moeitewaard ;)
(ik heb ook een advertentie neergezet ik ben zeer benieuwd of iemand zal reageren!)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oooh wat erg zeg hondje kwijt! Hoop dat je nog terug vind...

Ik heb even vraagje. Mijn hondje van 16 weken is beetje magertjes zijn. Heeft geen wormen want 9 augustus voor laatst gehad een kuur. Eet in de avond goed en in de ochtend minder. Is niet ziek ervan maar heel speels. Had vanacht wel keer gespuugt. Maar voelt ze dus niet ziek. Enig idee of ik hier meer naar dierenarts moet ? Of zou het komen dat nog groeit ? Hij ziet er nu ook niet uit met zijn baby haar verlies. Zou haast denken dat ik hem kaal kam hahaha. Maar moet wel in de gaten houden denk ik

Waarschuw beheerder
Ze hebben vanochten weer een hint gehad van 2 mensen die dezelfde plek bedoelen dus misschien heeft ze hem snel terug!!

@ The goddes lady purple:: Eet hij/zij altijd slecht? of sinds de laatste paar dagen.. want mijn chi is nu 6 maanden die eet de laatste dagen ook niet al te best en heeft dus ook 2 keer gespuugt maar ik denk dat het door de warmte komt!

En de puppy haren is niks mis mee dat had die van mij ineens ook haha..

En over het onwormen.. veel mensen denken ik stop ontworming pil of pasta erin en de wormen zijn weg dood.. maar met zo'n ontworming dood je de wormen die er toen in zat het kan best zijn dat hij naar 1-2 dagen weer wormen begint te krijgen.. maar als er niks in de ontlasting zat naar het ontwormen zal dat niet de reden zijn hoor!! ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 augustus 2009 om 14:50:
@ The goddes lady purple:: Eet hij/zij altijd slecht? of sinds de laatste paar dagen.. want mijn chi is nu 6 maanden die eet de laatste dagen ook niet al te best en heeft dus ook 2 keer gespuugt maar ik denk dat het door de warmte komt!

Denk ook wel dat door warmte komt maar hij moet wel wat vetter worden vergeleken bij me andere chi...Oooh ik ben toch zo blij met ze !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op zaterdag 22 augustus 2009 om 17:31:
Denk ook wel dat door warmte komt maar hij moet wel wat vetter worden vergeleken bij me andere chi...Oooh ik ben toch zo blij met ze !

daar heeft Chanel ook last van van de warmte dan eet ze ook slechter.
ik heb de hele dag brokjes staan en s'avonds krijgen ze soms vlees.
het probleem bij mij is Chanel moet ik eigelijk iedere avond vlees geven anders word ze te mager.
En bibi juist niet want die is te dik haha:lol:
nou zie dat maar is uit te vogelen zonder elkaar jaloers te maken!

hij zit niet aan de diarree? Misschien moet je is een ander merk proberen of gesnedenhart geven. Verkopen ze in de supermarkt in het vriesvak. Even de kook er licht over en ze eten het op alsof ze uitgehongert zijn !
Waarschuw beheerder
Nee hij is niet aan de diaree. Ik geef ze Royal Canin brokken en Pedigree. Al denk ik dat laatste gaat minderen en meer brokken. Ben fan van Royal Canin. Geef dat me katten ook al jaren. Gaf vroeger Whiskas maar toen zei dierenarts dat hij last van nieren had me kat en sinds ik Royal Canin bij me katten gebruik geen last meer van gehad.

Oh even wat anders. De pups die pas geboren zijn die ga ik niet meer groot zien worden. Heb sinds vandaag ruzie om niks met baasje gekregen. Die werd belachlijk boos via de sms omdat ik chaggie aan telefoon was en is ze met modder gaan gooien nou dan niet meer. Maar mocht iemand intresse hebben kan ik wel mail adres geven van haar. Ze staan trouwens ook op marktplaats. Vind wel jammer voor me oudste hondje Hummer want die gaat zijn moeder ook niet meer zien hij kwam daar altijd graag :( Moet maar eens andere chi's gaan ontmoeten zodat ie het gauw gaat vergeten de leuke tijd. Hij heeft gelukkig Storm hier nog om zich heen. En wat ik ook ga missen is dat ze daar niet meer kunnen blijven als ik lang weg zou moeten zijn. Eens kijken hoe ik dat op ga lossen...:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op maandag 24 augustus 2009 om 00:00:
Nee hij is niet aan de diaree. Ik geef ze Royal Canin brokken en Pedigree. Al denk ik dat laatste gaat minderen en meer brokken. Ben fan van Royal Canin. Geef dat me katten ook al jaren. Gaf vroeger Whiskas maar toen zei dierenarts dat hij last van nieren had me kat en sinds ik Royal Canin bij me katten gebruik geen last meer van gehad.

gelukkig!!!! Nou Magic zit nog steeds aan de diarree :puke: en stinken joh !
ik geef ze Eukanuba en Magic vind de brokken heerlijk!!! hahaha :lol: hij wilt liever hondenbrokken als zijn eigen brokken.

Uitspraak van The Goddess Lady Purple op maandag 24 augustus 2009 om 00:00:
Oh even wat anders. De pups die pas geboren zijn die ga ik niet meer groot zien worden. Heb sinds vandaag ruzie om niks met baasje gekregen. Die werd belachlijk boos via de sms omdat ik chaggie aan telefoon was en is ze met modder gaan gooien nou dan niet meer. Maar mocht iemand intresse hebben kan ik wel mail adres geven van haar. Ze staan trouwens ook op marktplaats. Vind wel jammer voor me oudste hondje Hummer want die gaat zijn moeder ook niet meer zien hij kwam daar altijd graag Moet maar eens andere chi's gaan ontmoeten zodat ie het gauw gaat vergeten de leuke tijd. Hij heeft gelukkig Storm hier nog om zich heen. En wat ik ook ga missen is dat ze daar niet meer kunnen blijven als ik lang weg zou moeten zijn. Eens kijken hoe ik dat op ga lossen...

aaah nee :( Dat is niet leuk nee:( Het komt vast wel goed. Moet wel want als het een echte vriendin is komt het altijd goed, ook om iets kleins. Als het neit goed komt dan weet je zeker dat het geen vriendin is en was. Wel jammer voor Hummer dat hij zijn mammie niet meer kan zien. Als ik in de buurt had gewoont had je ze altijd bij kunnen komen brengen (L)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 augustus 2009 om 10:19:
gelukkig!!!! Nou Magic zit nog steeds aan de diarree :puke: en stinken joh !
ik geef ze Eukanuba en Magic vind de brokken heerlijk!!! hahaha hij wilt liever hondenbrokken als zijn eigen brokken.

Nah Storm is groot gebracht met brokken maar wilde nooit blikvoer heb dat aangeleerd. Nu heeft ie pasgeleden chihuahau brokken gehad en nu eet hij junior van royal canin meer. Heb net uitgekookte schenkel aan ze gegeven en dat eet weg of beter gezegt slikt ie weg zo gulzig haha. Hmm moet weer gaan leren op de brokken over te gaan. Denk dat ik chihuahua van royal canin ga proberen. Misschien eet hij die wel weer.

Waarschuw beheerder
:yes: brokken vinden ze hier jammie :honger: maar lieer vlees hoor haha!
ik geef ze soms rauwe schenkel (geen idee of het mag hoor)
het is rundvlees dus llijkt mij dat het geen kwaad kan.
voor vanavond gaan we toch even langs de DA volgens mij heeft die kleine kitten Magic giradia.
wat bibi ook heeft gehad toen ze klein was.
dus vanavond de uitslag :P
ohja ik heb voor chanel een leuk dekreutje gevonden Casanova staat op mp.
een chocotan langhaar reutje, tis alleen in friesland niet om de hoek:S
Waarschuw beheerder
O leuk !

Ik heb hier 2 reutjes lopen. Weet nog niet of ik daar een dek mee ga doen want het schijnt dat ze daarna steeds hele huis onder gaan zeiken en dat moeten we niet hebben. Moet zeggen dat steeds beter gaat met zindelijk zijn. Heel soms nog een plasje in huis. Ze doen nu veel op balkon en badkamer en dat is zo schoon te maken steeds.

Ik heb tegenwoordig de poef maar bij pc staan. Ze willen er graag steeds bij zijn en de jongste ligt graag achter me op de burostoel
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op maandag 24 augustus 2009 om 16:50:
Ik heb hier 2 reutjes lopen. Weet nog niet of ik daar een dek mee ga doen want het schijnt dat ze daarna steeds hele huis onder gaan zeiken en dat moeten we niet hebben. Moet zeggen dat steeds beter gaat met zindelijk zijn. Heel soms nog een plasje in huis. Ze doen nu veel op balkon en badkamer en dat is zo schoon te maken steeds.

haha:lol: kleine boefjes zijn het! Het reutje van me vriendin dekt ook maar heeft er geen last van. Ikzelf heb het nog nooit gehoort dat ze dat kunnen doen. Wel plast hij me jas of tas onder als ik niet oplet want dat ruikt naar Chanel en Bibi :P

Uitspraak van The Goddess Lady Purple op maandag 24 augustus 2009 om 16:50:
Ik heb tegenwoordig de poef maar bij pc staan. Ze willen er graag steeds bij zijn en de jongste ligt graag achter me op de burostoel

Dat doen ze bij mij ook!!! en het liefste alle 2 achter mij op de stoel zodat ik bijna niet meer kan zitten :lol:

Ik had trouwens nog op marktplaats gekeken voor die pupjes die je bedoelde van je vriendin maar ik kon ze niet vinden :(
Misschien heb ik iemand die interesse heeft!
Waarschuw beheerder
Haha dat ken ik. Jongste is heel aanhankelijk daarin. Ow heeft een hangoor. Al tig keer met plakband recht op gezet maar gaat niet meer lukken denk nu die 4 maanden al is :( Ander oor staat wel goed. Ik had ze beter vanaf begin beiden kunnen laten hangen. Maar goed is niet anders. Tis wel grappig gezich zo. Zal deze week weer eens foto's maken. Was ik net even met ze op strand en keffen dat ze doen naar alles en nog wat en vooral honden. Kom hier in buurt haast nooit honden tegen.

Hier heb je linkje van marktplaats. Meld even die vriendin van je dat je via mij hebt. Misschien helpt het nog een beetje in die vriendschap haha

http://link.marktplaats.nl/272848345

Moederhond was vandaag bij één vandaag in het programma. Het laatste item. Je kan het nog zien via uitzendinggemist.nl

Ze heeft nieuwe foro's erbij gezet bij de advertentie. Kan je ze goed zien.

Hahaha ik heb ze net weer een oude sok gegeven met kranten erin. Een nieuwe die is nog leuk voor ze haha. Waar je ze al niet blij mee kan maken. Ooh nog even over dat schenkel zou ze niet rauw geven ivm met bacterien zoals maden. Even aankoken anders. En doe net zoals ik maak een groente soep ervan en na koken hiervan geef je de schenkel aan de honden en ik doe ze per 2. Hebben ze beiden eentje. Eet laatste tijd vaak soep dus gezond voor mezelf ook nog.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op maandag 24 augustus 2009 om 23:04:
Haha dat ken ik. Jongste is heel aanhankelijk daarin. Ow heeft een hangoor. Al tig keer met plakband recht op gezet maar gaat niet meer lukken denk nu die 4 maanden al is Ander oor staat wel goed. Ik had ze beter vanaf begin beiden kunnen laten hangen. Maar goed is niet anders. Tis wel grappig gezich zo. Zal deze week weer eens foto's maken. Was ik net even met ze op strand en keffen dat ze doen naar alles en nog wat en vooral honden. Kom hier in buurt haast nooit honden tegen.

Chanel was 16 weken toen ik haar pas kreeg en toen hongen haar oortjes ook nog hoor! Langzaam gingen ze omhoog tot ze de cocktailprik kreeg en toen waren ze weer plat :roflol: hahaha :lol: Die oortjes komt vast wel goed hoor!
Ik had een tijd geleden een advertentie op mp gezet voor een chocotan dekreutje gezocht.
Nou kreeg ik een emailtje van iemand met een chihuahua dekreu chocotan.
Hij was wel ietsje groter zei ze iedere x.... (maar hoe groot dat niet)
Tot ik de fotos kreeg hahaha het was eerder :o ja ietsje....:no: en alle 2 hangoren....
Lijkt mij dat het alleen gebeurt bij grote xxl of niet 100% chihuahua's :lol: :roflol:

Hier heb je linkje van marktplaats. Meld even die vriendin van je dat je via mij hebt. Misschien helpt het nog een beetje in die vriendschap haha

Ze heeft helaas geen interesse :( Ze had een kleedje bij mij gekocht en vertelde dat ze oplicht was door een mvr uit Enschede van de chihuahuaclub.
Ze zou een pupje kopen en was al 2x langs geweest en opeens de dag voordat ze hem zou komen ophalen kreeg ze een smsje : de koop gaat niet door.
Die is natuurlijk helemaal laaiend!! Ze heeft het pupje al een aantal x gezien en is al verliefd op hem.
Ze doet en gaat er alles aan doen om hem toch te krijgen.
De chihuahuaclub is ingelicht en die is er ook niet over te spreken dus waarschijnlijk moet ze hem toch verkopen en krijgt ze haar pupje wel.

Maar heb je haar al opgebelt en gezegt dat het je spijt? Ik weet zeker als je naar haar toe gaat thuis en met haar gaat praten dat zij zeker wel inziet dat het niet de bedoeling was. En zij zal dan ook wel toegeven dat ze de dingen die ze gezegt heeft niet meent. Ik heb het zelf ook met me oude beste vriendin gehad en langsgaan werkt altijd! Dan laat je toch zien dat je er moeite voor wil doen dat het goed komt (L) (ookal kost het wel wat moed ;) )

Moederhond was vandaag bij één vandaag in het programma. Het laatste item. Je kan het nog zien via uitzendinggemist.nl

Ze heeft nieuwe foro's erbij gezet bij de advertentie. Kan je ze goed zien.

ik ga even gleuren :cheer:

Hahaha ik heb ze net weer een oude sok gegeven met kranten erin. Een nieuwe die is nog leuk voor ze haha. Waar je ze al niet blij mee kan maken. Ooh nog even over dat schenkel zou ze niet rauw geven ivm met bacterien zoals maden. Even aankoken anders. En doe net zoals ik maak een groente soep ervan en na koken hiervan geef je de schenkel aan de honden en ik doe ze per 2. Hebben ze beiden eentje. Eet laatste tijd vaak soep dus gezond voor mezelf ook nog.

Oude sok zijn ze gek op hierzo :P Vooral die vieze bezweete van me vriend na een dag werken hahahaha de viezerikken !!
Maar over die schenkel hoelang moet je die dan even meekoken in de soep? Ik dacht dat als je het meekookt dat juist dat binneste er uit ging?

Nou de uitslag van Magic was aan de ene kant goed maar ook slecht :D:(
Hij heeft geen Giardia en ze konden geen slechte of rare bacterien zien.
Dat is het goede nieuws maar het slechte nu weet ik dus neit waarom hij aan de diarree zit!
Ik heb antibiotica meegehad voor een eventuele dikkedarm infectie.
Hij poept meerdere keren per dag, maar nou had ik hem gister ochtend geen vlees gegeven.
Nou kijk ik dus net in de bak en zie dat er wel een klein stukje vast onlating is met daarna diarree....
Zou het dan toch het vlees zijn? ... :S
Voorlopig krijgt hij dus helaas alleen brokjes :P En misschien wat gekookte kip :honger:
Waarschuw beheerder
Chihuahua's zijn zooo enorm schattig! (L) Ik wil er later voor mezelf ook 2 :)!

Alleen krijg ik nu al veel kritiek van mensen buitenaf, die chihuahua's "stomme, lelijke honden" vinden :(
Nou ik vind ze leuk en ik wil ze later hebben haha!
Het liefst de kortharige variant :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Change op dinsdag 25 augustus 2009 om 17:43:
Alleen krijg ik nu al veel kritiek van mensen buitenaf, die chihuahua's "stomme, lelijke honden" vinden

dat zal je heeeel veel horen als je ze hebt haha :lol:
ik lach er altijd maar om en denk bij mezelf : zou zouden willen dat ze zon hondje konden hebben die letterlijk door eht vuur voor je heen gaat.

Maar je hoort ook leuke dingen altijd ;) vooral van kleine kindjes en mama's(L)
Waarschuw beheerder
Ja soms hoor je direkt nare opmerking maar ook leuke hoor. En het zijn zulke lieve ondeugende hondjes hihi. Wou altijd grote honden hebben en die komt er ooit wel eens omdat je daar lekker mee kan ravotten en bos in gaan. Kleintjes ook wel maar is anders...Ik laat ze ook nooit los lopen bang dat kwijt raken door mee te nemen door andere of dat zelf weg lopen.

Hoop dat je bij Magic snel kan vinden wat de oorzaak is van darmpjes. Je kan wel rijst met kip geven dat help nog wel eens of wat magere yogurt als hij dat lust.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
weeeeeeeeeh, ik wil ook een chichi..maar mn moeder wil dat niet..:'(
mn collega heeft er 2 en het zijn echt z'n schatjes..
als ik later op mezlef woon dan ga ik er zeker een kopen want ik vind ze echt lief en leuk..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op woensdag 26 augustus 2009 om 18:10:
Hoop dat je bij Magic snel kan vinden wat de oorzaak is van darmpjes. Je kan wel rijst met kip geven dat help nog wel eens of wat magere yogurt als hij dat lust.

tadaaa hij heeft geen diarree meer :cheer: volgens mij is het toch het vlees geweest.
Hij krijgt alleen s'avonds een klein beetje nog :P

Maar hoelang moest je die schenkel koken? Want dat binneste moet er toch in blijven?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 augustus 2009 om 09:32:
Maar hoelang moest je die schenkel koken? Want dat binneste moet er toch in blijven?

Uurtje ofzo. Binneste blijf er vaak wel in zitten. Dat vinden ze het lekkerst :[

Waarschuw beheerder
oke dankje :P ga ik vanvond inslaan voor de soep voor morgen!!

Waarschuw beheerder
hoe is het met Blossem?
Waarschuw beheerder
Hi, ik heb een vraagje.

Ik wil al heel erg lang een chihuahua alleen omdat ze zo 'hip' zijn kan je ze dus ook bijna overal wel krijgen. Maar ik wil niet zo'n doorgefokt hondje waar van alles aan mankeert.

Weten jullie misschien betrouwbare kennels of fokkers waar ze hondjes met stamboom hebben?!
alvast bedankt.
Waarschuw beheerder
Hallo allemaaal!! Ben een tijdje niet geweest, maar heb het zooooooo enorm druk gehad!

Blossom is zondag avond bevallen van 4 mooie gezonde pups! :lief::D:D Het zijn 2 reutjes, en 2 teefjes! :lief::lief: De eerste is natuurlijk geboren, maar kwam met zijn kontje eerst.. we kregen hem met wat hulp gelukkig in een minuut of 4 eruit, maar hij was wel al helemaal slap! Was me dus rot geschrokken.. maar na het droog wrijven, en het slijm wegzuigen kwam die al snel bij! En was het een mooi gezond reutje van 84 gram! :D Daarna heeft ze nog 3 uur geperst, maar er kwam maar niets, dus hup snel met alles de auto in op na de DA!! :O Daar aangekomen heeft de DA gevoeld, bleek er een met zijn hoofdje vast te zitten!:O Ze kon haar weeënopwekkers geven, maar aangezien ze al weeën had en al zo lang geperst had, had het weinig zin dus hebben we toen besloten een keizersnede te laten doen, en niet nog langer te wachten! Toen werd de 2de geboren, een mooi gezond teefje van 97 gram, direct daarna de 3de een teefje van 89 gram, en als laatste het reutje die met zijn hoofdje tussen de bekken vast zat hij is trouwens de grootste! 103 gram woog die! Moeder en pups maken het heel goed! Ze zyn allemaal gezond en enormmmm mooooooi en lief! :lief::lief: Heb het wel heel erg druk nu! Omdat ze toch de hele dag toezicht nodig hebben en ik ze steeds aan moet leggen! En natuurlijk ook om Blossom te steunen. Ben zooooooo trots op me kleine meid :lief:

Kheb heel erg veel fotos gemaakt, alleen ben me camera thuis vergeten! :( Dus die plaats ik morgen avond meteen in me album zodat jullie ze kunnen zien! :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hello-nasty op dinsdag 1 september 2009 om 14:16:
Weten jullie misschien betrouwbare kennels of fokkers waar ze hondjes met stamboom hebben?!
alvast bedankt.

je kan bij de chihuahuaclub kijken die hebben op hun website betrouwbare fokkers staan.
maar ik moet er wel bijzeggen niks is 100% betrouwbaar een bekende van mij is 2 weken geleden opgelicht door een fokker die lid is van de chihuahuaclub.
momenteel is de chihuahuaclub er ook mee bezig want die vonden het ook niet kunnen...

GEFELICIFLAPSTAART!!!!!!!:cheer::cheer:
spannend hoor! dus toch een keizersnede geworden!
en wel 4 stuks voor de 1ste x !!! zo zo.
ja je hebt het er heel druk mee :lol: hihi
geef haar een hele dikke knuffel en kus (K)(L)
ik ben heeeeeeeel benieuwt naar de foto's :)

ik heb trouwens misschien toch een beter reutje gevonden voor Chanel.
Op marktplaats stond een advertentie van iemand met prachtige chocotan pupjes van choco moeder en vader.
Dus had ik geemailt of ze zelf het reutje had en dat ik opzoek was naar een mooi chocotan reutje het liefste een korthaartje.
Haar vriendin heeft hem maar ze vond het wel goed ! :cheer:
Ze had een fototje gestuurd en hij ziet er precies uit wat ik zoek :P (wel wat oud maar dat maakt niet uit hihi)