Partyflock

Forumonderwerp · 929478
2 volgers · 82559x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Was dat jullie enige chiwi?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 maart 2008 om 12:48:
Was dat jullie enige chiwi?

Ja we hadden dr 1 en 2 andere honden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 maart 2008 om 14:03:
Helaas hebben wij ons chi op 24 jarige leeftijd laten inslapen

Een goede beslissing maar wel heel moeilijk. Heel veel sterkte!! (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ThunderdomeUtreg op maandag 31 maart 2008 om 20:45:
Daar is ie dan onze eigen chiwi

Wat een leukerd. Die oren zijn echt mega :lief:

Waarschuw beheerder
wat een lievert(L) echt een snoezig koppie
Waarschuw beheerder
donateur

:lief:

Nou die van mij zeiken tegenwoordig echt elke dag mijn huis onder :[

Is niet leuk meer :no: :cry:

Waarschuw beheerder

Wat een lieverdje! (L)

Uitspraak van )-Diana-( op dinsdag 1 april 2008 om 15:58:
Nou die van mij zeiken tegenwoordig echt elke dag mijn huis onder

Anders moet je voor de zekerheid even overleggen met je dierenarts.
Hier staat namelijk ook wat informatie op over casteratie van een reu: http://seriouschihuahua.hyves.nl/. Het is geschreven door een chihuahuafokker en hij zegt dat het al vanaf 6 maanden kan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op dinsdag 1 april 2008 om 15:58:
Is niet leuk meer

Wijfie...wat een drama

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/37146270.jpg[/img]
Ik ben verliefd :lief:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 april 2008 om 20:02:
Anders moet je voor de zekerheid even overleggen met je dierenarts.
Hier staat namelijk ook wat informatie op over casteratie van een reu: http://seriouschihuahua.hyves.nl/. Het is geschreven door een chihuahuafokker en hij zegt dat het al vanaf 6 maanden kan.

:yes: het liefst in de hormonale rustperiode :)

Waarschuw beheerder
[img width=360 height=301 cacheid=00064cea00109179abc07f7f1a02351915]http://i166.photobucket.com/albums/u83/Ens05/6545.jpg[/img]

:roflol:

Waarschuw beheerder
:lol: zo hoort het !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 april 2008 om 10:32:
Ik ben verliefd

Ik ook nog steeds! ;)

Die foto is echt geweldig! :lol: Je chi zou maar zou tekeergaan tegen zo'n grote. Eén hap en hij is weg.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 april 2008 om 20:02:
http://seriouschihuahua.hyves.nl/.

Thanks voor de tip! Ik heb effe gekeken, ik denk dat ik binnenkort een afspraak ga maken.. en dan laat ik ze gelijk alle 2 castreren. En dat hopen dat het effect heeft!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 april 2008 om 10:32:
Wijfie...wat een drama

Ja, zeg dat wel :nocheer:
Ik heb inmiddels heel mijn woonkamer verbouwd :x heel de bank in de hoek geschoven zodat ze niet meer bij de gordijnen kunnen enz.. Want ze doen het ook elke keer op dezelfde plek, het meest bij de gordijnen. Dus ben ik alles maar anders gaan zetten haha achjah wat ik allemaal al niet moet doen voor die ettertjes :[

Wat een geweldige foto trouwens :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op donderdag 3 april 2008 om 19:09:
Ik heb inmiddels heel mijn woonkamer verbouwd :x heel de bank in de hoek geschoven zodat ze niet meer bij de gordijnen kunnen enz.. Want ze doen het ook elke keer op dezelfde plek, het meest bij de gordijnen.

In die tussen tijd kan je citronella proberen bij de speciaalzaak.. ruikt na het opspuiten wel erg sterk maar is wel effectief :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 april 2008 om 21:51:
ruikt na het opspuiten wel erg sterk maar is wel effectief

bij mij hielp t niet/...zelfs chloor niet :x

Waarschuw beheerder
ik vind ze hartstikke schattig, maar ze zijn zo duur :s
Ik heb zelf een kruising tussen een boomer, en een shizhu.

Maar ben altijd bang, om op die kleine beestjes te staan prongelijk ;S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 april 2008 om 16:40:
ik vind ze hartstikke schattig, maar ze zijn zo duur

Rashonden zijn nu eenmaal duur. Zeker als er veel vraag naar is zoals bij de chihuahua. Maar als je er graag één wil kun je er toch voor sparen?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 april 2008 om 16:40:
Maar ben altijd bang, om op die kleine beestjes te staan prongelijk

Die kleintjes kijken zelf wel uit en ze zijn erg snel! En toen ze nog niet zo snel waren (als pup) hebben we ze gewoon een halsbandje aan gedaan met een kattenbelletje. Kun je ze altijd horen als ze weer eens achter je komen staan omdat ze je over volgen ;)

Waarschuw beheerder
Het is stil hier.
Geen chiwi nieuws?
Waarschuw beheerder
Hallo allemaal!

Ben lang niet geweest, wilde even zeggen da het hier allemaal goed gaat! Ben met pebbles na de dierenarts geweest, ze is loops geworden en ze kan weer normaal haar behoefte doen.. de eerste keer deed ze het binnen :P maar ik was veeeeeeels te blij dat ze weer wat kon doen, dus dr uitgebreid beloont! (tis niet goed ik weeeet het.. als ze wat binnen doet maar was zo blij dat ze t eindelijk weer kon!) Ik laat Pebbles trouwens wel sterrilisen over 4 weekjes!
Met Blossom ook alles super, het is me dr wel een hoor! Ze is vooral heeeeeeeeeeel sociaal dus daar ben ik heel trots op! En ze kan met grote honden EN niet onbelangrijk ze houd van kinderen :O:D Ze is wel soms een beetje opdringerig z'n allemans vriendje, en Pebbles is echt heel erg op dr zelf zeg maar! Ben zoooooo blij dat ik ze heb! Ze zijn beste vriendinnen en Blossom is zindelijk, en loopt super aan het riempje, ook kan ze al los lopen en blijft ze mooi bij me! (alleen in het bos, en als ik nergens een grote hond zie anders durf ik dat dus echt niet aan!)

groetjess Djamilla
Artiest Ivory
Waarschuw beheerder
[img width=500 height=375 cacheid=000f5237002b2e8caf5c58c01a0237e149]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JHMGIBYB.jpg[/img]

mijn chihuahua :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 februari 2007 om 13:20:
Of wil er 1?

waarom zou ik in godsnaam een rat op annabolen willen :S

Waarschuw beheerder
ze zijn zo cute :D

ik wil er wel een

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 april 2008 om 14:20:
waarom zou ik in godsnaam een rat op annabolen willen

dat snap ik wel met zo'n kop. Ik bedoel...straks zien de mensen het verschil niet meer tussen een chihuahua en jou!

Waarschuw beheerder
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 13:49:
straks zien de mensen het verschil niet meer tussen een chihuahua en jou

:roflol:

Iemand nog de zielige aflevering gezien van die fokker in Belgie?
:nee: schaamteloos! Allemaal jonge meiden met hun vader of moeder.
Chihuahua eigenaren. Echt sneu voor die hondjes...

Waarschuw beheerder
dat snap ik wel met zo'n kop. Ik bedoel...straks zien de mensen het verschil niet meer tussen een chihuahua en jou!

:lol: 8) :lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 april 2008 om 18:04:
bij mij hielp t niet/...zelfs chloor niet :x

Inmiddels gecastreerd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BEE* op donderdag 17 april 2008 om 16:58:
Allemaal jonge meiden met hun vader of moeder.
Chihuahua eigenaren. Echt sneu voor die hondjes...

Heb ik gezien ja...was idem heel erg ja. Ben zo blij dat met Bailey alles wel goed was.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 17:37:
Inmiddels gecastreerd?

al lang ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 17:37:

al die lompe opmerkingen altijd. En dat zelfs van een "volwassene" :s Fuck lekker op in mijn topic O:)

Waarschuw beheerder

:lol:

Uitspraak van *BEE* op donderdag 17 april 2008 om 16:58:
Iemand nog de zielige aflevering gezien van die fokker in Belgie?

Ja, ik heb het ook gezien. Die arme pups! :(
Vind het voor die mensen ook wel een beetje zielig van de ene kant maar van de andere kant vind ik het ook hun eigen domme schuld. :$ En ik vind het vreselijk dat de pups daar dan de dupe van worden!

Het is hier wel rustig geweest! Heb het zelf ook best druk gehad.
Hoe gaat het met met Bailey en Pini? En met de cursus?
En hoe gaat het met alle andere chi's?

Waarschuw beheerder

:gaap: tis zo makkelijk om iemand op zn uiterlijk aan tevallen

ik ken me nu wel gaan verlagen tot jou niveau, maar gelukkig sta ik daar boven ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 april 2008 om 15:09:
tis zo makkelijk om iemand op zn uiterlijk aan tevallen

Ja DUH! zou ik ook doen :lol:

Ennuh wat dit betreft
ik ken me nu wel gaan verlagen tot jou niveau, maar gelukkig sta ik daar boven

Heb je al gedaan door hier aan te komen met zo'n opmerking
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 april 2008 om 14:20:
waarom zou ik in godsnaam een rat op annabolen willen

Dus!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BEE* op vrijdag 18 april 2008 om 15:22:
Heb je al gedaan door hier aan te komen met zo'n opmerking

pffff, typisch vrouwen ;) alles proberen in hun straatje tedraaien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 april 2008 om 15:29:
pffff, typisch vrouwen alles proberen in hun straatje tedraaien

Tsja jij zal er inderdaad een hoop verstand van hebben :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BEE* op vrijdag 18 april 2008 om 15:47:
Tsja jij zal er inderdaad een hoop verstand van hebben

en dat zeg iemand die net komt kijken ;)

Waarschuw beheerder
tis zo makkelijk om iemand op zn uiterlijk aan tevallen

ik ken me nu wel gaan verlagen tot jou niveau, maar gelukkig sta ik daar boven

Joh :loser: je moet gewoon niet in mijn topic gaan spammen. Als jij over het uiterlijk van mijn hondjes valt dan val ik over jou uiterlijk. Dus wie had het nou het eerste over uiterlijk? Over makkelijk gesproken. Dus nu een Koekje van eigen deeg

p.s. En ik had wel een wat hoger niveau verwacht van iemand van jou leeftijd!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 april 2008 om 16:02:
gaan spammen

zoek jij eerst eens de definitie van spammen op ;)
Als jij over het uiterlijk van mijn hondjes valt dan val ik over jou uiterlijk

kanloos ben je dus, ik vind het gewoon geen hond, een hond moet minimaal tot kniehoogte komen ;)
En ik had wel een wat hoger niveau verwacht van iemand van jou leeftijd!

:o omdat ik het op een rat met annabolen vind lijken betekend volgens jou dus gelijk dat ik geen niveau heb

hmmmz dat zeg meer over jou dan over mij ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 21:06:
En met de cursus?
En hoe gaat het met alle andere chi's?

Cursus gaat redelijk. Voor eten doet ze alles :x nu voor mij nog.

Met Bailey gaat alles goed.

En hoe gaat het met jou langharige mooierds!
Waarschuw beheerder
waar kun je een goede, gezonde Chihuahua kopen?!
Het liefste in het asiel maar daar hebben ze ze nie zo veel ..
xxx
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van miertjx op zondag 20 april 2008 om 16:26:

Bij een erkende fokker...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 april 2008 om 19:03:
Cursus gaat redelijk. Voor eten doet ze alles nu voor mij nog.

Met Bailey gaat alles goed.

Dus ze luistert al wel wat beter? En hoe gaat het met de zindelijkheid? Heb je nog veel lessen?
Fijn dat met Bailey alles goed gaat!

Wat een leuke foto trouwens van je!

Met de chi van mijn zus gaat alles goed, met mijn chi moet ik vandaag even naar de DA. Ze loopt regelmatig mank met haar rechterachterpootje, vooral als ze een tijdje stil heeft gezeten/gelegen. Soms zie ik haar een tijdje helemaal niet mank lopen maar van de week deed ze het de hele dag dus ik laat er toch even naar kijken. Hoop dat het allemaal meevalt!

Uitspraak van miertjx op zondag 20 april 2008 om 16:26:
Het liefste in het asiel maar daar hebben ze ze nie zo veel ..
xxxlaatste aanpassing 20 april 2008 16:26

Neem contact op met de puppybemiddeling van de NCC. Daar kunnen ze je wel wat adressen geven van erkende fokkers bij jou in de buurt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 april 2008 om 09:53:
En hoe gaat het met de zindelijkheid?

Voor 98% in orde. Maar ja vertrouwen kan je d'r niet. Je moet d'r niet de kans geven zeg maar.

Wat een leuke foto trouwens van je!

Thanx!

Ze loopt regelmatig mank met haar rechterachterpootje, vooral als ze een tijdje stil heeft gezeten/gelegen.

Wat zielig :o ik hoop dat er niks ergs is.

Jij hebt oko weer een droppige foto erop staan :lief:

Waarschuw beheerder
Slecht nieuws :( Ze heeft patella luxatie, zowel links als rechts. Van links heeft ze gelukkig (nog) geen last, van rechts dus wel. Echt pijn heeft ze er volgens mij (nog) niet aan, ze piept of jankt nooit. Maar toch was het even behoorlijk schrikken, was best een beetje van slag. Mijn arme kleine meisje :(
Ze heeft een spuit gekregen (spierversterker) en twee homeopatische geneesmiddelen. Ook heeft de DA aanbevolen haar te laten zwemmen om haar spieren te versterken. Probleem: ze heeft een hekel aan water.
Ben nu dus bezig haar langzaam aan water te laten wennen en hoop dat ik haar uiteindelijk zo ver krijg dat ze wil zwemmen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 april 2008 om 21:10:
Slecht nieuws Ze heeft patella luxatie

Heeeey wat erg!! :( heb je net een berichtje gestuurt, met erin hoe het gaat met shelby, maar lees het nu net hier :( ik heb Pebbles aan water leren wennen door in het begin eerst haar pootjes nat te maken, en dan steeds een stukje verder, van haar pootjes na haar knietjes dan over haar ruggetje tot haar hals opgebouwd! Daarna ben ik gewoon in mijn bikini in onze badkuip gaan zitten en heb ik haar bij me gepakt en haar goed vastgehouden! (me moeder verklaarde me voor gek :P) In het begin was het een hel en vond het zo zieligg.. maar nu vind ze water heerlijk! (in bad gaan) dan vul ik het hele bad voor dr.. en gaat ze erin zwemmen!! Maaar is er bij jullie in de buurt nergens een plas waar je kunt zwemmen?! Hier is er namelijk een plas waar je met je honden in mag zwemmen.. misschien dat ze beter durft als je samen met haar erin gaat en dr vasthoud!! Weet niet of het een goed idee is, maar misschien helpt het wel!!

in iedergeval veel succes en sterkte met haar! (K)

Waarschuw beheerder
Ik ben haar nu ook aan het laten wennen door het bad steeds iets verder te vullen maar ze vind het nog steeds drie keer niks: ze is zo gestresst dat ze niet eens iets lekkers aanneemt.
Maar ik ben blij te horen dat Pebbles eerst ook een hekel had aan water maar dat ze nu toch graag wil zwemmen, er is dus nog hoop! ;)
Er is hier in de buurt nergens een plas waar je met je hond mag zwemmen dus ik denk dat ik dadelijk maar m'n bikini aan ga doen en met haar in bad ga! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 april 2008 om 21:10:
patella luxatie

Dat meen je niet :cry:

Wat is het uiteindelijke gevolg. Behalve dan dat ze nu pijn heeft. Het is een echte chiwi kwaal he.. Echt kut

Waarschuw beheerder
Ja, het is inderdaad echt k*t!
Op zich heeft ze er nu niet echt veel pijn aan. Ze piept of jankt nooit, ze trekt alleen haar pootje op. Maar ze rent dan vrolijk verder op drie pootjes en naar een paar passen weer op 4 als haar knie is terug geschoten.
Als het niet erger wordt dan dit kan ze gewoon zonder (veel) pijn oud worden zonder dat er iets aan gedaan hoeft te worden. Die homeopatische middelen en het zwemmen zijn er voor om de spieren te versterken zodat haar knie beter bij elkaar worden gehouden.

Patella luxatie in een ernstige vorm moet geopereerd worden maar ik denk (en hoop) dat dit bij haar nooit nodig zal zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 april 2008 om 20:22:
het niet erger wordt dan dit kan ze gewoon zonder (veel) pijn oud worden zonder dat er iets aan gedaan hoeft te worden. Die homeopatische middelen en het zwemmen zijn er voor om de spieren te versterken zodat haar knie beter bij elkaar worden gehouden.

Jesus echt zuur. Daar gaat je hart echt pijn van doen.

Kan het door het fokken komen? weet je dat?

Waarschuw beheerder
Als alles loopt zoals het moet is deze woensdag van mij:

[img width=458 height=492]https://album.partyflock.nl/39145319.jpg[/img]
Ik ben zoooo verliefd (L)

Waarschuw beheerder
:O jezus dat filmpje