Partyflock

Forumonderwerp · 929478
2 volgers · 82558x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 maart 2008 om 08:06:
ella is vanfaag jarig

Gefeliciteerd!! :D :cheer:

en waarschijnlijk mogen we ons mannetje ook mee naar huis nemen vandaag, duim duim

En is je mannetje al thuis?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 maart 2008 om 13:40:
waren het chiwi's?

Kruisinkjes. Ze zaten in één of ander hok of schuurtje in de tuin en die vrouw die een pup kwam kopen wist dat. Ze mocht ook de ouders niet zien of de plek waar de pups zaten. Ze mocht alleen de pup zien die ze ging kopen, die gingen ze uit het schuurtje halen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 maart 2008 om 16:05:
Lijkt me heel vervelend!

Ja is het ook :(

ella is vanfaag jarig

Gefeliciteerd! :D

waarschijnlijk mogen we ons mannetje ook mee naar huis nemen vandaag,

Oh leuk! En is hij thuis?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 maart 2008 om 19:07:
Ze zaten in één of ander hok of schuurtje in de tuin

Te erg gewoon :(

Waarschuw beheerder
yesyes hijs thuis:d hij moest vandaag weer bloed prikken voor controle, maar alles was goed dus hij ligt lekker in zn wiegje:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 12:37:
yesyes hijs thuis

Oh leuk beter hoor (y)
En hoest met Ella & Puck hoe vinden die het?

Waarschuw beheerder
gaat heel goed!!ze willen overal bij zijn :lol:
met voeden zitten ze er bijna bovenop, ze willen hem het liefst helemaal aflikken :roflol:
ze mogen aan zn handjes likken, en dan gaat Roan ook lachen :lol:

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/34782104.jpg[/img] Puck zit altijd zo als Roan huilt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 16:32:
ze willen hem het liefst helemaal aflikken

Wat sweet. '

Gaat alles goed met de kleine?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 16:32:
gaat heel goed!!ze willen overal bij zijn

Oh leuk gelukkig maar (y)
Helaas kan ik de foto niet zien :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op vrijdag 7 maart 2008 om 18:44:
Oh leuk gelukkig maar
Helaas kan ik de foto niet zien

oh je bent geen vriendje van me, mn foto's staan prive!
voeg je wel even toe;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 19:55:
oh je bent geen vriendje van me, mn foto's staan prive!

Haha vandaar 8) Is goed kan ik effe kijken :)

Waarschuw beheerder
Lieve Chiwi vriendjes, ik kan jullie mededelen dat Pini is gezakt voor haar examen :O

Waarschuw beheerder
dit is mijn nieuwe aanwinst
Chanel mijn prinsesje!
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/34746102.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 maart 2008 om 15:37:
Chanel mijn prinsesje!

Mooierd. Hoe oud is ze en waar komt ze vandaan?

Waarschuw beheerder
BIJNAAA! haha(L)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 maart 2008 om 14:47:
ik kan jullie mededelen dat Pini is gezakt voor haar examen

Oei zonde :nocheer:

Chanel mijn prinsesje!

Ach scheetje :lief:

Waarschuw beheerder
ze is vandaag 16 weken en weegt 1100.
ze komt toevallig 3 straten naast mijn huis vandaan!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 maart 2008 om 13:37:
ze komt toevallig 3 straten naast mijn huis vandaan!

Welke fokker?

Waarschuw beheerder
ze komt niet bij een fokker vandaan.
ze komt uit een normaal gezin die voor 1 malig een klein nestje wou.
daar zijn 2 pups uit gekomen en wit meisje en een wit jongentje.
ze wouden het meisje houden maar hun zoontje was te wild en moesten haar dus ook weg doen.
de moeder is trouwens nu gesteriliseerd.

maar een vraagje:P ze heeft nu iedere dag wel 1 of 2x de hik.
is dat erg? (het komt gewoon opeens niet na eten of drinken)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 maart 2008 om 14:47:
Lieve Chiwi vriendjes, ik kan jullie mededelen dat Pini is gezakt voor haar examen

Hè, wat jammer! :( Maar goed, Pini is natuurlijk al wat ouder dus het kan wat langer duren voor ze het oppikt denk ik. Wat ging er niet goed? En wil/moet je de cursus nu opnieuw doen?
Hoe gaat het met de zindelijkheid?

Waarschuw beheerder
ik heb voor de zindelijkheid een bak met een krant en daaropzaagsel liggen.
het werkte meteen!
en nu iedere x een stapje verder naar buiten!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben het zat :cry:

Vannacht heeft er weer 1 tegen mijn gordijnen aangeplast in de woonkamer. Nu heb ik vandaag een grote schoonmaak gehad alle gordijnen in de was gedaan. Ben ik net eindelijk klaar met de grote schoonmaak, ben eten aan het maken en kom terug ja hoor... heeft er weer 1 tegen de gordijn geplast :| Dit is echt niet leuk meer :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op dinsdag 11 maart 2008 om 19:42:
Ik ben het zat

Vannacht heeft er weer 1 tegen mijn gordijnen aangeplast in de woonkamer. Nu heb ik vandaag een grote schoonmaak gehad alle gordijnen in de was gedaan. Ben ik net eindelijk klaar met de grote schoonmaak, ben eten aan het maken en kom terug ja hoor... heeft er weer 1 tegen de gordijn geplast Dit is echt niet leuk meer

ik kan je de hand schudden:@ loop net mn slaapkamer in, zie ik een natte vlek op mn bed:@ JA HOOR puck in mn bed gepist:@ :@ :@ het kan alleen puck zijn want ella kan er zelf niet op komen!ooh man wat was ik pissed!snel mn dekbed in de was gedaan, maar mn matras was ook nat:s dus dat nog kunnen soppen :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 maart 2008 om 17:49:
ze heeft nu iedere dag wel 1 of 2x de hik.
is dat erg? (het komt gewoon opeens niet na eten of drinken)

Denk het niet.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 maart 2008 om 17:49:
ze komt uit een normaal gezin die voor 1 malig een klein nestje wou

Oke! Succes met opvoeden...ik raad je aan om een cursus met haar te doen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 maart 2008 om 19:05:
Pini is natuurlijk al wat ouder dus het kan wat langer duren voor ze het oppikt denk ik.

Ze is f*cking dominant. Nou ja het was ook wel lastig. Af doet ze niet zonder doekje onder d'r buik. Blijf doet ze niet... En tijdens het examen mochten we geen brokjes en clicker gebruiken.

En wil/moet je de cursus nu opnieuw doen?

Ik ben nu verder met de vervolgcursus A

Hoe gaat het met de zindelijkheid?

Het ging goed. Maar de afgelopen 2 dagen is het weer bal. Ik denk dat ze weer te veel aandacht heeft gehad.

Ik ben het zat

:sweethug:

heeft er weer 1 tegen de gordijn geplast Dit is echt niet leuk meer

Heb je 2 reutjes?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 maart 2008 om 21:27:
JA HOOR puck in mn bed gepist

:o
Waarschuw beheerder
dit is mijn nieuwe aanwinst
Chanel mijn prinsesje!
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/34746102.jpg[/img]

Wat een schatjeeee! :lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 maart 2008 om 21:27:
ik kan je de hand schudden

Grrrr :[ Af en toe, zou je ze achter het behang plakken :@ :nocheer:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 09:36:
Heb je 2 reutjes?

Ja het zijn 2 reutjes :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op woensdag 12 maart 2008 om 11:04:
Ja het zijn 2 reutjes

Markeren ze ook erg?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 11:12:
Markeren ze ook erg?

Ja ik heb het idee van wel ja :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op woensdag 12 maart 2008 om 11:34:
Ja ik heb het idee van wel ja

Als het heel erg wordt dan kan castreren een oplossing zijn. Bailey markeerde ook. Samen met de hond van mijn moeder. Heel irri. Na het castreren was het voorbij.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat wil ik toch laten doen, Ik heb alleen gehoord dat het 't beste is om het te doen als ze 1 jaar zijn. Dus moet nog effe wachten, maar ben wel van plan om het toch maar te laten doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op woensdag 12 maart 2008 om 11:48:
Dus moet nog effe wachten, maar ben wel van plan om het toch maar te laten doen.

IS wel verstandig denk ik ja.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 12:27:
IS wel verstandig denk ik ja.

Dat weet ik wel zeker geloof ik! Ik kom net weer tot de ontdekking dat 1 van hun tegen mijn tafelkleedje heeft aangeplast :| Ik weet niet waar ze ineens last van hebben, maat het begint behoorlijk vervelend te worden :[

Waarschuw beheerder
ooooh meis , ik leef met je mee!puck begint ook ineens binnen te plassen en poepen sinds gister:[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 17:39:
puck begint ook ineens binnen te plassen en poepen sinds gister

Oh gaat ook goed :| Wat hebben onze Chi's ineens, hang het in de lucht ofzo :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op woensdag 12 maart 2008 om 14:25:
Ik weet niet waar ze ineens last van hebben,

Hoe oud zijn ze nu? Ik heb thuis nog een papiertje liggen met de levensfase :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op donderdag 13 maart 2008 om 09:41:
Oh gaat ook goed Wat hebben onze Chi's ineens, hang het in de lucht ofzo

nou Puck doet het als Roan heel lang huilt 8) volgens mij kan ze daar niet tegen :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 09:42:
Hoe oud zijn ze nu?

Ze zijn nu ruim 10 maanden..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 09:48:
nou Puck doet het als Roan heel lang huilt volgens mij kan ze daar niet tegen

:x :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op donderdag 13 maart 2008 om 10:03:
Ze zijn nu ruim 10 maanden..

Ik zal het ff nazoeken

nou Puck doet het als Roan heel lang huilt

Zijn ze jaloers? Of gaat het goed?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 10:11:
Ik zal het ff nazoeken

Ik rook vanmorgen in mijn slaapkamer ook alweer een pislucht :x Ik heb het net effe helemaal gedweild met azijn, dat is echt het enigste wat de lucht weghaald geloof ik... Dus vanmiddag maar weer even verder soppen :[ Ik blijf bezig :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op donderdag 13 maart 2008 om 10:14:
Ik heb het net effe helemaal gedweild met azijn

[img width=235 height=350]http://www.hg.eu/static/photos/NL/P138_NL_nare_geurtjes_weg.jpg[/img]

Tipje

HG alle nare geurtjes weg is speciaal ontwikkeld om onaangename geurtjes op een biologische manier te verwijderen. Dit product maskeert de geur niet, maar verwijdert de stankbron door middel van natuurlijke enzymen en microben, zodat de nare geur niet meer terug komt. HG alle nare geurtjes weg verwijdert onder andere geuren veroorzaakt door urine, uitwerpselen, braaksel, huisdieren, nicotine, fruit, groente en vele andere bronnen, op vrijwel alle absorberende ondergronden. De bron van de vervuiling dient vooraf zoveel mogelijk verwijderd te worden. Ga het niet te verwijderen restant dan te lijf met HG alle nare geurtjes weg door het ruim in te sprayen. Het is belangrijk dat het product op de stankbron wordt aangebracht om de stank geheel te verwijderen. De stankbron verdwijnt, afhankelijk van de porositeit, tussen de 20 minuten en enige uren. De geur is verdwenen wanneer het behandelde oppervlak droog is.

Waarschuw beheerder
halloooo :D

Ben al een tijdje niet meer geweest :O:P hoe gaat het hier allemaaal?:D

En chiwa Blossom is nu 16 weken, en ze weegt nog bijna het zelfde als met 14 weken :O ze weegt nu 990gram.. maar ze is wel gegroeit :s ze is wel een beetje dunnetjes :O Maar kan ik nu dan dus aannemen.. dat ze volwassen zo rond de 2kilo zit? Omdat je toen zei dat ze volwassen t dubbele wegen van wat ze met 16weken wegen?

Het gaat trouwens super goed hier :D Blossom is zo goed als zindelijk :d en ga zondag voor de eerste keer na ringtraining met haar :D ben benieuwd hoe het gaat :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nou Puck doet het als Roan heel lang huilt

misschien vind ze dat eng?! Pebbles doet dat namelijk met de wekker :s nu wel minder, maar ik sliep eerst altijd uit :P dus had toen nooit de wekker aan.. en toen ik dat dus wel begon te doen heeft ze dat 2 weken lang gedaan.. iedere keer als de wekker ging.. begon ze helemaal te trillen.. en te piepen.. en dan plaste ze meestal :s:s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 10:11:
Zijn ze jaloers? Of gaat het goed?

het gaat heel goed!ze willen er wel constant bij zitten hoor hihi en zn handjes likken!

Uitspraak van DQ1306 op donderdag 13 maart 2008 om 10:32:
misschien vind ze dat eng?! Pebbles doet dat namelijk met de wekker nu wel minder, maar ik sliep eerst altijd uit dus had toen nooit de wekker aan.. en toen ik dat dus wel begon te doen heeft ze dat 2 weken lang gedaan.. iedere keer als de wekker ging.. begon ze helemaal te trillen.. en te piepen.. en dan plaste ze meestal laatste aanpassing 13 maart 2008 10:33

nou ik moet eerlijk zeggen, mn kind klinkt ook als een behoorlijk harde sirene :roflol: en die honden horen dat natuurlijk 10x zo hard :lol: dus kan me voorstellen dat ze van angst gaat plassen haha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 12:04:
nou ik moet eerlijk zeggen, mn kind klinkt ook als een behoorlijk harde sirene en die honden horen dat natuurlijk 10x zo hard dus kan me voorstellen dat ze van angst gaat plassen haha

:lol: Pebbles doet het nu niet meer omdat ze eraan gewent is!! Dus zou Puck het binnenkort ook wel weer achter wegen laten :D:D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 12:04:
het gaat heel goed!ze willen er wel constant bij zitten hoor hihi en zn handjes likken!

Ahhhh!! Waren ze niet bang?! :D Ik heb een broertje van anderhalf :P maar daar is Pebbles superrrr bang voor :O:O Wel fijn dat het zo goed gaat!! :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 10:23:
Tipje

Oke, handig (y) Thanks!

Ik ga zo foto's laten maken met de woeffies :D Ben benieuwd :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op donderdag 13 maart 2008 om 10:25:
Maar kan ik nu dan dus aannemen.. dat ze volwassen zo rond de 2kilo zit

Dat heeft mijn fokker tegen mij gezegd :jaja:

Uitspraak van DQ1306 op donderdag 13 maart 2008 om 10:25:
ben benieuwd hoe het gaat laatste

spannend :D

Uitspraak van )-Diana-( op vrijdag 14 maart 2008 om 09:53:
Ik ga zo foto's laten maken met de woeffies

Chill :D

Bij een fotograaf?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 maart 2008 om 09:58:
Bij een fotograaf?

Ja, ik had een tijdje geleden toch die site laten zien hier? allemaal aparte/lieve foto's.. Daar ben ik vandaag geweest :)

Ik kom der net vandaan, was wel leuk hoor! Nooit verwacht dat Chiva stil zou zitten :x Maar hij vond het echt leuk al die aandacht geloof ik, hij ging steeds mooi zitten & liggen... Terwijl Canzy altijd rustig is, maar die bleef mooi niet stil zitten vandaag :/ Dus ik hoop dat er van hem ook wel leuke tussen zitten, maar komt wel goed denk ik! Zodra ik ze heb zal ik ze even hier plaatsen :jaja: :D
Waarschuw beheerder
donateur
Ze heeft net al 3 foto's op der Hyves gezet, dus hier alvast een paar foto's:

[img width=500 height=332 cacheid=000ae0f5001f8ec668306ce41a0230f3b2]https://album.partyflock.nl/35428865.jpg[/img]

[img width=500 height=332 cacheid=000ae0f6001f8ec8ddee694c1a0230f3b2]https://album.partyflock.nl/35428909.jpg[/img]

[img width=500 height=332 cacheid=000ae0f7001f8eca159a77441a0230f3b2]https://album.partyflock.nl/35428886.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op vrijdag 14 maart 2008 om 19:11:
Ze heeft net al 3 foto's op der Hyves gezet, dus hier alvast een paar foto's:

Ohhh wat mooii!! :lief: Kun je ook zelf de achtergrond kleur enzo kiezen?? Ik wil graag een foto met Pebbles en Blossom er samen op!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Deze is echt SUPERbruut...

[img width=500 height=332 cacheid=000ae0f6001f8ec8ddee694c1a02312d07]https://album.partyflock.nl/35428909.jpg[/img]