Partyflock

Forumonderwerp · 929478
2 volgers · 82801x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ben benieuwd :D

Waarschuw beheerder
hey,
mijn vriend is morgen jarig dus ik ben net taart gaan maken:P jammmmie!
en ja dan mogen ze de restjes slagroom uit de maatbeker likken.
en hoe ziet bibi er dan uit?
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002c2eb92c355c991a024e128c]http://www.mijnalbum.nl/Foto-46FZZEWH.jpg[/img]
zo dus !! :D

dit is het broekje met elastiek waardoor hij goed sluit.
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002c2ebdb6806a3a1a024e128c]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3U8DCAW4.jpg[/img]
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002c2ebedff6c5671a024e128c]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MQJ6F3UJ.jpg[/img]

zitten jullie trouwens op nog meer chihuahua forums?
ik zit ook op http://f2.chihuahua.nl/forum/

haha kennen jullie deze film? http://disney.go.com/disneypictures/beverlyhillschihuahua/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 augustus 2008 om 21:15:
de mand is af!

vet gedaan!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 augustus 2008 om 13:58:
dit is chanels buikje

ik zal ook ff een foto van pini maken

Mijn moeder had mijn chi's aangekleed voor mijn verjaardag :lol:

[img width=486 height=633]https://album.partyflock.nl/47969690.jpg[/img]
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/47969703.jpg[/img]

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 augustus 2008 om 13:58:
lekker slapen op het fibervilt haha

uber schattig :lief:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 augustus 2008 om 15:37:
zo dus !!

:roflol:

Waarschuw beheerder
haha kennen jullie deze film? http://disney.go.com/disneypictures/beverlyhillschihuahua/

oh die moet ik zien :lief:

Waarschuw beheerder

ik op een andere

vroegah zat ik op www.chihuahuaforum.nl maar dat bestaat niet meer

Waarschuw beheerder
volgens mij is chanel vandaag loops geworden :D
ze heeft kleine druppeltjes waterig bloed!
en vandaag is precies mijn vriend jarig ! haha

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 10:14:
Mijn moeder had mijn chi's aangekleed voor mijn verjaardag

wat lief, dat ga ik ook nu doen:P

Waarschuw beheerder
mijn vriend is morgen jarig dus ik ben net taart gaan maken jammmmie!
en ja dan mogen ze de restjes slagroom uit de maatbeker likken.
en hoe ziet bibi er dan uit?

dit is het broekje met elastiek waardoor hij goed sluit.

Echt super lief :D (L)
Heb je die pootjes met een borduurmachine gemaakt?

Ik heb me schijnbaar ook eens aangemeld daar zie ik net :P

Ik heb een hele tijd terug ook op een forum gezeten, met bruine kleuren.. alleen ik kan hem niet meer vinden, missn bestaat die ook niet meer.

Die met dat roze kan je trouwens niet aanmelden met een hotmail adres.. alleen met @home en dat soort.. Tja en dat heb ik niet :S

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 10:14:
Mijn moeder had mijn chi's aangekleed voor mijn verjaardag

Ahh wat lief :D (L)
Ben je pas jarig geweest dan? Gefeliciteerd :bloem:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 10:35:
Heb je die pootjes met een borduurmachine gemaakt?

nee met de hand :P

dat forum waar ik nu zit word alleen maar ruzie gemaakt:S
als je een onderwerp begint wordt er vrij aak gezegt als je wat beter op internet zoekt dan kan je het wel vinden.
dit is duidelijk het leukste forum
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 10:35:
Die met dat roze

dat forum waar ik wel eens op kijk is roze

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 10:45:
dat forum waar ik nu zit word alleen maar ruzie gemaakt
als je een onderwerp begint wordt er vrij aak gezegt als je wat beter op internet zoekt dan kan je het wel vinden.

die blauw zeker? ik zal al iemand die een bericht geplaatst had...

het is vaak haat en nijd daar

Waarschuw beheerder
nee met de hand

:O nou dat ziet er echt mooi uit hoor :D
Ik heb daar nou echt geen geduld voor 8)

Maar ik wil nu wel eens ergens goed de tijd voor nemen.. Mn geld is binnen maar eigenlijk gelijk weer op 8) Maargoed wil toch stoffen bestellen en nieuwe kussenvulling, dus schuif ik dat maar even door naar de volgende maand 8)
Maar ik weet niet wat ik moet maken.. kleertjes lukken toch niet zoals het moet dus kan ik beter gewoon niet meer aan beginnen :P
En mandjes,kussentjes ed vind ik leuk en lukken wel maar ik heb er allemaal geen plek voor eigenlijk 8) Ik wil nog wel een keer zelf een hemelbedje maken van hout maar daar heb ik nu zeker geen plek voor..
Dus wat kan ik nu eens gaan maken... Iemand ideeen? 8)
Waarschijnlijk dan toch maar weer iets in de zin van een kussentje of mandje denk ik..

dat forum waar ik nu zit word alleen maar ruzie gemaakt
dit is duidelijk het leukste forum

Ohh nou dan ga ik daar ook maar niet posten dan :P
Hier is het tenminste gezellig :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 10:49:
dat forum waar ik wel eens op kijk is roze

Deze:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 10:20:
www.chihuahuaforum.nl

Nou ik ga denk ik toch maar een lekkere ruime slaapzak maken :D
Nu nog even stofjes uitzoeken en even kijken of ze toevallig van dat fibervilt hebben op die site.
Hij wordt inelkgeval roze denk ik :P hopelijk hebben ze van dat fake fur, even kijken :P

Waarschuw beheerder
Ohh ze hebben het daar, maar het heet daar "Wattine"
Heb al leuke babyroze borg gezien :D en dan nog een stofje voor aan de buitenkant, missn wel luipaard ofzo.

Dit ga ik bestellen:

Voor de slaapzak:

Dit aan de binnenkant:
[img width=400 height=300]http://www.destoffenkraam.nl/media/product/plain_afbeeldingen/DSC05880_org.jpg[/img]

Dit aan de buitenkant:
[img width=400 height=300]http://www.destoffenkraam.nl/media/product/plain_afbeeldingen/IMG_4213_org.jpg[/img]

En voor een dekje, ik ga het toch maar proberen want een dekje is niet zo moeilijk ;)

De voering:
[img width=400 height=300]http://www.destoffenkraam.nl/media/product/plain_afbeeldingen/VoeringLichtroze_org.jpg[/img]

De buitenkant:
[img width=400 height=300]http://www.destoffenkraam.nl/media/product/plain_afbeeldingen/DSC04667_org.jpg[/img]

Hele toepasselijke applicatie van lady :D
Alleen even kijken of het niet te druk wordt met die stipjes, ben ook benieuwd hoe groot hij is want het staat er niet bij.
[img width=400 height=300]http://www.destoffenkraam.nl/media/product/plain_afbeeldingen/IMG_2924_org.jpg[/img]

En dan nog kussenvulling,wattine en patroon papier.

Nouja wie weet doe ik wel heel iets anders met die stoffen maar de slaapzaak ga ik inelkgeval maken. eerst even kijken hoe stoffen zijn als ik ze heb, want ik kan ook de stipjes voor de buitenkant van de slaapzak gebruiken natuurlijk.
Ik maak wel een foto als ik het binnen heb en gemaakt heb ;)

Oja hoe verwerk je trouwens die wattine erin?
Gewoon mee naaien als je de stoffen aan elkaar naait neem ik aan? Wel aan de goede kant vast naaien natuurlijk :P

Ik zal van de week eens proberen zo'n dekje te maken en even kijken hoe of wat, is misschien wel slim voordat ik het met de goede stof doe.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hi hi hier bewijs. Mijn training met pini. Eigenwijze drol

{argument 'id' ontbreekt}
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Haha leuk :D

Lady leert echt heel snel dingen, ben ik wel blij mee.
Die van mn opa en oma doet net of hij van niks weet en niks hoort, maar zodra ik een snoepje heb weet hij precies wat zit en pootje is 8) En normaal zou hij je hand eraf bijten als je aan z'n pootje zit :P

Maar zo'n training lijkt me ook wel heel leuk, als is het maar om gewoon bezig te zijn en het gezellig te hebben, nog niet eens om iets aan te leren ;)
Wat is nou eigenlijk de bedoeling met dat speeltje? :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 11:23:
Oja hoe verwerk je trouwens die wattine erin?
Gewoon mee naaien als je de stoffen aan elkaar naait neem ik aan? Wel aan de goede kant vast naaien natuurlijk

die neem je gewoon in dezelfde maten als op het voorbeeld.
je moet hem wel binnenste buiten naaien. (als je snap wat ik bedoel)
van onder naar boven 1 fiberfilt 2 binnestof 3 buitenstof.
Als je 3 zijden in elkaar genaait heb kan je hem binnestebuiten keren.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 14:40:
hi hi hier bewijs. Mijn training met pini. Eigenwijze drol

wat lief en pini is zeker een slim hondje:D

ik heb ent weer een schuimrubbere mand gehaalt.
dus dat wordt ook opnieuw stofferen in het roze!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 17:21:
die neem je gewoon in dezelfde maten als op het voorbeeld.
je moet hem wel binnenste buiten naaien. (als je snap wat ik bedoel)
van onder naar boven 1 fiberfilt 2 binnestof 3 buitenstof.
Als je 3 zijden in elkaar genaait heb kan je hem binnestebuiten keren.

Ja indd :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2008 om 17:21:
ik heb ent weer een schuimrubbere mand gehaalt.
dus dat wordt ook opnieuw stofferen in het roze!

Jij weet denk ik ook niet meer waar je al die zelfgemaakte dingen moet laten? 8)

Oja ze belden en ze hadden die luipaard stof niet meer dus krijg ik er een met kleinere vlekjes.
En morgen komt lady haar broekje binnen als het goed is :D En misschien die truitjes uit amerika ook al, dat is nu een week geleden en het zou tussen de 7 en 14 dagen bezorgd worden dus wie weet morgen al.
Waarschuw beheerder
even een vraagje? houden jullie hondjes snachts alles op?

Ik weet dat een pup dit nog niet kan.. maar Blossom die zou t nu onderhand tog wel moeten kunnen?:| ze gaat nog steeeeeeeeeeeds iedere nacht van het bed af.. om te gaan poepen:X meestal op een handdoek:X die ik vergeten ben op te rapen.. dus nu probeer ik al alles weg te ruimen.. zodat ze in iedergeval nergens OP kan poepen.. :s Terwyl ze beneden.. gewoon helemaaaaaal zindelijk is! doet ze allessss op de kattenbak! Maar snachts.. gaat ze dus boven zitten poepen.. meestal op iets van stof :(

maar Pebbles die blijft gwn de hele nacht netjes naast me liggen.. al ga ik om 5 uur smiddags slapen bij wijze van spreken en ik zou pas de volgende dag weer om 5 uur smiddags op staan zou ze NIKS doen, niet in bed maar ook niet op de kamer.. Blossom hoor ik iedere nacht rond een uur of 4 het bed uit springen.. om te gaan poepen en plassen.. Maar ik laat haar om 12 uur s avonds altijd nog plassen en poepen voor ze na bed gaat.. en na 8 uur s avonds krijgt ze niks te eten meer! Dus ik vorige week nog een kattenbak gekocht (tis vies op de slaapkamer.. maar wat moet je anders?:s) dus ik er neer gezet.. nou.. toen ik er mee thuis kwam.. zat ze er al meteen in.. dus ik dacht YES dan gaat ze er boven ook in.. nou NIET dus.. hij staat dr al 1 week.. en ze komt er niettttt in! en t rare is.. als ik hem nou pak.. en ik zet hem hier neer.. neemt ze hem meteen in gebruik.. ik heb net maar een drol uit dr kattenbak gevist:P en dr in gelegt.. hopelijk helpt t.. maar anders weet ik t ook niet?

Chiwa had jij dat met pini ook neit? Haar liefde voor stof?:P of was jij dat niet?

Ik lees morgen alle andere berichten! Dan geef ik daar een reactie op, want ik ga nu slapen!

hoop dat iemand een idee/oplossing heeft ervoor! want t word aardig vervelend.. om eerst je hele kamer te moeten onderzoeken:P voor je je bed uit kan stappen:P want voor je het weet heb je meteen een leuk ''kadootje'' onder de blote voeten geplakt :P

Ik denk dat ze het doet om me te pesten :$ aandacht ofzo.. dus ben benieuwd wat jullie ervan denken:O
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DQ1306 op donderdag 14 augustus 2008 om 00:58:
houden jullie hondjes snachts alles op?

Die van mij gaan 's nachts volgens mij wel plassen/poepen op de kattebak.. scheelt dat ik gelijkvloers woon dat ze gewoon naar "hun" kamertje kunnen lopen..

Canzy heeft ook liefde voor stof, tegen de gordijnen, tafelkleedjes, plaids, mandjes enz enz.. die pakt het liefst ook iets wat van stof is om tegenaan te plassen :[

Ik hoop voor je dat dit wel werkt nadat je die drol nu in de kattebak heb gelegd, ik zou denken dat het wel moet helpen en anders zou ik het helaas ook niet weten..

Waarschuw beheerder
chanel gaat de ene x snachts wel poepen en plassen en de andere x niet.
bibi maakt mij wakker wanneer ze moet en dan zet ik haar in de kattenbak.

misschien moet je haar bak waar ze graag op gaat een tijdje in de schuur zetten.
en dan die nieuwe zodat ze geen keuze heeft en wel moet op de nieuwe bak.
ik had mijn bak een xtje verplaatst en ze verdomde het om er op te gaan.
ze legde alles precies op de oude plaats.
na een hoop spullen er te hebben neergezet en haar ieder x op de bak gezet te hebben is het eindelijk gelukt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op donderdag 14 augustus 2008 om 00:58:
Maar snachts.. gaat ze dus boven zitten poepen.. meestal op iets van stof

OH meis wat herkenbaar. Net pini... pist en schijt op alles wat zacht is: tapijt, kleding, dekens etc.

Kleine evil pini wordt a.s. zaterdag 3 jaar . Maar ze is niet zindelijk te krijgen. 's nachts in de bench gaat het voor 97% van de keren goed. Overdag moet je d'r in de gaten houden.

Waarschuw beheerder
Lady doet snachts in dr bench niks.. soms heeft ze snachts niks gedaan voordat we naar bed gaan maar dan doet ze ook niks in dr bench.

Maar wel raar dat ze wel wat doet voordat je gaat slapen en als ze niks meer te eten krijgt.
Wat je kan doen is haar een broekje aan doen, dan zal ze het niet zo snel doen denk ik, ik weet niet of ze dat laat zitten? En anders iets van een rompertje of iets wat blijft zitten. Het lijkt mij dat ze het dan misschien niet zo snel doet en als ze het doet zal ze ook wel merken dat het niet zo fijn is ;)
En tja anders in een bench voor een tijdje snachts?
En haar goed met dr neus erop duwen als ze het weer doet en goed laten merken dat je echt boos bent en het niet mag.
Of als ze graag op iets van stof zit missn een ouwe lap stof in de kattenbak doen en ze daar op latebn zitten, of nog beter een handoek oid waar ze al eerder wat op gedaan heeft zodat ze dat ruikt.
En verder weet ik ook even niks 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 10:15:
Wat je kan doen is haar een broekje aan doen, dan zal ze het niet zo snel doen denk ik

pini pistte gewoon haar broek vol. Poepen had ze ook geen problemen mee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 10:20:

:lol:

Nou lady deed de afgelopen dagen wel eens wat binnen weer terwijl ze het net leerde om buiten te doen maar nu ze loops is en dat broekje aan heeft probeert ze het niet eens. Wel één keer toen mn ma de deur liet open staan ging ze de tuin in en pieste ze dr broek nat :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op donderdag 14 augustus 2008 om 01:20:
Canzy heeft ook liefde voor stof, tegen de gordijnen, tafelkleedjes, plaids, mandjes enz enz.. die pakt het liefst ook iets wat van stof is om tegenaan te plassen

Vreselijk he:P Onze mannetjes hond heeft het ook wel hoor, het tegen dingen aan plassen, GELUKKIG hebben wij geen gordijnen.. maar als ik me jas over een stoel hang.. en de mouwen hangen op de grond.. is het gegarandeerd dat die er tegen aan plast!

Uitspraak van )-Diana-( op donderdag 14 augustus 2008 om 01:20:
Ik hoop voor je dat dit wel werkt nadat je die drol nu in de kattebak heb gelegd, ik zou denken dat het wel moet helpen en anders zou ik het helaas ook niet weten..

Het heeft niet gewerkt :( ze heeft de hele nacht niks gedaan.. haar katten bak was nog schoon vanmorgen.. maar mijn vriend moest om 7 uur werken.. en heeft myn kamer deur open laten staan.. (als je mijn kamer uit loopt.. kom je meteen bij onze was machine.. waar dus ook de was ligt) dus ik liep me kamer uit.. keek in de was mand met de schone was.. lagen er DRIE drollen boven op :( dus weeeeeeer opnieuw alles in de was.. en kon haar natuurlijk niet ECHT straffen.. want ze is waarschijnlijk alweer vergeten wat ze heeft gedaan:(

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 09:53:
bibi maakt mij wakker wanneer ze moet en dan zet ik haar in de kattenbak

Pebbles maakt mij ook wakker! Maar dat is dan meestal zoiezo pas smorgens na 10 uur dat ze dat doet! Als ik uitslaap, voor die tijd slaapt zy ook gewoon door!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 09:53:
misschien moet je haar bak waar ze graag op gaat een tijdje in de schuur zetten.
en dan die nieuwe zodat ze geen keuze heeft en wel moet op de nieuwe bak.

Ookal geprobeerd :( zou het vandaag nog is proberen!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 10:03:
OH meis wat herkenbaar. Net pini... pist en schijt op alles wat zacht is: tapijt, kleding, dekens etc.

Ja Blossom idem! :( Maar, mijn oma heeft vloerbedekking.. daar is ze gewoon zindelijk.. als ze wat moet doen.. gaat ze bij de achterdeur staan te piepen, en hier in de huiskamer liggen ook mandjes, dekentjes, en alles op de grond en in de bench! Die laat ze ook met rust! Dus snap het ECHT niet!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 10:03:
Kleine evil pini wordt a.s. zaterdag 3 jaar . Maar ze is niet zindelijk te krijgen. 's nachts in de bench gaat het voor 97% van de keren goed. Overdag moet je d'r in de gaten houden.

Gefeliciteeeerd alvast!! :lief: Nou bij Blossom is het dus omgekeerd, daar vind je over dags en beneden niks van, ze doet het echt alleen op de slaap kamer! Dat is het vervelende.. want ik slaap zoooooooo vast, dat ik haar bijna nooit betrap.. en haar dus ook bijna niet kan laten zien of straffen, dat wat ze gedaan heeft NIET mag!
Ik wilde haar ook weer terug in haar bench leggen.. maar mevrouwtje liet me toch een kattengejank horen.. (ik haar laten zitten in de hoop dat ze het wel opgaf.. maar nee hoor :X) En dat is dus weer zo vreemd.. beneden in de bench.. is er niks aan de hand.. als ze er boven in moet.. dan maakt ze me een drama!

Wat je kan doen is haar een broekje aan doen, dan zal ze het niet zo snel doen denk ik, ik weet niet of ze dat laat zitten?

Hahaha :P dat heb ik OOKAL geprobeerd maar die poept/plast ze gewoon vol :X en dan gaat ze met die poep broek bij mij t bed weer in.. ook niet echt fijn:P Vandaar dat ik haar snachts geen broek aan kan doen :X gelukkig verliest ze amper wat, nu ze loops is, en leg ik haar in haar eigen dekentje! zodat me bed niet vies word, want ze ligt ALTIJD op het zelfde plekje in bed!

En tja anders in een bench voor een tijdje snachts?

ze had een bench! Ging heel goed.. maar ik vond het zo zielig, dat ik zeg maar onderscheid maakte tussen Pebbles en Blossom.. en het was winter.. en iedere ochtend als ik haar uit haar bench pakte was ze steenkoud.. ookal had ze dekentjes en kussentjes in haar bench! En nu ik haar dus weer in haar bench wil doen.. (die ze waarschijnlijk ook helemaal vol zou poepen en plassen :X omdat er wel een dekentje in MOET voor de kou) wilt ze er dus ECHT niettt meer in, en dat laat ze je ook weten ook! Dan gaat Blossom zitten piepen wat op janken overgaat.. en dan gaat Pebbles de hele nacht op de bedrand naar Blossom kijken en terug piepen :X

En haar goed met dr neus erop duwen als ze het weer doet en goed laten merken dat je echt boos bent en het niet mag.

Ik deed dit met Pebbles, toen ze nog een pupje was, maar heb toen gehoort dat dit heel erg slecht is?? Je bedoelt als ze geplast heeft of gepoept haar met haar neus erin, bijna erin duwen?

En verder weet ik ook even niks

Heel erg bedankt! Ik ga alles nog een keer proberen! Ik moet wel erbij zeggen, ze heeft het als jonge pup in het begin gedaan, toen is ze ermee gestopt, en met dat warme weer (ik slaap op de zolder) was mijn kamer veels te warm (kon geen airco of waaier aan, omdat Pebbles daar een heel dik kopje van krijgt, en haar luchtwegen en alles kunnen er niet tegen) Dus toen ben ik op mijn oude kamer op de 2de verdieping gaan slapen.. en daar is het begonnen! Daar ging ze overal poepen.. terwyl ze het ervoor in MIJN kamer boven wel droog hield snachts! En toen ik dus weer boven ben gaan slapen, toen het niet meer zo warm was.. is ze er gewoon mee door gegaan om het te doen :s En als ik heel eerlijk ben.. ik zou het niet super ERG vinden als ze een keer wat doet op me kamer.. maar in kleding/handdoeken/dekens vind ik zo vies.. als ze het gewoon op de grond doet raap je het gewoon op maak je de vloer schoon en dat was het! OOK liever niet.. maar dat is in iedergeval beter.. dan dat ze het op stof doet! Ik leg vanavond ook maar zoon bed onderlegger op de grond neer.. dat lijkt wel wat op stof (maandverband meer) die liggen ook in haar katten bak.. misschien dat ze het daar op doet.. omdat het op de grond ligt.. en als ze dat dan doet, dan leg ik die vuile wel in haar kattenbak ofzo?!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 10:20:

Hier ook! Pebbles heeft het NOOIT gedaan! Maar Blossom heeft er ook geen problemen mee :P Whaha je had me nog een berichtje gestuurd, bij een foto van Blossom toen ik haar net had dat ze op Pini leek! :P Ik denk nu dat het helemaal compleet is! :P:P Achjaaa Ik heb de drollen net opgeruimd, en de was WEER OPNIEUW gewassen, en het is alweer bijna vergeven :$ maar niet vergeten :P vanavond gaat het anders (hopelijk:P)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op donderdag 14 augustus 2008 om 10:55:
Ik deed dit met Pebbles, toen ze nog een pupje was, maar heb toen gehoort dat dit heel erg slecht is?? Je bedoelt als ze geplast heeft of gepoept haar met haar neus erin, bijna erin duwen?

Hoezo zou het slecht zijn dan?
Ja gewoon erbij houden en even laten merken dat het niet mag. Dat doe ik ook met lady als ze wat binnen heeft gedaan, en buiten als ze wat doet ga ik heel overdreven doen zodat ze snapt dat dat goed is 8)

En anders kan je ook om of voor die tijd dat ze het snachts doet je wekker zetten en haar dan op de kattenbak zetten op je kamer, en dan heel erg overdreven blij doen als ze wat doet erop :P Als je dat zo een paar nachten vol zou houden moet ze het wel gaan snappen denk ik.

Waarschuw beheerder
maar mevrouwtje liet me toch een kattengejank horen.. (ik haar laten zitten in de hoop dat ze het wel opgaf.. maar nee hoor ) En dat is dus weer zo vreemd.. beneden in de bench.. is er niks aan de hand.. als ze er boven in moet.. dan maakt ze me een drama!

niet toegeven hoor. Ze moet erin blijven. Anders krijg je het nooit voor elkaar.

foto van Blossom toen ik haar net had dat ze op Pini leek! Ik denk nu dat het helemaal compleet

ik hoop het niet voor je.

Inmiddels weet ik (via een hondentijdschrift) dat chihuahua's zindelijk maken een veel voorkomend probleem is bij het ras

Waarschuw beheerder
nou wat chanel vandaag geflikt heeft!!!
we waren naar flevoland iets ophalen.
en mevrouw bleef maar trekken en doen.
dus ik ben 3x naar een veldtje toegelopen.
Bibi had een grote plas gedaan maar mevrouw wou niet hoor!
Na de 3x was ik het zat en gingen we terug met de auto.
10min later pist ze der broek vol op de achterbank!! :[
Ik kwaad stoppen bij een tankstation alles opgeruimt ander broekje aan.
Even voor de zekerheid buitengelopen en helemaal niks.
Weer 10min later POEPT ze haar broek vol!!!!
Ik was kwaad!!! GRRR:[

Bibi is trouwens bij mij thuis ook nog niet helemaal zindelijk ze heeft soms nog een ongeluktje.
Maar bij me vader thuis is ze helemaal zindelijk en laat ze duidelijk weten wanneer ze moet.

Wat je ook kan proberen de bak in je kamer neerzetten zonder kap er op.
Dus alleen de bak en in een hoekje van de kamer.
(aangezien het flinke hoekpoepers kunnen zijn!:P)
Of een xtje zaagsel proberen daarmee heb ik ze bij mij zindelijk gekregen.
Katten korrels wouden ze niet en zaagsel wel (omdat het natuurlijker is denk k)

Me buurjongen gaat trouwens een verkoopsite voor me maken!

Waarschuw beheerder
:lol:
Ja dan ben je niet blij 8)

Ik heb lady dr broekje binnen :D Hij is wel wat aan de kleine kant maar hij past wel. Eigenlijk zou ze een M moeten hebben, zou ze dat ook van kleding van dat merk moeten hebben dan?

Ik hoop dat ik morgen de stoffen binnen heb dan kan ik lekker aan de slag :P
Heb trouwens vandaag een jurkje gemaakt :D en hij is nog gelukt ook! Zal vanavond nog foto's maken.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 14:56:

Ohh leuk :D

Waarschuw beheerder
Dit had ik trouwens als voorbeeld gebruikt voor het jurkje dat ik heb gemaakt:

http://www.hgtv.com/crafting/dog-dress-with-pattern/

Waarschuw beheerder
handig!
ik ga hem ook proberen te maken!

Bibi lag vandaag een beetje raar te slapen op de bank.
Ik denk dat ze lag te dromen ze werd alleen net wakker toen ik de foto nam:P
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002c34d3dfa59a9b1a024eb185]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBE6JGVA.jpg[/img]

ik heb vandaag nog 3 pup jasjes gemaakt voor verkoop op internet :)!
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002c34d52eacfaab1a024eb185]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IJLCOHNR.jpg[/img]
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002c34d7161b79481a024eb185]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISFCNCYH.jpg[/img]
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002c34da0ca858ac1a024eb185]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YU8EXJDL.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 11:11:
Hoezo zou het slecht zijn dan?

voor de luchtwegen ofzo? als je ze ECHT in de plas duwd met de neus bedoel ik hea! Tenminste, dat heb ik altijd gehoort?!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 11:14:
niet toegeven hoor. Ze moet erin blijven. Anders krijg je het nooit voor elkaar.

Nee ik weet het:( Maar de buren hebben last.. :( als ze snachts zo gaat piepen en janken.. :( Plus dat mijn vriend en zusje ook vroeg op moeten.. en die houd ze dan ook wakker.. dus geef ik er altijd heel snel aan toe :(

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 11:14:
Inmiddels weet ik (via een hondentijdschrift) dat chihuahua's zindelijk maken een veel voorkomend probleem is bij het ras

Heb dit ook wel eens gelezen, bij Pebbles nergens last van (ff afkloppen:P) maar kwam het bij Pini ook later? want Blossom is wel zindelijk geweest OOK boven.. het is pas sinds een week of 3 dat ze het WEER doet.. ze heeft het ervoor vanaf dat ze 15weken was niet gedaan? Kan het misschien ook iets met haar loopsheid te maken hebben?? Dat je weet? Ze is ook wat aanhankelijker naar mij toe.. maar tegen Pebbles kan ze OOK sinds een week of 3 heeeeeeeeeeel erg uitvallen!

nou wat chanel vandaag geflikt heeft!!!
we waren naar flevoland iets ophalen.
en mevrouw bleef maar trekken en doen.
dus ik ben 3x naar een veldtje toegelopen.
Bibi had een grote plas gedaan maar mevrouw wou niet hoor!
Na de 3x was ik het zat en gingen we terug met de auto.
10min later pist ze der broek vol op de achterbank!!
Ik kwaad stoppen bij een tankstation alles opgeruimt ander broekje aan.
Even voor de zekerheid buitengelopen en helemaal niks.
Weer 10min later POEPT ze haar broek vol!!!!
Ik was kwaad!!! GRRR

Whahaha, dan snap ik wel dat je kwaad word ja! Het is dan net of ze het er om doen hea :P:P

Wat je ook kan proberen de bak in je kamer neerzetten zonder kap er op.
Dus alleen de bak en in een hoekje van de kamer.
(aangezien het flinke hoekpoepers kunnen zijn!)

OOOKAL geprobeerd :P

Of een xtje zaagsel proberen daarmee heb ik ze bij mij zindelijk gekregen.
Katten korrels wouden ze niet en zaagsel wel (omdat het natuurlijker is denk k)

Daar gaat ze in graven :X en door de hele kamer strooien :$ :P

Leukkk!! Laat het maar horen als die klaar is! Wil ik wel eventjes kijken! :D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 18:42:
Ik heb lady dr broekje binnen Hij is wel wat aan de kleine kant maar hij past wel. Eigenlijk zou ze een M moeten hebben, zou ze dat ook van kleding van dat merk moeten hebben dan?

Van Puppy-Angel is het hea? Pebbles heeft daar ALLES een M van.. dat broekje maat S dat paste TOEN ook net wel.. Maar een M had beter gezeten (later een M besteld die zat al beter, alleen wat laag op de rug.. omdat ze kwa verhouding een wat langer lichaampje heeft) En ik had gelijk met dat broekje maat S een jasje maat S mee besteld.. maar die kreeg ze dus NIET dicht :S dus denk dat je van de kleding wel een Mtje moet Pakken! Had Pebbles ook van alle kleding.. ik denk dat ze nu ze wat dikker is zelfs een L nodig heeft.. neit voor haar lengte enzo.. maar meer de omvang :P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 18:42:
Ik hoop dat ik morgen de stoffen binnen heb dan kan ik lekker aan de slag
Heb trouwens vandaag een jurkje gemaakt en hij is nog gelukt ook! Zal vanavond nog foto's maken.

Leuk! Ben benieuwd :D Ik heb blossom's eerste jasje terug gevonden :d ook zelf gemaakt precies het zelfde als die Pebbles had, maar daar had Pebbles de kleinste maat van vandaar dat ik hem toen zelf nagemaakt heb! Zou ik ook wel een foto van maken! Al is de afwerking niet superrr :P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 20:30:
ik heb vandaag nog 3 pup jasjes gemaakt voor verkoop op internet

ziet er goed uit! :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op donderdag 14 augustus 2008 om 22:14:
voor de luchtwegen ofzo? als je ze ECHT in de plas duwd met de neus bedoel ik hea! Tenminste, dat heb ik altijd gehoort?!

Ohh op die manier, nee ik hou haar er gewoon bij en zeg foei! enzo ;) Inelkgeval dat ze zier waar ik boos om ben en dat het niet mag.
écht erin duwen vind ik weer te ver gaan 8)

Van Puppy-Angel is het hea? Pebbles heeft daar ALLES een M van.. dat broekje maat S dat paste TOEN ook net wel.. Maar een M had beter gezeten (later een M besteld die zat al beter, alleen wat laag op de rug.. omdat ze kwa verhouding een wat langer lichaampje heeft) En ik had gelijk met dat broekje maat S een jasje maat S mee besteld.. maar die kreeg ze dus NIET dicht dus denk dat je van de kleding wel een Mtje moet Pakken! Had Pebbles ook van alle kleding.. ik denk dat ze nu ze wat dikker is zelfs een L nodig heeft.. neit voor haar lengte enzo.. maar meer de omvang

Ja dan maar een M van dat merk inelkgeval ;)
Maar van die lovelonglong heb ik een topje in maat xs en die past, alleen wat kort op dr rug, van die kleertjes zou ik een s moeten dan, ik denk dat ze dan tussen de s en m zit algemeen. Want lady heeft ook best een lang lijf en een brede ribbenkast maar bij haar borst en nek is ze heel smal dus dat is lekker lastig :P

Leuk! Ben benieuwd Ik heb blossom's eerste jasje terug gevonden ook zelf gemaakt precies het zelfde als die Pebbles had, maar daar had Pebbles de kleinste maat van vandaar dat ik hem toen zelf nagemaakt heb! Zou ik ook wel een foto van maken! Al is de afwerking niet superrr

Leuk! ben benieuwd ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 20:30:
ik heb vandaag nog 3 pup jasjes gemaakt voor verkoop op internet !

Leuk! :D

De foto's zijn aan het uploaden, zet ze er zo op :P

Waarschuw beheerder
Een bandana, had ik even snel gemaakt, wou die hotfix proberen ergens op :P

[img width=320 height=241 cacheid=000fd03e002c357596ae094b1a024ecdfb]http://img297.imageshack.us/img297/3398/lady002xb0.jpg[/img]

[img width=320 height=241 cacheid=000fd047002c3582e67e28de1a024ecdfb]http://img84.imageshack.us/img84/4023/lady003ps5.jpg[/img]

[img width=320 height=241 cacheid=000fd052002c359060c091741a024ecdfb]http://img80.imageshack.us/img80/7901/lady004ma0.jpg[/img]

Samen met bentley bij mijn opa en oma:
Dat roze broekje had ik zelf gemaakt.

[img width=320 height=241 cacheid=000fd05f002c359f2073ec781a024ecdfb]http://img362.imageshack.us/img362/8499/lady011yi4.jpg[/img]

[img width=320 height=241 cacheid=000fd069002c35b42537dd1b1a024ecdfb]http://img108.imageshack.us/img108/4889/lady012fx6.jpg[/img]

[img width=320 height=241 cacheid=000fd075002c35d1ea6fb4ce1a024ecdfb]http://img526.imageshack.us/img526/9573/lady013qt9.jpg[/img]

Rood harnasje, met de letter L van steentjes, patroontje heb ik ook van de site van dat jurkje afgekeken.
De voorkant is dicht bij haar nek en bij haar buik zit klittenband.

[img width=320 height=241 cacheid=000fd07f002c35e5db890db21a024ecdfb]http://img147.imageshack.us/img147/3037/lady015wv3.jpg[/img]

[img width=320 height=241 cacheid=000fd08c002c35fa6cd7961a1a024ecdfb]http://img294.imageshack.us/img294/9334/lady016yy9.jpg[/img]

Jurkje:

[img width=320 height=241 cacheid=000fd093002c360cab3a3b401a024ecdfb]http://img372.imageshack.us/img372/6760/lady017df2.jpg[/img]

[img width=241 height=320 cacheid=000fd0a0002c361ea68fc0181a024ecdfb]http://img84.imageshack.us/img84/687/lady018bz4.jpg[/img]

Vind het jurkje en harnasje toch best goed gelukt :D
Alleen had ik bij het jurkje aan de voorkant klittenband gedaan wat eigenlijk niet nodig is.

Waarschuw beheerder
De truitjes uit amerika en mn stoffen zijn binnen :D
Foto's komen later :P

Waarschuw beheerder
echt leuk die kleertjes:d
even vraagje
hoeveel kostte de inenting bij jullie bj de jaarlijkse controle?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 augustus 2008 om 23:29:
Vind het jurkje

die is de bom.. hoe veel vraag je ervoor 8)

Waarschuw beheerder
dus geef ik er altijd heel snel aan toe

:nocheer: het is heel lastig om het ze af te leren

Waarschuw beheerder
maar kwam het bij Pini ook later?

pini is nooit 100% zindelijk geweest

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 augustus 2008 om 11:09:
die is de bom.. hoe veel vraag je ervoor

Is makkelijk zelf te maken hoor! De site met vde beschrijven heb ik een paar berichten terug gezet. Zelfs ik kan hem maken dus jij vast ook wel :P

Waarschuw beheerder
Vind het jurkje en harnasje toch best goed gelukt

ze zijn echt super leuk geworden!

bij mij koste de inenting iets van 45 euro.
Waarschuw beheerder
donateur
Vind het jurkje en harnasje toch best goed gelukt

Jurkje is echt schattig :lief:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 augustus 2008 om 11:04:

Ik ben toevallig vd week geweest maar ze hebben bij mij de gewone jaarlijkse inenting gedaan, Rabies en laten chippen en in totaal was ik 132,50 kwijt vond ik niet duur..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 augustus 2008 om 11:04:

Ik betaalde 50euro precies, met nagels knippen, anaalkliertjes uit knijpen, en het consult.. plus de controle (hartje en longen luisteren, tandjes oogjes en oortjes kijken, en aan haar buik voelen, of die goed zacht was enzo)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 augustus 2008 om 11:10:
het is heel lastig om het ze af te leren

Nouja, ik probeer het gewoon, ik ga nu 6 dagen op vakantie.. dus dan blijft ze bij me moeder en me vriend.. ben benieuwd hoe het gaat! MAAR ze heeft vannacht tot mijn grootste verbazing in haar kattenbak geplast en gepoept :O:O

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 augustus 2008 om 11:12:
pini is nooit 100% zindelijk geweest

Blossom wel.. hoop dat dit maar een periode is:O anders moet ik ook maar is naar z'n training met haar!

Hier mijn fotos; Het roze jasje heb ik gekocht, en daar heb ik de paarse van nagemaakt (alleen de zakjes niet erop)

[img width=1024 height=768 cacheid=000fd0c2002c364e71aed8a91a024edc9a]http://img177.imageshack.us/img177/7025/pict1001vx5.jpg[/img]

en hier hebben ze ze aan; bij blossom is hij nu wel te kort, maar de omvang past haar nog.. Blossom staat er een beetje zielig/bang bij :p maar zoals je ziet haat ze kleding :P en ze moest even op de tafel.. anders had ik te weinig licht!

[img width=1024 height=768 cacheid=000fd0db002c3669161505f31a024edc9a]http://img364.imageshack.us/img364/1480/pict1002ub1.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 augustus 2008 om 11:19:
dus jij vast ook wel

heb de naaimachine van mijn oma geerfd :lief:

de tijd ontbreekt me :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op vrijdag 15 augustus 2008 om 12:28:
en ze moest even op de tafel.. anders had ik te weinig licht!

echt hilarisch geweldig :lol:
chiwi's zijn echt mijn takkies :lief:

Waarschuw beheerder
haha ik heb hier ook zo'n wit monster die heeeeel zielig kan kijken als je haar iets aan doet:P
ik ben heel erg snot verkoude :(
en me vriend is em gewoon gepeert! aan zijn auto sleutelen.... :[
dus nu zit ik alleen thuis met 2 boefjes te snotteren.
Waarschuw beheerder
dames & chi's!!

Ik ga 6daagjes naar franrijk, dus ik post vrijdag weer! :D:D

groetjes Djamilla & Pootjes Pebbles en Blossom
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op vrijdag 15 augustus 2008 om 12:28:
Hier mijn fotos

Oeehh leuk :D

Uitspraak van DQ1306 op vrijdag 15 augustus 2008 om 22:54:
dames & chi's!!

Ik ga 6daagjes naar franrijk, dus ik post vrijdag weer!

groetjes Djamilla & Pootjes Pebbles en Blossom

Veel plezier!! :D

Waarschuw beheerder
veel plezier en dat het een leuke vakantie mag zijn!

chanel is nu al een paar dagen loops maar haar ''ding'' word steeds groter.
ik vraag me af wanneer het een xtje stopt!

ik zat gisteren ook op marktplaats te kijken voor leuke kledingstuksjes voor haar.
wat blijkt heeft mijn zusje na mij op de computer gezeten.
en heel marktplaats afgebied op pet shop poppetjes onder mijn naam!
( 8 jaar :S en nu al slim met computers)

Waarschuw beheerder
Ja bij lady is haar ding ook enorm :| Ik had gelezen dat het tussen de 9e en 12e dag het gevaarlijkste is en daarna houd het bloeden op.

:roflol: mijn zusje is ook 8jaar maar dat kan ze toch nog niet :P maar ze begint na de vakantie ook pas aan groep 3 en leert dan lezen en schrijven. Maar ze heeft wel hyves, is ze dan ook heel trots op ookal kan ze er zelf niks op doen 8)

Heb net een mandje gemaakt! Niet dat ik er plek voor heb ofzo :X :|
Heb het van deze site:
http://prettylittlethings.typepad.com/lori_marie/2007/08/doggie-or-kitty.html
En dan in dezelfde kleuren als haar "slaapzak" de rand luipaard en de binnenkant roze borg en de onderkant roze voering.
Echt super simpel en ze vind het heerlijk liggen! Zo'n slaapzak is trouwens echt een aanrader! heel simpel te maken en lady is er niet uit te krijgen. En bentley van mijn opa en oma niet dus ga ik er ook voor hem een maken en dan van de stof die over is maak ik ook een mandje! Maar dan luipaard met beige als het goed is, ga zo even bestellen.